LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSYBĖS

Į S T A T Y M A S

 

 

I. BENDRIEJI NUOSTATAI

 

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybė – aukščiausiasis Lietuvos valstybės valdymo organas

Vykdomąją valdžią Lietuvos Respublikoje įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Ji yra aukščiausiasis Lietuvos valstybės valdymo organas.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi teisę spręsti visus valstybės valdymo klausimus, jeigu jie pagal Lietuvos Konstituciją (pagrindinį Įstatymą) nepriskirti Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos, jos Prezidiumo ir Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Pirmininko kompetencijai.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, remdamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ,kitais Lietuvos Respublikos Aukščiausios Tarybos sprendimais juos vykdydama, priima nutarimus bei leidžia potvarkius, organizuoja ir tikrina jų vykdymą.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir potvarkiai turi būti vykdomi visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

 

2 straipsnis. Pagrindinės Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos kryptys

Lietuvos Respublikos Vyriausybė pagal savo įgaliojimus:

1) rūpinasi Respublikos nuosavybės išsaugojimu ir jos gausinimu, garantuoja visiems nuosavybės subjektams ūkinės veiklos laisvę, nuosavybės formų įvairovę ir jų lygiateisiškumą;

2) vykdo nacionalinio saugumo politiką, vadovauja krašto apsaugai;

3) sprendžia Respublikos ekonominius klausimus, vadovaudamasi ekonominiais ūkininkavimo principais bei rinkos ekonomikos dėsniais ir atsižvelgdama į visuomenės interesus;

4) vykdo nacionalinę mokslinę-techninę politiką, sprendžia mokslo ir techninės pažangos valstybinio reguliavimo klausimus;

5) rengia Lietuvos ūkio plėtojimo koncepcijas ir programas;

6) siekia realizuoti socialinį teisingumą bei gyventojų pajamų priklausomybę nuo jų darbo rezultatų visuomenei naudingumo;

7) sudaro sąlygas Respublikos gyventojų gyvenimo lygiui kelti, kultūriniams ir dvasiniams poreikiams tenkinti;

8) vykdo aktyvią gyventojų sveikatos politiką;

9) plėtoja prekinius piniginius santykius ir ekonominius ryšius su kitomis valstybėmis sutarčių pagrindu;

10) užtikrina, kad būtų racionaliai naudojami ir saugomi gamtos ištekliai, vykdoma gyventojų ir aplinkos apsauga;

11) stiprina teisėtumą, saugo viešąją tvarką, gina piliečių teises ir laisves;

12) vykdo užsienio politiką pagal savo kompetenciją;

13) teikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai pasiūlymus dėl įstatymo leidimo.

 

3 straipsnis. Svarbiausieji Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos principai

Lietuvos Respublikos Vyriausybė savo veikloje:

vadovaujasi Lietuvos Konstitucija (Pagrindiniu įstatymu) ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais;

remiasi demokratijos, teisėtumo ir visuomeninio naudingumo principais;

užtikrina savo veiklos viešumą;

kolegialiai svarsto klausimus, priima sprendimus ir užtikrina asmeninę Lietuvos Respublikos Vyriausybės narių atsakomybę.

 

4 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudėtis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudarymo tvarka

Lietuvos Respublikos Vyriausybė sudaroma šios sudėties: Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas), jo pavaduotojai ir Lietuvos Respublikos ministrai.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariu gali būti tik Lietuvos pilietis, skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms paeiliui.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininką (Ministrą Pirmininką) Aukščiausiosios Tarybos Pirmininko teikimu skiria ir atleidžia Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininko (Ministro Pirmininko) teikimu, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Aukščiausios Tarybos nuolatinių komisijų išvadas, Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba tvirtina ir atleidžia Lietuvos Respublikos ministrus.

Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai atsisakius skirti pateiktą ministro kandidatūrą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininkas (Ministras Pirmininkas) pateikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai svarstyti naują kandidatūrą.

Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba sudaro Lietuvos Respublikos Vyriausybę ne vėliau kaip per mėnesį nuo personalinės Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudėties pateikimo dienos.

 

5 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programa

Nauja Lietuvos Respublikos Vyriausybė pateikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai svarstyti ir aprobuoti būsimosios veiklos programą savo įgaliojimų laikui.

 

6 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimų grąžinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybė grąžina savo įgaliojimus naujai Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai jos pirmojoje sesijoje.

Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos Vyriausybė vykdo savo pareigas, kol bus sudaryta nauja Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

7 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės atsakomybė ir atskaitomybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė atsakinga Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai ir jai atskaitinga. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariai yra atsakingi pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė ne rečiau kaip kartą per metus atsiskaito apie savo darbą Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai.

Lietuvos Respublikos ministras Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos sprendimu atsiskaito jai apie savo darbą.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba Lietuvos Respublikos ministras, kuriam Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos sesijoje pateiktas Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos deputato paklausimas dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jai pavaldžių organų veiklos, privalo žodžiu ar raštu duoti atsakymą Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos nustatyta tvarka.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariai Aukščiausiosios Tarybos sesijos metu kartą per savaitę vieną valandą atsakinėja į Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos deputatų einamuosius klausimus.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė apsvarsto Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos komisijų rekomendacijas, taip pat Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos deputatų pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jai pavaldžių organų veiklos ir per nustatytą laiką praneša jiems svarstymo rezultatus arba tai, kas daroma šiai veiklai gerinti.

 

8 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisė atsistatydinti

Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi teisę pareikšti Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai apie savo atsistatydinimą, jeigu ji mano negalinti vykdyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programos.

Kiekvienas Lietuvos Respublikos ministras turi teisę atsistatydinti.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkui (Ministrui Pirmininkui) atsistatydinus, visa Lietuvos Respublikos Vyriausybė grąžina įgaliojimus.

Atsistatydinusi Lietuvos Respublikos Vyriausybė vykdo savo pareigas, kol bus sudaryta nauja Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

9 straipsnis. Nepasitikėjimas Lietuvos Respublikos Vyriausybe

Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba gali pareikšti nepasitikėjimą Lietuvos Respublikos Vyriausybe arba Lietuvos Respublikos ministru.

Sprendimas dėl nepasitikėjimo Lietuvos Respublikos Vyriausybe arba Lietuvos Respublikos ministru priimamas , jeigu už tokį sprendimą slaptu balsavimu balsavo du trečdaliai bendro deputatų skaičiaus.

Pareiškus nepasitikėjimą Lietuvos Respublikos Vyriausybe arba Lietuvos Respublikos Ministru, visa Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba tas Lietuvos Respublikos Ministras privalo atsistatydinti. Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba Lietuvos Respublikos ministras vykdo savo pareigas, kol bus sudaryta nauja Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba paskirtas naujas Lietuvos Respublikos ministras.

 

10 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės dalyvavimas Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos darbe

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariai turi teisę dalyvauti Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos sesijose, Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos komisijų posėdžiuose ir pareikšti savo nuomonę svarstomais klausimais.

 

11 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nario socialinės garantijos

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariai naudojasi bendromis socialinėmis garantijomis ir negali turėti socialinių privilegijų.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės reorganizavimo, Vyriausybės ar atskirų jos narių atsistatydinimo atveju, taip pat pasibaigus Lietuvos Respublikos Vyriausybės kadencijai, jiems taikomos atskiru įstatymu nustatytos socialinės garantijos.

 

12 straipsnis. Draudimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariui užsiimti ūkine veikla

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariams draudžiama užsiimti komercine ūkine veikla ir dalyvauti ūkinių organizacijų valdyme.

 

II. LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

KOMPETENCIJA

 

13 straipsnis. Bendrieji Lietuvos Respublikos Vyriausybės kompetencijos klausimai

Lietuvos Respublikos Vyriausybė pagal savo įgaliojimus:

1) vykdo Lietuvos valstybės vidaus ir užsienio politiką;

2) vadovauja krašto apsaugos, valstybės ir piliečių saugumo organams;

3) įgyvendina Respublikos ekonominės ir socialinės raidos programas, sudaro sąlygas savivaldybėms funkcionuoti;

4) sudaro Lietuvos valstybės biudžeto projektą ir vykdo pat virtintą valstybės biudžetą;

5) nustato Lietuvos Respublikos ministerijų, kitų jai pavaldžių organų funkcijas, jų veiklos kryptis ir bendrą jų išlaikymo išlaidų sumą, neviršydama Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos nustatytų bendrų asignavimų valdymo organams išlaikyti, kontroliuoja bei koordinuoja jų veiklą;

6) organizuoja Lietuvos Respublikos įstatymų įgyvendinimą ir vykdo Vyriausybės sprendimų kontrolę.

 

14 straipsnis. Pagrindiniai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimai socialinio aprūpinimo, švietimo mokslo, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse

Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

1) įgyvendina priemones, garantuojančias Respublikos gyventojams minimalų gyvenimo lygį ir minimalų darbo užmokestį, atitinkančius ekonominį išsivystymą;

2) įgyvendina valstybės politiką gyventojų migracijos reguliavimo, šeimos, motinystės ir vaikystės apsaugos srityse;

3) siekia, kad visi galintys dirbti Respublikos gyventojai turėtų darbo, užtikrina, kad jiems būtų sudarytos saugios ir nekenksmingos darbo ir deramos poilsio sąlygos;

4) vykdo bendrą gyventojų socialinio aprūpinimo politiką, imasi priemonių sveikatos apsaugai gerinti, kūno kultūrai ir sportui plėtoti;

5) užtikrina ekonomines sąlygas ir galimybes visiems Respublikos gyventojams įsigyti pageidaujamą išsimokslinimą, profesiją ir kvalifikaciją, atsižvelgiant į Respublikos poreikius;

6) skatina mokslo plėtojimą Respublikoje, rūpinasi, kad būtų išsaugotas kultūros paveldas, tenkinami Lietuvos tautinių bendrijų bei kitose valstybėse gyvenančių lietuvių nacionalinės kultūros ir švietimo poreikiai;

7) imasi priemonių gyventojams aprūpinti maisto produktais, pramoninėmis prekėmis, paslaugomis, butais.

 

15 straipsnis. Pagrindiniai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimai ekonomikos srityje

Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

1) Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos pavedimu vykdo valstybės turto savininko funkcijas, sudaro tinkamas sąlygas privatinei ir kolektyvinei nuosavybei plėtoti;

2) ekonominėmis ir teisinėmis priemonėmis reguliuoja visų Lietuvos Respublikos teritorijoje esančių ūkio šakų ir nuosavybės subjektų veiklą;

3) nustato racionalias nacionalinių pajamų naudojimo ir ūkio plėtojimo proporcijas; rengia, koordinuoja ir įgyvendina Respublikos ekonominės ir socialinės raidos programas;

4) sudaro Lietuvos valstybės biudžeto projektą, nustato kainodaros tvarką; vykdo bendrą darbo apmokėjimo politiką;

5) pagal savo kompetenciją priima sprendimus valstybės politikai pinigų cirkuliacijos ir kredito srityse įgyvendinti;

6) organizuoja ir reguliuoja Lietuvos Respublikos tarptautinę ekonominę veiklą;

7) pagal savo įgaliojimus išduoda leidimus ūkinei veiklai, licenzijas, nustato kvotas ir muitus;

8) koordinuoja ekonominį bendradarbiavimą su Baltijos bei kitomis valstybėmis;

9) tvarko valstybinį gamtos išteklių fondą, nustato gamtonaudos limitus ir normatyvus.

 

16 straipsnis. Pagrindiniai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimai teisėtumo užtikrinimo srityje

Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

1) įgyvendina priemones piliečių teisėms ir laisvėms užtikrinti, valstybės interesams ginti, viešajai tvarkai apsaugoti;

2) kontroliuoja, kad Lietuvos Respublikos ministerijos, kiti jai pavaldūs organai laikytųsi įstatymų, nustato teisinio darbo Lietuvos ūkyje pagrindines kryptis;

3) rūpinasi teisinio reguliavimo tobulinimu ekonomikos ir socialinėje srityse.

 

17 straipsnis. Pagrindiniai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimai krašto apsaugos užtikrinimo srityje

Lietuvos Respublikos Vyriausybė pagal savo įgaliojimus įgyvendina priemones kraštui apsaugoti: organizuoja krašto apsaugos tarnybas ir prižiūri jų veiklą.

 

18 straipsnis. Pagrindiniai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimai užsienio politikos srityje

Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

1) rengia sutartis su užsienio valstybėmis ir tarptautinėmis organizacijomis ir imasi priemonių jų vykdymui užtikrinti;

2) plėtoja Lietuvos Respublikos santykius su užsienio valstybėmis ir tarptautinėmis organizacijomis;

3) teikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos atstovybių įsteigimo užsienio valstybėse ir kitų valstybių atstovybių įsteigimo Respublikoje;

4) atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautiniuose santykiuose pagal savo kompetenciją.

 

III. LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS SANTYKIAI

SU KITAIS VALSTYBINIAIS ORGANAIS

 

19 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės santykiai su vietos savivaldybių valdymo organais

Lietuvos Respublikos Vyriausybė pagal savo įgaliojimus:

1) kontroliuoja, kaip vietos savivaldybės vykdo Lietuvos Respublikos įstatymus ir Vyriausybės sprendimus;

2) gali sustabdyti ir užprotestuoti aukštesniosios pakopos savivaldybės valdymo organų sprendimus šios savivaldybės Taryboje, jeigu jie prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai (Pagrindiniam įstatymui), ar kitiems Respublikos įstatymams, kilus ginčui, klausimus galutinai sprendžia Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba;

3) kartu su vietos savivaldybės valdymo organais organizuoja valstybinės reikšmės objektų (gamybinės infrastruktūros) valdymą;

4) nustato bendrąsias socialinio aprūpinimo, sveikatos apsaugos, liaudies švietimo ir kultūros , gamtos plėtojimo kryptis.

 

20 straipsnis. Vadovavimas Lietuvos Respublikos ministerijoms ir kitiems Lietuvos Respublikos Vyriausybei pavaldiems organams

Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

1) vadovauja Lietuvos Respublikos ministerijų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijų darbui, orientuoja ir kontroliuoja Lietuvos Respublikos valstybinių tarnybų ir inspekcijų veiklą;

2) teikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos ministerijų steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo;

3) prireikus steigia Lietuvos Respublikos valstybines tarnybas, inspekcijas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijas, taip pat reorganizuoja ir likviduoja šiuos organus;

4) tvirtina Lietuvos Respublikos ministerijų, valstybinių tarnybų, inspekcijų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijų nuostatus.

 

21 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministerijos

Lietuvos Respublikos ministerijos yra centriniai vykdomosios valdžios organai. Lietuvos Respublikos ministerijoms vadovauja Lietuvos Respublikos ministrai, kurie yra asmeniškai atsakingi, kad atitinkamos ministerijos vykdytų joms pavestus uždavinius.

Lietuvos Respublikos ministerijos pagal savo įgaliojimus vykdo vyriausybės politiką, remdamosi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir potvarkiais vadovauja joms pavestoms valdymo sritims, tikrina jų vykdymą.

Lietuvos Respublikos ministerijos prognozuoja savo veiklos srities raidą, tiria jos pasaulinį lygį ir konjunktūrą, rengia mokslinės-techninės ir ekonominės-socialinės pažangos programas, rūpinasi socialine savo darbuotojų apsauga ir kadrų rengimu.

Lietuvos Respublikos ministerijos pagal savo kompetenciją priima įsakymus ir kitus aktus.

 

22 straipsnis. Lietuvos Respublikos valstybinės tarnybos ir inspekcijos

Valstybinio valdymo, įvairių ekonomikos sričių organizavimo kitiems ministerijų funkcijoms nepriskirtiems klausimams spręsti Lietuvos Respublikos Vyriausybė sudaro Lietuvos Respublikos valstybines tarnybas ir inspekcijas.

Lietuvos Respublikos valstybinės tarnybos ir inspekcijos pagal savo kompetenciją tikrina Lietuvos Respublikos įstatymų bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų vykdymą.

 

23 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijos

Lietuvos Respublikos Vyriausybė prireikus gali sudaryti nuolatines ir laikinas komisijas iš Lietuvos Respublikos ministrų, mokslininkų ir specialistų.

Komisijos darbui vadovauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas), jo pavaduotojas, Vyriausybės skiriamas Lietuvos Respublikos ministras arba atskirais atvejais kitas asmuo.

 

24 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės vykdoma jai pavaldžių organų kontrolė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė kontroliuoja Lietuvos Respublikos ministerijų, kitų jai pavaldžių organų veiklą.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi teisę panaikinti Lietuvos Respublikos ministerijų ir kitų jai pavaldžių organų aktus, jeigu jie prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, potvarkiams.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė gali skirti Lietuvos Respublikos ministrams drausmines nuobaudas.

 

IV. LIETUVOS RESPUBLIKOS MINISTERIJŲ SĄRAŠAS

 

25 straipsnis. Lietuvos Respublikos ministerijos

Respublikoje yra šios ministerijos:

Ekonomikos ministerija; Energetikos ministerija; Finansų ministerija; Krašto apsaugos ministerija; Kultūros ir švietimo ministerija; Materialinių išteklių ministerija; Miškų ūkio ministerija; Pramonės ministerija; Prekybos ministerija; Ryšių ministerija; Statybos ir urbanistikos ministerija; Susisiekimo ministerija; Socialinės apsaugos ministerija; Sveikatos apsaugos ministerija; Teisingumo ministerija; Užsienio reikalų ministerija; Vidaus reikalų ministerija; Žemės ūkio ministerija.

 

V. LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

DARBO ORGANIZAVIMAS

 

26 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiai ir sprendimų priėmimo juose tvarka

Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiai rengiami prireikus.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Vyriausybės narių.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose sprendimai priimami Vyriausybės narių balsų dauguma. Esant lygiam balsų skaičiui, sprendžiamąjį balsą turi Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas).

 

27 straipsnis. Klausimai, sprendžiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose

Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose sprendžiami valstybės politikos įgyvendinimo klausimai, svarstomos Respublikos ekonominės ir socialinės raidos programos, Lietuvos valstybės biudžeto projektas ir jų, taip pat Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų vykdymas.

 

28 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas)

Lietuvos Respublikos Vyriausybei vadovauja ir jos veiklą koordinuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas).

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas) atstovauja Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas):

1) formuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės personalinę sudėtį ir teikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai jos nustatytu terminu atitinkamus pasiūlymus;

2) teikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės reorganizavimo;

3) organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžius ir jiems vadovauja;

4) skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos ministrų pavaduotojus, Lietuvos Respublikos valstybinių tarnybų ir inspekcijų vadovus bei jų pavaduotojus;

5) neatidėliotinais atvejais priima sprendimus valstybės valdymo klausimais pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės kompetenciją ir informuoja apie tai Vyriausybę jos eiliniame posėdyje;

6) skiria drausmines nuobaudas Lietuvos Respublikos ministrų pavaduotojams, valstybinių tarnybų ir inspekcijų vadovams, taip pat jų pavaduotojams.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas), nesutikdamas su Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariais principiniais Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos klausimais, turi teisę pateikti Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai klausimą dėl atskirų Lietuvos Respublikos Vyriausybės narių pakeitimo arba visos Vyriausybės atsistatydinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės naujos sudėties formavimo.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkui (Ministrui Pirmininkui) nesant, Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininko pareigas eina vienas iš jo pavaduotojų.

 

29 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir potvarkiai

Lietuvos Respublikos Vyriausybės norminiai arba svarbūs Respublikos ūkiui sprendimai leidžiami nutarimų forma. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai skelbiami „Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos ir Vyriausybės žiniose“, o prireikus masinės informacijos priemonėmis.

Sprendimai neatidėliotinais ir einamaisiais klausimais leidžiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės potvarkių forma.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus pasirašo Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas) ir Vyriausybės reikalų tvarkytojas.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės potvarkius pasirašo Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas) arba jo pavaduotojai.

 

30 straipsnis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparatas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparatas yra Vyriausybės reikalų valdyba.

Reikalų valdybos funkcijas nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinami nuostatai.

Reikalų valdybos struktūrą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas).

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkui (Ministrui Pirmininkui), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariams svarbiais valstybės valdymo ir ekonomikos klausimais konsultuoti Reikalų valdyboje įvedamos Vyriausybės patarėjų ir ekspertų pareigybės.

Vyriausybės patarėjus skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Vyriausybės Pirmininkas (Ministras Pirmininkas).

Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparate negali būti kuriamos ir negali veikti partijų ir visuomeninių judėjimų organizacijos.

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS
PIRMININKAS                                                                                                    V. LANDSBERGIS

 

Vilnius, 1990 m. kovo 22 d.

Nr. I-61