LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 M. SPALIO 28 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-578 „DĖL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ, ĮGYVENDINAMŲ PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS KRYPTIES „LEADER METODO ĮGYVENDINIMAS“ PRIEMONĘ „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS“, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. gegužės 30 d. Nr. 3D-382

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. spalio 28 d. įsakymą Nr. 3D-578 „Dėl vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 126-4817; 2012, Nr. 101-5162, Nr. 149-7641):

1.1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2010, Nr. 125-6405), 9.10 punktu, atsižvelgdamas į 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L 339, p. 1), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1974/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 268, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. balandžio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 335/2013 (OL 2013 L 105, p. 1), nuostatas ir siekdamas, kad būtų efektyviai panaudotos EŽŪFKP lėšos,“.

1.2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose taisyklėse:

1.2.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L 339, p. 1), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. balandžio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 335/2013 (OL 2013 L 105, p. 1), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839; 2009, Nr. 43-1667), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076 (su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2009 m. gruodžio 14 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2009) 10216) (toliau – Programa) ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2012, Nr. 18-830) (toliau – Programos administravimo taisyklės).“;

1.2.2. papildau 4 punktą šia nauja vienuoliktąja pastraipa (ankstesniąsias vienuoliktąją – dvidešimt ketvirtąją pastraipas atitinkamai laikau dvyliktąją – dvidešimt penktąją pastraipomis):

Projekto kontrolės laikotarpis – penkerių arba septynerių metų laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo arba sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi projekte ir paramos sutartyje numatytų įsipareigojimų.“;

1.2.3. papildau 4 punktą šia nauja devynioliktąja pastraipa (ankstesniąsias devynioliktąją–dvidešimt penktąją pastraipas atitinkamai laikau dvidešimtąją–dvidešimt šeštąją pastraipomis):

Vietos projekto mokėjimo prašymas – nustatytos formos dokumentas, įskaitant elektroninį, kurį turi užpildyti ir pateikti Agentūrai vietos projekto vykdytojas, siekiantis gauti paramą.“;

1.2.4. papildau šiuo 261 punktu:

261. Atliekant patikrinimus ir (arba) auditus bei įtarus ar nustačius strategijos vykdytoją nesilaikant paramos strategijai įgyvendinti teikimo ir (arba) pažeidžiant paramos gavimo ir naudojimo sąlygas, iki bus priimtas galutinis sprendimas dėl strategijos vykdytojo veiksmų ir (arba) neveikimo, gali būti sustabdytas strategijos įgyvendinimas ir (arba) administravimas. Sprendimą sustabdyti strategijos įgyvendinimą ir (arba) administravimą priima Ministerija arba Agentūra, atsižvelgiant į tai, kuri institucija atlieka patikrinimą ir (arba) auditą.“;

1.2.5. papildau šiuo 30.4 punktu:

30.4. būtina peržiūrėti priemonių, numatytų strategijoje, sąrašą, siekiant įgyvendinti strategijoje numatytus rodiklius.“;

1.2.6. išdėstau 33.1 punktą taip:

33.1. strategijos vykdytojas privalo raštu pateikti Agentūrai motyvuotą prašymą pakeisti strategiją ir (arba) paramos strategijai įgyvendinti sutartį, strategijos vykdytojo valdymo organo protokolo kopiją (strategijos vykdytojo valdymo organo protokolo kopija gali būti neteikiama, kai strategijos vykdytojas teikia Agentūrai techninio pobūdžio strategijos ir (arba) paramos strategijai įgyvendinti sutarties keitimus, susijusius su mokėjimo prašymų pateikimo terminų pakeitimais, sutaupytų paramos lėšų perkėlimu į vėlesnius mokėjimo prašymus ir techninio pobūdžio klaidų ištaisymu) ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, kuriais pagrindžiamas prašymas;“;

1.2.7. papildau V skyrių „Vietos projektų atrankos ir įgyvendinimo administravimas“ šiuo trečiuoju poskyriu „Rezerviniai vietos projektai“:

 

Rezerviniai vietos projektai

 

551. Jeigu strategijos vykdytojas ankstesnių kvietimų teikti vietos projektų paraiškas metu priėmė tinkamų finansuoti vietos projektų paraiškų, kuriose prašoma paramos suma didesnė, negu numatyta strategijoje vietos projektams finansuoti, jis gali sudaryti rezervinių vietos projektų sąrašą. Taip pat Strategijos vykdytojas gali skelbti papildomą kvietimą teikti rezervinių vietos projektų paraiškas:

551.1. kvietimo teikti rezervinių vietos projektų paraiškas skelbime turi būti aiškiai nurodyta, kad priimami vietos projektai, kuriems finansuoti strategijoje lėšų nėra;

551.2. rezerviniai vietos projektai (pateikti pagal atskirą kvietimą ar sudarius sąrašą iš ankstesnių kvietimų) vertinami ir atrenkami taip pat, kaip vietos projektai, tačiau paramos sutartis su rezervinių vietos projektų paraiškų teikėjais nesudaroma tol, kol neatsiranda lėšų jiems finansuoti;

551.3. strategijos vykdytojas, priėmęs rezervinius vietos projektus, privalo sudaryti pirmumo eilę, atlikdamas pirmumo ir (arba) naudos ir kokybės vertinimą, pagal iš anksto nustatytus kriterijus. Tuo atveju, jeigu rezerviniai vietos projektai yra pateikti pagal atskiras priemones, pirmumas turi būti suteikiamas verslo projektams;

551.4. rezerviniai vietos projektai gali būti atrenkami iki 2014 m. kovo 31 d.“;

1.2.8. išdėstau 63.2 punktą taip:

63.2. vienu metu gali įgyvendinti vieną investicinio pobūdžio vietos projektą ir vieną vietos projektą, kuriame nėra numatomos investicijos į nekilnojamąjį turtą. Pareiškėjas, išskyrus 63.1 punkte nurodytuosius, gali pateikti paramos paraišką antrajam vietos projektui įgyvendinti, neužbaigęs pirmojo vietos projekto, tačiau paramos sutartis gali būti pasirašyta tik pateikus pirmojo vietos projekto galutinį mokėjimo prašymą.“;

1.2.9. papildau 97.1 punktą šiuo paskutiniuoju sakiniu:

„Įnašo natūra savanoriško darbo vertė nustatoma vietos projekto paraiškos vertinimo metu;“;

1.2.10. išdėstau 98 punkto paskutinįjį sakinį taip:

„Įnašo natūra nekilnojamuoju turtu vertė nustatoma vietos projekto paraiškos vertinimo metu, o unikalus nekilnojamasis daiktas ar aiškiai apibrėžta jo dalis gali būti įskaitoma kaip tinkamas įnašas natūra vieną kartą per visą strategijos įgyvendinimo laikotarpį (tas pats nekilnojamasis daiktas ar jo dalis negali būti deklaruojama tinkamu įnašu natūra – nekilnojamuoju turtu keliuose vietos projektuose. Tinkamu įnašu natūra gali būti laikoma ta nekilnojamojo turto dalis, į kurią bus investuojama, ir (arba) tas nekilnojamasis turtas, kurio inžineriniai tinklai yra atskiri, bet jiems atnaujinti ar sukurti numatomos investicijos).“;

1.2.11. išdėstau 161 punktą taip:

161. Įsigaliojus sprendimui skirti lėšas vietos projektui įgyvendinti – Agentūrai, jos nustatyta tvarka, patvirtinus strategijos vykdytojo sprendimus skirti lėšas vietos projektams įgyvendinti, strategijos vykdytojas per 5 (penkias) d. d. nuo Agentūros sprendimo kopijos gavimo dienos turi parengti dvišalės vietos projekto vykdymo sutarties projektą. Vietos projekto vykdymo sutartis sudaroma tarp strategijos vykdytojo ir pareiškėjo.“;

1.2.12. išdėstau 184 punktą taip:

184. Vietos projekto vykdytojas rengia ir strategijos vykdytojui teikia mokėjimo prašymus pagal paramos sutartyje nustatytą tvarkaraštį. Mokėjimo prašymus vietos projekto vykdytojas turi įteikti asmeniškai arba per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (paštu, per kurjerį, faksu, el. paštu ir t. t.) mokėjimo prašymai nepriimami. Avanso mokėjimo prašymą vietos projekto vykdytojas gali užpildyti ir pateikti elektroniniu būdu Agentūros informaciniame portale, kurio adresas https://portal.nma.lt. Avanso mokėjimo prašymą elektroniniu būdu vietos projekto vykdytojas gali pateikti tik asmeniškai. Papildomi dokumentai, teikiami su avanso mokėjimo prašymu, turi būti elektroninės formos (pridedamus dokumentus vietos projekto vykdytojas turi nuskenuoti ir pateikti kartu su avanso mokėjimo prašymu).“;

1.2.13. išdėstau 185 punktą taip:

185. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu ir skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir strategijos vykdytojo, pagal kurio strategiją įgyvendinamas vietos projektas, interneto svetainėje. Elektroniniu būdu teikiamo mokėjimo prašymo formos struktūra ir informacinių laukų aiškinimai gali skirtis nuo patvirtintos popierinės mokėjimo prašymo formos. Agentūra gali atlikti mokėjimo prašymo formos, teikiamos internetu, pakeitimus.“;

1.2.14. išdėstau 189 punktą taip:

189. Po vietos projekto vykdytojo mokėjimo prašymo pateikimo strategijos vykdytojas atlieka mokėjimo prašymo administracinės atitikties tikrinimą, kurio metu nustatoma, ar pateikti visi reikalingi dokumentai, ar mokėjimo prašymas tinkamai užpildytas. Strategijos vykdytojas vietos projekto vykdytojo mokėjimo prašymo administracinę atitiktį įvertina ir mokėjimo prašymą perduoda Agentūros TERPAS ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo strategijos vykdytojo buveinėje dienos (į terminą neįskaičiuojamas laikas, per kurį pagal taisyklių 190 punktą vietos projekto vykdytojas šalina mokėjimo prašymo trūkumus arba taisyklių nustatyta tvarka atliekama vietos projekto patikra). Jeigu avanso mokėjimo prašymas buvo užpildytas ir pateiktas elektroniniu būdu Agentūros informaciniame portale, mokėjimo prašymo administracinis atitikties tikrinimas neatliekamas.“;

1.2.15. pripažįstu netekusiu galios 196 punktą;

1.2.16. išdėstau 196 punktą taip:

196. Vietos projekto, teikiamo strategijos vykdytojui, tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti taikomi būdai, nustatyti Programos administravimo taisyklėse, Programos 3 krypties priemonių įgyvendinimo taisyklėse ir šių taisyklių 196.1–196.4 punktuose:

196.1. išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos;

196.2. išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas, kai avansas yra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos;

196.3. išlaidų kompensavimo mokėjimo būdas;

196.4. sąskaitų apmokėjimo būdas.“;

1.2.17. išdėstau 197 punktą taip:

197. Strategijos vykdytojas Specialiosiose taisyklėse nustato tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti būdus vadovaudamasis šių taisyklių 198–202 punktų nuostatomis.“;

1.2.18. papildau šiuo 1991 punktu:

1991. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas viešųjų juridinių asmenų vietos projektams.“;

1.2.19. išdėstau 201 punktą taip:

201. Pagal išlaidų kompensavimo mokėjimo būdą vietos projekto vykdytojas pradeda įgyvendinti vietos projektą iš nuosavų lėšų ir paramos sutartyje arba nustatytu periodiškumu strategijos vykdytojui teikia mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja projekto įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus.“;

1.2.20. papildau 200.2.2 punktą šiuo paskutiniuoju sakiniu:

„Mažiausia prašoma kompensuoti lėšų vietos projektui įgyvendinti suma galutiniame mokėjimo prašyme negali būti mažesnė nei gauta avanso suma.“;

1.2.21. išdėstau 202 punktą taip:

202. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą:

202.1. vietos projekto vykdytojas turi patikrinti kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes (išskyrus išankstinio apmokėjimo sąskaitą), kartu su kitais reikalaujamais dokumentais pridėti prie mokėjimo prašymo ir pateikti strategijos vykdytojui paramos sutartyje nustatytu periodiškumu. Taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, išlaidoms pagrįsti su mokėjimo prašymu neteikiami išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai;

202.2. vietos projekto vykdytojo mokėjimo prašymas priimamas, registruojamas, vertinamas ir tvirtinamas šių taisyklių 187–195 punktuose nustatyta tvarka;

202.3. vietos projekto vykdytojas privalo ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo lėšų gavimo į paramos sutartyje nurodytą vietos projekto sąskaitą dienos išmokėti gautas lėšas, nuosavas ir (ar) partnerio lėšas projektui įgyvendinti (jeigu buvo įsipareigojęs skirti tam lėšų ir jos nepervestos anksčiau) rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir pateikti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą kartu su visų išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijomis;

202.4. Agentūra, gavusi vietos projekto vykdytojo pranešimą apie lėšų išmokėjimą rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui, patikrina išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.“;

1.2.22. išdėstau 2091 punktą taip:

2091. Strategijos vykdytojas po vietos plėtros strategijos įgyvendinimo pabaigos turi paskirti vieną asmenį, atsakingą už užbaigtų vietos projektų stebėseną kontrolės laikotarpiu. Strategijos vykdytojo paskirtas asmuo priima vietos projektų vykdytojų užbaigto vietos projekto metines ataskaitas, jas vertina ir, užpildęs šių taisyklių 3 priede pateiktą formą, teikia Agentūrai el. paštu.“;

1.2.23. išdėstau 214 punktą taip:

214. Strategijos vykdytojas (iki strategijos įgyvendinimo pabaigos) Programos administravimo taisyklėse ir šiose taisyklėse nustatyta tvarka privalo tikrinti, ar vietos projekto vykdytojas vietos projekto kontrolės laikotarpiu laikosi vietos projektų vykdymo sutartyje ar vietos projekto paraiškoje numatytų sąlygų. Agentūra vietos projekto kontrolės laikotarpiu atlieka Ex post patikrinimus vietoje Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.“;

1.2.24. išbraukiu 1 priedo „Kvietimo teikti vietos projektų paraiškas dokumentacijos reikalavimų aprašas“ 4.26.3 punkte žodį „Trišalės“;

1.2.25. išbraukiu 1 priedo „Kvietimo teikti vietos projektų paraiškas dokumentacijos reikalavimų aprašas“ 5.10 punkte žodį „trišalės“;

1.2.26. išbraukiu 2 priedo „Vietos projekto iki 25 000 Lt paraiška“ X skyriaus „Pateikiami dokumentai“ 1 punktą;

1.2.27. papildau šiuo 3 priedu „Informacijos apie vietos projektų stebėseną vietos projektų kontrolės laikotarpiu teikimo forma“ (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad sąskaitų apmokėjimo būdas, aprašytas šio įsakymo 1.2.15–1.2.17 ir 1.2.20 punktuose, gali būti taikomas:

2.1. viešųjų juridinių asmenų vietos projektams, kuriems įgyvendinti paramos sutartis pasirašoma nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos;

2.2. viešųjų juridinių asmenų vietos projektams, kuriems įgyvendinti paramos sutartis pasirašyta iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos ir kuriems įgyvendinti pasirinktas išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas, jeigu vietos projekto vykdytojas atsiskaito su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos už gautą avansą arba jį grąžina ir vietos projekto vykdymo sutartyje pakeičia mokėjimo būdą.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                     Vigilijus Jukna


Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, administravimo taisyklių

3 priedas

 

Informacijos apie vietos projektų stebėseną vietos projektų kontrolės laikotarpiu teikimo forma

 

__________________________________________________________________________

(strategijos vykdytojo pavadinimas)

 

_________________

(sudarymo vieta)

_________________

(sudarymo data)

 

Eil. Nr.

Vietos projekto paraiškos Nr.

Vietos projektui įgyvendinti skirta paramos suma, Lt

Kontrolės laikotarpio

Kasmetinė ataskaitos po vietos projekto užbaigimo informacija

Informacija apie vietos projekto įsipareigojimų vykdymą

pradžios data

pabaigos data

pateikta

nepateikta

vykdoma

nevykdoma

Pastabos (pildoma, kai žymimas laukas „nevykdoma“)

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________