LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2008 m. VASARIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. V‑160 „DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SISTEMOS REFORMOS TĘSTINUMO, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS INFRASTRUKTŪROS OPTIMIZAVIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. balandžio 26 d. Nr. V-330

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Sveikatos priežiūros sistemos reformos tęstinumo, sveikatos priežiūros infrastruktūros optimizavimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. V‑160 „Dėl Sveikatos priežiūros sistemos reformos tęstinumo, sveikatos priežiūros infrastruktūros optimizavimo programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 27-1000):

Sveikatos priežiūros sistemos reformos tęstinumo, sveikatos priežiūros infrastruktūros optimizavimo programos 1 priede „Visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės gerinimo, apimant sveikatos politikos formavimą ir įgyvendinimą, krypties aprašas“:

1.1. Išdėstau 4 punktą taip:

4. Šis Programos krypties aprašas nustato nuoseklios visuomenės sveikatos priežiūros sistemos reformos vykdymo priemones, skirtas nacionalinių bei savivaldybių visuomenės sveikatos priežiūros institucijų veiklai optimizuoti ir gebėjimams stiprinti, apimant efektyvų visuomenės sveikatos politikos formavimą ir priemonių planavimą bei jų įgyvendinimą. Programos krypties aprašas taip pat nustato pagrindines nuoseklios sveikatos priežiūros reformos kryptis sveikatos priežiūros kokybei užtikrinti ir sveikatos priežiūros technologijoms vertinti.“

1.2. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Vykdant sveikatos priežiūros sistemos reformą, vienas pagrindinių vykdomos asmens sveikatos priežiūros sistemos reformos elementų yra sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimas ir sveikatos priežiūros technologijų vertinimas. Didėjant informacijos srautui sveikatos klausimais, pacientai įgyja vis daugiau žinių apie sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir tikisi būti aktyviais tos sistemos dalyviais, gaunančiais tinkamas sveikatos priežiūros paslaugas ir turinčiais galimybes pareikšti savo nuomonę. Sveikatos priežiūros paslaugų nuolatinis gerinimas yra daugelio valstybių kasdieninė praktika. Lietuvoje taip pat didelis dėmesys skiriamas sveikatos priežiūros prieinamumui, tęstinumui, efektyvumui, pacientų saugai ir kitiems komponentams. Jau yra suformuotas teisinis institucinis pagrindas sveikatos priežiūros kokybei gerinti, tačiau sisteminio požiūrio ir koordinavimo nebuvimas lemia nepakankamą atskirų kokybės gerinimo sveikatos priežiūros sektoriuje intervencijų veiksmingumą.“

1.3. Papildau šiuo 81 punktu:

81. Sveikatos priežiūros technologijos apima visas galimas intervencijas, susijusias su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu, paslaugų teikimo organizavimu, jų prieinamumu ir apmokėjimu, taip pat su sveikatos stiprinimu ir išsaugojimu dėl plačios veiklos ir už sveikatos sistemos ribų. Įvairiose pasaulio šalyse sisteminis sveikatos priežiūros technologijų vertinimas susiformavo ir buvo pradėtas aktyviau taikyti praktikoje maždaug septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, kai pasireiškė naujų technologijų vystymosi bumas. Sveikatos priežiūros technologijų vertinimas Europos Sąjungoje pripažintas vienu iš esminių elementų, siekiant pagerinti sveikatos priežiūros kokybę. Sveikatos priežiūros technologijų vertinimo tikslas – suteikti prieinamą, naudingą, moksliniais įrodymais pagrįstą informaciją, kuri informuotų sveikatos priežiūros politikus, priimant strateginius sprendimus, ir pacientus apie saugias ir aukštos kokybės sveikatos priežiūros technologijas. Lietuvoje kol kas yra tik sveikatos priežiūros technologijų vertinimo užuomazgos. Siekiant užtikrinti aukštą sveikatos paslaugų kokybę, novatorišką požiūrį į sveikatos priežiūrą bei efektyvų sveikatos priežiūros išteklių naudojimą, reikia sveikatos priežiūros technologijas vertinti sistemiškai.

Šiuo metu sveikatos priežiūros kokybei Lietuvoje gerinti ir užtikrinti vykdomas asmens sveikatos priežiūros įstaigų, laboratorijų, specialistų licencijavimas bei jų sąlygų laikymosi priežiūros, medicinos prietaisų atitikties vertinimas, priežiūra ir kontrolė. Daugelyje valstybių sveikatos paslaugų kokybei vertinti taikomas ir sveikatos priežiūros įstaigų akreditavimas. Pasaulio Sveikatos Organizacijos iniciatyva atlikus lyginamąją licencijavimo, sertifikavimo ir akreditavimo poveikio sveikatos priežiūros paslaugų kokybei analizę, nustatyta, kad greičiausiai teigiamus pokyčius lemia sveikatos priežiūros įstaigų akreditavimas. Pagrindiniai akreditavimo tikslai – įvertinti sveikatos priežiūros įstaigos paslaugų kokybę, užtikrinti sveikatos priežiūros įstaigos tęstinį kokybės gerinimą, įtraukiant įstaigos personalą į visus kokybės skatinimo veiksmus, bei didinti visuomenės pasitikėjimą sveikatos priežiūros paslaugomis. Todėl, formuojant sisteminį požiūrį į sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimą, tikslinga vykdyti sveikatos priežiūros įstaigų akreditavimą, kuris neatsiejamas nuo sveikatos priežiūros technologijų vertinimo.

Siekiant racionaliai naudoti sveikatos priežiūros išteklius, užtikrinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, būtina įvertinti, kaip Lietuvoje sveikatos priežiūrą pritaikyti prie kintančių socialinių ir ekonominių sąlygų, kaip efektyviau diegti naujas sveikatos priežiūros technologijas ir su jomis susijusias inovacijas, kaip pagerinti teikiamų paslaugų kokybę ir įsitraukti į bendrą pasaulio sveikatos priežiūros technologijų vertinimo sistemą, užtikrinančią sveikatos priežiūros paslaugų kokybę. Todėl svarbu sukurti ir įdiegti sveikatos priežiūros technologijų vertinimo, nepageidaujamų įvykių registracijos ir stebėsenos sistemą, parengti brangių ir naujų sveikatos priežiūros technologijų naudojimo analizes bei sukurti sveikatos technologijų vertinimo strategiją. Taip pat būtina stiprinti sveikatos priežiūros technologijų vertinimo specialistų gebėjimus, informuoti visuomenę sveikatos priežiūros kokybės ir technologijų vertinimo klausimais.“

1.4. Išdėstau 10.2 punktą taip:

10.2. nuosekliai vykdyti sveikatos priežiūros reformą, užtikrinant sveikatos priežiūros kokybę ir įdiegiant sveikatos priežiūros technologijų sistemą.“

1.5. Išdėstau 13 punktą taip:

13. Parengtų dokumentų paketų (strategija, tyrimai, analizės, metodika, standartai), susijusių su sveikatos priežiūros kokybės ir sveikatos priežiūros technologijų vertinimu, skaičius.“

1.6. Išdėstau 17 punktą taip:

17. Parengtų dokumentų paketų (strategija, tyrimai, analizės, metodika, standartai), susijusių su sveikatos priežiūros kokybės ir sveikatos priežiūros technologijų vertinimu, skaičius – 1.“

1.7. Išdėstau 19.2 punktą taip:

19.2. Programos krypties uždaviniui – nuosekliai vykdyti sveikatos priežiūros reformą, užtikrinant sveikatos priežiūros kokybę ir diegiant sveikatos priežiūros technologijų sistemą, įgyvendinti bus vykdoma priemonė „Sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimas ir sveikatos priežiūros technologijų vertinimas“. Šia priemone numatoma įvertinti sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimo ir technologijų vertinimo poreikį ir sukurti sveikatos priežiūros technologijų vertinimo strategiją. Kad ši strategija būtų efektyviau įgyvendinama, bus siekiama stiprinti žmogiškuosius išteklius: planuojamas administracinių gebėjimų stiprinimas, tobulinant sveikatos priežiūros technologijų vertinimo specialistų profesinę kvalifikaciją, organizuojant visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros specialistų mokymus. Įgyvendinant priemonę, numatoma informuoti sveikatos priežiūros specialistus ir visuomenę sveikatos priežiūros kokybės ir sveikatos priežiūros technologijų vertinimo klausimais. Siekiant diegti bendrą sveikatos priežiūros technologijų vertinimo sistemą, numatoma sukurti darbo vietų sveikatos priežiūros technologijų vertinimo specialistams.“

1.8. Įrašau 21 punkte vietoj skaičiaus „29,4“ skaičių „28,4“, vietoj skaičiaus „25,0“ skaičių „24,14“.

1.9. Įrašau 22.2 punkte vietoj skaičiaus „7“ skaičių „6,14“.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                           RAIMONDAS ŠUKYS