LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL FINANSINĖS PARAMOS MAŽŲ IR VIDUTINIŲ ĮMONIŲ INOVACINIAMS PROJEKTAMS TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. birželio 10 d. Nr. 4-237

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2001, Nr. 61-2186), 12.5 punktu ir vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 12 punktą:

1. Tvirtinu Finansinės paramos mažų ir vidutinių įmonių inovaciniams projektams teikimo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. 1 punkte nurodytų taisyklių 14.1 punktas įsigalioja nuo 2005 m. lapkričio 1 d.;

2.2. 2005 metais įgyvendinamų inovacinių projektų tinkamomis projekto išlaidomis gali būti pripažįstamos tik tos išlaidos, kurios patirtos nuo projekto įgyvendinimo pradžios, bet ne anksčiau kaip nuo 2005 m. sausio 1 d.

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                        VIKTOR USPASKICH


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2005 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 4-237

 

FINANSINĖS PARAMOS MAŽŲ IR VIDUTINIŲ ĮMONIŲ INOVACINIAMS PROJEKTAMS TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Finansinės paramos mažų ir vidutinių įmonių inovaciniams projektams teikimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato principus, sąlygas ir tvarką, kuria taisyklėse keliamus reikalavimus atitinkantys pareiškėjai gali pretenduoti į finansinę paramą inovaciniams projektams (toliau – projektai) įgyvendinti iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija, ministerija) programų lėšų.

Taisyklėse nurodyta finansinė parama teikiama vadovaujantis Valstybės ilgalaike raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtros iki 2015 metų ilgalaike strategija, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 853 (Žin., 2002, Nr. 60-2424), Ilgalaike mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1646 (Žin., 2003, Nr. 121-5489), Inovacijų versle programa ir jos įgyvendinimo 2003–2006 metų priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 911 (Žin., 2003, Nr. 71-3225), 4.4 punktu. Pagal taisykles teikiama finansinė parama tiesiogiai prisideda prie Europos Sąjungos Lisabonos (2000) ir Barselonos (2002) rezoliucijose nustatytų tikslų ir priemonių įgyvendinimo.

2. Bendrasis finansinės paramos tikslas – skatinti Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrą, konkurencingumo didėjimą ir aktyvų skverbimąsi į pasaulio rinkas.

Specifinis finansinės paramos tikslas – sumažinti mažų ir vidutinių įmonių inovacinės veiklos riziką bei paskatinti šias įmones kurti, plėtoti ir teikti į rinką naujus arba ženkliai pagerintus gaminius, paslaugas ir procesus; padidinti mažų ir vidutinių įmonių išlaidas moksliniams tyrimams, technologijų plėtojimui ir inovacijoms.

3. Taisyklės negali būti taikomos:

3.1. veiklos rūšims, patenkančioms į valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 4-118), remti;

3.2. veiklos rūšims, susijusioms su Europos Bendrijos steigimo sutarties[1] (OL C 325, 2002, p. 1) 1 priede nurodytų produktų gamyba, apdorojimu ar prekyba, remti;

3.3. veiklos rūšims, susijusioms su eksportu, remti, kai finansinė parama tiesiogiai siejasi su eksportuotais kiekiais, paskirstymo tinklo steigimu ir funkcionavimu, taip pat kitomis su eksporto veikla tiesiogiai susijusiomis einamosiomis išlaidomis;

3.4. finansinei paramai, skatinančiai vartoti vietinę produkciją vietoj importuotų ar iš kitų šalių įvežtų prekių, teikti.

4. Taisyklės turi būti taikomos nepažeidžiant Europos Sąjungos reglamentuose ir direktyvose nustatytų specialiųjų taisyklių dėl valstybės pagalbos teikimo atskiruose sektoriuose.

5. Sprendimai dėl finansinės paramos skyrimo priimami vadovaujantis skaidrumo, konkurencingumo ir teisingumo principais.

6. Pagrindinės taisyklėse vartojamos sąvokos:

Finansinė parama – parama, teikiama iš Ūkio ministerijos programų lėšų ir skirta projekto įgyvendinimo bei šiam projektui įgyvendinti reikalingo ilgalaikio turto įsigijimo išlaidoms padengti, siekiant įgyvendinti taisyklių 2 punkte nustatytus tikslus. Pagal taisykles teikiama finansinė parama yra valstybės pagalba, kaip tai apibrėžta Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 straipsnio 1 dalyje, tenkinanti visas sąlygas, nustatytas Komisijos 2001 m. sausio 12 d. reglamente (EB) Nr. 70/2001 dėl Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (OL L 10, 2001, p. 33), papildytame Komisijos 2004 m. vasario 25 d. reglamentu (EB) Nr. 364/2004 (OL L 63, 2004, p. 22).

Paramos teikėjas – Ūkio ministerija, adresas: Gedimino pr. 38/2, LT-01104 Vilnius, Lietuvos Respublika.

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – agentūra), adresas: Gedimino pr. 38/2, LT-01104 Vilnius, Lietuvos Respublika – projektus administruojanti institucija.

Maža įmonė – pagal Komisijos 2001 m. sausio 12 d. reglamento (EB) Nr. 70/2001 dėl Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms 1 priedą mažos įmonės kategorijai priskirtinas Juridinių asmenų registre registruotas juridinis asmuo.

Vidutinė įmonė – pagal Komisijos 2001 m. sausio 12 d. reglamento (EB) Nr. 70/2001 dėl Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms 1 priedą vidutinės įmonės kategorijai priskirtinas Juridinių asmenų registre registruotas juridinis asmuo.

Pareiškėjas – maža arba vidutinė įmonė, pateikusi agentūrai paraišką ir kitus taisyklėse nustatytus dokumentus finansinei paramai gauti.

Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuriam pagal taisykles skirta finansinė parama ir su kuriuo sudaryta finansinės paramos sutartis.

Projektas – planingų ir tarpusavyje susijusių veiklos rūšių seka, kuriai, siekiant užsibrėžtų tikslų ir rezultatų, naudojami žmogiškieji, finansiniai bei materialiniai ištekliai ir kuriai, atsižvelgiant į taisyklių 2 ir 9 punktuose nustatytus tikslus ir prioritetus, gali būti skirta finansinė parama.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis, per kurį įgyvendinamas projektas ir kuris negali būti ilgesnis kaip 36 mėnesiai. Jei projekto įgyvendinimo laikotarpis yra ilgesnis kaip 12 mėnesių arba jei projekto įgyvendinimas perkeliamas į kitus kalendorinius metus, projektas skaidomas į etapus, kurių kiekvienas neturi būti ilgesnis kaip vieneri kalendoriniai metai. Šiuo atveju pareiškėjas teikia atskiras paraiškas skirti finansinę paramą kiekvienam projekto etapui. Sprendimas dėl finansinės paramos projekto etapui priimamas tais kalendoriniais metais, kuriais šis etapas bus vykdomas. Atsižvelgdamas į projekto stebėsenos rezultatus ir turimus asignavimus, paramos teikėjas turi teisę neskirti finansinės paramos naujam projekto etapui arba nutraukti finansinę paramą projektui nepasibaigus.

Techninė galimybių studija – tyrimas, kuriuo siekiama surinkti pakankamai informacijos, kad būtų galima padaryti išvadą apie ketinamo įgyvendinti sumanymo techninį, ekonominį ir komercinį gyvybingumą[2].

Taikomieji tyrimai (angl. Industrial research) – suplanuoti moksliniai tyrimai arba išsamūs tyrinėjimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių tam, kad jas būtų galima panaudoti naujiems gaminiams, paslaugoms, procesams kurti, taip pat esamiems gaminiams, paslaugoms, procesams ženkliai pagerinti. Veiklos rūšis, kuria siekiama pagilinti mokslines ir technines žinias, nesusijusias su pramoniniais arba komerciniais tikslais, nėra priskiriama taikomiesiems tyrimams.

Technologijų plėtojimas (angl. Pre-competitive development) – taikomųjų tyrimų rezultatų perkėlimas į numatomų pardavinėti arba vartoti naujų, modifikuotų arba pagerintų gaminių, paslaugų ar procesų sukūrimo planus, schemas, brėžinius arba kitą projektinę dokumentaciją, įskaitant pirminio pavyzdžio (prototipo)[3] sukūrimą. Ši veiklos rūšis taip pat gali apimti konceptualų kitų gaminių, paslaugų ar procesų kūrimą arba projektavimą, pirminius demonstravimo arba bandomuosius projektus su sąlyga, kad šie projektai nėra gamybinė veiklos rūšis arba nėra naudojami prekyboje.

Finansinės paramos sutartis – finansinės paramos projektams, finansuojamiems pagal taisykles, įgyvendinti teikimo sutartis. Finansinės paramos sutartimi yra nustatomos finansinės paramos suteikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, atsiskaitymo už finansinę paramą tvarka ir kt.

Finansinės paramos intensyvumas – paramos gavėjui teikiama finansinė parama su PVM, išreikšta procentais, kurie skaičiuojami nuo finansinės paramos gavėjo tinkamų projekto įgyvendinimo išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM.

Programos koordinatorius – ministerijos valstybės sekretorius arba sekretorius, koordinuojantis ir kontroliuojantis atitinkamos programos planavimą ir įgyvendinimą.

 

II. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

7. Potencialus pareiškėjas negali teikti paraiškos ir jam negali būti suteikta finansinė parama, jei jis bankrutuoja arba yra likviduojamas, turi mokestinę nepriemoką valstybės arba savivaldybės biudžetui, potencialaus pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl sukčiavimo, korupcijos, dalyvavimo nusikalstamoje organizacijoje ar kitos panašaus pobūdžio neteisėtos veiklos, taip pat jei potencialus pareiškėjas anksčiau yra kreipęsis dėl finansinės paramos, teikiamos iš Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, tačiau buvo nutraukta finansinės paramos suteikimo jam procedūra dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo.

8. Pareiškėjas tampa netinkamu ir jam negali būti suteikta finansinė parama, jei jis teikdamas informaciją, kurios agentūra reikalauja kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas, sąmoningai nurodo klaidingus duomenis arba visai nepateikia šios informacijos, taip pat jei jis bando daryti įtaką agentūrai, ministerijai ar Verslo projektų atrankos komitetui, vertinantiems paraišką.

9. Pagal šias taisykles teikiamos finansinės paramos prioritetai:

9.1. projekto rezultatai yra svarbūs pareiškėjo ar atitinkamos Lietuvos pramonės šakos plėtros potencialui ir konkurencingumui (dėl to išaugs našumas, produktyvumas, kokybė, padidės pardavimas, išsiplės pardavimo rinkos, ypač eksportas, kt.);

9.2. projekte nagrinėjami klausimai pasižymi itin aukštu naujoviškumo ir technologinio kompleksiškumo laipsniu (planuojami rezultatai yra naujovė ne tik Lietuvos, bet ir platesniu mastu);

9.3. projektas tiesiogiai prisideda prie Europos Komisijos mokslinių tyrimų, technologijų plėtojimo ir inovacijų programų tikslų ar pagal šias programas vykdomų projektų įgyvendinimo;

9.4. tęstinis projektas, kurio rezultatai ir ateityje bus naudojami ir duos ekonominės ar komercinės naudos. Pirmenybė teikiama projektams, kurių ankstesni etapai jau yra įgyvendinti.

10. Projektas turi būti nuoseklus, t. y. jis turi būti tinkamai orientuotas, turėti aiškiai apibrėžtus tikslus ir planuojamus rezultatus, nurodytos veiklos rūšys turi būti būtinos ir pakankamos projekto tikslams bei planuojamiems rezultatams pasiekti. Projektu nelaikoma grupė įvairių tarpusavyje nesusijusių veiklos rūšių.

11. Projekte remiamos veiklos rūšys yra šios: techninės galimybių studijos parengimas, taikomieji tyrimai, technologijų plėtojimas.

12. Finansinės paramos techninei galimybių studijai parengti teikimo sąlygos:

12.1. Tinkamos su šia veiklos rūšimi susijusios išlaidos:

12.1.1. tiesioginės veiklos rūšies išlaidos:

12.1.1.1. paslaugų, prekių pirkimas (iki 50 proc. tinkamų techninės galimybių studijos parengimo išlaidų):

12.1.1.1.1. konsultantų ir ekspertų paslaugos, įskaitant rinkos kainomis iš išorinių šaltinių įsigytas pirminio maketo ar virtualaus modelio parengimo paslaugas;

12.1.1.1.2. įrankių ir įrangos nuomos paslaugos;

12.1.1.1.3. atsargų įsigijimas (medžiagos, komponentai, atsarginės detalės, kt.);

12.1.1.2. personalo išlaidos:

12.1.1.2.1. darbo užmokestis su mokesčiais;

12.1.1.2.2. socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, ir įmokos į Garantinį fondą;

12.1.1.2.3. užsienio komandiruočių išlaidos (dienpinigiai, apgyvendinimo paslaugos, kelionės ir kitos išlaidos), neviršijant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų normų;

12.1.2. netiesioginės veiklos rūšies išlaidos: projekto administravimas, ryšiai, patalpų eksploatacija ir pan. (iki 15 proc. tinkamų tiesioginių techninės galimybių studijos parengimo išlaidų neatsiskaitytinai).

12.2. Finansinės paramos intensyvumas išlaidoms, susijusioms su techninės galimybių studijos parengimu, padengti negali viršyti 50 proc. tinkamų techninės galimybių studijos parengimo išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM.

12.3. Finansinės paramos dydis išlaidoms, susijusioms su techninės galimybių studijos parengimu, padengti negali viršyti 50 tūkst. litų su pirkimo PVM vienam projektui. Projekte tinkamomis išlaidomis gali būti pripažintos tik vienos techninės galimybių studijos parengimo išlaidos.

13. Finansinės paramos taikomiesiems tyrimams ir technologijų plėtojimui teikimo sąlygos:

13.1. Tinkamos su šia veiklos rūšimi susijusios išlaidos:

13.1.1. tiesioginės veiklos rūšies išlaidos:

13.1.1.1. paslaugų, prekių pirkimas (iki 50 proc. tinkamų taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų):

13.1.1.1.1. konsultantų ir ekspertų paslaugos, įskaitant rinkos kainomis iš išorinių šaltinių įsigytus mokslinių tyrimų rezultatus ir technines žinias;

13.1.1.1.2. įrankių ir įrangos nuomos paslaugos;

13.1.1.1.3. įrenginių ir mechanizmų nuomos paslaugos;

13.1.1.1.4. atsargų įsigijimas (medžiagos, komponentai, atsarginės detalės, kt.);

13.1.1.1.5. projekto rezultatų patentavimas[4] (patentinės paraiškos padavimo mokestis, patentinės paieškos mokestis, ekspertizės mokestis, patento išdavimo mokestis, vertimų išlaidos);

13.1.1.2. personalo išlaidos:

13.1.1.2.1. darbo užmokestis su mokesčiais;

13.1.1.2.2. socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, ir įmokos į Garantinį fondą;

13.1.1.2.3. užsienio komandiruočių išlaidos (dienpinigiai, apgyvendinimo paslaugos, kelionės ir kitos išlaidos), neviršijant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų normų;

13.1.2. netiesioginės veiklos rūšies išlaidos: projekto administravimas, ryšiai, patalpų eksploatacija ir pan. (iki 15 proc. tinkamų tiesioginių taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų neatsiskaitytinai);

13.1.3. taikomiesiems tyrimams ir technologijų plėtojimui reikalingo nuosavo ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos (iki 30 proc. tinkamų taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų):

13.1.3.1. materialiojo turto įsigijimas (investicijos į ilgalaikį materialųjį turtą, tiesiogiai susijusį su projekto įgyvendinimu ir įmonės taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo bazės stiprinimu):

13.1.3.1.1. naujų (nenaudotų) įrankių ir įrangos, išskyrus transporto įrangą, įsigijimas;

13.1.3.1.2. naujų (nenaudotų) įrenginių ir mechanizmų, išskyrus transporto priemones, įsigijimas;

13.1.3.2. nematerialiojo turto įsigijimas (investicijos į nematerialųjį turtą, tiesiogiai susijusį su specializuotos programinės įrangos įsigijimu ir technologijų perėmimu, įsigyjant patentines teises, licencijas, know-how, nepatentuotas technines žinias).

13.2. Finansinės paramos intensyvumas 13.1.1–13.1.2 punktuose nurodytoms išlaidoms, susijusioms su taikomaisiais tyrimais ir technologijų plėtojimu, padengti negali viršyti 70 proc. tinkamų taikomųjų tyrimų ir 45 proc. tinkamų technologijų plėtojimo išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM. Šis finansinės paramos intensyvumas gali būti padidintas 5 procentiniais punktais, jei tenkinama nors viena iš sąlygų:

13.2.1. taikomieji tyrimai ir technologijų plėtojimas apima veiksmingą bendradarbiavimą abipus sienos su nepriklausomais kitų ES šalių partneriais;

13.2.2. taikomieji tyrimai ir technologijų plėtojimas apima veiksmingą bendradarbiavimą su viena ar keliomis valstybinėmis mokslinių tyrimų įstaigomis;

13.2.3. taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo rezultatai bus plačiai viešinami per technines ir mokslines konferencijas arba publikuoti recenzuojamuose moksliniuose ir techniniuose leidiniuose.

13.3. Jei projektas apima ir taikomuosius tyrimus, ir technologijų plėtojimą, finansinės paramos intensyvumas 13.1.1–13.1.2 punktuose nurodytoms išlaidoms skaičiuojamas atskirai pagal šioms išlaidoms 13.2 punkte nustatytą taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo intensyvumą. Tuo atveju, kai taikomieji tyrimai ir technologijų plėtojimas yra glaudžiai susiję ir nepakanka įrodymų dėl šios veiklos rūšių išlaidų atskyrimo arba kai kyla pagrįstų dvejonių dėl vienų ar kitų išlaidų priskyrimo taikomiesiems tyrimams, o ne technologijų plėtojimui, taikomas technologijų plėtojimui nustatytas finansinės paramos intensyvumas.

13.4. Finansinės paramos intensyvumas 13.1.3 punkte nurodytoms išlaidoms, susijusioms su taikomaisiais tyrimais ir technologijų plėtojimu, padengti negali viršyti 50 proc. tinkamų taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM.

13.5. Finansinės paramos dydis išlaidoms, susijusioms su taikomaisiais tyrimais ir technologijų plėtojimu, padengti negali viršyti 400 tūkst. litų su pirkimo PVM vienam projektui.

13.6. Finansinės paramos gavėjas, už finansinės paramos lėšas įsigijęs 13.1.3 punkte nurodytą ilgalaikį turtą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme (Žin., 2001, Nr. 110-3992).

13.7. Paramos gavėjas už finansinės paramos lėšas įsigytą 13.1.3.1 punkte nurodytą ilgalaikį materialųjį turtą, kurio vieneto įsigijimo vertė be pirkimo PVM, dengiama ministerijos lėšomis, ne mažesnė kaip 25 tūkst. litų, o bendra įsigijimo vertė ne mažesnė kaip 50 tūkst. litų, turi apdrausti savo lėšomis ministerijos naudai maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia paramos gavėjo pasirinkta bendrovė, ne trumpesniam kaip nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpiui, nustatytam pagal Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymą. Įvykus draudimo įvykiui, dėl kurio už finansinės paramos lėšas įsigytas turtas sunaikinamas ar nepataisomai sugadinamas, ministerijai atitenka draudimo išmokos dalis, lygi suteiktos finansinės paramos, skirtos apdraustam turtui įsigyti, sumai. Bet kuriuo kitu atveju, jeigu už finansinės paramos lėšas įsigytas turtas buvo sunaikintas arba nepataisomai sugadintas, paramos gavėjas privalo sugrąžinti ministerijai faktiškai išmokėtas finansinės paramos lėšas.

14. Tinkamomis projekto išlaidomis pripažįstamos tik tos išlaidos, kurios:

14.1. patirtos padavus paraišką, bet ne anksčiau nei kalendorinių metų, kuriais bus įgyvendinamas projektas, sausio 1 d.;

14.2. yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti.

15. Tinkamos projekto išlaidos turi būti grindžiamos ne didesnėmis nei vidutinėmis rinkos kainomis, jos negali būti pagrįstos nenormatyvinėmis (laikinomis, spekuliatyvinėmis, proginėmis ir pan.) kainomis. Personalo išlaidos turi neviršyti įprastų paramos gavėjo tam tikros kvalifikacijos darbuotojams mokamų atlyginimų.

16. Pirkimo PVM, tenkantis iš finansinės paramos pirktoms prekėms, paslaugoms ir dengiamas iš finansinės paramos lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas. Pareiškėjo – PVM mokėtojo projektui įgyvendinti reikalingo ilgalaikio turto kūrimo ir įsigijimo pirkimo PVM, kuris gali būti įtrauktas į PVM atskaitą, yra netinkamos projekto išlaidos.

17. Paramos gavėjo projekto vykdymo biudžeto straipsnių faktinės išlaidos gali neatitikti paramos lėšomis dengti numatytų biudžeto straipsnių išlaidų, tačiau turi būti išlaikytas atskiroms veiklos rūšims nustatytas finansinės paramos intensyvumas ir neviršyta atskiroms veiklos rūšims skirtos finansinės paramos suma. Finansinės paramos lėšos, skirtos darbo užmokesčiui ir netiesioginėms veiklos rūšių išlaidoms, yra maksimalios. Lėšos, skirtos nuosavam ilgalaikiam turtui įsigyti, ir jų ekonomija negali būti naudojamos techninei galimybių studijai parengti, tiesioginėms ir netiesioginėms taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidoms padengti.

 

III. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO PROCEDŪROS

 

18. Informacija apie kvietimą teikti paraiškas finansinei paramai pagal šias taisykles gauti skelbiama ministerijos tinklalapyje ir „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Pareiškėjai, norintys gauti finansinę paramą projektui, turi su lydraščiu pateikti:

18.1. paraišką gauti finansinę paramą (1 priedas), 1 egz.;

18.2. projekto aprašymą (2 priedas), 4 egz.;

18.3. projekto vykdymo biudžetą (3 priedas), 4 egz.;

18.4. pareiškėjo deklaraciją (4 priedas), 1 egz.

19. Ministerija gali paprašyti pateikti papildomą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius, kad projektas yra tinkamas finansuoti, arba kuriais remiantis vertinime dalyvaujančios institucijos gali priimti tinkamą sprendimą dėl finansinės paramos skyrimo.

20. Jei projektui skiriama finansinė parama, projekto aprašymas (2 priedas) ir projekto vykdymo biudžetas (3 priedas) pridedami kaip pasirašomos finansinės paramos sutarties priedai.

21. Visi 18 punkte nurodyti dokumentai pateikiami agentūrai. Dokumentai turi būti atsiųsti registruotu laišku, įteikti kurjerio arba pareiškėjo asmeniškai. Kartu pareiškėjas pateikia ir nurodytų dokumentų elektroninę versiją. Dokumentai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Paraiškos, užpildytos ranka arba nesilaikant taisyklėse nustatytų reikalavimų, nenagrinėjamos. Apie tai agentūra raštu informuoja pareiškėją.

22. Paraiškos gauti finansinę paramą projektams, kurie bus įgyvendinami:

22.1. einamaisiais kalendoriniais metais, gali būti teikiamos iki einamųjų kalendorinių metų rugpjūčio 1 d.;

22.2. ateinančiais kalendoriniais metais, gali būti teikiamos nuo einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d.

23. Ministerija, atsižvelgdama į finansinei paramai pagal šias taisykles nustatytų ministerijos programų lėšų likutį ir pateiktų paraiškų skaičių, turi teisę nutraukti naujų paraiškų priėmimą anksčiau nei 22.1 punkte nustatytu terminu.

24. Pateikti dokumentai vertinami dviem etapais:

24.1. pirmajame etape agentūra atlieka administracinį ir tinkamumo vertinimą, kurio metu tikrinama, ar pateikti visi šiose taisyklėse reikalaujami dokumentai, ar dokumentai atitinka šiose taisyklėse nustatytas dokumentų formas, ar prašomos finansuoti išlaidos atitinka šiose taisyklėse nustatytus išlaidų tinkamumo, finansinės paramos intensyvumo reikalavimus, ar projekte nurodytos veiklos rūšys atitinka šiose taisyklėse nustatytas remiamas veiklos rūšis;

24.2. jei dokumentai atitinka taisyklėse nustatytus reikalavimus, atlikusi administracinį ir tinkamumo vertinimą, agentūra dokumentus kartu su savo išvadomis pateikia ministerijai, kuri atlieka kokybinį vertinimą. Projektų kokybė vertinama remiantis toliau pateiktoje vertinimo lentelėje išdėstytais vertinimo kriterijais.

 

Dalis

Vertinimo kriterijus

Aukščiausias įvertinimas

1.

Atitiktis taisyklių 2 punkte nustatytiems tikslams

20

2.

Atitiktis taisyklių 9 punkte nustatytiems prioritetams

40

3.

Veiklos rūšių, rezultatų ir pasekmių pagrįstumas

20

4.

Biudžetas ir jo finansinis efektyvumas

10

5.

Institucinis pajėgumas ir kompetencija

10

 

Iš viso:

100

 

Aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų. Jeigu 1 dalies įvertinimas yra žemesnis nei 10 balų arba 2 dalies įvertinimas yra žemesnis nei 20 balų, paraiška toliau nevertinama. Taip pat paraiška toliau nevertinama, jeigu bendras įvertinimas yra žemesnis nei 50 balų. Tokiu atveju apie projekto atmetimą agentūra informuoja pareiškėją raštu per 5 darbo dienas. Pagal vertinimo rezultatus reikalingą balų skaičių surinkę projektai išdėstomi eilės tvarka. Skirstant finansinę paramą, prioritetas teikiamas paraiškoms, surinkusioms daugiau balų. Kokybiniam vertimui atlikti ministerija gali pasitelkti ekspertų pagalbą.

25. Atlikusi projekto administracinės atitikties, tinkamumo ir kokybinį vertinimą, ministerija parengia ir pateikia išvadas bei rekomendacijas Verslo projektų atrankos komitetui.

26. Verslo projektų atrankos komitetas, apsvarstęs paraišką, komiteto narių argumentus ir kitą informaciją, susijusią su pateiktais dokumentais, priima rekomendacinį siūlymą dėl paraiškos patenkinimo – patenkinti paraišką (tai yra suteikti paraiškoje prašomo dydžio finansinę paramą), patenkinti paraišką iš dalies (tai yra skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų) arba nepatenkinti paraiškos.

27. Galutinį sprendimą dėl finansinės paramos suteikimo priima Lietuvos Respublikos ūkio ministras (toliau – ūkio ministras), atsižvelgdamas į Verslo projektų atrankos komiteto siūlymus ir turimas lėšas.

28. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant finansinės paramos sutartį, agentūra registruotu laišku informuoja finansinės paramos gavėją apie jam skirtos finansinės paramos dydį ir prašo patikslinti projekto vykdymo biudžetą. Patikslintą pasirašytą projekto vykdymo biudžetą finansinės paramos gavėjas registruotu laišku, per kurjerį arba asmeniškai per 10 darbo dienų nuo agentūros registruoto laiško išsiuntimo grąžina agentūrai.

29. Informacija apie ūkio ministro priimtus sprendimus skirti paraiškoje prašomo dydžio finansinę paramą, skirti dalį paraiškoje prašomo dydžio finansinės paramos ar neskirti paraiškoje prašomo dydžio finansinės paramos, paskelbiama ministerijos tinklalapyje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

30. Ūkio ministrui priėmus sprendimą teikti finansinę paramą, tarp ministerijos, agentūros ir finansinės paramos gavėjo sudaroma trišalė finansinės paramos sutartis. Finansinės paramos sutartį su priedais rengia, suderina ir ministerijos bei agentūros pasirašytus 3 egzempliorius registruotu laišku finansinės paramos gavėjui išsiunčia agentūra. Finansinės paramos gavėjas pasirašo ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo agentūros registruoto laiško išsiuntimo dienos registruotu paštu, per kurjerį arba asmeniškai grąžina agentūrai visus pasirašytus finansinės paramos sutarties ir jos priedų egzempliorius. Finansinės paramos gavėjo pasirinkimu finansinės paramos sutartis gali būti pasirašoma ir asmeniškai atvykus į agentūrą.

31. Finansinės paramos sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansinę paramą priėmimo dienos. Per šį laikotarpį nesudarius finansinės paramos sutarties, programos, iš kurios skiriama finansinė parama, koordinatorius gali teikti ūkio ministrui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti finansinę paramą.

32. Už finansinės paramos sutarties sudarymą ir jos vykdymo priežiūrą atsakingas Ūkio ministerijos Pramonės ir verslo departamento Inovacijų ir technologijų skyrius.

 

IV. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTĄ

 

33. Projektų įgyvendinimą prižiūri ir kontroliuoja agentūra: tikrina atsiskaitymo už projekto įgyvendinimą ataskaitas ir dokumentus bei, esant reikalui, vietoje atlieka projekto įgyvendinimo patikrą. Agentūra turi teisę kreiptis į finansinės paramos gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.

34. Paramos gavėjas už projekto įgyvendinimą atsiskaito pagal finansinės paramos sutartyje nustatytą tvarką ir terminus pateikdamas agentūrai finansinės paramos sutartyje nustatytų formų projekto įgyvendinimo ataskaitą, projekto vykdymo biudžetą ir jo vykdymo finansinę ataskaitą, projekto įgyvendinimo išlaidas ir mokėjimą pateisinančių apskaitos dokumentų suvestinę ir šių dokumentų patvirtintas kopijas bei atlyginimų išmokėjimo suvestinę. Galutinai atsiskaitydamas, paramos gavėjas pateikia projekto finansinio audito ataskaitą, jeigu tai buvo nustatyta finansinės paramos sutartyje. Tarpinis arba galutinis atsiskaitymas už projekto įgyvendinimą įforminamas pasirašant atitinkamai tarpinio atsiskaitymo ar projekto įgyvendinimo aktą.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Projektas laikomas įgyvendintu, kai baigiasi projekto įgyvendinimo laikotarpis ir šiose taisyklėse nustatyta tvarka atsiskaitoma už projektui įgyvendinti gautą finansinę paramą.

36. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako finansinės paramos gavėjas. Finansinės paramos gavėjas, finansinę paramą gavęs neteisėtai arba neteisėtai susigrąžinęs finansinės paramos lėšomis sumokėto pirkimo (importo) PVM, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________


Finansinės paramos mažų ir vidutinių įmonių

inovaciniams projektams teikimo taisyklių

1 priedas

 

(Paraiškos gauti finansinę paramą formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________________

                                                                                     (pareiškėjo pavadinimas)

 

PARAIŠKA GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

____-____-____ Nr. _________

(data)

 

________________________________________________________________________________

(projekto pavadinimas)

 

1. Duomenys apie pareiškėją

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Pareiškėjo rekvizitai

kodas

 

adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

tel.

 

faks.

 

el. p. adresas

 

pareiškėjo bankas

 

banko kodas

 

sąskaitos numeris

 

PVM mokėjimas

□ taip PVM mokėtojo kodas

 

□ ne

 

Pareiškėjas priskirtinas

Mažų įmonių kategorijai □

Vidutinių įmonių kategorijai □

Pareiškėjo įsteigimo data (metai, mėnuo, diena)

-

Pareiškėjo veiklos pradžia (metai, mėnuo)

-

Pagrindiniai pareiškėjo akcininkai (turintys daugiau kaip 5% pareiškėjo akcijų)

Asmens vardas, pavardė (įmonės pavadinimas)

Nuosavybės teise priklausančių akcijų skaičius

Turimų balsų skaičius, proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo praėjusių trejų metų patvirtintos finansinės atskaitomybės duomenys, projekto (projekto etapo), kuriam įgyvendinti prašoma finansinės paramos, einamųjų kalendorinių metų „n“ patvirtintos finansinės atskaitomybės duomenys arba planas, darbuotojų skaičius ir kita svarbi informacija

 

Metai (n-3)

Metai (n-2)

Metai (n-1)

Metai (n)

Darbuotojų skaičius

 

 

 

 

Pardavimas ir paslaugos (litais)

 

 

 

 

Pelnas (nuostolis) prieš apmokestinimą (litais)

 

 

 

 

Ilgalaikiai įsipareigojimai (litais)

 

 

 

 

Ilgalaikis turtas (litais)

 

 

 

 

Trumpalaikiai įsipareigojimai (litais)

 

 

 

 

Įstatinio kapitalo dydis (litais)

 

 

 

 

Eksportas (litais)

 

 

 

 

Aprašykite pagrindinius pareiškėjo gaminamus produktus (teikiamas paslaugas), nurodykite jų dalis pareiškėjo apyvartoje. Pateikite informaciją apie atitinkamos pareiškėjo veiklos (gaminių, paslaugų) užimamą dalį rinkoje (pvz., Europos Sąjungoje, šalyje, savivaldybėje, mieste ir pan.)

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

Nurodykite pareiškėjo planuojamus sukurti ar ištobulinti gaminius, paslaugas ir procesus, kuriems skirtas projektas, numatomus sukurtų naujų, pagerintų gaminių, paslaugų ir procesų vartotojus (rinkos nišas), realizavimo būdus ir pan.

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

2. Duomenys apie projektą, kuriam prašoma finansinės paramos

Projektas, kuriam prašoma finansinės paramos, skirtas veiklai, patenkančiai į valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 4-118), plėtoti

Taip □                                                        Ne □

Projektas, kuriam prašoma finansinės paramos, skirtas veiklai, susijusiai su Europos Bendrijos steigimo sutarties (OL C 325, 2002, p. 1) 1 priede nurodytų produktų gamyba, apdorojimu ar prekyba, plėtoti

Taip □                                                        Ne □

Bendra projekto vertė (litais)

 

Prašoma finansinė parama projektui iš Ūkio ministerijos programų lėšų (litais)

 

Nuosavos pareiškėjo lėšos projektui įgyvendinti (litais)

 

Bendra prašomo finansuoti projekto etapo vertė (litais)*

 

Prašoma finansinė parama prašomam finansuoti projekto etapui iš Ūkio ministerijos programų lėšų (litais)*

 

Nuosavos pareiškėjo lėšos prašomam finansuoti projekto etapui vykdyti (litais)*

 

Projekto tipas

□ savarankiškas projektas

□ vienas iš etapų

□ vienas iš grupės projektų

□ tarptautinis projektas

Projekto įgyvendinimo vieta

□ savivaldybė (-ės)

□ miestas

□ geografiškai neribota

Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn.

 

Projekto pradžia:

--

Projekto pabaiga:

--

Prašomo finansuoti projekto etapo pradžia:*

--

Prašomo finansuoti projekto etapo pabaiga:*

--

Pareiškėjo vadovas (vardas, pavardė, pareigos, tel., faks., el. p.)

 

Pareiškėjo vyr. finansininkas (vardas, pavardė, pareigos, tel., faks., el. p.)

 

Projekto vadovas (vardas, pavardė, pareigos, tel., faks., el. p.)

 

Pagrįskite projekto atitiktį finansinės paramos tikslams ir prioritetams

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

* – Pildoma tik tuo atveju, jei projektas yra suskaidytas į etapus

 

3. Išankstinės projekto įgyvendinimo sąlygos ir projekto poveikis

Nurodykite prielaidas ir išankstines sąlygas, reikalingas, kad projektas galėtų būti pradėtas ir sėkmingai įgyvendintas. Išsamiai aprašykite iki paraiškos pateikimo momento atliktus parengiamuosius projekto darbus

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

Įvertinkite pagalbos poveikį projekto įgyvendinimui (pažymėkite tik vieną atsakymą)

□ projektas nebus įgyvendintas, jei pagalba nebus suteikta

□ projektas bus įgyvendintas platesniu mastu nei negavus pagalbos

□ suteikus pagalbą, pagerės projekto kokybė, nei tuo atveju, jei pagalba nebūtų suteikta

□ suteikta pagalba paspartintų projekto įgyvendinimą.

Nurodykite, kiek mėnesių projekto įgyvendinimas paspartėtų (mėn.)

□ pagalba neturėtų įtakos projekto įgyvendinimui

Paaiškinkite, kokią įtaką suteikta parama darytų projektui (mastui, kokybei, sėkmei, poveikiui ir pan.)

 

Aprašykite numatomą projekto poveikį ar pasekmes (kiekybiniu ir kokybiniu aspektu) pagal poveikio lygmenį

Pareiškėjui

 

Regionui

 

Kita

 

 

4. Dokumentų, pridedamų prie šios paraiškos gauti finansine paramą, sąrašas:

1. projekto aprašymas (2 priedas) (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas, jei bus suteikta finansinė parama), 4 egz.;

2. projekto vykdymo biudžetas (3 priedas) (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas, jei bus suteikta finansinė parama), 4 egz.;

3. pareiškėjo deklaracija (4 priedas), 1 egz.

 

__________________________________       ____________       ___________________________

                  (Pareiškėjo vadovo pareigos)                                     (parašas)                                   (vardas ir pavardė)

 

20__ m. ___________ ___ d.          A. V.

______________


Finansinės paramos mažų ir vidutinių įmonių

inovaciniams projektams teikimo taisyklių

2 priedas

 

(Projekto aprašymo formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PROJEKTO APRAŠYMAS

 

1. Trumpas projekto esmės aprašymas ir pagrindimas (Trumpai paaiškinkite, kodėl šis projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, kur ir kaip jis bus įgyvendinamas, kas jį valdys ir įgyvendins)

(ne daugiau kaip 3 puslapiai)

 

2. Projekto tikslai (Nurodykite, kokie bus projekto tikslai ir kada jie bus pasiekti. Tikslai turi būti konkretus, realūs ir pasiekiami bei aiškiai susiję su finansinės paramos tikslais ir prioritetais)

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

3. Projekto uždaviniai ir jų įgyvendinimo rodikliai (Projekto uždaviniai turi būti aiškiai nustatyti, sudarant galimybę juos įvertinti, kad būtų galima stebėti ir vertinti projekto pažangą, užtikrinant jo nuolatinę svarbą finansinės paramoms tikslams ir prioritetams)

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

4. Projekto veiklos rūšys (Išsamiai aprašykite projekto veiklos rūšis. Jie projektas yra suskaidytas į etapus, šiuos etapus reikia išskirti)

Projekto veiklos rūšis

Projekto veiklos rūšies aprašymas

Projekto (ar projekto išlaidų) dalis, tenkanti kiekvienai veiklos rūšiai

Techninės galimybių studijos parengimas

 

 

Taikomieji tyrimai

 

 

Technologijų plėtojimas

 

 

Iš viso:

100 proc.

 

5. Nurodykite, ar yra tenkinamos finansinės paramos taikomiesiems tyrimams ir technologijų plėtojimui intensyvumo didinimo sąlygos (jei prašoma 5 procentiniais punktais taikomiesiems tyrimams ir technologijų plėtojimui padidinti finansinės paramos intensyvumą)

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

6. Pagrįskite, kaip pasirinktos veiklos rūšys leis pasiekti numatomus projekto rezultatus

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

7. Paaiškinkite, kaip projektas atitinka įmonės plėtros strategiją ar verslo planą

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

8. Įrašykite su projekto veiklos rūšimis susijusiai gamybai (teikiamoms paslaugoms) reikalingus išteklius, nurodydami žaliavas, tiekėjus, atsargų bei apyvartinių lėšų žaliavoms poreikį, nuolatines sąnaudas

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

9. Nurodykite žmogiškuosius išteklius, kuriuos planuojama panaudoti projektui įgyvendinti

Darbuotojų, numatomų priskirti projektui, skaičius

Funkcijos, kurios butų priskirtos projekto darbuotojams

Turimas darbuotojų skaičius

 

 

Papildomas darbuotojų poreikis

 

 

Iš viso darbuotojų

 

 

 

10. Nurodykite prielaidas ir išankstines sąlygas, reikalingas, kad projektas galėtų būti pradėtas vykdyti ir sėkmingai įgyvendintas

(ne daugiau kaip 1 puslapis)

 

11. Įvertinkite pagrindinę projekto riziką (pvz., finansinė, technologinė, aplinkosaugos, socialinė, institucinė, politinė ir pan.) ir rizikos mažinimo priemones

Rizika, rizikos poveikis projektui

Rizikos mažinimo priemonės, jei įmanoma numatyti

 

 

 

 

 

 

 

12. Planuojami projekto rezultatai (nurodyti kiekybine išraiška)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Laukiamo rezultato kiekybinė išraiška atitinkamą laikotarpį

I metai

II metai

III metai

IV metai

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Numatomas projekto poveikis ar pasekmės pasibaigus projektui (nurodyti kiekybine išraiška)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Laukiamų pasekmių kiekybinė išraiška atitinkamą laikotarpį

I metai

II metai

III metai

IV metai

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________       ____________       ___________________________

                  (Pareiškėjo vadovo pareigos)                                     (parašas)                                   (vardas ir pavardė)

 

20__ m. ___________ ___ d.          A. V.

______________


Finansinės paramos mažų ir vidutinių įmonių

inovaciniams projektams teikimo taisyklių

3 priedas

 

(Projekto vykdymo biudžeto aprašo formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________________

                                                                                     (pareiškėjo pavadinimas)

 

(Projekto pavadinimas) PROJEKTO VYKDYMO BIUDŽETAS

 

1. Planuojami projekto rezultatai

Eil. Nr.

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Planuojamų rezultatų kiekybinė išraiška

I METAI

II METAI

III METAI

IV METAI

IŠ VISO

1.1

 

 

 

 

 

 

 

1.2

 

 

 

 

 

 

 

1.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Įgyvendinamam projektui (etapui) prašoma finansinė parama ir jos intensyvumas

Str. Nr.

Tinkamos projekto išlaidos

Tinkamų projekto išlaidų suma, Lt

iš jų:

Finansinės paramos intensyvumas, proc.

Ūkio ministerijos finansinė parama, Lt

Numatomas

Leistinas

A

Techninės galimybių studijos parengimo išlaidos

 

 

 

50 proc.

B

Taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidos (IB+IIB+IIIB):

 

 

 

X

IB

Taikomųjų tyrimų išlaidos

 

 

 

70 (75) proc.

IIB

Technologijų plėtojimo išlaidos

 

 

 

45 (50) proc.

IIIB

Taikomiesiems tyrimams ir technologijų plėtojimui reikalingo nuosavo ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos

 

 

 

50 proc.

 

IŠ VISO (A+B):

 

 

X

 

3. Projekto vykdymo biudžetas*

Str. Nr.

Tinkamos projekto išlaidos

Matavimo vienetas

Vienetų sk.

Vieneto kaina su pirkimo PVM (Lt)

Tinkamų projekto išlaidų suma su pirkimo PVM (Lt)

Iš jos dengiama Ūkio ministerijos finansinės paramos lėšomis su pirkimo PVM (Lt) projekto (etapo) vykdymui

I METAI

II METAI

III METAI

IV METAI

IŠ VISO

A

TECHNINES GALIMYBIŲ STUDIJOS PARENGIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO (IA+IIA) (finansinės paramos dydis šioms išlaidoms negali viršyti 50 tūkst. litų su pirkimo PVM vienam projektui):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IA

TIESIOGINES VEIKLOS RŪŠIES IŠLAIDOS (3.1+3.2):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1

Paslaugų, prekių pirkimas, iš viso1,2,3 (iki 50 procentų tinkamų techninės galimybių studijos parengimo išlaidų):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. 1

Konsultantų ir ekspertų paslaugos

kons. sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. 2

Įrangos ir įrankių nuomos paslaugos

mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. 3

Atsargų įsigijimas

mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2

Personalo išlaidos, iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. 1

Darbo užmokestis su mokesčiais (nurodyti projekto vykdytojų vaidmenį projekte3,5,6)

darbo dienų sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. 2

Socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, ir įmokos į garantinį fondą

darbo dienų sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. 3

Komandiruotės užsienyje išlaidos (dienpinigiai, apgyvendinimo paslaugos, kelionės ir kitos išlaidos), neviršijant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų normų3

sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

IIA

NETIESIOGINES VEIKLOS RŪŠIES IŠLAIDOS4 (iki 15 procentų tinkamų tiesioginių techninės galimybių studijos parengimo išlaidų neatsiskaitytinai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

TAIKOMŲJŲ TYRIMŲ IR TECHNOLOGIJŲ PLĖTOJIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO (IB+IIB+IIIB) (finansinės paramos dydis šioms išlaidoms negali viršyti 400 tūkst. litų su pirkimo PVM vienam projektui):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IB

TAIKOMŲJŲ TYRIMŲ IŠLAIDOS, IŠ VISO (IB'+IB“):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IB'

TAIKOMŲJŲ TYRIMŲ TIESIOGINES VEIKLOS RŪŠIES IŠLAIDOS (3.3+3.4):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3

Paslaugų, prekių pirkimas, iš viso1,2,3,7 (iki 50 procentų tinkamų taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3. 1

Konsultantų ir ekspertų paslaugos

sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3. 2

Įrangos ir įrankių nuoma

mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3. 3

Įrenginių ir mechanizmų nuoma

mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3. 4

Atsargų įsigijimas

sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3. 5

Projekto rezultatų patentavimas (patentinės paraiškos padavimo mokestis, patentinės paieškos mokestis, ekspertizės mokestis, patento išdavimo mokestis, vertimų išlaidos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4

Personalo išlaidos, iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4. 1

Darbo užmokestis su mokesčiais (nurodyti projekto vykdytojų vaidmenį projekte3,5,6)

darbo dienų sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4. 2

Socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, ir įmokos į garantinį fondą

darbo dienų sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4. 3

Komandiruotės užsienyje išlaidos (dienpinigiai, apgyvendinimo paslaugos, kelionės ir kitos išlaidos), neviršijant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų normų3

sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

IB“

TAIKOMŲJŲ TYRIMŲ NETIESIOGINĖS VEIKLOS RŪŠIES IŠLAIDOS4 (iki 15 procentų tinkamų tiesioginių taikomųjų tyrimų išlaidų neatsiskaitytinai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IIB

TECHNOLOGIJŲ PLĖTOJIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO (IIB'+IIB“):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IIB'

TECHNOLOGIJŲ PLĖTOJIMO TIESIOGINĖS VEIKLOS RŪŠIES IŠLAIDOS (3.5+3.6):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5

Paslaugų, prekių pirkimas, iš viso1.2.3.7 (iki50 procentų tinkamų taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. 1

Konsultantų ir ekspertų paslaugos

sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. 2

Įrangos ir įrankių nuoma

mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. 3

Įrenginių ir mechanizmų nuoma

mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. 4

Atsargų įsigijimas

sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. 5

Projekto rezultatų patentavimas (patentinės paraiškos padavimo mokestis, patentinės paieškos mokestis, ekspertizės mokestis, patento išdavimo mokestis, vertimų išlaidos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6. 1

Darbo užmokestis su mokesčiais (nurodyti projekto vykdytojų vaidmenį projekte3,5,6)

darbo dienų sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6. 2

Socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, ir įmokos į garantinį fondą

darbo dienų sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6. 3

Komandiruotės užsienyje išlaidos (dienpinigiai, apgyvendinimo paslaugos, kelionės ir kitos išlaidos), neviršijant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų normų3

sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

IIB“

TECHNOLOGIJŲ PLĖTOJIMO NETIESIOGINĖS VEIKLOS RŪŠIES IŠLAIDOS4 (iki 15 procentų tinkamų technologijų plėtojimo išlaidų neatsiskaitytinai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IIIB

TAIKOMIESIEMS TYRIMAMS IR TECHNOLOGIJŲ PLĖTOJIMUI REIKALINGO NUOSAVO ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS (iki 30 procentų tinkamų taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.7

Materialiojo turto įsigijimas (investicijos į ilgalaikį materialųjį turtą, tiesiogiai susijusį su projekto įgyvendinimu bei įmonės taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo bazės stiprinimu):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.7. 1

Naujų (nenaudotų) įrankių ir įrangos, išskyrus transporto įrangą, įsigijimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.7. 2

Naujų (nenaudotų) įrenginių ir mechanizmų, išskyrus transporto priemones, įsigijimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.8

Nematerialiojo turto įsigijimas (investicijos į nematerialųjį turtą, tiesiogiai susijusį su specializuotos programinės įrangos įsigijimu ir technologijų perėmimu, įsigyjant patentines teises, licencijas, know-how, nepatentuotas technines žinias)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C.

PROJEKTO IŠLAIDOS, IŠ VISO (A+B):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* – detalizuojamos tik prašomo finansuoti projekto etapo išlaidos, o kitų etapų išlaidos pateikiamos apibendrintai (pildomos tik A, B ir C dalys)

 

 

4. Įgyvendinamo projekto etapas (I, II, III ar IV metai)

 

PASTABOS:

1. Projekto išlaidos nurodomos sveikaisiais skaičiais.

2. 1 – biudžete nurodoma tik tuomet, jei paslaugoms, darbams atlikti sudaromos sutartys su atitinkamais paslaugų teikėjais.

3. 2 – į šias išlaidas gali būti įtraukta tik specialiai projektui įgyvendinti išnuomota įranga ir kitos projektui įgyvendinti reikalingos prekės ir paslaugos.

4. 3 – projekto straipsnių išlaidos detalizuojamos. Nurodytos tik bendros sumos, nelaikomos tinkamomis projekto išlaidomis.

5. 4 – nurodomos vadovo sprendimu priskirtos išlaidos, susijusios su projekto įgyvendinimu.

6. 5 – išlaidų, nurodytų 3.2.1, 3.4.1 ir 3.6.1 punktuose, suma neturi viršyti ūkio ministro įsakymu skirtos darbo užmokesčiui finansinės paramos sumos.

7. 6 – kiekvienas projekto vykdytojas ir jo darbo trukmė projekte nurodomi atskirai.

8. 7 – 3.3 ir 3.5 punktų išlaidų suma neturi viršyti 50 proc. tinkamų taikomųjų tyrimų ir technologijų plėtojimo išlaidų (B dalis).

9. Projekto išlaidos Ūkio ministerijos finansinės paramos lėšomis dengiamos su pirkimo PVM. Pareiškėjo – PVM mokėtojo projektui įgyvendinti reikalingo ilgalaikio turto kūrimo ir įsigijimo pirkimo PVM, kuris gali būti įtrauktas į PVM atskaitą, yra netinkamos projekto išlaidos ir į projekto vykdymo biudžetą neįtraukiamos.

 

Vadovas                                                                       (vardas, pavardė, parašas)

 

Vyr. buhalteris (buhalteris)                                          (vardas, pavardė, parašas)

20_ m. __________ ___ d.                                          A. V.

 

______________


Finansinės paramos mažų ir vidutinių įmonių

inovaciniams projektams teikimo taisyklių

4 priedas

 

(Pareiškėjo deklaracijos formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

Aš, žemiau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

visa informacija, pateikta paraiškoje mažų ir vidutinių įmonių inovaciniams projektams finansinei paramai gauti ir visuose jos prieduose (toliau vadinama – paraiška), yra teisinga;

pateikdamas šią paraišką, pareiškėjas yra susipažinęs su visomis paramos teikimo sąlygomis ir apribojimais, žino atsakomybę ir padarinius, galimus, jei nesilaikys šių sąlygų;

pareiškėjas nebankrutuoja arba nėra likviduojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės arba savivaldybės biudžetui, pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi teistumo dėl sukčiavimo, korupcijos, dalyvavimo nusikalstamoje organizacijoje ar kitos panašaus pobūdžio neteisėtos veiklos, taip pat jei pareiškėjas anksčiau yra kreipęsis dėl finansinės paramos, teikiamos iš Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, su pareiškėju nebuvo nutraukta finansinės paramos suteikimo procedūra dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo;

paraiškoje nurodytą projektą ketinama įgyvendinti taip, kaip nurodyta šioje paraiškoje;

pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projektą ir už teikiamos paramos projektui tinkamą valdymą;

prašoma parama yra būtina projektui įgyvendinti;

pareiškėjas vykdys reguliarią projekto įgyvendinimo stebėseną tam, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą ir rezultatų tęstinumą, kaip nustatyta paraiškoje;

pareiškėjas tinkamai informuos agentūrą apie bet kokį duomenų, veiklos rūšių pasikeitimą ir bet kokius kitus pasikeitimus, nukrypimus, įgyvendinant projektą;

pareiškėjas sutinka, kad projektas būtų reguliariai stebimas ir tikrinamas ir kad agentūra ir ministerija ir bet kurie kiti minėtų institucijų įgalioti asmenys atliktų įvairius patikrinimus;

pareiškėjas įsipareigoja tinkamai nustatyta tvarka saugoti bet kokius dokumentus, susijusius su projektu;

agentūros prašymu pareiškėjas įsipareigoja pateikti papildomą informaciją (dokumentus), kuri leistų visapusiškai atlikti projekto vertinimą;

pareiškėjas sutinka, kad duomenys apie pareiškėją, vadovą, akcininkus būtų patikrinti per įvairias duomenų bazes.

Pareiškėjo vardu

Vardas, pavardė:

Parašas

Pareigos:

 

Data:

______________



[1] http://europa. eu. int/eur-lex/en/treaties/dat/EC_consol. html, arba http://europa. eu. int/eur-lex/pri/en/oj/dat/2002/c_325/c_32520021224en00010184. pdf

[2] Techninis, ekonominis ir komercinis gyvybingumas techninėje galimybių studijoje gali būti nagrinėjamas įvairiais aspektais, pavyzdžiui: bendra rinkos apžvalga, potencialūs verslo partneriai, rinkos tyrimas (iki 30 proc. tinkamų techninės galimybių studijos parengimo išlaidų), licencinių sutarčių sudarymas, tinkamos įrangos ir įrenginių pasirinkimas, žemės ir pastatų poreikio įvertinimas, kainodaros ir finansų projektiniai skaičiavimai, apsirūpinimas žaliavomis, gamybinių procesų įvertinimas. Techninė galimybių studija turi būti skirta ir naudojama visų pirma paties pareiškėjo ketinamų sukurti arba išvystyti naujų gaminių, paslaugų, procesų techniniam, ekonominiam ir komerciniam gyvybingumui įvertinti.

[3] Projekto metu sukurto pirminio pavyzdžio (prototipo) teisės naudotis ar licencijos gali būti parduotos kitiems ūkio subjektams po vienerių metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos be jokių apribojimų. Prototipas, kurio sukūrimui ir/ar išvystymui naudojama pagalba pagal šias taisykles ir kuris naudojamas projekto vykdytojo gaminių, paslaugų, procesų kūrimui ir/ar vystymui, turi būti laikomas (apskaitomas įmonės apskaitoje) turtu. Prototipai, kuriuos planuojama parduoti kitiems ūkio subjektams po vienerių metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, negali būti laikomi (apskaitomi įmonės apskaitoje) turtu ir gali būti naudojami tik masinės gamybos procesų modeliavimui.

 

[4] Tinkamomis gali būti pripažintos tik pagal Europos patentų konvenciją arba Patentinės kooperacijos sutartį, pasirašytą 1970 m. birželio 19 d. Vašingtone, išduodamų patentų paraiškų padavimo ir patentų gavimo išlaidos.