VALSTYBINĖS VIDAUS VANDENŲ LAIVYBOS INSPEKCIJOS VIRŠININKO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE VIDAUS VANDENŲ LAIVYBOS INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. rugpjūčio 10 d. Nr. 4-196

Kaunas

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105) 2 punktu bei siekdamas užtikrinti piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą, jų prašymų, skundų priėmimą ir nagrinėjimą Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje (toliau – Inspekcija):

1. Tvirtinu Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje taisykles (pridedama).

2. Skiriu:

2.1. Vyresniąją specialistę (personalui) Gintarą Miglinienę:

2.1.1. atsakinga už piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą telefonu (8-37) 42 53 01;

2.1.2. atsakinga už specialios Piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų, pastabų bei skundų knygos tvarkymą ir saugojimą.

2.2. Inspekcijos viršininko pavaduotoją Joną Lukšą – atsakingu už piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą Klaipėdos padalinyje telefonu (8 46) 31 26 58.

3. Įpareigoju Registro skyriaus vedėją Rasą Miklovienę Inspekcijos interneto tinklalapyje paskelbti Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje taisykles bei atsakingų už aptarnavimą telefonu vardą, pavardę, pareigas, buvimo vietą, darbo laiką ir telefono numerį.

4. Įsakymo vykdymo kontrolę pavedu Inspekcijos viršininko pavaduotojui Domijanui Popovui.

 

 

VIRŠININKAS                                                                                         ALGIVIDAS DAINORAS

______________


Patvirtinta

Valstybinės vidaus vandenų laivybos

inspekcijos viršininko 2005 m. rugpjūčio 10 d.

įsakymu Nr. 4-196

 

PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE VIDAUS VANDENŲ LAIVYBOS INSPEKCIJOJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje (toliau – Inspekcija).

2. Aptarnaujant asmenis, šios tvarkos nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

3. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

Asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į Inspekciją, aptarnavimą telefonu, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų ar atsiųstų paštu, nagrinėjimą, priimtų sprendimų įforminimą ir perdavimą asmenims.

Pareiškėjas – asmuo, įteikęs ar atsiuntęs Inspekcijai (jos viršininkui) rašytinį prašymą ar skundą.

Prašymas – asmens kreipimasis raštu, žodžiu ar elektroniniu paštu į Inspekciją, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, ar atlikti kitus administracinius veiksmus; išdėstant asmens norą, pageidavimą, nuostatą tam tikru klausimu; pranešant apie institucijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, kurie susiję su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens, interesų ir teisių pažeidimu; pateikiant pasiūlymus ką nors pagerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse; atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos.

Privati informacija – informacija apie žmogaus asmeninį ir jo šeimos gyvenimą, jo sveikatą, tikėjimą, rasę, partiškumą, teistumą, kita su asmens garbe ir orumu susijusi ir pagal teisės aktus neskelbtina informacija apie žmogaus privatų gyvenimą.

Skundas – kreipimasis į Inspekciją nurodant, kad yra pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašant juos apginti.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

4. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945) įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, nešališkumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia ir tarnybinio bendradarbiavimo principais.

5. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus ir skundus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Inspekcijos viršininkas turi užtikrinti, kad šių valstybės tarnautojų ar darbuotojų atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais būtų paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, turintys tokius pat įgaliojimus.

6. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais.

7. Inspekcijoje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefonas (jeigu pareiškėjas jį turi). Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

8. Anoniminiuose, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba pareiškėjo nepasirašyti, prašymuose ir skunduose nurodyti faktai, Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti sutikrinami.

9. Nevalstybine kalba gauti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į lietuvių kalbą gautą prašymą ar skundą išverčia institucija, kuriai pagal kompetenciją priklauso nagrinėti šiuos dokumentus. Pareiškėjui atsakoma valstybine kalba.

10. Kai asmuo nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant turi dalyvauti Inspekcijos pakviestas vertėjas, sugebantis versti į asmeniui suprantamą kalbą.

11. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.

12. Inspekcijos viršininkas užtikrina, kad Inspekcijoje asmenims prieinamoje vietoje, taip pat Inspekcijos interneto tinklalapyje būtų paskelbtos asmenų aptarnavimo Inspekcijoje taisyklės (valstybės tarnautojų ar darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą telefonu, vardas ir pavardė, telefono numeris, buvimo vieta, darbo laikas, kita reikiama informacija šiuo klausimu).

13. Asmenų aptarnavimo Inspekcijoje laiką nustato Inspekcijos viršininkas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 20 straipsnio nuostatomis.

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į INSPEKCIJĄ

 

14. Asmenys, atvykę į Inspekcijos struktūrinius padalinius, aptarnaujami padaliniuose pagal jų kompetenciją spręsti asmeniui rūpimus klausimus.

15. Atvykę į Inspekciją (I. Kanto g. 13, LT-44296 Kaunas) asmenys prašymus ir skundus gali pateikti tiek raštu, tiek žodžiu Inspekcijos sekretoriate. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir Inspekcijos interesų.

16. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti derinamas iš anksto telefonu (8 37) 42 53 01, el. paštu inspekcija@vvvli.lt ar kita ryšių priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, aptarnaujantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį.

17. Gerai matomoje Inspekcijos vietoje, sekretoriate, yra laikoma piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų, pastabų bei skundų knyga, kad jie panorėję visuomet galėtų raštu pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę, išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus.

 

IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

18. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, registruojami atitinkamame žurnale kompiuteriniu būdu vidaus nustatyta tvarka. Ant prašymo ar skundo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris.

19. Asmeniui įteikiama spaudu pažymėta prašymo ar skundo kopija, kurioje nurodoma prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris.

20. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo prašymo ar skundo Inspekcijoje gavimo datos, Inspekcija, gavusi prašymą ar skundą paštu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo datos apie tai informuoja pareiškėją raštu, nurodydama prašymo ar skundo gavimo datą, registracijos numerį, prašymą nagrinėjančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigas, vardą ir pavardę, tarnybinio telefono numerį.

21. Jeigu Inspekcija nėra įgaliota spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, prašymą ar skundą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Inspekcijoje datos persiunčia kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, prašymas ar skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Inspekcijoje datos grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis).

22. Draudžiama persiųsti prašymus ir skundus spręsti institucijoms ar valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

23. Užregistruoti prašymai ir skundai perduodami nagrinėti Inspekcijoje nuolat veikiančiai suinteresuotų asmenų prašymams ir skundams nagrinėti komisijai, valstybės tarnautojams ar darbuotojams pagal kompetenciją.

 

V. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

24. Asmenų skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatytą administracinę procedūrą.

25. Prašymas ar skundas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo jo gavimo Inspekcijoje datos, išskyrus tuos atvejus, kai įstatymų nustatyta kitaip arba prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo prašymo ar skundo gavimo Inspekcijoje datos.

26. Prašymo ar skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priima pirmasis adresatas. Kitos institucijos pagal savo kompetenciją privalo pateikti pasiūlymus dėl prašymo ar skundo sprendimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo šiose institucijose datos be atskiro pirmojo adresato prašymo (reikalavimo).

27. Prašymai ir skundai, persiųsti valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, turi būti išnagrinėti per 30 darbo dienų nuo jų gavimo institucijoje datos. Valstybės politikai ir nurodytosios įstaigos informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.

28. Kartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad Inspekcijos sprendimas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo ar skundo gavimo Inspekcijoje datos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas ar skundas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys ir apskundimo tvarka.

 

VI. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ ĮFORMINIMAS

 

29. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, ar atlikti kitus administracinius veiksmus įforminami Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens įsakymu, oficialiu raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę.

30. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų, kuriuose išdėstytos pareiškėjo nuostatos tam tikru klausimu ir kuriais pranešama apie Inspekcijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, susijusius su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens interesų ir teisių pažeidimu, taip pat sprendimai dėl prašymų, kuriuose pateikiami pasiūlymai ką nors gerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą būklę ir siūloma ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos, įforminami laisvos formos raštu, kuriame turi būti motyvuotai atsakyta į visus pareiškėjo keliamus klausimus, nurodyta, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.

31. Sprendimai dėl išnagrinėtų skundų, kiti administraciniai veiksmai įforminami atsižvelgiant į administracinio veiksmo turinį.

32. Jeigu nagrinėjant prašymus ar skundus išaiškėja nusikalstamos veikos požymių, dokumentai įstatymų nustatyta tvarka perduodami atitinkamoms teisėtvarkos institucijoms.

33. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešta registruotu arba paprastu laišku Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai.

34. Pranešime apie nepatenkintą prašymą ar skundą turi būti nurodyti prašymo ar skundo nepatenkinimo motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis, kur ir kokia tvarka gali būti apskųstas šis sprendimas.

 

VII. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

35. Pareiškėjas, nesutinkantis su priimtu sprendimu dėl jo prašymo, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą Inspekcijos viršininkui, kuris privalo jį nagrinėti, laikydamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų administracinės procedūros reikalavimų, arba paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka. Dėl Inspekcijos pareigūnų piktnaudžiavimo ir biurokratizmo gali būti paduotas skundas Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024) nustatyta tvarka.

36. Pareiškėjas, nesutinkantis su priimtu sprendimu dėl išnagrinėto jo skundo, turi teisę paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

37. Jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą sprendimas nėra priimamas, pareiškėjas turi teisę tai apskųsti Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

VIII. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

38. Taupant asmenų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo laiką, Inspekcijoje atsakingais už asmenų aptarnavimą telefonu paskirti:

38.1. vyresnysis specialistas (personalui) – telefonu (8 37) 42 53 01 pagrindinėje Inspekcijos buveinėje;

38.2. Inspekcijos viršininko pavaduotojas – telefonu (8 46) 31 26 58 Klaipėdos padalinyje.

39. Valstybės tarnautojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą telefonu, uždavinys – orientuoti asmenį, kuris kreipiasi į Inspekciją, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręstas jo keliamas klausimas. Valstybės tarnautojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

39.1. ar Inspekcija kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

39.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

39.3. į kokį valstybės tarnautoją ar darbuotoją asmuo gali kreiptis jam rūpimu klausimu;

39.4. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Inspekcija nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos institucijos adresą bei telefono numerį.

40. Valstybės tarnautojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Inspekcija ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą.

41. Valstybės tarnautojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, turi laikytis šių taisyklių:

41.1. pakelti telefono ragelį po antro skambučio (pageidautina);

41.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas Inspekcijos pilną pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

41.3. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

41.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

41.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšių priemone laiką;

41.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

IX. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

42. Inspekcijos viršininkas ar jo įgaliotas asmuo reguliariai nagrinėja piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų, pastabų ir skundų knygos įrašus, ne rečiau kaip kartą per metus pasirinktinai organizuoja anoniminę asmenų apklausą, kad sužinotų:

42.1. ar jie pakankamai informuoti apie Inspekcijos darbo laiką;

42.2. ar jiems patogus Inspekcijoje nustatytas priėmimo laikas;

42.3. ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

42.4. ar mandagiai jie buvo aptarnaujami;

42.5. ar jiems rūpimi klausimai buvo išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

42.6. ar juos patenkino atsakymų į prašymus ir skundus pateikimo terminai;

42.7. ar jie buvo informuoti apie veiksmus, kurių Inspekcija ėmėsi jų klausimams spręsti.

43. Gali būti pateikta ir kitų su asmenų aptarnavimu susijusių klausimų.

44. Apklausos duomenys ir kita informacija panaudojami asmenų aptarnavimo kokybei gerinti.

______________