LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 2000 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 223 „DĖL GREIČIO RIBOTUVŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2003 m. liepos 10 d. Nr. 3-417
Vilnius
Įgyvendindamas Europos Tarybos direktyvą 92/6/EEB „Dėl greičio ribojimo prietaisų įrengimo kai kurioms motorinių transporto priemonių kategorijoms ir šių prietaisų naudojimo Bendrijoje“, ją pakeičiančią Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/85/EB „Dėl tam tikrų kategorijų kelių transporto priemonių greičio ribojimo įtaisų įrengimo Bendrijoje“ ir Europos Tarybos direktyvą 92/24/EEB „Dėl tam tikrų transporto priemonių kategorijų greičio ribojimo prietaisų ar panašių įmontuotų greičio ribojimo sistemų“, pakeičiu:
1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugpjūčio 16 d. įsakymą Nr. 223 „Dėl greičio ribotuvų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 70-2078, Nr. 106-3383) ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO
TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2. Nustatau, kad:
2.1. M3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t, ir N3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse greičio ribojamieji prietaisai privalo būti įrengti ir naudojami:
2.1.1. pirmą kartą šalyje įregistruojamose ir įregistruotose po 1988 m. sausio 1 d. motorinėse kelių transporto priemonėse, kai šiomis motorinėmis kelių transporto priemonėmis bus/yra atliekami tarptautiniai vežimai;
2.2. M3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne didesnė kaip 10 t, ir N2 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 7,5 t, bet ne didesnė kaip 12 t, greičio ribojamieji prietaisai privalo būti įrengti ir pradėti naudoti ne vėliau kaip:
2.2.1. nuo 2005 m. sausio 1 d. – pirmą kartą šalyje įregistruojamose motorinėse kelių transporto priemonėse;
2.2.2. nuo 2006 m. sausio 1 d. – motorinėse kelių transporto priemonėse, įregistruotose po 2002 m. sausio 1 d., kai šiomis motorinėmis kelių transporto priemonėmis atliekami tarptautiniai vežimai ir vidaus vežimai;
2.3. M2 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse ir N2 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, bet ne didesnė kaip 7,5 t, greičio ribojamieji prietaisai privalo būti įrengti ir pradėti naudoti ne vėliau kaip:
2.3.1. nuo 2005 m. sausio 1 d. – pirmą kartą šalyje įregistruojamose motorinėse kelių transporto priemonėse;
2.3.2. nuo 2006 m. sausio 1 d. – motorinėse kelių transporto priemonėse, įregistruotose po 2002 m. sausio 1 d., kai šiomis motorinėmis kelių transporto priemonėmis atliekami tarptautiniai vežimai ir vidaus vežimai;
2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintas Greičio ribojamųjų prietaisų įrengimo ir naudojimo taisykles ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Susisiekimo ministro 2000 m. rugpjūčio 16 d.
įsakymu Nr. 223 (susisiekimo ministro 2003
m. liepos 10 d. įsakymo Nr. 3-417 redakcija)
GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Greičio ribojamųjų prietaisų įrengimo ir naudojimo taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato reikalavimus greičio ribojamiesiems prietaisams, jų įrengimui ir naudojimui Lietuvos Respublikoje įregistruotose motorinėse kelių transporto priemonėse.
2. Greičio ribojamieji prietaisai šiose Taisyklėse nustatyta tvarka įrengiami Lietuvos Respublikoje įregistruotose M2, M3, N2 ir N3 klasių motorinėse kelių transporto priemonėse.
3. Įrengiami greičio ribojamieji prietaisai turi būti sertifikuoti pagal Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos taisyklę Lietuvos 89 arba Europos Tarybos direktyvą 92/24/EEB.
II. TAISYKLĖSE VARTOJAMOS SĄVOKOS
5. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir apibrėžimai:
Motorinė kelių transporto priemonė (toliau vadinama – transporto priemonė) – tai bet kokia varikliu varoma M2, M3, N2 ar N3 klasės transporto priemonė, skirta naudoti kelyje ir turinti ne mažiau kaip keturis ratus, išskyrus traktorius ir specialiąsias žemės bei miškų ūkio mašinas.
M2 klasės transporto priemonė – transporto priemonė, skirta keleiviams vežti, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t.
M3 klasės transporto priemonė – transporto priemonė, skirta keleiviams vežti, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t.
N2 klasės transporto priemonė – transporto priemonė, skirta kroviniams vežti, kurios bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, bet ne didesnė kaip 12 t.
N3 klasės transporto priemonė – transporto priemonė, skirta kroviniams vežti, kurios bendroji masė didesnė kaip 12 t.
Greičio ribojamasis prietaisas – tai prietaisas, kurio pagrindinė funkcija yra kontroliuoti kuro padavimą į variklį, siekiant apriboti transporto priemonės greitį iki nustatyto dydžio. Šiam prietaisui turi būti suteiktas atskiro techninio įrenginio tipo patvirtinimas.
Greičio ribojamojo prietaiso nustatymas – tai procedūra, kai konkrečiai transporto priemonei nustatomas greitis, prie kurio turi suveikti greičio ribojamasis prietaisas, kad transporto priemonė neviršytų savo klasei nustatyto maksimalaus važiavimo greičio.
Nustatytas greitis (v set) – tai numatomas vidutinis transporto priemonės važiavimo greitis stabiliomis sąlygomis su įrengtu greičio ribojamuoju prietaisu.
Maksimalus konstrukcinis transporto priemonės greitis – tai maksimalus projektinis transporto priemonės važiavimo greitis be greičio ribojamojo prietaiso.
Maksimalus transporto priemonės greitis – tai maksimalus transporto priemonės su įrengtu greičio ribojamuoju prietaisu važiavimo greitis.
Transporto priemonės greičio ribojimo sistema – transporto priemonėje gamintojo įrengta sistema, atliekanti greičio ribojimo funkciją.
III. MAKSIMALŪS TRANSPORTO PRIEMONIŲ GREIČIAI
PRIKLAUSOMAI NUO JŲ KLASĖS
6. Greičio ribojamasis prietaisas turi užtikrinti ne didesnį kaip:
IV. REIKALAVIMAI GREIČIO RIBOJAMIESIEMS PRIETAISAMS
8. Greičio ribojamasis prietaisas turi atitikti šiuos reikalavimus:
8.1. nepaisant galimos vibracijos poveikio maksimalus transporto priemonės greitis turi būti ne didesnis kaip 5% už nustatytą; nustatyto greičio svyravimas – ne didesnis kaip 4%;
8.2. turi būti atsparus korozijai, apsaugotas nuo galimo pašalinių asmenų charakteristikų ir parametrų keitimo; bet kuriuo atveju neturi būti galima pakeisti nustatyto greičio dydžio;
8.3. greičio ribojamasis prietaisas ir jo veikimui būtinos jungtys turi būti apsaugotos nuo bet kurio reguliavimo ar energijos tiekimo nutraukimo jį plombuojant;
8.4. neturi įjungti transporto priemonės darbinės stabdžių sistemos; greičiui lėtinti gali būti naudojama tik pagalbinė stabdžių sistema;
8.5. neturi daryti įtakos transporto priemonės greičiui, kai yra paspaudžiamas akceleratoriaus pedalas, važiuojant mažesniu greičiu už nustatytą;
8.6. turi veikti nepriklausomai nuo naudojamo akceleratoriaus valdymo įtaiso, jei yra daugiau nei vienas toks įtaisas, pasiekiamas iš vairuotojo sėdimos vietos;
V. GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ ĮRENGIMAS
9. Greičio ribojamųjų prietaisų įrengimą, nustatymą ir plombavimą Lietuvos Respublikoje atlieka įmonės, turinčios teisę įrengti, remontuoti, reguliuoti ir aptarnauti tachografus.
10. Įrengtas ir (arba) suremontuotas greičio ribojamasis prietaisas turi būti nustatomas pagal greičio ribojamųjų prietaisų gamintojo metodiką.
11. Greičio ribojamasis prietaisas plombuojamas gamyklos gamintojos nustatyta tvarka bei jos nustatytose vietose.
12. Įrengus ir (ar) nustačius greičio ribojamąjį prietaisą Lietuvos Respublikoje:
12.1. transporto priemonės valdytojui turi būti išduota pažyma, kurioje turi būti nurodyta:
12.1.1. įmonės, įrengusios ir (ar) nustačiusios greičio ribojamąjį prietaisą, pavadinimas ir adresas;
VI. IŠIMTYS
13. Greičio ribojamieji prietaisai neprivalomi transporto priemonėms:
13.3. kurias naudoja priešgaisrinės ir kitos skubios pagalbos tarnybos bei padaliniai, atsakingi už viešosios tvarkos palaikymą;