Lietuvos Respublikos Vyriausybės
n u t a r i m a s
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO 6, 7 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO IR PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIP-502
2013 m. lapkričio 20 d. Nr. 1066
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. birželio 18 d. sprendimo Nr. SV-S-281 6 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6, 7 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-502 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, pritardama Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2013 m. gegužės 7 d. išvadoje Nr. XIIP-502 pateiktai pozicijai dėl Įstatymo projekto, papildomai pažymi, kad Įstatymo projekte siūlomos taikyti numatomo teisinio reguliavimo priemonės, papildant ir keičiant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 6, 7 straipsnius dėl savivaldybių komunalinių atliekų tvarkymo sistemų diegimo, antrinių žaliavų surinkimo ir perdirbimo organizavimo, sąvartynų įrengimo ir eksploatavimo, Įstatymo projektu paverčiant savivaldybės savarankišką funkciją valstybine (valstybės perduota savivaldybėms), yra neproporcingos ir netinkamos Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytam tikslui pasiekti, t. y. pagerinti Europos Sąjungos lėšų panaudojimo kontrolę. Manytina, kad griežtesnė Europos Sąjungos lėšų panaudojimo kontrolė, esant pagrįstam teisinio reguliavimo tobulinimo poreikiui, galėtų būti pasiekta tobulinant atliekų tvarkymo sritį reglamentuojančius teisės aktus.
2. Pažymėtina, kad 2013 metų valstybės biudžeto pajamos ir asignavimai jau yra suplanuoti ir patvirtinti. Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo (Žin., 2007, Nr. 120-4881) nuostatas, pagal kurias vidutiniu laikotarpiu turi būti siekiama, kad valdžios sektorius būtų perteklinis arba artimas subalansuotam. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad Įstatymo projekto nuostatoms įgyvendinti reikėtų papildomų valstybės biudžeto lėšų siekiant sukurti valstybiniame sektoriuje papildomą funkciją administruojančią struktūrą, o tai lemtų didesnį, negu planuojama, valdžios sektoriaus deficitą, todėl kiltų rizika neįvykdyti užsibrėžtų fiskalinės drausmės tikslų. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, būdama valstybės biudžeto planuotoja, nemato galimybės einamaisiais ir paskesniais biudžetiniais metais skirti lėšų iš valstybės biudžeto, kad komunalinių atliekų tvarkymo funkcijos būtų perduodamos valstybei finansuoti.