PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie

Lietuvos Respublikos finansų

Ministerijos 1995 m. kovo 31 d.

įsakymu Nr. 146

 

APELIACIJŲ, SUSIJUSIŲ SU ATLIEKAMOMIS MUITINĖS PROCEDŪROMIS, NAGRINĖJIMO LIETUVOS MUITINĖJE TVARKA

 

1. Apeliacijų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos muitinėje tvarka nustato ūkio subjektų ir keleivių apeliacijų (skundų, prašymų dėl muitinės deklaracijos pripažinimo negaliojančia po jos muitinio įforminimo, neteisingai apskaičiuotų muitų ir kitų mokesčių perskaičiavimo, nepagrįstai išieškotų (sumokėtų) muitų ir kitų mokesčių grąžinimo arba atsisakymo juos išieškoti ir kitų) pateikimo, nagrinėjimo, sprendimų priėmimo, realizavimo ir apskundimo tvarką.

2. Apeliacijos pateikimas nesustabdo ir nenaikina muitinės procedūros vykdytojo prievolės įvykdyti muitinės priimtą sprendimą.

 

Apeliacijos pateikimas muitinei

 

3. Apeliacija, susijusi su atliekamomis muitinės procedūromis (toliau vadinama – apeliacija), turi būti pateikiama muitinei, kurios pareigūnų veiksmai arba sprendimai yra apskundžiami.

4. Apeliacija muitinėje priimama pateikus raštišką prašymą muitinės viršininkui, su apeliacija susijusių muitinės deklaracijų ir jose nurodytų dokumentų, galinčių turėti įtakos priimamam sprendimui, nuorašus, kitus su apeliacija susijusius dokumentus (valstybinių institucijų pažymas, prekių kilmės sertifikatų originalus, patikrinimo aktus, išvadas ir pan.), muitų ir kitų mokesčių sumokėjimo dokumentų nuorašus (jeigu mokesčiai sumokėti).

5. Muitinė turi teisę iš ūkio subjekto arba keleivio pareikalauti papildomų dokumentų, o jeigu reikia, pateiktų dokumentų originalų.

Pareiškėjui pateikus ne visus apeliacijai nagrinėti reikalingus dokumentus, muitinė raštu (registruotu laišku) pareikalauja juos pateikti. Jeigu pareiškėjas per 15 kalendorinių dienų nuo muitinės pranešimo išsiuntimo nepateikė muitinės reikalaujamų dokumentų, apeliacija paliekama nenagrinėta.

 

Apeliacijos nagrinėjimas muitinėje

 

6. Muitinėje apeliacija turi būti išnagrinėta per 15 kalendorinių dienų nuo jos pateikimo dienos. Laikas, per kurį pareiškėjas įpareigotas pateikti papildomus dokumentus muitinei, į apeliacijos nagrinėjimo laiką neįskaitomas.

Muitinės viršininko (jo pavaduotojo) sprendimu apeliacijos nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas apie tai pranešant pareiškėjui.

Jeigu reikia, muitinė atlieka tarnybinį patikrinimą.

7. Muitinėje apeliacija laikoma išnagrinėta, kai jos atžvilgiu priimamas sprendimas ir raštu (registruotu laišku) atsakoma pareiškėjui.

 

Muitinės sprendimai

 

8. Muitinėje sprendimus priima muitinės viršininkas. Muitinės sprendimas gali būti apskųstas Muitinės departamentui prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas) arba teismui.

9. Muitinėje priimami sprendimai:

9.1. patenkinti apeliaciją (įskaitant akcizo ir pridėtinės vertės mokesčių grąžinimą įstatymų nustatyta tvarka), išskyrus atvejus, kai apeliacija perduodama nagrinėti Muitinės departamentui,

9.2. nepatenkinti apeliacijos,

9.3. palikti apeliaciją nenagrinėta,

9.4. perduoti apeliaciją Muitinės departamentui, muitinėje nustačius, kad sumokėtas muitas grąžintinas, nesumokėtas muitas nemokėtinas, muitinės deklaracija pripažintina negaliojančia.

10. Apie muitinės sprendimą raštu (registruotu laišku) pranešama pareiškėjui. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybinių institucijų veikla, apie sprendimą raštu informuojama ir suinteresuota valstybinė institucija.

11. Apeliacijos dėl muito grąžinimo (muitinėje nustačius, kad muitas grąžintinas), atsisakymo jį išieškoti ir muitinės deklaracijų pripažinimo negaliojančiomis perduodamos Muitinės departamentui. Pareiškėjui raštu pranešama apie apeliacijos perdavimą nagrinėti Muitinės departamentui.

 

Apeliacijos pateikimas Muitinės departamentui

 

12. Muitinės departamente nagrinėjamos:

12.1. muitinės perduotos nagrinėti apeliacijos dėl muito grąžinimo (muitinėje nustačius, kad muitas grąžintinas), atsisakymo jį išieškoti, muitinės deklaracijų pripažinimo negaliojančiomis,

12.2. apeliacijos, kai asmuo apskundžia muitinės sprendimą.

13. Muitinė, išnagrinėjusi apeliaciją dėl muito grąžinimo (muitinėje nustačius, kad muitas grąžintinas), atsisakymo jį išieškoti, muitinės deklaracijos pripažinimo negaliojančia nedelsdama pristato Muitinės departamentui muitinės išvadą ir apeliacijai nagrinėti pateiktus dokumentus.

14. Apeliacija, kai asmuo apskundžia muitinės sprendimą, Muitinės departamente priimama asmeniui pateikus raštišką prašymą Muitinės departamento direktoriui ir muitinės sprendimo nuorašą.

15. Muitinės departamentas turi teisę iš pareiškėjo raštu pareikalauti papildomų dokumentų, o jeigu reikia, pateiktų dokumentų originalų.

Pareiškėjui pateikus ne visus apeliacijai nagrinėti reikalingus dokumentus, Muitinės departamentas raštu (registruotu laišku) pareikalauja juos pateikti. Jeigu pareiškėjas per 15 kalendorinių dienų nuo pranešimo išsiuntimo nepateikė Muitinės departamento reikalaujamų dokumentų, apeliacija paliekama nenagrinėta.

 

Apeliacijos nagrinėjimas Muitinės departamente

 

16. Muitinės departamente apeliacija turi būti išnagrinėta per 20 kalendorinių dienų nuo jos gavimo Muitinės departamente dienos. Laikas, per kurį pareiškėjas įpareigotas pateikti papildomus dokumentus, į apeliacijos nagrinėjimo laiką neįskaitomas.

Muitinės departamento direktoriaus (jo pavaduotojo) sprendimu apeliacijos nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas apie tai pranešant pareiškėjui.

17. Muitinės departamente apeliacija laikoma išnagrinėta, kai jos atžvilgiu priimamas sprendimas ir raštu (registruotu laišku) atsakoma pareiškėjui.

 

Muitinės departamento sprendimai

 

18. Muitinės departamente sprendimus priima Muitinės departamento direktorius. Muitinės departamento sprendimas gali būti apskųstas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai arba teismui.

19. Muitinės departamente priimami sprendimai:

19.1. grąžinti muitą, atsisakyti jį išieškoti, pripažinti muitinės deklaracijas negaliojančiomis,

19.2. palikti galioti muitinės sprendimą,

19.3. grąžinti apeliaciją pakartotinai nagrinėti muitinėje, nurodant priežastis,

19.4. patenkinti apeliaciją,

19.5. palikti apeliaciją nenagrinėta,

19.6. nepatenkinti apeliacijos.

20. Apie Muitinės departamento sprendimą raštu (registruotu laišku) pranešama pareiškėjui, muitinei, kuriai pateikta apeliacija arba kurios sprendimas apskundžiamas, o jeigu reikia (kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitais mokesčiais arba kitų valstybinių institucijų veikla), ir miesto (rajono) valstybinei mokesčių inspekcijai arba kitai suinteresuotai valstybinei institucijai.

______________