Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ papildyMO
2009 m. lapkričio 23 d. Nr. 1535
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 92-2141; 2003, Nr. 70-3163) 2 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatymo (Žin., 2007, Nr. 76-3004; 2009, Nr. 93-3966) 3 straipsnio 9 dalimi ir 6 straipsnio 1 dalimi ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. balandžio 22 d. nutarimo Nr. 300 „Dėl Naujos atominės elektrinės projekto Lietuvoje įgyvendinimo strateginių krypčių patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 46-1814) 2.1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Nustatyti, kad:
1.1. Naujos atominės elektrinės projektavimo, plėtros, statybos, valdymo ir (ar) eksploatavimo nutraukimo projektą (toliau ? projektas) bus pavesta įgyvendinti Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatyme nustatytai įsteigtai projekto įgyvendinimo bendrovei, kuriai bus suteikta teisė pagal Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą įgyvendinti koncesijos projektą.
1.2. Strateginis (-iai) investuotojas (-ai), kuriam (-iems) bus suteikta teisė dalyvauti projekto įgyvendinimo bendrovės kapitale ir užtikrinti koncesijos sutartyje ir susijusiose su ja sutartyse (toliau – projekto sutartis) nustatytomis sąlygomis ir tvarka projekto įgyvendinimo bendrovės įsipareigojimų įgyvendinimą, bus atrinktas skelbiant atvirą viešąjį konkursą Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo nustatyta tvarka.
2. Patvirtinti Pagrindinių koncesijos konkurso strateginiam investuotojui atrinkti sąlygų aprašą (pridedama).
3. Pavesti Energetikos ministerijai:
3.1. organizuoti ir vykdyti koncesijos konkursą, patvirtinti pradines koncesijos konkurso sąlygas pagal Pagrindinių koncesijos konkurso strateginiam investuotojui atrinkti sąlygų aprašą (toliau – Pagrindinės sąlygos), paskelbti konkursą ir derėtis su potencialiais projekto strateginiais investuotojais ir strateginiais partneriais;
3.2. pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei galutines koncesijos konkurso sąlygas ne vėliau kaip iki to termino, per kurį pagal Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą galima keisti paskelbto konkurso sąlygas, pabaigos, o jeigu galutinės konkurso sąlygos skirsis nuo Pradinių sąlygų, paskelbti apie pakeistas konkurso sąlygas Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme nustatyta tvarka;
3.3. baigus derybas ir paaiškėjus galutinėms projekto sutarties sąlygoms, sudaryti projekto sutartį su strateginiu (-iais) investuotoju (-ais) ir strateginiais partneriais, laikantis šių sąlygų:
3.3.1. gavus Finansų ministerijos išvadą dėl projekto rizikos tarp viešojo ir privataus sektorių pasiskirstymo ir valstybės galimybių prisiimti projekto sutarties sąlygose numatytas išlaidas, taip pat pritarimą tam;
3.3.3. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus sprendimą dėl projekto sutartyje nustatytų esminių valstybės turtinių įsipareigojimų, jeigu pagal Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą šio sprendimo reikės;
4. Finansų ministerija, gavusi Energetikos ministerijos kreipimąsi, turi pateikti išvadą pagal šio nutarimo 3.3.1 punktą.
5. Papildyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimą Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės“ (Žin., 2009, Nr. 137-5998) nauju 9 punktu (ankstesnįjį 9 punktą laikyti 10 punktu):
„9. Šis nutarimas ir juo patvirtintos Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės netaikomi Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatyme numatyto strateginio investuotojo parinkimui Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo nustatyta tvarka ir koncesijos suteikimui Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatyme nustatytai projekto įgyvendinimo bendrovei.“
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. lapkričio 23 d.
nutarimu Nr. 1535
PAGRINDINių KONCESIJOS KONKURSO STRATEGINIAM INVESTUOTOJUI ATRINKTI SĄLYGų aprašaS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagrindinių koncesijos konkurso strateginiam investuotojui atrinkti sąlygų apraše nustatyta tvarka ir sąlygomis bus vadovaujamasi atrenkant strateginį (-ius) investuotoją (-us), kuriam (iems) bus suteikta teisė dalyvauti naujos atominės elektrinės projektavimo, plėtros, statybos, valdymo ir (ar) eksploatavimo nutraukimo projekto (toliau ? projektas) įgyvendinimo bendrovėje ir užtikrinti koncesijos sutartyje ir susijusiose sutartyse (toliau – projekto sutartis) nustatytomis sąlygomis ir tvarka projekto įgyvendinimo bendrovės įsipareigojimų įgyvendinimą.
2. Konkurso sąlygos rengiamos siekiant suformuoti tvirtas valstybės pozicijas derybose su potencialiais strateginiais investuotojais. Energetikos ministerija rengia ir tvirtina išsamias pradines konkurso sąlygas ir rengia išsamias galutines konkurso sąlygas, kurias teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ne vėliau kaip iki to termino, per kurį pagal Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą galima keisti paskelbto konkurso sąlygas, pabaigos. Rengdama išsamias pradines ir galutines konkurso sąlygas, Energetikos ministerija vadovaujasi šiame apraše pateiktomis pagrindinėmis koncesijos konkurso strateginiam investuotojui atrinkti sąlygomis.
3. Konkurso sąlygose nustatomi kriterijai, taikomi konkurso dalyvių išankstinės atrankos etape. Kiti reikalavimai konkurso metu bus pateikti tik tiems konkurso dalyviams, kurie atitiks išankstinės atrankos kriterijus. Konkurso metu teikiant konkurso dalyviams informaciją, turi būti laikomasi lygiateisiškumo ir nediskriminavimo reikalavimų.
4. Konkurso sąlygose numatyta konkurso procedūra turi būti tokia, kad leistų suteikiančiajai institucijai lanksčiai derėtis su konkurso dalyviais, siekiant juos sudominti projektu, pritraukti kuo daugiau potencialių strateginių investuotojų, užtikrinti jų tarpusavio konkurenciją.
II. KONKURSO ETAPAI
6. Konkurso dalyvių išankstinė atranka atliekama taip:
6.1. Potencialūs strateginiai investuotojai privalės atitikti šiuos pagrindinius išankstinės atrankos kriterijus:
6.1.1. tinkamumo – konkurso dalyvis negali būti teistas ar padaręs rimtų kitų įstatymų (mokesčių mokėjimo ir panašiai) pažeidimų;
6.1.2. nacionalinio saugumo – konkurso dalyvis turi atitikti Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatyme (Žin., 2002, Nr. 103-4604) nustatytus nacionalinio saugumo interesus;
6.2. Jeigu įmonės norės konkurse dalyvauti sudarydamos konsorciumą, konkurso sąlygose numatoma keliems strateginiams investuotojams leisti dalyvauti konkurse sudarius konsorciumą, tačiau tam reikės gauti išankstinį suteikiančiosios institucijos leidimą. Papildomi konsorciumo dalyviai galės prisijungti prie konkurse dalyvaujančio konsorciumo ir po išankstinės atrankos, jeigu tam pritars suteikiančioji institucija, tačiau tik tuo atveju, jeigu prisijungus naujam dalyviui nepasikeis konsorciumo vadovaujantis partneris ir naujasis dalyvis atitiks jam keliamus išankstinės atrankos kriterijus.
7. Preliminarūs neįpareigojantys pasiūlymai pateikiami ir vertinami taip:
7.1. Detali informacija apie preliminarių neįpareigojančių pasiūlymų teikimą ir reikalaujamą jų turinį bus pateikta išankstinę atranką laimėjusiems konkurso dalyviams – jiems bus siunčiami kvietimai teikti preliminarius neįpareigojančius pasiūlymus. Be to, jiems bus sudaryta galimybė susipažinti su išankstinėmis projekto studijomis ir kitais iki konkurso parengtais projekto dokumentais.
7.2. Preliminariuose neįpareigojančiuose pasiūlymuose bus prašoma pateikti informaciją apie siūlomą atominės elektrinės galią, technologiją, kuriai konkurso dalyvis teiktų prioritetą, ir siūlomą įrangos tiekėjo atrankos procesą, preliminarų atominės elektrinės plėtros planą, numatomą konkurso dalyvio dalyvavimo projekto įgyvendinimo bendrovėje mastą, siūlomą valstybės ir strateginių partnerių vaidmenį projekto įgyvendinimo bendrovėje, papildomą informaciją apie konkurso dalyvio patirtį ir kompetenciją, siūlomą atominei elektrinei statyti numatyto žemės sklypo Visagino savivaldybėje ir kito Lietuvos valstybės indėlio į projektą vertę, preliminarius konkurso dalyvio finansinius įsipareigojimus plėtoti projektą pradiniame jo plėtros ir projektavimo etape ir kitą informaciją.
7.3. Iki to momento, kurį konkurso dalyviams bus išsiųsti kvietimai teikti išsamius įpareigojančius pasiūlymus, suteikiančioji institucija turės teisę prašyti konkurso dalyvių atnaujinti pateiktus preliminarius neįpareigojančius pasiūlymus – juos pagerinti ir konkurso dalyvius kitam etapui atrinkti remdamasi atnaujintais preliminariais neįpareigojančiais pasiūlymais.
8. Išsamūs įpareigojantys pasiūlymai pateikiami ir vertinami taip:
8.1. Detali informacija apie išsamių įpareigojančių pasiūlymų teikimą ir reikalaujamą jų turinį konkurso dalyviams bus pateikta siunčiant jiems kvietimus teikti išsamius įpareigojančius pasiūlymus. Kartu su kvietimu teikti išsamius įpareigojančius pasiūlymus suteikiančioji institucija pateiks konkurso dalyviams projekto sutarties projektą.
8.2. Išsamiuose įpareigojančiuose pasiūlymuose bus prašoma pateikti informaciją apie siūlomą atominės elektrinės galią, technologiją, kuriai konkurso dalyvis teiktų prioritetą, ir siūlomą įrangos tiekėjo atrankos procesą, atominės elektrinės plėtros planą, numatomą konkurso dalyvio dalyvavimo projekto įgyvendinimo bendrovėje mastą, siūlomą valstybės ir strateginių partnerių vaidmenį projekto įgyvendinimo bendrovėje, papildomą informaciją apie konkurso dalyvio patirtį ir kompetenciją, siūlomą atominei elektrinei statyti numatyto žemės sklypo Visagino savivaldybėje ir kito Lietuvos valstybės indėlio į projektą vertę, konkurso dalyvio finansinius įsipareigojimus plėtoti projektą pradiniame jo plėtros ir projektavimo etape ir kitą informaciją. Taip pat numatoma, kad išsamiuose įpareigojančiuose pasiūlymuose bus prašoma pateikti komentarus dėl projekto sutarties projekto.
8.3. Išsamūs įpareigojantys pasiūlymai bus lyginami ir vertinami, kuris iš jų ekonomiškai naudingiausias valstybei, atsižvelgiant į finansinius, techninius, teisinius ir kitus jų turinio aspektus. Išsamūs įpareigojantys pasiūlymai taip pat turės atitikti privalomus konkurso sąlygose ir kvietime pateikti išsamius įpareigojančius pasiūlymus nustatytus reikalavimus. Remdamasi šiais vertinimo kriterijais, suteikiančioji institucija nustatys konkurso dalyvių sąrašą pagal suteiktų vertinimų eilės tvarką.
8.4. Koncesiją suteikianti institucija pasilieka teisę savo nuožiūra atmesti išsamius įpareigojančius pasiūlymus, taip pat ir tais atvejais, kai paaiškėja, kad pasiūlymą pateikęs konkurso dalyvis neatitinka išankstinės atrankos kriterijų, jo pasiūlymas prieštarauja privalomiems konkurso sąlygose ir kvietime pateikti išsamius įpareigojančius pasiūlymus nustatytiems reikalavimams, kitais atvejais.
9. Derybos vyksta ir projekto sutartis sudaroma šia tvarka:
9.1. Suteikiančioji institucija derėtis dėl projekto sutarties sudarymo pakvies vieną arba du geriausiai įvertintus išsamius įpareigojančius pasiūlymus pateikusius konkurso dalyvius. Jeigu vienu metu bus deramasi su dviem konkurso dalyviais, baigus derybas abiejų konkurso dalyvių galutiniai derybų pasiūlymai bus palyginti tarpusavyje ir įvertinti pagal tuos pačius kriterijus, kurie bus nustatyti išsamių įpareigojančių pasiūlymų vertinimui. Projekto sutartis bus sudaroma su tuo konkurso dalyviu, kurio galutinis derybų pasiūlymas bus įvertintas geriau.
9.2. Bus numatytos išankstinės sąlygos, kurios turės būti įvykdytos iki projekto sutarties sudarymo:
9.2.1. gauta Finansų ministerijos išvada dėl projekto rizikos tarp viešojo ir privataus sektorių pasiskirstymo ir valstybės galimybių prisiimti projekto sutarties sąlygose numatytas išlaidas, taip pat pritarimas tam;
9.2.3. priimtas Lietuvos Respublikos Seimo sprendimas dėl projekto sutartyje nustatytų esminių valstybės turtinių įsipareigojimų, jeigu pagal Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą šio sprendimo reikės;
9.2.4. priimti teisės aktų pakeitimai, reikalingi suderėtai projekto sutarčiai sudaryti, jeigu šių pakeitimų reikės;