LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PARAIŠKŲ DĖL APLINKOSAUGOS PROJEKTŲ (PRIEMONIŲ) FINANSAVIMO, NAUDOJANT APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠAS, PATEIKIMO, ŠIŲ PROJEKTŲ (PRIEMONIŲ) ĮVERTINIMO IR JŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO BEI APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2004 m. gegužės 19 d. Nr. D1-276
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2872) ir siekdamas užtikrinti Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų panaudojimo efektyvumą bei kontrolę,
1. Tvirtinu:
1.1. Paraiškų dėl aplinkosaugos projektų (priemonių) finansavimo, naudojant Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas, pateikimo, šių projektų (priemonių) įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama);
2. Už programos koordinavimą atsakinga skiriu ministerijos valstybės sekretoriaus padėjėją O. Dansevičiutę.
3. Aplinkos apsaugos rėmimo programos vadovais skiriu:
3.1. Aplinkos ministerijos valstybės sekretorių Arvydą Dragūną – priemonių, finansuojamų Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis, vykdymui pagal 2003 m. spalio 23 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo Nr. 515 „Dėl kuravimo ir administravimo sričių nustatymo“ 2 punkte nustatytas kuravimo ir administravimo sritis;
3.2. Aplinkos ministerijos sekretorių Julių Laiconą – priemonių, finansuojamų Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis, vykdymui pagal 2003 m. spalio 23 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo Nr. 515 „Dėl kuravimo ir administravimo sričių nustatymo“ 4 punkte nustatytas kuravimo ir administravimo sritis;
3.3. Aplinkos ministerijos sekretorių Aleksandrą Spruogį – priemonių, finansuojamų Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis, vykdymui pagal 2003 m. spalio 23 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo Nr. 515 „Dėl kuravimo ir administravimo sričių nustatymo“ 3 punkte nustatytas kuravimo ir administravimo sritis;
3.4. Aplinkos viceministrą Albertą Vasiliauską – priemonių, finansuojamų Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis, vykdymui pagal 2003 m. spalio 23 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo Nr. 515 „Dėl kuravimo ir administravimo sričių nustatymo“ 1 punkte nustatytas kuravimo ir administravimo sritis.
4. Pripažįstu netekusiu galios 2003 m. gegužės 30 d. aplinkos ministro įsakymą Nr. 270 „Dėl Paraiškų dėl aplinkosaugos projektų (priemonių) finansavimo, naudojant Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas, pateikimo, šių projektų (priemonių) įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 75-3491).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. D1-276
Paraiškų dėl aplinkosaugos projektų (priemonių) finansavimo, naudojant Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas, pateikimo, šių projektų (priemonių) įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašas
I. Bendrosios nuostatos
1. Paraiškų dėl aplinkosaugos projektų (priemonių) finansavimo, naudojant Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas, pateikimo, šių projektų (priemonių) įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarka) tikslas – užtikrinti tikslinį Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – Programa) lėšų panaudojimą.
II. Paraiška ir kita finansavimui gauti būtina dokumentacija
2. Paraišką Aplinkos ministerijai dėl aplinkosaugos projekto (priemonės) finansavimo, naudojant Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas, besivadovaudamos Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymu (Žin., 2000 Nr. 92-2872), gali teikti valstybės institucijos, visuomeninės ir nevyriausybinės organizacijos, mokslo ir švietimo įstaigos, viešosios įstaigos, kiti fiziniai ar juridiniai asmenys.
3. Visos Aplinkos ministerijai pateiktos paraiškos turi būti užregistruotos bendra tvarka Aplinkos ministerijos duomenų bazėje (Dokumentų tvarkymo skyriuje), nepriklausomai nuo to, ar paraiškoje įvardintas projektas (priemonė) bus finansuojamas, naudojant programos lėšas, ar ne. Paraiškoje be įprastų rekvizitų turi būti:
3.1. aiškiai įvardinta ir aprašyta priemonė, kuriai įgyvendinti (įsigyti) būtinas finansavimas (aplinkosauginė priemonės nauda, įgyvendinimo vieta, techninės charakteristikos, kiti jau numatyti finansavimo šaltiniai);
III. Paraiškų vertinimas
5. Gautos paraiškos Aplinkos ministerijos vadovybės pavedimu teikiamos vertinti ministerijos padaliniams. Paraiška, neatitinkanti Tvarkos 3.1 ir 3.2 punktuose nustatytų reikalavimų, vertinimui neteikiama. Už programos koordinavimą atsakingas asmuo (toliau – Koordinatorius) nustatyta tvarka raštu informuoja apie tai paraiškos teikėją, kuris gali papildyti paraišką ir vėl teikti Aplinkos ministerijai dėl finansavimo.
6. Pirmojo etapo metu paraiška įvertinama, nustatant, ar prašomas finansuoti projektas (priemonė) atitinka bendrąsias programos finansavimo sąlygas – Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 92-2872) nustatytus lėšų panaudojimo principus. Tokį įvertinimą Aplinkos ministerijos vadovybės pavedimu atlieka Aplinkos ministerijos Finansų skyrius, kurio išvada dėl šio projekto (priemonės) finansavimo ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas pateikiama Koordinatoriui. Jei prie paraiškos nepateikta šios Tvarkos 4 punkte įvardinta projektinė dokumentacija, iki ji bus pateikta, projektas (priemonė) tolesniam vertinimui (aplinkosaugine technine prasme) neteikiamas tol, kol nebus pateikti papildomi dokumentai. Koordinatorius nustatyta tvarka raštu informuoja paraiškos teikėją dėl papildomos informacijos (dokumentų) pateikimo.
7. Antrojo etapo metu vertinamos projekto (priemonės) aplinkosauginės techninės charakteristikos. Tokio įvertinimo tikslas – patikrinti, ar aplinkosauginė projekto (priemonės) nauda yra teisingai apskaičiuota ir reali pasiekti numatytais būdais bei priemonėmis, ar teisingai apskaičiuota projekto įgyvendinimo vertė. Tokį įvertinimą Aplinkos ministerijos vadovybės pavedimu atlieka Aplinkos ministerijos padaliniai pagal kompetenciją ir išvadas, suderintas su atitinkamą sritį kuruojančiu Programos vadovu, ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas pateikia Koordinatoriui.
IV. Paraiškų svarstymas taryboje
9. Specialistų įvertintas paraiškas kartu su visa būtina finansavimo dokumentacija ir išvadomis Koordinatorius pateikia Tarybai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Jis taip pat parengia ir Tarybai pateikia Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų panaudojimo tarybos posėdžių protokolų projektus. Protokolo projekte turi būti nurodytos (suregistruotos) visos ne vėliau kaip prieš 14 darbo dienų gautos paraiškos, kuriose įvardintoms aplinkosauginėms priemonėms (projektams) įgyvendinti (vadovaujantis Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymu ir atsižvelgus į specialistų išvadas) prašoma skirti lėšų iš programos, išskyrus atvejus, kai nepateikta šios Tvarkos 4 punkte įvardyta dokumentacija.
10. Paraiškoms išnagrinėti ir finansavimo klausimams spręsti Taryba ne rečiau kaip kartą per du mėnesius organizuoja posėdžius. Vadovaudamasi ministro patvirtinta Programos sąmata ir atsižvelgusi į faktinius įmokų dydžius į Valstybės iždo sąskaitą, kurioje kaupiamos Programos lėšos, Taryba priima sprendimus dėl prašomų finansuoti projektų (priemonių) finansavimo. Surašomas posėdžio protokolas, kurio pagrindu:
10.1. jei priimtas sprendimas skirti lėšų tam tikram aplinkosauginiam projektui (priemonei) finansuoti, Koordinatorius informuoja raštu apie tai paraiškos teikėją per 5 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas, datos;
10.2. jei priimtas bet koks kitas sprendimas (neskirti lėšų, paraiškos svarstymą atidėti ar kt.), Koordinatorius informuoja (raštu arba, atidėjus paraiškos svarstymą, – žodžiu) apie tai paraiškos teikėją, o, esant reikalui,– prašo papildyti ar patikslinti pateiktą dokumentaciją per 5 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas, datos.
V. KOORDINATORIAUS FUNKCIJOS
12. Koordinatoriaus funkcijos:
12.2. kartu su Finansų bei Ekonomikos ir planavimo skyriais rengti Programos lėšų panaudojimo ataskaitos projektą;
12.3. Aplinkos ministerijos padalinių pateikto aplinkosaugos projektų (priemonių) vertinimo pagrindu rengti ir teikti Tarybai apibendrintas išvadas;
12.4. nustatyta tvarka raštu (arba atskirais šioje Tvarkoje nurodytais atvejais žodžiu) informuoti paraiškų teikėjus apie paraiškų vertinimo ir svarstymo rezultatus;
12.6. kartu su Teisės skyriumi užtikrinti sutarčių sudarymo tvarką, sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą;
VI. Programos vadovo funkcijos
13. Pagrindinės Programos vadovo funkcijos:
13.2. rengti pagal kuravimo sritis ir teikti Tarybai aprobuoti pasiūlymus:
VII. Programos lėšų panaudojimo sąmata ir ataskaita
14. Einamųjų metų Programos lėšų panaudojimo sąmatos (toliau – Sąmata) projektas teikiamas svarstyti Tarybai ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 15 d.
15. Sąmata ir ataskaita, kai šiems dokumentams pritaria Taryba, teikiama ministrui. Sąmatą ministras tvirtina įsakymu.
VIII. Atsiskaitymas už Sutartinių įsipareigojimų vykdymą
18. Lėšos vykdytojams pervedamos 2000 m. liepos 21 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymo Nr. 195 „Dėl biudžetinių įstaigų finansavimo iš valstybės biudžeto, taikant tiesioginį apmokėjimą tiekėjams“ (Žin., 2000, Nr. 65-1976, 2004, Nr. 17-513) nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. D1-276
Aplinkos apsaugos Rėmimo programos lėšų panaudojimo tarybos Nuostatai
I. Bendroji dalis
1. Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – Programa) lėšų panaudojimo tarybos (toliau – Taryba) nuostatų tikslas – nustatyti Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų panaudojimo tarybos funkcijas, darbo organizavimo principus, atsakomybę.
II. Tarybos funkcijos
3. Pagrindinės Tarybos funkcijos:
3.1. priimti sprendimus dėl Programos lėšų skyrimo aplinkosaugos projektams (priemonėms) finansuoti pagal nustatyta tvarka pateiktas paraiškas;
3.2. aprobuoti pagal Programos vadovų pateiktus pasiūlymus parengtą Programos lėšų panaudojimo sąmatos projektą;
3.3. aprobuoti pagal Programos vadovų pateiktus pasiūlymus parengtą metinę programos pajamų ir išlaidų ataskaitą ir teikti pasiūlymus ministrui dėl racionalaus programos lėšų naudojimo;
III. Tarybos darbo organizavimas
5. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per du mėnesius. Pirmasis Tarybos posėdis turi būti sušauktas ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 10 d.
7. Tarybą sudaro pirmininkas, sekretorius ir ne mažiau kaip šeši nariai. Programos vadovai taip pat gali būti Tarybos nariais.
9. Tarybos sekretorius organizuoja Tarybos posėdžius (derina posėdžių datą, informuoja tarybos narius ir kt.), taip pat protokoluoja posėdžių metu.
10. Tarybos posėdžius gali inicijuoti Tarybos pirmininkas, Tarybos sekretorius ar bet kuris Tarybos narys.
11. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, atviru balsavimu. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Tarybos pirmininko balsas.
13. Jeigu Tarybos nariai, dalyvaujantys posėdyje, nesutaria dėl bendros nuomonės, protokole užfiksuojamos alternatyvios rekomendacijos ir jiems pritariančių Tarybos narių pavardės.
IV. TARYBOS NARIŲ ATSAKOMYBĖ