VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
N U T A R I M A S
DĖL vALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
2008 M. RUGPJŪČIO 8 D. NUTARIMo Nr. o3-106 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO IR SKIRSTYMO KAINŲ VIRŠUTINIŲ RIBŲ SKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. rugsėjo 28 d. Nr. O3-275
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224; 2011, Nr. 160-7576) 8 straipsnio 9 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2011, Nr. 87-4186) 9 straipsnio 3 dalimi ir 9 straipsnio 4 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo (Žin., 2012, Nr. 68-3466) 5 straipsnio 2 dalimi, atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2012 m. rugsėjo 10 d. pažymą Nr. O5-212 „Dėl gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodikos pakeitimo“, Komisija n u t a r i a:
Pakeisti Gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodiką, patvirtintą Komisijos 2008 m. rugpjūčio 8 d. nutarimu Nr. O3-106 (Žin., 2008, Nr. 94-3718; 2011, Nr. 128-6088) (toliau – Metodika):
2. Papildyti Metodikos skyrių „III. ŽYMĖJIMAI“ sutrumpinimais:
„INVSGDT, t+1 – lėšos, skirtos suskystintų gamtinių terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti (toliau – SGDT lėšos), kalendoriniais metais (t+1), Lt;
Qprog, t+1 – gamtinių dujų perdavimo sistema prognozuojamas transportuoti dujų kiekis kalendoriniais metais (t+1), tūkst. m3;
3. Papildyti Metodikos 53.5. punktą ir išdėstyti jį taip:
„53.5. nusidėvėjimo sąnaudos skaičiuojamos pagal Metodikos priede nustatytus ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus nuo dujų įmonių neperkainoto ilgalaikio turto vertės, apskaičiuotos prieš tuos metus, kuriems yra koreguojama viršutinė kainos riba. Naujų investicijų (investicijų dalis), kurios yra finansuojamos ne dujų įmonių lėšomis (išskyrus investicijas, prijungiant naujus vartotojus ar naujas gamtinių dujų sistemas, kai naujo vartotojo ar naujos gamtinių dujų sistemos prijungimo įkainis padengia mažiau nei 100 proc. dujų įmonės investicijų (be biodujų jėgainių prijungimo dalies, finansuojamos biodujų gamintojo) bei išperkant vietines bendrojo naudojimo sistemas), nusidėvėjimo sąnaudos ta dalimi nėra pripažįstamos pagrįstomis, skaičiuojant perdavimo, skirstymo kainų viršutines ribas. Nusidėvėjimo sąnaudos skaičiuojamos, taikant tiesiogiai proporcingą nusidėvėjimo metodą. Tuo atveju, kai dujų įmonėje atsiranda nauja turto grupė, iki tol, kol bus pakeista Metodika, dujų įmonė taiko individualų nusidėvėjimo normatyvą, suderinusi jį su Komisija;“.
4. Papildyti Metodiką nauju skyriumi „VI1. SUSKYSTINTŲ GAMTINIŲ DUJŲ TERMINALO, JO INFRASTRUKTŪROS IR JUNGTIES ĮRENGIMO SĄNAUDŲ AR JŲ DALIES KOMPENSAVIMAS“ ir išdėstyti jį taip:
„VI1. SUSKYSTINTŲ GAMTINIŲ DUJŲ TERMINALO, JO INFRASTRUKTŪROS
IR JUNGTIES ĮRENGIMO SĄNAUDŲ AR JŲ DALIES KOMPENSAVIMAS
691. Suskystintų gamtinių dujų terminalo, jo infrastruktūros ir jungties (toliau – SGD terminalo) įrengimo sąnaudų ar jų dalies kompensavimui skirtos lėšos Komisijos sprendimu gali būti nustatomos kaip papildoma ir neatsiejama dedamoji prie gamtinių dujų perdavimo kainos viršutinės ribos – SGDT priedas.
692. SGDT priedas nustatomas kaip Komisijos sprendimu patvirtintų lėšų, skirtų SGD terminalo įrengimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti, ir prognozuojamų SGDT lėšų administravimo sąnaudų suma kalendoriniais metais, padalinta iš gamtinių dujų perdavimo sistema prognozuojamo transportuoti dujų kiekio tais kalendoriniais metais, kuriems yra nustatomas SGDT priedas. SGDT priedas (TSGDT) skaičiuojamas pagal formulę:
; (Lt/tūkst. m3), (16)
čia:
INVSGDT, t+1 – lėšos, skirtos suskystintų gamtinių terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti (toliau – SGDT lėšos), Lt;
SADMSGDT, t+1 – prognozuojamos SGDT lėšų administravimo sąnaudos kalendoriniais metais, Lt;
Qprog t+1 – gamtinių dujų perdavimo sistema prognozuojamas transportuoti dujų kiekis tais kalendoriniais metais, kuriems yra nustatomas SGDT priedas (TSGDT, t+1), tūkst. m3;
TSGDT, t-1 – prognozuoto ir faktiškai surinkto SGDT lėšų skirtumas per praėjusius pasibaigusius ataskaitinius kalendorinius metus, Lt;
693. SGDT lėšų poreikis nustatomas atsižvelgus į SGD terminalo investicijų projektui įgyvendinti būtinus finansinius išteklius bei įvertinus SGD terminalo projektą įgyvendinančiai bendrovei prieinamas finansines galimybes pasinaudoti kitais galimais projekto finansavimo šaltiniais.
694. SGDT lėšos administruojamos ir kompensuojamos SGDT lėšų gavėjui, vadovaujantis Komisijos patvirtinto Suskystintų gamtinių dujų terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo bei eksploatavimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir sąlygomis.
695. SGDT lėšos, kurios nebuvo išmokėtos SGDT lėšų gavėjui, įvertinus su Komisija suderintas ir faktiškai atliktas investicijas, grąžinamos gamtinių dujų sistemos naudotojams, nustatant ar koreguojant SGDT priedo dydį.