Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS KAUNO LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS TERITORIJOJE PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2011 m. lapkričio 23 d. Nr. 1358

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Žemės paėmimo visuomenės poreikiams Kauno laisvosios ekonominės zonos teritorijoje programą (pridedama).

2. Rekomenduoti Kauno rajono savivaldybei dalyvauti įgyvendinant šiuo nutarimu patvirtintą programą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                 RIMANTAS ŽYLIUS

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. lapkričio 23 d. nutarimu Nr. 1358

 

ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS KAUNO LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS TERITORIJOJE PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams Kauno laisvosios ekonominės zonos teritorijoje programos (toliau – Programa) paskirtis – užtikrinti, kad valstybei svarbiam ekonominiam projektui – Kauno laisvosios ekonominės zonos (toliau – Kauno LEZ) plėtra – įgyvendinti reikalingose teritorijose būtų baigtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros.

2. Lietuvos Respublikos Seimo 2007 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. X-1225 „Dėl šalies ūkio konkurencingumo sėkmės rodiklių bei žinių ir inovacijų infrastruktūros valstybei svarbių ekonominių projektų patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 73-2887) Kauno LEZ plėtros projektas patvirtintas kaip valstybei svarbus ekonominis projektas (2 straipsnio 6 punktas).

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

3. Lietuvos Respublikos Kauno laisvosios ekonominės zonos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 109-2474) 3 straipsnio 1 dalyje nustatytoje Kauno LEZ užimamoje teritorijoje (534 hektarai) siekiama sukurti infrastruktūrą – įrengti kelių tinklą, būtinas inžinerines komunikacijas, sujungti juos su Kauno miesto viešąja infrastruktūra. Pramoninio parko teritorijoje numatoma plėtoti naujomis technologijomis pagrįstą įvairios paskirties gaminių gamybą, teikti logistikos ir sandėliavimo paslaugas.

4. Pramoninio parko infrastruktūrai Kauno LEZ įrengti trukdo Kauno LEZ teritorijoje šiuo metu privatiems asmenims nuosavybės teise priklausantys žemės sklypai.

5. Kauno LEZ skirtoje teritorijoje šiuo metu yra 385 žemės sklypai, priklausantys 239 fiziniams asmenims ir 11 juridinių asmenų, iš jų 64 sklypai nuosavybės teise priklauso Lietuvos valstybei. Už šių žemės sklypų paėmimą visuomenės poreikiams, taip pat kitiems nuostoliams, susijusiems su žemės paėmimu visuomenės poreikiams, atlyginti prireiktų maždaug 74 mln. litų.

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 1 d. nutarime Nr. 1708 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugpjūčio 5 d. nutarimo Nr. 1013 „Dėl tarptautinio konkurso Kauno laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui ir zonos statutui parengti bei steigėjų grupei parinkti komisijos sprendimo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2010, Nr. 142-7292) nustatyta, kad Ūkio ministerija yra Kauno LEZ esančios žemės paėmimu visuomenės poreikiams suinteresuota institucija ir teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimus dėl šioje zonoje esančios privačios žemės įsisavinimo. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868) 48 straipsnio 1 dalimi, žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimą ir įgyvendinimą savo lėšomis organizuoja žemės paėmimu visuomenės poreikiams suinteresuotos institucijos, todėl būtina nustatyti, kiek tam prireiks valstybės lėšų ir kokie jų šaltiniai.

7. Privačios žemės Kauno LEZ teritorijoje paėmimo visuomenės poreikiams procedūrų, susijusių su Kauno apskrities viršininko 2010 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 02-05-2379 „Dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros (Kauno raj.)“ priimtu sprendimu pradėti 53,35 hektaro žemės paėmimą visuomenės poreikiams Kauno LEZ teritorijai plėsti, eiga rodo, – 2011–2013 metais būtų galima paimti visuomenės poreikiams Kauno LEZ plėtrai reikalingą privačią žemę Kauno LEZ teritorijoje ir atsiskaityti su privačios žemės sklypų savininkais už išperkamus iš jų 45,8 hektaro bendro ploto žemės sklypus. Išpirkus šiuos žemės sklypus ir prie jų prijungus esamos kelių infrastruktūros 1,16 hektaro ir laisvos valstybinės žemės fondo 0,54 hektaro sklypus, bus suformuota Kauno LEZ plėtrai reikalinga 47,5 hektaro teritorija, kurią numatoma išnuomoti investuotojams.

8. Privačios žemės Kauno LEZ teritorijoje paėmimo visuomenės poreikiams procedūrų grafikas suderintas Kauno apskrities viršininko administracijos ir Kauno laisvosios ekonominės zonos valdymo UAB 2010 m. vasario 8 d. susitarimu Nr. 4FS-31-(6.32), kuriuo vadovaudamasis Kauno apskrities viršininkas 2010 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 02-05-2379 patvirtino žemės paėmimo visuomenės poreikiams – Kauno LEZ teritorijai plėsti – 53,35 hektaro teritorijos ribų planą ir pradėjo žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą. Šiame įsakyme numatyti paimti 43 fizinių ir 2 juridinių asmenų 29 žemės sklypai (ar sklypų dalys).

9. Likviduojama Kauno apskrities viršininko administracija, Kauno laisvosios ekonominės zonos valdymo UAB ir valstybės įmonė Valstybinis žemėtvarkos institutas (dabar – valstybės įmonė Valstybės žemės fondas) 2010 metų birželį sudarė sutartį, pagal kurią valstybės įmonė Valstybinis žemėtvarkos institutas likviduojamai Kauno apskrities viršininko administracijai teikė žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto (toliau – žemės paėmimo projektas) rengimo ir įgyvendinimo paslaugą, kad būtų parengtas, suderintas, įregistruotas ir įsigaliotų Kauno LEZ teritorijoje esančių 29 žemės sklypų, kurių bendras plotas – 53,35 hektaro, paėmimo visuomenės poreikiams projektas. Šiuo metu žemės paėmimo projektas, atitinkantis tokiam projektui keliamus reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 48 straipsnio 3 dalyje ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 25 d. nutarime Nr. 924 „Dėl Prašymų paimti žemę visuomenės poreikiams pateikimo ir nagrinėjimo taisyklių ir Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 104-3839; 2011, Nr. 28-1322), ir Kauno LEZ teritorijos specialiojo plano, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2009 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. TS-346, sprendinius, baigtas rengti. Įvertinti paimami visuomenės poreikiams žemės sklypai ir nustatyta žemės sklypo kaina – 6 113 300 (šeši milijonai šimtas trylika tūkstančių trys šimtai) litų. Pažymėtina, kad tų pačių žemės sklypų, įvertintų pagal žemės sklypo savininko užsakymą, kaina – 9 742 900 (devyni milijonai septyni šimtai keturiasdešimt du tūkstančiai devyni šimtai) litų, ir žemės savininko ar kito naudotojo pateiktoje vertinimo ataskaitoje nurodytas atlyginamų nuostolių dydis viršija žemės paėmimo projekte esančioje ataskaitoje nurodytą atlyginamų nuostolių dydį beveik dvigubai (iki 94,4 procento, o vienu atveju net 2,5 karto).

10. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 46 straipsnio 7 dalimi (46 straipsnio redakcija iki 2011 m. liepos 1 d., vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 45, 46, 47 ir 48 straipsnių pakeitimo įstatymo (Žin., 2011, Nr. 49-2369) 5 straipsnio 3 dalimi), kurioje nustatyta, kad kai sutartyje dėl atlyginimo būdo ir dydžio nurodomi žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekte esančioje vertinimo ataskaitoje ir žemės savininko ar kito naudotojo pateiktoje vertinimo ataskaitoje nurodyti atlyginamų nuostolių dydžiai ir žemės savininko ar kito naudotojo pateiktoje vertinimo ataskaitoje nurodytas atlyginamų nuostolių dydis yra daugiau kaip 20 procentų didesnis, negu žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekte esančioje vertinimo ataskaitoje nurodytas atlyginamų nuostolių dydis, žemės paėmimu suinteresuota institucija sutartyje nurodytais terminais į žemės savininko ar kito naudotojo sąskaitą perveda žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekte esančioje vertinimo ataskaitoje nurodytą atlyginamų nuostolių dydį, o žemės savininko ar kito naudotojo pateiktoje vertinimo ataskaitoje nurodytą atlyginamų nuostolių dydžio dalį, viršijančią žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekte esančioje vertinimo ataskaitoje nurodytą atlyginamų nuostolių dydį, – į notaro, banko ar kitos kredito įstaigos depozitinę sąskaitą, žemės paėmimu visuomenės poreikiams suinteresuota institucija turi disponuoti Programos 9 punkte nurodyta 9 742 900 (devyni milijonai septyni šimtai keturiasdešimt du tūkstančiai devyni šimtai) litų suma.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINYS

 

11. Programos tikslas – užtikrinti Kauno apskrities viršininko 2010 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 02-05-2379 pradėtos žemės – 53,35 hektaro teritorijos (Kauno rajone) – paėmimo visuomenės poreikiams procedūros atlikimą.

12. Uždavinys Programos tikslui pasiekti – numatyti nuostolių, patirtų dėl žemės sklypų – Kauno LEZ plėtrai reikalingos 45,8 hektaro teritorijos – paėmimo visuomenės poreikiams, atlyginimo žemės savininkams padengimo šaltinius.

 

IV. SIEKIAMI REZULTATAI

 

13. Įgyvendinus Programą, bus baigta pradėta 53,35 hektaro žemės paėmimo visuomenės poreikiams – Kauno LEZ teritorijai plėsti – procedūra ir žemės savininkams išmokėtos kompensacijos už 45,8 hektaro bendro ploto žemės sklypus, paimtus visuomenės poreikiams.

14. Kauno LEZ plėtrai bus suformuota 47,5 hektaro teritorija.

 

V. VERTINIMO KRITERIJAI

 

15. Programos įgyvendinimas bus vertinamas vadovaujantis šiais kriterijais:

15.1. išmokėtų kompensacijų žemės sklypų, esančių Kauno LEZ teritorijoje, savininkams procentas;

15.2. visų žemės sklypų, dėl kurių pradėta žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra, nuosavybės teisių, perleistų Lietuvos Respublikai, procentas.

 

VI. Programos ĮGYVENDINIMAS ir finansavimas

 

16. Programos įgyvendinimo priemonė – išmokėti 29 žemės sklypų, paimamų visuomenės poreikiams – Kauno LEZ teritorijai plėsti, savininkams kompensacijas pagal parengtą žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektą.

17. Programa bus įgyvendinama 2011–2013 metais.

18. Programos įgyvendinimas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete atitinkamoms institucijoms ir įstaigoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, Europos Sąjungos struktūrinės paramos, Privatizavimo fondo lėšų, lėšų, gautų iš Kauno rajono savivaldybės kaip žemės nuomos mokestis už valstybinę žemę, esančią Kauno LEZ teritorijoje, sumokėtų Kauno laisvosios ekonominės zonos valdymo UAB (toliau – žemės nuomos mokestis už valstybinę žemę), ir kitų teisėtai gautų lėšų. Lėšos, gautos kaip žemės nuomos mokestis už valstybinę žemę, esančią laisvosios ekonominės zonos teritorijoje, sumokėtos iš anksto už visą nuomos laikotarpį ar jo dalį, naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 1251 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę, esančią laisvosios ekonominės zonos teritorijoje, sumokėjimo iš anksto už visą nuomos laikotarpį ar jo dalį“ (Žin., 2004, Nr. 148-5362).

19. Programai įgyvendinti 2011–2013 metais numatoma panaudoti iki 9 742 900 (devyni milijonai septyni šimtai keturiasdešimt du tūkstančiai devyni šimtai) litų, iš jų 1 500 000 (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių) litų lėšų, gautų kaip žemės nuomos mokestis už valstybinę žemę.

20. Programos atsakinga vykdytoja ir asignavimų valdytoja – Ūkio ministerija.


21. Privatizavimo fondo lėšos naudojamos vadovaujantis Privatizavimo fondo lėšų naudojimo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 6 d. nutarimu Nr. 152 (Žin., 1998, Nr. 15-350; 2002, Nr. 124-5663; 2005, Nr. 36-1176).

 

_________________