Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS 2013–2015 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO
2013 m. balandžio 17 d. Nr. 336
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 119-2771; 2011, Nr. 91-4314) 21 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos 2013–2015 metų strateginį veiklos planą (pridedama).
MINISTRAS PIRMININKAS ALGIRDAS BUTKEVIČIUS
ENERGETIKOS MINISTRAS JAROSLAV NEVEROVIČ
_________________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. balandžio 17 d. nutarimu Nr. 336
VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS
(asignavimų valdytojo kodas 900181056)
2013–2015 metų STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS
I. MISIJA IR STRATEGINIAI POKYČIAI
MISIJA
Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos (toliau – VATESI) misija – vykdyti branduolinės energetikos objektų ir veiklos, susijusios su branduolinėmis ir branduolinio kuro ciklo medžiagomis, saugos valstybinį reglamentavimą ir priežiūrą siekiant apsaugoti visuomenę ir aplinką nuo žalingo jonizuojančiosios spinduliuotės poveikio.
VEIKLOS PRIORITETAI
Pagrindinis VATESI 2013 metų veiklos prioritetas – naujų branduolinės energetikos objektų visapusiškas saugos įvertinimas siekiant priimti sprendimą dėl licencijų statyti ir (ar) eksploatuoti išdavimo. Įgyvendinant pagrindinį prioritetą, numatomi šie darbai:
1. atlikti saugos įvertinimą ir priimti sprendimą dėl licencijos eksploatuoti labai mažo aktyvumo radioaktyviųjų atliekų saugyklą išdavimo (2013 metų II ketvirtis);
2. atlikti saugos įvertinimą ir priimti sprendimą dėl licencijos statyti labai mažo aktyvumo radioaktyviųjų atliekų atliekyną išdavimo (2013 metų IV ketvirtis);
3. vykdyti saugos įvertinimą (2013 metų I–IV ketvirčiai) siekiant priimti sprendimą (2014 metai) dėl licencijos eksploatuoti laikinąją panaudoto branduolinio kuro saugyklą išdavimo;
4. vykdyti saugos įvertinimą (2013 metų III–IV ketvirčiai) siekiant priimti sprendimą (2014 metai) dėl licencijos eksploatuoti Ignalinos atominės elektrinės kietųjų radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius;
5. vykdyti saugos įvertinimą (2013 metų III–IV ketvirčiai) siekiant priimti sprendimą (2014 metai) dėl licencijos eksploatuoti kietųjų radioaktyviųjų atliekų paėmimo ir pradinio apdorojimo įrenginius.
Prioriteto įgyvendinimo rodiklis – tinkamai (laiku ir išsamiai, kai vėliau nebūna nustatoma atlikto saugos įvertinimo trūkumų, neatsiranda poreikio papildyti ar tikslinti atliktą saugos įvertinimą) išnagrinėtų ir įvertintų branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės požiūriu pateiktų ataskaitų, projektų ir kitų saugos pagrindimo dokumentų procentas (2013 metais – 90 procentų).
VATESI, tinkamai vykdydama saugos vertinimo ir licencijavimo veiklą, siekia, kad Ignalinos atominės elektrinės (toliau – Ignalinos AE) eksploatavimo nutraukimo projektai būtų įgyvendinami saugiai ir laiku. Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo projektų įgyvendinimas negali vėluoti ir brangti dėl netinkamai atliekamos ar vėluojančios VATESI veiklos.
Asignavimai veiklos prioritetams įgyvendinti
Veiklos prioriteto pavadinimas |
Asignavimai, tūkst. litų |
Naujų branduolinės energetikos objektų visapusiškas saugos įvertinimas siekiant priimti sprendimą dėl licencijų statyti ir (ar) eksploatuoti išdavimo |
500 |
PAGRINDINĖS TEISĖKŪROS INICIATYVOS
VATESI planuoja inicijuoti Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 119-2771; 2011, Nr. 91-4314) pakeitimus. Numatoma siūlyti papildyti šį įstatymą nuostatomis, kurių tikslai yra:
1. sudaryti galimybę vykdyti branduolinių elektrinių vadovaujančiųjų darbuotojų atestavimą, užtikrinantį, kad branduolinių elektrinių branduolinę, radiacinę ir fizinę saugą, taip pat branduolinių medžiagų apskaitą ir kontrolę užtikrintų kompetentingi darbuotojai;
2. sudaryti galimybę vykdyti asmenų, įdarbinamų ir dirbančių branduolinės energetikos objekto statybos aikštelėje (ne tik branduolinės energetikos objekte) ar siekiančių gauti leidimą patekti be palydos, patikimumo patikrinimą, taip pat galimybę vykdyti asmenų ir transporto priemonių apžiūrą ir tikrinimą branduolinės energetikos objekto statybos aikštelėje.
VATESI taip pat planuoja inicijuoti Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo (Žin., 2011, Nr. 91-4316) pakeitimus, kurių tikslas – įgyvendinti Poveikio priemonių taikymo ūkio subjektams pagrindinių nuostatų koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. spalio 24 d. nutarimu Nr. 1304 (Žin., 2012, Nr. 127-6403), 27 punkto nuostatas, skirtas įstatyme detalizuoti ekonominių sankcijų (baudų ūkio subjektams) skyrimo svarbiausius procedūrinius aspektus.
VEIKLOS EFEKTYVUMO DIDINIMO KRYPTYS
VATESI 2013–2015 metais planuoja tobulinti esamą kokybės vadybos sistemą, įtraukti ją į vadybos sistemą, atitinkančią ISO 9001 bei Tarptautinės atominės energijos agentūros (TATENA) standarto GS-R-3 reikalavimus, ir kompiuterizuoti. Šiuo metu VATESI kokybės vadybos sistema neapima visų veiklos procesų, nėra priemonių, užtikrinančių sistemos veiksmingumą. Įgyvendinusi minėtų standartų reikalavimus ir pasinaudojusi užsienio šalių branduolinę saugą reguliuojančių institucijų gerąja patirtimi, VATESI savo veikloje pradės taikyti procesinį požiūrį, optimaliau atliks įstaigai priskirtas funkcijas. Šiam projektui įgyvendinti VATESI pasinaudos Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.
STRATEGINIAI TIKSLAI IR PROGRAMOS
VATESI veikia siekdama strateginio tikslo – vykdant valstybinį reglamentavimą ir priežiūrą, siekti, kad būtų užtikrintas aukštas branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės lygis.
Strateginį tikslą numatoma pasiekti įgyvendinant Branduolinės saugos reglamentavimo ir priežiūros programą, kuriai įgyvendinti reikės 5 654 tūkst. (penki milijonai šeši šimtai penkiasdešimt keturi tūkstančiai) litų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.
Strateginis tikslas Vykdant valstybinį reglamentavimą ir priežiūrą, siekti, kad būtų užtikrintas aukštas branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės lygis |
||
|
|
|
|
|
Programa Branduolinės saugos reglamentavimas ir priežiūra; asignavimai iš viso – 5 654 tūkst. litų (iš jų darbo užmokesčiui – 3 689 tūkst. litų) |
|
|
ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko tarnybos, ministerijų, Vyriausybės įstaigų, Vyriausybės atstovų tarnybų, ministrų valdymo sritims nepriskirtų valstybės institucijų ir įstaigų ir bendro įstaigų prie ministerijų ir ministrų valdymo sritims priskirtų valstybės institucijų ir įstaigų didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), pareigybių skaičiaus sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. lapkričio 2 d. nutarimu Nr. 1283 (Žin., 2011, Nr. 134-6364; 2012, Nr. 27-1225), 5.2 punktu, VATESI šiuo metu nustatytas didžiausias leistinas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičius – 71 (iš jų vadovų – 17, specialiosios veiklos darbuotojų – 36, bendrosios veiklos darbuotojų – 18). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo 23 straipsnio 2 dalimi, VATESI taip pat gali būti 4 valstybės pareigūnų pareigybės – 1 viršininko pareigybė ir ne daugiau kaip 3 viršininko pavaduotojo pareigybės.
Tam, kad tinkamai vykdytų Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo saugos priežiūrą ir naujų branduolinės energetikos objektų statybos ir eksploatavimo saugos priežiūrą, VATESI privalo turėti pakankamai kvalifikuotų darbuotojų, galinčių dalyvauti licencijavimo ir licencijuotos veiklos priežiūros veikloje.
Pareigybių skaičius ir išlaidos darbo užmokesčiui 2012–2015 metais
|
2012 metai |
2013 metai |
2014 metai |
2015 metai |
Pareigybių skaičius, vienetais |
75 |
75 |
75 |
75 |
Išlaidos darbo užmokesčiui, tūkst. litų |
3 687 |
3 689 |
3 689 |
3 689 |
VALDYMO IŠLAIDOS
2013 metų pareigybių skaičiaus ir išlaidų darbo užmokesčiui paskirstymas pagal pareigybių grupes
1 lentelė. 2013–2015 metų programų asignavimai ir valdymo išlaidos
(tūkst. litų)
Eil. Nr. |
Programos pavadinimas |
2013 metų asignavimai |
Numatomi 2014 metų asignavimai |
Numatomi 2015 metų asignavimai |
|||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
||||||||
1. |
Branduolinės saugos reglamentavimas ir priežiūra |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
|
iš jų valdymo išlaidos |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
Iš viso asignavimų programoms |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
|
iš jų valdymo išlaidos |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
|
Valdymo išlaidų dalis, procentais |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
II. STRATEGINIŲ TIKSLŲ IR PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMAS
VEIKLOS KONTEKSTAS
VATESI veiklą pastaruoju metu labiausiai lemia šie pagrindiniai veiksniai:
1. 2004 m. gruodžio 31 d. galutinai sustabdytas Ignalinos AE pirmasis, o 2009 m. gruodžio 31 d. ir antrasis reaktoriai. VATESI turėjo savo veiklą reorganizuoti, nes prireikė vertinti įvairius Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo projektus ir licencijuoti naujus branduolinės energetikos objektus, susijusius su panaudoto branduolinio kuro ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymu.
2. Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XI-2133 (Žin., 2012, Nr. 80-4149), tikslas – vystyti branduolinę energetiką Lietuvoje numatant naujos branduolinės elektrinės statybą. Jei toliau bus vystomas naujos branduolinės elektrinės Lietuvoje projektas, VATESI turės stiprinti savo žmogiškuosius išteklius, tobulinti branduolinės saugos reglamentavimo, licencijavimo ir priežiūros sistemą, atsižvelgdama į numatomus VATESI darbus statant naują branduolinę elektrinę ir specifiką, susijusią su pažangiojo verdančio vandens tipo reaktoriumi (angl. advanced boiling water reactor) (toliau – ABWR tipo reaktorius).
2011 metais patikslintas Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymas ir priimtas naujas Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymas, nustatantys branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų, branduolinių ir branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos ir radiacinės saugos reglamentavimo principus branduolinėje energetikoje ir tiksliau nustatantys VATESI kompetenciją, susijusią su branduolinės energetikos srities licencijų ir branduolinės saugos, fizinės saugos ir radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės reikalavimų sistemos kūrimu. Tai skatina atnaujinti branduolinę saugą reglamentuojančių teisės aktų sistemą ir suteikia VATESI galimybes toliau tobulinti susijusius branduolinės saugos reikalavimus.
Atlikdama savo funkcijas, VATESI bendradarbiauja su užsienio partneriais ir palaiko glaudžius ryšius su Tarptautine atominės energetikos agentūra. Tarptautinis bendradarbiavimas suteikia papildomų galimybių VATESI specialistams tobulinti kvalifikaciją ir branduolinę saugą reglamentuojančius teisės aktus, atsižvelgiant į tarptautinius reikalavimus ir kitų valstybių patirtį.
STRATEGINIS TIKSLAS (kodas – 01)
Strateginis tikslas – vykdant valstybinį reglamentavimą ir priežiūrą, siekti, kad būtų užtikrintas aukštas branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės lygis.
VATESI strateginio planavimo veikla vykdoma vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279).
Vertinimo kriterijaus kodas |
Efekto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetas |
2012 metų |
2013 metų |
2014 metų |
2015 metų |
2013+x metų |
E-01-01 |
Antrojo ir aukštesnio lygio neįprastų įvykių pagal Tarptautinę branduolinių ir radiologinių įvykių skalę (INES) skaičius |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
E-01-02 |
Apskaitomų branduolinių medžiagų ir kontroliuojamos su branduolinės energijos naudojimu susijusios veiklos Lietuvos Respublikoje procentas |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Strateginiam tikslui įgyvendinti vykdoma viena branduolinės saugos reglamentavimo ir priežiūros programa.
BRANDUOLINĖS SAUGOS REGLAMENTAVIMO IR PRIEŽIŪROS PROGRAMA (kodas – 01.01)
Programos parengimo argumentai
Programa ilgalaikė ir tęstinė, skirta VATESI strateginiam tikslui pasiekti – užtikrinti aukštą branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, radiacinės saugos branduolinėje energetikoje bei branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės lygį. Programa parengta siekiant užtikrinti tinkamą visų VATESI priskirtų branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės valstybinio reglamentavimo ir priežiūros funkcijų atlikimą.
Programos tikslai ir uždaviniai užtikrins sėkmingą VATESI misijos vykdymą naudojant turimus ir numatomus gauti finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius, galimybę vertinti pasiektus rezultatus ir laiku imtis reikiamų priemonių VATESI gebėjimams stiprinti.
VATESI vykdo galutinai sustabdytų Ignalinos AE blokų branduolinės, fizinės ir radiacinės saugos, Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo saugos, radioaktyviųjų atliekų tvarkymo, įskaitant naujų branduolinės energetikos objektų statybą ir eksploatavimą, branduolinės, fizinės ir radiacinės saugos priežiūrą. Siekdama šio programos tikslo, VATESI nagrinės ir vertins branduolinės, fizinės ir radiacinės saugos požiūriu pateiktas ataskaitas, projektus ir kitus saugos pagrindimo dokumentus, atliks patikrinimus.
Naujos branduolinės elektrinės statyba – svarbus uždavinys visai valstybinei reglamentavimo ir priežiūros sistemai, ypač pagrindinei reguliuojančiai institucijai VATESI – per gana trumpą laiką reikia persvarstyti ir tobulinti esamus branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės reikalavimus, parengti reikiamus naujus teisės aktus, įdarbinti ir išugdyti specialistus, gebančius atlikti naujos branduolinės elektrinės projektavimo ir statybos, o vėliau ir eksploatavimo priežiūrą. Artimiausiu metu naujos branduolinės elektrinės techninėje specifikacijoje turės būti nustatyti pagrindiniai naujos branduolinės elektrinės projekto branduolinės, fizinės ir radiacinės saugos reikalavimai. VATESI taip pat turės užbaigti peržiūrėti naujos branduolinės elektrinės aikštelės vertinimo ataskaitą ir priimti sprendimą dėl jos derinimo.
Programa skirta VATESI veiklai šiose pagrindinėse srityse vykdyti:
1. Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo saugos priežiūra;
2. panaudoto branduolinio kuro ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo objektų statybos ir eksploatavimo priežiūra;
3. branduolinės saugos reglamentavimo ir priežiūros sistemos tobulinimas;
4. užtikrinti, kad branduolinės medžiagos būtų naudojamos tik taikiems tikslams.
Programos vertinimas neatliktas.
Programa tęstinė ir ilgalaikė.
Pareigybės programai įgyvendinti 2013 metais
Įstaigos |
Teikiama programų |
Pareigybės (skaičius vienetais) |
1 |
1 |
75 |
Programos koordinatorius – VATESI viršininkas Michail Demčenko.
_________________
Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos 2013–2015 metų strateginio veiklos plano
1 priedas
2 lentelė. 2013–2015 metų programos tikslai, uždaviniai, priemonės ir asignavimai
Tikslo, uždavinio, priemonės kodas |
Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas |
2012 metų asignavimai |
Numatomi 2013 metų asignavimai |
Numatomi 2014 metų asignavimai |
Numatomi 2015 metų asignavimai |
Tarpinstitucinio veiklos plano kodas, Vyriausybės prioriteto kodas |
||||||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|||||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||||
|
Tikslas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.01 |
Užtikrinti veiksmingą branduolinės saugos valstybinį reglamentavimą ir priežiūrą |
3 757 |
3 566 |
2 522 |
191 |
3 709 |
3 518 |
2 519 |
191 |
3 659 |
3 468 |
2 491 |
191 |
3 759 |
3 568 |
2 524 |
191 |
|
|
Uždavinys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.01.01 |
Autorizuoti ir vykdyti licencijuojamos veiklos priežiūrą siekiant užtikrinti aukštą branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės lygį |
3 557 |
3 366 |
407 |
191 |
3 559 |
3 368 |
2 409 |
191 |
3 559 |
3 368 |
2 409 |
191 |
3 559 |
3 368 |
2 409 |
191 |
|
|
Priemonės: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.01.01.01 |
organizuoti licencijavimo procesus ir priimti sprendimus dėl licencijų išdavimo ar pakeitimo |
960 |
940 |
700 |
20 |
960 |
940 |
700 |
20 |
960 |
940 |
700 |
20 |
960 |
940 |
700 |
20 |
|
01.01.01.01.02 |
išnagrinėti ir įvertinti pateiktas ataskaitas, projektus ir kitus saugos pagrindimo dokumentus branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės požiūriu |
2 047 |
1 876 |
1 287 |
171 |
2 049 |
1 878 |
1 289 |
171 |
2 049 |
1 878 |
1 289 |
171 |
2 049 |
1 578 |
1 289 |
171 |
|
01.01.01.01.03 |
atlikti branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės įvertinimo patikrinimus, prižiūrėti, kaip šalinami jų metu nustatyti trūkumai |
550 |
550 |
420 |
|
550 |
550 |
420 |
|
550 |
550 |
420 |
|
550 |
550 |
420 |
|
|
|
Uždavinys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.01.02 |
Tinkamai įgyvendinti tarptautinius įsipareigojimus branduolinio ginklo neplatinimo srityje |
200 |
200 |
115 |
|
150 |
150 |
110 |
|
100 |
100 |
82 |
|
200 |
200 |
115 |
|
|
|
Priemonė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.01.02.01 |
Laiku parengti ir pateikti ataskaitas pagal tarptautinius įsipareigojimus branduolinio ginklo neplatinimo srityje |
200 |
200 |
115 |
|
150 |
150 |
110 |
|
100 |
100 |
82 |
|
200 |
200 |
115 |
|
|
|
Tikslas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.02 |
Tobulinti branduolinės saugos valstybinį reguliavimą |
1 895 |
1 875 |
1 165 |
20 |
1 945 |
1 925 |
1 170 |
20 |
1 995 |
1 975 |
1 198 |
20 |
1 895 |
1 875 |
1 165 |
20 |
|
|
Uždavinys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.02.01 |
Tobulinti branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės valstybinio reglamentavimo ir priežiūros sistemą |
1 175 |
1 175 |
700 |
|
1 175 |
1 175 |
700 |
|
1 175 |
1 175 |
700 |
|
1 175 |
1 175 |
700 |
|
|
|
Priemonės: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.02.01.01 |
Pateikti tvirtinti arba patvirtinti atnaujintus teisės aktus, reglamentuojančius Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos veiklą ir nustatančius Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai priskirtos priežiūros srities reikalavimus |
700 |
700 |
450 |
|
700 |
700 |
450 |
|
700 |
700 |
450 |
|
700 |
700 |
450 |
|
|
01.01.02.01.02 |
perkelti Europos Sąjungos teisės aktus į nacionalinę teisę |
475 |
475 |
250 |
|
475 |
475 |
250 |
|
475 |
475 |
250 |
|
475 |
475 |
250 |
|
|
|
Uždavinys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.02.02 |
Atlikti naujos branduolinės elektrinės saugos vertinimą |
600 |
580 |
410 |
20 |
600 |
580 |
410 |
20 |
600 |
580 |
410 |
20 |
600 |
580 |
410 |
20 |
|
|
Priemonės: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.02.02.01 |
konsultuoti branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės klausimais |
45 |
45 |
30 |
|
60 |
60 |
35 |
|
65 |
65 |
40 |
|
45 |
45 |
30 |
|
|
01.01.02.02.02 |
išnagrinėti ir įvertinti saugos požiūriu naujos branduolinės elektrinės saugą pagrindžiančius dokumentus |
555 |
535 |
380 |
20 |
540 |
520 |
375 |
20 |
535 |
515 |
370 |
20 |
555 |
535 |
380 |
20 |
|
|
Uždavinys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.02.03 |
Kelti Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos darbuotojų kvalifikaciją |
120 |
120 |
55 |
|
170 |
170 |
60 |
|
220 |
20 |
88 |
|
120 |
120 |
55 |
|
|
|
Priemonės: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.01.02.03.01 |
dalyvauti mokymo kursuose, seminaruose, darbiniuose pasitarimuose ir kituose kvalifikacijos tobulinimo renginiuose |
70 |
70 |
30 |
|
70 |
70 |
30 |
|
70 |
70 |
30 |
|
70 |
70 |
30 |
|
|
01.01.02.03.02 |
užtikrinti bendradarbiavimą su kitų valstybių branduolinę saugą reguliuojančiomis institucijomis ir pagal kompetenciją koordinuoti Lietuvos specialistų dalyvavimą Tarptautinės atominės energijos agentūros nacionalinių, regioninių ir kitų projektų renginiuose |
50 |
50 |
25 |
|
100 |
100 |
30 |
|
150 |
150 |
58 |
|
50 |
50 |
25 |
|
|
|
1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas |
5 652 |
5 441 |
3 687 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
|
|
iš jo: 1.1. bendrojo finansavimo lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Kiti šaltiniai (Euro-pos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso programai finansuoti (1+2) |
5 652 |
5 441 |
3 687 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
5 654 |
5 443 |
3 689 |
211 |
|
3 lentelė. Programos tikslai, uždaviniai, vertinimo kriterijai ir jų reikšmės
Vertinimo kriterijaus kodas |
Tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
|||
2012 metų |
2013metų |
2014metų |
2015metų |
||
|
1 tikslas – užtikrinti veiksmingą branduolinės saugos valstybinį reglamentavimą ir priežiūrą |
|
|
|
|
R-01-01-01 |
Laiku pašalinta patikrinimų metu nustatytų pažeidimų (procentais) |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
1 tikslo 1 uždavinys – autorizuoti ir vykdyti licencijuojamos veiklos priežiūrą siekiant užtikrinti aukštą branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės lygį |
|
|
|
|
P-01-01-01-01 |
Priimta sprendimų dėl paraiškų gauti ar pakeisti licenciją teisės aktų nustatytais terminais (procentais) |
82 |
85 |
87 |
90 |
P-01-01-01-02 |
Tinkamai (laiku ir išsamiai, kai vėliau nebūna nustatoma atlikto saugos įvertinimo trūkumų, neatsiranda poreikio papildyti ar tikslinti atliktą saugos įvertinimą) išnagrinėtų ir įvertintų branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės požiūriu pateiktų ataskaitų, projektų ir kitų saugos pagrindimo dokumentų (procentais) |
87 |
90 |
92 |
93 |
P-01-01-01-03 |
Atlikta branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės patikrinimų |
40 |
40 |
40 |
40 |
|
1 tikslo 2 uždavinys – tinkamai įgyvendinti tarptautinius įsipareigojimus branduolinio ginklo neplatinimo srityje |
|
|
|
|
P-01-01-02-01 |
Laiku parengta ir pateikta ataskaitų pagal tarptautinius įsipareigojimus branduolinio ginklo neplatinimo srityje (procentais) |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
2 tikslas – tobulinti branduolinės saugos valstybinį reguliavimą |
|
|
|
|
R-01-02-01 |
Tvirtinamų ūkio subjektų veiklą reglamentuojančių teisės aktų, kuriuos rengiant pateikė pasiūlymus (ar pranešė, kad pasiūlymų neturi) ūkio subjektai, kurių veiklą Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija reglamentuoja ir prižiūri, dalis, procentais |
– |
90 |
91 |
92 |
|
2 tikslo 1 uždavinys – tobulinti branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės valstybinio reglamentavimo ir priežiūros sistemą |
|
|
|
|
P-01-02-01-01 |
Pateikta tvirtinti arba patvirtinta atnaujintų teisės aktų, reglamentuojančių Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos veiklą ir nustatančių jai priskirtos priežiūros srities reikalavimus |
10 |
15 |
9 |
7 |
|
2 tikslo 2 uždavinys – vykdyti naujos branduolinės elektrinės saugos vertinimą |
|
|
|
|
P-01-02-02-01 |
Laiku išnagrinėta ir įvertinta Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai pateiktų aikštelės parinkimo, projektavimo ir statybos dokumentų ir kitos susijusios medžiagos (procentais) |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
2 tikslo 3 uždavinys – tobulinti Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos darbuotojų kvalifikaciją |
|
|
|
|
P-01-02-03-01 |
Kvalifikaciją tobulinusių darbuotojų skaičius |
50 |
50 |
50 |
50 |
P-01-02-03-02 |
Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos nominuotų Lietuvos specialistų dalyvavimas Tarptautinės atominės energijos agentūros regioninių, tarpregioninių ir kito pobūdžio projektų, branduolinės saugos srityje, renginiuose. Matavimo vienetas – Lietuvos specialistų dalyvavimų renginiuose skaičius. Pastaba. Šis vertinimo kriterijus ir jo matavimo vienetas patikslintas nuo 2013 metų |
30 |
55 |
55 |
55 |
4 lentelė. 2013 metų pareigybių skaičius pagal institucijas / įstaigas ir pareigybių grupes
Eil. Nr. |
Institucijos / įstaigos pavadinimas |
Pareigybių skaičius |
Išlaidos darbo užmokesčiui |
|||||||
institucijos / įstaigos vadovai ir pavaduotojai |
kitų padalinių vadovai ir pavaduotojai |
specialistai / pareigūnai, neturintys pavaldžių asmenų, ir kiti |
iš viso |
iš jų valstybės tarnautojai |
||||||
iš viso |
iš jų valstybės tarnautojai |
iš viso |
iš jų valstybės tarnautojai |
iš viso |
iš jų valstybės tarnautojai |
|||||
1. |
Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
4 |
– |
17 |
17 |
54 |
45 |
75 |
62 |
|
|
Kiti biudžeto lėšas gaunantys subjektai |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
Iš viso pareigybių |
4 |
– |
17 |
17 |
54 |
45 |
75 |
62 |
|
|
Iš viso išlaidų darbo užmokesčiui |
624,0 |
– |
895,0 |
895,0 |
2 170,0 |
1 858,0 |
3 689,0 |
2 753,0 |
3 689,0 |
6 lentelė. Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimas per strateginį veiklos planą 2013 metais
Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa (IV dalis) |
Strateginis veiklos planas |
||
nuostatos Nr. |
nuostatos pavadinimas |
uždavinio / priemonės pavadinimas |
kodas |
365. |
Būdami nuoseklūs aplinkosauginėje veikloje, plėtodami valstybės ūkį ir toliau laikysimės darnios plėtros principo naudojant gamtos išteklius, apsaugant aplinką nuo neleistinos taršos ir garantuodami sveiką gyvenseną dabartinei ir būsimoms kartoms. |
Organizuoti licencijavimo procesus ir priimti sprendimus dėl licencijų išdavimo ar pakeitimo |
01.01.01.01.01 |
Išnagrinėti ir įvertinti pateiktas ataskaitas, projektus ir kitus saugos pagrindimo dokumentus branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės požiūriu |
01.01.01.01.02 |
||
Organizuoti konsultacijas branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės klausimais |
01.01.02.02.01 |
||
Išnagrinėti ir įvertinti saugos požiūriu naujos branduolinės elektrinės saugą pagrindžiančius dokumentus |
01.01.02.02.02 |
||
Dalyvauti mokymo kursuose, seminaruose, darbiniuose pasitarimuose ir kituose kvalifikacijos kėlimo renginiuose |
01.01.02.03.01 |
||
Pateikti tvirtinti arba patvirtinti atnaujintus teisės aktus, reglamentuojančius Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos veiklą ir nustatančius Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai priskirtos priežiūros srities reikalavimus |
01.01.02.01.01 |
||
|
|
Perkelti Europos Sąjungos teisės aktus į nacionalinę teisę |
01.01.02.01.02 |
|
|
Atlikti branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės įvertinimo patikrinimus, prižiūrėti, kaip šalinami jų metu nustatyti trūkumai |
01.01.01.01.03 |
494. |
Vykdydami užsienio politiką, įtvirtinsime Lietuvos, kaip aktyvios ir konstruktyvios tarptautinės bendrijos narės, vykdančios prisiimtus įsipareigojimus ir pripažįstančios bendras demokratijos vertybes, kartu su kitomis demokratinėmis valstybėmis sprendžiančios saugumo, taikos užtikrinimo ir įvairius šiuolaikinio globalaus pasaulio iššūkius: kovos su badu ir skurdu, nelegalia migracija, terorizmu, narkomanija, branduolinio ginklo platinimu, klimato kaita ir kt., įvaizdį. |
Laiku parengti ir pateikti ataskaitas pagal tarptautinius įsipareigojimus branduolinio ginklo neplatinimo srityje |
01.01.01.02.01 |
Užtikrinti bendradarbiavimą su kitų valstybių branduolinę saugą reguliuojančiomis institucijomis ir pagal kompetenciją koordinuoti Lietuvos specialistų dalyvavimą Tarptautinės atominės energijos agentūros nacionalinių, regioninių ir kitų projektų renginiuose |
01.01.02.03.02 |
_________________
Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos 2013–2015 metų strateginio veiklos plano
2 priedas
VERTINIMO KRITERIJŲ TECHNINIAI PRIEDAI
2013–2015 metai
Pavadinimas |
Kodas |
Asignavimų valdytojas – Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
900181056 |
Strateginis tikslas – vykdant valstybinį reglamentavimą ir priežiūrą siekti, kad būtų užtikrintas aukštas branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės lygis |
01 |
Efekto kriterijus – antrojo ir aukštesnio lygio neįprastų įvykių pagal tarptautinę branduolinių ir radiologinių įvykių skalę (INES) skaičius |
E-01-01 |
1. |
Apibrėžimas |
visi branduoliniai įvykiai klasifikuojami pagal tarptautinę branduolinių ir radiologinių įvykių skalę (INES); į šio efekto kriterijaus reikšmes pakliūva visi antrojo ir aukštesnio lygio įvykiai |
2. |
Ar tai naujas vertinimo kriterijus |
ne |
3. |
Pasirinkimo pagrindimas |
kriterijus pasirinktas todėl, kad tai vienas iš rodiklių, geriausiai atspindinčių branduolinės saugos užtikrinimo sistemos trūkumus ir yra aiškiai įvertinamas |
4. |
Skaičiavimo metodas |
skaičiuojami per ataskaitinį laikotarpį įvykę įvykiai |
5. |
Duomenų šaltinis |
duomenys apie įvykius branduolinėje energetikoje gaunami iš licencijų turėtojų, ir įvykiai priskiriami atitinkamam lygiui pagal INES skalę; galutinį sprendimą dėl įvykio branduolinėje energetikoje priskyrimo atitinkamam lygiui pagal INES skalę priima Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
6. |
Duomenų auditas |
neatliktas |
7. |
Skaičiavimo reguliarumas |
kartą per metus |
8. |
Už vertinimo kriterijų atsakingas kontaktinis asmuo |
Eksploatavimo patirties analizės skyriaus vedėjas Dainius Brandišauskas, d.brandisauskas@vatesi.lt, tel. (8 5) 266 1582 |
9. |
Kita informacija apie vertinimo kriterijaus patikimumą |
– |
Pavadinimas |
Kodas |
Asignavimų valdytojas – Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
900181056 |
Strateginis tikslas – užtikrinti aukštą branduolinės saugos, branduolinės energetikos objektų ir branduolinių bei branduolinio kuro ciklo medžiagų fizinės saugos, branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais radiacinės saugos, branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės bei branduolinės paskirties dvejopo naudojimo prekių kontrolės lygį |
01 |
Efekto kriterijus – apskaitomų branduolinių medžiagų ir kontroliuojamos su branduolinės energijos panaudojimu susijusios veiklos Lietuvos Respublikoje procentas |
E-01-02 |
1. |
Apibrėžimas |
visos branduolinės medžiagos Lietuvoje turi būti apskaitomos, o su branduolinės energijos naudojimu susijusi veikla galima tik taikiais tikslais |
2. |
Ar tai naujas vertinimo kriterijus |
ne |
3. |
Pasirinkimo pagrindimas |
rodiklis pasirinktas siekiant įvertinti valstybinės branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės sistemos efektyvumą |
4. |
Skaičiavimo metodas |
sudaromas metinis branduolinių medžiagų kiekio pakitimo balansas; analizuojama patikrinimų ir kita surinkta informacija, susijusi su branduolinės energijos naudojimu Lietuvoje |
5. |
Duomenų šaltinis |
apskaitos atskaitos, patikrinimų išvados |
6. |
Duomenų auditas |
neatliktas |
7. |
Skaičiavimo reguliarumas |
kasmet |
8. |
Už vertinimo kriterijų atsakingas kontaktinis asmuo |
Branduolinių medžiagų kontrolės ir fizinės saugos skyriaus vedėjas Renaldas Sabas, r.sabas@vatesi.lt, tel. (8 5) 266 1563 |
9. |
Kita informacija apie vertinimo kriterijaus patikimumą |
patvirtinama Tarptautinės atominės energijos agentūros garantijų įgyvendinimo ataskaitos išvadoje apie Lietuvą |
_________________