Išrašas

 

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IKITEISMINIO SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. kovo 8 d. Nr. V-98

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295) 37 straipsniu:

1. Tvirtinu Ikiteisminio skundų nagrinėjimo taisykles.

2. (Nepateikiamas).

3. Įpareigoju:

3.1. (Nepateikiamas);

3.2. (Nepateikiamas).

 

 

DIREKTORIUS                                                                                         MINDAUGAS MIKAILA

______________


PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 8 d.

įsakymu Nr. V-98

 

IKITEISMINIO SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ikiteisminio skundų nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja draudėjų, apdraustųjų asmenų bei kitų suinteresuotų asmenų (toliau – suinteresuoti asmenys) skundų dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių (toliau – Fondo valdybos teritoriniai skyriai) bei kitų Fondo įstaigų, susijusių su valstybinio socialinio draudimo fondo administravimu (toliau – kitos Fondo įstaigos), valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmų ir/ar sprendimų padavimo ir nagrinėjimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba), tvarką. Fondo valdyba yra ikiteisminio skundų nagrinėjimo institucija.

2. Šių Taisyklių nustatyta tvarka nagrinėjami suinteresuotų asmenų skundai dėl Fondo valdybos teritorinių skyrių bei kitų Fondo įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmų, nurodytų Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295) 36 straipsnyje, bei sprendimų, išreikštų individualiuose administraciniuose aktuose, kurie, suinteresuoto asmens manymu, pažeidžia jo subjektines teises ar interesus.

3. Fondo valdybos teritorinių skyrių bei kitų Fondo įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami teismui ir nepateikus skundo Fondo valdybai.

4. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymu bei kitais teisės aktais.

5. Šiomis Taisyklėmis turi vadovautis:

5.1. Fondo valdyba, Fondo valdybos teritoriniai skyriai ir kitos Fondo įstaigos;

5.2. suinteresuoti asmenys, skundžiantys Fondo valdybos teritorinių skyrių ar kitų Fondo įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmus ir/ar sprendimus.

6. Draudėjų skundai dėl tikrinant papildomai priskaičiuotų socialinio draudimo įmokų sumų, paskirtų baudų bei dėl kitų Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnų veiksmų nagrinėjami Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) nustatyta tvarka.

7. Ginčus dėl pensijų socialinio draudimo stažo ir dėl draudžiamųjų bei joms prilyginamų pajamų nagrinėja teismas.

 

II. SKUNDO PADAVIMO TVARKA

 

8. Jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip, skundai dėl Fondo valdybos teritorinių skyrių ar kitų Fondo įstaigų valstybės tarnautojų ar darbuotojų veiksmų nagrinėjami, jeigu jie pateikti Fondo valdybai per 30 kalendorinių dienų, o dėl sprendimų – per 3 metus nuo tos dienos, kurią suinteresuotas asmuo sužinojo arba turėjo sužinoti apie subjektinę teisę pažeidžiantį veiksmo atlikimą ar sprendimo priėmimą. Skundą dėl nepriimto sprendimo suinteresuoti asmenys turi teisę pateikti per 30 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią baigėsi sprendimui priimti nustatytas terminas.

9. Skunde turi būti nurodytas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kurio veiksmas ar sprendimas skundžiamas, konkretus skundžiamas veiksmas ir/ar sprendimas bei suinteresuoto asmens reikalavimas.

10. Skundas turi būti suinteresuoto asmens pasirašytas, nurodytas jo vardas, pavardė (jeigu skundą paduoda juridinis asmuo – juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas), adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, telefono numeris (jeigu yra). Prie skundo pridedami turimi dokumentai ar įstatymų nustatyta tvarka jų patvirtintos kopijos, susiję su skundo nagrinėjimu, išskyrus tuos dokumentus, kurie jau buvo pateikti Fondo valdybos teritoriniam skyriui ar kitai Fondo įstaigai. Skundai, kurie surašyti neįskaitomai, kuriuose nenurodytas konkretus skundžiamas veiksmas ir/ar sprendimas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo grąžinami suinteresuotam asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį. Suinteresuotas asmuo, pašalinęs aplinkybes, dėl kurių skundas buvo grąžintas, gali pakartotinai paduoti skundą šių Taisyklių nustatyta tvarka.

11. Skundai, kurie yra nepasirašyti, kuriuose nenurodytas suinteresuoto asmens adresas, nepateikta suinteresuoto asmens duomenų (anoniminiai skundai) bei skundai, gauti elektroniniu būdu, bet nepasirašyti elektroniniu parašu, šių Taisyklių nustatyta tvarka nenagrinėjami.

12. Nevalstybine kalba gauti skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į lietuvių kalbą toks skundas išverčiamas Fondo valdybos nustatyta tvarka. Suinteresuotam asmeniui atsakoma valstybine kalba.

13. Fondo valdyba turi teisę kreiptis į suinteresuotą asmenį dėl papildomos informacijos ar dokumentų (jeigu suinteresuotas asmuo jais disponuoja), reikalingų tyrimui, pateikimo ir juos gauti, arba prašyti suinteresuotą asmenį nustatytu laiku atvykti į Fondo valdybą pateikti paaiškinimų. Jeigu suinteresuotas asmuo nepateikia reikalaujamų dokumentų arba nustatytu laiku neatvyksta į Fondo valdybą ir dėl to neįmanoma išnagrinėti skundo, skundas grąžinamas suinteresuotam asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį.

14. Jeigu skundą paduoda suinteresuoto asmens įgaliotas asmuo, skunde turi būti nurodyti įgalioto asmens vardas, pavardė bei adresas, kuriuo turi būti išsiųstas atsakymas, suinteresuoto asmens, kurio vardu jis kreipiasi, vardas, pavardė, adresas, taip pat prie skundo turi būti pridėtas įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas įgaliojimas. Nepateikus tokio įgaliojimo, skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo grąžinamas jį padavusiam asmeniui nurodant grąžinimo priežastį.

15. Įgalioto asmens paduodamo skundo turiniui taikomi reikalavimai, nustatyti šių Taisyklių 9 punkte.

 

III. SKUNDŲ REGISTRAVIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

16. Skundai Fondo valdybai gali būti pateikiami asmeniškai įteikiant skundą arba siunčiami paštu.

17. Gauti skundai ir pridėti dokumentai (jeigu jie yra) Fondo valdyboje registruojami skaitmeninės laikmenos registre. Skundai priimami darbo dienomis visą darbo dienos laiką. Ant gauto skundo dedamas registracijos spaudas, kuriame įrašoma skundo gavimo data ir registracijos numeris.

18. Užregistruotas skundas Fondo valdybos direktoriaus ar jo pavaduotojo rezoliucija perduodamas nagrinėti atitinkamam valstybės tarnautojui. Draudžiama skundus perduoti nagrinėti tiems valstybės tarnautojams, kurių veiksmai skundžiami.

19. Jeigu Fondo valdyba nėra kompetentinga spręsti skunde išdėstytų klausimų ne dėl priežasčių, nurodytų šių Taisyklių 6 ir 7 punktuose, skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo persiunčiamas nagrinėti kompetentingai įstaigai apie tai raštu informuojant suinteresuotą asmenį. Skundai, kuriuose yra informacijos, kurią suinteresuotas asmuo įvardija kaip konfidencialią (privati), kitoms institucijoms persiunčiami nagrinėti tik raštiškai atsiklausus suinteresuoto asmens. Per 10 darbo dienų nuo užklausimo išsiuntimo iš Fondo valdybos dienos negavus iš suinteresuoto asmens jokio atsakymo arba gavus neigiamą atsakymą, skundas grąžinamas suinteresuotam asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį.

20. Jeigu Fondo valdyba nėra kompetentinga spręsti skunde išdėstytų klausimų dėl priežasčių, nurodytų šių Taisyklių 6 ir 7 punktuose, skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinamas suinteresuotam asmeniui nurodant grąžinimo priežastį.

21. Valstybės tarnautojas, nagrinėjantis skundą, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 21 straipsnio nustatyta tvarka privalo nusišalinti arba būti nušalintas, jeigu yra priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą. Sprendimą dėl valstybės tarnautojo nušalinimo nuo skundo nagrinėjimo priima Fondo valdybos direktorius arba jo pavaduotojas.

 

IV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

22. Skundas turi būti išnagrinėtas ir priimtas sprendimas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo skundo su visais dokumentais gavimo. Jeigu skundo nagrinėjimo metu suinteresuotas asmuo patikslina (papildo) skundą arba iš esmės suformuluoja naujus reikalavimus, skundas turi būti išnagrinėtas ir priimtas sprendimas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo patikslinto (papildyto) skundo gavimo dienos. Šiame punkte nustatyti terminai gali būti pratęsti iki 60 dienų, jeigu skundui nagrinėti reikia papildomo tyrimo. Apie tai turi būti raštu pranešta suinteresuotam asmeniui, kartu nurodant skundo gavimo datą, registracijos numerį, skundą nagrinėjančio valstybės tarnautojo pareigas, vardą, pavardę, tarnybinio telefono numerį.

23. Jeigu skundą pavedama nagrinėti keliems valstybės tarnautojams, už skundo išnagrinėjimą laiku atsako tas valstybės tarnautojas, kuris nurodytas pirmuoju. Kiti valstybės tarnautojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo jam pateikti reikalingą informaciją bei pasiūlymus (raštu arba žodžiu) dėl skundo išsprendimo.

24. Kartotiniai skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių skundo dalyką, ir nėra pateikta įrodymų, kad Fondo valdybos sprendimas dėl ankstesnio skundo išnagrinėjimo yra neteisėtas. Tokiu atveju ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kartotinio skundo gavimo suinteresuotam asmeniui pranešama, kad jo skundas nagrinėjamas nebus.

25. Jeigu skundo nagrinėjimo metu paaiškėja, kad suinteresuotas asmuo tuo pačiu klausimu kreipėsi į teismą ir teismas priėmė nagrinėti skundą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paaiškėjimo dienos skundas grąžinamas suinteresuotam asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį.

26. Jeigu skundo nagrinėjimo metu paaiškėja, kad yra praleistas Taisyklių 8 punkte nustatytas terminas skundui paduoti, apie tai turi būti informuojamas suinteresuotas asmuo kartu prašant iki nustatyto termino pateikti įrodymus, patvirtinančius aplinkybes, sudarančias pagrindą terminui atnaujinti. Jeigu suinteresuotas asmuo iki nustatyto termino pateikia prašomus įrodymus, skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas informuoja apie tai Fondo valdybos direktorių ar jo pavaduotoją, kuris sprendžia termino atnaujinimo klausimą. Jeigu suinteresuotas asmuo nepateikia įrodymų, sudarančių pagrindą terminui atnaujinti, arba Fondo valdybos direktorius ar jo pavaduotojas nusprendžia, kad pateikti įrodymai nesudaro pagrindo terminui atnaujinti, skundas yra grąžinamas suinteresuotam asmeniui nurodant grąžinimo priežastį.

27. Valstybės tarnautojas, nagrinėjantis skundą, esant reikalui turi teisę paprašyti raštiško (žodinio) paaiškinimo iš valstybės tarnautojo ar darbuotojo, kurio veiksmai ar sprendimai skundžiami, gauti visą su skundu susijusią medžiagą, atlikti kitus veiksmus, būtinus skundo išnagrinėjimui.

28. Valstybės tarnautojo, nagrinėjančio skundą, prašomas raštiškas paaiškinimas ar medžiaga, susijusi su skundu, turi būti jam pateikta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.

 

V. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

29. Valstybės tarnautojas, išnagrinėjęs skundą, Fondo valdybos raštų blanke įformintą sprendimo projektą (atsakymą) teikia Fondo valdybos direktoriui ar jo pavaduotojui. Šis dokumento projektas turi būti pagrįstas atitinkamomis teisės aktų normomis, tikslus ir išsamus. Jame taip pat turi būti nurodyta sprendimo apskundimo tvarka.

30. Fondo valdybos direktorius ar jo pavaduotojas, sutinkantis su sprendimo projektu, jį pasirašo. Priešingu atveju, sprendimo projektas grąžinamas skundą nagrinėjančiam valstybės tarnautojui papildomam nagrinėjimui. Bendras skundo nagrinėjimo terminas neturi viršyti Taisyklių 22 punkte nustatyto termino skundui išnagrinėti.

31. Fondo valdybos direktoriaus ar jo pavaduotojo pasirašytas sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo priėmimo išsiunčiamas (įteikiamas) suinteresuotam asmeniui, o sprendimo kopijos tam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dėl kurio veiksmų ar sprendimų buvo paduotas skundas, bei Fondo valdybos teritoriniam skyriui ar kitai Fondo įstaigai, kurioje minėtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas dirba.

32. Jeigu suinteresuotas asmuo skundo kopiją buvo nusiuntęs ir kitai įstaigai, sprendimo kopija siunčiama ir šiai įstaigai.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Suinteresuotas asmuo, nesutinkantis su Fondo valdybos direktoriaus ar jo pavaduotojo priimtu sprendimu, turi teisę jį apskųsti teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatytais terminais ir tvarka.

______________