LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINĖS MIKALOJAUS KONSTANTINO ČIURLIONIO MENŲ MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2008 m. kovo 12 d. Nr. ISAK-634
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu:
1. Tvirtinu Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos (toliau – Mokykla) nuostatus (pridedama).
2. Įgalioju Mokyklos direktorių Romualdą Kondrotą pateikti Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos nuostatus (toliau – Nuostatai) Juridinių asmenų registrui ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su Nuostatų įregistravimu.
3. Pripažįstu netekusiais galios:
3.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. gegužės 31 d. įsakymą Nr. 914 „Dėl Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 49-1725);
3.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. lapkričio 19 d. įsakymo Nr. ISAK-1632 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. gegužės 31 d. įsakymo Nr. 914 „Dėl Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos nuostatų tvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 112-5051).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. kovo 12 d. įsakymu
Nr. ISAK-634
NACIONALINĖS MIKALOJAUS KONSTANTINO ČIURLIONIO MENŲ MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos nuostatai (toliau -Nuostatai) reglamentuoja Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos (toliau – Mokykla) statusą, valdymą, savivaldą, mokinių ir mokytojų teises, pareigas ir atsakomybę.
2. Mokyklos visas pavadinimas – Nacionalinė Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokykla, sutrumpintas pavadinimas – Nacionalinė menų mokykla, identifikavimo kodas – 111966952. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre 2001 m. rugsėjo 1 d.
3. Mokykla įsteigta 1945 m. lapkričio 26 d. („Vyriausybės žinios“, Vyriausybės 1944 m. gruodžio 7 d. nutarimas Nr. 220). Keitėsi pavadinimai: Vilniaus dešimtmetė muzikos mokykla (1945–1957 m.), Vilniaus specialioji muzikos mokykla (1957–1960 m.), Vilniaus vidurinė meno mokykla-internatas (1960–1965 m.), Vilniaus M. K. Čiurlionio vidurinė meno mokykla-internatas (1965–1994 m.), Vilniaus Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų gimnazija (nuo 1994 m.). Švietimo ir mokslo ministro 2001 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 720 „Dėl M. K. Čiurlionio menų gimnazijos ir Vilniaus baleto mokyklos reorganizavimo“ (Žin., 2001, Nr. 40-1405) M. K. Čiurlionio menų gimnazija ir Vilniaus baleto mokykla buvo reorganizuotos į Nacionalinę Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklą.
6. Mokyklos grupė – bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120. Mokykla yra nacionalinė menų mokykla, priskiriama vidurinės mokyklos tipui, kodas 3124. Mokykla įgyvendina akredituotą vidurinio ir meninio ugdymo (kodas 301021202), pagrindinio ir meninio ugdymo (kodas 201021202), pradinio ir meninio ugdymo (kodas 101021202) ir profesinio (baleto artisto rengimo) mokymo programas (kodas 330021201).
9. Mokyklos steigėja – Švietimo ir mokslo ministerija, identifikavimo kodas 188603091, adresas: A. Volano g. 2/7, LT-01516 Vilnius.
10. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis savo antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais. Mokykla yra paramos gavėja.
11. Mokyklos paskirtis – bendrasis ugdymas, muzikinis ugdymas, dailės ugdymas, choreografinis ugdymas.
13. Pagrindinė Mokyklos veiklos sritis – švietimas, pagrindinė veiklos rūšis – vidurinis mokymas, kodas 85.31.20.
14. Kitos Mokykloje vykdomos veiklos rūšys:
17. Mokiniams, baigusiems pradinio ir meninio ugdymo programas ir išlaikiusiems meninio ugdymo dalykų pasiekimų patikrinimus, išduodamas pradinio išsilavinimo pažymėjimas (kodas 1001); baigusiems pagrindinio ir meninio ugdymo programos pirmąją dalį ir išlaikiusiems meninio ugdymo pasiekimų patikrinimus, išduodamas pažymėjimas (kodas 2058); baigusiems pagrindinio ir meninio ugdymo programą bei išlaikiusiems pasiekimų patikrinimus, išduodamas pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas (kodas 2001); baigusiems vidurinio ir meninio ugdymo programą ir sėkmingai išlaikiusiems bendrojo ir meninio ugdymo brandos egzaminus, išduodamas Brandos atestatas (kodas K 3014) ir brandos atestato priedas (kodas 3016).
18. Mokiniams, nebaigusiems pagrindinio ar vidurinio ugdymo programų, išduodamas mokymosi pasiekimų pažymėjimas (kodas 2055).
19. Baleto skyriaus mokiniams, išlaikiusiems kvalifikacijos egzaminus ir apgynusiems diplominį darbą, išduodamas profesinio mokymo diplomas (kodas 3110) ir diplomo priedas (kodas 3110) ir suteikiama baleto artisto profesinė kvalifikacija.
20. Baleto skyriaus mokiniams, nebaigusiems profesinio ugdymo programos arba nelaikiusiems ar neišlaikiusiems baigiamųjų kvalifikacinių egzaminų, išduodamas mokymosi pažymėjimas apie išklausytą mokymo kursą (išklausytų valandų skaičių ir įvertinimą).
21. Mokiniams, baigusiems Mokyklos neakivaizdinio skyriaus pagrindinio ir meninio ugdymo programą ir išlaikiusiems meninių dalykų egzaminus, išduodamas Švietimo ir mokslo ministerijos tvarka nustatytos formos pažymėjimas.
22. Mokinių pageidavimu gali būti išduodama akademinė pažyma apie išklausytą mokymo kursą (išklausytų valandų skaičių ir įvertinimą).
23. Mokykla savo veiklai užtikrinti gali steigti viešąsias įstaigas ir kitas nesiekiančias pelno organizacijas.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
25. Mokyklos veiklos tikslai – suteikti valstybinius standartus atitinkantį pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, padėti asmeniui įgyti bendrąjį ir meninį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, dorinę, tautinę ir pilietinę brandą, profesinės kompetencijos pradmenis ir (ar) kvalifikaciją, padėti pasirengti tolesnėms studijoms aukštosiose mokyklose.
26. Mokykla skirta itin gabiems menui mokiniams ir teikia pradinį ir meninį, pagrindinį ir meninį, vidurinį ir meninį išsilavinimą ir profesines kvalifikacijas.
27. Mokykla:
27.1. deda tvirtus mokinių dorovės ir sveikos gyvensenos pagrindus, diegia bendrąsias žmogaus vertybes, brandina jų kūrybinę mąstyseną ir savarankiškumą, gebėjimą atsakyti už savo veiksmus; netoleruoja religinių sektų, prievartos, smurto, ideologijos ir jas propaguojančios atributikos;
27.2. ieško ir telkia labai gabius menui visos Lietuvos mokinius, puoselėja jų meninę prigimtį ir individualybę, sudaro materialines prielaidas gabumų plėtrai ir talento sklaidai;
27.3. kaupia meninio ugdymo Lietuvoje ir užsienio mokyklų metodinę patirtį ir organizuoja jos sklaidą;
27.5. perteikia pagrindines vertybes, kuriomis remiasi visuomeninis gyvenimas, skatina mokinius mokytis visą gyvenimą, veikti visuomenėje, užtikrina gerą parengimą ir suteikia galimybę įgyti profesines kvalifikacijas;
27.6. žadina ir puoselėja kiekvieno mokinio kūrybiškumą atsižvelgdama į jo polinkius, gebėjimus ir visuminę asmens raidą, sudaro galimybes imtis iniciatyvos ir atsakomybės;
27.7. ugdo gerą savo šalies pilietį, puoselėja žmogaus savigarbą ir orumą, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, skatina harmoningą brandą;
28. Mokyklos uždaviniai:
28.1. sudaryti mokiniams sąlygas įgyti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą ir gauti valstybės pripažįstamą išsilavinimo pažymėjimą;
28.4. perteikti pagrindines vertybes, kuriomis remiasi bendruomenės gyvenimas, skatinti mokinius prasmingai atskleisti save, savarankiškai, kokybiškai, aktyviai ir veiksmingai dalyvauti visuomenės ir kultūros gyvenime, menu ir jo grožiu praturtinti savo ir kitų gyvenimą;
28.5. ugdyti pagarbą valstybei, šeimai, tėvams, mokytojams, puoselėti žmogaus savigarbą ir orumą, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, skatinti harmoningą brandą, įsisąmoninti demokratinės valstybės piliečio laisves, teises ir pareigas;
28.6. sudaryti sąlygas perimti Europos ir pasaulio filosofinę patirtį, reikalingus kalbinės komunikacijos gebėjimus;
28.7. kurti ir puoselėti kultūrinę aplinką, inicijuoti koncertines, parodines ir kitas menines programas, projektus, organizuoti renginius;
29. Mokyklos funkcijos:
29.2. kurti darbo sistemą su itin gabiais mokiniais, su mokiniais, turinčiais mokymosi problemų;
29.2.4. sudaryti mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas, organizuoti prevencinį darbą kovoje su narkotinių medžiagų, alkoholio ir tabako vartojimu;
29.3. bendradarbiauti su šalies švietimo įstaigų mokytojais rengiant mokinius stoti į Mokyklą:
29.4. organizuoti darbą su šalies muzikos ir meno mokyklomis:
29.5. sudaryti sąlygas mokiniams naudotis Mokyklos informaciniu centru – bibliotekos ir dailės skyriaus fondais, fonoteka ir kt.;
29.7. vykdyti pradinės ir pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimą, brandos ir baigiamuosius specialybės egzaminus, kvalifikacijos egzaminus;
30. Mokykloje mokoma bendrojo lavinimo ir meninio ugdymo dalykų, kurie sudaro vientisą ugdymo turinį:
30.1. bendrojo lavinimo skyriuje- pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, Bendrąsias programas;
30.2. muzikos ir dailės skyriuose – pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, Mokyklos parengtus ir Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus ugdymo planus, individualias dalykų ugdymo programas;
31. Mokiniui gali būti taikoma individuali meninių dalykų programa, parengta pagal Mokyklos individualias dalykų ugdymo programas ir kriterijus.
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR ŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS
34. Stojantys į Mokyklą mokiniai pateikia šiuos dokumentus:
35. Priėmimo į Mokyklą kriterijai:
35.2. į dailės skyrių – sugebėjimas artikuliuotai perteikti aplinką, vizualinis-spalvinis, tūrinis-erdvinis suvokimas, sveikatos būklė;
36. Stojamųjų egzaminų metu mokinius vertina ir atrenka direktoriaus įsakymu skiriamos priėmimo komisijos. Komisijų sprendimai fiksuojami stojamųjų egzaminų protokoluose ir tvirtinami komisijos narių parašais. Galutinį priimtų mokinių sąrašą tvirtina mokyklos direktorius.
38. Stojančiųjų į pirmąją klasę tikrinamas bendras psichologinis ir meninis pasirengimas Mokyklai ir tinkamumas pasirinktam meniniam ugdymo dalykui.
39. Į aukštesnes klases priimami mokiniai, jeigu jie bendruoju išsilavinimu, amžiumi ir meniniu pasirengimu atitinka konkrečios klasės reikalavimus.
40. Stojantieji laiko klasės bendrojo išsilavinimo testą ir pasirinkto meninio ugdymo dalyko egzaminus:
40.1. stojantieji į muzikos skyrių laiko šiuos meninio ugdymo dalykų egzaminus – pagrindinio instrumento (arba dirigavimo), papildomo instrumento (fortepijono) ir muzikologijos;
40.2. stojantieji į dailės skyrių pristato savo kūrybinių darbų aplanką (portfolio) ir laiko egzaminą, kurį sudaro piešimo, kompozicijos ir spalvinių gebėjimų patikrinimas;
41. Su mokiniais, ketinančiais mokytis mokykloje, Mokykla sudaro mokymo sutartį dviem egzemplioriais. Sutartys registruojamos.
42. Neakivaizdinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Neakivaizdinio mokymosi tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. ISAK-1757 (Žin., 2007, Nr. 95-3859).
43. Į neakivaizdinį skyrių gali būti priimami itin gabūs pasirinktai meno sričiai mokiniai, kurie mokosi kitų bendrojo lavinimo mokyklų 1–10 (ar I–II gimnazijos) klasėse.
44. Vadovaujantis Mokyklos ugdymo planu neakivaizdinio mokymo sutartį pasirašiusiam mokiniui sudaromas individualus ugdymo planas, kuriame nurodoma:
45. Mokyklos direktoriaus pavaduotojas neakivaizdinio skyriaus mokiniams sudaro individualių ir grupinių konsultacijų, įskaitų ir nuotolinio mokymosi tvarkaraščius, tvirtinamus Mokyklos direktoriaus.
46. Grupinės konsultacijos neakivaizdinio skyriaus mokiniams organizuojamos vadovaujantis Mokyklos ugdymo plane numatyta grupinio darbo organizavimo tvarka.
47. Grupinėms konsultacijoms neakivaizdinio skyriaus mokiniams taikomas sesinis mokymo būdas. Sesijos organizuojamos keturis kartus per metus – per mokinių atostogas.
48. Individualios konsultacijos neakivaizdinio skyriaus mokiniams organizuojamos vadovaujantis Mokyklos ugdymo plane numatyta individualaus darbo organizavimo tvarka. Esant mažesniam negu reikalaujama mokinių skaičiui grupei sudaryti, gali būti skiriama individuali konsultacija.
49. Nuotolinėms konsultacijoms neakivaizdinio skyriaus mokiniams gali būti naudojamos individualioms arba grupinėms konsultacijoms skirtos valandos, nustatytos Mokyklos ugdymo plane.
50. Atsižvelgiant į mokinių poreikius ir Mokyklos galimybes, neakivaizdinio skyriaus mokiniams konsultacijos gali būti organizuojamos jiems patogiu savaitės, dienos metu.
52. Apie atvykusius į mokyklą užsieniečių vaikus Mokyklos vadovas informuoja Švietimo ir mokslo ministeriją. Mokyklos direktorius paveda vienam iš direktoriaus pavaduotojų organizuoti užsieniečių vaikų ugdymą Mokykloje ir sudaro komisiją mokinio mokymosi užsienyje pasiekimams įvertinti.
53. Užsieniečių vaikų mokymas organizuojamas vadovaujantis Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliose grupėse tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 (Žin., 2005, Nr. 109-3991).
56. Sprendimą apie kėlimą į aukštesnę klasę ir mokinių šalinimą iš mokyklos priima mokytojų taryba. Šis sprendimas įteisinamas direktoriaus įsakymu.
57. Į aukštesnę klasę keliami mokiniai, turintys visų Mokyklos ugdymo plano dalykų patenkinamus metinius ir galutinius įvertinimus.
58. Mokiniui, turinčiam nepatenkinamus metinius įvertinimus, skiriami papildomi darbai, kurių trukmę, atsiskaitymo, pakartotinio svarstymo dėl kėlimo į aukštesnę klasę datas siūlo mokytojų taryba ir tvirtina Mokyklos direktorius. Mokiniui, turinčiam daugiau negu 3 nepatenkinamus metinius įvertinimus, papildomi darbai neskiriami. Mokinys privalo tęsti mokymąsi kitoje mokykloje.
59. Neatsiskaitęs už papildomus darbus, neatlikęs ugdymo plane numatytos vasaros praktikos mokinys netenka galimybės mokytis Mokykloje (išskyrus ligos atvejį, kurį patvirtina gydytojų komisija). Jam siūloma tęsti mokymąsi arba kartoti kursą kitoje mokykloje.
60. Mokiniui, turinčiam pagrindinio instrumento arba dirigavimo (muzikoje), piešimo, kompozicijos, tapybos, grafikos, skulptūros, dizaino (dailėje), klasikinio šokio (balete) nepatenkinamą metinį įvertinimą, papildomų darbų neskiriama. Mokinys privalo tęsti mokymąsi kitoje mokykloje.
61. Mokinių elgesį stebi ir pagal Mokyklos bendruomenės nustatytas mokinių elgesio taisykles vertina klasės vadovas, bendrabučio auklėtojas, apie tai informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus), Mokyklos vadovybę.
62. Mokinys, pasirinkęs mokymąsi kitoje mokykloje, pateikia prašymą Mokyklos direktoriui ir atsiskaito su Mokykla.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
64. Mokytojai turi teisę:
64.1. laisvai rinktis mokymo veiklos organizavimo, individualias mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo formas ir metodus, aprobuotus metodinės komisijos ir laiduojančius reikiamus ugdymo rezultatus;
64.2. atestuotis ir įgyti kvalifikacinę kategoriją, tobulinti savo kvalifikaciją ir persikvalifikuoti;
64.3. rengti individualias mokymo programas, kurios turi būti aprobuotos metodinės komisijos ir patvirtintos direktoriaus;
64.4. burtis į asociacijas ir profesines organizacijas, kultūrines savišvietos grupes, dalykines ir metodines komisijas, būrelius ar susivienijimus;
65. Mokytojai privalo:
65.5. dalyvauti mokinių meninėje raiškoje (koncertuose, parodose, spektakliuose, konkursuose, meninio ugdymo dalykų egzaminuose);
65.7. lavinti mokinių smalsumą ir norą mokytis, pasitikėjimą savo gebėjimais, patarti ir suteikti pagalbą mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų;
65.8. siekti, kad kiekvienas mokinys turėtų žinių apie demokratijos principus ir ugdytų savo gebėjimus dirbti demokratinėmis formomis;
65.10. padėti mokiniams formuoti dorovės ir sveikos gyvensenos pagrindus, pilietines nuostatas, lavinti gebėjimą jomis vadovautis;
65.11. remtis mokinių sugebėjimais ir noru imtis atsakomybės daryti įtaką sociokultūrinei mokyklos aplinkai;
65.12. mokyti mokinius darbštumo, iniciatyvos savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę, pasitikėjimo, atvirumo, reiklumo sau;
65.13. kaupti dalykines pedagogikos, psichologijos žinias, plėsti kultūrinį akiratį, tobulinti kvalifikaciją;
65.15. stebėti, analizuoti ir koreguoti tėvų (globėjų, rūpintojų) sociokultūrinės aplinkos poveikį vaikų ir jaunimo ugdymui, domėtis ir rūpintis mokinių sauga;
65.16. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas, mokyklos vadovybę ir savivaldos institucijas;
65.18. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, formuoti civilinės saugos, saugos darbe ir buityje įgūdžius;
65.19. suteikti mokiniui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu taikomą smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą;
66. Mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka atsako už mokinių sveikatą ir gyvybę pamokų, papildomojo ugdymo ir organizuotų renginių metu.
67. Mokytojai, kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir morališkai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
68. Klasės (bendrabučio grupių) auklėtojas privalo:
68.1. rūpintis mokinių sveikata, tirti jų polinkius, poreikius, interesus, užtikrinti mokinio saugumą, ugdyti higienos įgūdžius;
68.2. reguliuoti mokinių darbo ir poilsio režimą, informuoti tėvus (ar vaiko globėjus, rūpintojus) apie mokinių mokymąsi ir elgesį;
68.3. būti tarpininkas tarp mokyklos vadovo, jo pavaduotojų, padalinių vadovų, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) sprendžiant individualias auklėtinių problemas;
68.4. ugdyti mokinių vertybines nuostatas, pilietiškumą, puoselėti dorovę, sveiką gyvenseną ir socialinės rūpybos veiklą;
68.5. prižiūrėti, kaip mokiniai laikosi mokyklos nuostatų, mokymo sutarties su mokykla sąlygų, mokinio elgesio ir vidaus tvarkos taisyklių;
68.6. planuoti savo veiklą visam ugdymo laikotarpiui ir rengti metinius klasės, internatinio bendrabučio grupių auklėtojo darbo planus;
68.7. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus Mokyklos darbuotojus;
68.8. susisiekti su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir išsiaiškinti priežastis, dėl kurių mokinys neatvyko į mokyklą;
68.9. imtis visų reikiamų priemonių padėti mokiniui, patyrusiam smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą;
69. Mokyklos psichologas, socialinis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas ir kiti ugdymo funkcijas vykdantys specialistai vadovaujasi Mokyklos ir pareiginiais nuostatais (pareigybių aprašymais, pareiginėmis instrukcijomis).
70. Mokiniai turi teisę:
70.1. įgyti Mokykloje teikiamą valstybinius standartus atitinkantį išsilavinimą ir baigę ją gauti akademinę pažymą, išsilavinimo pažymėjimą, brandos atestatą arba profesijos kvalifikaciją liudijantį pažymėjimą;
70.3. nustatyta tvarka naudotis mokyklos vadovėliais, biblioteka, muzikos instrumentais, sporto sale, atitinkamais kabinetais saviruošai;
70.4. burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla skatina dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
71. Mokiniai privalo:
71.2. laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, visų mokymo sutarties sąlygų, mokyklos nuostatų ir vidaus tvarkos taisyklių reikalavimų;
71.4. dalyvauti Mokykloje organizuojamuose testuose, pasiekimų patikrinimuose, sąžiningai atlikti jiems paskirtas užduotis;
71.7. netoleruoti kitų žmonių priespaudos ir įžeidžių veiksmų, suprasti kitų žmonių situaciją ir jiems padėti;
71.9. įgyti pakankamų žinių ir patirties tam, kad pasirinktų tolesnį mokymosi ar profesinės veiklos etapą, pasirengtų savarankiškam gyvenimui;
72. Mokiniai, neatliekantys savo pareigų, nesilaikantys sutarties su Mokykla sąlygų, mokinių elgesio taisyklių, atsako pagal vidaus tvarkos taisykles ir teisės aktų nustatyta tvarka gali būti šalinami iš Mokyklos.
73. Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę:
73.1. reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis ir meninis ugdymas;
73.2. gauti informaciją apie Mokyklos darbo formas, įvairias mokinių pasirinkimo alternatyvas, savo vaiko mokymąsi, elgesį;
74. Tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo:
74.1. iki rugsėjo 1 d. sudaryti su Mokykla rašytinę mokymo sutartį ir laikytis jos sąlygų. Nepasirašius sutarties, mokymo paslauga neteikiama;
74.2. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo ir mokymosi sąlygas, užtikrinti punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą;
74.3. bendradarbiauti su Mokyklos mokytojais ir vadovais, teikti pasiūlymų sprendžiant vaiko ugdymo(si) klausimus;
74.4. aprūpinti vaiką reikalingomis ugdymo procesui medžiagomis ir instrumentais, Mokyklos nustatyto pavyzdžio uniforma;
74.7. mokyti vaiką darbštumo, iniciatyvos savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę, pasitikėjimo, atvirumo ir reiklumo sau;
74.8. sudaryti reikiamas prielaidas vaiko protinėms, dvasinėms ir dorovinėms galioms ugdyti, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
75. Tėvai (globėjai, rūpintojai), kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir morališkai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
V. SAVIVALDA
77. Mokykla savivaldą organizuoja ir jos formas bei institucijas kuria remdamasi bendraisiais ugdymo tikslais, Mokyklos filosofija ir Mokykloje susiklosčiusiomis tradicijomis.
78. Mokyklos taryba – aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokinių atstovus numatyti svarbiausius Mokyklos veiklos tikslus ir spręsti uždavinius.
79. Mokyklos taryba sudaroma laikantis demokratinių rinkimų principų: procedūros aiškumo ir skaidrumo, rinkimų slaptumo, visuotinumo, konkurencijos, periodiškumo.
80. Mokyklos taryba renkama trejiems metams. Ją sudaro penki Mokyklos mokytojai, penki tėvai (globėjai, rūpintojai), penki Mokyklos vyresniųjų klasių mokiniai.
81. Tėvus į tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – mokinių susirinkimas. Rinkimai vykdomi pariteto principu pagal skyriuose besimokančių mokinių ir dirbančių mokytojų skaičių.
83. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos tarybos posėdis
84. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
85. Mokyklos steigėjas, švietimo priežiūros institucijos, nustačiusios, kad tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ar kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas gali būti sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
86. Mokyklos taryba:
86.1. svarsto ir aprobuoja Mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus tvarkos taisykles, ugdymo plano projektą ir ugdymo organizavimo tvarką;
86.2. teikia siūlymus dėl vadovėlių, mokinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių vertinimo sistemos pasirinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo, sprendžia dėl klasių dalijimo į grupes;
86.3. svarsto pajamų ir išlaidų sąmatą, kontroliuoja Mokyklos ūkinę ir finansinę padėtį, priėmimo į bendrabutį tvarką;
87. Pasibaigus mokslo metams, Mokyklos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams visuotinio susirinkimo metu.
88. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesinio darbo problemoms spręsti.
89. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos vadovybė, visi mokytojai, bendrabučio auklėtojai, asmens sveikatos priežiūros darbuotojai, psichologas, socialinis pedagogas ir kiti.
90. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti šaukiamas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
91. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių vieneriems mokslo metams.
92. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tuo metu dirbančių Mokykloje tarybos narių. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
93. Mokytojų taryba:
93.1. svarsto išsilavinimo standartų įgyvendinimą, optimalių mokymosi sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą;
93.5. išklauso klasės (bendrabučio grupių) auklėtojų ir metodinių komisijų pirmininkų veiklos ataskaitas;
94. Spręsti operatyvių mokyklos ugdymo klausimų (egzaminų tvarkos, grafiko, papildomojo ugdymo pamokų paskirstymo ir t. t.) kviečiama mažoji mokytojų taryba, kurią sudaro metodinių komisijų pirmininkai, Mokyklos vadovybė. Į posėdžius gali būti kviečiami aptarti ugdymo problemų tose klasėse dirbantys mokytojai.
95. Mažoji mokytojų taryba:
95.2. teikia siūlymus mokytojų tarybai dėl papildomų darbų trukmės, atsiskaitymo, pakartotinio svarstymo dėl kėlimo į aukštesnę klasę datas, ugdymo programos baigimo;
95.3. sprendžia mokinių mokymosi, lankomumo ir elgesio problemas. Teikia siūlymus dėl drausminių nuobaudų skyrimo ir šalinimo iš mokyklos;
96. Metodinę veiklą Mokykloje koordinuoja Mokyklos metodinio centro taryba, kurią sudaro 5 nariai – muzikos, dailės, baleto, bendrojo lavinimo skyrių ir bendrabučio mokytojų pasiūlyti metodinės veiklos koordinatoriai ir Metodinio centro vadovas.
98. Metodinio centro taryba veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą. Tarybos veiklai vadovauja Metodinio centro vadovas.
99. Metodinio centro taryba:
100. Mokyklos mokinių savivaldos institucijos kuriamos pagal mokinių poreikius, Mokyklos veiklos tradicijas demokratiniais rinkimų principais.
101. Mokinių taryba, kaip aukščiausia mokinių savivaldos institucija, renkama iš aukštesniųjų klasių mokinių atstovauti mokinių interesams sprendžiant ugdymo klausimus ir sudarant Mokyklos kultūrinės veiklos programą.
102. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurios sudėtį nustato mokinių susirinkimas. Mokinių taryba kviečiama prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per pusmetį.
103. Mokinių tarybos funkcijos:
103.1. koordinuoti visų mokinių savivaldos institucijų veiklą, planuoti ir organizuoti mokinių užklasinį darbą ir laisvalaikį;
103.4. klasės auklėtojo teikimu svarstyti skatinimų ir nuobaudų skyrimo, mokinių lankomumo, šalinimo iš Mokyklos klausimus ir teikti siūlymus Mokyklos tarybai;
105. Mokyklos tėvų komitetas skatina ir palaiko mokytojų ir mokinių tėvų ryšius, domisi mokinių ugdymu, talkina organizuojant užklasinę veiklą.
VI. STRUKTŪRA IR VALDYMAS
108. Mokykla savo struktūroje turi bendrojo lavinimo, muzikos, dailės, baleto ir neakivaizdinį skyrius, Meninio ugdymo pedagogų kvalifikacijos tobulinimo centrą, Gabių menui vaikų centrą, meno galeriją, muziejų, medicinos kabinetą ir kt. Mokykla taip pat gali turėti jaunimo filharmoniją, studijas ir kt.
110. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį, vadovaudamasis Švietimo įstatymu ir kitais teisės aktais, atviro konkurso būdu skiria švietimo ir mokslo ministras.
111. Direktorius:
111.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų, Mokyklos švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
111.3. telkia kolektyvą valstybinės švietimo politikos uždaviniams įgyvendinti, ilgalaikėms ir trumpalaikėms Mokyklos veiklos programoms vykdyti;
111.5. paskirsto vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, įpareigoja reguliariai atsiskaityti už nuveiktą darbą;
111.6. palaiko ryšius su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), Mokyklos rėmėjais, visuomene, kuria ugdymui palankią sociokultūrinę aplinką;
111.10. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, skatina juos kelti kvalifikaciją ir atestuotis, tvirtina besiatestuojančiųjų metodinės veiklos rodiklius;
111.13. tvirtina darbo tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, metines ir perspektyvines veiklos programas, dalykų teminius planus, metodinių komisijų pirmininkus, pasiekimų patikrinimų ir egzaminų vykdymo ir vertinimo komisijas, pamokų tvarkaraščius, mokytojų ir kitų darbuotojų darbo grafikus;
111.14. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, priima ir atleidžia iš darbo įstaigos darbuotojus, sudaro su jais darbo sutartis, tvirtina mokytojų tarifikacijas, neviršydamas mokos fondo nustato darbuotojų darbo užmokestį, skatina ir skiria drausmines nuobaudas;
111.15. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka disponuoja Mokyklos turtu ir lėšomis, atsako už biudžetinių ir nebiudžetinių lėšų naudojimą pagal steigėjo patvirtintas sąmatas, įstaigos materialinės bazės kūrimą ir saugojimą;
111.16. atsako už tai, kad Mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, švietimo ir mokslo ministro įsakymų, darbo saugos reikalavimų;
111.17. Mokyklos direktorius atsako už visą Mokyklos veiklą ir jos rezultatus, užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai;
112. Direktoriaus pavaduotojas bendrajam ugdymui:
112.1. atsako, kad bendrojo lavinimo dalykų mokytojai laikytųsi ugdymo planų ir būtų įvykdytos dėstomų dalykų programos;
112.2. analizuoja, kaip mokinių bendrojo lavinimo žinios, gebėjimai ir įgūdžiai atitinka valstybinius išsilavinimo standartus, stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus, pristato mokytojų tarybai klasių pažangumo ir kokybės rezultatus;
112.3. teikia profesinę pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi Mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai, skatina mokytojus savarankiškai tobulinti profesinę veiklą, dalykiškai bendradarbiauti, atestuotis;
112.4. numato bendrojo lavinimo dalykų mokytojų metodines komisijas, organizuoja ir koordinuoja jų darbą, kasmet teikia tvirtinti metodinių komisijų pirmininkų kandidatūras;
112.5. organizuoja ir kartu su metodinėmis komisijomis dalyvauja kuriant bendrojo lavinimo ugdymo planus, individualias mokymo programas, dalykų teminius planus;
112.7. kasmet iki mokslo metų pabaigos sudaro bendrojo lavinimo mokytojų pedagoginį krūvį, parengia jį kitų mokslo metų finansinei tarifikacijai ir dalyvauja sudarant skyriaus pamokų tvarkaraštį;
112.8. tvarko bendrojo lavinimo dalykų mokytojų darbo apskaitos dokumentus ir atsako už jų teisingą įforminimą;
112.9. organizuoja bendrojo lavinimo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimus ir brandos egzaminus, yra atsakingas už jų vykdymą;
113. Direktoriaus pavaduotojas papildomajam ugdymui:
113.3. skatina klasių auklėtojus palaikyti ryšius su tėvais mokinių elgesio, ugdymo klausimais ir glaudžiai bendradarbiauti su mokytojais;
113.8. organizuoja ir kontroliuoja mokinių užimtumą, popamokinę veiklą, koordinuoja Mokykloje organizuojamus koncertus, peržiūras, spektaklius;
114. Direktoriaus pavaduotojas muzikiniam ugdymui:
114.2. organizuoja ir kartu su metodinėmis komisijomis dalyvauja kuriant muzikos dalykų ugdymo planus, individualias mokymo programas;
114.3. apibendrina skyriaus ugdymo pusmetinius ir metinius rezultatus, jų analizę su atitinkamomis išvadomis ir pasiūlymais teikia mokytojų tarybai;
114.4. palaiko ryšius su giminiškomis mokyklomis ir Lietuvos muzikos ir teatro akademija ugdymo programų koregavimo, koncertų organizavimo, dėstymo metodikos ir kitais pedagoginės veiklos klausimais;
114.5. kontroliuoja, kad mokytojai laikytųsi ugdymo planų ir įvykdytų kiekvieno dėstomo dalyko programą. Kontroliuoja mokytojų darbą;
114.6. siekdamas, kad ugdymas būtų profesionalus, lanko pamokas, įskaitas ir egzaminus, analizuoja kiekvieno mokytojo ir mokinio rezultatus ir drauge su metodinėmis komisijomis atitinkamai juos vertina;
114.7. skatina mokytojus savarankiškai tobulinti profesinę veiklą, dalykiškai bendradarbiauti, atestuotis;
114.9. kasmet iki mokslo metų pabaigos sudaro skyriaus mokytojų ir koncertmeisterių pedagoginį krūvį, parengia jį kitų mokslo metų finansinei tarifikacijai ir bendram mokyklos pamokų tvarkaraščio sudarymui;
114.10. koordinuoja muzikos skyriaus metodinių komisijų veiklą ir kasmet teikia tvirtinti metodinių komisijų pirmininkų kandidatūras;
115. Direktoriaus pavaduotojas dailės ugdymui:
115.2. analizuoja, kaip mokinių meniniai gebėjimai ir jų meninis ugdymas atitinka programų lygį, stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus;
115.3. organizuoja ir kartu su metodinėmis komisijomis dalyvauja kuriant dailės dalykų ugdymo planus, individualias ugdymo programas, metodiką; kontroliuoja programų įgyvendinimą;
115.4. apibendrina skyriaus ugdymo pusmetinius ir metinius rezultatus, jų analizę su atitinkamomis išvadomis ir pasiūlymais teikia mokytojų tarybai;
115.5. palaiko ryšius su giminiškomis menų mokyklomis ir Dailės akademija ugdymo programų koregavimo, parodų organizavimo, dėstymo metodikos ir kitais pedagoginės veiklos klausimais;
115.7. teikia profesinę pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi Mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai;
115.8. analizuoja, kaip mokinių žinios, gebėjimai ir įgūdžiai atitinka valstybinius išsilavinimo standartus, stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus;
115.9. siekdamas, kad ugdymas būtų profesionalus, lanko pamokas, pratybas, peržiūrų metu analizuoja mokytojo ir mokinio rezultatus ir drauge su metodinėmis komisijomis atitinkamai vertina mokytojų darbą;
115.10. skatina mokytojus savarankiškai tobulinti profesinę veiklą, dalykiškai bendradarbiauti, atestuotis;
115.12. kasmet iki mokslo metų pabaigos sudaro skyriaus mokytojų pedagoginį krūvį, parengia jį kitų mokslo metų finansinei tarifikacijai ir bendram mokyklos pamokų tvarkaraščio sudarymui;
115.14. tvarko dailės skyriaus mokytojų darbo apskaitos dokumentus ir atsako už tinkamą jų įforminimą;
116. Direktoriaus pavaduotojas baleto ugdymui:
116.2. analizuoja, kaip mokinių žinios, gebėjimai ir įgūdžiai atitinka valstybinius išsilavinimo standartus, stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus;
116.3. organizuoja ir kartu su metodinėmis komisijomis dalyvauja kuriant baleto dalykų ugdymo planus, individualias mokymo programas;
116.4. apibendrina skyriaus ugdymo pusmetinius ir metinius rezultatus, jų analizę su atitinkamomis išvadomis ir pasiūlymais teikia mokytojų tarybai;
116.5. palaiko ryšius su giminiškomis mokyklomis, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Lietuvos nacionaliniu operos ir baleto teatru programų koregavimo, koncertų organizavimo, dėstymo metodikos ir kitais pedagoginės veiklos klausimais;
116.6. kontroliuoja, kad mokytojai laikytųsi ugdymo planų ir įvykdytų kiekvieno dėstomo dalyko programą;
116.7. skatina mokytojus savarankiškai tobulinti profesinę veiklą, dalykiškai bendradarbiauti, atestuotis;
116.9. kasmet iki mokslo metų pabaigos sudaro skyriaus mokytojų ir koncertmeisterių pedagoginį krūvį, parengia jį kitų mokslo metų finansinei tarifikacijai ir bendram mokyklos pamokų tvarkaraščio sudarymui;
116.10. koordinuoja baleto skyriaus metodinių komisijų veiklą ir kasmet pateikia tvirtinti metodinių komisijų pirmininkų kandidatūras;
116.12. atsako už baigiamųjų ir kvalifikacijos egzaminų organizavimą ir vykdymą, profesinį ugdymą įteisinančių dokumentų tvarkymą;
117. Bendrabučio vedėjas:
117.1. atsako už artimą šeimos aplinkai buitinių, ugdymosi ir poilsio sąlygų sudarymą bendrabutyje, už visą ūkinę ir pedagoginę veiklą;
117.4. kontroliuoja medicinos personalo darbą palaikant bendrabutyje sanitarinį režimą, rūpinantis mokinių sveikatingumu;
117.8. skatina auklėtojus palaikyti ryšius su tėvais (globėjais, rūpintojais) mokinių elgesio, ugdymo klausimais ir glaudžiai bendradarbiauti su mokytojais;
117.9. apibendrina bendrabutyje gyvenančių mokinių elgesį ir ugdymo rezultatus, jų analizę su atitinkamomis išvadomis ir pasiūlymais teikia mokytojų tarybai;
117.12. tvarko bendrabučio darbuotojų darbo apskaitos dokumentus ir atsako už jų tinkamą įforminimą;
118. Mokymo dalies vedėjas:
118.1. rūpinasi mokytojų kvalifikacija, atestacija. Teikia organizacinę pagalbą Mokyklos mokytojams, norintiems kelti dalykinę kvalifikaciją;
118.2. atsako už mokytojų atestacijos ir atestacijos patvirtinimo dokumentų tinkamą pildymą ir tvarkymą;
118.3. tvarko mokytojų atestacijos ir mokytojų kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimų apskaitos knygas;
118.4. aptaria Mokyklos grupinių tvarkaraščių sudarymo principus, vadovauja visos Mokyklos pamokų ir papildomojo ugdymo tvarkaraščių sudarymui, atsako už jo kokybę;
118.7. vykdo nuolatinę ugdymo proceso priežiūrą, analizuoja, vertina ir apibendrina mokytojų praktinio darbo rezultatus, jų analizę su atitinkamomis išvadomis ir pasiūlymais teikia mokytojų tarybai;
118.8. skatina ir koordinuoja mokytojų projektinį darbą, teikia dalykinę ir organizacinę pagalbą rengiant ir įgyvendinant projektus;
119. Direktoriaus pavaduotojas administracijos ir ūkio reikalams:
119.6. planuoja, sudaro dokumentaciją ir organizuoja patalpų einamąjį ir kapitalinį remontą, kontroliuoja remonto kokybę, rūpinasi teritorijos tvarkymu. Įstatymų nustatyta tvarka rengia sutartis su įmonėmis ir organizacijomis ūkiniams darbams atlikti;
119.7. rūpinasi racionaliu patalpų naudojimu, jų šildymu, kanalizacija, elektros energijos, vandens tiekimu ir apskaita;
119.9. pagal savo kompetenciją atsako už tinkamą dokumentacijos tvarkymą ir teisingą jos įforminimą;
VII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
121. Direktoriaus pavaduotojus, mokytojus ir kitus darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius Darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
122. Mokyklos direktorius, pavaduotojai ir mokytojai turi atitikti jiems keliamus vadybinius ir pedagoginės kvalifikacijos reikalavimus.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
125. Mokykloje bendrojo lavinimo ir meninio ugdymo dalykai yra neatsiejami ir sudaro vientisą ugdymo sistemą.
127. Pagrindinio ugdymo pasiekimo patikrinimai ir Brandos egzaminai organizuojami ir išsilavinimo pažymėjimai išduodami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
128. Mokslo metų pabaigoje meninio ugdymo dalykams vedamas galutinis įvertinimas, kurį sudaro metinio ir egzaminų įvertinimų vidurkis.
129. Mokiniui, turinčiam neigiamą metinį įvertinimą ir neatsiskaičiusiam už papildomus darbus, neleidžiama laikyti dalyko egzamino ir galutinis įvertinimas yra neigiamas.
130. Jei mokinys turi teigiamą metinį įvertinimą, o egzamino metu gauna neigiamą įvertinimą, jam suteikiama galimybė egzaminą perlaikyti (išskyrus Nuostatuose numatytus atvejus). Jei perlaikęs egzaminą mokinys gauna teigiamą įvertinimą, galutinis įvertinimas vedamas iš metinio ir perlaikyto egzamino įvertinimo. Jei perlaikęs egzaminą mokinys gauna neigiamą įvertinimą, galutinis įvertinimas yra neigiamas.
131. Jei metinis ir egzamino įvertinimai vienu pažymiu skiriasi, galutinį įvertinimą lemia egzamino įvertinimas.
133. Mokiniai, baigę pradinio, pagrindinio I ir II ugdymo pakopas ir ketinantys tęsti mokslus Mokyklos aukštesnėje ugdymo pakopoje ar tęsti 13-uosius baleto artisto ugdymo programos metus, dalyvauja konkursinėje atrankoje. Vertinami meninio ugdymo dalykų pasiekimai, gebėjimas įsisavinti specialiąsias žinias, perspektyva pasirinktai meno sričiai (įgimti muzikos ar dailės profesiniai duomenys, techninių gebėjimų ir meninio vystymosi atitikimas).
134. Mokiniams, neatitinkantiems vertinimo kriterijų, siūloma pereiti į kitą mokyklą. Sprendimą priima skyriaus metodinės komisijos, aprobuoja mokytojų taryba ir tvirtina direktorius.
136. Baigiant vidurinio ugdymo programą, be bendrojo lavinimo brandos egzaminų, laikomi:
136.1. muzikos skyriuje – pagrindinio instrumento arba dirigavimo, muzikologijos (solfedžio, muzikos istorijos, harmonijos ir kt.) egzaminai;
136.2. dailės skyriuje – piešimo, kompozicijos ir pasirinkto dalyko (skulptūros, dizaino, grafikos, tapybos) egzaminai;
137. Baleto skyriaus mokiniai, įvykdę vidurinio ugdymo programą, sėkmingai išlaikę meninio ugdymo dalykų egzaminus ir siekiantys baleto artisto kvalifikacijos, mokslą gali tęsti dar vienerius metus pagal profesinio ugdymo programą:
137.1. mokiniams, turintiems vidurinį išsilavinimą patvirtinančius dokumentus, išlaikiusiems baigiamuosius meninio ugdymo dalykų egzaminus ir turintiems visų mokomųjų dalykų patenkinamus pažymius, leidžiama laikyti kvalifikacinius egzaminus ir ginti diplominį darbą;
138. Neakivaizdinio skyriaus mokinių pasiekimai vertinami vadovaujantis Neakivaizdinio mokymosi tvarkos aprašu ir Mokyklos vykdomų programų kriterijais ir reikalavimais:
X. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
140. Už pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą ir atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako direktoriaus pavaduotojai ugdymui.
141. Direktoriaus pavaduotojas bendrajam ugdymui organizuoja išsilavinimą patvirtinančių dokumentų išrašymą ir atsako už šių dokumentų išdavimą.
142. Direktoriaus pavaduotojas baleto ugdymui organizuoja profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų išrašymą ir atsako už šių dokumentų išdavimą.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
144. Mokykla bendradarbiauja su jos veiklai turinčiais įtakos juridiniais ir fiziniais asmenimis, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Lietuvos dailės akademija, koncertinėmis agentūromis, teatrais, filharmonijomis, galerijomis, kūrybinėmis organizacijomis.
145. Mokykla palaiko tarptautinius ryšius: dalyvauja tarptautinių organizacijų veikloje, rengia programas paramos fondams, organizuoja bendrus renginius ir kt.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
147. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
149. Mokyklos veiklą prižiūri Švietimo ir mokslo ministerija pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 834 (Žin., 2004, Nr. 107-3888).
XIII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
151. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, valstybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi ir mokymo priemonėmis.
153. Mokyklos lėšas sudaro:
153.1. valstybės biudžeto lėšos. Tai pagrindinis Mokyklos finansavimo šaltinis. Mokykla jas gauna ir už jų panaudojimą atsiskaito Švietimo ir mokslo ministerijai jos nustatyta tvarka;
153.2. pajamos, gaunamos už teikiamas paslaugas – tai pajamos, gautos už koncertinę veiklą, mokamas paslaugas, kursus, už patalpų ir įrengimų nuomą. Šios pajamos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Finansų ministerijos nustatyta tvarka;
154. Finansines operacijas atlieka Mokyklos buhalterijos tarnyba. Mokykla savo ūkinę finansinę veiklą organizuoja vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos ir Finansų ministerijos norminiais teisės aktais.
XIV. MOKYKLOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
156. Įstoję į Mokyklą mokiniai, gyvenantys ne Vilniuje, tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu priimami į bendrabutį mokyklos tarybos sprendimu, kurį tvirtina Mokyklos direktorius. Išimties atvejais, kai tėvai išvyksta dirbti į kitus Lietuvos miestus (rajonus) ar užsienį, kai nėra galimybės atvykti laiku į mokyklą dėl visuomeninio transporto grafiko, dėl šeimoje esančių aplinkybių ir kitų svarbių priežasčių, Mokyklos tarybai apsvarsčius tėvų (globėjų, rūpintojų) motyvuotą prašymą, į bendrabutį gali būti priimami ir kiti Mokyklos mokiniai.
157. Su mokiniais (jų tėvais globėjais, rūpintojais) dėl naudojimosi mokyklos bendrabučio patalpomis sudaromos sutartys.
XV. NUOSTATŲ KEITIMAS
XVI. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
163. Mokyklos dokumentų saugojimas ir valdymas organizuojamas Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
XVII. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
XVIII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
165. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma steigėjo sprendimu, vadovaujantis Civiliniu kodeksu, Švietimo įstatymu ir kitais teisės aktais.
166. Švietimo ir mokslo ministerija apie Mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam Mokyklos mokiniui ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Steigėjas privalo įvykdyti visus mokymosi sutartyje numatytus Mokyklos įsipareigojimus mokiniams.
SUDERINTA
Mokyklos tarybos
2007-10-18 posėdžio
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. MT-01)