STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL BANDOMŲJŲ ELEKTROS ENERGIJOS IR DUJŲ KAINŲ SMULKIESIEMS VARTOTOJAMS TYRIMŲ STATISTINIŲ ATASKAITŲ PATVIRTINIMO
2004 m. rugpjūčio 11 d. Nr. DĮ-162
Vilnius
Siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) nuostatas ir vadovaudamasi 12 straipsnio 2 dalimi,
Forma patvirtinta Statistikos departamento prie
Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio
direktoriaus 2004 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu
Nr. DĮ-162
________________________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
Statistikos departamento prie LRV
Kainų statistikos skyriui
Gedimino pr. 29, LT-01500 Vilnius
bandomojo elektros energijos kainų smulkiesiems vartotojams tyrimo ataskaita KA-27 pusmetinė
cccc m. sausio 1 d.
liepos 1 d.
(ataskaitinę datą pabraukti)
Nr.
(Užpildymo data)
Įmonės kodas registre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikiama: vasario 1 d., rugpjūčio 1 d. |
|
|||||||
Adresas |
||||||||||||||||||
Pateikia: elektros energijos tiekimo įmonės |
|
|||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
Pagrindinės veiklos kodas (EVRK) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK) |
|
Statistikos departamentas garantuoja duomenų konfidencialumą |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.std.lt |
|
|||||||||||||||
|
1. elektros energijos kainos pagal tipinių vartotojų grupes
Tipinių vartotojų grupė |
Metinis suvartojimas, kWh |
Apytikslė užsakoma apkrovos galia, kW |
Tipinis būstas |
1 kWh kaina, Lt, ct su keturiais ženklais po kablelio |
|||
bendras |
iš jo naktį |
be mokesčių |
be pridėtinės vertės mokesčio |
su mokesčiais |
|||
Da |
600 |
- |
3 |
50 m2, 2 kambariai ir virtuvė |
|
|
|
Db |
1200 |
- |
3–4 |
70 m2, 3 kambariai ir virtuvė |
|
|
|
Dc |
3500 |
1300 |
4–9 |
90 m2, 4 kambariai ir virtuvė |
|
|
|
Dd |
7500 |
2500 |
6–9 |
100 m2, 4–5 kambariai ir virtuvė |
|
|
|
De |
20000 |
15000 |
9 |
120 m2,5 kambariai ir virtuvė |
|
|
|
2. Kitos charakteristikos, naudojamos skaičiuojant kainas (jeigu reikia, prašome pridėti papildomų lapų)
|
|
|
|
|
|
3. kainas nustato
|
4. taikoma mokesčių sistema
Mokestis arba tarifas..................... ...................................................... ...................................................... ...................................................... ...................................................... Bazė ir tipas.................................. ...................................................... ...................................................... ...................................................... ...................................................... Vietovė arba regionas................... ...................................................... ...................................................... ...................................................... Galiojimo laikas............................ ...................................................... ...................................................... ......................................................
(Prašome tai pakartoti kiekvienam galiojančiam mokesčiui arba tarifui. Jeigu reikia, prašome pridėti papildomų lapų)
|
5. Kainų taikymo sritis (smulkiųjų vartotojų grupės, kuriems taikomos šios kainos; atskiros smulkiųjų vartotojų grupės ar veiklos sritys, kuriose jos netaikomos dėl to, kad ten taikomi specialūs tarifai ar specialios sąlygos)
|
|
|
|
|
6. tiekiamos elektros įtampa
|
|
|
|
|
Įmonės vadovas __________________________________________________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė) (Telefonas) (Faksas) (El. paštas)
pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 47 11, (8~5) 236 47 07; faks. (8~5) 236 47 91, (8~5) 236 46 66; el. p. nijole. salteniene@std. lt
INFORMACIJA DĖL BANDOMOJO ELEKTROS ENERGIJOS KAINŲ SMULKIESIEMS VARTOTOJAMS TYRIMO (ATASKAITA KA-27 PUSMETINĖ)
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299). |
TYRIMO RŪŠIS |
Ištisinis tyrimas. |
TYRIMO TIKSLAS |
Gautų duomenų pagrindu apskaičiuoti vidutines elektros energijos kainas smulkiesiems vartotojams šalyje ir laiku pateikti jas Europos Bendrijų statistikos tarnybai (Eurostatui). |
TYRIMO APRĖPTIS |
Anketą pildo visos įmonės, parduodančios elektros energiją smulkiesiems vartotojams. |
TIRIAMASIS LAIKOTARPIS |
Ataskaitinių metų sausio 1 d. ir liepos 1 d. |
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis. Respondentai privalo statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms teikti tikslius duomenis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Ataskaitose ir tyrimų anketose pateikiamų duomenų tikrumą savo parašais patvirtina jas užpildę asmenys. |
DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis. Surinkti oficialiosios statistikos reikmėms statistiniai duomenys gali būti naudojami tik statistinei informacijai rengti. Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka. |
STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis. Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557). Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt. Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt. |
NURODYMAI „BANDOMOJO ELEKTROS ENERGIJOS KAINŲ SMULKIESIEMS VARTOTOJAMS ATASKAITAI KA-27 PUSMETINEI“ PILDYTI
Šioje ataskaitoje kiekvieną pusmetį pateikiami duomenys apie elektros energijos kainas smulkiesiems vartotojams ataskaitinių metų sausio 1 d. arba liepos 1 d.
Ataskaitos adresinėje dalyje įrašomi visi pagrindiniai įmonės rekvizitai: įmonės pavadinimas, įmonės kodas Ūkio subjektų registre, adresas, pagrindinės veiklos kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK).
1. ELEKTROS ENERGIJOS KAINOS PAGAL TIPINIŲ VARTOTOJŲ GRUPES
Elektros energijos kainų tyrimas apima smulkiuosius vartotojus (namų ūkius, smulkias prekybos ir gamybos įmones, biurus ir t. t.), kurie perka elektros energiją savo reikmėms, o ne perparduoti, ir manoma, kad jie turi apibrėžtą namų ūkio įrangą ir prietaisus. Tyrimui atrenkami tipiniai vartotojai, jie suskirstyti į penkias elektros energijos vartotojų grupes pagal metinį suvartojimą, ir apytikslę užsakomą apkrovos galią. Pagrindinis rodiklis skirstant vartotojus į grupes yra metinis elektros energijos suvartojimas. Tipinių vartotojų grupės užkoduotas nuo Da iki De. Orientacijai laikoma, kad standartiniai vartotojai turi tokią namų ūkio įrangą ir prietaisus:
Da: |
apšvietimą, radiją, televizorių, šaldytuvą, smulkius elektros prietaisus; |
Db: |
kaip Da ir dar skalbimo mašiną arba indaplovę; |
Dc, Dd: |
kaip Db su skalbimo mašina ir indaplove ir dar vandens šildytuvą; |
De: |
visą elektros sistemą su vandens šildytuvu ir elektros centriniu šildymu, veikiančiu akumuliavimo pagrindu. |
Tiriamos faktinės kainos, kuriomis tipiniai smulkieji vartotojai perka elektros energiją, įskaičiuojant bet kokias nuolaidas ir subsidijas.
Kainos apskaičiuojamos kiekvieno pusmečio pradžioje: sausio 1 d. ir liepos 1 d. remiantis tuo metu galiojančiais tarifais, kontraktais, sąlygomis ir taisyklėmis, įskaitant visas nuolaidas. Apskaičiuojama elektros energijos vieneto – kilovatvalandės (kWh) – kaina, esant tam tikram suvartojimo lygiui ir tam tikroms tiekimo sąlygoms. Suvartojimo lygiai yra fiksuoti visoms Europos Sąjungos šalims.
Apytikslė užsakoma elektros apkrovos galia – tai apytikslė galia per bet kurį užfiksuotą vienerių metų valandos ketvirtį, išreikšta kilovatais (kW).
Tiekimo kaina apskaičiuojama imant cos j = 0,90.
Tais atvejais, kai tarifai nustatomi remiantis pusės valandos maksimalia apkrovos galia, maksimali nurodyto vartotojo apkrovos galia apskaičiuojama dauginant ją iš koeficiento cos j = 0,98.
Tais atvejais, kai tarifai nustatomi remiantis apkrovos galia, išreikšta kilovoltamperais (kVA), jie koreguojami, dalijant nurodyto vartotojo maksimalią apkrovos galią kilovatais iš koeficiento cos j = 0,90.
Kur galima, pateikta kaina turi remtis paskelbtu tarifu, nustatytu atitinkamai vartotojų kategorijai. Jeigu yra keli galimi tarifai, turi būti taikomas tas, kuris yra palankiausias vartotojui, neatsižvelgiant į tarifus, kurie praktikoje netaikomi arba taikomi ribotam vartotojų skaičiui. Jeigu yra tiktai kvazitarifai, specialūs kontraktai ar laisvai sutartos kainos, turi būti pateikiama, esant numatytoms tiekimo sąlygoms, dažniausiai taikoma kaina (reprezentatyviausia).
Jeigu vartotojas turi du atskirus skaitiklius arba komutatoriaus skaitiklį (pvz., tam, kad registruotų suvartojimą dieną ir naktį), kaina turi būti apskaičiuota pagal bendrą suvartojimą.
Jeigu elektros energija nurodytai vartotojų kategorijai tiekiama įvairių įtampų tinklais, tyrimui pasirenkama ta įtampa, kuri labiausiai reprezentuoja nurodytą vartotojų kategoriją (didžiausias naudotojų skaičius). Šis principas turi būti taikomas ir kitiems parametrams, neapibrėžtiems šiuose nurodymuose.
Apskaičiuojant visą vienos kilovatvalandės kainą, prie nustatyto tarifo už suvartotą elektros energiją turi būti pridėti visų fiksuotų mokesčių (pvz., skaitiklių nuoma, mokesčiai už galingumą ir pan.) dalis, tenkanti vienai kWh. Nors informacija turi būti teikiama du kartus per metus, fiksuotų mokesčių suma apskaičiuojama pagal metinį suvartotą kiekį. Tai daroma dėl to, kad būtų išvengta sezoninių svyravimų, jei fiksuotų mokesčių dydis skiriasi priklausomais nuo sezono.
Taigi visą atitinkamos tipinių vartotojų grupės vienos kWh kainą sudaro dviejų dydžių suma: nustatyto tarifo už vieną kWh ir fiksuotų mokesčių dalies, tenkančios vienai kWh. Pateikiame vienos kWh kainos apskaičiavimo pavyzdį.
Pavyzdys:
Elektros energijos tarifas tipinių vartotojų grupei Da yra 0,29 Lt už vieną kWh, grupei Db – 0,22 Lt už vieną kWh; grupei Dc – 0,26 Lt už vieną kWh dieną ir 0,16 Lt už vieną kWh naktį. Visos šios grupės turi mokėti kas mėnesį po 10 Lt už skaitiklių nuomą. Grupei Da metinis suvartojimas yra 600 kWh, grupei Db – 1200 kWh, grupei Dc – 3500 kWh. (žr. ataskaitos KA-... blanko pirmąją dalį). Visa vienos kWh kaina turi būti skaičiuojama taip:
Da grupei |
0,29 Lt + 10 Lt × 12 mėn. / 600 kWh = 0,4900 Lt už 1 kWh |
Db grupei |
0,22 Lt + 10 Lt × 12 mėn. / 1200 kWh = 0,3200 Lt už 1 kWh |
Dc grupei |
(0,26 Lt × 2200 kWh + 0,16 Lt × 1300 kWh) / 3500 kWh + 10 Lt × 12 mėn. / 3500 kWh = 0,2571 Lt už 1 kWh |
Tarpiniai skaičiavimų rezultatai neapvalinami. Grupės kaina apvalinama iki keturių ženklų po kablelio.
Kilovatvalandės kaina pateikiama nacionaline valiuta:
· kaina be mokesčių,
· kaina be grąžinamo pridėtinės vertės mokesčio (PVM), bet su visais kitais specifiniais mokesčiais (pvz., akcizu, CO2 mokesčiu, vietiniais mokesčiais, žinybiniais mokesčiais ir pan.),
· kaina su visais mokesčiais.
Kaina be mokesčių yra gaunama tiesiogiai iš tarifų ar kontraktų.
Šiame tekste „mokesčiai“ reiškia fiskalines ir parafiskalines rinkliavas, taikomas tiesiogiai elektros energijai jos pardavimo vartotojui metu.
Antra vertus, mokesčių, renkamų prieš parduodant elektros energiją, tokių kaip juridinių asmenų pelno, fizinių asmenų pajamų ir pan., nereikia skaičiuoti atskirai. Atmetant kitus mokesčius, jie lieka kainos sudėtinė dalis.
2. KITOS CHARAKTERISTIKOS, NAUDOJAMOS SKAIČIUOJANT KAINAS
Šioje dalyje turi būti nurodytos tokios charakteristikos kaip pertraukiamumas arba galingumo sumažinimas, pvz., žiemos / vasaros mėnesiais.
3. KAINAS NUSTATO
Turi būti patikslinta, ar elektros energijos kainas nustato viena tiekimo įmonė ar kelios, ir pateikti paaiškinimai, kas ir kaip nustato kainas.
4. TAIKOMA MOKESČIŲ SISTEMA
Reikia aprašyti visus taikomus mokesčius ir jų skaičiavimo metodus:
· mokesčio arba tarifo pavadinimą,
· dydį,
· ar nurodytas mokesčio ar tarifo dydis taikomas visoje šalyje ar tam tikrame regione,
· nuo kada mokestis arba tarifas galioja.
5. KAINŲ TAIKYMO SRITIS
Elektros tiekimo įmonė turi nurodyti, ar kainos, nurodytos ataskaitoje, taip pat taikomos kitoms smulkiųjų vartotojų grupėms; taip pat, ar yra smulkių vartotojų ar veiklos sričių, kuriose jos netaikomos dėl to, kad ten taikomi specialūs tarifai arba specialios sąlygos.
Forma patvirtinta Statistikos departamento prie
Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio
direktoriaus 2004 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu
Nr. DĮ-162
________________________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
Statistikos departamento prie LRV
Kainų statistikos skyriui
Gedimino pr. 29, LT-01500 Vilnius
bandomojo dujų kainų smulkiesiems vartotojams tyrimo
ataskaita KA-28 pusmetinė
cccc m. sausio 1 d.
liepos 1 d.
(ataskaitinę datą pabraukti)
Nr.
(Užpildymo data)
Įmonės kodas registre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikiama: vasario 1 d., rugpjūčio 1 d. |
|
|||||||
Adresas |
||||||||||||||||||
Pateikia: dujų tiekimo įmonės |
|
|||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
Pagrindinės veiklos kodas (EVRK) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK) |
|
Statistikos departamentas garantuoja duomenų konfidencialumą |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www. std. lt |
|
|||||||||||||||
|
1. dujų kainos pagal tipinių vartotojų grupes
Tipinių |
Metinis |
Vartojimo |
1 GJ kaina, Lt, ct su keturiais ženklais po kablelio |
|||
vartotojų grupė |
suvartojimas, GJ arba kWh |
reikmės |
be mokesčių |
be pridėtinės vertės mokesčio |
su mokesčiais |
|
D1 |
8,37 GJ arba 2326 kWh |
Maistui gaminti ir vandeniui šildyti |
|
|
|
|
D2 |
16,74 GJ arba 4652 kWh |
|
|
|
||
D3 |
83,7 GJ arba 23260 kWh |
Maistui gaminti, vandeniui ir patalpoms šildyti |
|
|
|
|
D3b |
125,6 GJ arba 34890 kWh |
|
|
|
||
D4 |
1047 GJ arba 290750 kWh |
Mažiausiai 10 butų šildyti |
|
|
|
|
2. Kitos charakteristikos, naudojamos skaičiuojant kainas(jeigu reikia, prašome pridėti papildomų lapų)
|
|
|
|
|
|
|
3. kainas nustato
|
4. taikoma mokesčių sistema
Mokestis arba tarifas....................................... ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ Bazė ir tipas..................................................... ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ Vietovė arba regionas...................................... ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ Galiojimo laikas............................................... ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ (Prašome tai pakartoti kiekvienam galiojančiam mokesčiui arba tarifui. Jeigu reikia, prašome pridėti papildomų lapų)
|
5. Kainų taikymo sritis (smulkiųjų vartotojų grupės, kuriems taikomos šios kainos; atskiros smulkiųjų vartotojų grupės ar veiklos sritys, kuriose jos netaikomos dėl to, kad ten taikomi specialūs tarifai ar specialios sąlygos)
|
|
|
|
|
Įmonės vadovas __________________________________________________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė) (Telefonas) (Faksas) (El. paštas)
pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 47 07, (8~5) 236 47 11; faks. (8~5) 236 47 91, (8~5) 236 46 66; el. p. nijole. salteniene@std. lt
INFORMACIJA DĖL BANDOMOJO DUJŲ KAINŲ SMULKIESIEMS VARTOTOJAMS TYRIMO (ATASKAITA KA-28 PUSMETINĖ)
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299). |
TYRIMO RŪŠIS |
Ištisinis tyrimas. |
TYRIMO TIKSLAS |
Gautų duomenų pagrindu apskaičiuoti vidutines dujų kainas smulkiesiems vartotojams šalyje ir laiku pateikti jas Europos Bendrijų statistikos tarnybai (Eurostatui). |
TYRIMO APRĖPTIS |
Anketą pildo visos įmonės, parduodančios dujas smulkiesiems vartotojams. |
TIRIAMASIS LAIKOTARPIS |
Ataskaitinių metų sausio 1 d. ir liepos 1 d. |
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis. Respondentai privalo statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms teikti tikslius duomenis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Ataskaitose ir tyrimų anketose pateikiamų duomenų tikrumą savo parašais patvirtina jas užpildę asmenys. |
DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis. Surinkti oficialiosios statistikos reikmėms statistiniai duomenys gali būti naudojami tik statistinei informacijai rengti. Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka. |
STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis. Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557). Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt. Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt. |
NURODYMAI „BANDOMOJO DUJŲ kAinų Smulkiesiems vartotojams TYRIMO ATASKAITAI KA-28 PUSMETINEI“ PILDYTI
Šioje ataskaitoje kiekvieną pusmetį pateikiami duomenys apie dujų kainas smulkiesiems vartotojams ataskaitinių metų sausio 1 d. arba liepos 1 d.
Ataskaitos adresinėje dalyje įrašomi visi pagrindiniai įmonės rekvizitai: įmonės pavadinimas, įmonės kodas Ūkio subjektų registre, adresas, pagrindinės veiklos kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK).
1. DUJŲ KAINOS PAGAL TIPINIŲ VARTOTOJŲ GRUPES
Dujų kainų tyrimas apima smulkiuosius vartotojus (namų ūkius, smulkias prekybos ir gamybos įmones, biurus ir t. t.), kurie perka ir vartoja dujas savo reikmėms. Tyrimui atrenkami tipiniai vartotojai, jie suskirstyti į penkias dujų vartotojų grupes pagal metinį suvartotų dujų kiekį ir vartojimo reikmes. Pagrindinis rodiklis skirstant vartotojus į grupes yra metinis suvartojimas. Tipinių vartotojų grupės užkoduotos nuo D1 iki D4.
Ataskaitoje pateikiami duomenys apie dviejų rūšių dujas, tiekiamas dujotiekiais:
2) pagamintas.
Pagamintos dujos yra tos, kurios gaunamos apdorojant akmens anglį, naftos produktus, perdirbant arba sumaišant gamtines dujas.
Šis tyrimas neapima suskystintų naftos dujų (butano, propano) ir kokso krosnyse ir aukštakrosnėse pagamintų dujų.
Turi būti registruojama dujų, naudojamų smulkiųjų vartotojų reikmėms, kaina, kurią sumoka galutinis vartotojas.
Kainos apskaičiuojamos kiekvieno pusmečio pradžioje: sausio 1 d. ir liepos 1 d. remiantis tuo metu galiojančiais tarifais, kontraktais, sąlygomis ir taisyklėmis, įskaitant visas nuolaidas. Apskaičiuojama dujų vieneto – gigadžiaulio (GJ) arba kilovatvalandės (kWh) – kaina esant tam tikram suvartojimo lygiui ir tam tikroms vartojimo reikmėms. Suvartojimo lygiai yra fiksuoti visoms Europos Sąjungos šalims.
Apskaičiuojant visą vieno GJ kainą, prie nustatytos kainos už suvartotas dujas (kintamoji kainos dalis) turi būti pridėta visų fiksuotų mokesčių, pvz., skaitiklių nuomos, mokesčių už vamzdynų išlaikymą ir remontą ir pan. (t. y. pastoviosios kainų dalies) dalis, tenkanti vienam GJ. Nors informacija turi būti teikiama du kartus per metus, fiksuotų mokesčių suma apskaičiuojama pagal metinį suvartotą kiekį. Tai daroma dėl to, kad būtų išvengta sezoninių svyravimų, jei pastoviosios kainų dalies dydis skiriasi priklausomai nuo sezono.
Taigi visą atitinkamos tipinių vartotojų grupės vieno GJ kainą sudaro dviejų dydžių suma: nustatytos dujų kainos už vieną GJ ir fiksuotų mokesčių dalies, tenkančios vienam GJ. Pateikiame vieno GJ kainos apskaičiavimo pavyzdį.
Pavyzdys:
Dujų kaina tipinių vartotojų grupei D1 yra 0,76 Lt už 1 m3, o grupei D4 – 0,52 Lt už 1 m3. Grupei D1 pastovus mokestis yra 3,00 Lt per mėnesį, o grupei D4 – 16,00 Lt per mėnesį. Grupei D1 metinis suvartojimas yra 8,37 GJ, o grupei D4 – 1047 GJ (žr. ataskaitos KA- … formuliaro pirmąją dalį). Visa vieno GJ kaina turi būti skaičiuojama taip:
1 m3 = 0,0330694 GJ.
D1 grupei: 0,76 Lt / 0,0330694 GJ + 3,00 Lt × 12 mėn. / 8,37 GJ = 27,2831 Lt už 1 GJ;
D4 grupei: 0,52 Lt / 0,0330694 GJ + 16,00 Lt × 12 mėn. / 1047 GJ = 15,9079 Lt už 1 GJ.
Tarpiniai skaičiavimų rezultatai neapvalinami. Grupės kaina apvalinama iki keturių ženklų po kablelio.
Jeigu į tą pačią vietovę ar regioną yra tiekiamos ir gamtinės, ir pagamintos dujos, turi būti registruojamos abiejų rūšių dujų kainos, išskyrus tuos atvejus, kai kurios nors rūšies gamtinių dujų suvartojama mažiau negu 10 procentų bendrojo dujų suvartojimo toje vietovėje ar regione.
Jeigu tuo pačiu laikotarpiu galioja kelios kainos, reikia registruoti tą, kuri yra palankiausia vartotojui, atmetus kainas, kurios praktikoje netaikomos arba taikomos tiktai ribotam vartotojų skaičiui.
Jeigu taikomi tiktai kvazitarifai, specialūs kontraktai ar laisvai sutartos kainos, turi būti pateikiama dažniausiai naudojama kaina (reprezentatyvi), esant numatytoms tiekimo sąlygoms.
Jeigu vartotojas turi du atskirus skaitiklius, naudojamus dviems skirtingiems tarifams, pvz., vieną – patalpoms šildyti, kitą – gamybinėms reikmėms, laikoma, kad yra du atskiri tipiniai vartotojai: tie, kurie vartoja dujas negamybinėms, ir tie, kurie vartoja dujas gamybinėms reikmėms. Tokiu atveju ataskaitoje, apskaičiuojant kainas, turi būti imami tarifai, pagal kuriuos vartotojas atsiskaito už dujas, suvartotas negamybinėms reikmėms.
Pateikiama fizinio dujų vieneto kaina nacionaline valiuta:
· kaina be mokesčių,
· kaina be grąžinamo pridėtinės vertės mokesčio (PVM), bet su visais kitais specifiniais mokesčiais (pvz., akcizu, aplinkos teršimo mokesčiu ir pan),
· kaina su visais mokesčiais.
Kaina be mokesčių yra gaunama tiesiogiai iš tarifų ar kontraktų.
Šiame tekste „mokesčiai“ reiškia fiskalines ir parafiskalines rinkliavas, taikomas tiesiogiai dujoms jų pardavimo vartotojui stadijoje.
Antra vertus, mokesčių, renkamų prieš parduodant dujas, tokių kaip juridinių asmenų pelno, fizinių asmenų pajamų ir pan., nereikia skaičiuoti atskirai. Atmetant kitus mokesčius, jie lieka kainos sudėtinė dalis.
2. KITOS CHARAKTERISTIKOS, NAUDOJAMOS SKAIČIUOJANT KAINAS
Šioje dalyje turi būti nurodytos tokios charakteristikos, kaip pertraukiamumas, sezoniškumas ir pan.
3. KAINAS NUSTATO
Turi būti patikslinta, ar dujų kainas nustato viena tiekimo įmonė ar kelios, ir pateikti paaiškinimai, kas ir kaip nustato kainas.
4. TAIKOMA MOKESČIŲ SISTEMA
Reikia aprašyti visus taikomus mokesčius ir jų skaičiavimo metodus:
· mokesčio arba tarifo pavadinimą,
· dydį,
· ar nurodytas mokesčio ar tarifo dydis taikomas visoje šalyje ar tam tikrame regione,
· nuo kada mokestis arba tarifas galioja.