priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 1-222 „Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ paKEITIMO

 

2013 m. liepos 8 d. Nr. 1-179

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1-222 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 81-3357; 2008, Nr. 96-3751; 2010, Nr. 46-2235; 2011, Nr. 9-433; 2012, Nr. 75-3914):

1. Išdėstau 22 punktą taip:

22. Tikslų ir uždavinių, kurie įtraukti į vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą, įgyvendinimui organizuoti ir koordinuoti, biudžetiniais metais pasiektiems rezultatams įvertinti, iškilusioms problemoms analizuoti, planuojamo laikotarpio veiklos prioritetams nustatyti ir informacinių ir ryšių technologijų plėtros klausimams spręsti departamente sudaroma veiklos planavimo grupė. Departamento veiklos planavimo grupę sudaro ir jos sudėtį tvirtina direktorius.“

2. Išdėstau 23 punktą taip:

23. Departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius numato programas, kurios siūlomos įtraukti į vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą, jų tikslus ir uždavinius ir suderina su departamento direktoriumi. Departamento administracijos padaliniai, departamentui pavaldžios įstaigos, atsižvelgdamos į programų tikslus ir uždavinius, pateikia departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui pasiūlymus dėl šių programų rengimo. Planavimo ir turto valdymo skyrius, įvertinęs gautus pasiūlymus, parengia informaciją vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginiam veiklos plano projektui ir, suderinęs su departamento direktoriumi, ją pateikia Vidaus reikalų ministerijai.

Departamento administracijos padaliniai, suderinę su administracijos padalinių veiklą kuruojančiais direktoriaus pavaduotojais, ir pavaldžios įstaigos pagal Strateginio planavimo metodikos 4 priedą pasiūlymus dėl rengiamo metinio veiklos plano teikia departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui. Departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius parengia metinio veiklos plano projektą ir teikia jį derinti departamento administracijos padaliniams ir direktoriaus pavaduotojams. Departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius suderintą metinio veiklos plano projektą teikia departamento direktoriui. Metinį veiklos planą tvirtina vidaus reikalų ministras.

Metinio veiklos plano vykdymą kontroliuoja ir metinio veiklos plano įgyvendinimo metų ataskaitą rengia departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius. Ataskaitas apie metinio veiklos plano priemonių vykdymą departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui iki kiekvienų metų sausio 15 dienos teikia už metinio veiklos plano priemonių vykdymą atsakingi departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos. Parengta metinio veiklos plano įgyvendinimo metų ataskaita teikiama departamento direktoriui ir Vidaus reikalų ministerijai.

Strateginio plano programų, kurios įtrauktos į į vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą, vykdymo ataskaitą rengia Planavimo ir turto valdymo skyrius, kuriam už programos tikslų, uždavinių, priemonių bei kriterijų vykdymą atsakingi departamento administracijos padaliniai bei pavaldžios įstaigos nustatytais terminais pateikia informaciją apie jų įvykdymą. Ataskaita teikiama Vidaus reikalų ministerijai.“

3. Išdėstau 24 punktą taip:

24. Investicijų planų projektus pagal kompetenciją rengia departamento administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos ir teikia juos derinti departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui. Investicijų planų projektų rengėjai Planavimo ir turto valdymo skyriui nustatytais terminais teikia jau su kitomis institucijomis suderintą investicijų projektą. Planavimo ir turto valdymo skyrius suderintus investicijų projektus teikia Vidaus reikalų ministerijai. Informaciją apie investicijų planų projektų vykdymą departamento Planavimo ir turto valdymo skyriui nustatytais terminais ir tvarka teikia už investicijų planų projektų vykdymą atsakingi departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, administracijos padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos.“

4. Išdėstau 25 punktą taip:

25. Priemonių planas rengiamas siekiant įgyvendinti metiniame veiklos plane nustatytus tikslus. Priemonių plane nustatomos priemonės, jų tikslai, vykdytojai ir priemonių vykdymo terminai.

Priemonių plano projektą rengia departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius. Pasiūlymus dėl priemonių plano ateinantiems metams iki kiekvienų metų gruodžio 1 dienos pateikia visi departamento administracijos padaliniai. Priemonių plano vykdymą kontroliuoja departamento Planavimo ir turto valdymo skyrius direktoriaus įsakymo, kuriuo patvirtintas minėtas planas, nustatyta tvarka. Į priemonių planą gali būti įtraukiami ir kiti planavimo dokumentai, kurių vykdymas gali būti kontroliuojamas vykdant priemonių planą. Priemonių planas patvirtinamas iki kiekvienų metų sausio 31 dienos. Priemonių planas gali būti tikslinamas.“

5. Išdėstau 28 punktą taip:

28. Departamento ir jam pavaldžių įstaigų veiklos klausimai aptariami pasitarimuose pas direktorių, kuriuose pagal kompetenciją dalyvauja direktoriaus pavaduotojai, departamento administracijos padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, departamento patarėjai, kiti direktoriaus pakviesti asmenys. Pasitarimai gali būti protokoluojami.“

6. Išdėstau 56 punktą taip:

56. Pavedimų, adresuotų departamento vadovybei ar departamentui, vykdymą teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja departamento Bendrasis skyrius.

Dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) už pavedimų vykdymo kontrolę atsakingas Bendrojo skyriaus darbuotojas užpildo dokumento kontrolės kortelę, kurioje nurodo kontrolės terminą, trumpą pavedimo turinį, kontroliuojantį asmenį ir pavedimo vykdytoją.

Kontroliuojamo popierinio dokumento kairėje paraštėje ties dokumento teksto antrašte dedamas spaudas su užrašu „Kontrolė“, kuriame įrašoma data, iki kurios pavedimas turi būti įvykdytas.“

7. Išdėstau 58 punktą taip:

58. Pavedimų dėl kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089; 2013, Nr. 43-2112), nustatytais terminais.“

8. Išdėstau 59 punktą taip:

59. Dokumentų užduoties įvykdymo terminas skaičiuojamas nuo dokumento gavimo departamente dienos.“

9. Išdėstau 64 punktą taip:

64. Departamento rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 „Dėl Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų“ (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentą, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348; 2009, Nr. 62-2509), Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 88-4229), kitus teisės aktus, taip pat Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimus.“

10. Išdėstau 80 punktą taip:

80. Teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms išvadoms gauti teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.“

11. Išdėstau 81 punktą taip:

81. Direktoriaus pasirašytus įsakymus (jų skaitmenines kopijas) departamento Bendrasis skyrius per DVS išsiunčia paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje ir DVS įsakymo registracijos kortelės adresatų skiltyje nurodytiems departamento administracijos padaliniams, departamentui pavaldžioms įstaigoms ir kitiems juridiniams asmenims. Įsakymo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklė turi būti pasirašyta arba įsakymo registracijos kortelės adresatų skiltis DVS turi būti užpildyta prieš pateikiant direktoriui pasirašyti įsakymo projektą. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų susipažinimą su įsakymais pasirašytinai organizuoja departamento Bendrasis skyrius.“

12. Išdėstau 89 punktą taip:

89. Departamento dokumentų valdymą organizuoja departamento Bendrasis skyrius kartu su departamento administracijos padaliniais ir departamentui pavaldžiomis įstaigomis, vadovaudamasis Lietuvos vyriausiojo archyvaro, vidaus reikalų ministro, departamento direktoriaus teisės aktais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą bei archyvų darbą, ir savo nuostatais. Elektroniniai dokumentai valdomi vadovaujantis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 3-104).

Departamente rengiami elektroniniai ir popieriniai dokumentai. Departamento dokumentams (išskyrus įslaptintus dokumentus) rengti ir valdyti naudojama DVS. Elektroniniai dokumentai rengiami pagal specifikaciją, atitinkančią Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-119 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 118-4488), nuostatas.

Departamente sukurti elektroniniai dokumentai, kai juos turi pasirašyti departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai ar Reglamento 37–39 punktuose nurodyti valstybės tarnautojai, pasirašomi saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.“

13. Išdėstau 91 punktą taip:

91. Gauti popieriniai dokumentai skenuojami ir registruojami DVS jų gavimo dieną. . Departamente gauti elektroniniai dokumentai jų gavimo dieną DVS registruojami kartu su popieriniais dokumentais, nurodant, kad dokumentas yra elektroninis, vadovaujantis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis. Neregistruojami gauti informaciniai pranešimai apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į DVS.“

14. Išdėstau 92 punktą taip:

92. Dokumentus, gautus iš Prezidentūros, Seimo, Vyriausybės, ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, užsienio šalių ir asmenų (fizinių ir juridinių), departamento Bendrasis skyrius per DVS pateikia direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams (pagal kompetenciją) arba atitinkamų departamento administracijos padalinių ar departamentui pavaldžių įstaigų vadovams.“

15. Išdėstau 93 punktą taip:

93. Departamento vadovybė ir departamento administracijos padalinių vadovai, skirdami dokumentą vykdyti, rašo rezoliuciją DVS. Rezoliucijoje rašoma su dokumentu susijusio pavedimo vykdytojo arba kelių vykdytojų vardas (-ai) ir pavardė (-ės), pavedimo turinys, jeigu reikia, įvykdymo terminas.“

16. Išdėstau 94 punktą taip:

94. Vykdytojas dokumentą su departamento vadovybės ar departamento administracijos padalinio vadovo rezoliucija gauna per DVS. Visi veiksmai, kuriuos DVS naudotojas iš savo darbo vietos atlieka su dokumentais (užduotimis), yra prilyginami jo parašui.

Vykdytojas darbui paimtus dokumentus darbo dienos pabaigoje privalo grąžinti į DVS.

DVS naudotojas, išvykdamas iš departamento (išeidamas atostogų, išvykdamas į komandiruotę ir kitais atvejais), privalo pažymėti DVS laikiną nebuvimą įstaigoje ir nurodyti pavaduojantį asmenį. Nenumatytais atvejais laikiną nebuvimą pažymi DVS administratorius.“

17. Išdėstau 95 punktą taip:

95. Jeigu dokumentą pavesta vykdyti keliems vykdytojams, pirmajam vykdytojui (kuris DVS rezoliucijoje įrašomas pirmasis) pasirašytinai atiduodamas popierinio dokumento originalas, kiti vykdytojai dokumento skaitmeninę kopiją gauna per DVS.“

18. Išdėstau 96 punktą taip:

96. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, tiesiogiai gavę dokumentus, adresuotus departamento vadovybei ar departamentui, privalo juos nedelsdami perduoti departamento Bendrajam skyriui užregistruoti. Dokumentus, gautus tiesiogiai iš departamento vadovybės, dokumento užduoties vykdytojas taip pat privalo nedelsdamas užregistruoti departamento Bendrajame skyriuje. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai apie tiesiogiai jiems adresuotų gautų dokumentų užduočių vykdymą privalo informuoti tiesioginį vadovą ir kitų departamento administracijos padalinių, komisijų ar darbo grupių, su kurių kompetencija dokumento užduoties vykdymas yra susiję, vadovus.“

19. Išdėstau 102 punktą taip:

102. Siunčiamame dokumente turi būti dokumento rengėjo nuoroda (dokumentą parengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas (vardo raidė) ir pavardė, kontaktinė informacija (telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresas). Siunčiamame atsakyme į gautą dokumentą turi būti dokumento, į kurį atsakoma, nuoroda (dokumento data ir numeris).“

20. Papildau šiais 1021–1023 punktais:

1021. Rengiant elektroninį dokumentą jo turinyje parašo rekvizitas įforminamas be parašo, tvirtinimo ar suderinimo žymos – be parašo ir datos. Duomenys apie elektroninio dokumento registravimą (elektroninio dokumento data ir registracijos numeris) nurodomi Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse nustatyta tvarka, nekeičiant elektroninio dokumento turinio ir užpildant elektroninio dokumento metaduomenis (kontekstinę informaciją).

1022. Departamento sudarytus elektroninius dokumentus DVS registruoja Bendrasis skyrius.

1023. Siunčiamas elektroninis dokumentas turi būti parengtas ir perduodamas taip, kaip reikalaujama Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse.“

21. Įrašau 125 punkto pirmojoje pastraipoje po žodžių „komandiruotės išlaidos“ žodžius „finansavimo šaltinis“.

22. Įrašau 126 punkte vietoj žodžių „Tarptautinių ryšių ir Finansų skyriais“ žodžius „Tarptautinių ryšių, Finansų ir Planavimo ir turto valdymo skyriais“.

23. Išdėstau 150 punktą taip:

150. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Lietuvos vyriausiojo archyvaro, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Dokumentų ir bylų apskaitos dokumentų duomenis su valstybės archyvu departamento Bendrasis skyrius derina per Elektroninio archyvo informacinę sistemą.“

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                             Remigijus Baniulis