LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS TRANSEUROPINIŲ ENERGETIKOS TINKLŲ SRITYJE ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. lapkričio 28 d. Nr. 1-242

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 8 d. nutarimo Nr. 1732 „Dėl Europos Sąjungos finansinę paramą transeuropinių energetikos tinklų srityje koordinuojančios institucijos paskyrimo“ (Žin., 2010, Nr. 145-7448) 2.1 punktu ir įgyvendindamas 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 67/2010, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių tinklų srityje (OL 2010 L 27, p. 20), bei 2007 m. birželio 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 680/2007, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių transporto ir energetikos tinklų srityje (OL 2007 L 162, p. 1), nuostatas:

1. T v i r t i n u Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisykles (pridedama).

2. S k i r i u valstybės įmonę Energetikos agentūrą administruojančia institucija Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje bendrai finansuojamų energetikos sektoriaus projektų įgyvendinimo paramos panaudojimo kontrolės funkcijoms atlikti.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios 2011 m. kovo 9 d. Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymą Nr. 1-60 „Dėl Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, 32-1527).

 

L. e. energetikos ministro pareigas                             Arvydas Sekmokas

 

_________________

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1-242

 

EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS TRANSEUROPINIų ENERGETIKOS TINKLų SRITYJE ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje (toliau – ES finansinė parama TEN-E) lėšomis finansuojamų projektų planavimo, projektų vykdymo ir priežiūros tvarką, funkcijų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymą tarp institucijų, atsakingų už ES finansinės paramos TEN-E projektams panaudojimo kontrolę, ir projektų vykdytojų.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Administruojanti institucija – institucija, vykdanti ES finansinės paramos TEN-E bendrai finansuojamų energetikos sektoriaus projektų įgyvendinimo bei ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo kontrolę.

Bendro intereso projektas – projektas arba projekto dalis, nustatyta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 171 straipsnyje (buvusioje Europos Bendrijos steigimo sutarties (OL 2006 C 321, p. 37) 155 straipsnio 1 dalyje) nurodytose gairėse ir atitinkanti Bendrijos gairių transeuropiniams energetikos tinklams, patvirtintų 2006 m. rugsėjo 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1364/2006/EB (OL 2006 L 262, p. 1), 6 straipsnio reikalavimus.

Europos Komisijos sprendimas – Europos Komisijos neskelbtinas dokumentas, kuriuo suteikiama ES finansinė parama TEN-E ir nurodomos veiklos įgyvendinimo sąlygos ir atsakomybės. Europos Komisijos sprendimo modelis pateikiamas:

http://ec.europa.eu/energy/infrastructure/grants/index_en.htm.

Koordinuojanti institucija – institucija, atsakinga už ES finansinės paramos TEN-E strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą ir užtikrinanti tinkamą Lietuvos energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti skirtos ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės sistemos veikimą.

Lydimieji dokumentai – išlaidas pateisinantys dokumentai (mokėjimų nurodymai, sąskaitos faktūros, kiti dokumentai) ir projekto įgyvendinimą patvirtinantys dokumentai (leidimai, sutartys, ataskaitos, aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, kiti dokumentai).

Nacionalinis finansavimas valstybės, savivaldybės biudžetų ar projekto vykdytojo nuosavos arba kitos lėšos.

Paraiškos teikėjas ar paramos gavėjas – valstybė narė ar valstybės narės, įmonė ar kelios įmonės, veikiančios kartu, ar tarptautinė organizacija, teikianti paraišką ES finansinei paramai TEN-E gauti.

Pažeidimas – Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktų nuostatų nesilaikymas veikimu arba neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti valstybės ir (arba) ES biudžeto nuostolių.

Pažeidimo tyrimas administruojančios institucijos atliekamas projekto vykdytojo ar kitų institucijų ir (ar) įstaigų pateiktos ir papildomai pareikalautos informacijos, duomenų ir dokumentų patikrinimas, patikra vietoje, paaiškinimų apie įtariamo pažeidimo aplinkybes prašymas ir (ar) kiti veiksmai, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą

Priežiūros komitetas – koordinuojančios institucijos pagal poreikį sudaromas komitetas projektų įgyvendinimo eigos stebėsenai vykdyti, teikti rekomendacijas dėl iškilusių problemų sprendimo.

Projektas – ES finansinės paramos TEN-E projektas, atitinkantis Bendrijos gairių transeuropiniams energetikos tinklams 6 straipsnio reikalavimus ir įvardytas Bendrijos gairių transeuropiniams tinklams III priede nustatytame bendro intereso projektų sąraše.

Projekto paraiška – pagal Europos Komisijos nustatytą formą parengtas dokumentas, kuris teikiamas Europos Komisijai siekiant gauti ES finansinę paramą TEN-E.

Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, įvardytas Europos Komisijos sprendime ir (arba) projekto paraiškoje ir (ar) įgaliotas koordinuojančios institucijos.

Trišalė sutartis – sutartis tarp koordinuojančios, administruojančios institucijų ir projekto vykdytojo dėl pareigų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymo, įgyvendinant projektus, kuriems skiriama ES finansinė parama TEN-E ir nacionalinis finansavimas (1 priedas).

Trečioji šalis – juridinis asmuo, kuris verčiasi energetikos veikla ir įgaliotas koordinuojančios institucijos ar Europos Komisijos įgyvendinti Europos Komisijos sprendime nurodytą projektą.

Valdymo ir kontrolės sistema – koordinuojančios institucijos ir administruojančios institucijos taikomų priemonių, metodų, atliekamų funkcijų sistema, užtikrinanti patikimą projektų valdymą, veiksmingą ir tinkamą lėšų panaudojimą, kaip nustatyta ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo apraše.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktuose, ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose bei Bendrijos gairėse transeuropiniams energetikos tinklams vartojamas sąvokas.

 

II. FINANSUOJAMOS SRITYS

 

3. ES finansinės paramos TEN-E finansuojamos sritys bei projektų tinkamumas gauti ES finansinę paramą TEN-E nustatyti ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose (2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 67/2010, nustatančiame bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių tinklų srityje, ir 2007 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 680/2007, nustatančiame bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių transporto ir energetikos tinklų srityje) ir 2006 m. rugsėjo 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendime Nr. 1364/2006/EB, nustatančiame gaires transeuropiniams energetikos tinklams ir panaikinančiame Sprendimą Nr. 96/391/EB ir Sprendimą Nr. 1229/2003/EB.

 

III. PROJEKTo paraiškos rengimas ir teikimas

 

4. Projekto paraišką paraiškos teikėjas rengia ir teikia vadovaudamasis atitinkamo kvietimo teikti projekto paraišką sąlygomis. Kvietimo teikti projekto paraišką ir ES finansinės paramos TEN-E skyrimo sąlygas nustato Europos Komisija.

5. Koordinuojanti institucija Europos Komisijos kvietimą teikti paraiškas skelbia savo interneto tinklalapyje.

6. Parengtą projekto paraišką kartu su lydraščiu paraiškos teikėjas pateikia administruojančiai institucijai patikrinti ne vėliau kaip prieš 15 darbo dienų iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai termino.

7. Paraiškoje nurodoma Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sąskaita ES finansinės paramos TEN-E pervesti.

8. Nustačiusi neatitikimus arba klaidas pagal kvietimo teikti projekto paraišką sąlygas, administruojanti institucija raštu pateikia paraiškos teikėjui pastabas dėl projekto paraiškos tikslinimo ir nurodo projekto paraiškos tikslinimo terminą.

9. Paraiškos teikėjas teikia galutinai suderintą projekto paraišką (originalą ir dvi patvirtintas kopijas) administruojančiai institucijai, kuri ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai termino teikia ją koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

10. Koordinuojanti institucija, per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos institucijoje patvirtinusi projekto paraišką, jos originalą grąžina paraiškos teikėjui, o administruojančiai institucijai – patvirtinimo kopiją.

 

IV. ES finansinės paramos TEN-E ADMINISTRAVIMAS LIETUVOJE

 

I. KOORDINUOJANti INSTITUCIJA

 

11. Koordinuojanti institucija atlieka šias funkcijas:

11.1. rengia bei tvirtina Taisykles, esant poreikiui jas atnaujina pagal ES teisės aktų pakeitimus, administruojančios institucijos, projekto vykdytojo ir kitų institucijų ar įstaigų raštu pateiktas rekomendacijas, pastabas ar pasiūlymus;

11.2. rengia ir teikia Europos Komisijai TEN-E valdymo ir kontrolės sistemos Lietuvoje aprašą;

11.3. rengia ir tvirtina ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo aprašą, jį atnaujina;

11.4. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui iš Europos Komisijos gautus planuojamų Europos Sąjungos finansinės paramos TEN-E mokėjimo patvirtinimo dokumentus;

11.5. skelbia Europos Komisijos kvietimą teikti paraiškas savo interneto tinklalapyje;

11.6. per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos institucijoje tvirtina administruojančios institucijos patikrintas Europos Komisijai teikiamas projektų paraiškas ES finansinei paramai TEN–E gauti, techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su lydimaisiais dokumentais, tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei galutinio mokėjimo prašymus su galutinėmis techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis su nepriklausomo audito išvada;

11.7. vadovaudamasi projekto paraiška ir Europos Komisijos sprendimo nuostatomis, koordinuoja projektų įgyvendinimą;

11.8. priima sprendimą pritarti ar nepritarti projekto vykdytojo teikiamiems Europos Komisijai prašymams dėl Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, išnagrinėtiems administruojančios institucijos;

11.9. nustačiusi, kad esama ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, praneša apie tai Europos Komisijai ir (ar) Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT); užtikrina informacijos apie nustatytus pažeidimus konfidencialumą;

11.10. pagal poreikį sudaro priežiūros komitetą iš koordinuojančios bei administruojančios institucijų atstovų projekto įgyvendinimo eigos stebėsenai vykdyti, iškilusioms problemoms nagrinėti ir teikti rekomendacijas dėl jų sprendimo bei techniškai jį aptarnauja;

11.11. tuo atveju, jei koordinuojanti institucija yra paraiškos teikėja ir įvardyta Europos Komisijos sprendime, ji gali įgalioti trečiąją šalį įgyvendinti Europos Komisijos sprendime nurodytą veiklą;

11.12. kreipiasi į Europos Komisiją sutikimui dėl projekto vykdytojo teisių ir įsipareigojimų perleidimo trečiajai šaliai gauti;

11.13. per 3 darbo dienas teikia administruojančiai institucijai iš Europos Komisijos gautą informaciją, reikalingą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti.

12. Koordinuojanti institucija turi teisę:

12.1. gauti iš projekto vykdytojo ir administruojančios institucijos informaciją apie projekto įgyvendinimą ir administravimą;

12.2. dalyvauti Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų ir administruojančios institucijos atliekamuose ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo ir valdymo ir kontrolės sistemos veikimo efektyvumo nustatymo audituose bei projektų patikrų vietose;

12.3. prireikus kviesti projekto vykdytoją dalyvauti priežiūros komiteto posėdžiuose.

 

II. ADMINISTRUOJANTI INSTITUCIJA

 

13. Administruojanti institucija atlieka šias funkcijas:

13.1. tikrina paraiškų teikėjų pateiktas projektų paraiškas ir teikia jas koordinuojančiai institucijai tvirtinti ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai termino;

13.2. vykdo projektų, kuriems skirta ES finansinė parama TEN-E, įgyvendinimo bei ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo kontrolę vadovaudamasi ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose, Europos Komisijos sprendime, šiose Taisyklėse ir trišalės sutarties nustatytomis sąlygomis bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis;

13.3. tikrina projektų vykdytojų parengtas techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su lydimaisiais dokumentais, tarpines techninio įgyvendinimo ir finansines ataskaitas bei galutinio mokėjimo prašymus su galutinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis su nepriklausomo audito išvada ir teikia juos koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

13.4. kontroliuoja, kad projekto vykdytojo parengtos Europos Komisijos sprendime numatytos techninio įgyvendinimo santraukos, tarpinės techninio įgyvendinimo ir finansinės ataskaitos ir galutinės techninio įgyvendinimo ir finansinės ataskaitos su nepriklausomo audito išvada būtų pateikiamos Europos Komisijai laiku;

13.5. nagrinėja bei vertina projektų vykdytojų pateiktus prašymus dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir teikia išvadas koordinuojančiai institucijai;

13.6. teikia koordinuojančiai institucijai projektų vykdytojų pateiktus prašymus dėl projekto vykdytojo teisių ir įsipareigojimų perleidimo trečiajai šaliai;

13.7. atlieka projektų vykdymo kontrolę jų įgyvendinimo laikotarpiu; gavusi galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą su nepriklausomo audito išvada, atlieka projekto patikrą vietoje; informuoja koordinuojančią instituciją apie patikros vietoje rezultatus; registruoja įtarimus apie pažeidimus;

13.8. nustačiusi, kad esama ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, nedelsdama praneša apie tai koordinuojančiai institucijai; užtikrina informacijos apie nustatytus pažeidimus konfidencialumą;

13.9. prižiūri, kad projektų vykdytojai vykdytų privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose ir Europos Komisijos sprendime;

13.10. per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos teikia projekto vykdytojui gautą iš koordinuojančios institucijos informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti.

14. Administruojanti institucija turi teisę:

14.1. reikalauti iš projektų vykdytojų pateikti informaciją apie projekto įgyvendinimą ir projektui skirtos ES finansinės paramos TEN-E panaudojimą;

14.2. tikrindama su projektų įgyvendinimu ir skirtos ES finansinės paramos TEN-E panaudojimu susijusius dokumentus, kreiptis į projekto vykdytoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo per administruojančios institucijos nustatytą terminą;

14.3. teikti koordinuojančiai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių pakeitimo, projektų administravimo, valdymo ir kontrolės sistemos tobulinimo.

 

III. PROJEKTo ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

i. PROJEKTO VYKDYTOJAS

 

15. Projekto vykdytojas atlieka šias funkcijas:

15.1. rengia projekto paraišką ir kartu su lydraščiu teikia administruojančiai institucijai tikrinti ne vėliau kaip prieš 15 darbo dienų iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai;

15.2. vadovaudamasis ES finansinės paramos TEN-E reglamentų, šių Taisyklių, trišalės sutarties sąlygų ir kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis bei Europos Komisijos sprendime nurodytomis sąlygomis ir terminais įgyvendina Europos Komisijos sprendimu patvirtintą projektą; užtikrina, kad tinkamai bei laiku būtų įgyvendintos Europos Komisijos sprendimu patvirtintos projekto veiklos;

15.3. organizuoja Europos Komisijos sprendime įvardytoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingus viešuosius pirkimus, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nuostatomis, jeigu jis yra perkančioji organizacija;

15.4. teikia Europos Komisijai administruojančios institucijos išnagrinėtus prašymus dėl Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, kuriems pritarė koordinuojanti institucija;

15.5. teikia Europos Komisijai administruojančios institucijos patikrintas, koordinuojančios institucijos patvirtintas techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis, galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis su nepriklausomo audito išvada Europos Komisijos sprendime nustatyta forma ir terminais;

15.6. praneša administruojančiai institucijai apie galimus nukrypimus nuo Europos Komisijos sprendimu patvirtintų projekto veiklų; prireikus teikia administruojančiai institucijai argumentuotą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų;

15.7. vykdo privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose ir Europos Komisijos sprendime;

15.8. atsako už informacijos ir pateiktų su projektų įgyvendinimu ir skirtos ES finansinės paramos TEN-E panaudojimu susijusių dokumentų ir duomenų administruojančiai institucijai tikslumą;

15.9. teikia administruojančiai institucijai prašymus dėl projekto vykdytojo teisių ir įsipareigojimų perleidimo trečiajai šaliai.

16. Projekto vykdytojas privalo naudoti ES finansinę paramą TEN-E tik su projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatyto projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms apmokėti ir už jas atsiskaityti, kaip nurodyta Europos Komisijos sprendime.

17. Projekto vykdytojas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų dėl projekto vykdymo tretiesiems asmenims be koordinuojančios institucijos gauto Europos Komisijos sutikimo. Toks teisių ir įsipareigojimų perleidimas projekto vykdytojo neatleidžia nuo jo įsipareigojimų pagal Europos Komisijos sprendimo sąlygas.

18. Projekto rezultatai nuosavybės ar patikėjimo teise turi priklausyti projekto vykdytojui, partneriui (-iams) arba projekto vykdytojui kartu su partneriu (-iais), kaip buvo numatyta Europos Komisijai pateiktoje projekto paraiškoje, dėl kurios Europos Komisija priėmė sprendimą skirti ES finansinę paramą TEN-E.

19. Projekto vykdytojas privalo dalyvauti priežiūros komiteto posėdžiuose, jei yra kviečiamas.

20. Projekto vykdytojas turi teisę:

20.1. teikti koordinuojančiai ir administruojančiai institucijoms paklausimus, susijusius su projekto įgyvendinimu;

20.2. teikti koordinuojančiai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių pakeitimo bei projektų administravimo tobulinimo;

20.3. inicijuoti priežiūros komiteto posėdį iškilusioms projekto vykdymo problemoms spręsti.

 

ii. PROJEKTo VYKDYMAS

 

20. Už tinkamą projekto vykdymą bei projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų veiklų įgyvendinimą atsakingas projekto vykdytojas.

21. Koordinuojanti institucija, gavusi informaciją iš Europos Komisijos apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo, informuoja administruojančią instituciją persiųsdama Europos Komisijos sprendimo kopiją.

22. Gavusi Europos Komisijos sprendimą dėl projekto finansavimo, administruojanti institucija per 5 darbo dienas parengia trišalės sutarties projektą (3 egzemplioriai). Parengta ir administruojančios institucijos pasirašyta trišalė sutartis teikiama projekto vykdytojui pasirašyti (3 egzemplioriai). Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo trišalės sutarties gavimo dienos grąžina administruojančiai institucijai tris pasirašytos trišalės sutarties egzempliorius. Administruojanti institucija juos teikia koordinuojančiai institucijai pasirašyti. Koordinuojanti institucija, per 5 darbo dienas pasirašiusi trišalę sutartį (3 egzemplioriai), grąžina po vieną trišalės sutarties egzempliorių projekto vykdytojui ir administruojančiai institucijai.

23. Trišalėje sutartyje nustatomos koordinuojančios ir administruojančios institucijų bei projekto vykdytojo pareigos, teisės ir atsakomybė, įgyvendinant projektus, kuriems skiriama ES finansinė parama TEN-E ir nacionalinis finansavimas, kitos sąlygos.

24. Paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, kurių negalima buvo numatyti rengiant projektą, negalima pasiekti projekte numatytų tikslų pagal Europos Komisijos sprendime nustatytas sąlygas ir mastus, projekto vykdytojas privalo nedelsdamas informuoti administruojančią instituciją ir pateikti jai argumentuotą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir, jei reikia, būtinus dokumentus.

25. Administruojanti institucija, gavusi projekto vykdytojo prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, išnagrinėja ir kartu su išvadomis pateikia koordinuojančiai institucijai projekto vykdytojo pateiktą prašymo dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų kopiją.

26. Koordinuojanti institucija, pritarusi projekto vykdytojo prašymui dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, grąžina jį projekto vykdytojui, kuris teikia jį Europos Komisijai.

27. Jei Europos Komisija, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, pareikalauja papildomos informacijos dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, projekto vykdytojas pateikia papildomą informaciją administruojančiai institucijai.

28. Projekto vykdytojas, gavęs iš Europos Komisijos atsakymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, apie tai informuoja administruojančią instituciją, kuri gautą informaciją pateikia koordinuojančiai institucijai.

29. Visi projekto pakeitimai vykdomi laikantis Europos Komisijos sprendime nurodytų reikalavimų.

30. Visuose susirašinėjimo dėl projekto vykdymo ar finansavimo raštuose turi būti pateikiamas Europos Komisijos sprendime nurodytas projekto numeris.

 

iii. mokėjimo prašymų ir ataskaitų teikimas

 

31. Projekto vykdytojas:

31.1. ES finansinę paramą TEN-E privalo naudoti Europos Komisijos sprendime nustatyta tvarka ir visas projekto išlaidas finansuoti iš ES finansinės paramos TEN-E ir nacionalinio finansavimo lėšų, atitinkamai išlaikant Europos Komisijos sprendime nustatytą procentinį ES finansinės paramos TEN-E santykį;

31.2. Europos Komisijos sprendime numatyta tvarka ir sąlygomis gali prašyti Europos Komisijos atlikti išankstinį mokėjimą;

31.3. gali pateikti tik su tarpiniu mokėjimo prašymu susijusias tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas, jei tarpinio mokėjimo prašymas būtų numatytas teikti tuo pat metu kaip ir techninio įgyvendinimo santrauka;

31.4. teikia Europos Komisijai techninio įgyvendinimo santrauką, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, per 6 mėnesius nuo pranešimo apie Europos Komisijos sprendimą pateikimo projekto vykdytojui datos, o vėlesnes techninio įgyvendinimo santraukas – kas 12 mėnesių, skaičiuojant nuo pirmosios techninio įgyvendinimo santraukos pateikimo datos;

31.5. teikia techninio įgyvendinimo santrauką administruojančiai institucijai tikrinti ne vėliau kaip 15 darbo dienų iki techninio įgyvendinimo santraukos pateikimo Europos Komisijai termino;

31.6. teikia galutinai suderintą techninio įgyvendinimo santrauką (3 egzempliorius) administruojančiai institucijai;

31.7. teikia Europos Komisijai tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis iki veiklos pabaigos datos likus ne mažiau kaip 6 mėnesiams;

31.8. teikia tikrinti administruojančiai institucijai tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis ir lydimaisiais dokumentais (tuo atveju, kai tarpinio mokėjimo prašymas su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis teikiamas su nepriklausomo audito išvada, lydimieji dokumentai gali būti neteikiami) Europos Komisijos sprendime nurodyta forma ne vėliau kaip likus 1 mėnesiui iki termino, kai tarpinio mokėjimo prašymas su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita turi būti pateikti Europos Komisijai;

31.9. teikia galutinai suderintą tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis (3 egzempliorius) administruojančiai institucijai;

31.10. teikia Europos Komisijai galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis su nepriklausomo audito išvada per 12 mėn. nuo projekto veiklos užbaigimo datos;

31.11. teikia tikrinti administruojančiai institucijai galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada Europos Komisijos sprendime nurodyta forma per 9 mėnesius nuo veiklos užbaigimo datos;

31.12. teikia galutinai suderintą galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis su nepriklausomo audito išvada (3 egzempliorius) administruojančiai institucijai.

32. Administruojanti institucija:

32.1. patikrina projekto vykdytojo pateiktą techninio įgyvendinimo santrauką per 8 darbo dienas nuo gavimo datos ir pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

32.2. jeigu nustato neišsamius ar netikslius duomenis techninio įgyvendinimo santraukoje, pateikia projekto vykdytojui pastabas dėl techninio įgyvendinimo santraukos tikslinimo ir nurodo tikslinimo terminą;

32.3. patikrina projekto vykdytojo pateiktą tarpinio mokėjimo prašymą su techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis ir lydimaisiais dokumentais per 10 darbo dienų nuo gavimo datos ir pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

32.4. patikrina projekto vykdytojo pateiktą galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis, nepriklausomo audito išvada per 22 darbo dienas nuo gavimo datos ir pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

32.5. jeigu tarpinio mokėjimo prašyme su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis su lydimaisiais dokumentais ar galutinio mokėjimo prašyme su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis su nepriklausomo audito išvada yra nustatomos klaidos arba neatitikimai, pateikia projekto vykdytojui pastabas dėl mokėjimo prašymo tikslinimo ir nurodo tikslinimo terminą.

33. Koordinuojanti institucija:

33.1. patvirtinusi techninio įgyvendinimo santrauką, grąžina ją projekto vykdytojui (1 egzempliorius), o administruojančiai institucijai – patvirtinimo kopiją;

33.2. patvirtinusi tarpinio mokėjimo prašymą su techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis, grąžina jį projekto vykdytojui (1 egzempliorius), o administruojančiai institucijai –kopiją;

33.3. patvirtinusi galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis, nepriklausomo audito išvada, grąžina jį projekto vykdytojui (1 egzempliorius), o administruojančiai institucijai – kopiją.

34. Jei Europos Komisija paprašo papildomos informacijos ar dokumentų tikrindama techninio įgyvendinimo ir finansines ataskaitas, projekto vykdytojas šią informaciją per 22 darbo dienas pateikia administruojančiai institucijai, kuri per 5 darbo dienas ją patikrina.

 

iv. PROJEKTO PATIKRA VIETOJE

 

35. Projekto patikrą vietoje atlieka administruojanti institucija projekto vykdytojui pateikus galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita ir nepriklausomo audito išvada.

36. Administruojanti institucija apie projekto patikrą vietoje informuoja projekto vykdytoją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki projekto patikros vietoje atlikimo dienos.

37. Projekto vykdytojas nedelsdamas informuoja administruojančią instituciją, jei negali sudaryti sąlygų atlikti projekto patikrą vietoje, nurodydamas argumentuotas priežastis (kai apie projekto patikrą vietoje administruojanti institucija informuoja projekto vykdytoją iš anksto).

38. Patikrą vietoje atlieka mažiausiai du administruojančios institucijos įgalioti darbuotojai.

39. Patikros vietoje metu gali būti tikrinama, ar projekto vykdytojo galutinio mokėjimo prašyme su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita pateikta informacija teisinga, ar suteiktos paslaugos, ar įsigytos prekės, už kurias projekto vykdytojas atsiskaitė tarpinio mokėjimo metu, ar vykdoma trišalėje sutartyje numatyta veikla, informacija, pateikta lydimuosiuose dokumentuose, ir kita informacija.

40. Prireikus gali būti atliekama neplanuota patikra vietoje, siekiant tinkamo ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo.

41. Administruojanti institucija gali tikrinti projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerio (-ių) ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su tikrinamo projekto įgyvendinimu.

42. Jei nustatoma neatitikimų Europos Komisijos sprendimo ir (ar) trišalės sutarties nuostatoms, administruojanti institucija raštu informuoja projekto vykdytoją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus. Tuo pačiu apie patikrinimo rezultatus administruojanti institucija informuoja koordinuojančią instituciją.

43. Atlikdami patikrą vietoje administruojančios institucijos darbuotojai pildo patikros vietoje atlikimo ataskaitą.

44. Administruojanti institucija, atlikusi patikrą vietoje, projekto vykdytoją supažindina su patikros vietoje atlikimo ataskaita ir paprašo projekto vykdytojo pasirašyti ant patikros vietoje atlikimo ataskaitos. Jei projekto vykdytojas atsisako pasirašyti, tai pažymima projekto patikros vietoje atlikimo ataskaitoje.

 

V. PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

45. Pažeidimus įtarti gali kiekvienas koordinuojančios, administruojančios ir kitų institucijų darbuotojas pagal kompetenciją:

45.1. tikrindamas mokėjimo prašymus ir jų lydimuosius dokumentus, projekto tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ar galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas su nepriklausomo audito išvada;

45.2. projekto vykdytojui atsisakius pateikti prašomą informaciją arba pateikus neišsamią informaciją apie projektą ar jo įgyvendinimo eigą;

45.3. atlikdamas projektų patikras vietose;

45.4. atlikdamas auditą;

45.5. gavęs informaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, FNTT ir trečiųjų šalių;

45.6. pastebėjęs atitinkamą informaciją visuomenės informavimo priemonėse (spaudoje, televizijos ar radijo laidose, internete ir pan.);

45.7. kitais būdais.

46. Pažeidimas gali būti nustatomas, jei paraiškos teikėjas, projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai):

46.1. teikdamas projekto paraišką, mokėjimo prašymus, projekto techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas ar kitus dokumentus, pateikia neteisingą arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės Europos Komisijos sprendimo suteikti ES finansinę paramą TEN-E priimti, padarytų išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto vykdymo kontrolei;

46.2. vykdydamas projektą, pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su projekto įgyvendinimu;

46.3. nustoja vykdyti projektą, nukrypsta nuo patvirtinto projekto biudžeto ir apie tai neinformuoja administruojančios institucijos;

46.4. negali pasiekti Europos Komisijos sprendime nustatytų projekto tikslų;

46.5. negavęs Europos Komisijos leidimo, perleidžia trečiajai šaliai savo teises ir įsipareigojimus;

46.6. nesudaro sąlygų ar neleidžia atlikti projekto patikros vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas;

46.7. nevykdo trišalės sutarties sąlygų, nustatančių projekto vykdytojui pareigą tvarkyti projekto buhalterinę apskaitą taip, kad buhalterinės apskaitos informacija būtų aiški, objektyvi, palyginama ir laiku pateikiama;

46.8. pažeidžia norminiuose teisės aktuose ir trišalėje sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

46.9. nesilaiko Europos Komisijos nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko ir apie tai neinformuoja administruojančios institucijos;

46.10. neužtikrina su projekto įgyvendinimu susijusių viešųjų pirkimų nuostatų;

46.11. pažeidžia kitas trišalės sutarties nuostatas.

47. Administruojanti institucija, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, FNNT ir kitų institucijų, šią informaciją persiunčia koordinuojančiai institucijai.

48. Pažeidimo tyrimo pradžia laikoma įtariamo pažeidimo įregistravimo Įtariamų ir nustatytų pažeidimų registracijos žurnale diena.

49. Administruojanti institucija, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi apie jį informacijos, turi atlikti projekto patikrą vietoje ir (ar) papildomą projekto vykdytojo dokumentų patikrinimą ar kitus veiksmus, būtinus pažeidimui ištirti. Administruojanti institucija, atlikdama pažeidimo tyrimą, gali kreiptis į kompetentingas institucijas, prašydama pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, susijusius su atliekamu pažeidimo tyrimu.

50. Administruojanti institucija pažeidimus tiria ir nustato per 20 darbo dienų nuo įtariamo pažeidimo įregistravimo Įtariamų ir nustatytų pažeidimų registracijos žurnale dienos. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo reikalinga kompetentingos institucijos išvada arba reikia gauti papildomos informacijos iš projekto vykdytojo ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 30 darbo dienų koordinuojančios institucijos sprendimu, kuriame taip pat turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių pratęsiamas pažeidimo tyrimas.

51. Administruojanti institucija, atlikusi pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, kuris, jos nuomone, gali būti ištaisomas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo informuoja koordinuojančią instituciją. Taip pat per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo raštu informuoja projekto vykdytoją apie nustatytą pažeidimą ir nustato terminą, per kurį pažeidimas turi būti ištaisytas ir apie atliktus pažeidimo ištaisymo veiksmus raštu informuota administruojanti institucija. Tuo atveju, kai pažeidimui ištaisyti reikalingi trečiųjų asmenų veiksmai, projekto vykdytojo pagrįstu prašymu pažeidimo ištaisymo terminas administruojančios institucijos sprendimu gali būti pratęstas tiek, kiek reikia trečiųjų asmenų veiksmams atlikti ir pažeidimui ištaisyti.

52. Tuo atveju, jei yra įtariama nusikalstama veika, administruojanti institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo nusikalstamos veikos įtarimo dienos, apie tai raštu informuoja koordinuojančią instituciją, kartu pateikdama visų turimų su pažeidimu susijusių dokumentų kopijas ir kitą turimą informaciją.

53. Administruojanti institucija, atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, kuris, jos nuomone, negali būti ištaisomas, nedelsdama informuoja koordinuojančią instituciją, kuri priima atitinkamą sprendimą.

54. Koordinuojanti institucija, priimdama sprendimą dėl administruojančios institucijos nustatytų pažeidimų, turi atsižvelgti į tai, ar projektas įgyvendinamas netinkamai dėl projekto vykdytojo kaltės bei aplaidumo ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių buvo neįmanoma numatyti projekto paraiškos rengimo, projekto paraiškos tikrinimo ir trišalės sutarties sudarymo metu.

55. Nustačiusi, kad administruojanti institucija suklydo tirdama ir (ar) nustatydama pažeidimą, ir (ar) paaiškėjus naujoms aplinkybėms, koordinuojanti institucija paveda administruojančiai institucijai iš naujo atlikti įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustato terminą, per kurį turi būti atliktas pakartotinis įtariamo pažeidimo tyrimas.

56. Koordinuojanti institucija nedelsdama, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pažeidimo priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja administruojančią instituciją, projekto vykdytoją.

57. Jei nustatomas pažeidimas, koordinuojanti institucija apie jį informuoja Europos Komisiją.

58. Europos Komisija gali priimti sprendimus lėšas išieškoti, vadovaudamasi ES finansinės paramos TEN-E reglamentų, Europos Komisijos sprendimo ir kitų ES teisės aktų nuostatomis.

 

VI. auditas ir kontrolė

 

59. Europos Komisija ar jos įgaliotas atstovas gali atlikti vykdomo projekto priežiūrą ir finansų patikrinimus, taip pat auditą gali atlikti Europos Audito Rūmai, kuriems suteikiamos tokios pat teisės kaip ir Europos Komisijai, t. y. teisė gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje, atliekant patikrinimus ir auditus, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos pagal kompetenciją valstybės institucijos bei administruojančios institucijos įgalioti asmenys.

60. Administruojanti institucija atlieka audito rekomendacijų dėl projekto įgyvendinimo priežiūrą, o rekomendacijų dėl valdymo ir kontrolės sistemos – koordinuojanti institucija.

 

v. projekto lėšų apskaita ir DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

61. Visos Europos Komisijai deklaruojamos projekto išlaidos privalo atitikti Europos Komisijos sprendimo nuostatuose numatytus išlaidų tinkamumo reikalavimus.

62. ES finansinės paramos TEN-E likutis Europos Komisijos pervedamas į projekto paraiškoje nurodytą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos banko sąskaitą, Europos Komisijai patvirtinus galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas.

63. Europos Komisija teisės aktų nustatyta tvarka perveda ES finansinę paramą TEN-E į projekto paraiškoje nurodytą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos banko sąskaitą. Lietuvos Respublikos finansų ministerija, gavusi iš Europos Komisijos TEN-E projekto lėšas, per 5 darbo dienas informuoja raštu koordinuojančią instituciją, pridėdama Lietuvos banko SWIFT pranešimo kopiją. Koordinuojanti institucija per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo paraišką. Vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), Lietuvos Respublikos finansų ministerija per 3 darbo dienas perveda lėšas koordinuojančios institucijos pateiktoje mokėjimo paraiškoje nurodytam projekto vykdytojui.

64. Koordinuojanti institucija, administruojanti institucija ir projekto vykdytojas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 88-4230) (toliau – Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės), nustatyta tvarka saugo visus jų funkcijoms atlikti reikiamus dokumentus, susijusius su projektų įgyvendinimu; užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.

65. Įgyvendinus projektą ir atlikus galutinį mokėjimą, su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi 10 metų.

66. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti ES finansinės paramos TEN-E lydimųjų dokumentų archyvavimą ir saugojimą taip, kad Europos Komisijos tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų ir tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentai būtų aiškiai identifikuoti tarp kitų apskaitos dokumentų ir, esant poreikiui, operatyviai atrinkti. Jeigu projekto vykdytojas įgyvendina kelis projektus, jis taip pat privalo užtikrinti, kad atskirų projektų dokumentai būtų aiškiai identifikuojami.

67. Projekto vykdytojas privalo saugoti:

67.1. projekto paraiškos ir jos priedų kopijas;

67.2. projekto paraiškos keitimo dokumentų kopijas;

67.3. Europos Komisijos sprendimą dėl projekto finansavimo ES finansinės paramos TEN-E lėšomis;

67.4. trišalės sutarties originalą ir padarytų pakeitimų originalus;

67.5. techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis, galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada ir kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

67.6. lydimųjų dokumentų originalus;

67.7. susirašinėjimo su administruojančia ir koordinuojančia institucijomis dokumentų kopijas;

67.8. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentų originalus;

67.9. įgyvendintas viešinimo priemones įrodančius dokumentus.

 

Vi. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

68. Administruojančios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto administravimu, projekto vykdytojas gali apskųsti koordinuojančiai institucijai raštu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius administruojančios institucijos veiksmus.

69. Koordinuojanti institucija, gavusi projekto vykdytojo skundą, per 20 darbo dienų nuo jo užregistravimo dienos privalo išnagrinėti skunde pateiktus argumentus ir priimti sprendimą, ar jie pagrįsti.

70. Jei koordinuojanti institucija nusprendžia, kad administruojančios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai informuoja projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto vykdytojo skundo priėmimo dienos.

71. Jei koordinuojanti institucija nusprendžia, kad skundas yra pagrįstas, ji paveda administruojančiai institucijai imtis koordinuojančios institucijos siūlomų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto vykdytojo skundo priėmimo dienos.

72. Projekto vykdytojas, nesutikdamas su koordinuojančios institucijos sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

73. Esant prieštaravimams tarp Europos Komisijos sprendimo, Taisyklių ir trišalės sutarties, minėtų teisės aktų nuostatos turi viršenybę šia eilės tvarka:

73.1. Europos Komisijos sprendimas;

73.2. Taisyklės;

73.3. trišalė sutartis.

74. Koordinuojanti ir administruojanti institucijos detalizuoja šiose Taisyklėse įtvirtintas ES finansinės paramos TEN-E administravimo nuostatas ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo apraše.

 

_________________

 

Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisyklių

1 priedas

 

SUTARTIS NR. _________

dėl pareigų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymo įgyvendinant EuropoS sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje projektą Nr. ___________

 

__________________

(data)

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – koordinuojanti institucija), atstovaujama (pareigos, vardas, pavardė), veikiančio pagal _______________________________________________

ir valstybės įmonė Energetikos agentūra (toliau – administruojanti institucija), atstovaujama (pareigos, vardas, pavardė), veikiančio pagal _____________________________________________________ ,

ir __________________________________________________________________________  

(toliau – projekto vykdytojas), atstovaujama (-as) ___________________________________ ,

veikiančio (-ios) pagal _________________________________________________________

(toliau – šalys),

 

atsižvelgdamos į tai, kad Lietuvos Respublikos energetikos ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1732 „Dėl Europos Sąjungos finansinę paramą transeuropinių energetikos tinklų srityje koordinuojančios institucijos paskyrimo“ (Žin., 2010, Nr. 145-7448) paskirta Europos Sąjungos finansinę paramą transeuropinių energetikos tinklų srityje (toliau – ES finansinė parama TEN-E) koordinuojančia institucija, ir

 

atsižvelgdamos į tai, kad valstybės įmonė Energetikos agentūra Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1-242 „Dėl Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 139-7139) (toliau – Taisyklės) paskirta ES finansinę paramą TEN-E administruojančia institucija,

 

atsižvelgdamos į 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 67/2010, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių tinklų srityje (OL 2010 L 27, p. 20), bei 2007 m. birželio 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 680/2007, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių transporto ir energetikos tinklų srityje (OL 2007 L 162, p. 1), 2006 m. rugsėjo 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 1364/2006, nustatančio gaires transeuropiniams energetikos tinklams ir panaikinančio Sprendimą Nr. 96/391/EB ir Sprendimą Nr. 1229/2003/EB (OL 2006 L 262, p. 1), nuostatas,

 

atsižvelgdamos į tai, kad projekto vykdytojas, vadovaudamasis Europos Komisijos 20__ m. paskelbtu kvietimu teikti paraiškas, pateikė projekto paraišką skirti ES finansinę paramą TEN-E šioje sutartyje nurodytam projektui (toliau – projektas) įgyvendinti,

 

atsižvelgdamos į tai, kad pateikta projekto paraiška buvo sėkmingai įvertinta visuose vertinimo ir atrankos etapuose ir Europos Komisija priėmė sprendimą Nr. ___________ suteikti ES finansinę paramą TEN-E šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti, šalys

 

sudarė šią projekto „_____________________________________________________ “,

projekto Nr. _________________, trišalę sutartį (toliau – sutartis).

 

1. Sutarties dalykas:

 

1.1. Šia sutartimi nustatomos koordinuojančios, administruojančios institucijos ir projekto vykdytojo pareigos, teisės ir atsakomybė įgyvendinant projektą, kuriam konkrečiu Europos Komisijos sprendimu skirta ES finansinė parama TEN-E :

1.1.1. projekto vykdytojas sutartyje nustatyta tvarka, vadovaudamasis Taisyklėmis, kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis, Europos Komisijos sprendime nurodytomis sąlygomis ir terminais, įgyvendina Europos Komisijos sprendimu patvirtintą projektą bei užtikrina, kad tinkamai bei laiku būtų įgyvendintos projekto veiklos;

1.1.2. administruojanti institucija sutartyje nustatyta tvarka bei vadovaudamasi Taisyklėmis, kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis, pagal savo kompetenciją vykdo projekto įgyvendinimo bei ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo kontrolę;

1.1.3. koordinuojanti institucija sutartyje nustatyta tvarka, vadovaudamasi Taisyklėmis, kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis pagal savo kompetenciją vykdo transeuropinių energetikos tinklų srities strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą ir užtikrina tinkamą Lietuvos energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti skirtos ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės sistemos veikimą.

 

Esant prieštaravimams tarp Europos Komisijos sprendimo, Taisyklių ir sutarties, minėtų teisės aktų nuostatos turi viršenybę šia tvarka: Europos Komisijos sprendimas, Taisyklės, sutartis.

 

2. Projekto veiklos finansavimas

 

Bendra preliminari reikalavimus atitinkančių projekto veiklos išlaidų suma yra _______ eurų (žodžiais –______________________), iš jų _______ (žodžiais –_____________________) eurų yra skirta ES finansinė parama TEN-E.

 

2.1.  Projekto vykdytojas įsipareigoja:

2.1.1. naudoti ES finansinę paramą TEN-E Europos Komisijos sprendime nustatyta tvarka ir visas projekto išlaidas finansuoti iš ES finansinės paramos TEN-E ir nacionalinio finansavimo, atitinkamai išlaikant Europos Komisijos sprendime nustatytą procentinį ES ir nacionalinio finansavimo santykį;

2.1.2. teikti informaciją administruojančiai institucijai apie tai, kaip naudojama ES finansinė parama TEN-E projekto veikloms vykdyti.

 

2.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

Pagal kompetenciją vykdyti ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo ir projektų įgyvendinimo kontrolę, atlikdama projekto patikras vietoje, tikrindama techninio įgyvendinimo santraukas, mokėjimų prašymus, tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą, galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą bei kitą dokumentaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu.

 

2.3.  Koordinuojanti institucija įsipareigoja:

Gavusi iš Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją apie Europos Komisijos pervestas TEN-E projekto lėšas, per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos pateikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui.

 

3.  Projekto vykdymas:

 

3.1. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, kaip nurodyta EK sprendime:

3.1.1. projekto veiklų įgyvendinimo pradžia yra ________________________________ .

3.1.2. projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga, iki kurios turi būti pabaigtos visos projekto veiklos ir patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos, yra _______________ .

 

3.2. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

3.2.1. įgyvendinti projektą, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime ir vadovaudamasis Taisyklėmis;

3.2.2. užtikrinti sėkmingą projekto įgyvendinimą ir efektyvų ES finansinės paramos TEN-E panaudojimą tik su projektu susijusioms išlaidoms apmokėti: paskirti projekto vadovą, projekto finansininką ir kitus atsakingus asmenis;

3.2.3. nedelsdamas informuoti administruojančią instituciją ir pateikti jai argumentuotą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir, jei reikia, būtinus dokumentus, paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, kurių negalima buvo numatyti rengiant projektą, negalima pasiekti projekte numatytų tikslų pagal Europos Komisijos sprendime nustatytas sąlygas;

3.2.4. pateikti administruojančiai institucijai papildomą informaciją per 10 darbo dienų, jei Europos Komisija pareikalauja papildomos informacijos dėl prašymo projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų;

3.2.5. pateikti techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su lydimaisiais dokumentais, tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada administruojančiai institucijai tikrinti;

3.2.6. pateikti, gavus iš administruojančios institucijos raštą dėl techninio įgyvendinimo santraukų, tarpinio mokėjimo prašymų su lydimaisiais dokumentais, tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei galutinio mokėjimo prašymo su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada patikrinimo, jų 3 egzempliorius administruojančiai institucijai;

3.2.7. laiku pateikti Europos Komisijai koordinuojančios institucijos patvirtintas techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada.

 

3.3. Administruojanti institucija įsipareigoja:

3.3.1. Administruoti projektą vadovaujantis Taisyklėmis ir ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo aprašu;

3.3.2. teikti koordinuojančiai institucijai projekto vykdytojo pateiktų techninio įgyvendinimo santraukų, tarpinio mokėjimo prašymų su tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei galutinio mokėjimo prašymo su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada 2 egzempliorius tvirtinti ir saugoti;

3.3.3. teikti projekto vykdytojui reikalingą informaciją, gautą iš koordinuojančios institucijos;

3.3.4. per 10 darbo dienų išnagrinėti iš projekto vykdytojo gautą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir pateikti savo išvadas koordinuojančiai institucijai bei projekto vykdytojui;

3.3.5. kartu su išvadomis pateikti koordinuojančiai institucijai iš projekto vykdytojo gautą prašymo dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų kopiją, jeigu pritariama siūlomam projekto pakeitimui;

3.3.6. vykdyti kitais teisės aktais jai pavestas funkcijas.

 

3.4. Koordinuojanti institucija įsipareigoja:

3.4.1. per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos institucijoje patvirtinti Europos Komisijai teikiamas techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada bei kitus dokumentus, numatytus Europos Komisijos sprendime;

3.4.2. patvirtinusi techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada, juos pateikti projekto vykdytojui, o administruojančiai institucijai – patvirtinimo kopiją.

 

4. Mokėjimo prašymų ir ataskaitų teikimas

 

Mokėjimų prašymai teikiami kartu su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita arba galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita. Kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas administruojančiai institucijai pateikia lydimųjų dokumentų patvirtintas kopijas.

Jei tarpinio mokėjimo prašymas būtų numatytas teikti tuo pat metu kaip ir techninio įgyvendinimo santrauka, projekto vykdytojas gali pateikti tik su tarpinio mokėjimo prašymu susijusias tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas.

Tuo atveju, kai tarpinio mokėjimo prašymas su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaitomis teikiamas su nepriklausomo audito išvada, lydimieji dokumentai gali būti neteikiami.

Europos Komisijos sprendime numatyta tvarka ir sąlygomis projekto vykdytojas gali Europos Komisijos prašyti atlikti išankstinį mokėjimą.

 

4.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

4.1.1. užtikrinti, kad teikiamame mokėjimo prašyme deklaruojamos tinkamos projekto išlaidos apmokėtos vieną kartą;

4.1.2. pateikti Europos Komisijai techninio įgyvendinimo santrauką, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, per 6 mėnesius nuo pranešimo apie Europos Komisijos sprendimą pateikimo projekto vykdytojui datos, o vėlesnes techninio įgyvendinimo santraukas – kas 12 mėnesių, skaičiuojant nuo pirmosios techninio įgyvendinimo santraukos pateikimo Europos Komisijai datos;

4.1.3. prieš teikiant techninio įgyvendinimo santraukas Europos Komisijai, pateikti jas administruojančiai institucijai tikrinti ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki jų pateikimo Europos Komisijai termino;

4.1.4. pateikti galutinai suderintą techninio įgyvendinimo santrauką (3 egzemplioriai) administruojančiai institucijai;

4.1.5. parengti ir pateikti tikrinti administruojančiai institucijai tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip likus vienam mėnesiui iki termino, kai tarpinė techninio įgyvendinimo ir finansinė ataskaita turi būti pateikta Europos Komisijai;

4.1.6. pateikti galutinai suderintą tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita administruojančiai institucijai (3 egzemplioriai);

4.1.7. pateikti Europos Komisijai koordinuojančios institucijos patvirtintą tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius iki veiklos užbaigimo datos;

4.1.8. parengti ir pateikti tikrinti administruojančiai institucijai galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada per 9 mėn. nuo veiklos užbaigimo datos;

4.1.9. pateikti galutinai suderintą galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada administruojančiai institucijai (3 egzemplioriai);

4.1.10. pateikti Europos Komisijai koordinuojančios institucijos patvirtintą galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo veiklos užbaigimo datos; jei Europos Komisija, tikrindama tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaita ar galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada, paprašo papildomos informacijos ar dokumentų, pateikti administruojančiai institucijai šią informaciją per 22 darbo dienas;

4.1.11 užtikrinti, kad lydimųjų dokumentų originalai atitiktų patvirtintas kopijas, pateikiamas kartu su mokėjimo prašymais.

 

4.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

 

4.2.1. patikrinti projekto vykdytojo pateiktą techninio įgyvendinimo santrauką per 8 darbo dienas ir pateikti ją koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

4.2.2. patikrinti pateiktą tarpinio mokėjimo prašymą su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo institucijoje dienos ir pateikti jį koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

4.2.3. patikrinti pateiktą galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada per 22 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo institucijoje dienos ir pateikti jį koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

4.2.4. pateikti projekto vykdytojui pastabas dėl mokėjimo prašymo tikslinimo ir nurodyti mokėjimo prašymo tikslinimo terminą tuo atveju, jeigu tarpinio arba galutinio mokėjimo prašyme nustatomos klaidos arba neatitikimai;

4.2.5. patikrinti projekto vykdytojo patikslintą informaciją ar dokumentus per 5 darbo dienas.

 

5. Projekto priežiūra

 

Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos valstybės institucijos bei administruojančios institucijos įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas.

 

5.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

5.1.1. sudaryti sąlygas administruojančiai institucijai tikrinti projektą jo įgyvendinimo vietoje;

5.1.2. nedelsdamas informuoti administruojančią instituciją, jei negali sudaryti sąlygų atlikti projekto patikrą vietoje, nurodydamas argumentuotas priežastis (kai apie projekto patikrą vietoje administruojanti institucija informuoja projekto vykdytoją iš anksto);

5.1.3. susipažinti su projekto patikros vietoje atlikimo ataskaita;

5.1.4. įgyvendinti Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, nepriklausomo audito, koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos valstybės institucijos bei administruojančios institucijos rekomendacijas projektui.

 

5.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

5.2.1. atlikti projekto patikras projekto įgyvendinimo vietoje vadovaudamasi Taisyklių nustatyta tvarka;

5.2.2. apie numatomą projekto patikrą vietoje raštu informuoti projekto vykdytoją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki projekto patikros vietoje atlikimo dienos;

5.2.3. atlikusi projekto įgyvendinimo patikrą vietoje, supažindinti projekto vykdytoją su patikros vietoje atlikimo ataskaita ir paprašyti projekto vykdytojo ją pasirašyti. Jei projekto vykdytojas atsisako pasirašyti, tai pažymėti patikros vietoje atlikimo ataskaitoje;

5.2.4. atlikti audito rekomendacijų dėl projekto įgyvendinimo priežiūrą.

 

5.3. Koordinuojanti institucija įsipareigoja:

Atlikti audito rekomendacijų dėl valdymo ir kontrolės sistemos priežiūrą.

 

6. Projekto viešinimas

 

6.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

6.1.1. paskelbti (savo interneto tinklalapyje, viešinimo apie projektą priemonėse, vykdant projekto veiklą, ar kitu būdu), kad įgyvendinamas projektas, finansuojamas iš ES finansinės paramos TEN-E ir nacionalinio finansavimo lėšų;

6.1.2. naudoti visose įgyvendinamose viešinimo apie projektą priemonėse Europos Komisijos sprendime nurodytą projekto numerį.

 

6.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

Prižiūrėti, kad projekto vykdytojas vykdytų privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose ir Europos Komisijos sprendime.

 

7. Dokumentų saugojimas:

 

7.1. šalys Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 88-4230) (toliau – Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės), nustatyta tvarka saugo visus jų funkcijoms atlikti reikiamus dokumentus, susijusius su projektų įgyvendinimu; užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.

7.2. Projekto vykdytojas turi pateikti dokumentus (sąskaitų plano kopiją arba kitus dokumentus), įrodančius, kad projekto buhalterinė apskaita yra vedama atskirose subsąskaitose, arba nurodyti kitus projekto buhalterinės apskaitos atskyrimo požymius.

7.3. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti ES finansinės paramos TEN-E lydimųjų dokumentų archyvavimą ir saugojimą taip, kad Europos Komisijos tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų ir tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentai būtų aiškiai identifikuoti tarp kitų apskaitos dokumentų ir, esant poreikiui, operatyviai atrinkti. Jeigu projekto vykdytojas įgyvendina kelis projektus, jis taip pat privalo užtikrinti, kad atskirų projektų dokumentai būtų aiškiai identifikuojami.

7.4. Įgyvendinus projektą ir atlikus galutinį mokėjimą, su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi 10 metų.

7.5. Projekto vykdytojas privalo saugoti:

7.5.1. projekto paraiškos ir jos priedų kopijas;

7.5.2. projekto paraiškos keitimo dokumentų kopijas;

7.5.3. Europos Komisijos sprendimą dėl projekto finansavimo ES finansinės paramos TEN-E lėšomis;

7.5.4. techninio įgyvendinimo santraukas, tarpinio mokėjimo prašymus su tarpinėmis techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis, galutinio mokėjimo prašymą su galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada, jų priedų kopijas ir kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

7.5.5. lydimųjų dokumentų originalus;

7.5.6. susirašinėjimo su administruojančia ir koordinuojančia institucijomis dokumentų kopijas;

7.5.7. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentų originalus;

7.5.8. įgyvendintas viešinimo priemones įrodančius dokumentus;

7.5.9. sutarties originalą ir padarytų pakeitimų originalus.

 

8. Konfidencialumas

 

Šios sutarties sąlygos viešai neskelbiamos be šalių sutikimo, išskyrus ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus.

 

9. Kitos sąlygos:

 

9.1. Projekto vykdytojas turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 2-36).

9.2. Projekto vykdytojas turi teikti tikslią ir teisingą informaciją apie projekto įgyvendinimą, jo metu kilusius sunkumus, problemas bei kitą informaciją.

9.3. Projekto vykdytojas gali apskųsti administruojančios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto administravimu, koordinuojančiai institucijai raštu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius administruojančios institucijos veiksmus.

9.4. Už lėšų projektui įgyvendinti panaudojimą pagal tikslinę paskirtį bei įsipareigojimų pagal šią sutartį įvykdymą atsako projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos teisės aktų ir šios sutarties nustatyta tvarka.

9.5. Koordinuojanti institucija, administruojanti institucija ir (arba) kita valstybės institucija negali būti laikomos atsakingomis už jokią žalą, patirtą projekto vykdytojo ir (arba) jo partnerių ir tiesiogiai ar netiesiogiai susijusią su šios sutarties vykdymu ar projekto įgyvendinimu, jei tokia žala atsirado ne dėl koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos valstybės institucijos ir administruojančios institucijos kaltės. Koordinuojančiai institucijai, administruojančiai institucijai ir (arba) kitai valstybės institucijai nekyla atsakomybė pagal šią sutartį dėl kitų valstybinės valdžios institucijų ar ES institucijų veiksmų ar neveikimo.

9.6. Jei projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko sutarties sąlygų ir (arba) pažeidė Lietuvos Respublikos ir (arba) ES teisės aktus, administruojanti institucija turi pažeidimą užregistruoti vadovaudamasi Taisyklėmis ir informuoti apie tai koordinuojančią instituciją.

 


10. Šalių įsipareigojimai:

 

10.1. Tiksliai laikytis ir nepažeisti šios sutarties nuostatų.

10.2. Laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, ES teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu.

10.3. Informuoti apie savo adreso, elektroninio pašto adreso ar kitų kontaktų pasikeitimą. šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.

10.4. Visus ginčus, susijusius su sutarties vykdymu, šalys įsipareigoja pirmiausia spręsti taikiai derybų būdu. Nepavykus susitarti, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

11. Baigiamosios nuostatos:

 

11.1. sutartis įsigalioja nuo to momento, kai ją pasirašo visos sutarties šalys, ir galioja iki tol, kol šalys įvykdys visus savo įsipareigojimus pagal šią sutartį.

11.2. sutartis sudaryta trimis vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai. Šalių adresai ir rekvizitai:

 

 

 

 

 

Adresas

 

 

 

Kodas

 

 

 

Telefono Nr.

 

 

 

Fakso Nr.

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

Šalių parašai

 

Koordinuojanti institucija (Koordinuojančiai institucijai atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

 

Administruojanti institucija (Administruojančiai institucijai atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

Projekto vykdytojas

(Projekto vykdytojui atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

(Vardas, pavardė)

(Vardas, pavardė)

(Vardas, pavardė)

 

 

 

_____________

(parašas, data)

A.V.

_____________

(parašas, data)

A.V.

______________

(parašas, data)

A.V.

 

_________________