VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2006 m. sausio 23 d. įsakymo Nr. va-4 „dėl NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMO APSKRIČIŲ VALSTYBINėse MOKESČIŲ INSPEKCIJOSE taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2011 m. gruodžio 22 d. Nr. VA-136
Vilnius
1. Pakeičiu Naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2006 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. VA-4 „Dėl Naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 43-1671), ir išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos viršininko
2006 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. VA-4
(Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos viršininko
2011 m. gruodžio 22 d. įsakymo
Nr. VA-136 redakcija)
NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMO APSKRIČIŲ VALSTYBINĖSE MOKESČIŲ INSPEKCIJOSE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose taisyklės (toliau – taisyklės) nustato naujų mokesčių mokėtojų statusą turinčių fizinių ir juridinių asmenų aptarnavimo apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose (toliau – AVMI) tvarką.
2. Taisyklių tikslas – tobulinti ir suvienodinti AVMI naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo sąlygas, metodus, priemones ir būdus.
3. Taisyklės yra parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243, toliau – MAĮ).
4. Taisyklėse vartojamos tokios sąvokos:
aptarnavimas – tai veikla, apimanti naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimą ir bendravimą su jais,
aptarnaujantis valstybės tarnautojas ir darbuotojas – tai AVMI valstybės tarnautojas ar pagal darbo sutartį dirbantis ir darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gaunantis darbuotojas, atliekantis AVMI nuostatuose ir jo pareigybių aprašymuose nustatytas mokesčių mokėtojų aptarnavimo funkcijas ir AVMI viršininko nustatyta tvarka aptarnaujantis jam priskirtus naujus mokesčių mokėtojus,
nauji mokesčių mokėtojai – 12 mėnesių laikotarpiu nuo įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą (toliau – Registras) dienos:
fiziniai asmenys, įregistravę individualią veiklą pagal nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą (forma FR0468) ar įsigiję verslo liudijimą, jei per du praėjusius kalendorinius metus nevykdė individualios veiklos pagal pažymą ir/ar įsigijus verslo liudijimą, nepriklausomai nuo to, kokia veikla buvo/bus vykdoma, ūkininkai, kurių ūkiai įregistruoti į Ūkininkų registrą,
juridiniai asmenys.
Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka MAĮ, mokesčių įstatymuose ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
II. NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ PRISKYRIMAS APTARNAUJANTIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS IR DARBUOTOJAMS
5. AVMI viršininko nustatyta tvarka turi būti paskirti už naujų mokesčių mokėtojų registravimo ir aptarnavimo procedūras atsakingi valstybės tarnautojai ar darbuotojai, t. y. Registro tvarkytojai ir naujus mokesčių mokėtojus aptarnaujantys valstybės tarnautojai ar darbuotojai.
6. Kiekvieną darbo dieną naujai į Registrą įregistruotam mokesčių mokėtojui AVMI viršininko nustatyta tvarka paskiriamas aptarnaujantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atliekantis registravimo ir/ar aptarnavimo procedūras.
7. Registro tvarkytojas teisės aktų, reglamentuojančių įregistravimo į Registrą procedūras, nustatyta tvarka naujam mokesčių mokėtojui turi pateikti informacinį pranešimą, kuriame nurodyta, kad jam:
7.2. yra priskirtas aptarnaujantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas (nurodytas vardas, pavardė, pareigų pavadinimas, telefono numeris, fakso numeris, elektroninio pašto adresas, darbo laikas, susitikimų su AVMI vadovybe laikas, AVMI adresas), kuris pagal naujojo mokesčių mokėtojo pageidavimą teiks informaciją su jo veikla susijusiais klausimais;
III. NAUJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ APTARNAVIMAS IR STEBĖSENA
8. Aptarnaujantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas, paskirtas aptarnauti naujus mokesčių mokėtojus, privalo:
8.1. ne vėliau kaip per keturias (4) darbo dienas nuo įregistravimo į Registrą susisiekti su nauju mokesčių mokėtoju arba tiesiogiai jį informuoti (kai atvyksta į AVMI), kad, jam patogiu periodiškumu ir būdu bus teikiama reikalinga informacija, jei to mokesčių mokėtojas pageidauja;
8.2. susisiekęs pirmą kartą susitarti, kokiu periodiškumu ir kokiu būdu (pasiūlyti bendravimą elektroniniu paštu) naujasis mokesčių mokėtojas pageidauja bendrauti (rekomenduotina su nauju mokesčių mokėtoju susisiekti vieną kartą per mėnesį ar pagal mokesčių mokėtojo pageidaujamą dažnumą);
8.3. informuoti, kad informacinės dalomosios medžiagos paketą, nurodytą taisyklių 10 punkte (išskyrus 10.8 punktą), galima surasti Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) interneto svetainėje (adresu www.vmi.lt);
8.4. jei mokesčių mokėtojas pageidauja gauti informacinės dalomosios medžiagos paketą iš aptarnaujančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, susitarti, kokiu mokesčių mokėtojui patogiu būdu (elektroniniu paštu ar įteikiant betarpiškai) galima išsiųsti/įteikti informacinės dalomosios medžiagos paketą, nurodytą taisyklių 10 punkte;
8.5. susisiekti su nauju mokesčių mokėtoju ir informuoti apie jam aktualias norminių teisės aktų naujoves, pakeitimus mokesčių apskaičiavimo deklaravimo ir mokėjimo klausimais, taip pat apie VMI prie FM naujienas;
8.6. informuoti apie VMI prie FM interneto svetainėje teikiamas elektronines paslaugas, prašymų, pažymų, deklaracijų teikimo elektroniniu būdu privalumus, elektroninio deklaravimo sistemos funkcionalumus ir naudojimosi ja galimybes, pasiūlyti sudaryti elektroninio deklaravimo sutartį, kaip registruotis į seminarus, teikti elektroninius paklausimus, prenumeruoti naujienas, kaip susirasti mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo ir mokėjimo aktualijas, elektroninius leidinius;
8.7. mokesčių mokėtojui pageidaujant padėti užpildyti jo pildomas deklaracijų formas ar kitus dokumentus;
8.8. atlikti nuolatinę naujų mokesčių mokėtojų, kuriems yra prievolė mokėti mokesčius ir/ar teikti deklaracijas, vykdymo stebėseną, kurios metu būtų nustatoma, ar mokesčių mokėtojas laiku ir be klaidų teikia deklaracijas, sumoka mokesčius, įmokas;
8.9. kai nustatoma, kad mokesčių mokėtojas nepateikė privalomos(-ų) pateikti deklaracijos(-ų), kitų mokestinių dokumentų ar pateikė juos su klaidomis ir/ar trūkumais, ar per nustatytą terminą nepatikslino klaidų ir/ar trūkumų, būtina susisiekti su nauju mokesčiu mokėtoju ir informuoti jį apie nustatytas klaidas ir/ar trūkumus ir nurodyti pateikti/patikslinti deklaraciją(-as);
8.10. kai nustatoma, kad naujas mokesčių mokėtojas nemoka/ne laiku moka mokesčius/įmokas, būtina susisiekti su mokesčių mokėtoju ir informuoti jį apie prievolę sumokėti mokestį/įmoką, išsiaiškinti mokesčių nesumokėjimo priežastis, informuoti dėl galimybės atidėti mokesčio/įmokos sumokėjimą, sumokėti dalimis, įskaityti, jei yra kito mokesčio permoka ar sudaryti mokestinės paskolos sutartį.
9. Naujiems mokesčių mokėtojams skirtas informacinės dalomosios medžiagos paketas turi būti sukomplektuotas atsižvelgiant į mokesčių mokėtojų vykdomą veiklą. Informacinės dalomosios medžiagos paketas turi būti nuolat atnaujinamas. Apie atnaujinimus naujam mokesčių mokėtojui, jam pageidaujant gauti informaciją apie tokius atnaujinimus, aptarnaujantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi pranešti sutartu bendravimo būdu.
10. Naujiems mokesčių mokėtojams skirtos informacinės dalomosios medžiagos paketą, atsižvelgiant į naujo mokesčių mokėtojo vykdomą veiklą, sudaro:
10.4. informacija apie artimiausiu metu VMI prie FM organizuojamus seminarus, jų rengimo vietą ir laiką;
10.6. informacija apie kasos aparato kasos operacijų žurnalo pildymą, pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalo pildymą;
10.9. Mokesčių informacijos centro telefono numeris ir trumpa informacija apie jo teikiamas paslaugas, konsultacijų teikimą elektroniniu būdu ir raštu;
10.10. paaiškinimas, kad naujam mokesčių mokėtojui (fiziniam asmeniui) po 12 mėnesių nuo įregistravimo į Registrą dėl informacijos, susijusios su jo vykdoma/numatoma vykdyti individualia veikla arba vykdančiam veiklą pagal verslo liudijimą, pradėjus vykdyti kitos rūšies veiklą, reikės kreiptis į atitinkamos AVMI struktūrinį padalinį, kuris pateiks visus jį aptarnausiančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo duomenis: vardą, pavardę, pareigų pavadinimą, telefono numerį, elektroninio pašto adresą, AVMI adresą;
11. VMI prie FM kartą per pusmetį turi nagrinėti naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo kokybę, vykdyti naujų mokesčių mokėtojų apklausas, apibendrinti rezultatus.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Taisyklių privalo laikytis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų valstybės tarnautojai ir pagal darbo sutartis dirbantys bei darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gaunantys darbuotojai, atliekantys naujų mokesčių mokėtojų aptarnavimo ir stebėsenos funkcijas.