LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2007 m. GRUODŽIO 3 d. ĮSAKYMO Nr. ISAK-2331 „DĖL MOKYKLŲ TOBULINIMO PROGRAMOS PLIUS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. spalio 2 d. Nr. ISAK-1970

Vilnius

 

P a k e i č i u Mokyklų tobulinimo programą plius, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331 „Dėl Mokyklų tobulinimo programos plius patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-257):

1. Išdėstau 22 priedo 12 punktą taip:

12. Komponento įgyvendinimo stebėseną vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir vertina rezultatus pagal šiuos 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos įgyvendinimo lygio rezultato ir produkto rodiklius:

 

Rodiklis

Esama padėtis

Tikėtina padėtis 2015 m.

Metai

Reikšmė

Rezultato rodikliai:

 

 

 

Tiesioginės naudos gavėjų iš investicijų į švietimo infrastruktūrą skaičius (per 6 mėn. po projekto pabaigos)

2006

714

Produkto rodikliai:

 

 

 

Projektų skaičius

2006

2

2. Išdėstau 22 priedo 21 punkto lentelę taip:

Eil. Nr.

Kriterijų kategorijos

Kriterijai

1.

Bendra informacija

 

1.1.

Veiksmų programa

2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programa

1.2.

Prioritetas

2 prioritetas „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“

1.3.

Priemonė

Pedagoginių psichologinių tarnybų infrastruktūros, švietimo įstaigose dirbančių specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų, logopedų darbo aplinkos modernizavimas

1.4.

Nacionalinė programa

Mokyklų tobulinimo programa plius

2.

Finansavimas

 

2.1.

Finansavimo būdas

Valstybės projektas

2.2.

Kryžminis finansavimas

Nenumatomas

3.

Tinkamumas

 

3.1.

Pareiškėjas (-ai)

Ugdymo plėtros centras

3.2.

Partneris (-iai)

1. Bendrojo lavinimo mokyklos ir jų steigėjai;

2. Savivaldybių pedagoginės psichologinės tarnybos ir jų steigėjai;

3. Švietimo įstaigos, teikiančios pedagoginę psichologinę pagalbą, ir jų steigėjai;

4. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras.

3.3.

Remiamos veiklos

1. Bendrojo lavinimo mokyklose dirbančių spec. pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų, logopedų darbo aplinkos modernizavimas (baldų ir įrangos, reikalingos kvalifikuotai psichologinei, logopedinei bei specialiajai pedagoginei pagalbai teikti, įsigijimas);

2. Pedagoginių psichologinių tarnybų ir švietimo įstaigų, teikiančių pedagoginę psichologinę pagalbą, darbo aplinkos modernizavimas (rekonstrukcija, kapitalinis remontas ir remontas, baldų ir įrangos, reikalingos tiesioginėms tarnybų funkcijoms atlikti, įsigijimas);

3. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro darbo aplinkos modernizavimas (rekonstrukcija, kapitalinis remontas ir remontas, baldų ir įrangos, reikalingos tiesioginėms centro funkcijoms atlikti, įsigijimas).

3.4.

Tikslinės grupės

1. Bendrojo lavinimo mokyklų pagalbos specialistai;

2. Pedagoginių psichologinių tarnybų pagalbos specialistai;

3. Švietimo įstaigų, teikiančių pedagoginę psichologinę pagalbą, specialistai;

4. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro pagalbos specialistai.

3.5.

Projekto vertė

Iki 25910,0 tūkst. Lt

3.6.

Prašomos paramos dydis

Iki 25910,0 tūkst. Lt

3.7.

Paramos intensyvumas

Iki 100 proc. tinkamų projekto išlaidų

3.8.

Projekto vieta

Lietuvos Respublika

3.9.

Projekto trukmė

36 mėnesiai

3.10.

Projekto pradžia

2009 m.

4.

Atitikties kriterijai

1. Finansuojamos tik įstaigos, kuriose yra įsteigti pagalbos specialistų etatai.

2. Įranga tiekiama pagal patvirtintus paketus.

3. Įranga nebuvo atnaujinta per paskutinius 5 metus.

4. Rekonstrukcija, kapitalinis remontas ir remontas remiamas tik PPT ir švietimo įstaigoms, teikiančioms pedagoginę psichologinę pagalbą, nedalyvavusioms projekte „Pedagoginių psichologinių tarnybų plėtra“ (Bendrojo programavimo dokumento 1.5. priemonė) arba dalyvavusių, bet projekto metu neturėjusioms galimybių sudaryti sąlygas šiuolaikiškam vaikų konsultavimui, t.y. renovuoti patalpas, skirtas konsultavimui, vaikų įvertinimui ir darbui su vaikais, taip pat PPT, kurios yra su švietimo centrais.

5. SPPC – nacionalinis centras, kuris yra atsakingas už pagalbos mokiniui teikimo sistemos plėtojimą, todėl jo aplinkos atnaujinimui teikiamas prioritetas.

5.

Administruojanti institucija

Centrinė projektų valdymo agentūra

6.

Projektų vertinimas

Atliekamas projekto tinkamumo vertinimas

7.

Horizontalieji prioritetai

 

7.1.

Lygių galimybių skatinimas

Projekto tikslinėms grupėms – bendrojo lavinimo įstaigų mokiniams, mokytojams ir pagalbos specialistams, Pedagoginių psichologinių tarnybų, švietimo įstaigų, teikiančių pedagoginę psichologinę pagalbą, bei Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro specialistams bus sudarytos geresnės darbo sąlygos nepaisant lyties, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ar etninės priklausomybės, religijos, įsitikinimų ir kitų Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse ar įstatymuose numatytų pagrindų.

Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas.

7.2.

Novatoriškos veiklos ir bendradarbiavimo veiksmai

Netaikoma

7.3.

Informacinės visuomenės plėtra

Projekto metu diegiant informacines technologijas mokyklose, PPT ir SPPC bus prisidedama prie Lietuvos informacinės visuomenės plėtros strateginiame plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 8 d. nutarimu Nr. 625 (Žin., 2005, Nr. 73-2649), numatytų tikslų pasiekimo:

1. Užtikrinti Lietuvos gyventojams galimybę įgyti žinių, įgūdžių ir kvalifikaciją, kurie leistų, pasinaudojus ryšių ir IT pranašumais, lanksčiau prisitaikyti prie sparčiai kintančių gyvenimo ir darbo sąlygų;

2. Siekti, kad taikant informacines ir komunikacines technologijas Lietuvos gyventojams būtų teikiamos kuo geresnės kokybės mokymo paslaugos.

Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas.

7.4.

Regioninė plėtra

Pagrindinės regioninės plėtros nuostatos yra išdėstytos Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme (Žin., 2000, Nr. 66-1987; 2002, Nr. 123-5558). Projekto vykdymu siekiama socialinių ir ekonominių skirtumų tarp regionų ir regionų viduje mažinimo, visos valstybės teritorijos tolygios ir tvarios plėtros skatinimo teikiant prioritetą ir investuojant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 (Žin., 2007, Nr. 15-555) numatytų 14 savivaldybių bei Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370), numatytų 7 ekonominio augimo centrų jaunimo mokyklas.

Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas.

7.5.

Darnus vystymasis

Projektas atitinka Nacionalinėje darnaus vystymosi strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029), nustatytą prioritetą „Švietimo ir mokslo vaidmens didinimas“, numatytus švietimo ir mokslo krypties ilgalaikius, vidutinės ir trumpalaikės trukmės tikslus bei prisideda prie priemonės „tinkamai naudojant valstybės, savivaldybių ir ES fondu lėšas, modernizuoti švietimo ir mokslo įstaigų infrastruktūrą“ įgyvendinimo.

Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas.

3. Išdėstau 42 priedo 7 punktą taip:

7. Tikslų pasiekimą apibūdina šis pagrindinis uždavinys: atnaujinti ikimokyklinio ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas teikiančių mokyklų patalpų ir įrangos būklę. Numatoma:

7.1. modernizuoti Regiono plėtros tarybų atrinktas mokyklas, vykdančias ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas;

7.2. pritaikyti Regiono plėtros tarybų atrinktas mokyklas, vykdančias ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, įvairių ugdymosi poreikių (gabių, specialiųjų ugdymosi poreikių ir kt.) turinčių vaikų nuo gimimo iki 7 metų ugdymui, švietimo pagalbos teikimui.“

4. Išdėstau 42 priedo 9 punktą taip:

9. Komponento įgyvendinimo stebėseną vykdo Ministerija ir vertina rezultatus pagal šiuos nacionalinio lygio rodiklius:

 

Rodiklis

Esama padėtis

Tikėtina padėtis
2015 m.

metai

reikšmė

Produkto rodikliai:

 

 

 

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, skaičius

2006

60

5. Išdėstau 42 priedo 10 punktą taip:

10. Komponento įgyvendinimo stebėseną vykdo valstybinė biudžetinė švietimo įstaiga Mokytojų kompetencijos centras (toliau vadinama – MKC) ir vertina rezultatus pagal šiuos Komponento lygio produkto rodiklius:

 

Rodiklis

Esama padėtis

Tikėtina padėtis 2015 m.

metai

reikšmė

Produkto rodikliai:

 

 

 

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Alytaus regione

2006

5

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Kauno regione

2006

8

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Klaipėdos regione

2006

7

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Marijampolės regione

2006

5

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Panevėžio regione

2006

6

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Šiaulių regione

2006

7

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Tauragės regione

2006

4

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Telšių regione

2006

4

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Utenos regione

2006

6

Modernizuota mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, Vilniaus regione

2006

8

6. Išdėstau 42 priedo 16 punktą taip:

16. Atsižvelgiant į Komponento specifiką ir pasirinktą įgyvendinimo schemą, išskiriami šie pagrindiniai Projektų atitikties ir atrankos kriterijai:

 

Eil. Nr.

Kriterijų kategorijos

Kriterijai

1.

Bendra informacija

 

1.1

Veiksmų programa

2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programa

1.2

Prioritetas

2 prioritetas „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“

1.3

Priemonė

Investicijos į ikimokyklinio ugdymo įstaigas

1.4

Nacionalinė programa

Mokyklų tobulinimo programa plius

2.

Finansavimo būdas

 

2.1

Finansavimo būdas

Regionų projektai

2.2

Kryžminis finansavimas

Nenumatomas

3.

Tinkamumas

 

3.1

Pareiškėjas (-ai)

1. Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijos

2. Mokyklos, vykdančios ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas

3.2

Partneris (-iai)

Taikomi tie patys reikalavimai, kaip ir pareiškėjams

3.3

Remiamos veiklos

Ikimokyklinio ir/arba priešmokyklinio ugdymo modernizavimo išlaidos:

– patalpų rekonstrukcija, pritaikymas

– ikimokyklinio ugdymo įranga

3.4

Tikslinės grupės

1. Vaikai 0–7 m.

2. Pedagogai

3.5

Projekto dydis

Neribojamas

3.6

Prašomos paramos dydis

Iki 1467,3 tūkst. Lt

3.7

Paramos intensyvumas

Iki 100 proc. tinkamų projekto išlaidų

3.8

Projekto vieta

Lietuvos Respublika

3.9

Projekto trukmė

24 mėn.

3.10

Projekto pradžia

Kvietimas teikti projektus – 2009 m.

4.

Atitikties kriterijai

Detalūs atitikties kriterijai parengiami įgyvendinant parengiamąjį etapą (žr. 12.1 punktą)

5.

Administruojanti institucija

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

6.

Projektų vertinimas

Atliekamas projekto tinkamumo vertinimas

7.

Horizontalieji prioritetai

 

7.1

Lygių galimybių skatinimas

Projekto tikslinėms grupėms – vaikams iki 7 m. bei auklėtojams (mokytojams) bus sudarytos geresnės mokymosi ir darbo sąlygos nepaisant lyties, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ar etninės priklausomybės, religijos, įsitikinimų ir kitų Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse ar įstatymuose numatytų pagrindų. Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas

7.2

Novatoriškos veiklos ir bendradarbiavimo veiksmai

Netaikoma

7.3

Informacinės visuomenės plėtra

Projekto metu diegiant informacines technologijas šalies mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio ugdymo programas ir/arba priešmokyklinio ugdymo programas, bus prisidedama prie Lietuvos informacinės visuomenės plėtros strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 8 d. nutarimu Nr. 625 (Žin., 2005, Nr. 73-2649), numatytų tikslų pasiekimo:

užtikrinti Lietuvos gyventojams galimybę įgyti žinių, įgūdžių ir kvalifikaciją, kurie leistų, pasinaudojus ryšių ir informacinių technologijų pranašumais, lanksčiau prisitaikyti prie sparčiai kintančių gyvenimo ir darbo sąlygų; siekti, kad taikant informacines ir komunikacines technologijas Lietuvos gyventojams būtų teikiamos kuo geresnės kokybės mokymo paslaugos.

Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas.

7.4

Regioninė plėtra

Pagrindinės regioninės plėtros nuostatos yra išdėstytos Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme (Žin., 2000, Nr. 66-1987; 2002, Nr. 123-5558). Projekto vykdymu siekiama socialinių ir ekonominių skirtumų tarp regionų ir regionų viduje mažinimo, visos valstybės teritorijos tolygios ir tvarios plėtros skatinimo investuojant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 (Žin., 2007, Nr. 15-555) numatytų 14 savivaldybių bei Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370), numatytų 7 ekonominio augimo centrų vidurines mokyklas ir gimnazijas.

Atrenkant projektus, bus taikomas regionų atrankos principas.

Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas.

7.5

Darnus vystymasis

Projektas atitinka Nacionalinėje darnaus vystymosi strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029), numatytus švietimo ir mokslo krypties ilgalaikius, vidutinės ir trumpalaikės trukmės tikslus bei prisideda prie šių priemonių įgyvendinimo:

prireikus periodiškai atnaujinti įvairių švietimo lygmenų programas, atsižvelgiant į opiausias šalies problemas, eurointegracijos ir globalizacijos siekius;

kurti ir diegti aktyvaus mokymo(si) metodus, skatinti integralų, nagrinėjantį esamas ekonomines, socialines ir aplinkos problemas mokymą(si) ir tarpdalykines studijas;

pakeisti tradicinius pasyvius ugdymo ir studijų metodus aktyviais, savarankiškumą, aktyvumą ir atsakomybę ugdančiais metodais;

Projekto poveikis šiai horizontaliajai sričiai yra teigiamas.

7. Išdėstau 44 priedo 7 punktą taip:

7. Komponento įgyvendinimo stebėseną vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau vadinama – Ministerija) ir vertina rezultatus pagal šiuos 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos lygio įgyvendinimo lygio rodiklius (2 uždavinys „Gerinti mokymosi visą gyvenimą paslaugų kokybę“):

 

Rodiklio tipas

Rodiklis (vertinimo vienetas)

Pradinė situacija

Tikėtina padėtis 2015 metais

Informacijos šaltinis

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjų iš investicijų į švietimo infrastruktūrą skaičius (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

1600

Projektų ataskaitos

Produkto

Projektų skaičius

4

Projektų ataskaitos

 

Modernizuotos nevalstybinės bendrojo lavinimo mokyklos

2

Projektų ataskaitos

 

Modernizuotos meninio ugdymo valstybinės bendrojo lavinimo mokyklos

2

Projektų ataskaitos

 

V. SUDERINAMUMAS SU VEIKSMŲ PROGRAMOMIS

 

Veiksmų programa

Sanglaudos skatinimo veiksmų programa

Veiksmų programos prioritetas

2 prioritetas. „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“

Prioriteto uždavinys

2 uždavinys „Užtikrinti aukštesnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę bei prieinamumą, gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje“

Uždavinio priemonė

Nevalstybinių ir valstybinių bendrojo lavinimo mokyklų, vykdančių meninio ugdymo programas, infrastruktūros plėtra

Programa

Mokyklų tobulinimo programa plius

Programos tikslas

Plėtoti švietimo paslaugas, jų kokybę, prieinamumą tobulinant švietimo sistemos pagalbą tarp bendrojo ugdymo, profesinio rengimo ir aukštojo mokslo, modernizuojant bendrojo ugdymo infrastruktūrą ir vystant paramos mokiniui sistemą

Programos uždavinys

Modernizuoti nevalstybines ir valstybines bendrojo lavinimo mokyklas, vykdančias meninio ugdymo programas, ir šiose mokyklose dirbančių mokytojų darbo vietas sudarant sąlygas tobulinti bendrojo lavinimo ugdymo turinį ir gerinti švietimo kokybę

8. Išdėstau 44 priedo 8 punktą taip:

8. Veiklos, susijusios su nevalstybinių bendrojo lavinimo ir valstybinių bendrojo lavinimo mokyklų, vykdančių meninio ugdymo programas, mokyklų statybos, rekonstrukcijos ir remonto darbais, taip pat jų aprūpinimu reikalinga technika, įranga ir baldais bei atsižvelgiant į vykdomas nevalstybinių ir valstybinių bendrojo lavinimo mokyklų, vykdančių meninio ugdymo programas, mokyklų funkcijas bei tikslinių grupių poreikius aprūpinimu mokymo(si) priemonėmis.“

9. Išdėstau 44 priedo 13.3 punktą taip:

13.3. nevalstybinių bendrojo lavinimo mokyklų savininkai.“

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 

_________________