LIETUVOS DARBO BIRŽOS

prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL TEISĖS AKTUOSE NUMATYTŲ VEIKSMŲ SU BEDARBIO STATUSU IR NEDARBO SOCIALINIO DRAUDIMO IŠMOKA ATLIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. vasario 22 d. Nr. V-98

Vilnius

 

1. T v i r t i n u Teisės aktuose numatytų veiksmų su bedarbio statusu ir nedarbo socialinio draudimo išmoka atlikimo tvarkos aprašą.

2. Į p a r e i g o j u teritorinių darbo biržų direktorius, vykdant teisės aktuose numatytus veiksmus su bedarbio statusu ir nedarbo socialinio draudimo išmoka, vadovautis minėtame apraše nustatyta tvarka.

3. P a v e d u:

3.1. įsakymo vykdymą kontroliuoti Lietuvos darbo biržos direktoriaus pavaduotojui;

3.2. įsakymo rengėjui pateikti įsakymo kopijas teritorinėms darbo biržoms bei Lietuvos darbo biržos skyriams.

 

 

Direktorius                                                          Mindaugas Petras Balašaitis

 

_________________


PATVIRTINTA

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos

direktoriaus 2011 m. vasario 22 d.

įsakymu Nr. V-98

 

TEISĖS AKTUOSE NUMATYTŲ VEIKSMŲ SU BEDARBIO STATUSU IR NEDARBO SOCIALINIO DRAUDIMO IŠMOKA ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Teisės aktuose numatytų veiksmų su bedarbio statusu ir nedarbo socialinio draudimo išmoka (toliau – NSDI) atlikimo tvarkos aprašas (toliau – šis Aprašas) reglamentuoja teritorinių darbo biržų (toliau – TDB) darbuotojų veiksmus suteikiant, sustabdant, atstatant, pakeičiant, nenutraukus registracijos, panaikinant bedarbio statusą ir skiriant, neskiriant, apskaičiuojant, mokant, perskaičiuojant NSDI, sustabdant, atnaujinant, nutraukiant, pratęsiant NSDI mokėjimą bei pakartotinai skiriant NSDI.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymu (Žin., 2006, Nr. 73-2762; 2009, Nr.86-3638), Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatymu (toliau – NSDI įstatymas) (Žin., 2004, Nr.4-26), Nedarbo socialinio draudimo išmokų nuostatais (toliau – NSDI nuostatai), patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1656 (Žin., 2004, Nr. 186-6930), Darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašu (toliau – Stebėsenos aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. A1-473 (Žin., 2009, Nr. 95-4044; 2010, Nr. 89-4744) bei Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. A1-476 (Žin., 2009, Nr. 95-4045; 2010, Nr. 117-5983). Šiame apraše naudojamos sąvokos atitinka šiame punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3. NSDI neskyrimas – veiksmas atliekamas tuo atveju, kai nustatoma, kad asmuo turi teisę gauti NSDI, tačiau ši išmoka dar nepaskirta vadovaujantis NSDI įstatymo nustatytomis NSDI skyrimo sąlygomis, atsiradus vienai iš NSDI įstatyme nustatytų NSDI neskyrimo priežasčių.

4. Šiame apraše nurodyta numeracija reiškia atliekamų veiksmų eiliškumą.

 

II. BEDARBIO STATUSO SUTEIKIMAS, SUSTABDYMAS, ATSTATYMAS, PANAIKINIMAS IR PAKEITIMAS, NENUTRAUKUS REGISTRACIJOS

 

5. Teritorinės darbo biržos skyriaus, vykdančio klientų aptarnavimo funkcijas (toliau – Klientų aptarnavimo skyrius), specialistas, vykdantis darbo ieškančių asmenų registravimo funkciją:

5.1. įsiregistruojančio asmens apsilankymo TDB metu priima iš jo šiuos dokumentus:

5.1.1. registracijai TDB – Stebėsenos aprašo 10.1–10.3 punktuose nurodytus būtinus dokumentus;

5.1.2. registracijai TDB – Stebėsenos aprašo 11.1–11.5 punktuose nurodytus papildomus dokumentus;

5.1.3. NSDI skyrimui – NSDI nuostatų 27.1–27.6 punktuose nurodytus dokumentus;

5.2. padaro pateiktų dokumentų, reikalingų papildomo užimtumo rėmimo požymiui nustatyti, kopijas ir jas patvirtina (rašomas žodis „Tikra“, specialisto vardas, pavardė ir parašas);

5.3. užpildo Lietuvos darbo biržos informacinėje sistemoje (toliau – Informacinėje sistemoje) arba pateikia užpildyti įsiregistruojančiam asmeniui Darbo ieškančio asmens kortelę, kurios formą, suderinus su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, tvirtina Lietuvos darbo biržos direktorius, ir pateikia įsiregistruojančiam asmeniui pasirašyti;

5.4. patikrina Darbo ieškančio asmens kortelėje pateiktą informaciją pagal šio Aprašo 5.1 punkte nurodytus dokumentus ir dokumentų originalus grąžina įsiregistruojančiam asmeniui;

5.5. asmeniui registruojantis pakartotinai, patikslina Informacinėje sistemoje esančius duomenis, paprašydamas pateikti Stebėsenos aprašo 10.1 punkte nurodytą dokumentą ir tuos dokumentus, kurie nebuvo pateikti ankstesnės registracijos metu, atspausdina patikslintą Darbo ieškančio asmens kortelę ir pateikia įsiregistruojančiam asmeniui pasirašyti;

5.6. supažindina įsiregistravusį asmenį su TDB registruotomis laisvomis darbo vietomis ir reikalavimais kandidatams laisvoms darbo vietoms užimti, aptaria siūlomo darbo sąlygas ir siūlo įsidarbinti į labiausiai jo profesinį pasirengimą ir (ar) gebėjimus atlikti siūlomą darbą atitinkančias laisvas darbo vietas;

5.7. pasirašytinai supažindina su bedarbio teisėmis, pareigomis ir atsakomybe bei įteikia asmeniui individualią Darbo ieškančio asmens atmintinę, kurios formą ir pildymo tvarką nustato Lietuvos darbo biržos direktorius;

5.8. skiria įsiregistravusiam asmeniui kito apsilankymo datą, ne vėlesnę kaip po 8 kalendorinių dienų nuo užsiregistravimo teritorinėje darbo biržoje dienos, įrašo ją ir patvirtina savo parašu individualioje Darbo ieškančio asmens atmintinėje;

5.9. jeigu Darbo ieškančio asmens kortelę užpildė įsiregistruojantis asmuo, įveda jo duomenis į Informacinę sistemą. Šiuos veiksmus galima atlikti nedalyvaujant įsiregistravusiam asmeniui;

5.10. ne vėliau kaip kitą darbo dieną kreipiasi arba Informacinėje sistemoje formuoja paklausimą į Stebėsenos aprašo 18.1–18.3 punktuose nurodytas institucijas ir įstaigas dėl asmens duomenų pateikimo ir perduoda suformuotą asmens bylą Klientų aptarnavimo skyriaus specialistui, vykdančiam konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas.

6. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas, gavęs iš šio Aprašo 5 punkte nurodyto specialisto Darbo ieškančio asmens kortelę su šio aprašo 5.2 punkte nurodytomis dokumentų kopijomis:

6.1. pagal gautus duomenis iš institucijų, nurodytų šio Aprašo 5.10 punkte, nustato užregistruoto asmens statusą ir Informacinėje sistemoje paskaičiuoja nedarbo socialinio draudimo stažą. Nedarbo socialinio draudimo stažą įrašo Darbo ieškančio asmens kortelėje;

6.2. sutikrina su Juridinių asmenų registro duomenimis, ar įmonei suteiktas likviduojamos įmonės statusas, jeigu pagal iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VSDFV) gautus duomenis nustato, kad jam paskirtas aptarnauti asmuo yra individualios įmonės savininkas;

6.3. Informacinėje sistemoje formuoja siūlymus dėl bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atstatymo, panaikinimo ar pakeitimo, nepanaikinant registracijos.

7. Darbo rinkos paslaugų poskyrio vedėjas, o nesant šio poskyrio – Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas:

7.1. kiekvieną dieną patikrina šio Aprašo 6.3 punkte nurodytų siūlymų pagrįstumą, parengia Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjo sprendimų dėl bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atstatymo, panaikinimo ar pakeitimo, nepanaikinant registracijos (toliau – Sprendimai dėl bedarbio statuso), projektus kartu su sprendimų prieduose esančiais įsiregistravusių asmenų, kuriems numatoma suteikti, sustabdyti, atstatyti, panaikinti bedarbio statusą ar jį pakeisti, nepanaikinant registracijos, sąrašais (toliau – Sąrašai dėl bedarbio statuso) ir juos vizuoja;

7.2. pateikia Sprendimų dėl bedarbio statuso projektus Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjui iki tos darbo dienos pabaigos, kurią parengė Sprendimų projektus.

8. Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjas priima Sprendimus dėl bedarbio statuso pagal jam pateiktus Sprendimų dėl bedarbio statuso projektus.

9. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas, likus vienai darbo dienai iki bedarbio apsilankymo teritorinėje darbo biržoje dienos, kreipiasi arba Informacinėje sistemoje formuoja paklausimą į Stebėsenos aprašo 18.1 punkte nurodytas institucijas ir įstaigas dėl asmens duomenų, nurodytų Stebėsenos aprašo 18.1 punkte, pateikimo.

 

III. NSDI SKYRIMAS, APSKAIČIAVIMAS IR PERSKAIČIAVIMAS, NSDI NESKYRIMAS

 

10. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas:

10.1. suformuoja užklausą VSDFV dėl trūkstamų duomenų, pateikimo ir išsiaiškina, ar įsiregistruojantis asmuo gauna ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės, motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpas, valstybines socialinio draudimo, šalpos ar valstybines pensijas (išskyrus našlių, našlaičių ir maitintojo netekimo pensijas), netekto darbingumo periodines kompensacijas dėl nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų. Nedarbo socialinio draudimo stažą, gaunamų pensijų, išmokų ir kompensacijų rūšis įrašo Darbo ieškančio asmens kortelėje. Jeigu būtina patikslinti duomenis apie išeitinių išmokų ar kompensacijų išmokėjimą/neišmokėjimą, raštu kreipiasi į darbdavį arba, jei įmonė bankrutuojanti ar bankrutavusi, į bankroto administratorių duomenims patikslinti.

10.2. Informacinėje sistemoje formuoja siūlymus dėl bedarbių teisės gauti NSDI, apskaičiuoja bedarbiams priklausančios NSDI dydį bei mokėjimo trukmę pagal bedarbių nedarbo socialinio draudimo stažo, draudžiamųjų pajamų ir jo gaunamų valstybinio socialinio draudimo išmokų ar pašalpų duomenis, gautus iš VSDFV, ir pagal kitų, jų gaunamų pensijų, kompensacijų ar pašalpų, nurodytų NSDI įstatyme, duomenis;

11. Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjas arba jo pavaduotojas kiekvieną dieną patikrina šio Aprašo 10.2 punkte nurodytų siūlymų pagrįstumą Informacinėje sistemoje, juos patvirtina ir apie tai informuoja darbo išteklių skyriaus vedėją arba jo įgaliotą asmenį.

12. Darbo išteklių skyriaus vedėjas arba jo įgaliotas asmuo:

12.1. patikrina NSDI skyrimo ir apskaičiavimo teisėtumą, patvirtina NSDI skyrimą Informacinėje sistemoje, parengdamas įsakymų dėl NSDI skyrimo projektus, suformuoja asmenų, turinčių teisę į NSDI sąrašus (toliau – Sąrašai dėl NSDI skyrimo) ir juos vizuoja;

12.2. pateikia įsakymų dėl NSDI skyrimo projektus kartu su įsakymų prieduose esančiais Sąrašais dėl NSDI skyrimo TDB direktoriui pasirašyti.

13. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas:

13.1. informuoja bedarbius apie NSDI skyrimą/neskyrimą NSDI nuostatuose nustatyta tvarka;

13.2. įrašo NSDI skyrimo datą ir dydį į Darbo ieškančio asmens kortelę arba pažymi, kad NSDI neskiriama;

13.3. per 5 darbo dienas nuo prašymo skirti NSDI (jeigu ji nebuvo paskirta) ar perskaičiuoti NSDI gavimo TDB dienos, gavus patikslintus asmens duomenis dėl NSDI perskaičiavimo iš VSDFV, NSDI nuostatuose nustatyta tvarka perskaičiuoja NSDI. Nustatęs, kad bedarbis turi teisę gauti NSDI ar turi būti patikslintas jos dydis arba mokėjimo terminas, Informacinėje sistemoje formuoja atitinkamus siūlymus ir apie tai informuoja Klientų aptarnavimo skyriaus vedėją arba jo pavaduotoją, kurie, gavę šią informaciją, atlieka šio aprašo 11 punkte nurodytus veiksmus. Kiti veiksmai dėl NSDI skyrimo ar perskaičiavimo atliekami šio Aprašo III dalyje nustatyta tvarka.

13.4. atsiradus bent vienai iš NSDI įstatyme nurodytų sąlygų neskirti NSDI, Informacinėje sistemoje formuoja siūlymus dėl NSDI neskyrimo ir apie tai informuoja Klientų aptarnavimo skyriaus vedėją arba jo pavaduotoją, kurie, gavę šią informaciją, atlieka tapačius veiksmus kaip ir skiriant NSDI. Kiti veiksmai dėl NSDI neskyrimo atliekami šio Aprašo III dalyje nustatyta tvarka.

 

IV. NSDI mokėjimas

 

14. Mėnesiui pasibaigus, iki kito mėnesio 8 dienos, Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjas arba jo įgaliotas specialistas kreipiasi į Stebėsenos aprašo 18.1–18.3 punktuose nurodytas institucijas ir įstaigas dėl asmenų, kuriems mokama NSDI, duomenų pateikimo.

15. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas:

15.1. gavęs duomenis iš Stebėsenos aprašo 18.1–18.3 punktuose nurodytų institucijų, patikrina, ar bedarbiai atitinka bedarbio apibrėžime nurodytas sąlygas, ar neatsirado NSDI įstatyme nurodytų NSDI mokėjimo sustabdymo, atnaujinimo arba nutraukimo priežasčių. Atsiradus NSDI įstatyme nurodytoms NSDI mokėjimo sustabdymo, atnaujinimo arba nutraukimo priežastims, atliekami šio Aprašo V dalyje nurodyti veiksmai;

15.2. Informacinėje sistemoje:

15.2.1. formuoja siūlymą dėl NSDI mokėjimo ir Informacinės sistemos pagalba apskaičiuoja NSDI dydį, jeigu, atlikus šio Aprašo 15.1 punkte nurodytus veiksmus, nustato, kad bedarbiai atitinka bedarbio apibrėžime nurodytas sąlygas.

15.2.2. formuoja siūlymą dėl NSDI nutraukimo ir atlieka kitus šio Aprašo V dalyje nurodytus veiksmus, jeigu nustato, kad bedarbiai nebeatitinka bedarbio apibrėžime nurodytų sąlygų. Apie tai informuoja Klientų aptarnavimo skyriaus vedėją arba jo pavaduotoją.

16. Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjas arba jo pavaduotojas patikrina, šio Aprašo 15.2.1 punkte nurodytų siūlymų pagrįstumą, juos patvirtina ir apie tai informuoja Finansų ir apskaitos skyriaus specialistą.

17. Finansų ir apskaitos skyriaus specialistas:

17.1. mėnesiui pasibaigus, iki kito mėnesio 8 dienos, pagal gautus duomenis iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei iš VSDFV apie socialinės apsaugos išmokas (šalpa, valstybinės pensijos, netekto darbingumo periodinės kompensacijos dėl nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės ar motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpas) ir patikrina, o, esant būtinybei, ir pakoreguoja apskaičiuotos NSDI dydį, priklausomai nuo kitų bedarbiams mokamų socialinės apsaugos išmokų, ir Informacinėje sistemoje patvirtina paskaičiuotą NSDI dydį;

17.2. vykdo išskaitymus iš NSDI pagal vykdomuosius raštus;

17.3. parengia konkrečios dienos NSDI mokėjimų priskaitymo žiniaraštį ir jį pasirašo;

17.4. pateikia pasirašytą žiniaraštį Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjui.

18. Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas:

18.1. patikrina gautus žiniaraščius ir juos pasirašo;

18.2. pateikia pasirašytus žiniaraščius tvirtinti TDB direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui.

19. Finansų ir apskaitos skyriaus specialistas:

19.1. gavęs TDB direktoriaus ar jo įgalioto asmens patvirtintus žiniaraščius, parengia mokėjimo pavedimus;

19.2. pateikia mokėjimo pavedimus Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjui arba Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjo pavaduotojui.

20. Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas arba Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjo pavaduotojas:

20.1. pasirašo NSDI gaunančių bedarbių mokėjimo pavedimus;

20.2. teikia tvirtinti NSDI gaunančių bedarbių mokėjimo pavedimus TDB direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui;

20.3. išsiunčia mokėjimo pavedimą bankui.

 

V. NSDI MOKĖJIMO sustabdymas, Atnaujinimas IR NUTRAUKIMAS

 

21. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas, atsiradus NSDI įstatyme nurodytoms NSDI mokėjimo sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo priežastims, nurodo šias priežastis Informacinėje sistemoje;

22. Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjas arba jo pavaduotojas kiekvieną dieną patikrina šio Aprašo 21 punkte nurodytų NSDI sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo priežasčių pagrįstumą Informacinėje sistemoje, juos patvirtina ir apie tai informuoja darbo išteklių skyriaus vedėją arba jo įgaliotą asmenį.

23. Darbo išteklių skyriaus vedėjas:

23.1. patikrina NSDI mokėjimo sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo teisėtumą, patvirtina NSDI mokėjimo sustabdymą, atnaujinimą ir nutraukimą Informacinėje sistemoje parengdamas įsakymų dėl NSDI mokėjimo sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo projektus, suformuoja NSDI mokėjimo sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo sąrašus (toliau – Sąrašai dėl NSDI sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo) ir juos vizuoja;

23.2. pateikia įsakymų dėl NSDI sustabdymo, atnaujinimo arba nutraukimo projektus kartu su įsakymų prieduose esančiais Sąrašais dėl NSDI sustabdymo, atnaujinimo ir nutraukimo TDB direktoriui pasirašyti.

 

Vi. NSDI mokėjimo pratęsimas

 

24. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas, likus mėnesiui iki bedarbiams paskirtos arba atnaujintos NDSI mokėjimo termino pabaigos:

24.1. patikrina, ar šiems bedarbiams paskirtos arba atnaujintos NSDI mokėjimo termino pabaigos dieną nėra likę ne daugiau kaip 5 metai iki senatvės pensijos amžiaus;

24.2. suformuoja užklausą VSDFV apie šiems bedarbiams NSDI mokėjimo metu išduotus nedarbingumo pažymėjimus arba nėštumo ir gimdymo pažymėjimus;

24.3. patikrina, ar TDB aptarnaujama teritorija nebuvo įtraukta į socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimą dėl NSDI pratęsimo, nustatančio teritorijas, kuriose pratęsiamas išmokos mokėjimas (savivaldybes, seniūnijas), jos mokėjimo pradžią ir pabaigą;

24.4. atsiradus bent vienai iš NSDI įstatyme nurodytų NSDI mokėjimo pratęsimo priežasčių, atlieka šio Aprašo III dalyje nurodytus veiksmus. NSDI mokėjimas pratęsiamas NSDI įstatyme nustatytais terminais.

 

VII. NSDI PAKARTOTINIS SKYRIMAS

 

25. Klientų aptarnavimo skyriaus specialistas, vykdantis konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo funkcijas, praėjus 12 mėnesių nuo sprendimo neskirti NSDI arba ją nutraukti dienos:

25.1. patikrina, ar bedarbis NSDI įstatyme nustatytomis sąlygomis iš naujo įgijo teisę gauti NSDI;

25.2. nustatęs, kad bedarbis iš naujo įgijo teisę gauti NSDI NSDI įstatyme nustatytomis sąlygomis, atlieka šio Aprašo III dalyje nurodytus veiksmus.

 

viii. baigiamosios nuostatos

 

26. Už sukauptų ir įvestų į Lietuvos darbo biržos informacinę sistemą duomenų apie bedarbius teisingumą, bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atstatymo, pakeitimo, nenutraukus registracijos, panaikinimo teisėtumą ir pagrįstumą atsako Klientų aptarnavimo skyriaus darbuotojai, priklausomai nuo šiame Apraše jiems atlikti nurodytų veiksmų.

27. Už NSDI skyrimo, apskaičiavimo ir perskaičiavimo, NSDI neskyrimo, sustabdymo, atnaujinimo, nutraukimo, pratęsimo ir pakartotinio skyrimo teisėtumą ir pagrįstumą atsako Darbo išteklių skyriaus darbuotojai, priklausomai nuo šiame Apraše jiems atlikti nurodytų veiksmų.

28. Už NSDI mokėjimo savalaikiškumą, NSDI paskaičiavimą, priklausomai nuo kitų bedarbiams mokamų socialinės apsaugos išmokų, atsako Finansų ir apskaitos skyriaus darbuotojai, priklausomai nuo šiame Apraše jiems atlikti nurodytų veiksmų.

29. Bedarbius apie NSDI permokėtas lėšas informuoja ir permokėtų lėšų išieškojimą vykdo Klientų aptarnavimo skyriaus darbuotojai.

30. NSDI permokėtų lėšų išieškojimo kontrolę vykdo Darbo išteklių skyriaus darbuotojai.

31. NSDI permokėtų lėšų grąžinimo buhalterinę apskaitą vykdo Finansų ir apskaitos skyriaus darbuotojai.

 

_________________