LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL VARTOTOJŲ KOMISIJOS SUDARYMO TVARKOS APRAŠO, VARTOTOJŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ IR VARTOTOJŲ DALYVAVIMO STANDARTIZACIJOJE FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2008 m. balandžio 23 d. Nr. D1-223

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 35-972; 2007, Nr. 39-1435) 16 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 16 d. nutarimo Nr. 34 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymą“ (Žin., 2008, Nr. 10-345) 1.1.3, 1.1.4, 1.1.5 papunkčiais ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2008, Nr. 46(1)-1725), 13.5 punktu,

tvirtinu pridedamus:

1. Vartotojų komisijos sudarymo tvarkos aprašą.

2. Vartotojų komisijos nuostatus.

3. Vartotojų dalyvavimo standartizacijoje finansavimo tvarkos aprašą.

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                      ARTŪRAS PAULAUSKAS

______________

 

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. D1-223

 

VARTOTOJŲ KOMISIJOS SUDARYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vartotojų komisijos sudarymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato subjektų, turinčių teisę skirti savo atstovą į Vartotojų komisiją, parinkimo, Vartotojų komisijos narių skyrimo, sudėties tvirtinimo ir keitimo tvarką.

2. Vartotojų komisija sudaroma siekiant užtikrinti Lietuvos standartizacijos departamento prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Departamentas) funkcijų įgyvendinimą, veiklos vystymą ir vartotojų dalyvavimą standartizacijoje.

3. Vartotojų komisija yra nuolatinė komisija, kurios funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką nustato Vartotojų komisijos nuostatai.

 

II. VARTOTOJŲ KOMISIJOS SUDARYMAS

 

4. Vartotojų komisiją sudaro 11 narių: 1 Departamento atstovas, 5 kitų valstybės institucijų atstovai, 4 skėtinių ir didžiausių vartotojų asociacijų atstovai ir 1 Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovas. Departamentui atstovauja Departamento direktoriaus pavaduotojas.

5. Į Vartotojų komisijos sudėtį įtraukiami šių valstybės institucijų, kurių veikla yra susijusi su vartotojų teisių apsauga, atstovai: Lietuvos Respublikos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, Visuomeninės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija skiria savo atstovą į Vartotojų komisiją, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 35-972; 2007, Nr. 39-1435) 16 straipsnio 4 dalimi.

6. Į Vartotojų komisijos sudėtį įtraukiami šių svarbiausių skėtinių ir didžiausių vartotojų asociacijų, kurių veikla yra susijusi su vartotojų interesų gynimu, ir kurios aktyviai dalyvauja Departamento technikos komitetų veikloje, atstovai: Nacionalinės vartotojų konfederacijos, Vakarų Lietuvos vartotojų federacijos, Lietuvos vartotojų asociacijos, Lietuvos vartotojų instituto.

7. Tvarkos aprašo 4, 5 ir 6 punktuose nurodytos įstaigos (toliau – Įstaigos) ir organizacijos (toliau – Organizacijos) į Vartotojų komisiją skiria po vieną atstovą Departamento raštišku prašymu.

8. Vartotojų komisijos asmeninė sudėtis tvirtinama Departamento direktorius įsakymu. Įsakyme nurodomas Vartotojų komisijos pirmininkas (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos atstovas), jo pavaduotojas (Departamento atstovas), kiti Vartotojų komisijos nariai ir sekretorius. Vartotojų komisijos sekretorius nėra Vartotojų komisijos narys.

9. Įstaigų ir Organizacijų atstovai į Vartotojų komisiją skiriami dvejiems metams. Praėjus dvejiems metams, skirtasis atstovas lieka Vartotojų komisijos nariu, jeigu jį paskyrusioji Įstaiga ar Organizacija nepaskiria naujo atstovo. Įstaiga ar Organizacija gali atšaukti savo atstovą ir skirti naują atstovą, nesuėjus dvejiems metams nuo atstovo paskyrimo.

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. D1-223

 

VARTOTOJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vartotojų komisija yra kolegiali patariamoji institucija.

2. Vartotojų komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos standartizacijos departamento prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Departamentas) direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais standartizacijos srityje, tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų dokumentais dėl vartotojų dalyvavimo standartizacijoje ir šiais nuostatais.

3. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 35-972; 2007, Nr. 39-1435) vartojamas sąvokas.

4. Vartotojų komisiją techniškai aprūpina Departamentas.

5. Vartotojų komisijos sekretorius (toliau – Sekretorius) yra Departamento valstybės tarnautojas.

 

II. VARTOTOJŲ KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Vartotojų komisijos uždaviniai yra:

6.1. skatinti vartotojų dalyvavimą standartizacijoje;

6.2. šviesti vartotojus apie dalyvavimo standartizacijoje svarbą ir naudą;

6.3. vertinti vartotojų dalyvavimo standartizacijoje praktiką.

7. Vartotojų komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. koordinuoja Departamento technikos komitetų (toliau – LST TK) narių – vartotojų organizacijų – veiklą nacionaliniu, Europos ir tarptautiniu lygmeniu;

7.2. nustato prioritetines vartotojų dalyvavimo standartizacijoje sritis;

7.3. teikia siūlymus Departamentui dėl seminarų, konferencijų bei kitų mokymo priemonių vartotojams ir dalyvauja jas organizuojant bei vykdant;

7.4. teikia siūlymus dėl dokumentų, susijusių su vartotojų dalyvavimu standartizacijoje, projektų;

7.5. teikia siūlymus dėl standartų programos ir dalyvauja ją svarstant;

7.6. teikia ateinančių metų planuojamų lėšų ir numatomų darbų siūlymus Departamentui, vertina paraiškas finansavimui ir rekomenduoja suteikti finansavimą dalyvauti tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų technikos komitetų ir jų darbo grupių posėdžiuose, Europos vartotojų dalyvavimo standartizacijoje koordinavimo asociacijos (toliau – ANEC) renginiuose ir Tarptautinės standartizacijos organizacijos Vartotojų politikos komiteto (toliau – ISO COPOLCO) renginiuose.

 

III. VARTOTOJŲ KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS

 

8. Vartotojų komisijos nariai, kiek tai susiję su jų funkcijų vykdymu, turi teisę:

8.1. dalyvauti Departamento organizuojamuose pasitarimuose bei kituose renginiuose standartizacijos klausimais, Sekretoriui suderinus jų dalyvavimą;

8.2. dalyvauti ISO COPOLCO renginiuose Departamento direktoriaus nustatyta tvarka;

8.3. gauti iš Departamento informaciją, reikalingą jų funkcijų vykdymui, ir teikti su savo funkcijų vykdymu susijusią informaciją tarptautinių, Europos ar užsienio valstybių standartizacijos organizacijų vartotojų institucijoms.

 

IV. VARTOTOJŲ KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Vartotojų komisijos pirmininkas (toliau – Pirmininkas) organizuoja Vartotojų komisijos darbą ir atstovauja jai. Jei Pirmininko nėra, jo funkcijas vykdo Vartotojų komisijos pirmininko pavaduotojas.

10. Sekretorius rengia Vartotojų komisijos posėdžius, derina jų darbotvarkę, tvarko Vartotojų komisijos dokumentaciją, parengia informaciją, kurios reikia Vartotojų komisijos darbui.

11. Pagrindinė Vartotojų komisijos veiklos forma yra posėdis. Vartotojų komisija savo sprendimu gali nustatyti ir kitus darbo būdus (pavyzdžiui, keitimasis pasiūlymais (nuomonėmis) elektroniniu paštu).

12. Vartotojų komisija į posėdžius renkasi ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius. Vartotojų komisijos posėdis rengiamas Pirmininko sprendimu arba ne mažiau kaip 6 Vartotojų komisijos nariams pareikalavus. Reikalavimas sušaukti Vartotojų komisijos posėdį pateikiamas Pirmininkui raštu.

13. Vartotojų komisijos posėdžio darbotvarkę nustato Pirmininkas. Vartotojų komisijos posėdžio medžiagą ir darbotvarkę Sekretorius pateikia Vartotojų komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio.

14. Vartotojų komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau nei pusė Vartotojų komisijos narių. Jeigu Vartotojų komisijos narys negali dalyvauti Vartotojų komisijos posėdyje, jis gali raštu pateikti savo nuomonę dėl numatomų svarstyti posėdyje klausimų. Raštu pateikta nuomonė turi būti paskelbta posėdyje.

15. Vartotojų komisijos nariui daugiau kaip 3 kartus iš eilės neatvykus į posėdį, Pirmininkas gali kreiptis raštu į Vartotojų komisijos narį paskyrusią įstaigą ar organizaciją su prašymu paskirti kitą atstovą.

16. Pirmininkas, atsižvelgdamas į svarstomo klausimo turinį ir Vartotojų komisijos narių pasiūlymus, gali kviesti į Vartotojų komisijos posėdžius Departamento ir kitų įstaigų ar organizacijų atstovus. Kvietimai pateikiami ne vėliau kaip 2 darbo dienos iki posėdžio.

17. Vartotojų komisijos sprendimai priimami paprastąja dalyvaujančių posėdyje Vartotojų komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia pirmininkaujančio Vartotojų komisijos posėdžiui asmens balsas. Prie sprendimo gali būti pridedamos atskirosios Vartotojų komisijos narių nuomonės.

 

V. VARTOTOJŲ KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

18. Vartotojų komisijos posėdžio protokole nurodoma posėdžio data, eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, pranešėjai bei nuomones išreiškę asmenys. Į posėdžio protokolą įrašomi priimti sprendimai, nurodant balsavimo rezultatus. Vartotojų komisijos protokolą pasirašo Vartotojų komisijos posėdžiui pirmininkavęs asmuo ir Sekretorius. Protokolo projektas pasirašomas ne vėliau kaip per 8 darbo dienas po Vartotojų komisijos posėdžio.

19. Sekretorius elektroniniu paštu išsiunčia protokolo kopijas visiems Vartotojų komisijos nariams ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Vartotojų komisijos posėdžio. Vartotojų komisijos nariai turi teisę per 3 darbo dienas nuo protokolo išsiuntimo dienos pateikti faksu arba elektroniniu paštu pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo Sekretoriui. Per 3 dienas negavus Vartotojų komisijos narių pastabų ir pasiūlymų, laikoma, kad protokolui pritariama. Gautų pastabų pagrįstumas svarstomas ir reikalingi sprendimai priimami kitame Vartotojų komisijos posėdyje.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Vartotojų komisijos sprendimus, susijusius su Departamento veikla, Sekretorius perduoda Departamento vadovybei ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Vartotojų komisijos posėdžio.

21. Vartotojų komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Departamente Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

22. Kiekvienų metų pirmąjį ketvirtį Vartotojų komisija pateikia Departamentui ataskaitą apie praėjusių metų veiklą.

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. D1-223

 

VARTOTOJŲ DALYVAVIMO STANDARTIZACIJOJE FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vartotojų dalyvavimo standartizacijoje finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja vartotojų dalyvavimo standartizacijoje finansavimą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir atsiskaitymą už panaudotas lėšas.

2. Vartotojų dalyvavimo standartizacijoje finansavimas (toliau – Finansavimas) vykdomas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Lietuvos standartizacijos departamentui prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Departamentas), strateginio veiklos plano programos „Standartizacijos darbų koordinavimas ir plėtojimas“ priemonei „Vartotojų dalyvavimo standartizacijoje finansavimas“ įgyvendinti.

3. Finansavimas vykdomas šiais atvejais:

3.1. Departamento technikos komitetų (toliau – LST TK) narių – vartotojų organizacijų – įgaliotųjų atstovų dalyvavimo tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų technikos komitetų ir jų darbo grupių posėdžiuose išlaidoms apmokėti (kelionės ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos);

3.2. Vartotojų komisijos narių dalyvavimo Tarptautinės standartizacijos organizacijos Vartotojų politikos komiteto (toliau – ISO COPOLCO) posėdžiuose;

3.3. Lietuvos vartotojų organizacijų, esančių Europos vartotojų dalyvavimo standartizacijoje koordinavimo asociacijos (toliau – ANEC) narėmis, atstovų dalyvavimo šios organizacijos renginiuose išlaidoms apmokėti (kelionės ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos);

3.4. vartotojų, dalyvaujančių Departamento technikos komitetų veikloje, mokymo išlaidoms apmokėti.

 

II. FINANSAVIMO PLANAVIMAS IR SKYRIMAS

 

4. Lėšos vartotojų dalyvavimui standartizacijoje finansuoti skiriamos biudžetiniams metams.

5. Kiekvienais metais iki birželio 15 d. Vartotojų komisija parengia ir pateikia ateinančių metų planuojamų lėšų ir numatomų darbų siūlymus, reikalingus parengti Departamento strateginį veiklos planą.

6. Kiekvienais metais iki sausio 15 d. Departamentas, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimus, skirtus Departamento strateginio veiklos plano priemonei „Vartotojų dalyvavimo standartizacijoje finansavimas“ įgyvendinti, Vartotojų komisijos nustatytas vartotojų dalyvavimo standartizacijoje prioritetines sritis ir Vartotojų komisijos siūlymus, patvirtina preliminarų finansavimo planą. Šis preliminarus finansavimo planas skelbiamas Departamento tinklalapyje ir pateikiamas Vartotojų komisijai. Kartu paskelbiama apie paraiškų, kurių formą tvirtina Departamento direktorius, priėmimą Vartotojų komisijoje (ne vėliau kaip iki sausio 31 d.). LST TK narių – vartotojų organizacijų – įgaliotųjų atstovų paraišką turi pasirašyti atitinkamo LST TK pirmininkas ir sekretorius, ANEC narių – Lietuvos vartotojų organizacijų – paraišką – atitinkamos organizacijos vadovas, Vartotojų komisijos paraišką dalyvauti ISO COPOLCO renginiuose – Vartotojų komisijos pirmininkas.. Vartotojų komisijos paraiškos perduodamos vertinti Departamentui.

7. Vartotojų komisija, vertindama paraiškas, turi atsižvelgti į šiuos kriterijus:

7.1. paraiška atitinka nustatytas vartotojų dalyvavimo standartizacijoje prioritetines sritis;

7.2. iškelti uždaviniai yra konkretūs;

7.3. paraiška pasirašyta atitinkamo LST TK pirmininko ir sekretoriaus arba Lietuvos vartotojų organizacijos vadovo.

8. Vartotojų komisija ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d. pateikia Departamentui įvertintas paraiškas kartu su posėdžio, kuriame buvo vertintos paraiškos, protokolu.

9. Antrajam pusmečiui gali būti pateikiamos papildomos arba patikslintos paraiškos. Šias paraiškas Tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti asmenys pateikia Vartotojų komisijai ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 15 d. Papildomas arba patikslintas paraiškas Vartotojų komisija turi įvertinti ir pateikti kartu su posėdžio protokolu Departamentui ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 1 d.

10. Jeigu pateikiama netinkamai užpildyta paraiška, Departamentas nurodo pašalinti trūkumus per 2 savaites. Jeigu paraiškos teikėjas per nustatytąjį terminą trūkumų nepašalina, Departamentas atsisako nagrinėti paraišką ir apie tai informuoja paraiškos teikėją.

11. Vartotojų komisijos siūlymus ir įvertintas paraiškas vertina Departamento strateginio planavimo grupė (toliau – Strateginio planavimo grupė).

12. Strateginio planavimo grupė įvertina paraiškas, atsižvelgdama į šiuos kriterijus:

12.1. Vartotojų komisija objektyviai įvertino paraiškas pagal Tvarkos aprašo 7 punkte nustatytus kriterijus;

12.2. renginys aktualus ir naudingas;

12.3. dalyvavimo renginyje sąmata išsami ir pagrįsta.

13. Strateginio planavimo grupė priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo. Strateginio planavimo grupės sprendimai dėl finansavimo skyrimo įforminami protokolu, kurį pasirašo strateginio planavimo grupės pirmininkas.

14. Strateginio planavimo grupės sprendimai yra teisėti, jeigu juos priimant dalyvauja ir jiems pritaria ne mažiau kaip 2/3 Strateginio planavimo grupės narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra strateginio planavimo grupės pirmininko balsas.

15. Departamentas per 3 darbo dienas nuo strateginio planavimo grupės sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimo išsiunčia visiems pateikusiems paraiškas asmenims Strateginio planavimo grupės posėdžio protokolo kopijas ir raštu informuoja juos apie Išlaidų kompensavimo sutarties (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką.

16. Departamentas planuoja ir panaudoja gautus asignavimus Tvarkos aprašo 3 punkte numatytiems veiksmams atlikti, atsižvelgdamas į Vartotojų komisijos siūlymus.

 

III. IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO SUTARTIES SUDARYMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMĄ

 

17. Paraiškos teikėjas, kuriam skirtas finansavimas, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Strateginio planavimo grupės sprendimo gavimo turi atvykti į Departamentą sudaryti Sutartį.

18. Pavyzdinę Sutarties formą tvirtina Departamento direktorius.

19. Sutartyje turi būti numatyta:

19.1. lėšų naudojimo tikslinė paskirtis;

19.2. asmens pareiga lėšas naudoti tik pagal tikslinę paskirtį;

19.3. Departamento teisė kontroliuoti lėšų panaudojimą;

19.4. Departamento teisė nutraukti Sutartį, jeigu paaiškėja, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

19.5. išlaidas patvirtinančių dokumentų pateikimas ir LST TK, arba ANEC nario – Lietuvos vartotojų organizacijos, arba Vartotojų komisijos išvadų dėl atlikto darbo ataskaitos pateikimas;

19.6. pasekmės neįvykdžius įsipareigojimų pagal Sutartį.

20. Įsipareigojimų pagal Sutartis vykdymą kontroliuoja Departamentas.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Vartotojų dalyvavimo standartizacijoje finansavimui skirtas lėšas Departamentas tvarko Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________