LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL TEISMO MEDICINOS INSTITUTO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2001 m. sausio 5 d. Nr. 20

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099; 2000, Nr. 85-2580) 73 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Teismo medicinos instituto nuostatus (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                       Rolandas Paksas

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                            Algirdas Monkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 20

 

TEISMO MEDICINOS INSTITUTO NUOSTATAI

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Teismo medicinos institutas (toliau vadinama – institutas) yra valstybės mokslo įstaiga, kurios steigėjas – Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

2. Instituto steigėjo funkcijas vykdo Lietuvos teisės universitetas (toliau vadinama – universitetas).

3. Institutas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, Lietuvos teisės universiteto statutu ir šiais nuostatais.

4. Institutas yra juridinis asmuo, savarankiškas organizaciniu, teisiniu, finansiniu ir ūkiniu požiūriu, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybiniu herbu ir savo pavadinimu. Instituto buveinė yra Vilniuje (adresas – Verkių g. 7-110, Vilnius 2042).

 

II. INSTITUTO UŽDAVINIAI

 

5. Svarbiausieji instituto veiklos tikslai ir uždaviniai yra šie:

5.1. teismo medicinos mokslo krypties moksliniai tyrimai, atveriantys galimybę naudotis pasauliniais mokslo laimėjimais ir juos praturtinti;

5.2. tarptautinių mokslinių programų ir bendrų su užsienio šalių mokslo centrais mokslinių tyrimų vykdymas;

5.3. teismo medicinos ekspertizės ir tyrimai;

5.4. dalyvavimas Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso ir Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso reglamentuotuose procesiniuose veiksmuose;

5.5. naujos ekspertinės metodikos rengimas ir diegimas į ekspertinę praktiką;

5.6. tęstinis teismo medicinos ekspertų rengimas, kvalifikacijos suteikimas ir tobulinimas.

 

III. INSTITUTO TEISĖS

 

6. Institutas, vykdydamas jam pavestus uždavinius, turi teisę:

6.1. savarankiškai nustatyti savo struktūrą, vidaus tvarką, konkretų mokslo darbuotojų, ekspertų, administracijos tarnautojų ir kitų darbuotojų skaičių, jų teises, pareigas ir darbo apmokėjimo sąlygas;

6.2. naudoti savo nuožiūra mokslininkų ir kitų darbuotojų darbo rezultatus, jeigu tai nepažeidžia autorių teisių;

6.3. vienytis su kitomis institucijomis į įvairias organizacijas ir asociacijas bendriems mokslo, ūkiniams ar socialiniams uždaviniams spręsti;

6.4. bendradarbiauti su kitomis Lietuvos Respublikos, taip pat užsienio mokslo ir studijų institucijomis;

6.5. sudaryti specialistų rengimo ir tobulinimo sutartis su mokslo ir studijų institucijomis;

6.6. prašyti teisėsaugos institucijų pateikti dokumentus, kurių reikia skirtiems ar užsakytiems ekspertiniams tyrimams.

 

IV. INSTITUTO PAREIGOS

 

7. Institutas privalo:

7.1. pateikti universiteto senatui tvirtinti perspektyvinį instituto veiklos 5 metų planą;

7.2. kasmet pateikti universiteto senatui tvirtinti instituto veiklos metinę ataskaitą;

7.3. teisės aktų nustatyta tvarka teikti universitetui kitą reikiamą informaciją apie instituto veiklą;

7.4. nustatyti ir plėtoti prioritetines teismo medicinos mokslinio darbo kryptis;

7.5. dalyvauti universiteto studijų procese;

7.6. sudaryti institute sąlygas universiteto mokslininkams vykdyti mokslinius tyrimus ir tobulintis;

7.7. organizuoti mokslo darbų, monografijų, vadovėlių leidybą, kongresus, konferencijas, simpoziumus ir kitus mokslo renginius;

7.8. teikti Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų, teisėsaugos, sveikatos apsaugos ir kitoms institucijoms pasiūlymus dėl teismo medicinos tyrimų vykdymo;

7.9. apibendrinti instituto veiklos rezultatus ir jais remdamasis numatyti tolesnę veiklos taktiką, teikti universitetui pasiūlymus, kaip ją tobulinti;

7.10. vykdyti nuolatinę savo veiklos kvalifikacinę savianalizę ir savikontrolę;

7.11. teikti mokamas paslaugas atliekant nukentėjusių asmenų kūno sužalojimo sunkumo įvertinimo tyrimus, cheminius, spektrinius ir kitus tyrimus fizinių ir juridinių asmenų užsakymu, nustatyti šių paslaugų įkainius (išskyrus atvejus, reguliuojamus atitinkamų teisės aktų).

 

V. INSTITUTO VALDYMAS

 

8. Pagrindinės instituto valdymo institucijos yra mokslo darbuotojų ir ekspertų visuotinis susirinkimas (toliau vadinama – susirinkimas), instituto taryba (toliau vadinama – taryba), direktorius ir direktoratas.

9. Susirinkimas šaukiamas ne rečiau kaip kartą per metus. Iniciatyvos šaukti susirinkimą teisę turi instituto direktorius, taip pat taryba arba ne mažiau kaip trečdalis instituto mokslo darbuotojų ir ekspertų.

10. Susirinkimas vykdo šias funkcijas:

10.1. atviru balsavimu renka pusę tarybos sudėties;

10.2. svarsto įvairius instituto veiklą reglamentuojančius klausimus, teikia pasiūlymus tarybai ir direktoratui;

10.3. renka 2 metams revizijos komisiją iš 3 asmenų. Komisija tikrina instituto ūkinę, finansinę veiklą ir kartą per metus atsiskaito susirinkimui.

11. Susirinkimas yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai instituto mokslo darbuotojų ir ekspertų. Susirinkimo nutarimai yra teisėti, jeigu už juos atviru balsavimu balsuoja daugiau kaip pusė susirinkimo dalyvių.

12. Taryba sudaroma 2 metams iš 16 narių. Pusę tarybos narių sudaro susirinkime išrinkti nariai, ketvirtadalį – universiteto senato paskirti nariai, kitą ketvirtadalį – Vidaus reikalų ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Švietimo ir mokslo ministerijos ir Generalinės prokuratūros deleguoti atstovai.

Taryba iš savo narių renka pirmininką, jo pavaduotoją ir sekretorių.

13. Svarbiausieji tarybos uždaviniai yra šie:

13.1. tvirtinti pagrindines instituto mokslinės veiklos kryptis, aprobuoti perspektyvinį instituto veiklos 5 metų planą ir teikti universiteto senatui jį tvirtinti;

13.2. teikti universiteto senatui pasiūlymus dėl instituto nuostatų pakeitimo;

13.3. teikti universiteto rektoriui išvadas dėl instituto direktoriaus paskyrimo ir atšaukimo;

13.4. svarstyti ir tvirtinti instituto organizacinę struktūrą ir struktūrinius pakeitimus, darbuotojų darbo apmokėjimo, premijavimo ir kitų išmokų sistemą (kiek tai neprieštarauja galiojantiems teisės aktams), svarstyti metinę instituto veiklos ataskaitą, Finansų ministerijos ir Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintų metinių pajamų ir išlaidų sąmatų vykdymą;

13.5. aprobuoti institute vykdomų mokslo tiriamųjų darbų rezultatų diegimą į ekspertinę praktiką;

13.6. nustatyti ir tvirtinti konkurso būdu renkamų mokslo darbuotojų ir padalinių vadovų, priimamų naujų ekspertų kvalifikacinius reikalavimus;

13.7. nustatyti teismo medicinos ekspertų tęstinio rengimo, kvalifikacijos suteikimo ir tobulinimo tvarką;

13.8. tvirtinti instituto mokslinę ir ekspertinę veiklą reglamentuojančius dokumentus ir vidaus tvarkos taisykles;

13.9. sudaryti instituto konkursų, atestacijos (kvalifikacijos) ir kitas komisijas, išskyrus rinkimų komisiją.

14. Tarybos narių iš instituto darbuotojų rinkimams (prieš mėnesį iki naujos tarybos tvirtinimo) instituto direktorius sudaro rinkimų komisiją.

15. Taryba nutarimus priima savo posėdžiuose, kurie šaukiami ne rečiau kaip kartą per pusę metų. Neeilinis tarybos posėdis gali būti sušauktas reikalaujant direktoriui arba tarybos pirmininkui, arba daugiau kaip pusei tarybos narių. Tarybos posėdžio nutarimai yra teisėti, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tarybos narių, o nutarimai priimami atviru (tarybai nutarus, gali būti ir slaptu) balsavimu paprasta balsų dauguma.

16. Instituto direktorių, tarybai pritarus, 5 metams skiria ir nustato jam atlyginimą universiteto rektorius. Jeigu taryba nepritaria universiteto rektoriaus pasiūlytai kandidatūrai, teikiama kita kandidatūra. Instituto direktoriumi gali būti tik asmuo, turintis mokslo laipsnį.

17. Instituto direktorius:

17.1. vadovauja instituto veiklai, veikia jo vardu ir jam atstovauja;

17.2. atsako už tai, kad instituto veikla atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus teisės aktus ir instituto nuostatus;

17.3. leidžia įsakymus, instituto vardu sudaro sutartis su kitomis institucijomis ir organizacijomis;

17.4. priima ir atleidžia instituto darbuotojus, skelbia konkursus pareigoms eiti;

17.5. nustato darbuotojų darbo užmokestį, skatina darbuotojus, skiria jiems tarnybines nuobaudas;

17.6. kontroliuoja teismo medicinos ekspertizių ir tyrimų kokybę, rūpinasi, kad jie būtų laiku atliekami;

17.7. atsako už instituto finansinę veiklą, tinkamą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo;

17.8. teikia tarybai svarstyti instituto metinės veiklos, metinių pajamų ir išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitas;

17.9. vykdo kitas instituto nuostatuose numatytas funkcijas.

18. Direktorius turi 3 pavaduotojus.

19. Tarybos teikimu arba savo iniciatyva (abiem atvejais – universiteto senatui pritarus) instituto direktorių iš pareigų gali atšaukti universiteto rektorius. Universiteto rektorius, atšaukęs instituto direktorių iš pareigų, jo pareigas iki naujo instituto direktoriaus patvirtinimo paveda eiti kitam tarybos nariui.

20. Instituto direktorius nustoja eiti savo pareigas, jeigu:

20.1. pasibaigia jo įgaliojimų laikas;

20.2. jis atsistatydina savo noru arba yra atšaukiamas;

20.3. jis šiurkščiai pažeidžia įstatymus arba įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis;

20.4. universitetas ar institutas likviduojamas.

21. Instituto direktoratas yra kolegialus instituto valdymo organas, kurį sudaro 15 institute dirbančių narių. Direktoriaus teikimu direktorato narius 3 metams skiria universiteto rektorius.

22. Svarbiausieji direktorato uždaviniai yra šie:

22.1. rengti pagrindines instituto mokslinės veiklos kryptis ir perspektyvinį instituto veiklos 5 metų planą;

22.2. rengti kasmetines instituto mokslinės veiklos programas;

22.3. kartu su instituto direktoriumi rengti metines direktoriaus ataskaitas, metines pajamų ir išlaidų sąmatas, jų įvykdymo ataskaitas;

22.4. nustatyti instituto organizacinę struktūrą, daryti struktūrinius pakeitimus;

22.5. rengti instituto veiklą reglamentuojančius dokumentus.

23. Instituto direktoratas nutarimus priima direktorato posėdžiuose. Direktorato posėdžiams vadovauja instituto direktorius arba jo įgaliotas direktorato narys.

24. Instituto direktorato posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai direktorato narių. Instituto direktorato sprendimai yra teisėti, jeigu už juos atvirai balsuoja (direktoratui nutarus, gali būti balsuojama slaptai) daugiau kaip pusė direktorato narių.

 

VI. INSTITUTO PERSONALAS IR DARBO SANTYKIAI

 

25. Instituto personalą sudaro mokslo darbuotojai, ekspertai, administracijos tarnautojai ir kiti instituto veiklą užtikrinantys darbuotojai.

26. Darbo santykius, socialines garantijas, personalo teises ir pareigas institute reglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai, instituto vidaus tvarkos taisyklės ir valstybės tarnautojų pareigybių instrukcijos.

27. Direktoriaus pavaduotojų, mokslo darbuotojų, laboratorijų ir regioninių ekspertinių padalinių vadovų pareigos gaunamos viešo konkurso būdu.

28. Direktoriaus pavaduotoju (išskyrus pavaduotoją ūkio reikalams) gali būti tik asmuo, turintis mokslo laipsnį.

29. Laisvų pareigų konkursą skelbia ir konkurso komisiją iš tarybos bei direktorato narių sudaro direktorius. Konkursas vykdomas įstatymų nustatyta tvarka.

30. Direktorius, pavaduotojai ir padalinių vadovai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už darbų saugos taisyklių laikymąsi institute.

 

VII. TURTAS IR LĖŠOS

 

31. Instituto turtą sudaro pastatai, transporto priemonės, įrengimai ir kitos materialinės vertybės, finansiniai ištekliai, kitas Lietuvos Respublikos įstatymų leidžiamas turtas (toliau vadinama – instituto turtas).

32. Instituto turtą institutas naudoja neatlygintinai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka, saugo jį ir gausina.

33. Dovanotu, gautu kaip parama, ne iš valstybės lėšų įsigytu turtu institutas disponuoja vadovaudamasis atitinkamomis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso normomis ir tarybos nustatyta tvarka.

34. Instituto personalas instituto turtu naudojasi laikydamasis vidaus tvarkos taisyklių.

35. Instituto lėšas sudaro biudžeto lėšos ir pajamos už teikiamas paslaugas, konsultacijas, mokslinę ir ūkinę veiklą. Šios lėšos skiriamos instituto veiklos programoms įgyvendinti.

 

VIII. INSTITUTO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

36. Institutą reorganizuoja ir likviduoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

______________