LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOJE TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. birželio 20 d. Nr. 102

Vilnius

 

Siekdamas pagerinti piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje, jų prašymų ir skundų nagrinėjimą bei vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105):

1. Tvirtinu Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarką (pridedama).

2. Pavedu Bendrajam skyriui šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                        VALENTINAS JUNOKAS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų

tarnybos direktoriaus 2003 m. birželio 20 d.

įsakymu Nr. 102

 

PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOJE TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje (toliau – STT).

2. Aptarnaujant asmenis, šios tvarkos nuostatos taikomos tiek, kiek tokių klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

3. Už šios tvarkos įgyvendinimą atsako STT direktorius.

4. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 patvirtintoje Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinėje tvarkoje (Žin., 2002, Nr. 95-4105).

5. Tarnybinė pagalba teikiama Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ketvirtame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

6. STT darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, nešališkumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia ir tarnybinio bendradarbiavimo principais.

7. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus ir skundus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio STT darbuotojo. STT direktorius turi užtikrinti, kad STT darbuotojų atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais būtų paskirti kiti STT darbuotojai, turintys tokius pat įgaliojimus.

8. STT darbuotojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais.

9. STT nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefonas (jeigu pareiškėjas jį turi). Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Grąžinamo prašymo ar skundo kopija lieka STT.

10. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba kurie yra pareiškėjo nepasirašyti, STT direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu paprastai paliekami nenagrinėti.

11. Nevalstybine kalba gauti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Gautą prašymą ar skundą į lietuvių kalbą išverčia STT, jeigu pagal kompetenciją jai priklauso nagrinėti šiuos dokumentus. Pareiškėjui atsakoma valstybine kalba.

12. Kai asmuo nemoka kalbėti valstybine kalba arba jos nesupranta, arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant turi dalyvauti STT pakviestas vertėjas, sugebantis versti į asmeniui suprantamą kalbą.

13. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.

14. Asmenys aptarnaujami STT darbo laiku. Ne darbo metu, poilsio (švenčių) dienomis asmenys prašymus gali pateikti STT Bendrojo skyriaus Apsaugos grupės darbuotojui.

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBĄ

 

15. Atvykę į STT asmenys prašymus ir skundus gali pateikti ir raštu, ir žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant nei asmens, nei STT interesų. Jei prašymo žodžiu negalima išnagrinėti tuoj pat, pasiūloma asmeniui jį įforminti raštu.

16. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti derinamas iš anksto telefonu ar kita ryšių priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, STT Administracinių procedūrų poskyrio darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį.

17. STT bei STT Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio skyriuose matomoje vietoje turi būti padėtos piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygos, kad jie visada galėtų raštu pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę, išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus.

 

IV. ADMINISTRACINIŲ PROCEDŪRŲ POSKYRIS

 

18. Administracinių procedūrų poskyris – specialus STT struktūrinis padalinys, į kurį atvyksta asmenys, prašantys priimti tam tikrą individualų administracinį aktą, išduoti pažymą ar kitą dokumentą, patvirtinantį tam tikrus juridinius faktus, arba atlikti kitokį administracinį veiksmą.

19. Administracinių procedūrų poskyris:

19.1. priima ir STT vadovybės pavedimu nagrinėja rašytinius asmenų prašymus ir skundus. Priimant prašymą, patikslinama jo esmė, patikrinama, ar pateikti visi dokumentai, kurių reikės sprendimui priimti, prireikus prašoma pateikti papildomus dokumentus. Iš asmens negalima reikalauti papildomos informacijos, kuri yra STT ir kitų institucijų informacinėse sistemose bei registruose ir kurią STT gali gauti tarnybinės pagalbos tvarka, nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme;

19.2. suteikia informaciją apie klausimo sprendimo STT procedūrą;

19.3. jeigu asmens klausimas iš karto neišsprendžiamas, priima rašytinį jo prašymą ar skundą;

19.4. jeigu STT kompetencijai nepriskirta išspręsti asmeniui rūpimą klausimą, paaiškina jam, kuri institucija kompetentinga šiuo klausimu, nurodo jos adresą ir telefoną. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, STT prašymą ar skundą grąžina pareiškėjui ir nurodo grąžinimo priežastį;

19.5. išduoda asmeniui užpildyti reikiamus dokumentus, prireikus padeda juos užpildyti;

19.6. teikia pažymas ir kitus oficialius dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka;

19.7. STT direktoriaus pavedimu teikia asmens prašomą informaciją apie institucijos veiklą Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) nustatyta tvarka;

19.8. atlieka kitus teisės aktų nustatytus veiksmus.

 

V. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

20. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, turi būti užregistruoti Prašymų, pasiūlymų, pareiškimų ir skundų žurnale. Ant prašymo ar skundo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris.

21. Asmenys prašymus gali pateikti STT Administracinių procedūrų poskyriui. Gautus pareiškimus minėto poskyrio darbuotojai registruoja Dokumentų, priimtų Administracinių procedūrų poskyryje, registracijos žurnale ir iki kitos darbo dienos 10 val. juos pateikia Bendrojo skyriaus Kanceliarijai. Asmenys prašymus ne darbo metu, poilsio (švenčių) dienomis gali pateikti STT Bendrojo skyriaus Apsaugos grupės (toliau – Apsaugos grupė) darbuotojui. Budėjimo metu gautus pareiškimus Apsaugos grupės darbuotojai užregistruoja Dokumentų, priimtų Specialiųjų tyrimų tarnybos Apsaugos poste, registracijos žurnale ir pirmąją po poilsio (švenčių) darbo dieną perduoda Bendrojo skyriaus Kanceliarijai.

22. Asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą, įteikiama prašymo ar skundo gavimo faktą patvirtinanti Prašymo priėmimo pažyma, kurioje nurodoma prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris, arba spaudu pažymėta jo prašymo ar skundo kopija.

23. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo prašymo ar skundo gavimo STT datos, STT, gavusi prašymą ar skundą paštu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo datos apie tai informuoja pareiškėją raštu, nurodydama prašymo ar skundo gavimo datą, registracijos numerį, prašymą nagrinėjančio STT darbuotojo pareigas, vardą ir pavardę, tarnybinio telefono numerį.

24. Jeigu STT nėra įgaliota spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, per 5 darbo dienas nuo gavimo datos prašymas ar skundas persiunčiamas kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, prašymas ar skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo STT datos grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis). Prašymai ir skundai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik atsiklausus pareiškėjo. Šiuo atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti prašymą gavimo datos. Jeigu per 10 dienų iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis).

25. Draudžiama persiųsti prašymus ir skundus spręsti institucijoms ar valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

26. Užregistruoti prašymai ir skundai perduodami nagrinėti STT padaliniams pagal kompetenciją ar teritorinį priklausomumą.

 

VI. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

27. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytus reikalavimus.

28. Prašymo ar skundo nagrinėjimas negali tęstis ilgiau kaip 30 dienų nuo jo gavimo STT datos, jei įstatymų nenumatyta kitaip arba prašymo ar skundo nagrinėjimas nėra susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo jo gavimo datos. Šalių susitarimu terminas gali būti pratęstas.

29. Prašymo ar skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priima pirmasis adresatas. Kitos institucijos pagal savo kompetenciją privalo pateikti pasiūlymus dėl prašymo ar skundo sprendimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo šiose institucijose datos be atskiro pirmojo adresato prašymo (reikalavimo).

30. Prašymai ir skundai, persiųsti valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Prezidento ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, turi būti išnagrinėti per 30 dienų nuo jų gavimo STT datos. Valstybės politikai ir nurodytosios įstaigos informuojami apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.

31. Lietuvos Respublikos Seimo narių klausimai ir paklausimai išnagrinėjami per 10 dienų, kiti – per 20 dienų.

32. Kartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad STT sprendimas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo ar skundo gavimo STT datos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas ar skundas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys ir apskundimo tvarka.

 

VII. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ ĮFORMINIMAS

 

33. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, ar atlikti kitus administracinius veiksmus įforminami STT direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu, potvarkiu, raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę.

34. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų, kuriuose išdėstytos pareiškėjo nuostatos tam tikru klausimu ir kuriais pranešama apie STT veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, susijusius su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens interesų ir teisių pažeidimu, taip pat sprendimai dėl prašymų, kuriuose pateikiami pasiūlymai ką nors gerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą būklę ir siūloma ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos, įforminami laisvos formos raštu, kuriame turi būti motyvuotai atsakyta į visus pareiškėjo keliamus klausimus, nurodyta, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.

35. Sprendimai dėl išnagrinėtų skundų, kiti administraciniai veiksmai įforminami atsižvelgiant į administracinio veiksmo turinį.

36. STT darbuotojas, išnagrinėjęs prašymą ar skundą, surašo išvadą ir parengia sprendimo (atsakymo) asmeniui projektą. Išvadą pasirašo vykdytojas ir su sprendimu (atsakymu) asmeniui pateikia struktūrinio padalinio vadovui vizuoti. Išvadą tvirtina ir sprendimą (atsakymą) asmeniui pasirašo STT direktorius ar jo pavaduotojai. Išvadą, pasirašytą vykdytojo, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio skyriuose tvirtina ir sprendimą (atsakymą) asmeniui pasirašo atitinkamo skyriaus viršininkas.

Raštai, adresuoti Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Prezidentui ar Lietuvos Respublikos Vyriausybei, vizuojami ir pasirašomi STT darbo reglamente nustatyta tvarka.

37. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui pranešama registruotu ar paprastu laišku arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai.

38. Pranešime apie nepatenkintą prašymą ar skundą turi būti nurodyti prašymo ar skundo nepatenkinimo motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis, taip pat nurodyta, kur ir kokia tvarka gali būti apskųstas šis sprendimas.

39. Pagrįstų prašymų ar skundų nagrinėjimas laikomas baigtas, kai išspręsti visi jame iškelti klausimai, o asmeniui duotas išsamus atsakymas.

40. Ištirti prašymai ar skundai su visa tyrimo medžiaga grąžinami Bendrojo skyriaus Kanceliarijai arba saugomi Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio skyriuose nustatyta tvarka.

41. Prašymai ar skundai, susiję su STT tiriamomis baudžiamosiomis bylomis, gali būti pridėti prie bylų, apie tai pranešus pareiškėjui.

42. STT darbuotojas, prašymo ar skundo nagrinėjimo metu nustatęs nusikalstamos veikos požymius, surašo motyvuotą tarnybinį pranešimą ir jį, suderinęs su struktūrinio padalinio vadovu, pateikia pareigūnui, įgaliotam pradėti ikiteisminį tyrimą. Įgaliotas pareigūnas įvertina pateiktą informaciją ir nusprendžia, ar pradėti ikiteisminį tyrimą. Sprendimą pradėti ikiteisminį tyrimą įgaliotas pareigūnas priima ant tarnybinio pranešimo užrašydamas rezoliuciją. Tarnybinis pranešimas registruojamas Ikiteisminio tyrimo registracijos žurnale ir nedelsiant perduodamas vykdytojui.

 

VIII. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

43. Pareiškėjas, nesutinkantis su priimtu sprendimu dėl jo prašymo, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą STT direktoriui, kuris privalo organizuoti jo nagrinėjimą laikydamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų administracinės procedūros reikalavimų, arba Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka. Dėl valdžios, valdymo, savivaldos, karinių ir joms prilygintų institucijų pareigūnų piktnaudžiavimo ir biurokratizmo gali būti paduotas skundas Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024) nustatyta tvarka.

44. Pareiškėjas, nesutinkantis su sprendimu dėl išnagrinėto jo skundo, turi teisę paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

45. Jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą sprendimas nėra priimamas, pareiškėjas turi teisę skųstis Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

IX. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

46. Kad būtų taupomas asmenų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo laikas, STT direktorius paskiria STT darbuotojus, atsakingus už asmenų aptarnavimą telefonu.

47. STT darbuotojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą telefonu, uždavinys – nukreipti asmenį, kuris kreipiasi į STT, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręstas jo keliamas klausimas. STT darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą telefonu, privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

47.1. ar STT kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

47.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas;

47.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu STT nekompetentinga nagrinėti asmeniui rūpimą klausimą, ir nurodyti tos institucijos adresą bei telefono numerį.

48. STT darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja STT ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą.

49. STT darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą telefonu, turi laikytis šių taisyklių:

49.1. atsiliepti prieš trečią skambutį (pageidautina);

49.2. prisistatyti skambinančiajam, t. y. pasakyti institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

49.3. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

49.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

49.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšių priemone laiką;

49.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

X. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

50. STT reguliariai nagrinėjami Piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygos įrašai, ne rečiau kaip kartą per metus pasirinktinai organizuojama anoniminė asmenų apklausa, siekiant sužinoti:

50.1. ar jie pakankamai informuoti apie STT darbo laiką;

50.2. ar jiems patogus STT nustatytas priėmimo laikas;

50.3. ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

50.4. ar mandagiai jie buvo aptarnaujami;

50.5. ar jiems rūpimi klausimai buvo išnagrinėti pakankamai kvalifikuotai;

50.6. ar juos patenkino atsakymų į prašymus ir skundus pateikimo terminai;

50.7. ar jie buvo informuoti apie veiksmus, kurių STT ėmėsi jų klausimams spręsti.

51. Gali būti pateikta ir kitų su asmenų aptarnavimu susijusių klausimų.

52. Apklausos duomenys ir kita informacija panaudojami asmenų aptarnavimo kokybei gerinti.

______________