RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS TARYBA

 

N U T A R I M A S

DĖL GINČŲ, KILUSIŲ TARP TELEKOMUNIKACIJŲ OPERATORIŲ, NAGRINĖJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. kovo 26 d. Nr. 07-50-4

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548) 6 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. 798 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų ir Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 57-1687) patvirtintų Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos nuostatų 5.5 ir 6.3 punktais, Ryšių reguliavimo tarnybos taryba nutaria:

1. Patvirtinti Ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų operatorių, nagrinėjimo tvarką (pridedama).

2. Nustatyti, kad ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų operatorių, nagrinėjimo tvarka taikoma prašymams dėl ginčų nagrinėjimo, pareikštiems jai įsigaliojus.

3. Paskelbti šį nutarimą „Valstybės žiniose“.

 

 

 

PIRMININKAS                                                                                        TOMAS BARAKAUSKAS


PATVIRTINTA

Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos

Respublikos Vyriausybės tarybos

2002 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 07-50-4

 

GINČŲ, KILUSIŲ TARP TELEKOMUNIKACIJŲ OPERATORIŲ, NAGRINĖJIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų operatorių, nagrinėjimo tvarką (toliau – tvarka).

2. Pagal Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatyme (Žin., 1998, Nr. 56- 1548; 2000, Nr. 32-892, Nr. 61-1830) nustatytą kompetenciją ginčus, kilusius tarp telekomunikacijų operatorių, dėl:

2.1. telekomunikacijų tinklų sujungimo nagrinėja Telekomunikacijų operatorių ginčų dėl telekomunikacijų tinklų sujungimo nagrinėjimo komisija;

2.2. vamzdynų, kabelių kanalų, kolektorių, bokštų ir stiebų bendro naudojimo sutarčių sąlygų ir užmokesčio dydžio nagrinėja Telekomunikacijų operatorių ginčų dėl vamzdynų, kabelių kanalų, kolektorių, bokštų ir stiebų bendro naudojimo nagrinėjimo komisija. Šie ginčai sprendžiami tais atvejais, kai taikomos Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos Telekomunikacijų operatorių vamzdynų, kabelių kanalų, kolektorių, bokštų ir stiebų naudojimo taisyklės (Žin., 2002, Nr. 18-750).

3. Toliau kiekviena iš komisijų, nurodytų šios tvarkos 2.1 ir 2.2 punktuose, atskirai vadinamos Komisija.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais telekomunikacijų veiklą bei šia tvarka.

5. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

Komercinė paslaptis – telekomunikacijų operatoriui priklausanti ir viešai neatskleista techninė, technologinė, komercinė ar organizacinė informacija, dėl kurios slaptumo išsaugojimo telekomunikacijų operatorius imasi tam tikrų priemonių, išskyrus informaciją, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti laikoma komercine paslaptimi.

Valstybės paslaptis – politiniai, ekonominiai, kariniai, teisėtvarkos, mokslo ir technikos duomenys, kurių praradimas arba neteisėtas atskleidimas gali pažeisti Lietuvos Respublikos suverenitetą, gynybinę ar ekonominę galią, pakenkti Lietuvos Respublikos konstitucinei santvarkai, politiniams interesams, sukelti pavojų žmogaus gyvybei bei sveikatai, jo konstitucinėms teisėms, saugomi pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymą (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2000, Nr. 45-1297, Nr. 75-2274; 2001, Nr. 103-3656).

Tarnybos paslaptis – politiniai, ekonominiai, kariniai, teisėtvarkos, mokslo ir technikos duomenys, kurių platinimas ribojamas dėl valstybės bei jos institucijų interesų, taip pat siekiant apsaugoti žmogaus konstitucines teises, saugomi pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymą (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2000, Nr. 45-1297, Nr. 75-2274; 2001, Nr. 103-3656).

6. Kitos šioje tvarkoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatyme (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2000, Nr. 32-892, Nr. 61-1830).

 

II. KOMISIJOS VEIKLOS PRINCIPAI

 

7. Komisija, spręsdama šios tvarkos 2 punkte nustatytus ginčus, atsižvelgia į:

7.1. vartotojų interesus;

7.2. reguliavimo įpareigojimus ar apribojimus, taikomus bet kuriai iš šalių;

7.3. poreikį skatinti naujas pasiūlas rinkose, teikiančias vartotojams platų telekomunikacijų paslaugų pasirinkimą;

7.4. techniškai ir komerciškai galimas reikalaujamo tinklų sujungimo ar vamzdynų, kabelių kanalų, kolektorių, bokštų ir stiebų bendro naudojimo alternatyvas;

7.5. poreikį užtikrinti vienodo prieinamumo priemones;

7.6. poreikį palaikyti bendrųjų telekomunikacijų tinklų integralumą ir paslaugų sąveiką;

7.7. reikalavimo pobūdį, atsižvelgiant į prieinamus išteklius tokiam reikalavimui patenkinti;

7.8. santykinę šalių padėtį rinkoje;

7.9. visuomenės interesus;

7.10. konkurencijos skatinimą;

7.11. poreikį palaikyti universaliąsias paslaugas.

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Tarnyba) direktoriaus įsakymu yra sudaroma nuolatinė ginčų nagrinėjimo Komisija (atskirai kiekviena 2.1. ir 2.2. punktuose nurodyta komisija) iš 5 (penkių) narių, iš kurių yra skiriamas Komisijos pirmininkas ir pirmininko pavaduotojas. Komisijos nariai yra Tarnybos tarnautojai.

9. Komisijos sekretorių (toliau – sekretorius) skiria Tarnybos Telekomunikacijų departamento direktorius.

10. Komisija už savo darbą kartą per metus atsiskaito Tarnybos tarybai.

11. Komisijos veiklos formos yra:

11.1. tvarkomasis posėdis;

11.2. posėdis.

12. Tvarkomajame posėdyje Komisija sprendžia klausimus, reikalingus pasiruošti ginčo nagrinėjimui, bei išnagrinėjusi ginčą priima sprendimą. Tvarkomasis posėdis vyksta nedalyvaujant ginčo šalims ar jų atstovams bei kitiems asmenims, nurodytiems šioje tvarkoje.

13. Posėdyje Komisija išnagrinėja ginčą. Ginčo nagrinėjimas posėdyje vyksta lietuvių kalba. Ginčo šalys, nemokančios lietuvių kalbos, savo iniciatyva ir sąskaita kviečiasi į posėdį vertėją. Posėdyje ginčai tarp šalių sprendžiami viešai. Ginčo šalių prašymu Komisija nutarimu gali paskelbti ginčo nagrinėjimą uždaru, jeigu viešai nagrinėjant ginčą gali būti atskleista valstybės, tarnybos ar ginčo šalies komercinė paslaptis. Uždarame posėdyje, be Komisijos narių ir sekretoriaus, gali dalyvauti tik ginčo šalys ar jų atstovai, o reikiamais atvejais – specialistai bei vertėjai.

14. Toliau posėdžiai, nurodyti šios tvarkos 11 punkte, abu kartu vadinami Komisijos posėdžiu, o atitinkamai kiekvienas iš jų atskirai – tvarkomasis posėdis arba posėdis.

15. Komisijos posėdžiui vadovauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant, – Komisijos pirmininko pavaduotojas, kuris tokiu atveju turi visas Komisijos pirmininko teises ir pareigas.

16. Komisijos posėdžio laiką, suderinęs su Komisijos nariais, paskiria jos pirmininkas.

17. Komisijos posėdis vyksta Tarnybos paskirtoje patalpoje.

18. Komisijos posėdis yra teisėtas ir Komisija gali priimti nutarimus ar sprendimus, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 4 (keturi) Komisijos nariai. Komisija priima nutarimus ar sprendimus Komisijos posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Nė vienas iš Komisijos narių neturi teisės susilaikyti nuo balsavimo. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos narys, nesutinkantis su Komisijos nutarimu ar sprendimu, turi teisę raštu išdėstyti savo atskirąją nuomonę.

19. Komisija, nagrinėdama ginčą, priima:

19.1. nutarimus. Nutarimai priimami atskirais klausimais, kuriais nesprendžiamas ginčas. Komisijos nutarimai įrašomi į Komisijos posėdžio protokolą;

19.2. sprendimą. Sprendimas priimamas nutraukus ginčo nagrinėjimą arba jį išsprendus.

20. Surašomas atskiras kiekvieno tvarkomojo posėdžio ar posėdžio protokolas. Protokolą surašo sekretorius.

21. Protokole nurodoma:

21.1. Komisijos posėdžio forma, data ir vieta;

21.2. Komisijos pavadinimas, sudėtis ir sekretorius, ginčo šalių, jų atstovų ir kitų Komisijos posėdyje dalyvaujančių liudytojų, specialistų bei vertėjų vardai ir pavardės;

21.3. žinios apie dalyvaujančių posėdyje ginčo šalių ar jų atstovų atvykimą ir apie jų neatvykimo priežastis;

21.4. nagrinėjamo prašymo turinys;

21.5. asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant prašymą, paaiškinimai;

21.6. Komisijos nario reikalavimu – jo nuomonė svarstomu klausimu;

21.7. Komisijos narių balsavimo rezultatai;

21.8. žinios apie priimtą nutarimą;

21.9. informacija apie sprendimo skelbimą, jo apskundimo tvarkos paaiškinimas bei termino nurodymas.

22. Tvarkomojo posėdžio protokolas turi būti pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio pabaigos. Šios tvarkos nustatytais atvejais protokolo nuorašas išsiunčiamas ginčo šalims kitą dieną po jo pasirašymo.

23. Posėdžio protokolas turi būti pasirašytas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio pabaigos.

24. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius, įrašydami pasirašymo datą.

 

IV. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

25. Komisija turi teisę:

25.1. gauti iš ginčo šalių visą su ginčo nagrinėjimu susijusią informaciją, įskaitant ir finansinę, įsipareigojusi laikytis konfidencialumo;

25.2. kviesti į Komisijos posėdžius specialistus;

25.3. kviesti į posėdžius ginčo šalis ar jų atstovus;

25.4. ginčo šalių prašymu kviesti į posėdžius liudytojus, specialistus bei vertėjus;

25.5. pareikalauti, kad Komisijos paskirtas pranešėjas ar specialistai pateiktų medžiagą, informaciją ar išvadas, reikalingas Komisijos sprendimui priimti. Komisijos reikalaujama medžiaga ar dokumentų kopijos turi būti jai pateikta per Komisijos nustatytą terminą;

25.6. sujungti ginčus į vieną ginčą ir jį išnagrinėti, jeigu Komisijos žinioje yra keli vienarūšiai ginčai, kuriuose dalyvauja tos pačios šalys, arba keli ginčai pagal vieno pareiškėjo reikalavimus skirtingiems suinteresuotiems asmenims ar pagal skirtingų pareiškėjų prašymus tam pačiam suinteresuotam asmeniui, jeigu, Komisijos nuomone, taip sujungus, bus greičiau ir efektyviau išnagrinėti ginčai;

25.7. siūlyti šalims sureguliuoti ginčą taikos sutartimi;

25.8. gauti iš ginčo šalių, jų atstovų ir specialistų paaiškinimus dėl ginčo žodžiu ir raštu;

25.9. priimti nutarimus ir sprendimus;

25.10. kreiptis į Tarnybos direktorių dėl ginčo nagrinėjimo termino pratęsimo;

25.11. kitas teises, kurias reglamentuoja ši tvarka.

26. Komisija privalo:

26.1. išnagrinėti prašymą ir priimti sprendimą ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo Komisijos nutarimo dėl prašymo nagrinėjimo posėdyje priėmimo dienos. Šį terminą turi teisę motyvuotai pratęsti Tarnybos direktorius kiekvieną kartą ne daugiau kaip 2 (dviem) mėnesiams, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatyme (Žin., 1998, Nr. 56- 1548; 2000, Nr. 32-892, Nr. 61-1830) nustatytų ginčų nagrinėjimo terminų. Bendras ginčų nagrinėjimo terminas negali būti ilgesnis kaip 6 (šeši) mėnesiai;

26.2. išnagrinėti prašymą ir priimti sprendimą nešališkai ir objektyviai;

26.3. išsaugoti ginčo šalių komercines paslaptis;

26.4. vykdyti ir kitas pareigas, kurias nustato ši tvarka.

27. Komisijos nariai, sekretorius, specialistai Komisijos darbe gali dalyvauti tik pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą (pridedama).

 

V. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

28. Ginčo šalys turi teisę:

28.1. prašyti Komisijos apsaugoti konkrečiai nurodytas komercines paslaptis. Komisija priima nutarimą dėl prašymo apsaugoti komercines paslaptis pagrįstumo. Jeigu Komisija nusprendžia, kad aukščiau nurodytas prašymas yra pagrįstas, priima nutarimą ginčą nagrinėti uždarame posėdyje, apie tai pranešusi ginčo šalims, nurodydama, kuri informacija yra konfidenciali;

28.2. dalyvauti posėdyje;

28.3. sudaryti taikos sutartį;

28.4. atsisakyti nuo prašymo;

28.5. pripažinti prašymą;

28.6. pareikšti nušalinimus Komisijos sudėčiai;

28.7. Komisijai leidus, kviestis savo iniciatyva ir sąskaita į posėdį specialistus bei vertėjus;

28.8. duoti Komisijai paaiškinimus raštu ir žodžiu;

28.9. pateikti įrodymus iki Komisijai priimant nutarimą nagrinėti ginčą posėdyje. Komisijai ginčą pradėjus nagrinėti posėdyje, ginčo šalys gali pateikti įrodymus tik Komisijai leidus;

28.10. Komisijai leidus, pakeisti reikalavimus;

28.11. gauti Komisijos sprendimų, kuriais išsprendžiamas ginčas, nuorašus;

28.12. apskųsti Komisijos nutarimus arba sprendimą teismui;

28.13. naudotis kitomis teisėmis, kurias joms suteikia ši tvarka.

29. Ginčo šalys privalo:

29.1. Komisijai pareikalavus ir per jos nustatytą terminą, pateikti dokumento be komercinių paslapčių išrašą, kuris įtraukiamas į ginčo bylą;

29.2. saugoti jai pateiktus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;

29.3. vykdyti kitas pareigas, kurias numato ši tvarka.

 

VI. PAREIŠKIMO PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI

 

30. Telekomunikacijų operatorius (toliau – pareiškėjas) turi teisę kreiptis į Komisiją dėl ginčų, nustatytų šios tvarkos 2 punkte, išnagrinėjimo.

31. Prašymas Komisijai paduodamas raštu. Prašyme turi būti nurodyta:

31.1. Komisijos, kuriai prašymas paduodamas, pavadinimas;

31.2. pareiškėjo pavadinimas, kodas, buveinė, taip pat atstovo pavadinimas, kodas ir adresas, jeigu prašymą paduoda atstovas;

31.3. suinteresuoto asmens pavadinimas, kodas ir buveinė;

31.4. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas pagrindžia savo reikalavimą, ir įrodymai, patvirtinantys pareiškėjo išdėstytas aplinkybes, liudytojų vardai, pavardės, gyvenamosios vietos ir kitų įrodymų buvimo vieta;

31.5. pareiškėjo reikalavimas;

31.6. pridedamų prie prašymo dokumentų sąrašas.

32. Prašymą pasirašo pareiškėjas arba jo atstovas. Prie atstovo paduodamo prašymo turi būti pridedamas įgaliojimas.

33. Prie prašymo pridedami šie priedai:

33.1. įrodymai, kuriais pareiškėjas grindžia savo reikalavimus;

33.2. dokumento, įrodančio, jog sumokėtas Tarnybos nustatytas užmokestis už ginčo išnagrinėjimą, originalas.

34. Prašymo su priedais nuorašų Komisijai turi būti pateikta tiek, kad juos būtų galima įteikti suinteresuotam asmeniui, kiekvienam Komisijos nariui ir liktų originalus egzempliorius Tarnyboje. Pateiktų dokumentų ir priedų nuorašai turi būti patvirtinti pareiškėjo arba jo atstovo parašu ir antspaudu.

35. Prašymas su priedais pateikiami lietuvių kalba, o jei dokumentas sudarytas užsienio kalba, – su oficialiu vertimu į lietuvių kalbą.

36. Prašymas laikomas pateiktu tą dieną, kai jį gauna Tarnyba.

37. Suinteresuotas asmuo turi teisę pareikšti pareiškėjui paaiškinimą (toliau – paaiškinimas). Paaiškinimas pateikiamas pagal taisykles, šios tvarkos 31, 32, 33.1, 34 ir 35 punktuose nustatytas prašymui pateikti.

38. Prašymą, teikiamą Komisijai, priima Tarnybos Administracinio departamento Bendrųjų reikalų ir personalo skyrius, kuris nedelsdamas jį perduoda Komisijos pirmininkui.

39. Komisijos pirmininkas per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos sušaukia tvarkomąjį posėdį, kuriame Komisija prašymą priima arba atsisako jį priimti.

40. Komisija atsisako priimti prašymą:

40.1. jeigu prašymo nagrinėjimas nepriskirtas Komisijos kompetencijai;

40.2. jeigu yra įsiteisėjęs Komisijos sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

40.3. jeigu nepateikė šios tvarkos 31, 33.2 ir 34 punktuose nustatytų dokumentų;

40.4. jeigu prašymas ir kartu su juo pateikti dokumentai neatitinka šios tvarkos 31, 34 ir 35 punktuose nustatytų reikalavimų.

41. Komisija, atsisakydama priimti prašymą šios tvarkos 40.1 ir 40.2 punktuose nustatytais atvejais, priima sprendimą nutraukti ginčo nagrinėjimą.

42. Jeigu ginčo šalis kartu su prašymu nepateikė šios tvarkos 31, 33.2 ir 34 punktuose nustatytų dokumentų arba pateikė dokumentus, kurie neatitinka šios tvarkos 31, 34 ir 35 punktuose nustatytų reikalavimų, Komisija priima nutarimą ir nustato pareiškėjui terminą trūkumams pašalinti. Jeigu pareiškėjas pagal Komisijos nurodymus ir jos nustatytu terminu nepašalina trūkumų, prašymas laikomas nepaduotu ir Komisijos nutarimu grąžinamas pareiškėjui.

43. Komisija, nusprendusi priimti prašymą, priima nutarimą ir paskiria iš Komisijos narių pranešėją, kuriam paveda per Komisijos nustatytą terminą surinkti iš ginčo šalių paaiškinimus, dokumentus, ištirti ginčo medžiagą.

44. Pranešėjas, tirdamas prašymą, turi teisę duoti pavedimus Komisijos sekretoriui bei gali pasitelkti specialistus, kad jie pateiktų išvadas dėl ginčo.

45. Pranešėjas, priėmęs prašymą, vieną prašymo ir jo priedo komplektą išsiunčia suinteresuotam asmeniui, nurodydamas ne vėliau kaip per 10 dienų raštu pateikti Komisijai savo motyvuotus paaiškinimus. Pranešėjas, gavęs suinteresuoto asmens paaiškinimus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išsiunčia pareiškėjui susipažinti.

46. Prašymus, paaiškinimus, paklausimus ginčo šalims išsiunčia Komisijos sekretorius, suderinęs su pranešėju.

47. Komisijos sekretorius prašymus (paaiškinimus) išsiunčia registruota pašto siunta su įteikimo atgaliniu patvirtinimu pagal pareiškėjo nurodytą suinteresuoto asmens adresą. Prašymas (paaiškinimas) laikomas įteiktu ir tada, kai suinteresuotas asmuo (pareiškėjas) atsisako jį priimti arba jo nepasiima iš pašto įstaigos, nepaisant pastarosios raginimo.

48. Prašymai, paaiškinimai, Komisijos nutarimų arba sprendimo nuorašai siunčiami adresatams registruotu paštu, o kita informacija gali būti perduodama telekomunikacijų priemonėmis (faksu, telefonu, elektroniniu paštu ir kt.).

49. Pranešėjas, baigęs tirti prašymą, pateikia Komisijos pirmininkui išvadas ir pasiūlymus dėl ginčo.

50. Komisijos pirmininkas sušaukia tvarkomąjį posėdį, kuriame Komisija sprendžia klausimus, reikalingus pasiruošti ginčo nagrinėjimui.

51. Komisija, laikydama, kad nėra kliūčių ginčą nagrinėti, priima tvarkomajame posėdyje nutarimą nagrinėti ginčą posėdyje.

 

VII. GINČO NAGRINĖJIMO POSĖDYJE PROCESAS

 

52. Komisijos posėdžio dalyviai yra:

52.1. pareiškėjas;

52.2. suinteresuotas asmuo;

52.3. ginčo šalių atstovai;

52.4. Komisijos iniciatyva pakviesti Tarnybos tarnautojai (specialistai);

52.5. specialistai bei vertėjai.

53. Ginčo šalims arba jų atstovams raštu pranešama ginčo nagrinėjimo posėdžio vieta ir laikas.

54. Ginčo šalių ir jų atstovų neatvykimas į posėdį, jeigu jiems buvo pranešta apie posėdžio laiką ir vietą, nėra kliūtis nagrinėti prašymą ir priimti sprendimą.

55. Ginčo nagrinėjimo metu ginčo šalys turi teisę būti išklausytos ir duoti paaiškinimus žodžiu.

56. Posėdį pradeda posėdžio pirmininkas ir praneša, koks ginčas bus nagrinėjamas.

57. Posėdžio sekretorius praneša, kas atvyko į posėdį. Komisija nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus. Jei kas nors iš šalių (jų atstovų) neatvyksta, posėdžio sekretorius informuoja, ar jiems buvo tinkamai pranešta apie posėdžio vietą ir laiką, o Komisija nusprendžia, ar galima be jų nagrinėti ginčą.

58. Posėdžio pirmininkas paskelbia Komisijos sudėtį, praneša, kas yra posėdžio sekretorius, išaiškina ginčo šalims jų teisę pareikšti nušalinimus. Nušalinimai Komisijai gali būti pareiškiami pagal Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatas (Žin., 2000, Nr. 18-431; 2001, Nr. 35-1165, Nr. 71-2517, Nr. 99-3529).

59. Komisijos nario nušalinimo klausimą sprendžia Tarnybos direktorius įsakymu. Tarnybos direktorius, nusprendęs tenkinti ginčo šalies prašymą nušalinti Komisijos narį, įsakymu Komisijos narį pakeičia kitu Tarnybos tarnautoju.

60. Pirmininkaujantis išaiškina ginčo šalims jų teises ir pareigas, paklausia ginčo šalis, ar jie turi prašymų, susijusių su nagrinėjamu ginču.

61. Ginčo nagrinėjimas posėdyje pradedamas pirmininkaujančio arba Komisijos nario (pranešėjo) pranešimu apie ginčą. Po to Komisijos pirmininkas paklausia, ar pareiškėjas palaiko savo reikalavimus, ar suinteresuotas asmuo pripažįsta pareiškėjo reikalavimus ir ar nenori šalys baigti ginčą taikos sutartimi.

62. Komisija, nagrinėdama ginčą posėdyje, gali priimti sprendimą nutraukti ginčo nagrinėjimą:

62.1. jeigu nagrinėjant ginčą paaiškėja, jog prašymo nagrinėjimas nepriskirtas Komisijos kompetencijai;

62.2. jeigu pareiškėjas atsisako nuo prašymo;

62.3. jeigu šalys sudaro taikos sutartį.

63. Komisijai nutraukus ginčą, vėl kreiptis į Komisiją dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu neleidžiama.

64. Komisija, nagrinėdama ginčą posėdyje, turi teisę, reikalui esant, atidėti ginčo nagrinėjimo posėdį, paskirdama naujo posėdžio laiką. Apie tai pranešama ginčo šalims.

65. Jeigu, Komisijos nuomone, ginčo šalys gali ginčą išspręsti nepriimant privalomo sprendimo, Komisija turi teisę nustatyti ne ilgesnį kaip 30 dienų terminą šalims susitarti, tam laikui sustabdydama ginčo nagrinėjimą.

66. Komisija išklauso pareiškėjo, po to suinteresuoto asmens paaiškinimus. Dalyvaujantys byloje asmenys turi teisę duoti vienas kitam klausimus. Kiekvienai šaliai turi būti suteikiama galimybė pareikšti savo nuomonę dėl kiekvieno kitos šalies pareiškimo. Po to, kai pasisakė ginčo šalys, jie gali pasisakyti ir antrą kartą ryšium su tuo, kas pasakyta ginčuose. Paskutinės replikos teisė visada priklauso suinteresuotam asmeniui ir jo atstovui.

67. Ištyrus ginčo esmę, Komisijos pirmininkas paskelbia prašymo nagrinėjimą baigtu ir praneša, kada bus priimtas sprendimas.

68. Komisija sprendimą priima tvarkomajame posėdyje. Sprendimo priėmimo metu tvarkomajame posėdyje gali būti tik Komisijos nariai ir sekretorius. Komisija priima motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio pabaigos. Sprendimas įforminamas atskiru dokumentu. Sprendimą pasirašo ginčo nagrinėjimo Komisijos nariai.

69. Tarnybos direktorius sprendimą tvirtina arba motyvuotai atsisako jį tvirtinti, grąžindamas ginčą papildomam nagrinėjimui, įsakymu.

70. Sprendime nurodoma:

70.1. sprendimo priėmimo data ir vieta;

70.2. sprendimą priėmusių Komisijos narių vardai ir pavardės; ginčo šalių pavadinimas, adresas, kodas bei jų atstovų vardai, pavardės;

70.3 pareiškėjo reikalavimai;

70.4. šalių, jų atstovų, dalyvaujančių nagrinėjant prašymą, paaiškinimai;

70.5. nustatytos faktinės aplinkybės;

70.6. aplinkybės, kuriomis grindžiamas Komisijos sprendimas;

70.7. teisės aktai, kuriais Komisija vadovavosi, priimdama sprendimą;

70.8. Komisijos sprendimas;

70.9. ginčo šalių teisė apskųsti Komisijos sprendimą teismui.

71. Sprendimas įsigalioja kitą dieną po to, kai Tarnybos direktoriaus įsakymas, kuriuo patvirtintas sprendimas, paskelbtas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

72. Komisijos sprendimo nuorašas išsiunčiamas ginčo šalims ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo įsigaliojimo.

73. Įsigaliojęs Komisijos sprendimas yra privalomas ginčo šalims.

74. Ginčo šalys turi teisę Komisijos nutarimus ar sprendimus apskųsti teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 85-2566; 2001, Nr. 62-2219) nustatyta tvarka ir terminais.

75. Išnagrinėtų ginčų bylos saugomos Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389) nustatyta tvarka.

 

VIII. GINČO NAGRINĖJIMO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

76. Už ginčo nagrinėjimą pareiškėjas į Tarnybos sąskaitą sumoka Tarnybos tarybos nustatytą vienkartinį užmokestį, kuris nepriklausomai nuo ginčo nagrinėjimo rezultato nėra grąžinamas pareiškėjui. Užmokesčio suma turi būti sumokėta prieš paduodant prašymą.

______________


Ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų

operatorių, nagrinėjimo tvarkos

priedas

 

______________________________________________________________________________

 (Komisijos nario (specialisto, vertėjo) vardas ir pavardė, asmens kodas)

______________________________________________________________________________

(Komisijos pavadinimas)

 

KOMISIJOS NARIO (SPECIALISTO, VERTĖJO) KONFIDENCIALUMO

 

PASIŽADĖJIMAS

 

200 m. ____________d. Nr. ______

_____________________________

(Vietovės pavadinimas)

 

Būdamas komisijos nariu (specialistu, vertėju),

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti komercines paslaptis, kurios man taps žinomos, dirbant________________________ komisijos nariu

_____________________________________________________________ (specialistu, vertėju);

1.2. man patikėtą informaciją, kuri yra komercinė paslaptis, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar pasinaudoti.

2. Man išaiškinta, kad komercinę paslaptį sudaro ta informacija, kurią ginčo šalis konkrečiai nurodo pateikdama prašymą (paaiškinimą) ar kitus dokumentus, ar teikdama paaiškinimus žodžiu ginčo nagrinėjimo posėdyje.

4. Esu perspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti ginčo šalims padarytus nuostolius.

 

 

(Parašas)                                                                 (Vardas ir pavardė)

______________