LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

R E Z O L I U C I J A

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS KONCEPCIJOS

 

1998 m. spalio 22 d.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

siekdamas kuo efektyvesnio valstybės finansinių išteklių valdymo, mano, kad yra būtina biudžeto sandaros reforma.

Biudžeto sandaros reformą reikia vykdyti vadovaujantis šiais principais:

1) nuo 1999 metų valstybės biudžetą sudaryti be deficito ir šią nuostatą įtvirtinti priimant konstitucinį įstatymą;

2) valstybės biudžetą planuoti trejiems, o tvirtinti vieneriems metams;

3) valstybės biudžetą sudaryti pagal programas, kurias rengia atitinkami biudžetinių asignavimų valdytojai. Seimo asignavimų komitetai programas vertina pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytus vertinimo kriterijus;

4) nuo 2000 metų pagal programas sudaryti ir savivaldybių biudžetus;

5) nuo 2000 metų atskirai sudaryti einamuosius (paprastųjų išlaidų) ir kapitalo (investicijų) biudžetus. Kapitalo biudžetus sudaryti penkeriems metams;

6) nustatyti pereinamąjį konsoliduoto biudžeto formavimo penkerių metų laikotarpį, per kurį bus sujungtos visos valstybės bei savivaldybių biudžetų ir fondų lėšos;

7) sudaryti visuomenei galimybę gauti išsamią informaciją apie mokesčių mokėtojų pinigų naudojimą.

Pasiūlymai Vyriausybei:

1. Parengti ir pateikti Seimui konstitucinio įstatymo projektą, kuriame būtų įtvirtinta nuostata, kad valstybės ir savivaldybių biudžetai sudaromi be deficito.

2. Parengti ir patvirtinti biudžeto rengimo tvarką, pagal kurią būtų nustatyti pagrindiniai biudžeto projekto rengimo ir nagrinėjimo etapai ir Seimui būtų suteikta galimybė skirti daugiau laiko valstybės biudžeto projekto svarstymui.

3. Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai – parengti ir patvirtinti programų vertinimo kriterijus.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKAS                                                                     VYTAUTAS LANDSBERGIS

______________