LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-240 „DĖL VALSTYBINĖMS (PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS) ŽEMĖS ŪKIO FUNKCIJOMS ATLIKTI SKIRTŲ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO METODIKŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. rugsėjo 29 d. Nr. 3D-712
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos 2010 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. kovo 4 d. nutarimu Nr. 153 (Žin., 2009, Nr. 28-1085), 12 punktu:
1. P a k e i č i u Lėšų, skirtų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti, apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 3D-240 „Dėl valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 68-2518; 2008, Nr. 87-3504; 2009, Nr. 59-2336), ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad Lėšų, skirtų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti, apskaičiavimo metodika taikoma skaičiuojant Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto 2010 metų lėšų poreikį valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2006 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 3D-240
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2009 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. 3D-712
redakcija)
LĖŠŲ, SKIRTŲ VALSTYBINĖMS (PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS) ŽEMĖS ŪKIO FUNKCIJOMS ATLIKTI, APSKAIČIAVIMO METODIKA
1. Lėšų, skirtų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti, apskaičiavimo metodika (toliau – metodika) nustato valstybės biudžeto lėšų poreikio apskaičiavimą Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) numatytoms ir kituose teisės aktuose detalizuotoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms (išskyrus melioracijos ir hidrotechnikos statinių eksploatavimo, dirvų kalkinimo organizavimo) vykdyti.
2. Lėšų poreikis skaičiuojamas atsižvelgiant į:
2.1. sąlyginį darbuotojų skaičių, kuris apibrėžiamas kaip visą darbo laiką (1680 val. per metus) dirbančių (einančių įvairias pareigas) darbuotojų skaičiaus ir ne visą darbo laiką dirbančių (einančių įvairias pareigas) darbuotojų skaičiaus, perskaičiuoto į dirbančių (einančių įvairias pareigas) visą darbo laiką, suma;
2.2. lėšų poreikį darbo užmokesčiui, apskaičiuojamam remiantis dvejų praėjusių ir einamųjų metų pirmųjų ketvirčių vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio šalies ūkyje (be individualiųjų įmonių), kurį skelbia Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, vidurkiu;
3. Lėšų poreikis kitoms, 2.4 punkte nurodytoms, išlaidoms skaičiuojamas taikant 0,25 koeficientą nuo apskaičiuoto darbo užmokesčio fondo.
4. Sąlyginis darbuotojų skaičius savivaldybėms apskaičiuojamas atsižvelgiant į šiuos pagrindinius savivaldybių darbuotojų darbo krūvį apibūdinančius rodiklius:
4.1. per praėjusius kalendorinius metus registruotų ir perregistruotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos skaičių, vnt.;
4.2. per praėjusius kalendorinius metus išduotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos apžiūros talonų skaičių, vnt.;
4.3. per praėjusius kalendorinius metus įregistruotų, išregistruotų ūkininkų ūkių ir duomenis patikslinusių ūkininkų skaičių, vnt.;
4.5. per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų kompensuoti draudimo įmokas ir kredito palūkanas skaičių, vnt.;
4.6. per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų administruoti pieno kvotas bei paraiškų dalyvauti pieno kvotų aukcione skaičių, vnt.;
4.7. per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų tiesioginėms išmokoms už kvotinį baltąjį cukrų skaičių, vnt.;
4.8. per praėjusius kalendorinius metus priimtų administruoti paraiškų dėl paramos bičių laikytojams už papildomą bičių maitinimą skaičių, vnt.;
4.9. einamųjų metų sausio 1 d. aptarnaujamą žemių plotą savivaldybėje, kurį sudaro siurblinėmis sausinamas žemės plotas, kitas nusausintas (išskyrus siurblinėmis sausinamą) žemės plotas ir tvenkinių žemės plotas, tūkst. ha;
4.14. per praėjusius kalendorinius metus kartu su pasėlių deklaravimo paraiškomis priimtų paraiškų gauti paramą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones skaičių, vnt.;
5. Bendras sąlyginis darbuotojų skaičius valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms vykdyti šalies mastu apskaičiuojamas pagal šią formulę:
,
kur:
E – savivaldybėms skiriamų sąlyginių darbuotojų skaičius;
Nei – i-tajai savivaldybei skiriamas fiksuotas sąlyginių darbuotojų skaičius, kai SDi > 2, Nei =1; kai SDi =< 2, Nei = 0,5.
SDi – sąlyginis darbuotojų skaičius perduotoms funkcijoms vykdyti i-tojoje savivaldybėje.
6. Sąlyginis darbuotojų skaičius valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms vykdyti i-tojoje savivaldybėje apskaičiuojamas pagal formulę:
SDi = PFi +PFi x k1 + MEi + MEi x k2 + ESi + ESi x k3,
kur:
PFi – sąlyginis darbuotojų skaičius pagrindinėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms (išskyrus valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymo ir naudojimo patikėjimo teise funkciją (toliau – melioracijos funkcija) i-tojoje savivaldybėje vykdyti;
k1 – koeficientas, įvertinantis žemės ūkio skyriui visoms kitoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms (išskyrus melioracijos funkciją) vykdyti reikalingą sąlyginį darbuotojų skaičių, įskaitant administracinius bei raštvedybos darbus, susijusius su atliekamomis valstybinėmis (valstybės perduotomis savivaldybėms) žemės ūkio funkcijomis, bei interesantų konsultavimui skiriamą laiką. Nustatoma šio koeficiento reikšmė k1= 0,6;
MEi – sąlyginis darbuotojų skaičius melioracijos funkcijai i-tojoje savivaldybėje vykdyti;
k2 – koeficientas, įvertinantis melioracijos funkcijai vykdyti reikalingą sąlyginį darbuotojų skaičių savivaldybėje, įskaitant administracinius bei raštvedybos darbus, susijusius su melioracijos funkcija, bei interesantams konsultuoti skiriamą laiką. Nustatoma šio koeficiento reikšmė k2 = 0,25;
ESi – i-tajai savivaldybei skiriamas sąlyginis darbuotojų skaičius valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms visose jos seniūnijose vykdyti;
k3 – koeficientas, įvertinantis savivaldybės seniūnijose visoms kitoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms vykdyti reikalingą sąlyginį darbuotojų skaičių, įskaitant administracinius bei raštvedybos darbus, susijusius su atliekamomis valstybinėmis (valstybės perduotomis savivaldybėms) žemės ūkio funkcijomis, bei interesantams konsultuoti skiriamą laiką. Nustatoma šio koeficiento reikšmė k3 = 0,3;
PFi – sąlyginis darbuotojų skaičius pagrindinėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms (išskyrus melioracijos funkciją) i-tojoje savivaldybėje vykdyti yra apskaičiuojamas pagal formulę:
PFi=(1,29 x RTi + 1,19 x TAi + 1,27 x ŪSi + 2,44 x PDi + 1,31 x KPDĮi + 0,86 x APKi + 0,78 x BCi + 0,98 x BIi) / 8/210,
kur:
RTi – i-toje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus registruotų ir perregistruotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos skaičius, vnt.;
TAi – i-tojoje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus išduotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos apžiūros talonų skaičius, vnt.;
ŪSi – i-tojoje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus įregistruotų, išregistruotų ūkininkų ūkių ir duomenis patikslinusių ūkininkų skaičius, vnt.;
PDi – i-tojoje savivaldybėje per praėjusius draudžiamuosius metus priimtų pasėlių draudimo paraiškų skaičius, vnt.;
KPDĮi – i-tojoje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų draudimo įmokoms ir kredito palūkanoms kompensuoti skaičius, vnt.;
APKi – i-tojoje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų administruoti pieno kvotas bei paraiškų dalyvauti pieno kvotų aukcione skaičius, vnt.;
BCi – i-tojoje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų tiesioginėms išmokoms už kvotinį baltąjį cukrų skaičius, vnt.;
BIi – i-tojoje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus priimtų administruoti paraiškų dėl paramos bičių laikytojams už papildomą bičių maitinimą skaičius, vnt.
MEi – sąlyginis darbuotojų, atliekančių melioracijos funkciją, skaičius i-tojoje savivaldybėje yra apskaičiuojamas pagal formulę:
MEi = 1,36081 + 0,01717 x Mi + 0,0005 x Gi
kur:
Mi – einamųjų metų sausio 1 d. aptarnaujamas melioruotas žemių plotas, kurį sudaro siurblinėmis sausinamas žemės plotas, kitas nusausintas (išskyrus siurblinėmis sausinamą) žemės plotas ir tvenkinių žemės plotas i-tojoje savivaldybėje, tūkst. ha. Tvenkinių žemės plotas dauginamas iš koeficiento k=2,5, siurblinėmis sausinamas žemės plotas – iš koeficiento s=3;
Gi – einamųjų metų sausio 1 d. griovių ir pylimų bendras ilgis i-tojoje savivaldybėje, km;
Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Neringos, Panevėžio, Šiaulių, Vilniaus ir Visagino miestams sąlyginis darbuotojų skaičius melioracijos funkcijai atlikti neskiriamas.
ESi – i-tajai savivaldybei skiriamas sąlyginis darbuotojų skaičius valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms vykdyti visose jos seniūnijose yra apskaičiuojamas pagal formulę:
ESi = (0,77 x RVi + 2,06 x PDi x (Li + Ki) + 2,1 x GAi)/8/210,
kur:
RVi – i-tosios savivaldybės seniūnijose bendrai per praėjusius kalendorinius metus užregistruotų ir atnaujintų žemės ūkio valdų skaičius, vnt.;
PDi – i-tosios savivaldybės seniūnijose bendrai per praėjusius kalendorinius metus priimtų pasėlių deklaravimo paraiškų skaičius, vnt.;
Li – koeficientas, įvertinantis pasėlių deklaracijose pateiktų laukų skaičių visose i-tosios savivaldybės seniūnijose;
Ki – koeficientas, įvertinantis kartu su pasėlių deklaracijomis teikiamų paraiškų gauti paramą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, pateiktų visose i-tosios savivaldybės seniūnijose, skaičių;
GAi – pareiškėjų, visose i-tosios savivaldybės seniūnijose per praėjusius kalendorinius metus deklaravusių grūdinių ir (arba) aliejinių augalų pasėlių plotus, sudarančius 50 ha ir daugiau, skaičius, vnt.
Koeficientas Li yra apskaičiuojamas pagal formulę:
kur:
LSi – i-tosios savivaldybės seniūnijose bendrai per praėjusius kalendorinius metus pasėlių deklaracijose pateiktų laukų skaičius, vnt.;
PDi – i-tosios savivaldybės seniūnijose bendrai per praėjusius kalendorinius metus priimtų pasėlių deklaravimo paraiškų skaičius, vnt.;
n – savivaldybių, kuriose per praėjusius kalendorinius metus buvo teiktos pasėlių deklaravimo paraiškos, skaičius, vnt.
Koeficientas Ki yra apskaičiuojamas pagal formulę:
kur:
KSi – i-tosios savivaldybės seniūnijose bendrai per praėjusius kalendorinius metus kartu su pasėlių deklaracijomis pateiktų paraiškų gauti paramą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones skaičius, vnt.;
PDi – i-tosios savivaldybės seniūnijose bendrai per praėjusius kalendorinius metus priimtų pasėlių deklaravimo paraiškų skaičius, vnt.;
n – savivaldybių, kuriose per praėjusius kalendorinius metus buvo teiktos pasėlių deklaravimo paraiškos, skaičius, vnt.
7. Šioje metodikoje naudojamose formulėse skaičiai prieš rodiklį yra tuo rodikliu apibūdinamas funkcijos vykdymo vidutines laiko sąnaudas atspindintis koeficientas (išskyrus skaičiuojant melioracijos funkcijoms atlikti reikalingą sąlyginį darbuotojų skaičių).
8. Skaičiuojant sąlyginį darbuotojų skaičių savivaldybei, gautas rezultatas apvalinamas dešimtųjų tikslumu.
9. Registruotų ir perregistruotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos skaičių bei išduotų techninės apžiūros talonų skaičių per praėjusius kalendorinius metus VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras (toliau – ŽŪIKVC) nustato pagal Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registro duomenis.
10. Įregistruotų, išregistruotų ūkininkų ūkių ir duomenis patikslinusių ūkininkų skaičių per praėjusius kalendorinius metus ŽŪIKVC nustato pagal Lietuvos Respublikos ūkininkų ūkių registro duomenis.
11. Per praėjusius draudžiamuosius metus savivaldybėse priimtų pasėlių draudimo paraiškų skaičių ŽŪIKVC nustato pagal pasėlių draudimo duomenų bazės duomenis.
12. Informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų draudimo įmokoms ir kredito palūkanoms kompensuoti skaičių ŽŪIKVC iki einamųjų metų gegužės 15 d. pateikia Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – NMA).
13. Per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų administruoti pieno kvotas ir paraiškų dalyvauti pieno kvotų aukcione skaičių ŽŪIKVC nustato pagal Lietuvos Respublikos pieno kvotų administravimo sistemos duomenis.
14. Informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų tiesioginėms išmokoms už kvotinį baltąjį cukrų skaičių ŽŪIKVC iki einamųjų metų gegužės 15 d. pateikia NMA.
15. Per praėjusius kalendorinius metus priimtų administruoti paraiškų dėl paramos bičių laikytojams už papildomą bičių maitinimą skaičių ŽŪIKVC nustato pagal Ūkinių gyvūnų registro duomenis.
16. VĮ Valstybinis žemėtvarkos institutas iki einamųjų metų kovo 1 d. ŽŪIKVC pateikia duomenis apie aptarnaujamą melioruotų žemių plotą, kurį sudaro siurblinėmis sausinamas žemės plotas ir tvenkinių žemės plotas, bei bendrą griovių ir pylimų ilgį kiekvienoje savivaldybėje einamųjų metų sausio 1 d.
17. Registruotų ir atnaujintų žemės ūkio valdų skaičių per praėjusius kalendorinius metus ŽŪIKVC nustato pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro duomenis.
18. Informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus priimtų savivaldybėse pasėlių deklaracijų, pasėlių deklaracijose pateiktų laukų bei paraiškų gauti paramą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones skaičių ŽŪIKVC iki einamųjų metų gegužės 15 d. pateikia NMA.
19. Pareiškėjų, per praėjusius kalendorinius metus deklaravusių grūdinių ir (arba) aliejinių augalų pasėlių plotus, sudarančius 50 ha ir daugiau, skaičių ŽŪIKVC nustato pagal Žemės sklypų apskaitos ir pasėlių draudimo skyriaus duomenų bazės duomenis.
20. ŽŪIKVC ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 5 d. pateikia šios metodikos 2.1 punkte nurodytą informaciją Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai (toliau – ministerija) ir savivaldybėms. Ministerija, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintą atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planą, gali nustatyti ankstesnį informacijos pateikimo terminą.
21. Ministerija gautos informacijos pagrindu apskaičiuoja lėšų poreikį darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms bei kitoms išlaidoms ir pateikia skaičiavimus Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.
22. Atsižvelgiant į sudėtingą finansinę situaciją, lėšos valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti gali būti numatomos mažesnės, negu apskaičiuotos pagal Metodiką.