LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2006 m. vasario 21 d. Nr. ISAK-313
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 914 (Žin., 1998, Nr. 67-1952; 2001, Nr. 68-2473; 2005, Nr. 45-1446), 11.9 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 80-3639) 2 ir 3 punktais:
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymą Nr. ISAK-1890 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 8-212).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2006 m. vasario 21 d. įsakymu Nr.
ISAK-313
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamentas (toliau- Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – ministerija) darbo tvarką.
2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, ministerijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.
3. Ministerija savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.
4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja ministras arba pagal kompetenciją jo pavedimu viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretorius ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Pavedime, jei reikia, gali būti suformuluota ministerijos pozicija, kurios privalo laikytis valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
I. MINISTRAS IR MINISTRO POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJAI
5. Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis ir tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimą ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais. Ministras koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą, taip pat jos įsteigtų įstaigų veiklą per šių įstaigų vadovus.
6. Ministras yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.
7. Ministrą laikinai gali pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.
8. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministras, ministro patarėjas, padėjėjas ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui nustatyti politines nuostatas ir prioritetus, priimti ir įgyvendinti sprendimus.
II. MINISTRO ĮSAKYMAI
10. Ministras leidžia įsakymus (individualius ir norminius). Prireikus keli ministrai gali leisti bendrus įsakymus. Ministro įsakymai įforminami ministro blanke.
11. Ministras leidžia įsakymus dėl:
11.1. ministerijos administracijos struktūros, pareigybių aprašymų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo;
11.2. ministerijos administracijos padalinių, ministerijos įsteigtų įstaigų nuostatų patvirtinimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu – įstaigų prie ministerijos nuostatų patvirtinimo, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų pareigybių aprašymų patvirtinimo;
11.3. ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, tarnybinių ir drausminių nuobaudų skyrimo ir skatinimo;
12. Įsakymus pasirašo ministras. Nesant ministro, įsakymus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.
13. Ministro įsakymų projektus rengia ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai pagal savo kompetenciją. Pasiūlymus dėl ministro įsakymų rengimo ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui ar ministerijos sekretoriui gali pateikti ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų vadovai.
14. Ministro įsakymai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 41-991) ir turi atitikti Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009).
15. Ministro norminių įsakymų projektai turi būti pateikiami Teisės skyriui išvadoms dėl jų atitikties galiojantiems įstatymams ir kitiems teisės aktams, taip pat dėl teisinės technikos.
16. Ministro įsakymo paprastai rengiami du egzemplioriai (originalai). Jeigu rengiamas bendras kelių ministrų įsakymas, jo originalo egzempliorių rengiama tiek, kiek ministrų pasirašo įsakymą. Prieš ministrui pasirašant įsakymą, ministerijoje liekantis šio įsakymo vienas originalas vizuojamas šio Reglamento 82 punkte nustatyta tvarka.
17. Pasirašytas įsakymas registruojamas ir jo originalas (su vizomis) saugomas Administravimo departamento Dokumentų tvarkymo sektoriuje (toliau – Dokumentų tvarkymo sektorius). Įsakymui suteikiamas eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos.
18. Ministro įsakymai įforminami jų pasirašymo data ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną jų originalai be vizų ar patvirtintos kopijos perduodami arba išsiunčiami juos vykdyti turinčioms institucijoms (valstybės tarnautojams ar darbuotojams) ir kitiems įsakyme nurodytiems adresatams.
19. Ministro įsakymai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, „Valstybės žiniose“ ir ministerijos interneto tinklalapyje neskelbiami.
20. Ministro įsakymų (išskyrus personalo klausimais) kopijas ministerijos administracijos padaliniams kompiuterine Vadovybės informacine sistema (toliau – VIS), kurios nuostatus tvirtina ministras, pateikia Dokumentų tvarkymo sektorius.
Ministro įsakymų kopijas personalo klausimais ministerijos administracijos padaliniams pateikia Administravimo departamento Personalo skyrius.
III. MINISTERIJOS ADMINISTRACIJA
21. Ministerija turi savo administraciją. Jai vadovauja ministerijos valstybės sekretorius.
Ministerijos valstybės sekretorius pagal savo kompetenciją leidžia potvarkius, kurie rengiami pagal Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles ir Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas.
22. Ministerijos administraciją sudaro departamentai, skyriai ir kiti padaliniai (toliau – ministerijos administracijos padaliniai). Departamentams vadovauja direktoriai, skyriams ir sektoriams – vedėjai, kitiems padaliniams – vadovai. Departamentų direktoriai, skyrių vedėjai gali turėti pavaduotojus. Departamentų direktoriai, skyrių vedėjai, kitų padalinių vadovai toliau šiame Reglamente vadinami ministerijos administracijos padalinių vadovais.
23. Ministerijos administracijos struktūra sudaroma atsižvelgiant į įstatymų ir kitų teisės aktų ministerijai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas.
24. Viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretoriaus bendrąją kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymas (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41-1131), kiti teisės aktai. Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretorius yra tiesiogiai atsakingi ministrui už jiems priskirtas veiklos sritis.
25. Ministerijos administracijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais nuostatais, ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953), darbuotojai – pareigybių aprašymais.
26. Prie ministerijos gali būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiami departamentai, kontrolės ar apskaitos funkcijas vykdančios tarnybos ir inspekcijos (toliau – įstaigos prie ministerijos).
Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu ministerija vykdo visas ar dalį įstaigos prie ministerijos steigėjo funkcijų.
IV. MINISTERIJOS KOLEGIJA
27. Ministerijoje sudaroma kolegija – patariamoji ministro institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos valstybės tarnautojai bei darbuotojai ir kitų institucijų atstovai.
28. Kolegijos narių skaičių nustato ir kolegijos personalinę sudėtį tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus kolegijai svarstyti.
30. Kolegijos posėdyje svarstomi svarbiausi ministerijos veiklos klausimai, nustatomi pagrindiniai ir prioritetiniai uždaviniai įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą; išklausoma ministerijos strateginių planų įgyvendinimo eiga; svarstomas ministerijos ir jos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų biudžeto projektas ir biudžeto išlaidų sąmatos vykdymas; svarbiausiųjų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektai, Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymas ir kiti klausimai.
31. Kolegijos posėdžiuose numatomų svarstyti klausimų planas sudaromas pagal ministro, kolegijos narių, ministerijos administracijos padalinių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų pasiūlymus.
32. Parengtus kolegijai svarstyti dokumentų projektus ministerijos administracijos padalinių ar ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų vadovai suderina su dokumento projekto reglamentuojamą sritį kuruojančio ministerijos administracijos padalinio vadovu ir paprastai su kuruojančiu viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriumi.
34. Kolegijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, iš anksto apie tai informuoja kolegijos sekretorių ir nurodo nedalyvavimo priežastį. Negalintys dalyvauti kolegijos posėdyje kolegijos nariai paprastai savo nuomonę svarstomais klausimais pateikia raštu kolegijos sekretoriui, kuris supažindina su ja kolegijos pirmininką. Jie gali savo nuomonę perduoti žodžiu ir kolegijos pirmininkui, o šis nedalyvaujančio kolegijos nario pareikštą nuomonę paskelbia posėdyje.
35. Kolegijos nariai turi teisę:
36. Kolegijos narių nuomonė svarstomu klausimu pareiškiama atviru balsavimu. Ministras gali nustatyti ir kitokią nuomonės pareiškimo tvarką.
37. Kolegijos posėdžio protokolą rašo kolegijos sekretorius.
Kolegijos posėdžių protokolus pasirašo kolegijos pirmininkas ir kolegijos sekretorius.
38. Apie atskirus kolegijos posėdyje svarstytus klausimus kolegijos pirmininko sprendimu skelbiama visuomenės informavimo priemonėse ar ministerijos interneto tinklalapyje.
V. MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
40. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029).
Ministerija savo veikloje vadovaujasi Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. IX-1700 (Žin., 2003, Nr. 71-3216).
41. Darbas ministerijoje, ministerijos administracijos padaliniuose, jos reguliavimo sričiai priskirtose institucijose bei įstaigose yra planuojamas sudarant ilgalaikes strategijas, strateginius veiklos planus, einamųjų metų darbo planus, tarpinstitucines ir investicines programas ir atskirus projektus.
Ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir kontroliuoja ministerijos valstybės sekretorius.
42. Teikiant pasiūlymus dėl valstybės biudžeto ir investicinių programų atsižvelgiama į Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonėse ir ministerijos strateginiame veiklos plane nustatytas prioritetines ministerijos veiklos sritis.
43. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, ministro patarėjų pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovai, kiti ministro kviesti asmenys. Ministras rengia pasitarimus:
43.1. su viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi, ministerijos sekretoriais, ministro patarėjais – paprastai kartą per savaitę;
44. Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai ir administracijos padalinių vadovai gali organizuoti pasitarimus su ministerijos administracijos padalinių vadovais ir valstybės tarnautojais ar darbuotojais, ministerijos įsteigtų, ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų vadovais, kitais asmenimis jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.
VI. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS
46. Ministras pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų, pakomitečių ir komisijų pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Lietuvos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, Lietuvos Respublikos generaliniam prokurorui, užsienio šalių ambasadoriams Lietuvoje, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, dokumentus, siunčiamus Europos Sąjungos institucijoms, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus.
Ministras taip pat pasirašo sutartis, ministerijos procesinius ir kitus dokumentus teismui, įgaliojimus ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams atstovauti ministerijai, atlikti tam tikrus įgaliojime nurodytus veiksmus.
Nesant ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Nesant ministro, šiuos dokumentus, išskyrus įsakymus, taip pat gali pasirašyti viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Apie tai vėliau jie informuoja ministrą.
Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.
47. Prieš ministrui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius (išskyrus ministro įsakymus) vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas ir, jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį, viceministras ar ministerijos valstybės sekretorius.
Ministro pasirašomas sutartis ir susitarimus, ministerijos procesinius ir kitus dokumentus teismui, įgaliojimus vizuoja šio punkto pirmoje pastraipoje nurodyti asmenys ir Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.
48. Viceministras pasirašo dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Respublikos Prezidento kanceliarijos vadovui, Lietuvos Respublikos Seimo kancleriui, Ministro Pirmininko patarėjams, ministerijoms atsakant į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus. Nesant ministro viceministras pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo suinteresuotoms institucijoms teikiamas derinti ministerijos parengtas teisės akto projektas. Viceministras pasirašo ir kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos valstybės sekretorius.
Prieš viceministrui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jei dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla – šio padalinio vadovas ir ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį.
49. Ministerijos valstybės sekretorius pasirašo potvarkius, dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms atsakant į kitų ministerijų valstybės sekretorių pasirašytus raštus, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, darbo sutartis ir potvarkius dėl darbuotojų priėmimo į darbą ministerijoje ir atleidimo iš darbo, potvarkius dėl atostogų suteikimo ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, perdavimo-priėmimo aktus, mokėjimo pavedimus, kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus, nesant ministro – teikimus, kuriais Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiami derinti teisės aktų projektai, taip pat teikimus, kuriais suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ministerijos parengti teisės aktų projektai, procesinius ir kitus dokumentus teismams, potvarkius dėl ministerijos valstybės tarnautojų ir ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų skyrimo į pareigas ir atleidimo iš jų, skatinimo bei tarnybinių, drausminių nuobaudų skyrimo. Prireikus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, finansinius dokumentus, gali pasirašyti viceministras.
Prieš ministerijos valstybės sekretoriui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius (išskyrus potvarkių originalus) vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla – šio padalinio vadovas ir ministerijos valstybės sekretoriaus prašymu – ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį ir (arba) Teisės skyriaus vedėjas ar kitas valstybės tarnautojas.
Ministerijos valstybės sekretoriaus pasirašomus potvarkius (originalus), sutartis vizuoja šio punkto antroje pastraipoje nurodyti asmenys ir Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.
50. Ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį pasirašo siunčiamus raštus Lietuvos Respublikos Seimo narių padėjėjams, užsienio šalių ambasadoms Lietuvoje ir Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms užsienyje, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų sekretorių pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją, kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.
51. Reglamento 46, 48 ir 49 punktuose nenurodytoms institucijoms ir įstaigoms siunčiamus raštus pasirašo ministras ar viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretoriai pagal ministro nustatytas administravimo sritis.
52. Prieš ministerijos sekretoriui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jei dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla – šio padalinio vadovas.
53. Dokumentai parengiami lietuvių kalba, jie turi būti derinami su darbuotoju, atsakančiu už dokumentų redagavimą.
54. Ministerijos administracijos departamentų direktoriai, padalinių, nepriskirtų departamento struktūrai, vadovai, ministerijos komisijų, darbo grupių vadovai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus piliečiams, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovams, valdymo sričiai priskirtoms institucijoms, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų padalinių vadovams, švietimo centrams, pirkimų organizatoriai, vykdydami pirkimus – paklausimus tiekėjams. Ministerijos administracijos padalinių vadovų raštai įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke ir registruojami departamente ar ministerijos administracijos padalinyje. Ministerijos komisijų, darbo grupių vadovų pasirašomi raštai įforminami ministerijos blanke. Pirkimų organizatorių paklausimai tiekėjams įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke. Kiti teisės aktai gali nustatyti kitą pasirašymo tvarką.
I. LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO PAVEDIMAI
55. Ministras užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Pavedimų vykdymą koordinuoja ministerijos valstybės sekretorius.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija nurodo ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Rezoliucijoje nurodomas departamento ar kito ministerijos administracijos padalinio(ių), atsakingo(ų) už pavedimo vykdymą, vadovas(ai).
56. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai su pirmojo rašančio asmens rezoliucija grąžinami į Dokumentų tvarkymo sektorių. Pavedimo originalas atiduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui. Kitiems vykdytojams pavedimo kopijos perduodamos per VIS.
57. Jei Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai paskirti vykdyti keliems vykdytojams, pirmajam pavedimo originalo rezoliucijoje nurodytam pagrindiniam vykdytojui kiti rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padaliniai pagal savo kompetenciją privalo pateikti išvadas, kai iki nurodyto pavedimo įvykdymo termino yra likusios ne mažiau kaip 3 darbo dienos.
58. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamo teisės akto projektą), jeigu nėra nurodytas konkretus įvykdymo laikas, turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje dienos. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdomi per 3 mėnesius nuo jų gavimo, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodomas konkretus įvykdymo laikas.
59. Jeigu ministerija negali laiku įvykdyti Vyriausybės pavedimo, iš anksto teikia suderintą Vyriausybės nutarimo, kuriuo duotas neįvykdytasis pavedimas, pakeitimo projektą.
Kitų pavedimų įvykdymo terminas gali būti pratęsiamas tik išimties atvejais argumentuotu ministro prašymu. Norėdamas pratęsti pavedimo vykdymo terminą, ministerijos administracijos padalinio vadovas šį klausimą suderina su ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriumi pagal jų kuruojamos veiklos sritį ir parengia:
59.1. dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime nustatyto pavedimo įvykdymo termino pratęsimo – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, kuriame įpareigojama atlikti pavedimą, pakeitimo projektą;
59.2. dėl Ministro Pirmininko potvarkyje nustatyto pavedimo įvykdymo termino pratęsimo – argumentuotą ministro prašymą ir Ministro Pirmininko potvarkio projektą;
59.3. dėl Ministro Pirmininko rezoliucijoje nustatyto pavedimo įvykdymo termino pratęsimo – argumentuotą ministro prašymą;
59.4. dėl Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio pavedimo įvykdymo argumentuotą ministerijos valstybės sekretoriaus prašymą.
Prašymai pratęsti Ministro Pirmininko pavedimo ar Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio pavedimų įvykdymo terminą turi būti pateikiami ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos.
60. Jeigu Vyriausybės arba Ministro Pirmininko ar Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio pavedime pirmąja institucija nurodyta ministerija, pavedimo vykdymą organizuoja ir reikiamą medžiagą rengia ministerijos padalinys (valstybės tarnautojas ar darbuotojas), kuriam pavedimas pateiktas vykdyti.
61. Kitos pavedimą vykdančios institucijos (valstybės tarnautojai ar darbuotojai) yra vienodai atsakingos už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku ir pagrindinės vykdančios institucijos (valstybės tarnautojo ar darbuotojo) reikalavimu turi pateikti visą reikiamą medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pavedimo gavimo institucijoje dienos.
62. Jeigu Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedime ar Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio pavedime ministerija nurodyta ne pirmąja vykdančiąja institucija, ministerijos administracijos padalinys (valstybės tarnautojas ar darbuotojas), kuriam pavedimas pateiktas vykdyti, per 5 darbo dienas turi parengti medžiagą ar atitinkamus pasiūlymus institucijai, kuri pavedime nurodyta pirmąja.
63. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jeigu pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga nustatyta tvarka grąžinama rengėjams tobulinti, tačiau pavedimo įvykdymo terminas paprastai nepratęsiamas.
64. Pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir jų vykdymo duomenis apibendrina Dokumentų tvarkymo sektorius.
65. Dokumentų tvarkymo sektorius turi:
65.1. likus 2 mėnesiams ir 1 mėnesiui iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos, apie teisės aktuose nustatytus pavedimus informuoti už pavedimų vykdymą atsakingų ministerijos administracijos padalinių vadovus;
65.2. likus 1 mėnesiui, apie teisės aktuose nustatytus pavedimus informuoti ministerijos valstybės sekretorių;
65.3. likus 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos, apie pavedimus (išskyrus teisės aktuose nustatytus pavedimus) informuoti už pavedimų vykdymą atsakingų ministerijos administracijos padalinių vadovus ir tiesioginius vykdytojus;
65.4. kiekvieną savaitės antradienį informuoti ministrą, ministerijos valstybės sekretorių, ministerijos sekretorius ir ministerijos administracijos padalinių vadovus apie neįvykdytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus, taip pat nurodyti, kuris ministerijos administracijos padalinys vėluoja juos vykdyti;
II. MINISTRO, VICEMINISTRO, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIAUS, MINISTERIJOS SEKRETORIŲ IR KITI PAVEDIMAI
66. Pavedimus duoti turi teisę:
66.1. ministras – ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, pavaldžių įstaigų vadovams;
66.2. viceministras – ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams pagal priskirtas koordinavimo sritis;
66.3. ministerijos valstybės sekretorius – ministerijos sekretoriams pagal jiems nustatytas administravimo sritis, ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, darbuotojams, ministro pavedimu ministerijai pavaldžių įstaigų vadovams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus;
66.4. ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis – ministerijos administracijos padalinių vadovams, šių padalinių valstybės tarnautojams ir darbuotojams, ministro pavedimu ministerijai pavaldžių įstaigų vadovams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus;
67. Pavedimai valstybės tarnautojams ir darbuotojams gali būti duodami ministro įsakymais, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiais, asmenų, turinčių teisę duoti pavedimus, rezoliucijomis, kitokia rašytine, žodine forma ar VIS.
68. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis, ministerijos administracijos padalinių vadovai. Ministro pavedimų pavaldžių įstaigų vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja šių įstaigų vadovai.
69. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir pavedimus, nurodytus šio Reglamento 88 punkte, bei kitus skubius pavedimus) turi būti įvykdomas per 10 darbo dienų nuo gavimo ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime nenurodomas konkretus pavedimo įvykdymo laikas ar teisės aktai nenumato kitų trumpesnių terminų.
70. Atsakymo į Lietuvos Respublikos Seimo narių ar jų grupių raštišką klausimą ar paklausimą terminas negali viršyti 10 kalendorinių dienų nuo rašytinio klausimo ar paklausimo gavimo. Jeigu neįmanoma atsakyti nustatytu laiku, privaloma raštu motyvuoti ir pasiūlyti savo terminą, bet ne ilgesnį kaip 1 mėnesio laikotarpį nuo rašytinio klausimo ar paklausimo gavimo; tačiau jeigu paklausimo teikėjai su šiais motyvais nesutinka, paklausimo svarstymą būtina rengti numatytu laiku.
71. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdomi per 3 mėnesius nuo jų gavimo ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodomas konkretus įvykdymo laikas.
72. Jeigu Reglamento 66.1-66.4 punktuose nurodytų asmenų pavedimas duotas raštu keliems vykdytojams, Dokumentų tvarkymo sektoriaus darbuotojai, tvarkantys dokumentus, pateikia jį vykdytojams. Vykdytojai pagrindinio vykdytojo prašymu, likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos, pagal savo kompetenciją privalo raštu pateikti išvadas, pasiūlymus pirmajam pavedime nurodytam vykdytojui.
I. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS DERINTI
74. Ministerija, vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko (Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio) pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus (toliau – teisės aktų projektai), įstatymų koncepcijų projektus.
75. Teisės aktų projektus rengia ministerijos administracijos padaliniai. Teisės aktų projektams rengti ministro įsakymu ar ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu gali būti sudaromos darbo grupės iš ministerijos, pavaldžių įstaigų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų, taip pat mokslo ir studijų institucijų atstovų. Rengti teisės aktų projektus ministras gali pavesti pavaldžioms įstaigoms pagal jų kompetenciją.
77. Ministro sudarytas komisijas (darbo grupes), taip pat Vyriausybės (Ministro Pirmininko) sudarytas komisijas (darbo grupes), kurių vadovais paskirti ministerijos valstybės tarnautojai, techniškai aptarnauja ministerija.
Ministro sudarytų darbo grupių, taip pat Vyriausybės (Ministro Pirmininko) sudarytų komisijų (darbo grupių), kurių vadovais paskirti ministerijos valstybės tarnautojai, veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, įvairūs projektai, pažymos ir kt.) saugomi ministerijos administracijos padalinyje, kuruojančiame komisijos (darbo grupės) veiklą.
78. Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles.
Įstatymo koncepcija turi atitikti Įstatymų koncepcijų rengimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10), reikalavimus.
79. Parengti teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63- 1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka.
80. Prie parengtų teisės aktų projektų, prieš pateikiant juos derinti ministerijos administracijos padaliniams, turi būti pridedama:
80.1. prie galiojančio įstatymo ar kito Seimo teisės akto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo pakeitimo ar papildymo projekto – lyginamasis variantas, atitinkantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas;
80.2. prie įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas;
81. Teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su ministerijos administracijos padaliniais jų nuostatuose priskirtos kompetencijos klausimais.
82. Suderintą įstatymo, kito Seimo teisės akto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą (antrąjį egzempliorių), norminio pobūdžio ministro įsakymo originalą vizuoja (parašas, vardas, pavardė ir data):
82.4. ministerijos departamento, kuriam pavaldus projektą rengęs ministerijos administracijos padalinys, direktorius;
82.5. jeigu projektas yra susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla – šio padalinio vadovas;
82.8. ministerijos sekretoriai pagal nustatytas administravimo sritis ir (arba) viceministras pagal kuruojamą sritį;
83. Nenorminio pobūdžio teisės akto projektą turi vizuoti jį rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, taip pat ministerijos administracijos padalinio, dalyvausiančio įgyvendinant teisės aktą, vadovas.
84. Teisės skyrius įvertina, ar teisės akto projektas atitinka galiojančius įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus bei teisinės technikos reikalavimus.
85. Teisės skyriui nustačius, kad pateiktas įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto projektas ir jo lyginamasis variantas neatitinka teisinės technikos reikalavimų, projektas ir jo lyginamasis variantas su pastabomis ir (arba) pasiūlymais grąžinamas rengėjui taisyti.
86. Rengėjo patikslintas pagal atitinkamų ministerijos administracijos padalinių pateiktas pastabas ir (arba) pasiūlymus ir pataisytas teisinės technikos požiūriu teisės akto projektas, prieš pateikiamas ministrui vizuoti, pakartotinai teikiamas vizuoti Teisės skyriaus vedėjui ir valstybės tarnautojui, teikusiam pastabų teisės akto projektui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui ar ministerijos sekretoriui pagal administruojamą ar kuruojamą veiklos sritį.
87. Jeigu Teisės skyrius dėl teisės akto projekto pastabų ir siūlymų neturi, Teisės skyriaus vedėjas vizuoja teisės akto projekto originalą. Teisės skyriaus valstybės tarnautojas, teikęs pastabų teisės akto projektui, vizuoja antrąjį teisės akto projekto egzempliorių, rašto dėl derinimo ar lydraščio-teikimo egzempliorių.
88. Išimties atvejais, kai būtina skubiai parengti atitinkamą teisės akto projektą, rengėjų motyvuotu siūlymu ministerijos valstybės sekretorius gali pavesti skubiai parengti teisės akto projektą, taip pat jį įvertinti ar derinti skubos tvarka. Tokiu atveju teisės akto projekto įvertinimo ar derinimo terminai nustatomi atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes.
89. Ministerijos sekretorius teisės aktų projektus vizuoja pagal ministro nustatytas administravimo sritis.
90. Teisės aktų projektai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento 49 punktu, teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms.
91. Teikiant teisės aktų projektus pridedama:
91.1. jei teisės akto projektas teikiamas derinti su suinteresuotomis institucijomis – lydraštis – teikimas derinti, poveikio vertinimo pažyma, parengta vadovaujantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975);
91.2. jei teisės akto projektas teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei – lydraštis – teikimas Vyriausybei, atitinkantis Vyriausybės darbo reglamento 45-46 punktus, projekto poveikio vertinimo pažyma, derinimo pažyma;
91.3. prie galiojančio įstatymo ar kito Seimo teisės akto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo pakeitimo arba papildymo projekto – atitinkamo teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto lyginamasis variantas, atitinkantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas;
91.4. prie įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas;
92. Teisės akto rengėjas, gavęs iš suinteresuotų institucijų pastabų ir pasiūlymų dėl projekto ir nesutinkantis atsižvelgti į juos, parengia derinimo pažymą, kurios originalą pasirašo ministras (o jo nesant – viceministras ar ministerijos valstybės sekretorius) ir vizuoja Teisės skyriaus vedėjas ar jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.
93. Derinimo pažymoje turi būti nurodoma:
93.2. nesuderintos teisės akto projekto nuostatos, susijusios su suinteresuotų institucijų valdymo sritimis;
93.3. suinteresuotų institucijų pastabos ir pasiūlymai, kaip formuluoti nesuderintas teisės akto projekto nuostatas;
93.4. argumentai, kodėl neatsižvelgta į suinteresuotų institucijų pasiūlymus, susijusius su jų valdymo sritimis;
94. Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas parengtas ir šio Reglamento nustatyta tvarka suderintas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jų yra, taip pat lyginamasis variantas) turi būti vizuoti ministro (jo nesant – jį pavaduojančio ministro ir projektą teikiančios ministerijos viceministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus) ir ministerijos Teisės skyriaus vedėjo ar jo funkcijas atliekančio kito valstybės tarnautojo.
95. Teisės akto projektą, dėl kurio Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, ministerijų valstybės sekretorių pasitarime, ministrų pasitarime ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdyje pareikšta pastabų ir pasiūlymų, prireikus atitinkamai patikslina ar papildomai suderina su suinteresuotomis institucijomis teisės akto projekto rengėjas.
96. Jeigu teisės akto projekto rengėjas nesutinka su Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos pareikštomis pastabomis ir pasiūlymais, jis parengia derinimo pažymą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus.
Jeigu teisės akto projekto rengėjas nesutinka su ministerijų valstybės sekretorių pasitarime pareikštomis pastabomis ar pasiūlymais, jis parengia motyvuotą pastabų ir pasiūlymų įvertinimą.
97. Patikslintas teisės akto projektas, derinimo pažyma ir lydraštis-teikimas vizuojami ir pateikiami Teisės skyriui šio Reglamento nustatyta tvarka.
98. Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos pateiktas pastabas ir pasiūlymus teisės akto projektas turi būti patikslintas ar papildomai suderintas su suinteresuotomis institucijomis per 5 darbo dienas (didelės apimties ir/ar sudėtingas projektas – per 7 darbo dienas) nuo pastabų ir pasiūlymų gavimo Dokumentų tvarkymo sektoriuje dienos.
Pagal ministerijų valstybės sekretorių pasitarime pareikštas pastabas ir pasiūlymus teisės akto projektas turi būti patikslintas ar papildomai suderintas su suinteresuotomis institucijomis per 5 darbo dienas (didelės apimties ir/ar sudėtingas projektas -per 7 darbo dienas) nuo ministerijų valstybės sekretorių pasitarimo dienos.
99. Ministerijos patikslintas ar papildomai su suinteresuotomis institucijomis suderintas teisės akto projektas pakartotinai teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei ministro (arba jo pavedimu – viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus) pasirašytu teikimu ir turi būti vizuotas ministro (jeigu jo nėra – jį pavaduojančio ministro ir viceministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus) ir Teisės skyriaus vedėjo ar jo funkcijas atliekančio kito valstybės tarnautojo.
II. KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS
101. Ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabų ir siūlymų dėl jai pateiktų derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų.
102. Pateiktus ministerijai vizuoti kitų valstybės institucijų ar įstaigų teisės aktų projektus ministras (nesant ministro – viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis) vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų rengę išvadas ministerijos administracijos padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto ministras turi pastabų ir pasiūlymų, jis vizuoja jį su pastaba, kuri pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.
III. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ, MINISTRO ĮSAKYMŲ SKELBIMAS
103. Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamų norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei dieną skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 „Dėl įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle“ (Žin., 1999, Nr. 15-389) nustatyta tvarka.
104. Informacija apie teisės aktų projektus, kurie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 nustatyta tvarka nėra skelbiami interneto tinklalapyje, gali būti teikiama suderinta su ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis.
105. Teisės akto projekto rengėjas pateikia už ministerijos informacines technologijas atsakančiam darbuotojui skelbti ministerijos interneto tinklalapyje teisės akto projekto kopiją ir projektą kompiuterinėje laikmenoje.
106. Jeigu teisės akto projektas grąžintas ministerijai patikslinti arba papildomai suderinti, jis iš ministerijos interneto tinklalapio išimamas arba papildomai skelbiamos grąžinimo priežastys bei pastabos. Patikslintas teisės akto projektas skelbiamas iš naujo.
Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar ministrui priėmus atitinkamą sprendimą dėl ministerijos interneto tinklalapyje esančio teisės akto projekto, jis iš tinklalapio išimamas.
107. Už teisės akto projekto ir priimto teisės akto paskelbimą, išėmimą iš ministerijos interneto tinklalapio atsako ministerijos administracijos padalinio, rengusio teisės akto projektą, vadovas.
108. Ministro įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626) bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144) ir ministro nustatyta tvarka.
Norminiai ministro įsakymai skelbiami „Valstybės žiniose“. Šie įsakymai „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo.
Ministro individualūs įsakymai gali būti ministro nuožiūra skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Jie „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami oficialiai paskelbti per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo.
109. Už ministro įsakymų paskelbimą „Valstybės žiniose“ atsako įsakymą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas. Teisės akto rengėjas, per 3 darbo dienas nuo teisės akto pasirašymo suderinęs su Teisės skyriumi, pateikia „Valstybės žinių“ redakcijai ministerijos valstybės sekretoriaus, o jo nesant – ministerijos sekretorių pagal ministro nustatytas administravimo sritis pasirašytą lydraštį, teisės akto tekstą raštu ir kompiuterinėje laikmenoje (Word ar Excel formatas).
IV. TARPTAUTINIŲ SUTARČIŲ RENGIMAS IR SUDARYMAS
110. Tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1948) ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2001, Nr. 84-2938). Tarptautinių sutarčių rengimą ir sudarymą organizuoja ir koordinuoja Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius, kiti ministerijos administracijos padaliniai teikia informaciją Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyriui, rengia dokumentus ir dalyvauja organizuojant sutarčių sudarymą pagal jiems nustatytas funkcijas. Atskiru ministro pavedimu, atsižvelgus į sutarties tikslą, sutarties rengimo ir sudarymo organizavimas gali būti pavestas kitam ministerijos administracijos padaliniui.
V. MINISTERIJOS RAŠTVEDYBOS TVARKYMAS
111. Ministerijoje gauti raštai, dokumentai (toliau – raštai) registruojami Dokumentų tvarkymo sektoriuje. Tik Dokumentų tvarkymo sektoriuje registruoti raštai laikomi oficialiai ministerijoje gautais.
Visi gauti vokai atplėšiami, išskyrus vokus su užrašu „asmeniškai“ (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jeigu adresatas tokį raštą laiko tarnybiniu, jį kartu su voku grąžina Dokumentų tvarkymo sektoriui registruoti.
Taip pat neatplėšiami vokai, skirti ministerijų komisijoms (darbo grupėms) su užrašu „neatplėšti iki ministerijos komisijos (darbo grupės) posėdžio“, kai tai susiję su teisės aktų reikalavimu užtikrinti voke esančios informacijos konfidencialumą ir slaptumą bent iki ministerijos komisijos (darbo grupės) posėdžio pradžios. Tokie vokai antspauduojami registravimo spaudu ir perduodami atitinkamos ministerijos komisijos (darbo grupės) sekretoriaus funkcijas vykdančiam ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris užtikrina gautų dokumentų ir juose esančios informacijos saugumą ir registravimą atitinkamoje ministerijos ar administracijos padalinio dokumentų žurnale.
Ministerijoje raštai, gauti faksu, jeigu juose yra nurodyti siuntėjo vardas, pavardė, adresas, registruojami bendra tvarka.
Elektroniniu paštu gauti raštai registruojami tik tuo atveju, jei yra pasirašyti elektroniniu parašu arba gauti bendruoju ministerijos elektroninio pašto adresu smrrdn@smm.lt. Elektroniniu paštu gauti raštai, nepasirašyti elektroniniu parašu, ir gauti kitu ministerijos elektroniniu pašto adresu gali būti registruojami ministerijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, į kurio elektroninio pašto dėžutę buvo atsiųstas raštas, nuožiūra. Elektroniniu paštu gauti ir elektroniniu parašu nepasirašyti prašymai ir paklausimai nagrinėjami kaip anoniminiai.
Gauti teismo šaukimai antspauduojami registracijos spaudu, kuriame nurodoma jų gavimo data, ir nedelsiant perduodami Teisės skyriui.
112. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami VIS. Gauti neregistruotini dokumentai atiduodami pagal paskirtį uždėjus registracijos spaudą ir pažymėjus tik gauto dokumento gavimo datą. Neregistruojami gaunami informaciniai pranešimai apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.
113. Gauti raštai Dokumentų tvarkymo sektoriuje yra tikrinami, ar jie atsiųsti pagal nurodytą adresą, ar vokuose yra visi rašte nurodyti priedai. Jei voke trūksta priedų, apie tai nedelsiant informuojamas siuntėjas.
115. Registruotino dokumento pirmajame lape dedamas registracijos ir vykdymo kontrolės spaudas. Registracijos spaude įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris, vykdymo kontrolės spaude – teisės aktuose nustatytas dokumento įvykdymo terminas ir dokumentas pagal kompetenciją ir nustatytas administravimo sritis perduodamas ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams rezoliucijai.
116. Ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius arba ministerijos sekretoriai, gavę dokumentą, pirmajame dokumento lape, jei būtina, užrašo rezoliuciją. Pirmasis rezoliuciją rašantis asmuo turi teisę nustatyti ir kitą dokumento įvykdymo terminą. Paskiriant dokumentą vykdyti arba susipažinti pirmajame lape užrašoma rezoliucija, kurioje paprastai nurodomas tiesioginis vykdytojas(-ai) – ministerijos skyriaus(-ių) vedėjas(-ai) ar kito ministerijos administracijos padalinio(-ių) vadovas(-ai), ministerijos valstybės sekretorius (kai dokumentą skiria vykdyti ministras), ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį. Rezoliucijoje taip pat gali būti nurodomas viceministras, trumpai išdėstomi pasiūlymai, kaip būtų galima spręsti dokumente keliamus klausimus.
117. Dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, Dokumentų tvarkymo sektorius registruoja ir perduoda ministrui arba ministerijos valstybės sekretoriui.
118. Dokumentas su rezoliucija grąžinamas į Dokumentų tvarkymo sektorių. Dokumentų tvarkymo sektorius rezoliucijas perkelia į VIS. Atsakingu skiriamas pirmasis rezoliucijoje nurodytas vykdytojas. Kiti rezoliucijoje nurodyti vykdytojai įrašomi į sąrašą Vykdytojai. Dokumento originalas atiduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui. Dokumentų kopijos kitiems vykdytojams perduodamos per VIS.
119. Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius (kai dokumentą paskiria vykdyti ministras), ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį, gavęs iš Dokumentų tvarkymo sektoriaus dokumento kopiją su rezoliucija, pirmajame dokumento lape prireikus užrašo savo rezoliuciją. Joje gali būti trumpai išdėstomi pasiūlymai, kaip būtų galima spręsti dokumente keliamus klausimus.
120. Vykdytojai parengtus ir pasirašytus raštus pateikia Dokumentų tvarkymo sektoriui, kuris atsako už jų registravimą ir išsiuntimą adresatams. Už individualaus pobūdžio ministro įsakymų ir ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkių išsiuntimą adresatui atsako įsakymą ar potvarkį rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
121. Siunčiamieji raštai turi būti įforminami pagal raštvedybos reikalavimus. Rašte nurodoma rengėjo vardas ir pavardė, telefono numeris. Jeigu siunčiamas atsakymas į gautą raštą, turi būti nurodomi rašto, į kurį atsakoma, rekvizitai.
122. Ant siunčiamojo rašto rekomenduojama rašyti ne daugiau kaip keturis adresatus. Jei raštą reikia išsiųsti daugiau kaip keturiems adresatams, parengiamas adresatų sąrašas su rengėjo parašu ir įteikiamas Dokumentų tvarkymo sektoriui. Tokiu atveju kiekviename siunčiamojo rašto egzemplioriuje įrašomas tik vienas adresatas.
Jeigu raštą reikia perduoti skubiai, jis gali būti perduodamas faksu, tačiau nustatyta tvarka adresatui būtina išsiųsti ir jo originalą.
123. Ministro įsakymų, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkių, išskyrus personalo valdymo klausimais, originalai registruojami jų pasirašymo dieną ir saugomi Dokumentų tvarkymo sektoriuje.
Ministerijos teisės aktų originalai personalo valdymo klausimais, išskyrus susijusius su tarnybinėmis komandiruotėmis, registruojami ir saugomi Administravimo departamento Personalo skyriuje.
Pasirašytos sutartys registruojamos ir saugomos Dokumentų tvarkymo sektoriuje. Pasirašytos ES struktūrinių fondų paramos teikimo sutartys (ir jų pakeitimai) registruojamos Dokumentų tvarkymo sektoriuje, o saugomos Europos Sąjungos paramos koordinavimo skyriuje.
124. Ministro pasirašyti įgaliojimai registruojami ir jų kopijos su vizomis saugomos Dokumentų tvarkymo sektoriuje.
125. Dokumentai su nuoroda „visiškai slaptai“, „slaptai“, „konfidencialiai“, „riboto naudojimo“ registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įslaptintų dokumentų apskaitos, raštvedybos organizavimo, tvarkymo bei kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2000 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2000, Nr. 76-2325).
VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS IR REPREZENTACINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
126. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi organizuoja Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius. Kiti ministerijos administracijos padaliniai teikia informaciją Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyriui, rengia dokumentus ir dalyvauja organizuojant susitikimus pagal jiems nustatytas funkcijas. Susitikimus su ministerijos sekretoriais, atsižvelgdamas į užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimo tikslą, organizuoja ministerijos administracijos padalinys pagal jam nustatytas funkcijas.
127. Prieš 3 darbo dienas iki susitikimo darbotvarkė, susijusi su susitikimu, ir kita medžiaga pateikiama ministrui (viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis), jeigu ministras nenustato kitaip.
128. Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretorių susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Užsienio reikalų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.
129. Išlaidų, susijusių su vizitais ir tarnybinėmis komandiruotėmis į užsienį, taip pat su oficialių delegacijų ir svečių iš užsienio priėmimu ir reprezentacinių išlaidų panaudojimo klausimus sprendžia ministerijos administracijos vadovai. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ministerijai reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimui, užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusių asmenų sveikinimui jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“ (Žin., 2002, Nr. 62-2511) ir ministro nustatyta tvarka.
VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS
130. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės kūrimu rūpinasi Ryšių su visuomene skyrius (toliau – ryšių su visuomene padalinys).
131. Ryšių su visuomene padalinys kartu su kitų ministerijos administracijos padalinių vadovais bei valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, komentuodamas pagal ministerijos kompetenciją su švietimo, mokslo ir studijų sritimis susijusius klausimus, informuodamas apie ministerijos vadovų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ryšių su visuomene padalinio vadovas arba pranešimą rengęs kitas ryšių su visuomene padalinio specialistas, suderinęs su ministru, viceministru ar ministerijos valstybės sekretoriumi arba ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Ryšių su visuomene padalinys taip pat apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams.
132. Ryšių su visuomene padalinio išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei turi atspindėti oficialią ministro poziciją.
133. Informacija teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236), kitų teisės aktų ir ministro nustatyta tvarka.
VIII. MINISTERIJOS INTERNETO TINKLALAPIS
134. Visa oficiali informacija, susijusi su ministerijos veikla, skelbiama ministerijos interneto tinklalapyje adresu http://www.smm.lt.
IX. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, INTERESANTŲ PRIĖMIMAS
136. Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105) nustatyta tvarka, taip pat vadovaujantis Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje tvarka, patvirtinta švietimo ir mokslo ministro 2002 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 1767 (Žin., 2003, Nr. 1-4).
X. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS
137. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, pavaldžių įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nustatyta tvarka.
138. Ministerijos valstybės tarnautojų (išskyrus ministerijos valstybės sekretoriaus) ir darbuotojų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje įforminamas ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje įforminamas ministro įsakymu, o ministro nesant – ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Ministerijos valstybės sekretoriaus siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje įforminamas ministro įsakymu. Įsakymus ir potvarkius dėl tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje rengia ir registruoja Dokumentų tvarkymo sektorius.
Ministerijos valstybės tarnautojų (išskyrus ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių ir ministerijos administracijos padalinių vadovų) ir darbuotojų siuntimas į tarnybines komandiruotes į užsienį įforminamas ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Ministerijos sekretorių, ministerijos administracijos padalinių vadovų, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes į užsienį įforminamas ministro įsakymu, o ministro nesant – ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Ministerijos valstybės sekretoriaus siuntimas į tarnybinę komandiruotę į užsienį įforminamas ministro įsakymu. Įsakymus ir potvarkius dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį rengia Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius, o registruoja Dokumentų tvarkymo sektorius.
139. Kai į tarnybinę komandiruotę vyksta ministerijos sekretorius, ministerijos administracijos padalinio ar ministerijos įsteigtos įstaigos vadovas, neturintis pavaduotojo, įsakyme (potvarkyje) dėl komandiruotės nurodomas išvykstantį į komandiruotę pavaduojantis asmuo.
140. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, per 5 darbo dienas atsiskaito už pavedimo ar užduoties atlikimą ministerijos administracijos padalinio vadovui; ministerijos administracijos padalinių vadovai – ministerijos valstybės sekretoriui arba ministrui; viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai – ministrui. Buhalterinės apskaitos skyriui komandiruoti asmenys per 3 darbo dienas pateikia avansinę apyskaitą su pateisinamaisiais dokumentais.
Ministras, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, per 5 darbo dienas raštu pateikia Ministrui Pirmininkui komandiruotėje atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą.
Tarnybinių komandiruočių užsienyje dalykinės ataskaitos pateikiamos ir saugomos Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyriuje.
141. Ministro, ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų vykimą į užsienį organizuoja ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius.
142. Apie ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretorių numatytus oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių), ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius informuoja Užsienio reikalų ministeriją apie išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus ir ne vėliau kaip per savaitę nuo vizitų ir susitikimų pabaigos pateikia šiai ministerijai jų ataskaitas.
XI. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS
143. Atostogos ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos atitinkamai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir (arba) Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.
144. Kasmetinės atostogos ministerijos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir ministerijos valstybės tarnautojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, ministerijos valstybės sekretorių ir ministerijos sekretorius, suteikiamos pagal ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu patvirtintą kasmetinių atostogų grafiką.
145. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovams atostogos suteikiamos pagal ministro įsakymu patvirtintą kasmetinių atostogų grafiką.
146. Atostogų grafikų pakeitimai galimi šalims susitarus ir įteisinami atitinkamai ministro įsakymu ar valstybės sekretoriaus potvarkiu.
147. Vadovaujantis Darbo kodeksu, darbuotojų pageidavimu kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos dalimis. Viena iš kasmetinių atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip keturiolika kalendorinių dienų.
148. Ministerijos administracijos padalinių vadovų, neturinčių pavaduotojų, atostogų metu pareigas eina atitinkamai ministro įsakyme ar ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkyje nurodytas kitas valstybės tarnautojas arba darbuotojas.
XII. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS
150. Ministerijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3166).
XIII. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ
152. Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, už ministerijai padarytą žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
153. Ministerijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn atsakomybėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
XIV. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRUI, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIUI, MINISTERIJOS SEKRETORIAMS, MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS
155. Keičiantis ministrui reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.
156. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami pagal ministro nustatytos formos reikalų perdavimo aktą.
157. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, ministerijos administracijos padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, ministerijos administracijos padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus, ministerijos administracijos padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojui, ministerijos valstybės sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos sekretoriui, ministerijos sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos valstybės sekretoriui ar kitam ministerijos sekretoriui, ministerijos administracijos padalinio vadovo – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui.
158. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas kiti ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsako, atitinkamo ministerijos administracijos padalinio vadovui, atsiskaitymo lapelį – Buhalterinės apskaitos skyriui.
Ministerijos administracijos padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją(-us) ar darbuotoją(-us), atsakingą(-us) už perduotų reikalų tvarkymą.
159. Keičiantis valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perdavimo akte nurodoma, kam pavedama toliau įgyvendinti atitinkamą įstatymą, Vyriausybės nutarimą ar kitą teisės aktą ir kontroliuoti jo įgyvendinimą.
160. Reikalų perdavimo aktą tvirtina:
160.3. keičiantis departamentų direktoriams – ministerijos valstybės sekretorius arba ministerijos sekretorius pagal jiems priskirtą administravimo ar koordinavimo sritį;
XV. ANTSPAUDO SU LIETUVOS VALSTYBĖS HERBU NAUDOJIMAS IR SAUGOJIMAS
161. Už ministerijos antspaudo su Lietuvos valstybės herbu saugojimą ir jo naudojimą atsako ministerijos valstybės sekretorius. Ministerijos valstybės sekretoriaus nesant, ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.
162. Ministerijos antspaudas su Lietuvos valstybės herbu gaminamas, saugomas, apskaitomas ir sunaikinamas vadovaujantis Leidimų užsakyti pagaminti antspaudus su Lietuvos valstybės ar savivaldybės herbu išdavimo, antspaudų saugojimo, apskaitos, sunaikinimo bei veiklos ataskaitos pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 657 (Žin., 2002, Nr. 127-5757).
XVI. ARCHYVO TVARKYMAS
164. Ministerijos archyvą tvarko ministerijos Dokumentų tvarkymo sektorius, vadovaudamasis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
XVII. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS
165. Ministerijos tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838) ir ministro nustatyta tvarka.
166. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941) ir ministro nustatyta tvarka.
XVIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
167. Ministerijos administracijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) nuostatomis, atlikdamas išankstinę finansų kontrolę, turi teisę be atskiro ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretoriaus nurodymo gauti iš ministerijos administracijos padalinių vadovų ir valstybės tarnautojų arba darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus dėl dokumentų ūkinei operacijai atlikti parengimo ir ūkinės operacijos atlikimo bei dokumentų kopijas.
168. Darbuotojų, dirbančių pagal neterminuotą darbo sutartį, darbo pažymėjimo galiojimo laikas – penkeri metai. Darbo pažymėjimą darbuotojas privalo turėti su savimi. Praradus darbo pažymėjimą, privalu pranešti Administravimo departamento Personalo skyriui ne vėliau kaip kitą darbo dieną.