VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS LIETUVOS VERSLO PARAMOS AGENTŪROS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL REKOMENDACINĖS PARAIŠKOS SKIRTI FINANSINĘ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ SPECIALIOSIOS (B-4) DALIES PILDYMO INSTRUKCIJOS, PATVIRTINTOS VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS LIETUVOS VERSLO PARAMOS AGENTŪROS DIREKTORIUS 2006 M. VASARIO 14 D. ĮSAKYMU NR. R1-109 „DĖL REKOMENDACINĖS PARAIŠKOS SKIRTI FINANSINĘ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ SPECIALIOSIOS (B-4) DALIES PILDYMO INSTRUKCIJOS IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS FORMOS PATVIRTINIMO“, PAKEITIMO

 

2006 m. vasario 28 d. Nr. R1-118

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos Europos Sąjungos struktūrinės paramos departamento 2006 m. vasario 23 d. raštą Nr. (35.4-91)-3-1104,

pakeičiu Rekomendacinę paraiškos skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą specialiosios (B–4) dalies pildymo instrukciją, patvirtintą viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros direktoriaus 2006 m. vasario 14 d. įsakymo Nr. R1-109 „Dėl Rekomendacinės paraiškos skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą specialiosios (B–4) dalies pildymo instrukcijos ir projekto įgyvendinimo ataskaitos formos patvirtinimo“ 1 punktu, ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                        KĘSTUTIS MURAUSKAS


 

 

 

REKOMENDACINĖ PARAIŠKOS SKIRTI FINANSINĘ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ SPECIALIOSIOS (B–4) DALIES PILDYMO INSTRUKCIJA

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Paraiškos skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 20042006 m. bendrojo programavimo dokumentą specialiosios (B4) dalies pildymo instrukcija (toliau – Instrukcija) yra nenorminio pobūdžio dokumentas, kuriuo siekiama rekomenduoti, kaip gali būti pildoma paraiška. Paraiškos skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 20042006 m. bendrojo programavimo dokumentą sąvoka šioje Instrukcijoje suprantama kaip Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos patvirtina paraiškos skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 20042006 m. bendrojo programavimo dokumentą specialioji dalis.

2. Instrukcija taikoma kreipiantis dėl paramos pagal 20042006 m. bendrojo programavimo dokumento 3 prioriteto 2 priemonę „Verslo aplinkos gerinimas“ ir 3 prioriteto 4 priemonę „Viešoji turizmo infrastruktūra ir paslaugos“.

3. Paraišką skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 20042006 m. bendrojo programavimo dokumentą (toliau – Paraiška) sudaro bendroji (A) dalis ir specialioji (B4) dalis bei 4 jos priedai.

4. Kreipiantis dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinės paramos turi būti:

4.1. užpildyta Paraiškos bendroji (A) dalis, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. 1K-041 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. 1K-033 „Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 21-667, Nr. 64 (atitaisymas));

4.2. užpildyta Paraiškos specialioji (B–4) dalis ir jos priedai, patvirtinti Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. 4-51 „Dėl Gairių pareiškėjams (viešajam sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, patvirtinimo ir pavedimų viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai“;

4.3. pateikiamas pridedamų dokumentų sąrašas, nurodomas kiekvieno pateikiamo dokumento lapų skaičius ir pateikiamų dokumentų lapų skaičius iš viso.

 

5. Paraiškos bendroji (A) dalis pildoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktais nurodymais.

6. Paraiška ir jos priedai turi būti surinkti kompiuteriu (išspausdinti). Ranka užpildytos ir netinkamai užpildytos Paraiškos nebus registruojamos ir nagrinėjamos. Pareiškėjai turi tiksliai laikytis Paraiškos formos, tvarkingai užpildyti kiekvieną teikiamos Paraiškos dalį.

7. Paraiška ir jos priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Pildant Paraišką, rekomenduojama naudoti Times New Roman šriftą, kurio dydis 12 punktų.

8. Turi būti pateikiamas vienas originalus paraiškos (paraiškos A ir B dalys, B dalies priedai ir kartu pridedami privalomi dokumentai) egzempliorius, ant kurio pirmojo lapo aiškiai nurodoma ORIGINALAS, 2 kopijos, ant kurių kiekvienos pirmojo lapo nurodoma KOPIJA, ir paraiškos A ir B dalių ir B dalies priedų elektroninis variantas Word formatu, išskyrus priedus „Projekto biudžetas“ ir „Projekto pajamos ir sąnaudos“, kurie turi būti pateikti Excel formatu.

9. Paraiškos A ir B dalys ir B dalies priedai turi būti antspauduoti ir pasirašyti administracijos vadovo ar jo įgalioto asmens.

10. Paraiškos A ir B dalys, B dalies priedai ir kartu pridedami dokumentai turi būti susegti į segtuvus ir sunumeruoti; turi būti pateikiamas pridedamų dokumentų sąrašas, nurodomas kiekvieno pateikiamo dokumento lapų skaičius ir pateikiamų dokumentų lapų skaičius iš viso.

11. Pareiškėjas, pildydamas Paraišką, turi vadovautis šiais pagrindiniais dokumentais:

11.1. Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentu (toliau – BPD), patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486);

11.2. Bendrojo programavimo dokumento priedu, patvirtintu 2004 m. vasario 5 d. laikinojo priežiūros komiteto Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimo priežiūrai atlikti sprendimu;

11.3. Gairėmis pareiškėjams (viešajam sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą (toliau – Gairės pareiškėjams), patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. 4-51 „Dėl Gairių pareiškėjams (viešajam sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, patvirtinimo ir pavedimų viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai“.

Visus šiuos dokumentus galima rasti VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) tinklalapyje adresu www.lvpa.lt. Dokumentuose nustatyti pagrindiniai reikalavimai, pateikta kita svarbi informacija, su kuria Pareiškėjas turi susipažinti, siekdamas parengti tinkamą projektą ir taisyklingai užpildyti Paraiškos formą. Taip pat rekomenduojama naudotis LVPA tinklalapyje www.lvpa.lt skelbiama papildoma informacija ir atsakymais į dažniausiai pateikiamus klausimus.

12. Paraiška susideda iš įvairių lentelių ir aprašomojo pobūdžio klausimų. Visos lentelės privalo būti užpildytos, o į aprašomojo pobūdžio klausimus atsakyta, išskyrus tuos atvejus, kai Paraiškos formoje yra nuoroda, jog tam tikras Pareiškėjas atsakymo į klausimą gali neteikti. Jei Pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių negali pateikti prašomos informacijos (pavyzdžiui, nėra priežiūros organo ir pan.), turi nurodyti, kodėl prašomos informacijos neteikia. Paraiškos bendrosios (A) dalies, specialiosios (B–4) dalies ir jos priedų formas galima rasti LVPA tinklalapyje adresu: www.lvpa.lt, taip pat Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija) tinklalapyje adresu: www.ukmin.lt.

13. Atsakymai į klausimus turi būti aiškūs, glausti, argumentuoti.

14. Paraiškos lentelėse būtina tiksliai nurodyti prašomą informaciją: įrašyti skaičius, nurodyti veiklas, kurios, Pareiškėjo manymu, yra būtinos sėkmingai įgyvendinti projektą, ir t. t.

15. Rekomenduojama, kad Pareiškėjas, prieš pildydamas Paraiškos formą, būtų susipažinęs su BPD, Gairėmis pareiškėjams ir šia Instrukcija, atidžiai perskaitytų, kokios informacijos reikalaujama Paraiškos formoje ir jos prieduose.

 

 

II. SPECIALIOSIOS (B–4) DALIES PILDYMO REKOMENDACIJOS

 

16. Specialioji (B–4) forma yra sudedamoji Paraiškos dalis. Ją paramos gavėjai privalo užpildyti kreipdamiesi dėl ES struktūrinių fondų paramos pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 3 prioriteto 2 priemonę „Verslo aplinkos gerinimas“ ir 3 prioriteto 4 priemonę „Viešoji turizmo infrastruktūra ir paslaugos“.

17. Toliau teikiamos rekomendacijos kiekvienam specialiosios (B–4) dalies punktui.

18. I skyrius „Informacija apie Pareiškėją“:

18.1. Pildydamas 1.1 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti visus dalyvius – asmenis, kurie turi nuosavybės teisę į juridinio asmens turtą, arba asmenis, kurie nors ir neišsaugo nuosavybės teisių į juridinio asmens turtą, bet įgyja prievolinių teisių ir (ar) pareigų, susijusių su juridiniu asmeniu. Jeigu Pareiškėjo dalyviai – fiziniai asmenys, privaloma nurodyti visų fizinių asmenų nesutrumpintus vardus ir pavardes. Jei Pareiškėjo dalyviai –juridiniai asmenys, nurodomas visas juridinio asmens pavadinimas ir registracijos kodas. Taip pat reikia nurodyti, kokią pareiškėjo balsavimo teisių dalį procentais valdo kiekvienas dalyvis. Tuo atveju, kai Pareiškėjas – verslo asociacija, 1.1 lentelėje būtina nurodyti tik asociacijos narių fizinių asmenų skaičių ir asociacijos narių juridinių asmenų skaičių. Esant poreikiui, LVPA gali paprašyti pateikti verslo asociacijos narių sąrašą, kuriame butų nurodyta nesutrumpinti fizinių asmenų vardai ir pavardės, o juridinių asmenų pavadinimai ir registracijos kodai.

18.2. Pildydamas 1.2 lentelę, įvardydamas valdymo organus, pareiškėjas turi nurodyti tik įmonės, įstaigos, organizacijos asmenis (direktorių, jo pavaduotoją ar pavaduotojus, struktūrinių padalinių vadovus ir pan.), kuriems suteikta valdymo teisė. Teikdamas informaciją apie priežiūros organą, Pareiškėjas turi nurodyti asmenis (revizorių ar revizorius, kitus pareigūnus), kuriems suteiktos priežiūros funkcijos. Pagrindžiant dalyvavimo organo veikloje pagrindą, nurodomas teisinis dokumentas, kuriuo asmeniui priskiriama dalyvavimo organo veikloje funkcija (darbo sutartis, tarybos sprendimas ar pan.). Pareiškėjas turi nurodyti kiekvieno valdymo ir priežiūros organo asmens nesutrumpintą vardą, pavardę, pareigas (kuravimo ar valdymo sritį).

19. II skyrius „Duomenys apie pareiškėjo veiklą“:

19.1. Atsakant į 2.1 punkte pateiktą klausimą, nurodoma Pareiškėjo, kaip juridinio asmens, registracijos data, įrašyta Pareiškėjo steigimo dokumentuose. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjas yra viešoji įstaiga, nurodoma viešosios įstaigos registracijos pažymėjime įrašyta data.

19.2. Atsakydamas į 2.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nurodyti pagrindines vykdomas veiklas apimties mažėjimo tvarka. Būtina nurodyti tik tas veiklas, kurių lyginamasis svoris sudaro daugiau negu 10 proc. Pareiškėjo vykdomos veiklos. Čia pateikiami Pareiškėjo pastarųjų veiklos metų, kurių yra patvirtinta finansinė atskaitomybė, duomenys. Veiklos apimtis skaičiuojama vadovaujantis Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymo Nr. 525 „Dėl ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus atnaujinimo“ (Žin., 2002, Nr. 126-5744) nustatyta tvarka. Jei nuo Pareiškėjo įsteigimo praėjo mažiau negu vieneri metai ir nėra patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės, tuomet veiklų apimtis turi būti nurodoma pagal finansines prognozes. Šiame punkte Pareiškėjas taip pat turi paaiškinti, kaip vykdomos veiklos, teikiamos su veiklomis, planuojamomis vykdyti įgyvendinant ir įgyvendinus projektą, susijusios paslaugos. Pavyzdžiui, viena iš nacionalinio ar regioninio parko rengiamo projekto veiklų – poilsio aikštelių įrengimas parko teritorijoje. Ši veikla atitinka vieną iš parko nuostatuose nurodytų funkcijų: kurti rekreacinę infrastruktūrą ir organizuoti pažintinį, aplinką tausojantį turizmą. Si projekto veikla taip pat atitinka ir vieną iš BPD 3 prioriteto 4 priemonės remiamų veiklų: gamtinių išteklių panaudojimą poilsio ir sveikatingumo turizmo plėtrai. Projekte planuojamos vykdyti veiklos turi būti suderinamos su funkcijomis, nurodytomis Pareiškėjo įstatuose, nuostatuose ar kituose dokumentuose.

19.3. Atsakydamas į 2.3 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nurodyti konkrečias įstatuose, nuostatuose, kituose dokumentuose reglamentuojamas viešąsias funkcijas, kurias Pareiškėjas atlieka, ir dokumentus, kuriais šias funkcijas Pareiškėjui pavesta atlikti. Pavyzdžiui, įvairių viešojo sektoriaus įmonių, įstaigų, organizacijų viešąsias funkcijas bendruoju atveju reglamentuoja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), tam tikras savivaldybės tarybos sprendimas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas ir kt.

19.4. Pildydamas 2.4 lentelę, Pareiškėjas turi pateikti pastarųjų trejų metų, kurių patvirtinta finansinė atskaitomybė, duomenis apie visus savo veiklos finansavimo šaltinius: už suteiktas paslaugas gautas pajamas, trečiųjų asmenų suteiktą paramą, gautas subsidijas ir kt. Finansavimo šaltiniai turi būti nurodyti procentine išraiška, pradedant nuo didžiausią finansavimo dalį sudarančio šaltinio. Nurodomi tik tie Pareiškėjo finansavimo šaltiniai, kurių vertė per metus sudarė ne mažiau kaip 5 proc. viso Pareiškėjo finansavimo. Jei Pareiškėjas vykdo veiklą mažiau nei trejus metus, pateikiami pastarųjų veiklos metų duomenys. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjas veiklą pradėjo vykdyti 2003 m., o Paraišką pateikia 2005 m., tuomet pateikiami 2003 m. ir 2004 m. patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų duomenys. Jei Pareiškėjas vykdo veiklą trumpiau nei vienerius metus ir dar neturi patvirtintos finansinės atskaitomybės, pateikiami Pareiškėjo administracijos vadovo, vyriausiojo finansininko ir valdybos ar tarybos pirmininko arba Steigėjo patvirtintų strateginių veiklos planų duomenys. Lentelėje duomenys nurodomi sveikaisiais skaičiais.

19.5. Pildydamas 2.5 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti pastarųjų dvejų finansinių metų darbuotojų skaičių metų pabaigoje ir einamųjų finansinių metų darbuotojų skaičių paraiškos teikimo metu. Pavyzdžiui, jei Paraiška teikiama 2005 m., Pareiškėjas turi nurodyti 2003 m. gruodžio 31 d. ir 2004 m. gruodžio 31 d. buvusį darbuotojų skaičių ir einamųjų metų darbuotojų skaičių Paraiškos teikimo metu. Jei Pareiškėjas veiklą vykdė tik vienerius finansinius metus, turėtų nurodyti tų finansinių metų pabaigoje buvusį darbuotojų skaičių ir einamųjų finansinių metų darbuotojų skaičių paraiškos teikimo metu. Pavyzdžiui, jei Paraiška teikiama 2005 m., o Pareiškėjas įregistruotas 2004 m., reikėtų nurodyti 2004 m. pabaigoje buvusį darbuotojų skaičių ir einamųjų metų darbuotojų skaičių Paraiškos teikimo metu. Pareiškėjas, vykdantis veiklą mažiau kaip vienerius metus, turi nurodyti duomenis apie darbuotojų skaičių Paraiškos teikimo metu. Atskiroje eilutėje nurodomas administracijos darbuotojų skaičius.

19.6. Atsakydamas į 2.6 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas, turintis panašaus pobūdžio projektų vykdymo patirties, turi trumpai aprašyti per pastaruosius trejus metus įgytą projektų vykdymo patirtį. Pareiškėjas turi nurodyti vykdytų projektų pavadinimus. Aprašyme Pareiškėjas turi nurodyti, kokiomis lėšomis projektas buvo finansuotas (subsidijomis, skolintomis ar nuosavomis lėšomis). Jei projektas įgyvendintas gavus subsidiją, reikia nurodyti tikslų programos, pagal kurią buvo gauta subsidija, pavadinimą. Pareiškėjas turi nurodyti vykdyto projekto apimtį, trukmę ir aprašyti savo vaidmenį vykdytuose projektuose. Pageidautina, kad projektų aprašymuose būtų konkrečiai nurodyti projekto pasiekimai, projekto partneriai, jei tokių buvo. Taip pat pareiškėjas turėtų nurodyti, ar dabar teikiamas projektas yra susijęs su Pareiškėjo anksčiau vykdytais projektais, jei susijęs, nurodyti, kaip.

20. III skyrius „Projekto partneriai“:

20.1. Pareiškėjas projektą gali įgyvendinti savarankiškai arba kartu su partneriais (toliau – Partneris). Partneris – viešasis juridinis asmuo, registruotas ir veikiantis Lietuvoje, kartu su pareiškėju dalyvaujantis įgyvendinant ir, jei tai numatyta paraiškoje, finansuojant projektą ir kurio išlaidos, padarytos projekto įgyvendinimo laikotarpiu, gali būti pripažįstamos tinkamomis. Galimi Projekto Partneriai yra nustatyti Gairėse pareiškėjams pagal kiekvieną veiklų grupę. Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už tinkamos ir teisingos informacijos pateikimą LVPA, (o esant poreikiui ar būtinybei ir Ūkio ministerijai) laiku. Jei Pareiškėjas projektą įgyvendins savarankiškai, Paraiškos specialiosios (B–4) dalies 3.1 punkte nurodo, kad projektą numato įgyvendinti be partnerių.

20.2. Pildydamas 3.1 lentelę, Pareiškėjas turi pateikti informaciją apie projekto Partnerį. Pareiškėjas gali pasitelkti Partnerį, jei Pareiškėjas nėra pajėgus projektą įgyvendinti savarankiškai (pavyzdžiui, nepakankami ištekliai ar veiklos ribotumas). Partnerio dalyvavimas gali papildyti ar sustiprinti Pareiškėjo gebėjimus, suteikti galimybę įgyvendinti projektą kokybiškiau, didesniu mastu, sudaryti prielaidas bendradarbiauti ateityje ir pan. Lentelėje nurodomas visas Partnerio pavadinimas.

20.3. Pildydamas 3.2 lentelę, Pareiškėjas turi paaiškinti, kodėl projektui įgyvendinti pasitelkė Partnerius, o ne pats savarankiškai numato vykdyti projektą.

21. IV skyrius „Projekto atitiktis BPD priemonei“:

21.1. Atsakydamas į 4.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas nurodo, kurią BPD priemonės veiklų grupę, nurodytą Gairėse pareiškėjams, atitinka teikiamas projektas. Būtina nurodyti tik vieną (pagrindinę) veiklų grupę. Taip pat Pareiškėjas nurodo, kokius BPD priemonės, pagal kurią teikiamas projektas, uždavinius ir specifinius priemonės projektų atrankos kriterijus, nurodytus Gairėse pareiškėjams, atitinka teikiamas projektas, trumpai paaiškina, kaip projekto veiklos atitinka pasirinktos veiklų grupės specifinius tikslus, ir pagrindžia savo atsakymą.

21.2. Atsakydamas į 4.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas nurodo, kokias remiamas veiklų grupės veiklas, nurodytas Gairėse pareiškėjams, numatoma vykdyti įgyvendinant projektą. Pareiškėjai turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad išlaidos, patirtos vykdant veiklas, neatitinkančias BPD priede ir Gairėse pareiškėjams nurodytų veiklų, bus pripažintos netinkamomis ir nekompensuojamos.

21.3. Atsakydamas į 4.3 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas nurodo, kokius Gairėse pareiškėjams nurodytus veiklų grupės, pagal kurią teikiamas projektas, prioritetus atitinka numatomas įgyvendinti projektas, ir pagrindžia savo atsakymą.

21.4. Jei, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 84-3105), poveikio aplinkai vertinimas ar atranka dėl privalomo poveikio aplinkai vertinimo yra privaloma, Pareiškėjas kartu su Paraiška pateikia nustatytos formos poveikio aplinkai vertinimo deklaraciją ir 4.4 lentelėje pažymi, ar pagal atliktą poveikio aplinkai vertinimą projektas atitinka aplinkosaugos reikalavimus (pažymėdamas atitinkamai „Taip“ arba „Ne“). Pareiškėjai, kurių planuojamiems vykdyti projektams nėra būtina atlikti poveikio aplinkai vertinimo (nes jie nėra Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. Dl-44 „Dėl Europos Sąjungos lėšomis finansuojamų investicinių projektų poveikio aplinkai vertinimo deklaracijos formos ir institucijos, atsakingos už Europos ekologinio tinklo Natura 2000 teritorijų monitoringą, deklaracijos formos patvirtinimo bei šių deklaracijų pasirašymo“ (Žin., 2004, Nr. 50-1677) bei Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 m. rugpjūčio 7 d. įsakymo Nr. 333 „Dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 69-2062) subjektai), 4.4 lentelėje pažymi „Netaikoma“ ir kartu su paraiška pateikia laisvos formos raštą, kuriame nurodo, kad jo projekto vykdomai (-oms) veiklai (-oms) poveikio aplinkai vertinimo atlikti nereikia. Pareiškėjai informaciją apie tai, ar planuojamiems vykdyti projektams reikalingas poveikio aplinkai vertinimas, raštu ar žodžiu gali pasitikslinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje (toliau – Aplinkos ministerija), Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentuose ar Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos agentūroje.

22. V skyrius „Projekto poreikis ir aprašymas“:

22.1. Pildydamas 5.1 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti projekto tikslus, uždavinius ir juos atitinkančias projekto veiklas. Šiame punkte projekto tikslai turi atitikti Gairėse pareiškėjams nurodytus specifinius pasirinktos veiklų grupės tikslus ir turi būti skirti BPD priemonės uždaviniams įgyvendinti. Projekto tikslai nustatomi performuluojant projekte nurodytas problemas (pavyzdžiui, problema „viešosios turizmo infrastruktūros stoka regione lemia žemą privačių investicijų ir aukštą nedarbo lygį regione“ virsta projekto tikslu „sukurti viešąją turizmo infrastruktūrą regione“). Uždavinys – per nustatytą laikotarpį pasiekiamas ir įvertinamas atitinkamo tikslo įgyvendinimo pasiekimas. Projekto uždavinys turi įvardyti laukiamus projekto pasiekimus, rezultatus ir poveikį. Projekto uždaviniai turi būti išreikšti kaip konkretūs, išmatuojami pasiekimai (pavyzdžiui, tikslo „įsteigti turizmo informacijos centrą“ pasiekimai – pastatyta ar rekonstruota x kvadratinių metrų patalpų, įrengta x vienetų turizmo informacijos stendų, turizmo objektų ženklinimo sistema ir pan.). Atitinkamai, pildant lentelę prie kiekvieno projekto uždavinio turi būti nurodoma (-os) projekto veikla (-os), leisianti (-čios) vykdant nurodytą projekto uždavinį pasiekti numatytą projekto tikslą (pavyzdžiui, tikslo „įsteigti turizmo informacijos centrą“ vienas iš uždavinių – „rekonstruota x kvadratinių metrų patalpų“, o projekto veiklos – „parengti techninę dokumentaciją; atlikti rekonstrukcijos (statybos) darbus ir pan.“).

22.2. Pildydamas 5.2 lentelę, Pareiškėjas nurodo ir trumpai aprašo visas tikslines projekto grupes, kurių naudai vykdomas projektas, taip pat nurodo jų pasirinkimo priežastis, tikslinių grupių poreikius, susijusius su projektu, ir nustatytų poreikių tenkinimo būdus. Projekto tikslinė grupė – tai grupė įmonių, įstaigų, organizacijų ar asmenų, sugrupuotų pagal tam tikrus požymius, į kuriuos nukreipiama Pareiškėjo vykdoma projekto veikla. Kadangi projekte gali būti numatyta vykdyti kelias veiklas, tikslinių grupių irgi gali būti kelios. Įgyvendinant projektą gali būti vykdoma viena veikla, skirta kelioms tikslinėms grupėms, taip pat kelios veiklos, skirtos vienai tikslinei grupei. Kartu su tikslinėmis grupėmis nurodomos ir tokių tikslinių grupių pasirinkimo priežastys, jų poreikiai, susiję su projektu, ir nustatytų poreikių tenkinimo būdas. Pavyzdžiui, verslo centro vykdomo projekto tikslinė grupė – pradedančios, veikiančios tam tikroje rinkos nišoje arba siekiančios plėstis ir skverbtis į naujas užsienio rinkas smulkaus ir vidutinio verslo įmonės; pasirinkimo priežastys – verslo centro nustatytas įmonių specifinis poreikis gauti subsidijuojamas konsultacijas ar patariamojo pobūdžio paslaugas, skirtas, pavyzdžiui, verslo planams rengti; tikslinių grupių poreikiai, susiję su projektu, – norint pasirengti naudoti Struktūrinių fondų lėšas, rekomenduotina pasirengti verslo planus; nustatytų poreikių tenkinimo būdas – verslo centro specialistų ar samdomų patyrusių ekspertų teikiamos konsultacijos verslo planų rengimo klausimais, verslo planų rengimas lengvatinėmis sąlygomis.

22.3. Pildydamas Paraiškos formos 5.3 punktą, Pareiškėjas turi pagrįsti projektą, jo poreikį, aprašyti projekto įgyvendinimo aplinką, vidines ir išorines prielaidas. Taip pat jis turi paaiškinti, kokioms problemoms spręsti inicijavo teikiamą projektą. Pavyzdžiui, verslo informacijos centras apklausos būdu išsiaiškino, kad regione veikiantiems smulkiems ir vidutiniams verslo subjektams trūksta teorinių žinių apie rinkų paieškos metodus. Buvo nustatytas tikslinės grupės poreikis gauti konsultacijų naujų rinkų paieškos tema. Pareiškėjas turi aprašyti problemų sprendimo būdus ir jų pasirinkimo priežastis, pagrįsti pasirinktų būdų veiksmingumą sprendžiant nurodytas problemas. Šioje lentelėje Pareiškėjas turi aprašyti ir kaip projekto veikla susijusi su jau vykdomomis Pareiškėjo veiklomis (pavyzdžiui, projektas prisijungia prie esančių veiklų sistemos (tinklo), papildo arba sustiprina esančias veiklų sistemas ir pan.). Taip pat Pareiškėjas turi paaiškinti, kodėl pasirinktos vykdyti veiklos yra veiksmingesnės nei galimos alternatyvos. Kiekvienu konkrečiu atveju Pareiškėjas pats turėtų nuspręsti, kuri veikla yra veiksmingiausia ir labiausiai atitinkanti konkrečių tikslinių grupių poreikius. Taip pat Pareiškėjas turi nurodyti, kaip pasirinktos veiklos leis pasiekti planuojamus projekto pasiekimus, argumentuoti šių veiklų būtinumą, nes išlaidos, nesusijusios su projektui įgyvendinti būtinomis veiklomis, bus pripažįstamos netinkamomis ir nebus kompensuojamos. Pasirinktos veiklos turi užtikrinti, kad bus pasiekti numatomi projekto pasiekimai.

22.4. Pildydamas 5.4 lentelę, Pareiškėjas turi išsamiai aprašyti planuojamas projekto veiklas (pagal jų vykdymo eiliškumą), skirtas numatomiems projekto pasiekimams. Pareiškėjas turi nurodyti kiekvienos veiklos pavadinimą ir ją aprašyti. Rekomenduojama projekto veiklas suskirstyti į didesnius etapus, jungiančius keletą susijusių veiklų. Projekto skirstymas į etapus turi būti logiškas ir nuoseklus. Tiek etapai, tiek veiklos išvardijami pagal jų loginę įgyvendinimo seką, atsižvelgiant į veiklų tarpusavio priklausomybę (t. y. kaip vienos veiklos pradžia priklauso nuo kitos veiklos įvykdymo). Pavyzdžiui, pirmasis projekto etapas „Paveldo objekto rekonstrukcija“ galėtų apimti kelias veiklas: 1.1 veikla „Konkurso dokumentų parengimas ir konkurso parinkti rangovą organizavimas“, 1.2 veikla „Rekonstrukcijos rangos darbai“ ir t. t. Pareiškėjas, teikdamas informaciją, turi nurodyti prielaidas, užtikrinančias kiekvienos veiklos tinkamą valdymą, ir nurodyti atsakomybės paskirstymą (dėl to veiklos neturėtų būti pernelyg smulkios). Pareiškėjas, aprašantis veiklas, turėtų nurodyti veikloms atlikti reikalingų išteklių (tiek materialinių, tiek žmogiškųjų) poreikį. Lentelėje Pareiškėjas turi nurodyti planuojamą atsakomybės pasiskirstymą tarp Pareiškėjo ir Partnerių, numatomą laiko trukmę kiekvienai veiklai ar etapui įgyvendinti. Galima nurodyti ir išankstines veiklų pradžios ir pabaigos datas (skaičiuojant ne konkrečius kalendorinius mėnesius, o projekto metų ir pan.).

22.5. Pildydamas 5.5 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti projektui įgyvendinti numatomus naudoti turimus materialinius išteklius. Lentelėje Pareiškėjas nurodo, kokiu juridiniu pagrindu (nuosavybės teise, nuomos ar panaudos pagrindais) valdo turtą, kurį panaudos įgyvendindamas projektą ir veiklas, kurioms vykdyti šis turtas bus naudojamas. Jei Pareiškėjas dalyvauja projekte kartu su Partneriais, nurodomas Partnerių turtas, kuris bus skirtas projektui įgyvendinti. Pavyzdžiui, Partneris skiria 200 kv. m patalpas, kurios bus naudojamos sportinei įrangai montuoti, papildant esamą viešąją turizmo infrastruktūrą. Pareiškėjas, ar Partneriai gali būti paprašyti pateikti nurodyto turto valdymo faktą patvirtinančių dokumentų kopijas.

22.6. Pildydamas 5.6 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti, kokios projekto veiklos, kurias prašoma finansuoti, pradėtos įgyvendinti ar įgyvendintos iki paraiškos pateikimo. Būtina nurodyti šių veiklų įgyvendinimo pradžios ir pabaigos datas. Jei konkreti veikla dar nėra baigta įgyvendinti, grafa „Veiklos pabaiga“ nepildoma. Jei Pareiškėjas jokios veiklos dar nevykdė, tokia informacija taip pat turi būti nurodyta.

22.7. Atsakydamas į 5.7 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi aprašyti išorinius, teigiamą poveikį projekto įgyvendinimui turinčius tiesiogiai nuo Pareiškėjo nepriklausančius veiksnius, kurie yra būtini norint sėkmingai įgyvendinti projektą ir kurių nesant gali kilti grėsmė projekto sėkmei. Atsakydamas į šį klausimą Pareiškėjas taip pat turi nurodyti, kokius konkrečius darbus jau atliko, prieš rengdamasis įgyvendinti numatytą projektą. Pavyzdžiui, parengti projektai, baigtos derybos su bankais ar kitais galimais projekto finansuotojais. Pareiškėjas taip pat turi nurodyti, kokius darbus projekto poreikiui nustatyti ir pagrįsti jis jau atliko. Projektui įgyvendinti dažnai reikia atlikti projekto parengiamuosius darbus, pavyzdžiui, parengti galimybių studiją, techninius dokumentus, atlikti poveikio aplinkai vertinimą, investicijų projektą, rinkos tyrimą ir panašiai. Tokie atlikti darbai gali pagrįsti konkretaus projekto tikslingumą, įvertinti jo naudą, ekonominius ir socialinius (pavyzdžiui, sukurta naujų darbo vietų), technologinius (pavyzdžiui, įdiegta naujų technologijų), aplinkos apsaugos ir kt. padarinius, pagelbėti apskaičiuojant reikiamų investuoti lėšų dydį ir panašiai. Projekto svarbai pagrįsti yra naudojami ir netiesiogiai su projektu susiję tyrimai, studijos ar kiti darbai. Tikslinga nurodyti ir tokius informacijos šaltinius, kaip, regiono, savivaldybės plėtros strateginiai planai, ilgalaikės valstybės ar ūkio šakos plėtros strategijos ir pan. Pareiškėjui, kaip Paraiškos priedus, rekomenduojama pateikti atliktus darbus patvirtinančius dokumentus (trumpus darbų aprašymus, darbų priėmimo–perdavimo aktus ar pan.).

22.8. Pildydamas 5.8 lentelę, Pareiškėjas nurodo pagrindinę projekto įgyvendinimo riziką ir jos mažinimo priemones (būdus). Rizika yra apibūdinama kaip potencialiai galimų įvykių tikimybė, kurią lemia išorės veiksniai (grėsmė) ir kuri pasireiškusi gali neigiamai paveikti projekto įgyvendinimo eigą, galbūt net neleis įgyvendinti projekto. Paraiškoje būtina nurodyti pagrindinius rizikos veiksnius, kurie gali daryti įtaką projekto sėkmei ir bendrai veiklai. Rizikos nustatymas turi būti siejamas su Pareiškėjo ir Partnerio veiklą lemiančiais išoriniais veiksniais. Pareiškėjas turi trumpai nurodyti, kokių rizikos mažinimo priemonių imsis, siekdamas išvengti galimos grėsmės sėkmingam projekto įgyvendinimui pasireiškimo. Pildant 5.8 lentelę taip pat svarbu nurodyti, kam – Pareiškėjui ar Partneriui – nurodyti rizikos veiksniai yra aktualesni. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Pareiškėjas turi nurodyti galimas rizikas taip pat ir tam, kad jeigu įgyvendinant projektą kiltų aplinkybių, galinčių tiesiogiai paveikti projekto įgyvendinimą, Pareiškėjas galėtų motyvuoti sutarties pakeitimą.

23. VI skyrius „Projekto valdymas“:

23.1. Pildydamas 6.1 lentelę, Pareiškėjas turi pateikti informaciją apie projekto administravimo funkcijų pasiskirstymą tarp projekto darbuotojų. Pateiktoje schemoje turi būti aiškiai nustatyta atsakomybė už kiekvieną projekto veiklą (etapus, užduotis, jeigu numatoma), t. y. kas konkrečiai ir už ką (priskirtos funkcijos ar sritys) yra atsakingas, nurodydamas asmens vardą, pavardę, pareigas, o jei tai juridinis asmuo – jo pavadinimą ir juridiniam asmeniui atstovaujančio asmens vardą ir pavardę. Už veiklas gali būti atsakingi Pareiškėjai, partneriai, jų darbuotojai, ekspertai, rangovai (pastaruoju atveju konkreti įmonė neįvardijama). Paraiškoje nurodytos projekto valdymo, projekto finansų valdymo, projekto darbų priežiūros sritys yra privalomos, bet jeigu Pareiškėjas numato daugiau sričių, jas taip pat reikia nurodyti.

23.2. Atsakydamas į 6.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas pateikia projekto administravimo funkcijų paskirstymo grafinę schemą, kurioje turėtų būti nurodytos kompetencijos sritys, aiškiai matomi pavaldumo ryšiai. Nereikia išskirti atskirai Pareiškėjo ir Partnerių. Schema turi būti aiški, suprantama, nepaini, pavaldumo ryšiai nurodyti rodyklėmis.

23.3. Atsakydamas į 6.3 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi aprašyti asmenų, kuriems priskirtos projekto administravimo funkcijos, administracinius gebėjimus. Jei Pareiškėjas planuoja samdyti asmenis, atliksiančius dalį ar visas projekto administravimo funkcijas, šiame punkte reikia aprašyti, kokie reikalavimai (susiję su administravimo funkcijomis) bus keliami numatomiems samdyti asmenims.

24. VII skyrius „Pirkimai“:

24.1. Atsakydamas į 7.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas pažymi, ar paslaugos, prekės ir darbai, kurių išlaidas prašoma finansuoti, bus perkami laikantis viešuosius pirkimus reglamentuojančių nacionalinių teisės aktų.

24.2. Atsakydamas į 7.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas nurodo, ar Pareiškėjas ir/ar Partneris yra pradėjęs vykdyti ar jau įvykdęs pirkimo procedūras. Jeigu pirkimo procedūros pradėtos vykdyti ar jau įvykdytos, Pareiškėjas turi pažymėti langelį „Taip“, jei nepradėtos – langelį „Ne“. Pažymėjęs langelį „Taip“, Pareiškėjas turi nurodyti, kokios pirkimo procedūros įvykdytos, nurodyti, kokios prekės, paslaugos ar darbai perkami/pirkti, taip pat nurodyti sumokėtas/planuojamas sumokėti pirkimo sumas. Tokiu atveju Pareiškėjas kaip Paraiškos priedus turi pateikti pirkimo dokumentų kopijas.

25. VIII skyrius „Paramos projektui poreikis“:

Atsakydamas į 8.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nurodyti kiek ir kokios paramos tikisi projektui įgyvendinti. Pareiškėjas privalo argumentuoti paramos poreikį, pateikti tai pagrindžiančius skaičiavimus ir nurodyti prielaidas, kuriomis remiantis skaičiavimai buvo atlikti. Būtina paaiškinti, kokią įtaką suteikta parama turės projekto apimčiai, kokybei, sėkmei, poveikiui ir pan. Pavyzdžiui, nesuteikus paramos, projekto įgyvendinimas truktų ne 15 mėnesių, bet 25, projektas būtų įgyvendinamas mažesniu mastu ir t. t.

26. IX skyrius „Projekto biudžetas ir išlaidų tinkamumas“:

26.1. Pildydamas 9.1 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti suvestinę informaciją apie projekto tinkamas išlaidas (nurodytas Gairių 43 punkte), kurias bus prašoma finansuoti pagal projekto veiklas. Pildant lentelę reikia nurodyti tik tas projekto veiklas, kurių išlaidos yra tinkamos pagal Gaires pareiškėjams. Netinkamų išlaidų šioje lentelėje nurodyti nereikia. Tinkamos projekto išlaidos nurodomos litais sveikaisiais skaičiais.

26.2. Pildydamas 9.2 lentelę, Pareiškėjas turi išskaidyti ir tiksliai nurodyti tinkamas projekto išlaidas. Tinkamų išlaidų apibrėžimas yra pateiktas Gairėse pareiškėjams. Išlaidas reikia nurodyti litais.

26.3. Pildydamas 9.3 lentelę, Pareiškėjas turi detaliai išskaidyti ir tiksliai nurodyti netinkamas projekto išlaidas. Netinkamos projekto išlaidos – tai visos projekto išlaidos, kurios pagal Gaires pareiškėjams negali būti priskirtos tinkamoms projekto išlaidoms. Išlaidas reikia nurodyti litais sveikaisiais skaičiais.

26.4. Pildydamas 9.4 lentelę, Pareiškėjas turi užpildyti biudžeto suvestinės lentelę pagal metus. Išlaidų sumos nurodomos litais sveikaisiais skaičiais. Kadangi įgyvendinant projektą gali būti patirtos ir netinkamos kompensuoti, bet projektui įgyvendinti būtinos išlaidos, tai lentelės pirmoje eilutėje „Projekto išlaidos“ Pareiškėjas turi nurodyti visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas. Antroje eilutėje „Tinkamos projekto išlaidos“ Pareiškėjas turi nurodyti tinkamas pagal pasirinktą priemonę ir veiklų grupę projekto išlaidas (žr. Gaires pareiškėjams). Tinkamų išlaidų suma šios lentelės antrojoje eilutėje turi atitikti 9.2 punkte nurodytą visų tinkamų išlaidų sumą. Jei vykdydamas projekto veiklas Pareiškėjas projekto įgyvendinimo laikotarpiu planuoja gauti pajamų, jos turi būti nurodomos trečioje lentelės eilutėje ir atitikti 10.1 punkte nurodytas pajamas. Įgyvendinant Projektą numatomų gauti pajamų dydžiu yra mažinamos tinkamos projekto išlaidos. Jei pajamų neplanuojama gauti, reikia įrašyti 0. Ketvirtoje eilutėje turi būti nurodytas prašomos paramos dydis. Penktoje eilutėje turi būti nurodomas paramos intensyvumas – tai procentinis prašomos paramos ir tinkamų projekto išlaidų santykis.

26.5. Projekto išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į vidutinį metinį kainų augimą ir valiutų riziką. Jei Pareiškėjas, planuodamas projekto išlaidas, atsižvelgia į šiuos veiksnius, 9.5 lentelėje žymi „Taip“, jei, planuojant išlaidas, į šiuos faktorius nebuvo atsižvelgta, žymima „Ne“.

27. X skyrius „Projekto pajamos“:

27.1. 10.1 punktą pildo tik pareiškėjas, kurio projektas nėra viešosios infrastruktūros plėtros projektas (pvz., projektas teikiamas pagal veiklų grupe „Turizmo informacinių paslaugų plėtra ir turizmo rinkodaros parengiamųjų darbų skatinimas“). Pareiškėjas, vykdydamas projekto veiklas, gali numatyti, kad iš vykdomų projekto veiklų projekto įgyvendinimo laikotarpiu gaus pajamų (iš pardavimo, nuomos, paslaugų, mokesčių ir kitais būdais tik iš projekto veiklos). Šią informaciją jis turi nurodyti 10.1 lentelėje. Pareiškėjo pajamos, gautos ar gautinos iš veiklų, nesusijusių su projektu, šiame punkte nenurodomos. Pareiškėjas, pildydamas pateiktą lentelę, tiksliai nurodo tokias veiklas, iš kurių bus gauta pajamų, ir planuojamų pajamų sumas nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki projekto pabaigos – galutinės projekto ataskaitos pateikimo pamečiui. Jei neplanuojama gauti pajamų iš projekto veiklų, tai pažymimas langelis „Ne“. Šioje lentelėje nurodytos planuojamos gauti pajamos turi sutapti su 9.1 lentelėje nurodytomis pajamomis.

27.2. 10.2 lentelė pildoma tik projektams, kuriuos įgyvendinant bus kuriama viešoji infrastruktūra. Joje būtina nurodyti pamečiui numatomas iš viešosios infrastruktūros gauti grynąsias pajamas ir jas diskontuojant pritaikius 10.2 lentelėje nurodytą diskonto normą apskaičiuoti kiekvienų metų numatomų gauti grynųjų pajamų grynąją dabartinę vertę. Taip pat lentelėje apskaičiuojama per infrastruktūros, finansuotos iš paramos lėšų, investicijų gyvavimo laikotarpį numatomų gauti grynųjų pajamų grynosios dabartinės vertės suma. Jei neplanuojama gauti grynųjų pajamų, lentelės eilutėje „Iš viso“ įrašomas 0.

28. XI skyrius „Projekto pasiekimai, rezultatai ir poveikis“:

28.1. Pildydamas 11.1 punktą, Pareiškėjas turi nurodyti planuojamus projekto pasiekimus. Projekto pasiekimai – tai nauda, kurią, įgyvendinę projektą, patiria tiesioginiai projekto naudos gavėjai. Pavyzdžiui, suteikta 100 val. konsultacijų, suteikta patariamojo pobūdžio paslaugų 100 klientų (įmonių/verslininkų), suremontuotos verslo inkubatoriaus patalpos, todėl dabar jis gali priimti 50 įmonių vietoj 20 buvusių, sukurta 10 naujų darbo vietų ir t. t. Projekto rezultatas – kas pasikeis, kai projektas bus baigtas, ir kiek projekto pasiekimai turės įtakos šiems pasikeitimams. Pavyzdžiui, verslininkai daugiau žinos apie mokesčius, eksporto galimybes, gebės patys rengti verslo planus, atvyks daugiau turistų, bus pritraukta privačių investicijų į konkretų viešojo infrastruktūros objektą, bus įsteigta naujų įmonių ar plėtojamos esamos, sumažės šildymo sąnaudos, kenksmingų medžiagų išmetimas į orą ir pan. Poveikis – kaip projekto pasiekimai ir rezultatai darys įtaką bendriems tikslams – didins įmonių konkurencingumą, sukurs didesnę pridėtinę vertę turinčių produktų (paslaugų), tai darys įtaką ekonominei plėtrai (BVP augimui) ir pan. Paramos gavėjai yra tiesiogiai atsakingi už projekto pasiekimus, nepasiekus jų gali būti sumažintas skiriamos paramos dydis, todėl svarbu pateikti realią būsimų pasiekimų kokybinę ir kiekybinę išraišką.

28.2. Paraiškos formos 11.2 punktą turi pildyti tik tie Pareiškėjai, kurie teikia Paraišką pagal BPD 3 prioriteto 2 priemonę „Verslo aplinkos gerinimas“. Pildydamas šį punktą, Pareiškėjas turi nurodyti tas paslaugas, kurios bus teikiamos įgyvendinus projektą. Turi būti nurodytas paslaugos pavadinimas ir smulkaus ir vidutinio verslo subjektų, kuriems numatoma teikti paslauga, skaičius. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjas teiks konsultavimo paslaugas smulkaus ir vidutinio verslo subjektams, turi būti nurodyta, kokios konkrečiai konsultavimo paslaugos bus teikiamos (rinkodaros, teisinės ar pan.) ir subjektų, kuriems bus suteiktos minėtos paslaugos, skaičius.

28.3. Paraiškos formos 11.3 punktą turi pildyti tik tie Pareiškėjai, kurie teikia Paraišką pagal BPD 3 prioriteto 4 priemonę „Viešoji turizmo infrastruktūra ir paslaugos“. Pareiškėjas gali numatyti, kad bus sukurtas visiškai naujas objektas arba kad bus renovuojamas objektas – pritaikomas viešiems turizmo poreikiams – ir užtikrinamas ilgalaikių darbo vietų kūrimas. Tokiu atveju turi būti nurodytas sukurto ar renovuoto objekto pavadinimas, taip pat nurodyta, ar bus renovuojamas kultūros ir istorijos paveldo objektas – pažymėtas langelis „Taip“ arba „Ne“.

28.4. Paraiškos formos 11.4 punktą turi pildyti tik tie Pareiškėjai, kurie teikia Paraišką pagal BPD 3 prioriteto 4 priemonę „Viešoji turizmo infrastruktūra ir paslaugos“. Šiame punkte Pareiškėjas turi nurodyti planuojamą sukurti naujų/ pagerinti buvusių turistų traukos vietų skaičių.

28.5. Pildydamas 11.5 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti informaciją apie darbo vietas, kurias, įgyvendinant projektą, Pareiškėjo įstaigoje, įmonėje, organizacijoje planuojama išsaugoti ir sukurti. Būtina išskirti, kiek iš viso bus sukurta ar išsaugota darbo vietų, taip pat kiek iš jų bus sukurta ar išsaugota vyrams/moterims. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad išsaugotomis laikomos tik tos darbo vietos, kurios, jeigu projektas nebūtų įgyvendinamas, būtų panaikintos.

28.6. Pildydamas 11.6 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti informaciją apie darbo vietų sumažėjimą Pareiškėjo įstaigoje, įmonėje, organizacijoje, įgyvendinus projektą. Pareiškėjas turi nurodyti pagrįstas ir argumentuotas priežastis. Pavyzdžiui, įdiegus naujas technologijas, kurios užtikrins veiksmingesnį išteklių naudojimą, gali tekti atleisti darbuotojus. Būtina nurodyti visą planuojamų atleisti darbuotojų skaičių ir išskirti, kiek iš to skaičiaus gali tekti atleisti moterų/vyrų.

28.7. Pildydamas 11.7 punktą, Pareiškėjas turėtų nurodyti kiek įgyvendinant ar įgyvendinto projekto dėka numatoma pritraukti privačių investicijų ir pagrįsti savo atsakymą.

28.8. Pildydamas 11.8 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti informaciją apie numatomus vartotojų (klientų, lankytojų ir pan.) skaičiaus pasikeitimus pagal atskiras projekto veiklas, nurodyti planuojamą vartotojų skaičiaus pokytį projekto įgyvendinimo pradžioje ir jam pasibaigus per ateinančius 2–3 metus.

28.9. Atsakydamas į 11.9 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas kokybiniu ir kiekybiniu aspektu aprašo laukiamą projekto ekonominį, socialinį, technologinį, aplinkosaugos ir kitokį poveikį. Pagal galimybes ir turimą informaciją reikia nurodyti, kokią įtaką projekto įgyvendinimas turės Pareiškėjui, regionui, kuriame veikia Pareiškėjas, visai Lietuvai. Įgyvendinant projektą sukurti konkretūs pasiekimai gali turėti įvairų poveikį. Nors projekto vykdytojai yra tiesiogiai atsakingi už žadamų pasiekimų sukūrimą ir būtent šiems pasiekimams skiriamas didžiausias dėmesys įgyvendinant projektą, tačiau projektai įgyvendinami tikintis platesnės naudos, t. y. poveikio.

29. XII skyrius „Projekto tęstinumas“:

29.1. Atsakydamas į 12.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nuosekliai paaiškinti, kaip pasireikš projekto finansinis tęstinumas, pagrįsti, kaip projekte numatyta įgyvendinti veikla bus tęsiama, kai bus baigtas paramos teikimas. Pareiškėjas turi nurodyti, kam (pavyzdžiui, kuriam iš partnerių) priklausys sukurtas produktas, objektas, kaip jis bus toliau naudojamas, valdomas, prižiūrimas, ar numatomas projekto vykdytų veiklų ir pasiekimų tolesnis valstybės arba savivaldybės, privataus sektoriaus finansavimas ir pan. Pavyzdžiui, jeigu įgyvendinat projektą sukuriama informacinė sistema, toliau labai svarbu užtikrinti jos priežiūrą, tinkamą ir veiksmingą naudojimą įgyvendinus projektą, numatyti, kas skirs lėšų jai tvarkyti.

29.2. Atsakydamas į 12.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi paaiškinti kaip įgyvendinus projektą bus užtikrinamas institucinis ir sukurtų gebėjimų tęstinumas. Šiame punkte reikia nurodyti, kas bus atsakingas už tolesnį projekto pasiekimų panaudojimą ir sklaidą, pagrįsti, kad ir projektui pasibaigus bus atitinkamos institucijos ir atitinkamų gebėjimų darbuotojai, galintys užtikrinti projekto pasiekimų tęstinumą. Taip pat turi būti nurodyta, kaip bus panaudojami įgyvendinto projekto pasiekimai.

29.3. Pildydamas 12.3 punktą, pareiškėjas turi numatyti, kaip įgyvendinus projektą bus valdoma pramoninė zona, pateikti jos valdymo modelio aprašymą, schemą ir nurodyti pramoninės zonos valdyme dalyvaujančias/dalyvausiančias institucijas/įstaigas/įmones (turi būti nurodytas konkretus valdytojas arba nustatyti reikalavimai tokiam valdytojui).

 

III. SPECIALIOSIOS (B–4) DALIES 1 PRIEDO „PROJEKTO PARTNERIAI“ PILDYMO REKOMENDACIJOS

 

30. I skyrius „Bendra informacija“:

30.1. Priedo 1.1 punkte Partneris turi nurodyti projekto, kuriame dalyvauja, pavadinimą.

30.2. Priedo 1.2 punkte Partneris turi nurodyti projekto Pareiškėjo, atsakingo už projekto vykdymą, pavadinimą.

30.3. Priedo 1.3 punkte Partneris turi nurodyti visą savo pavadinimą.

30.4. Pildydamas 1.4 lentelę, Partneris privalo nurodyti visus dalyvius – asmenis, kurie turi nuosavybės teisę į juridinio asmens turtą, arba asmenis, kurie, nors ir ne išsaugo nuosavybės teisių į juridinio asmens turtą, bet įgyja prievolinių teisių ir (ar) pareigų, susijusių su juridiniu asmeniu. Jeigu Partnerio dalyviai – fiziniai asmenys, privaloma nurodyti visų fizinių asmenų nesutrumpintus vardus, pavardes. Jei Partnerio dalyviai – juridiniai asmenys, nurodomas juridinio asmens pavadinimas, registracijos kodas. Taip pat reikia nurodyti, kokią Partnerio balsavimo teisių dalį procentais valdo kiekvienas dalyvis.

30.5. Pildydamas 1.5 lentelę, nurodydamas valdymo organus, Partneris turi nurodyti tik įmonės, įstaigos, organizacijos asmenis (direktorių, jo pavaduotoją ar pavaduotojus, struktūrinių padalinių vadovus ir pan.), kuriems suteikta valdymo teisė. Teikdamas informaciją apie priežiūros organą, Partneris turi nurodyti asmenis (revizorių ar revizorius, kitus pareigūnus), kuriems suteiktos priežiūros funkcijos. Pagrindžiant dalyvavimą organo veikloje, nurodomas teisinis dokumentas, kuriuo asmeniui priskiriama dalyvavimo organo veikloje funkcija (darbo sutartis, tarybos sprendimas ar pan.). Partneris turi nurodyti kiekvieno valdymo ir priežiūros organo asmens nesutrumpintą vardą, pavardę, pareigas (kuravimo ar valdymo sritį).

31. II skyrius „Duomenys apie Partnerio veiklą“:

31.1. Atsakant į 2.1 punkte pateiktą klausimą, nurodoma Partnerio, kaip juridinio asmens, registracijos data, įrašyta Partnerio steigimo dokumentuose. Pavyzdžiui, jei Partneris yra viešoji įstaiga, nurodoma viešosios įstaigos registracijos pažymėjime įrašyta data.

31.2. Atsakydamas į 2.2 punkte pateiktą klausimą, Partneris turi nurodyti pagrindines vykdomas veiklas apimties mažėjimo tvarka. Būtina nurodyti tik tas veiklas, kurių lyginamasis svoris sudaro daugiau negu 10 proc. Partnerio vykdomos veiklos. Čia pateikiami Partnerio pastarųjų veiklos metų, kurių yra patvirtinta finansinė atskaitomybė, duomenys. Veiklos apimtis skaičiuojama vadovaujantis Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymo Nr. 525 „Dėl ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus atnaujinimo“ (Žin., 2002, Nr. 126-5744) nustatyta tvarka. Jei nuo Partnerio įsteigimo praėjo mažiau negu vieneri metai ir nėra patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės, tuomet veiklų apimtis turi būti nurodoma pagal finansines prognozes. Šiame punkte Partneris taip pat turi paaiškinti, kaip vykdomos veiklos, teikiamos paslaugos, susijusios su veiklomis, planuojamomis vykdyti įgyvendinant ir įgyvendinus projektą. Projekte planuojamos vykdyti veiklos turi būti suderinamos su funkcijomis, nurodytomis Partnerio įstatuose, nuostatuose ar kituose dokumentuose.

31.3. Atsakydamas į 2.3 punkte pateiktą klausimą, Partneris turi nurodyti konkrečias įstatuose, nuostatuose, kituose dokumentuose reglamentuojamas viešąsias funkcijas, kurias Partneris atlieka, ir dokumentus, kuriais šias funkcijas Partneriui pavesta atlikti. Pavyzdžiui, įvairių viešojo sektoriaus įmonių, įstaigų, organizacijų viešąsias funkcijas bendruoju atveju reglamentuoja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832), Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymas (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), tam tikras savivaldybės tarybos sprendimas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas ir kt.

31.4. Pildydamas 2.4 lentelę, Partneris turi pateikti pastarųjų trejų metų, kurių patvirtinta finansinė atskaitomybė, duomenis apie visus savo veiklos finansavimo šaltinius: už suteiktas paslaugas gautas pajamas, trečiųjų asmenų suteiktą paramą, gautas subsidijas ir kt. Finansavimo šaltiniai turi būti nurodyti procentine išraiška, pradedant nuo didžiausią finansavimo dalį sudarančio šaltinio. Nurodomi tik tie Partnerio finansavimo šaltiniai, kurių vertė per metus sudarė ne mažiau kaip 5 proc. viso Partnerio finansavimo. Jei Partneris vykdo veiklą mažiau nei trejus metus, pateikiami pastarųjų veiklos metų duomenys. Pavyzdžiui, jei Partneris veiklą pradėjo vykdyti 2003 m., o Paraiška pateikiama 2005 m., tuomet pateikiami 2003 m. ir 2004 m. patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų duomenys. Jei Partneris vykdo veiklą trumpiau nei vienerius metus ir dar neturi patvirtintos finansinės atskaitomybės, pateikiami Partnerio administracijos vadovo, vyriausiojo finansininko ir valdybos ar tarybos pirmininko arba Steigėjo patvirtintų strateginių veiklos planų duomenys. Lentelėje duomenys nurodomi sveikaisiais skaičiais.

31.5. Pildydamas 2.5 lentelę, Partneris turi nurodyti pastarųjų dvejų finansinių metų darbuotojų skaičių metų pabaigoje ir einamųjų finansinių metų darbuotojų skaičių paraiškos teikimo metu. Pavyzdžiui, jei Paraiška teikiama 2005 m., Partneris turi nurodyti 2003 m. gruodžio 31 d. ir 2004 m. gruodžio 31 d. buvusį darbuotojų skaičių ir einamųjų metų darbuotojų skaičių Paraiškos teikimo metu. Jei Partneris veiklą vykdė tik vienerius finansinius metus, turėtų nurodyti tų finansinių metų pabaigoje buvusį darbuotojų skaičių ir einamųjų finansinių metų darbuotojų skaičių paraiškos teikimo metu. Pavyzdžiui, jei Paraiška teikiama 2005 m., o Partneris įregistruotas 2004 m., reikėtų nurodyti 2004 m. pabaigoje buvusį darbuotojų skaičių ir einamųjų metų darbuotojų skaičių Paraiškos teikimo metu. Partneris, kuris vykdo veiklą mažiau kaip vienerius metus, turi nurodyti duomenis apie darbuotojų skaičių Paraiškos teikimo metu. Atskirose eilutėse nurodomas administracijos darbuotojų skaičius.

 

32. III skyrius „Partnerio vaidmuo projekte“:

32.1. Atsakydamas į 3.1 punkte pateiktą klausimą, Partneris turi pagrįsti savo vaidmenį projekte. Partneriai gali dalyvauti tiek rengiant Paraišką, tiek įgyvendinant projektą, kaip apibrėžta jų partnerystę reglamentuojančioje sutartyje. Partneris turi glaustai nurodyti materialinius, finansinius ir žmogiškuosius išteklius, kuriuos skirs projektui įgyvendinti. Ši informacija turi atitikti Paraiškos specialiosios (B–4) dalies 5.6 punkte nurodytus išteklius. Partneris turi nurodyti išteklių pavadinimus, kiekius ir projekto veiklas, kurioms įgyvendinti ištekliai bus naudojami. Planuodami projekto veiklas ir aprašydami projekto įgyvendinimo schemą Paraiškos specialiosios (B–4) dalies VI skyriuje, Pareiškėjas ir Partneris turi aiškiai pasidalyti atsakomybę už jiems priskirtas veiklas. Taigi šiame punkte būtina nurodyti, kokias veiklas vykdys Partneris. Svarbu, kad, pildydamas šį punktą, Partneris aiškiai suvoktų vaidmenį ir atsakomybę įgyvendinant projektą.

32.2. Atsakydamas į 3.2 punkte pateiktą klausimą, Partneris, turintis panašaus pobūdžio projektų vykdymo patirties, turi trumpai aprašyti per pastaruosius trejus metus vykdytus projektus. Partneris turi nurodyti projekto pasiekimus, projekto Partnerius, jei tokių, kokiomis lėšomis projektas buvo finansuotas (subsidijomis, skolintomis ar nuosavomis lėšomis). Jei projektas įgyvendintas gavus subsidiją, nurodomas tikslus programos, pagal kurią buvo gauta subsidija, pavadinimas. Partneris turi nurodyti vykdyto projekto apimtį, trukmę. Tikslios buvusių projektų nuorodos padėtų vertintojui lengviau suvokti ir įvertinti jų turinį ir Partnerio gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą. Siūloma nurodyti, ar dabar teikiamas projektas yra susijęs su Partnerio anksčiau vykdytais projektais, o jei susijęs, nurodyti kaip.

32.3. Atsakydamas į 3.3 punkte pateiktą klausimą, Partneris turi nurodyti pagrindinius motyvus, nulėmusius sprendimą tapti Partneriu, o ne teikti Paraišką savarankiškai. Šios priežastys galėtų būti, pavyzdžiui, nepakankami Partnerio gebėjimai vykdyti pasirinktą veiklą ar per menki ištekliai, kuriuos reikėtų skirti veiklai, nukreiptai į numatomus projekto pasiekimus. Partnerystė gali būti Partneriui svarbi ir dėl to, kad jis neturi dalyvavimo ES finansuojamų projektų įgyvendinimo patirties. Dalyvavimas sustiprintų Partnerio gebėjimus panaudoti paramos lėšas.

 

IV. SPECIALIOSIOS (B–4) DALIES 2 PRIEDO „PROJEKTO BIUDŽETAS“ PILDYMO REKOMENDACIJOS

 

33. Šis priedas susideda iš 3 dalių: detalusis biudžetas, finansavimo šaltiniai ir išlaidų pagrindimas, kurias būtina užpildyti ir pridėti prie Paraiškos. Svarbu atidžiai perskaityti, ko reikalaujama kiekvienoje biudžeto dalyje, ir užpildyti reikiamas eilutes.

33.1. Lentelėje „Detalusis biudžetas“ nurodykite planuojamas išlaidas darbams, turtui, paslaugoms įsigyti ir personalo darbo užmokesčiui mokėti. Tas biudžeto eilutes, kurias prašoma konkretizuoti, išskaidykite, papunkčiui nurodydami įsigyjamas prekes, paslaugas ir pan.

33.2. Lentelėje „Finansavimo šaltiniai“ labai svarbu detaliai nurodyti, kaip Pareiškėjas numato finansuoti projektą. Privaloma nurodyti finansavimo šaltinius: numatomas banko paskolas, Pareiškėjo ir/ar Partnerio indėlį. Pareiškėjas turi siekti kiek įmanoma konkrečiau pagrįsti šių finansavimo šaltinių realumą. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjo turimas ilgalaikis turtas tesiekia 100 tūkst. Lt, o Pareiškėjas, kaip vieną iš finansavimo šaltinių nurodo banko paskolą, kurios dydis viršija 1 mln. Lt, turėtų būti pateikiamas paaiškinimas, kaip Pareiškėjas planuoja tokią paskolą gauti. Be to, jei yra išankstinių susitarimų su investuotojais, šie faktai turėtų būti paminėti.

33.3. Lentelėje „Išlaidų pagrindimas“ pagrįskite, kodėl Projekto biudžete nurodytos išlaidos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Jei yra galimybė, pateikite išlaidų dydį pagrindžiančių dokumentų kopijas.

 

34. Nepamirškite nurodyti asmenų, dalyvausiančių įgyvendinant projektą, vardų, pavardžių ir vaidmenų projekte. Pagrįstai apskaičiuokite jų darbo prie projekto trukmę. Atlyginimai Pareiškėjo/Partnerio darbuotojams turi atitikti vidutinius tų darbuotojų darbo užmokesčius, samdomų specialistų įkainiai – rinkos kainas.

35. Atidžiai įrašykite skaičius. Užpildykite ir pagrįskite kiekvieną biudžeto eilutę taip, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagrįstos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos netinkamomis, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažinamas.

 

V SPECIALIOSIOS (B–4) DALIES, 3 PRIEDO „PARTNERIO DEKLARACIJA“ PILDYMO REKOMENDACIJOS

 

36. Pildant šį priedą, nurodomas tikslus Partnerio pavadinimas, asmens, kuris bus atsakingas už Partneriui priskirtų veiklų vykdymą, vardas, pavardė ir pareigos. Jei partneriui projekte atstovaus samdomas specialistas, turi būti nurodomas atstovavimo pagrindas (pavyzdžiui, darbo sutartis). Taip pat turi būti nurodyta Partnerio deklaracijos pasirašymo data ir vieta.

37. Partnerio deklaracija turi būti pasirašyta ir antspauduota.

 

VI. SPECIALIOSIOS (B–4) DALIES, 4 PRIEDO „PROJEKTO PAJAMOS IR SĄNAUDOS“ PILDYMO REKOMENDACIJOS

 

38. Šį priedą pildo tik pareiškėjai, kurių projektas yra susijęs su viešosios infrastruktūros kūrimu.

39. Pildant šį priedą Pareiškėjas turi nurodyti visas per projekto metu sukurtos viešosios infrastruktūros gyvavimo laikotarpį planuojamas gauti pajamas ir planuojamas patirti sąnaudas. Turėtų būti įvertintos visos pajamos ir sąnaudos, kurias planuojama gauti/patirti iš projekto metu sukurtos infrastruktūros, įskaitant ir investicinės bei finansinės veiklos pajamas ir sąnaudas. Pajamos ir sąnaudos nurodomos nuo tų metų, kada pradedamos daryti investicijos, iki tų metų, kai visiškai nudėvima projekto metu sukurta viešoji infrastruktūra. Projekto metu sukuriamos viešosios infrastruktūros gyvavimo laikotarpį atsižvelgiant į infrastruktūros pobūdį pasirenka pats pareiškėjas, pagrįsdamas ir argumentuodamas savo pasirinkimą (pvz., pareiškėjas infrastruktūros gyvavimą gali sieti su turto nusidėvėjimu). Jeigu pareiškėjas numato, kad įgyvendinus projektą iš projekto veiklų gaunamos pajamos neužtikrins sukurtos viešosios infrastruktūros išlaikymo, pareiškėjas turi pateikti informaciją apie numatomas projektui išlaikyti skiriamas dotacijas ar kitas lėšas, kuriomis bus užtikrintas projekto finansinis tęstinumas.

 

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Rekomendacijos parengtos vadovaujantis Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą reglamentuojančiais teisės aktais, Ūkio ministerijos ir kitų kompetentingų institucijų paaiškinimais.

41. Rekomendacijos bus tobulinamos pagal Pareiškėjų pasiūlymus, Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą reglamentuojančių teisės aktų pasikeitimus.

42. Rekomendacijos ir jų pakeitimai skelbiami LVPA interneto tinklalapyje adresu www.lvpa.lt

 

SUDERINTA                                                               PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos                        Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos

2006 m. vasario 9 d. raštu Nr. (35.4-91)-3-820,           agentūros direktoriaus 2006 m. vasario 14 d.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos                        įsakymu Nr. R1-109

2006 m. vasario 23 d. raštu Nr. (35.4-91)-3-1104        (Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos

agentūros direktoriaus 2006 m. vasario 28 d.

įsakymo Nr. R1-118 redakcija)

______________