LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS MOKSLO IR STUDIJŲ INFORMACINĖS SISTEMOS (LIEMSIS) SUKŪRIMO IR PLĖTOJIMO 2003–2007 METŲ PROGRAMOS IR PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANO TVIRTINIMO

 

2003 m. gegužės 16 d. Nr. ISAK-675

Vilnius

 

Vykdydamas švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 115 patvirtintą programą „Informacijos technologijos mokslui ir studijoms 2001–2006 m.“ (ITMIS),

Tvirtinu pridedamas:

1. Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemos (LieMSIS) sukūrimo ir plėtojimo 2003–2007 metų programą.

2. Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemos (LieMSIS) sukūrimo ir plėtojimo 2003–2007 metų programos priemonių planą.

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

švietimo ir mokslo ministro

2003 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. ISAK-675

 

LIETUVOS MOKSLO IR STUDIJŲ INFORMACIJOS SISTEMOS (LieMSIS) SUKŪRIMO IR PLĖTOJIMO 2003–2007 METŲ PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši programa parengta įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001–2004 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1196 (Žin., 2001, Nr. 86-3015), 63 punktą.

2. Vykdant PHARE projektą „Higher education reform in Lithuania (HERIL)“, 1999 m. buvo inicijuotas vieningos mokslo ir studijų institucijų informacijos sistemos – Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemos (LieMSIS), kūrimas. Pasibaigus HERIL programai, darbai tęsiami vykdant švietimo ir mokslo ministro 2001 01 30 įsakymu Nr. 115 patvirtintą programą „Informacinės technologijos mokslui ir studijoms. 2001–2006 m.“

3. Šalies mokslo ir studijų sistemos reformai vykdyti, jos procesams reguliuoti bei koordinuoti, aukštųjų mokyklų ir valstybinių mokslo institutų pertvarkai organizuoti, taip pat sėkmingam integravimuisi į Europos Sąjungą būtina operatyvi, patikima ir vienareikšmė informacija. Todėl informacijos, statistikos ir kitų duomenų apie mokslą ir studijas kaupimas, šių duomenų ir visos šalies statistinių duomenų tarpusavio suderinamumas, tarptautiniai informacijos mainai darosi vis aktualesni Lietuvai.

4. Norint gauti operatyvią, išsamią ir tikslią informaciją, labai svarbu, kad institucijose – informacijos tiekėjose būtų deramai organizuotas informacijos kaupimas ir perdavimas įvairiems vartotojams. Būtina kuo sparčiau visų mokslo ir studijų institucijų veiklos organizavimui pradėti naudoti pažangias informacijos technologijas, diegti tokias vidines institucijų informacijos sistemas, kurios būtų lengvai integruojamos į vieningą Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemą (LieMSIS). Sukūrus ir įdiegus vieningą informacijos sistemą, sujungiančią tiek mokslo ir studijų institucijas, tiek ir jų veiklą reguliuojančias bei koordinuojančias įstaigas, įvairias ekspertines struktūras bei atskirus mokslininkus ir jų grupes, bus sudarytos būtinos sąlygos Lietuvos mokslo ir studijų sistemos efektyviai veiklai bei deramam dalyvavimui tarptautiniuose informacijos mainuose.

5. Programos paskirtis – suteikti akademinei ir plačiajai bendruomenei, mokslo ir studijų sistemos ekspertinėms ir reguliuojančioms institucijoms informacines (e-veiklos) priemones, padedančias efektyvinti sistemos veiklą.

6. Programos objektas – visa Lietuvos mokslo ir studijų sistema, apimanti tiek valstybinį, tiek privatų sektorių. Dauguma šios sistemos institucijų turi savas, natūraliai susiformavusias informacijos sistemas: informacijos tiekėjus ir vartotojus (subjektus), informacijos ir duomenų srautus, informacijos ir duomenų tvarkymo procesus. Kita dalis institucijų teturi tik informacijos sistemų užuomazgas arba ketinimus jas sukurti.

7. Pagrindinis programos tikslas yra sukurti ir plėtoti informacijos sistemą, kuri leistų suvienodinti ir apibendrinti Lietuvos mokslo ir studijų institucijų, mokslą ir studijas reguliuojančių bei ekspertinių institucijų, įvairių švietimo sistemos organizacijų informacijos sistemose laikomus pirminius duomenis tam, kad visais lygmenimis geriau būtų tenkinami augantys šalies informacijos poreikiai.

8. Programa yra aktuali Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms, mokslą ir studijas reguliuojančioms bei ekspertinėms institucijoms, Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, mokslinėms organizacijoms, plačiajai visuomenei.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

9. Pagrindiniai informacijos apie mokslą ir studijas tiekėjai – mokslo ir studijų institucijos. Jos teikia informaciją valstybės valdymo įstaigoms, mokslo ir studijų ekspertinėms institucijoms, tarptautinėms švietimo ir mokslo organizacijoms, ūkio subjektams bei plačiajai visuomenei. Šiuo metu mokslo ir studijų institucijų informacija teikiama iš neunifikuotų šaltinių, naudojami įvairūs klasifikatoriai, skiriasi institucijų duomenų pateikimo formatai bei terminai. Esant tokiam informacijos kaupimo ir teikimo organizavimui, dažnai ji dubliuojama bei pateikiama neparankiomis formomis – vieniems užsakovams informacija pateikiama rašytiniu pavidalu, o kitiems leidžiama naudotis lokalinėmis duomenų bazėmis.

10. Kai kurios mokslo ir studijų institucijos jau turi savo planavimo, buhalterinės apskaitos, studijų organizavimo, personalo vadybos bei kitas informacijos sistemas. Dauguma šių sistemų pritaikytos ir naudojamos tik saviems instituciniams poreikiams tenkinti, jų programinė įranga yra skirtinga ir sunkiai suderinama tarpusavyje. Tai, kad individualios mokslo ir studijų institucijų informacijos sistemos nesudaro vieningo informacijos tinklo, kelia sunkumų operatyviai keičiantis išsamia ir tikslia informacija.

11. Pagrindinis esamų mokslo ir studijų sistemos institucijų informacijos sistemų trūkumas – nestandartizuoti duomenys, dėl to neįmanoma šių sistemų integruoti į bendrą sistemą. Šiuo metu tik bibliotekų informacijos sistema, stojančiųjų priėmimo informacijos sistema bei publikacijų duomenų bazė yra bendros visoms institucijoms.

12. Lietuvos mokslo ir studijų kompiuterių tinklas LITNET teikia didelės greitaveikos kompiuterių tinklų paslaugas Lietuvos universitetams ir kitoms aukštosioms mokykloms, mokslo institutams, bibliotekoms, mokykloms, muziejams. Vartotojai jau naudojasi nuotolinio mokymo paslaugomis, bibliotekų informacinėmis sistemomis, gauna informaciją bei dokumentus iš valstybinių institucijų. Nuo 2001 metų LITNET tapo Europos Sąjungos akademinio tinklo GEANT dalimi. Visoms Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms pradėtos teikti naujausios kompiuterių tinklų paslaugos, kurios iki 2001 metų buvo teikiamos tik Europos Sąjungos šalyse.

 

III. PROGRAMOS STRATEGIJA

 

13. Programa įgyvendinama vykdant esamos Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemos reinžinerijos projektą, sudarant sąlygas sistemoje dalyvauti visiems jos subjektams. LieMSIS informacijos srautų schema remsis labiau išplėtotomis, konkrečiomis institucijų mokslo ir studijų informacijos sistemų struktūromis (pvz., KTU, VU, VGTU ir kt.).

14. Šiandien iškilo būtinybė standartizuoti institucijų mokslo ir studijų informacijos sistemas (IMSIS) ir sukurti Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemą (LieMSIS). Standartizuoti numatoma tik bendrąją IMSIS dalį. Atskirų institucijų IMSIS į vieningą Lietuvos mokslo ir studijų informacijos sistemą jungs antrojo lygio mokslo ir studijų informacijos sistema (AMSIS). Individualioji IMSIS dalis (visa tai, kas nenumatyta LieMSIS projekte) turės būti sprendžiama pačių institucijų jėgomis.

15. Programoje numatoma, kad LieMSIS kuriama kaip IMSIS ir AMSIS duomenų bazių ir registrų vieninga visuma. Kiekviena institucija turės savo IMSIS. Tačiau kai kurios institucijos neturės tam tikrų IMSIS komponentų. Pvz., mokslo institutai neturės IMSIS dalies, susijusios su studentais ir studijomis. Statistinė informacija, kuri formuojama iš IMSIS specialių užklausų pagalba, bus kaupiama LieMSIS statistinėse duomenų bazėse tam tikrais laiko periodais. Kai kurios institucijos (pvz., Švietimo ir mokslo ministerija, Studijų kokybės vertinimo centras ir kt.) turės savo specifines duomenų bazes, kurios aktualios kitoms institucijoms – LieMSIS dalyvėms. Šias duomenų bazes numatoma traktuoti kaip LieMSIS duomenų bazes.

16. Vykdant Lietuvos akademinių institucijų bibliotekų tinklo (LABT) plėtros projektą, aukštųjų mokyklų, Lietuvos mokslų akademijos ir valstybinių mokslo institutų bibliotekose yra įdiegta integrali bibliotekinė informacijos sistema ALEPH 500. Šios sistemos pagrindu sukurtas LieMSIS publikacijų duomenų bazės posistemis (LieMSIS PDB) leidžia kaupti, saugoti ir apskaityti IMSIS informaciją apie mokslines publikacijas, patentus, monografijas ir kt. Vykdant LieMSIS programą, būtina siekti glaudesnės integracijos tarp bibliotekinės informacijos sistemos ir LieMSIS (IMSIS), o LieMSIS PDB posistemį integruoti į LieMSIS (IMSIS).

17. Galimybės pasinaudoti duomenimis ir informacija bus apibrėžtos reglamentuojant LieMSIS vartotojų teisių hierarchiją. LieMSIS vartotojai – tai visos LieMSIS veikloje dalyvaujančios institucijos (pirmiausia, teikiančios informaciją) ir interneto vartotojai.

18. LieMSIS numatomas tik vienas išskirtinis informacijos vartotojas ir tiekėjas – tai Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

19. Informacijos sistemos objektai – procesai, vykstantys:

universitetuose,

kolegijose,

mokslo institutuose,

mokslo įstaigose,

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje,

Lietuvos mokslo taryboje,

Lietuvos mokslų akademijoje,

Studijų kokybės vertinimo centre,

Lietuvos valstybiniame mokslo ir studijų fonde,

kitose su mokslu ir švietimu susijusiose institucijose.

20. Informacinės sistemos aukščiausio lygio funkcijos:

20.1. IMSIS funkcijos:

institucijos vadyba;

studijų proceso vadyba;

mokslinės veiklos vadyba;

personalo vadyba;

akademinių paslaugų vadyba;

turto ir paslaugų vadyba;

institucijos veiklos užtikrinimas;

institucijos rinkodara;

įrašų valdymas;

studijų programų ir studijų modulių duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

norinčiųjų studijuoti priėmimo duomenų bazės formavimas;

studentų duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

personalo duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

mokslo duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

bibliotekos duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

finansų duomenų bazės formavimas ir tvarkymas.

20.2. LIEMSIS (AMSIS) funkcijos:

bendrojo priėmimo duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

koordinuojančių institucijų duomenų bazių formavimas ir tvarkymas;

suvestinių duomenų bazių formavimas ir tvarkymas;

statistikos duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

registrų duomenų bazės formavimas ir tvarkymas;

informacijos iš institucijų ir koordinuojančių institucijų gavimo koordinavimas;

informacijos teikimas interneto vartotojams;

informacijos teikimas LieMSIS vartotojams;

informacijos teikimas institucijoms ir koordinuojančioms institucijoms;

registrų formavimas ir tvarkymas;

ataskaitų formavimas;

interaktyvių užklausų užtikrinimas.

21. LieMSIS kūrimas remiasi LITNET (mokslo ir studijų institucijų atveju), VIKT (vyriausybinių institucijų atveju) ir kitais Lietuvoje egzistuojančiais kompiuterių tinklais. LieMSIS projekto rengimas ir realizavimas bus koordinuojamas su Lietuvos tinklų plėtra dėl to, kad būtų užtikrintas pakankamas LieMSIS ryšių pralaidumas ir tuo pačiu informacijos užklausų efektyvumas.

22. Numatoma sukurti LieMSIS tinklapį, kuris leis suintegruoti LieMSIS dokumentus, IMSIS ir LieMSIS duomenų bazių bei kitą informaciją. Jo pagalba bus galima teikti informaciją interneto vartotojams (anglų kalba) ir Lietuvos plačiajai visuomenei (lietuvių kalba).

 

IV. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO REZULTATAI

 

23. Programa reikalinga šiems uždaviniams efektyviai spręsti:

šalies mokslo ir studijų potencialo apskaitai;

mokslo ir studijų institucijų veiklos kokybės vertinimui;

mokslo ir studijų institucijos veiklos (akademinės, vadybinės, finansinės, ūkinės ir kt.) savianalizei ir sprendimų priėmimui;

aukštos kvalifikacijos specialistų poreikio prognozavimui bei valstybinių užsakymų dėl priėmimo į aukštąsias mokyklas parengimui;

finansinių poreikių planavimui, finansinių projektų rengimui ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo analizei;

mokslo ir studijų institucijų išduotų išsilavinimo dokumentų apskaitai;

teisės aktų, reguliuojančių mokslo ir studijų institucijų veiklą, rengimui;

integracijos tarp mokslo ir studijų institucijų bei ūkio subjektų plėtojimui;

informacijos apie šalies mokslo ir studijų institucijų veiklą pateikimui valstybės valdymo institucijoms bei visuomenei;

mokslo ir studijų institucijų tarptautinio bendradarbiavimo analizei ir skatinimui.

24. Įgyvendinus programą, bus sukurta mokslo ir studijų sistemos sudėtines dalis sujungianti integruota, patikima, operatyvi, atvira ir skaidri informacijos sistema, kurioje funkcionuos standartizuoti duomenų srautai.

25. Sukurtoji informacijos sistema LieMSIS sudarys sąlygas:

mokslo ir studijų institucijoms tobuliau organizuoti savo veiklą;

ekspertinėms institucijoms (Lietuvos mokslo tarybai, Studijų kokybės vertinimo centrui, Lietuvos universitetų rektorių konferencijai ir kt.) tobuliau vertinti mokslo ir studijų institucijų veiklą, teikti joms rekomendacijas, rengti ir teikti kokybiškus siūlymus sprendimų priėmėjams;

mokslo ir studijų sistemą reguliuojančioms institucijoms (Lietuvos Respublikos Vyriausybei, ministerijoms, departamentams ir kt.) užtikrinti teisinių aktų ir sprendimų priėmimą laiku;

plačiajai bendruomenei tiesiogiai ir nuolatos gauti informaciją apie mokslo ir studijos sistemos teikiamas paslaugas ir jos veiklą;

integruotis į bendrąją Europos akademinę informacijos sistemą, deramai atstovauti Lietuvos mokslui ir studijoms užsienyje, padėti dalyvauti mokslo ir studijų tarptautiniuose mainuose;

padidinti pirminės informacijos teikėjų ir vartotojų skaičių tiek mokslo ir studijų sistemos viduje, tiek jos išorėje.

 

V. PROGRAMOS VYKDYMAS IR KOORDINAVIMAS

 

26. Už programos įgyvendinimą atsakinga Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

27. Programą įgyvendina – Lietuvos mokslo ir studijų sistemą sudarančios institucijos, kurios yra LieMSIS pagrindiniai nariai ir vartotojai, tai:

mokslo ir studijų institucijos,

mokslą ir studijas reguliuojančios bei ekspertinės institucijos,

Statistikos departamentas prie LR Vyriausybės,

mokslinės organizacijos ir kt.

28. Aukščiausia programos vykdymo institucija yra LieMSIS taryba, kurios sudėtį 4 metų laikotarpiui tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija. Į LieMSIS tarybą narius deleguoja (skliausteliuose nurodytas narių skaičius) Lietuvos universitetų rektorių konferencija (3), Lietuvos kolegijų direktorių konferencija (2), Valstybinių mokslo institutų direktorių konferencija (2), LITNET valdyba (1), Lietuvos mokslo taryba (1), Švietimo ir mokslo ministerija (3).

29. LieMSIS taryba vadovaujasi nuostatais, kuriuos tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

30. LieMSIS tarybai talkina LieMSIS ekspertų grupės. LieMSIS ekspertų grupes sudaro LieMSIS taryba, atsižvelgdama į institucijų ir koordinuojančių institucijų siūlymus. Ekspertų grupės teikia metodinę paramą, pasiūlymus dėl LieMSIS plėtros.

31. Informacijos sistemos duomenų valdytojai:

31.1. IMSIS – atitinkamos institucijos,

31.2. LieMSIS (AMSIS) – Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

32. Informacijos sistemos duomenų tvarkytojai:

32.1. IMSIS – atitinkamos institucijos,

32.2. LieMSIS (AMSIS) – Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija arba jos įgaliota institucija.

 

VI. PROGRAMOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

33. Sistemai iškeltas tikslas bus pasiektas, jeigu kiekvienas LieMSIS vartotojas greitai galės gauti jo veiklai aktualią, reikalingą, išsamią ir tikslią informaciją.

34. Sistema turi būti paremta pirminėmis duomenų bazėmis. Informacija turi būti kaupiama ir atnaujinama pirminių informacijos tiekėjų – mokslo ir studijų institucijų. Tik tai užtikrins, kad informacija būtų aktuali ir nepasenusi.

35. Bet koks informacijos dubliavimas yra nepriimtinas, išskyrus atvejus, kai formuojami suvestiniai katalogai (registrai). Informacijos šaltinis duomenų įvedimui į informacijos sistemą privalo būti vienas.

36. Sistemoje turi būti laikoma visa konkrečiai institucijai svarbi informacija, reikalinga studijų procesui organizuoti, moksliniams tyrimams bei institucijai valdyti, jos neturi dubliuoti popierinės valdymo technologijos.

37. Sistemą turi sudaryti tarpusavyje suderintos sudėtinės dalys, kurių įvadai ir išvadai yra standartizuoti. Sistema privalo būti lengvai keičiama ir pritaikoma kintančioms sąlygoms ir poreikiams.

38. Programos tikslo įgyvendinimą vertina ekspertai, kurie atstovauja vertintojams, mokslo ir studijų administratoriams, studentams, gamybininkams ir plačiajai bendruomenei. Jie turi įvertinti savo darbo su informacijos sistema patirtį, kiek ji tenkina jų ir kitų vartotojų poreikius, kiek atitinka projekto reikalavimus, ar naudojantis sistema galima išspręsti 29 punkte nurodytus uždavinius.

 

VII. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

39. Ši programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų mokslo ir studijų reikmėms. Lėšas LieMSIS plėtrai skiria Švietimo ir mokslo ministerija ir institucijos, dalyvaujančios LieMSIS veikloje. Lėšas IMSIS plėtrai skiria institucijos, dalyvaujančios LieMSIS veikloje.

Programa gali būti finansuojama ir iš lėšų, gaunamų iš fondų, programų, projektų ir kitų teisėtai įgytų lėšų.

40. Lėšas LieMSIS plėtrai skiria Švietimo ir mokslo ministerija, remdamasi LieMSIS tarybos patvirtintu metiniu projektu.

______________

 

PATVIRTINTA

Švietimo ir mokslo ministro

2003 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. ISAK-675

 

LIETUVOS MOKSLO IR STUDIJŲ INFORMACIJOS SISTEMOS (LieMSIS) SUKŪRIMO IR PLĖTOJIMO 2003–2007 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Eil. Nr.

Priemonės pavadinimas

Tikslai

Vykdytojai

Numatomas vykdymo laikas

Numatomas lėšų poreikis (tūkst. Lt)

Finansavimo šaltinis

Laukiami rezultatai

1.

Konkurso LieMSIS bazinei sistemai įsigyti organizavimas ir įvykdymas

Įsigyti teisę naudoti aukštu funkcionalumu ir lankstumu pasižyminčią bazinę sistemą (programinę, organizacinę įrangą)

Švietimo ir mokslo ministerijos Mokslo ir studijų departamentas

2003 metai

1700 (2003 metams); 16 300 (2004–2006 metai).

biudžetas ir kiti šaltiniai (investicinis ir struktūrinis paramos fondai)

Parinkta bazinė sistema ir įsigytas pradiniam bei vėlesniam LieMSIS kūrimui reikalingas licencijų kiekis

2.

LieMSIS sisteminių lentelių (kodifikatorių ir klasifikatorių) parengimas ir suderinimas su institucijomis – sistemos nariais

Standartizuoti sistemoje kaupiamus ir tvarkomus duomenis; pasirengti esamų sistemų konversijai

Visos mokslo ir studijų sistemos institucijos (universitetai, kolegijos ir kt.)

tęstinė priemonė, 2003- 2004 metai

200

biudžetas

Parengti vieningi visai švietimo sistemai (suderinti su visomis institucijomis) kodifikatoriai bei klasifikatoriai (apie 160–200 sisteminių lentelių)

3.

LieMSIS procesų institucijose (IMSIS dalies) aprašų parengimas ir suderinimas su institucijomis – sistemos nariais

Apibrėžti ir dokumentuoti funkcinius reikalavimus; apibrėžti ir specifikuoti aukščiausio automatizuojamo veiklos lygmens reikalavimus; patikslinti automatizuojamus veiklos procesus

Visos mokslo ir studijų sistemos institucijos (universitetai, kolegijos ir kt.)

tęstinė priemonė, 2003 ir 2004 metai

400

biudžetas

Įdiegti pažangūs metodologiniai įrankiai; sukurti ir aprašyti modernūs automatizuojamos veiklos modeliai

4.

LieMSIS programos investicijų 2004-2007 m. projekto parengimas

Gauti investicijų fondo lėšų LieMSIS projekto finansavimui

LieMSIS projekto ekspertų grupė

2003 metų I pusmetis

10

biudžetas

Parengtas ir pateiktas pristatymui investicijų projektas

5.

LieMSIS programos projekto ES struktūrinių fondų paramai gauti parengimas

Parengti projektą ES struktūrinių fondų paramai gauti; siekti kofinansavimo užsitikrinimo; siekti struktūrinių fondų paramos

ŠMM Mokslo ir studijų departamentas; ITMiS programos valdyba

2003–2004 metai

10

biudžetas

Parengtas paramos programos projektas

6.

LieMSIS administravimo institucijų sukūrimas

Užtikrinti efektyvų LieMSIS funkcionavimą ir tolesnės plėtros planų rengimą

ITMiS programos valdyba

2004 metai

20

biudžetas

Sukurtos LieMSIS administravimo institucijos ir parengti jų veiklos reglamentai bei nuostatai

7.

LieMSIS komponentų (modulių) diegimo tvarkos parengimas

Apibrėžti projekto standartus ir procedūras, resursus, biudžetą, darbų grafikus, atsiskaitymo tvarką bei ataskaitas

LieMSIS projekto ekspertų grupė; LieMSIS administravimo institucijos

2004 metai

100

biudžetas ir kiti šaltiniai

Detalizuotos projekto parengiamoji, projektavimo, konfigūravimo, tiražavimo (skleidimo) ir podiegiminio palaikymo stadijos

8.

LieMSIS komponentų (modulių) diegimo atskirose institucijose bandomųjų projektų parengimas ir įgyvendinimas

Parengti ir įgyvendinti prototipinius sprendimus (pilotinius projektus ir juos įgyvendinti)

LieMSIS administravimo institucijos; LieMSIS projekto ekspertų grupė; institucijų IS tarnybos

2004–2005 metai

600

biudžetas ir kiti šaltiniai

Sukurti ir veikiantys LieMSIS dalių (posistemių) prototipai

9.

LieMSIS komponentų (modulių) ir įrangos įdiegimas institucijose

Tiražuoti automatizuotos veiklos modelius ir priemones

LieMSIS administravimo institucijos; LieMSIS projekto ekspertų grupė; institucijų IS tarnybos

2005-2006 metai

800

biudžetas ir kiti šaltiniai

Sukurta ir įdiegta LieMSIS pirmojo (institucijų) lygmens integrali informacijos sistema

10.

LieMSIS registrų ir agreguotų duomenų bazių (AMSIS dalis) kūrimo projekto parengimas

Užtikrinti institucijų informacijos sistemų tarpusavio integracijos procesus; sudaryti prielaidas tolesnei integracijai į ES informacines struktūras

LieMSIS administravimo institucijos

2005 metai

50

biudžetas ir kiti šaltiniai

Parengtas LieMSIS antrojo lygmens kūrimo projektas: apibrėžti kūrimo etapai, sprendimų pateikimo formos, ataskaitos, sprendimų derinimo tvarka ir kita

11.

LieMSIS AMSIS dalies procesų aprašų parengimas ir suderinimas

Užtikrinti institucijų informacijos sistemų integracijos procesus; parengti AMSIS diegimo projektą

LieMSIS administravimo institucijos; LieMSIS projekto ekspertų grupė; institucijų IS tarnybos

2005 metai

100

biudžetas ir kiti šaltiniai

Pasirengta AMSIS dalies įdiegimui, parengtas diegimo projektas

12.

LieMSIS AMSIS įdiegimas

Užtikrinti automatizuotą AMSIS diegimo projekte numatytų ataskaitų generavimą

LieMSIS administravimo institucijos; LieMSIS projekto ekspertų grupė; institucijų IS tarnybos

2006 metai

200

biudžetas ir kiti šaltiniai

Užtikrinta LieMSIS specifikacijoje numatytų vartotojų grupių veikla ir jų informacinis aprūpinimas

13.

LieMSIS narių personalo kvalifikacijos užtikrinimo tvarkos ir programos parengimas

Pasirengti efektyviam sistemos eksploatavimui ir palaikymui

LieMSIS administravimo institucijos

2006 metai

50

biudžetas

Parengta visų LieMSIS vartotojų nenutrūkstamo švietimo ir jų kvalifikacijos kėlimo programa

14.

LieMSIS narių mokymai

Užtikrinti visų LieMSIS vartotojų kategorijų mokymą

LieMSIS administravimo institucijos

2005–2006 metai

50

biudžetas

Pravesti LieMSIS diegimo etapo mokymai visoms vartotojų kategorijoms

15.

LieMSIS informacijos prieinamumo užtikrinimas

Užtikrinti LieMSIS struktūrinės informacijos administravimo ir palaikymo portalą

LieMSIS administravimo institucijos; institucijų IS tarnybos

nuolatos, 2003–2007 metai

100

biudžetas

Sukurtas LieMSIS vartotojų ir sisteminių lentelių administravimo bei palaikymo portalas

16.

Informacijos apie LieMSIS sklaida

Užtikrinti LieMSIS viešosios informacijos generavimą ir sklaidą

LieMSIS administravimo institucijos

nuolatos, 2003–2007 metai

100

biudžetas

Sukurtas LieMSIS informacijos sklaidos portalas

 

______________