LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL geriausiai tvarkomų LIETUVOS vaikų Švietimo įstaigų teritorijų APŽIŪROS-KONKURSO 2010 m. NUOSTATŲ PATVIRTINIMO ir ŠALIES VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO
2010 m. gegužės 12 d. Nr. D1-382/V-684
Vilnius
Vadovaudamiesi Europos kraštovaizdžio konvencija (Žin., 2002, Nr. 104-4621), įgyvendindami Nacionalinės darnaus vystymosi švietimo 2007–2015 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 2 d. nutarimu Nr. 1062 (Žin., 2007, Nr. 106-4348), įgyvendinimo 2007–2010 metų 4.2 priemonę ir Lietuvos Respublikos kraštovaizdžio politikos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 909 „Dėl Lietuvos Respublikos kraštovaizdžio politikos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 103-3808; 2009, Nr. 80-3343), 3.5 priemonę, siekdami įvertinti ir išrinkti gražiausias, geriausiai tvarkomas vaikų švietimo įstaigų teritorijas Lietuvoje bei skatinti šių įstaigų bendruomenes aktyviai įsitraukti į krašto gražinimo darbą, skleisti kraštovaizdžio kūrimo patirtį:
1. Tvirtiname Geriausiai tvarkomų Lietuvos vaikų švietimo įstaigų teritorijų apžiūros-konkurso 2010 m. nuostatus (pridedama).
2. Sudarome Geriausiai tvarkomų Lietuvos vaikų švietimo įstaigų teritorijų apžiūros-konkurso 2010 m. šalies vertinimo komisiją:
Arūnas Remigijus Zabulėnas – aplinkos viceministras, komisijos pirmininkas;
Dainius Numgaudis – Švietimo ir mokslo ministerijos kancleris, komisijos pirmininko pavaduotojas;
Juozas Dingelis – Lietuvai pagražinti draugijos valdybos pirmininkas, komisijos pirmininko pavaduotojas;
Giedrė Godienė – Aplinkos ministerijos Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamento Kraštovaizdžio skyriaus vyriausioji specialistė, komisijos sekretorė.
Nariai:
Milda Aidukaitė, Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos valdybos narė;
Aušra Birietienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo departamento Neformalaus ugdymo ir švietimo pagalbos skyriaus vyresnioji specialistė;
Vaiva Deveikienė, Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos pirmininkė;
Gintautas Gruodis, Aplinkos ministerijos Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamento Kraštovaizdžio skyriaus vedėjas;
Elzė Krotkienė, Lietuvai pagražinti draugijos narė;
Nijolė Riaubaitė, Lietuvai pagražinti Vilniaus draugijos pirmininko pavaduotoja;
Dalia Šiaulytienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo departamento Neformalaus ugdymo ir švietimo pagalbos skyriaus vyriausioji specialistė;
Kristina Ulkienė, Aplinkos ministerijos Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamento Kraštovaizdžio skyriaus vyriausioji specialistė;
Gediminas Vaičionis, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas;
Vytautas Visockas, Lietuvai pagražinti draugijos fotografas-žurnalistas.
3. Rekomenduojame savivaldybių administracijoms organizuoti geriausiai tvarkomų Lietuvos vaikų švietimo įstaigų teritorijų apžiūros-konkurso 2010 m. I etapą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2010 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. D1-382/V-684
Geriausiai tvarkomų LIETUVOS vaikų švietimo įstaigų teritorijų APŽIŪROS-KONKURSO 2010 m. NUOSTATAI
I. Bendrosios nuostatos
1. Geriausiai tvarkomų Lietuvos vaikų švietimo įstaigų teritorijų apžiūros-konkurso 2010 m. (toliau – Apžiūra-konkursas) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja apžiūros-konkurso tikslus, organizavimo, dalyvių vertinimo ir apdovanojimo tvarką.
2. Apžiūros-konkurso organizatoriai yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
3. Apžiūra-konkursas skirtas geriausiai tvarkomoms vaikų švietimo įstaigų teritorijoms šalyje išrinkti.
4. Apžiūros-konkurso tikslai:
4.3. ugdyti vaikų ir jaunimo atsakomybę už savo aplinką, darnos ir grožio pajautimą, plėtoti sąmoningą ir kūrybingą požiūrį į kraštovaizdžio apsaugą ir tvarkymą;
4.4. skatinti racionalų, aukšto estetinio lygio aplinkos tvarkymą vaikų švietimo įstaigų teritorijose, siekti jų individualumo;
4.5. skatinti švietimo įstaigų bendruomenių iniciatyvas įtraukiant vaikus ir jaunimą į nuolatinį teritorijos tvarkymo ir kraštovaizdžio kūrimo procesą;
II. APŽIŪROS-KONKURSO DALYVIAI
5. Apžiūroje-konkurse gali dalyvauti:
III. APŽIŪROS-KONKURSO ORGANIZAVIMAS
7. Informacija apie Apžiūrą-konkursą ir Nuostatai skelbiami Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos interneto svetainėse, informaciniuose leidiniuose, šalies ir regioninėje spaudoje, per radiją, televiziją. Apie Apžiūrą-konkursą Švietimo ir mokslo ministerija praneša visų vaikų švietimo įstaigų administracijoms.
8. Apžiūra-konkursas rengiamas 2010 m. birželio–spalio mėnesiais dviem etapais:
9. Už I Apžiūros-konkurso etapo rengimą yra atsakingos savivaldybių administracijos, už II etapo – Apžiūros-konkurso organizatoriai.
10. Apžiūrai-konkursui vykdyti ir gražiausioms, geriausiai tvarkomoms vaikų švietimo įstaigų teritorijoms išrinkti sudaromos savivaldybių ir šalies vertinimo komisijos. Savivaldybių komisijos sudaromos savivaldybių administracijų direktorių įsakymais (į šių komisijų sudėtį siūloma įtraukti savivaldybių kraštovaizdžio architektus, švietimo skyrių darbuotojus, nevyriausybinių organizacijų atstovus). Šalies vertinimo komisijos sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos aplinkos ministras ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras.
11. Savivaldybės, sutinkančios organizuoti Apžiūrą-konkursą, sudaro savivaldybių komisijas ir apie tai iki 2010 m. gegužės 25 d. raštu informuoja 3 punkte nurodytas vaikų švietimo įstaigas ir Aplinkos ministeriją.
IV. VERTINIMO TVARKA IR KRITERIJAI
13. Vaikų švietimo įstaigų teritorijos vertinamos pagal Nuostatų priede nurodytus vertinimo kriterijus ir nustatytą balų skaičių.
14. 8 punkte nurodytų komisijų sprendimai priimami ir įforminami protokolais, dalyvaujančių posėdyje komisijos narių balsų dauguma, dalyvaujant daugiau kaip pusei komisijos narių.
15. Savivaldybės vertinimo komisija apžiūri vietoje vaikų švietimo įstaigų, pareiškusių norą dalyvauti Apžiūroje-konkurse, teritorijas, išrenka savivaldybės teritorijoje po 1 gražiausią, geriausiai tvarkomą ikimokyklinio ugdymo programą vykdančios įstaigos ir bendrojo lavinimo mokyklos teritoriją (daugiausia balų surinkusias įstaigas) ir iki liepos 25 d. pateikia informaciją apie nugalėtojus Apžiūros-konkurso organizatoriams.
16. Šalies vertinimo komisija apžiūri vietoje savivaldybių vertinimo komisijų išrinktas geriausiai tvarkomas vaikų švietimo įstaigų teritorijas ir išrenka nugalėtojus – daugiausia balų surinkusias įstaigas – po 1 geriausiai tvarkomą ikimokyklinio ugdymo programą vykdančią įstaigą ir bendrojo lavinimo mokyklą kiekvienoje apskrityje.
V. APŽIŪROS-KONKURSO laimėtojų APDOVANOJIMo tvarka
17. Savivaldybės vertinimo komisijos išrinkti Apžiūros-konkurso I etapo nugalėtojai paskelbiami ir apdovanojami savivaldybių organizuojamuose renginiuose.
18. Apžiūros-konkurso II etapo rezultatai skelbiami ir apdovanojimai nugalėtojams įteikiami šalies renginio metu.
19. Apžiūros-konkurso II etapo nugalėtojams įteikiamos atminimo lentos: „Geriausiai tvarkoma bendrojo lavinimo mokyklos teritorija Lietuvoje 2010 m.“; „Geriausiai tvarkoma ikimokyklinio ugdymo įstaigos teritorija Lietuvoje 2010 m.“ Nugalėtojai taip pat apdovanojami padėkos raštais, organizatorių ir rėmėjų dovanomis.
Geriausiai tvarkomų Lietuvos vaikų
švietimo įstaigų teritorijų apžiūros-konkurso
2010 m. nuostatų priedas
.................................................................................................................
(Apžiūros-konkurso komisijos pavadinimas)
.................................................................
(Įstaigos pavadinimas)
......................................................................................................................................................
(Įstaigos adresas, kontaktiniai asmenys)
geriausiai tvarkomų LIETUVOS vaikų švietimo įstaigų teritorijų APŽIŪROS-KONKURSO 2010 m. VERTINIMO LENTELĖ
Švietimo įstaiga vertinama 100 balų sistema pagal šiuos kriterijus:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Balai |
|
1 |
Racionalus teritorijos naudojimas, atsižvelgiant į vaikų ir pedagogų poreikius ir kraštovaizdžio pobūdį |
Iki 20 |
|
2 |
Želdinių, poilsio zonų, statinių, sporto aikštynų, takų ir kitų inžinerinių įrenginių bendra būklė ir priežiūra |
Iki 20 |
|
3 |
Individualūs, estetiški įstaigų aplinkos bruožai (želdinių komponavimas, asortimentas, dekoratyvumas, mažųjų architektūros formų naudojimas ir kitos meninės raiškos priemonės), saviti kraštovaizdžio tvarkymo sprendimai |
Iki 20 |
|
4 |
Vertingų kraštovaizdžio elementų apsauga (šlaitų, vandens telkinių pakrančių tinkamas sutvarkymas, senų medžių, riedulių apsauga), jų panaudojimas ugdymo procese |
Iki 15 |
|
5 |
Vaikų ir jaunimo įtraukimas į teritorijos tvarkymo ir kraštovaizdžio kūrimo procesą, aplinkosauginių idėjų sklaidą |
Iki 10 |
|
6 |
Teritorijų švara ir požiūris į atliekų tvarkymą (organinių atliekų tvarkymas, rūšiavimas, kt.) |
Iki 10 |
|
7 |
Kiti komisijų pasiūlyti vertinimo kriterijai (teritorija tvarkoma vadovaujantis jos tvarkymo planu ar schema, etnografinių tradicijų puoselėjimas, inkilai, lesyklos ir kt.) |
Iki 5 |
|
Pastabos .......................................................................................................................................
Komisijos pirmininkas ....................................... ................................
(vardas, pavardė) (parašas)
Nariai: ....................................... ................................
....................................... ................................
....................................... ................................
....................................... ................................