Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. GRUODŽIO 19 D. NUTARIMO NR. 1443 „DĖL PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. gruodžio 1 d. Nr. 1723

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2009, Nr. 19-770, Nr. 131-5682):

1.1. Išdėstyti 2 punktą taip:

„2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 437/2010 (OL 2010 L 132, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1080/2006), 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1081/2006 dėl Europos socialinio fondo ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1784/1999 (OL 2006 L 210, p. 12) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 396/2009 (OL 2009 L 126, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1081/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. birželio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 539/2010 (OL 2010 L 158, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1084/2006, įsteigiančiu Sanglaudos fondą ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1164/94 (OL 2006 L 210, p. 79) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1084/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. rugsėjo 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 832/2010 (OL 2010 L 248, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1828/2006), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklių ir Vykdomų pagal Lietuvos 2007– 2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau vadinama – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), nuostatomis.“

1.2. Išdėstyti 4 punktą taip:

„4. Visuotinių dotacijų priemonėms taikomos Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093).“

1.3. Įrašyti 281.2 punkte po žodžio „vertinimo“ žodžius „ir atrankos“.

1.4. Išdėstyti 55 punktą taip:

„55. Projekto naudos ir kokybės vertinimas atliekamas tik tais atvejais, kai projektai atrenkami konkurso būdu. Šį vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi savo patvirtintu Paraiškų vertinimo tvarkos aprašu. Paraiškų vertinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka įgyvendinančioji institucija gali atlikti naudos ir kokybės vertinimą prieš administracinės atitikties ir (arba) projekto tinkamumo finansuoti vertinimą arba šiuos procesus atlikti vienu metu. Jeigu naudos ir kokybės vertinimas atliekamas prieš projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, atlikus naudos ir kokybės vertinimą, administracinės atitikties ir (arba) projekto tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas pradedant nuo paraiškų, surinkusių daugiausia balų naudos ir kokybės vertinimo etape, ir atliekamas, kol projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape pateiktoms paraiškoms nustatytas didžiausias leistinas skirti projektams lėšų dydis sudaro galimybę paskirstyti visą kvietimui teikti paraiškas numatytą finansavimo sumą. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, įgyvendinančioji institucija turi patikrinti, ar projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatytos aplinkybės neturi įtakos naudos ir kokybės vertinimo rezultatams, ir, jeigu reikia, patikslinti naudos ir kokybės vertinimo rezultatus.“

1.5. Išdėstyti 64 punktą taip:

„64. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad valstybės ir regionų projektų paraiškų vertinimas truktų ne ilgiau kaip 2 mėnesius, o konkurso būdu gautų paraiškų – ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo projektų sąraše arba kvietime teikti paraiškas nurodytos paraiškos (-ų) pateikimo paskutinės dienos. Paraiškų vertinimo pabaiga laikoma projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos arba projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimo ataskaitos (tos ataskaitos, kuri yra vėlesnė) pasirašymo diena. Taikant tęstinę projektų konkurso organizavimo procedūrą, kiekvienos gautos paraiškos vertinimo terminas skaičiuojamas nuo jos gavimo dienos arba atsižvelgiant į Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytą paraiškų vertinimo periodiškumą. Šie terminai pagrįstais atvejais gali būti pratęsti, suderinus su vadovaujančiąja institucija naują paraiškų vertinimo terminą. Įgyvendinančioji institucija, pateikdama vadovaujančiajai institucijai prašymą pratęsti vertinimo terminą, apie tai taip pat informuoja atsakingą ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją. Naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija turi paskelbti svetainėje www.esparama.lt.“

1.6. Išdėstyti 74 punktą taip:

„74. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatydama didžiausią projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti lėšų dydį, įgyvendinančioji institucija pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnį, vadovaudamasi Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika, patvirtinta finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 (Žin., 2010, Nr. 71-3581), turi įvertinti projekto pajamas.“

1.7. Išdėstyti 761 punktą taip:

„761. Jeigu įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu negali nustatyti, kurios projekto pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio dalies nėra galimybės įtraukti į atskaitą Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme (Žin., 2002, Nr. 35-1271; 2004, Nr. 17-505) nustatyta tvarka (kai projekto vykdytojas vykdo mišrias veiklas, tai yra įgyvendinant projektą numatytos įsigyti prekės, paslaugos, darbai skirti ne tik Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytai veiklai), ir dėl to jį pripažįsta netinkamu finansuoti, toks valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių, savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, valstybinių mokslo ir studijų institucijų įgyvendinamų projektų netinkamas finansuoti pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas Projektų, bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų, netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame finansų ministro 2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-203 (Žin., 2010, Nr. 76-3899), nustatyta tvarka.“

1.8. Papildyti šiuo 811 punktu:

„811. Jeigu Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta, kad įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu gali nustatyti pirkimus, kuriuos pareiškėjas turi įvykdyti iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos, įgyvendinančioji institucija, paraiškos vertinimo metu nustačiusi, kad pareiškėjas nesilaikė pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, priima sprendimą atmesti paraišką arba pagal Europos Komisijos parengtas Finansinių korekcijų taikymo dėl pažeidimų viešųjų pirkimų srityje gaires (2007 m. lapkričio 29 d. galutinė redakcija, COCOF 07/ 0037/03-ES) sumažinti didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Sprendimas dėl finansinės korekcijos taikymo įforminamas projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje. Jeigu paraiškos vertinimo metu taikyta finansinė korekcija, įgyvendinant projektą ji pakartotinai netaikoma.“

1.9. Įrašyti 83 punkto pirmajame sakinyje vietoj žodžių „atrenkami projektai, kurie iš tinkamų finansuoti projektų labiausiai atitinka“ žodžius „projektai vertinami pagal“.

1.10. Išdėstyti 118 punktą taip:

„118. Projekto vykdytojas ne rečiau kaip kas 3 mėnesius teikia įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus. Tarpinių mokėjimų periodiškumas ir galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminas nustatomi projekto finansavimo ir administravimo sutartyje. Tarpinių mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas turi būti nustatomas atsižvelgiant į projekto vykdytojo finansinių srautų poreikį. Į vieną mokėjimo prašymą gali būti įtrauktos projekto išlaidos, kurioms apmokėti taikomi abu šių Taisyklių 135 punkte numatyti išlaidų apmokėjimo būdai. Mokėjimo prašymus projekto vykdytojas gali teikti įgyvendinančiajai institucijai ne vėliau kaip iki 2015 m. spalio 1 dienos.“

1.11. Išdėstyti 119 punktą taip:

„119. Kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas, išskyrus šių Taisyklių 134 ir 142.1 punktuose nurodytus atvejus, netiesiogines projekto išlaidas, apmokamas taikant vienodo dydžio normą, išlaidas, apmokamas taikant fiksuoto dydžio vieneto įkainius ir bendrąsias sumas.“

1.12. Išdėstyti 125.1 punktą taip:

„125.1. Mokėjimo prašymas tikrinamas ir tvirtinamas pildant Mokėjimo prašymų patikros ir tvirtinimo tvarkos apraše nustatytos formos mokėjimo prašymo patikros lapą, parengtą pagal finansų ministro patvirtintą mokėjimo prašymo patikros lapo pavyzdinę formą.“

1.13. Išdėstyti 126 punkto pirmąją pastraipą taip:

„126. Įgaliotam įgyvendinančiosios institucijos darbuotojui patvirtinus mokėjimo prašymą, apie tai per DMS arba, jeigu DMS funkcinės galimybės nepakankamos, raštu turi būti informuojamas projekto vykdytojas, t. y. nurodoma:“.

1.14. Papildyti šiuo 131.7 punktu:

„131.7. nėra pagrindo įtarti pažeidimą, dėl kurio neturėtų būti išmokamos lėšos projekto vykdytojui.“

1.15. Išdėstyti 132 punktą taip:

„132. Nustačiusi, kad gauta paraiška asignavimų valdytojui neatitinka šių Taisyklių 131 punkte nurodytų reikalavimų, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija paraišką asignavimų valdytojui grąžina įgyvendinančiajai institucijai, nurodydama grąžinimo priežastis. Tokiu atveju įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į pastabas, parengia ir pateikia naują paraišką asignavimų valdytojui arba, jeigu įtariamas pažeidimas, atlieka šių Taisyklių IX skyriuje nustatytus veiksmus.“

1.16. Išdėstyti 1321 punktą taip:

„1321. Kai įgyvendinančiosios institucijos vadovas yra asignavimų valdytojas, įgyvendinančioji institucija, naudodamasi SFMIS, parengia ir patvirtina paraišką asignavimų valdytojui, užtikrindama šių Taisyklių 131 punkte (išskyrus 131.2 punktą) nustatytų reikalavimų laikymąsi, ir per 3 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui patvirtinimo SFMIS parengia ir pateikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui. Tokiu atveju šių Taisyklių 128– 130, 132 punktai netaikomi.“

1.17. Išdėstyti 147 punktą taip:

„147. Avansas mokamas remiantis projekto finansavimo ir administravimo sutartyje išdėstytomis avanso mokėjimo nuostatomis. Kartu su avanso mokėjimo prašymu privatūs juridiniai asmenys turi pateikti finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, viešieji juridiniai asmenys – finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, jeigu avanso suma didesnė kaip 50 000 litų, viešieji juridiniai asmenys, įgyvendinantys iš Europos socialinio fondo finansuojamus projektus, – finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, jeigu avanso suma didesnė kaip 100 000 litų. Kai mokėjimo prašymai teikiami ne rečiau kaip kas mėnesį, tačiau per 2 mėnesius projekto vykdytojui pačiam vykdant veiklas padaromų išlaidų suma sudaro daugiau nei 100 000 litų, viešiesiems juridiniams asmenims, įgyvendinantiems iš Europos socialinio fondo finansuojamus projektus, gali būti netaikomas reikalavimas pateikti finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos iki 150 000 litų įskaitytinai. Reikalavimas pateikti garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė yra valstybė, taip pat avanso daliai, skirtai remiantis šių Taisyklių 145.5 punktu.“

1.18. Išdėstyti 152 punktą taip:

„152. Įgyvendinančioji institucija privalo atlikti kiekvieno projekto patikrą projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje bent kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį, išskyrus šiame punkte numatytus atvejus. Patikros vietoje neprivaloma atlikti, jeigu projekto tikslas yra parengti dokumentaciją. Patikros vietoje gali būti atliekamos atrankiniu būdu suderintais su vadovaujančiąja ir tvirtinančiąja institucijomis atvejais ir tvarka, informavus apie tai atsakingą ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją ir laikantis Europos Komisijos parengtų Gairių dėl valdymo patikrinimų, kuriuos turi atlikti Europos Sąjungos valstybės narės projektams, finansuojamiems iš struktūrinių ir Sanglaudos fondų lėšų, 2007– 2013 metų programavimo laikotarpiu (2008 m. birželio 5 d. galutinė redakcija, COCOF 08/0020/04-EN). Jeigu įgyvendinančioji institucija neatliko projekto patikros vietoje, projekto vykdytojui negali būti išmokėtos projekto finansavimo lėšos pagal galutinį mokėjimo prašymą, išskyrus šiame punkte numatytus atvejus.“

1.19. Įrašyti 164.1 punkte po žodžio „išlaidos“ žodžius „ar jų dalis“.

1.20. Išdėstyti 165 punktą taip:

„165. Galutinis mokėjimo prašymas negali būti apmokamas, kol įgyvendinančioji institucija nepatikrina galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos. Galutinis mokėjimo prašymas gali būti apmokamas:

165.1. kai įgyvendinančioji institucija patvirtina galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, jeigu galutinio mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos apmokamos taikant tik išlaidų kompensavimo būdą;

165.2. nepatvirtinus galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, jeigu galutiniame mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos apmokamos taikant sąskaitų apmokėjimo būdą arba abu šių Taisyklių 135 punkte numatytus projekto išlaidų apmokėjimo būdus.“

1.21. Išdėstyti 168.3 punktą taip:

„168.3. ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba įgyvendinančiajai institucijai vienašališkai priėmus sprendimą šių Taisyklių 179 punkte numatytais atvejais.“

1.22. Išdėstyti 178 punktą taip:

„178. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija ir įgyvendinančioji institucija gali pasirašyti susitarimą, kuriuo ministerija ir (ar) kita valstybės institucija išreiškia savo išankstinį pritarimą aiškiai apibrėžtiems papildomo susitarimo atvejams. Tokiu atveju įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens ir projekto vykdytojo pasirašomame papildomame susitarime turi būti nurodomas konkretus ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos ir įgyvendinančiosios institucijos pasirašytas susitarimas. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi informuoti vadovaujančiąją instituciją apie tai, kokiems papildomo susitarimo atvejams ji duoda savo išankstinį pritarimą, per 10 darbo dienų nuo atitinkamo susitarimo pasirašymo.“

1.23. Išdėstyti 179 punktą taip:

„179.  Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija (įgyvendinančioji institucija – šių Taisyklių 179.3 punkte nurodytu atveju) turi teisę vienašališku sprendimu pakeisti sutartį, kai:

179.1. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija priima sprendimą sumažinti, sustabdyti arba nutraukti projekto finansavimą ir (ar) nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį, ir (ar) pareikalauti grąžinti išmokėtas lėšas ar jų dalį (sprendimus dėl lėšų grąžinimo priima įgyvendinančioji institucija, jeigu jos vadovas yra asignavimų valdytojas) dėl to, kad nesilaikoma projekto finansavimo ir administravimo sutarties nuostatų;

179.2. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija priima sprendimą sumažinti projekto finansavimą ir (ar) pareikalauti grąžinti išmokėtas lėšas ar jų dalį (jeigu įgyvendinančiosios institucijos vadovas yra asignavimų valdytojas, sprendimus dėl lėšų grąžinimo priima ši institucija), kai perskaičiuojama didžiausia Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, vadovaujantis Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika;

179.3. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija, jeigu sutartis yra dvišalė, priima sprendimą pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį, kai keičiasi Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktai, dėl kurių reikia keisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį.“

1.24. Papildyti šiuo 1791 punktu:

„1791. Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos arba įgyvendinančiosios institucijos teisė vienašališku sprendimu pakeisti arba nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį turi būti numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje. Ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba įgyvendinančiajai institucijai priėmus sprendimą pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį, įgyvendinančioji institucija siunčia jį projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui nesutikus su sutarties pakeitimu arba nevykdant sutarties sąlygų, sutartis laikoma nutraukta. Priėmusi sprendimą pakeisti arba nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį šių Taisyklių 198 punkte nustatyta tvarka, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija apie priimtą sprendimą informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir projekto vykdytoją.“

1.25. Įrašyti 180 punkto antrajame sakinyje vietoj žodžių „Europos Bendrijos steigimo sutartį“ žodžius „Sutartį dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47)“.

1.26. Įrašyti 181 punkto pirmojoje pastraipoje vietoj žodžių „Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 straipsnio“ žodžius „Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio“.

1.27. Įrašyti 181.1 punkte vietoj žodžių „Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 straipsnio“ žodžius „Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio“.

1.28. Įrašyti 181.3 punkte vietoj žodžių „Europos Bendrijos steigimo sutarties 88 straipsnio“ žodžius „Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio“.

1.29. Išbraukti 184.4 punkte žodžius „nuostatų“ ir „prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės“.

1.30. Išdėstyti 190 punktą taip:

„190. Įgyvendinęs projektą, projekto vykdytojas šių Taisyklių 1651 punkte nustatyta tvarka ir terminais teikia įgyvendinančiajai institucijai ataskaitą po projekto užbaigimo. Jeigu Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje numatytu laikotarpiu nustatoma, kad gauta ar numatoma gauti iš anksto objektyviai apskaičiuojamų pajamų, į kurias neatsižvelgta projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, tokias pajamas, apskaičiuotas vadovaujantis Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika, projekto vykdytojas turi grąžinti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.“

1.31. Išdėstyti 191 punktą taip:

„191. Jeigu projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko projekto finansavimo ir administravimo sutarties sąlygų, įgyvendinančioji institucija turi teisę inicijuoti, o ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi teisę vienašaliu sprendimu sumažinti, sustabdyti arba nutraukti projekto finansavimą ir (ar) nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį, ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį (teisę pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį turi įgyvendinančioji institucija, jeigu jos vadovas yra asignavimų valdytojas).“

1.32. Įrašyti 193 punkte vietoj žodžio „fondų“ žodį „struktūrinę“.

1.33. Išdėstyti 196 punktą taip:

„196. Neturintys finansinių pasekmių (dėl to nepatirta ES biudžeto nuostolių darant nepagrįstas išlaidas) pažeidimai, kurie neturi nusikalstamos veikos požymių ir gali būti ištaisomi prieš išmokant lėšas projekto vykdytojui, tiriami, nustatomi ir ištaisomi laikantis proporcingumo principo, t. y. jeigu įgyvendinančioji institucija nustato pažeidimą, kurį, jos nuomone, galima ištaisyti, ji, vadovaudamasi Metodinėmis pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis finansų ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1K-173 (Žin., 2009, Nr. 67-2716), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu informuoja projekto vykdytoją apie nustatytą pažeidimą ir nustato projekto vykdytojui terminą, per kurį nustatytieji pažeidimai turi būti ištaisyti ir apie atliktus veiksmus raštu informuota įgyvendinančioji institucija.“

1.34. Išdėstyti 197 punktą taip:

„197. Įgyvendinančioji institucija, atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, kurio, jos nuomone, ištaisyti neįmanoma, priima sprendimą:

197.1. siūlyti ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas (išskyrus šių Taisyklių 1981 punkte nustatytą atvejį);

197.2. siūlyti ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai sumažinti projekto finansavimą ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtų lėšų dalį (išskyrus šių Taisyklių 1981 punkte nustatytą atvejį);

197.3. siūlyti ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai išskaičiuoti sumokėtą lėšų dalį iš projekto vykdytojo pateikiamų mokėjimo prašymų (išskyrus šių Taisyklių 1981 punkte nustatytą atvejį);

197.4. pateikti ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai kitus pasiūlymus.“

1.35. Papildyti šiuo1981 punktu:

„1981. Sprendimus dėl lėšų grąžinimo priima įgyvendinančioji institucija, jeigu jos vadovas yra asignavimų valdytojas.“

1.36. Išdėstyti 200 punktą taip:

„200. Vadovaujančioji, tvirtinančioji, mokėjimus atliekančioji institucijos, Viešųjų pirkimų tarnyba, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, taip pat įgyvendinančiosios institucijos ir projektų vykdytojai visų su veiksmų programų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006).“

1.37. Išdėstyti 201 punktą taip:

„201. Visais atvejais, atsižvelgiant į Reglamento Nr. 1083/2006 90 straipsnį, turi būti sudaryta galimybė Europos Komisijos, Europos audito rūmų ir Europos investicijų banko atsakingiems pareigūnams susipažinti su visais dokumentais projektų įgyvendinimo metu ir 3 metus nuo veiksmų programų užbaigimo. Kai skirta valstybės pagalba, atsižvelgiant į Europos Komisijos sprendimų arba reglamentų, pagal kuriuos teikiama valstybės pagalba, nuostatas, šių Taisyklių 204 ir 206 punktuose nurodytos institucijos dokumentus turi saugoti Europos Komisijos sprendimuose arba reglamentuose nurodytais terminais, bet ne trumpiau kaip 3 metus nuo veiksmų programų užbaigimo. Dokumentų saugojimo terminai pratęsiami atliekant procesinius veiksmus arba pagrįstu Europos Komisijos prašymu.“

1.38. Išdėstyti 202 punktą taip:

„202. Šių Taisyklių 200 punkte nurodytos institucijos ir projektų vykdytojai privalo užtikrinti su veiksmų programų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, mokėjimus atliekančiosios institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, ministerijų ir (ar) kitų valstybės institucijų, audito institucijų, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir Europos audito rūmų ir įgyvendinančiųjų institucijų atstovams.“

1.39. Išdėstyti 206.8 punktą taip:

„206.8 gautų paraiškų asignavimų valdytojui kopijas arba originalus, jeigu šių Taisyklių 128 punkte nustatyta tvarka gautas vienas paraiškos asignavimų valdytojui originalo egzempliorius;“.

1.40. Papildyti šiuo 2081 punktu:

„2081. Mokėjimus atliekančioji institucija privalo saugoti:

2081.1. su lėšų išmokėjimu susijusių dokumentų originalus ir (arba) kopijas;

2081.2. su ES lėšų valdymu ir apskaita susijusių dokumentų originalus ir (arba) kopijas.“

1.41. Papildyti šiuo 2082 punktu:

„2082. Viešųjų pirkimų tarnyba privalo saugoti projektų viešųjų pirkimų tikrinimo ir procedūrų vertinimo, taip pat paklausimų ir susirašinėjimo su ūkio subjektais dokumentus.“

2. Pavesti:

2.1. Finansų ministerijai – per 3 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo parengti ir patvirtinti mokėjimo prašymo patikros lapo pavyzdinę formą;

2.2. įgyvendinančiosioms institucijoms – per mėnesį nuo mokėjimo prašymo patikros lapo pavyzdinės formos patvirtinimo atnaujinti Mokėjimo prašymų patikros ir tvirtinimo tvarkos aprašą.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ