LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 1999 M. KOVO 2 D. ĮSAKYMO Nr. 61 „DĖL STR 2.06.01:1999 „MIESTŲ, MIESTELIŲ IR KAIMŲ SUSISIEKIMO SISTEMOS“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. rugsėjo 20 d. Nr. D1-775

Vilnius

 

P a k e i č i u statybos techninių reikalavimų reglamentą STR 2.06.01:1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. 61 „Dėl STR 2.06.01:1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“ patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 27-773):

1. Išdėstau 3 lentelę taip:

 

„Papildoma gatvių klasifikacija

 

3 lentelė

Pagrindinė klasifikacija

Papildomos klasifikacijos indeksas

Pavadinimas

Paskirtis ir funkcijos

D(1)(*)

D(1-1)

Viešojo susisiekimo gatvė

Viešojo transporto eismui. Prireikus, galimas aptarnaujančiojo, specialiojo ar šių gatvių gyventojų transporto priemonių ribotas eismas ir statymas.

 

D(1-2)

Ramaus eismo gatvė

Mišriam pėsčiųjų, dviratininkų ir šios zonos gyventojų lengvųjų automobilių eismui su greičio apribojimo ženklais, specialia inžinerine įranga ir kitais būdais. Prireikus, galimas viešojo keleivinio, aptarnaujančiojo transporto priemonių eismas. Leistinas transporto priemonių statymas.

 

D(1-3)

Parko gatvė ar kelias

Lengvųjų automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui į rekreacines zonas ir jų ribose. 

D(2)

D(2-1)

Pėsčiųjų gatvė

Pėsčiųjų eismui ir nužymėtose specialiose juostose dviračių eismui. Galimas viešojo keleivinio transporto eismas.

 

D(2-2)

Akligatvis**

Privažiuoti ir prieiti prie atskirų pastatų ar objektų.

 

D(2-3)  

Skersgatvis

Trumpa atkarpa (jungtis) tarp D gatvių: privažiavimui, priėjimui prie atskirų pastatų ar objektų.

 

D(2-4)

Gatvė – automobilių aikštelė

Automobiliams statyti, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui.

 

D(2-5)

Paskirstomoji gatvė

Lengvųjų automobilių ir pėsčiųjų eismui susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose, senamiesčiuose.

 

D(2-6)

Riboto transporto eismo gatvė

Lengvųjų automobilių ir pėsčiųjų eismui susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose, senamiesčiuose.

 

D(2-7)

Privažiavimas

Privažiuoti prie mažiau nei 10 sklypų susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose.

 

* Pėsčiųjų, dviratininkų eismas gali būti numatomas bendrame sraute arba atskirai.

** Akligatvių pabaigoje turi būti įrengtos automobilių apsisukimo aikštelės. Minimalus stačiakampio formos   aikštelės dydis – 12,5 x 12,5 m, apskritimo – R = 6,0 m.

 

2. Išdėstau 7 lentelę taip:

 

„Pagrindiniai gatvių techniniai parametrai

 

7 lentelė

Gatvių kategorijų indeksas

Gatvės juostos plotis tarp raudonųjų linijų

Skaičiuojamasis greitis

(km/h)

Matymo laukas sankryžose, įvažiavimuose, perėjose

(m)

Eismo skaičius juostų

Eismo juostų plotis

(m)

Maksimalus išilginis nuolydis

(%)

Minimalios horizontalios kreivės

(m)

Centrinės skiriamosios juostos plotis

(m)

minimalus

maksimalus

A1

70–100

100

Pagal skaičiav.

4

6**

3,75

4

500

6

A2

 

80

140

4

6**

3,75

4

400

6

B1

40–70

70

110

4

6**

3,50

5

250

3,5

B2

 

60

80

2

6**

3,50

6

150

***

C1

20–40

60

80

2

6

3,50

6

120

***

C2

 

60

80

2

4

3,25

7

90

***

D1

12–20

20

60

2

4

3,0

8

60

***

D2

 

40

40

1

2

3,5/2,75

10

30

-

D2-5****,

D2-6****

5–12

30

30

1

2

3,5/2,75

10

30

-

D2-7*****

 

 

20

10

1

2

3,5/2,75

12

15

-

E1

10–15

30

10

2+2*

2+4

1,5/0,75

4

30

-

E2

 

30

10

2+2*

2+4

1,25/0,75

4

30

-

F1

5–10

30

10

2+2*

2+4

1,00/0,75

4

30

-

F2

 

30

10

1+1

1+1

1,00/0,75

4

30

-

 

* Vienas iš takų, skirtų dviračių ir pėsčiųjų eismui, gali būti nenumatomas. Kai dviračių eismo intensyvumas yra mažesnis negu 50 dv./val., leidžiama planuoti bendrą pėsčiųjų ir dviračių taką.

** Prireikus juostų skaičius gali būti padidintas.

*** Centrinės skiriamosios juostos esant reikalui įrengiamos ties pėsčiųjų perėjomis, statant kelio ženklus ir pan.

**** Taikoma susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose, senamiesčiuose.

***** Taikoma susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose.“

 

3. Išdėstau 8 lentelės D(2) eilutę taip:

D(2)

M6,50/30

2

0,5

6,50

2,75

-

-

-

-

 

M4,50/30

1

0,5

4,50

3,50

-

-

-

-

 

M7,25/30

1

0,5

7,25

3,5

-

-

2,75

-

 

M5,50/30

1

0,5

5,50

4,5

-

-

-

-

 

4. Išdėstau 9 lentelės D2 eilutę taip:

 

D2

M6,50/30

*

*

*

*

*

*

 

M4,50/30

*

*

*

*

*

*

 

M7,25/30

*

*

*

*

*

*

 

M5,50/30

*

*

*

*

*

*

 

5. Išdėstau V skyriaus 4.4 punktą taip:

4.4. Minimaliai būtinojo tinklo tankis turi būti toks, kad maksimalus ėjimo pėsčiomis iki viešojo susisiekimo linijų atstumas būtų ne didesnis kaip:

– 500 m – gyvenamosiose teritorijose, užstatytose daugiabučiais gyvenamaisiais pastatais;

– 600 m – gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais;

– 800 m – miestų, miestelių, kaimų užstatytose teritorijose, sporto, rekreacinėse zonose.

Įvertinus reljefo nuolydį, kiekvienam 10 m aukščių skirtumui maksimalaus ėjimo pėsčiomis atstumai mažinami 100 m.“

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas