LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 1999 M. KOVO 2 D. ĮSAKYMO Nr. 61 „DĖL STR 2.06.01:1999 „MIESTŲ, MIESTELIŲ IR KAIMŲ SUSISIEKIMO SISTEMOS“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. rugsėjo 20 d. Nr. D1-775
Vilnius
P a k e i č i u statybos techninių reikalavimų reglamentą STR 2.06.01:1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. 61 „Dėl STR 2.06.01:1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“ patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 27-773):
1. Išdėstau 3 lentelę taip:
„Papildoma gatvių klasifikacija
3 lentelė
Pagrindinė klasifikacija |
Papildomos klasifikacijos indeksas |
Pavadinimas |
Paskirtis ir funkcijos |
D(1)(*) |
D(1-1) |
Viešojo susisiekimo gatvė |
Viešojo transporto eismui. Prireikus, galimas aptarnaujančiojo, specialiojo ar šių gatvių gyventojų transporto priemonių ribotas eismas ir statymas. |
|
D(1-2) |
Ramaus eismo gatvė |
Mišriam pėsčiųjų, dviratininkų ir šios zonos gyventojų lengvųjų automobilių eismui su greičio apribojimo ženklais, specialia inžinerine įranga ir kitais būdais. Prireikus, galimas viešojo keleivinio, aptarnaujančiojo transporto priemonių eismas. Leistinas transporto priemonių statymas. |
|
D(1-3) |
Parko gatvė ar kelias |
Lengvųjų automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui į rekreacines zonas ir jų ribose. |
D(2) |
D(2-1) |
Pėsčiųjų gatvė |
Pėsčiųjų eismui ir nužymėtose specialiose juostose dviračių eismui. Galimas viešojo keleivinio transporto eismas. |
|
D(2-2) |
Akligatvis** |
Privažiuoti ir prieiti prie atskirų pastatų ar objektų. |
|
D(2-3) |
Skersgatvis |
Trumpa atkarpa (jungtis) tarp D gatvių: privažiavimui, priėjimui prie atskirų pastatų ar objektų. |
|
D(2-4) |
Gatvė – automobilių aikštelė |
Automobiliams statyti, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui. |
|
D(2-5) |
Paskirstomoji gatvė |
Lengvųjų automobilių ir pėsčiųjų eismui susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose, senamiesčiuose. |
|
D(2-6) |
Riboto transporto eismo gatvė |
Lengvųjų automobilių ir pėsčiųjų eismui susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose, senamiesčiuose. |
|
D(2-7) |
Privažiavimas |
Privažiuoti prie mažiau nei 10 sklypų susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose. |
2. Išdėstau 7 lentelę taip:
„Pagrindiniai gatvių techniniai parametrai
7 lentelė
Gatvių kategorijų indeksas |
Gatvės juostos plotis tarp raudonųjų linijų |
Skaičiuojamasis greitis (km/h) |
Matymo laukas sankryžose, įvažiavimuose, perėjose (m) |
Eismo skaičius juostų |
Eismo juostų plotis (m) |
Maksimalus išilginis nuolydis (%) |
Minimalios horizontalios kreivės (m) |
Centrinės skiriamosios juostos plotis (m) |
|
minimalus |
maksimalus |
||||||||
A1 |
70–100 |
100 |
Pagal skaičiav. |
4 |
6** |
3,75 |
4 |
500 |
6 |
A2 |
|
80 |
140 |
4 |
6** |
3,75 |
4 |
400 |
6 |
B1 |
40–70 |
70 |
110 |
4 |
6** |
3,50 |
5 |
250 |
3,5 |
B2 |
|
60 |
80 |
2 |
6** |
3,50 |
6 |
150 |
*** |
C1 |
20–40 |
60 |
80 |
2 |
6 |
3,50 |
6 |
120 |
*** |
C2 |
|
60 |
80 |
2 |
4 |
3,25 |
7 |
90 |
*** |
D1 |
12–20 |
20 |
60 |
2 |
4 |
3,0 |
8 |
60 |
*** |
D2 |
|
40 |
40 |
1 |
2 |
3,5/2,75 |
10 |
30 |
- |
D2-5****, D2-6**** |
5–12 |
30 |
30 |
1 |
2 |
3,5/2,75 |
10 |
30 |
- |
D2-7*****
|
|
20 |
10 |
1 |
2 |
3,5/2,75 |
12 |
15 |
- |
E1 |
10–15 |
30 |
10 |
2+2* |
2+4 |
1,5/0,75 |
4 |
30 |
- |
E2 |
|
30 |
10 |
2+2* |
2+4 |
1,25/0,75 |
4 |
30 |
- |
F1 |
5–10 |
30 |
10 |
2+2* |
2+4 |
1,00/0,75 |
4 |
30 |
- |
F2 |
|
30 |
10 |
1+1 |
1+1 |
1,00/0,75 |
4 |
30 |
- |
* Vienas iš takų, skirtų dviračių ir pėsčiųjų eismui, gali būti nenumatomas. Kai dviračių eismo intensyvumas yra mažesnis negu 50 dv./val., leidžiama planuoti bendrą pėsčiųjų ir dviračių taką.
*** Centrinės skiriamosios juostos esant reikalui įrengiamos ties pėsčiųjų perėjomis, statant kelio ženklus ir pan.
**** Taikoma susiformavusiose gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais, mėgėjiško sodo teritorijose, senamiesčiuose.
3. Išdėstau 8 lentelės D(2) eilutę taip:
D(2) |
M6,50/30 |
2 |
0,5 |
6,50 |
2,75 |
- |
- |
- |
- |
|
M4,50/30 |
1 |
0,5 |
4,50 |
3,50 |
- |
- |
- |
- |
|
M7,25/30 |
1 |
0,5 |
7,25 |
3,5 |
- |
- |
2,75 |
- |
|
M5,50/30 |
1 |
0,5 |
5,50 |
4,5 |
- |
- |
- |
- |
4. Išdėstau 9 lentelės D2 eilutę taip:
D2 |
M6,50/30 |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
M4,50/30 |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
M7,25/30 |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
M5,50/30 |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
5. Išdėstau V skyriaus 4.4 punktą taip:
„4.4. Minimaliai būtinojo tinklo tankis turi būti toks, kad maksimalus ėjimo pėsčiomis iki viešojo susisiekimo linijų atstumas būtų ne didesnis kaip:
– 500 m – gyvenamosiose teritorijose, užstatytose daugiabučiais gyvenamaisiais pastatais;
– 600 m – gyvenamosiose teritorijose, užstatytose vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais;
– 800 m – miestų, miestelių, kaimų užstatytose teritorijose, sporto, rekreacinėse zonose.
Įvertinus reljefo nuolydį, kiekvienam 10 m aukščių skirtumui maksimalaus ėjimo pėsčiomis atstumai mažinami 100 m.“