LIETUVOS DARBO BIRŽOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL SUBSIDIJŲ GAVĖJŲ, STEIGIANČIŲ (PRITAIKANČIŲ) DARBO VIETAS DARBO BIRŽOJE REGISTRUOTIEMS ASMENIMS; ĮMONIŲ, ĮGYVENDINANČIŲ VIETINES UŽIMTUMO INICIATYVAS; ĮMONIŲ, KURIOMS SUTEIKTAS SOCIALINĖS ĮMONĖS STATUSAS, NAUDOJANT UŽIMTUMO FONDO, VALSTYBĖS BIUDŽETO, EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ IR KITŲ FONDŲ LĖŠAS, NESANTIEMS PERKANČIĄJA ORGANIZACIJA PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2009 m. vasario 25 d. Nr. V-89
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A1-222 „Dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 86-3381), 2006 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. A1-231 „Dėl vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 88-3479) ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. rugpjūčio 10 d. įsakymo Nr. A1-225 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ 9 punktu,
1. Tvirtinu Subsidijų gavėjų, steigiančių (pritaikančių) darbo vietas darbo biržoje registruotiems asmenims; įmonių, įgyvendinančių Vietines užimtumo iniciatyvas; įmonių, kurioms suteiktas Socialinės įmonės statusas, naudojant Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų lėšas, nesantiems perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles (toliau – Taisyklės) (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2006 m. balandžio 19 d. įsakymą Nr. V-180 „Dėl Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams, nesantiems perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 54-1979);
2.2. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2006 m. spalio 30 d. įsakymą Nr. V-513 „Dėl Subsidijų gavėjų, steigiančių (pritaikančių) darbo vietas, naudojant Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų lėšas, nesantiems perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 118-4524).
3. Įpareigoju teritorinių darbo biržų direktorius, sudarant sutartis su darbdaviais, steigiančiais darbo vietas subsidijuojant, įgyvendinančiais Vietinių užimtumo iniciatyvų projektus, įmonėmis, kurioms suteiktas socialinės įmonės statusas, bei sudarant savarankiško užimtumo rėmimo sutartis:
3.2. kontroliuoti, kad subsidijų gavėjai pirkimus atliktų vadovaudamiesi patvirtintų Taisyklių nuostatomis ir būtų užtikrintas Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų lėšų panaudojimas pagal paskirtį;
PATVIRTINTA
Lietuvos darbo biržos direktoriaus
2009 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. V-89
SUBSIDIJŲ GAVĖJŲ, STEIGIANČIŲ (PRITAIKANČIŲ) DARBO VIETAS DARBO BIRŽOJE REGISTRUOTIEMS ASMENIMS; ĮMONIŲ, ĮGYVENDINANČIŲ VIETINES UŽIMTUMO INICIATYVAS; ĮMONIŲ, KURIOMS SUTEIKTAS SOCIALINĖS ĮMONĖS STATUSAS, NAUDOJANT UŽIMTUMO FONDO, VALSTYBĖS BIUDŽETO, EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ IR KITŲ FONDŲ LĖŠAS, NESANTIEMS PERKANČIĄJA ORGANIZACIJA PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų lėšų subsidijų gavėjams, nesantiems perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179), prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato pirkimų tvarką, šių pirkimų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę, pirkimų kontrolės bei ginčų sprendimo tvarką tais atvejais, kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimai vykdomi subsidijų gavėjų, jiems steigiant (pritaikant) darbo vietas, darbo biržoje registruotiems asmenims; įgyvendinantiems vietines užimtumo iniciatyvas; įmonėms, kurioms suteiktas socialinės įmonės statusas.
2. Taisyklėmis turi vadovautis subsidijų gavėjai, nesantys perkančiąja organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.
2.1. Subsidijų gavėjai pirkimą vykdo vadovaudamiesi:
2.1.3. sudaryta vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartimi su teritorine darbo birža;
4. Pirkimų vykdytojai turi skatinti tiekėjų konkurenciją siekdami kuo naudingesnių perkančiajai organizacijai tiekėjų siūlymų.
5. Šiose Taisyklėse vartojamos pagrindinės sąvokos:
Subsidija – lėšos, skiriamos darbo vietai steigti (pritaikyti), savarankiško užimtumo rėmimui, vietinių užimtumo iniciatyvų projektams įgyvendinti, įmonei, kuriai yra suteiktas socialinės įmonės statusas.
Subsidijos gavėjas – darbdavys, kuriam skiriama subsidija.
Dalyvis – pasiūlymą pateikęs tiekėjas.
Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti arba kartu atlikti ir suprojektuoti darbus arba bet kokiomis priemonėmis atlikti darbus, atitinkančius subsidijos gavėjo nustatytus reikalavimus. Darbas yra tam tikrų statybos darbų kaip visumos rezultatas, kuris gali savarankiškai atlikti ekonominę ar techninę funkciją. Pirkimo tikslas – sudaryti pirkimo– pardavimo sutartį. Darbų sąrašas pateiktas Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje.
Elektroninės priemonės – elektroninė įranga, naudojama duomenims, perduodamiems ir gaunamiems laidinėmis, radijo, optinėmis ar kitomis elektromagnetinėmis priemonėmis, apdoroti (įskaitant ir skaitmeninę kompresiją) ir saugoti.
Mažos vertės pirkimas – pirkimas, kai prekių ar paslaugų ar darbų vertė yra mažesnė kaip 100 tūkst. Lt ir kai subsidijos gavėjas, vadovaudamasis savo nustatytomis pirkimo taisyklėmis, kurios atitinka šiose Taisyklėse keliamus reikalavimus, perka prekes, paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo.
Kandidatas – tiekėjas, siekiantis būti pakviestas dalyvauti derybose.
Konfidencialumo pasižadėjimas – Pirkimo komisijos nario, eksperto, stebėtojo, sekretoriaus, pirkimų organizatoriaus, pirkimų iniciatoriaus ar kito asmens rašytinis pasižadėjimas, kad jis neteiks tretiesiems asmenims informacijos, kurios atskleidimas prieštarautų Tvarkos aprašo reikalavimams, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų ir subsidijos gavėjo interesus.
Nepriekaištinga reputacija – Nepriekaištingos reputacijos asmenimis nelaikomi:
1) asmenys, teisti už labai sunkų, sunkų nusikaltimą ar nusikaltimą valstybės tarnybai, ūkininkavimo tvarkai arba finansams, – neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs;
3) asmenys, pažeidę Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus;
4) asmenys, piktnaudžiaujantys alkoholiu, narkotinėmis, toksinėmis arba psichotropinėmis medžiagomis;
5) asmenys, kurie įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinius nusikaltimus.
Nešališkumo deklaracija – Pirkimo komisijos nario, eksperto, stebėtojo, sekretoriaus, pirkimų organizatoriaus, pirkimų iniciatoriaus ar kito asmens pareiškimas raštu, kad jis nešališkas tiekėjams.
Paraiška – dokumentų visuma, kuria tiekėjas pareiškia pageidavimą dalyvauti pirkimo procedūrose.
Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų visuma, kuria siūloma tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal perkančiosios organizacijos nustatytas pirkimo sąlygas.
Pasiūlymo galiojimo užtikrinimas ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas – Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatyti prievolės įvykdymo užtikrinimo būdai.
Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos, taip pat pirkimas, kurio dalykas yra prekės ir paslaugos, jeigu paslaugų kaina viršija prekių kainą, ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas. Pirkimo tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
Pirkimas – subsidijos gavėjo atliekamas ir šių Taisyklių reglamentuojamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, kurio tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
Pirkimo dokumentai – subsidijos gavėjo skelbimai ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).
Pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – šiomis Taisyklėmis nustatyta tvarka dėl ekonominės naudos vieno ar daugiau tiekėjų ir subsidijos gavėjo raštu sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, darbai ar paslaugos.
Pirkimo organizatorius – subsidijos gavėjo įmonės vadovo įsakymu paskirtas darbuotojas, kuris Taisyklių nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka mažos vertės pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija). Vykdant pirkimus vadovaujantis Savarankiško užimtumo rėmimo sutartimi pirkimo organizatorius yra pats subsidijos gavėjas, kuris raštu teritorinei darbo biržai įsipareigoja vykdyti mažos vertės pirkimus.
Pirkimo iniciatorius – subsidijos gavėjo įmonės darbuotojas, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingas prekes, paslaugas arba darbus.
Prekių pirkimas – viešasis pirkimas, kurio dalykas yra prekių pirkimas, nuoma, lizingas (finansinė nuoma), pirkimas išsimokėtinai, numatant jas įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos. Pirkimo tikslas – sudaryti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį.
Raštu – reiškia bet kokią informacijos išraišką žodžiais arba skaičiais, kurią galima perskaityti, atgaminti ir perduoti. Šis terminas gali apimti elektroninėmis priemonėmis perduotą ir saugomą informaciją.
Techninė specifikacija – techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai.
Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – bet kuris ūkio subjektas – fizinis asmuo, įstatymų nustatyta tvarka turintis teisę verstis savarankiška komercine, gamybine arba profesine ir kita panašaus pobūdžio veikla, įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė – galintis pasiūlyti ar siūlantis prekes, paslaugas ar darbus.
Pirkimo komisija (toliau – komisija) – subsidijos gavėjo įmonės vadovo supaprastintiems pirkimams organizuoti ir atlikti įsakymu sudaryta komisija, veikianti pagal patvirtintą reglamentą.
Supaprastintas atviras konkursas – supaprastinto pirkimo būdas, organizuojamas komisijos, ir kiekvienas suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą.
Supaprastintos skelbiamos derybos – supaprastinto pirkimo būdas, organizuojamas komisijos, ir paraiškas dalyvauti derybose gali pateikti visi tiekėjai, o subsidijos gavėjas su visais ar atrinktais tiekėjais derasi dėl pirkimo sutarties sąlygų.
Apklausa – supaprastinto pirkimo būdas, kai subsidijos gavėjas raštu arba žodžiu kviečia tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo.
Tiekėjų apklausa žodžiu – subsidijos gavėjo įmonės vadovo įsakymu paskirto pirkimų organizatoriaus ar komisijos žodinis kreipimasis į tiekėjus (-ą) su prašymu pateikti pasiūlymus. Taip pat galima pasinaudoti viešai tiekėjų pateikta informacija (reklama internete ir kt.) apie siūlomas prekes, paslaugas, darbus. Toks informacijos gavimas prilyginamas žodinei tiekėjų apklausai. Apklausiant žodžiu su tiekėjais taip pat bendraujama telefonu. Tiekėjai savo pasiūlymų pateikti raštu neprivalo.
Tiekėjų apklausa raštu – subsidijos gavėjo įmonės vadovo įsakymu paskirto pirkimų organizatoriaus ar komisijos raštiškas kreipimasis į tiekėjus (-ą) su prašymu pateikti pasiūlymus. Apklausiant raštu tiekėjai (-as) savo pasiūlymus privalo pateikti raštu.
Kvalifikacijos patikrinimas – procedūra, kurios metu tikrinama, ar tiekėjai atitinka pirkimo dokumentuose nurodytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus.
Numatomo pirkimo vertė (toliau – pirkimo vertė) – subsidijos gavėjo įmonės numatomų sudaryti pirkimo sutarčių vertė, skaičiuojama imant visą mokėtiną sumą be pridėtinės vertės mokesčio, įskaitant visas sutarčių pasirinkimo ir pratęsimo galimybes. Pirkimo vertė skaičiuojama pirkimo pradžiai, atsižvelgiant į visas to paties tipo prekių ar paslaugų arba tam pačiam objektui skirtas darbų pirkimo sutarčių vertes.
Alternatyvus pasiūlymas – pasiūlymas, kuriame siūlomos kitokios, negu yra nustatyta pirkimo dokumentuose, pirkimo objekto charakteristikos arba pirkimo sąlygos.
II. PAGRINDINIAI PIRKIMŲ PRINCIPAI IR JŲ LAIKYMASIS
6. Subsidijos gavėjas turi užtikrinti, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.
7. Pirkimų tikslas – vadovaujantis Taisyklių 6 punkte nustatytais pirkimų principais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią skaidriai ir racionaliai naudojant subsidijai skirtas lėšas įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų.
8. Subsidijos gavėjas ir tiekėjai negali atskleisti informacijos, kurios konfidencialumą nurodė subsidijos gavėjas ar tiekėjas, išskyrus įstatymu nustatytus atvejus ir kai tokios informacijos prašo Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar subsidijos gavėjo veiklą kontroliuojanti teritorinė darbo birža.
9. Subsidijos gavėjas, pirkimo komisijos nariai, sekretorius, pirkimų organizatorius, pirkimų iniciatorius, ekspertai, stebėtojai ir kiti asmenys neturi teisės atskleisti informacijos, susijusios su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
III. PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA
10. Pirkimas prasideda:
10.1. subsidijos gavėjui paskelbus apie pirkimą spaudoje:
10.2. kai pirkimas atliekamas apklausos būdu (žodžiu ar raštu) subsidijos gavėjo nuožiūra (toliau – mažos vertės pirkimai) ir subsidijos gavėjas kreipiasi į tiekėją (tiekėjus), prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų kainas, tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančius ir kitus dokumentus, nurodytus tiekėjams kvietime teikti pasiūlymą.
11. Pirkimas pasibaigia, kai:
12. Subsidijos gavėjas, gavęs iš teritorinės darbo biržos sutikimą, bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamos prekės, paslaugos ar darbai tapo nereikalingi, nėra lėšų jiems apmokėti, yra kitų objektyvių priežasčių).
IV. PIRKIMO BŪDO PASIRINKIMAS IR PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS
13. Pirkimai gali būti vykdomi tik:
13.1. pagal subsidijos gavėjo parengtą darbo vietų steigimo sąmatą, kuri kartu su paraiška darbo vietai steigti (pritaikyti) pateikiama teritorinei darbo biržai;
13.2. pagal subsidijos gavėjo parengtą sąmatą, kuri teikiama kartu su paraiška dalyvauti VUI projektų įgyvendinimo atrankoje;
14. Pirkimai atliekami šiais būdais:
15. Pirkimo būdas pasirenkamas, atsižvelgiant į pirkimo vertę, kuri yra nustatoma atsižvelgiant į numatomų vykdyti prekių, paslaugų pirkimo sutarčių vertę, kurią sudaro mokėjimai tiekėjui. Jei pirkimo sutartis yra dėl kelių rūšių prekių ar kelių kategorijų paslaugų, šios pirkimo sutarties vertė yra visų prekių ar paslaugų, dėl kurių sudaroma ši sutartis, verčių suma:
15.1. Pirkimas, kurio vertė neviršija 100 000 litų be PVM, gali būti vykdomas subsidijos gavėjo nuožiūra (mažos vertės pirkimas, Taisyklių XXX skyrius).
16. Jeigu prekių ar paslaugų pirkimas atliekamas vieną kartą ir pirkimo sutarties neįmanoma ar neketinama atnaujinti, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė. Jei pirkimas atliekamas nuolat – pirkimo vertė yra numatoma bendra visų panašių pirkimo sutarčių vertė. Panašiomis sutartimis laikytinos sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios rūšies (paskirties) prekių, kurių naudojimas yra identiškas ar panašus (visi baldai, degalai, visa biuro įranga ir pan.), arba dėl tos pačios rūšies ar kategorijos paslaugų (pvz., teisinės paslaugos, finansinės paslaugos, viešbučių ir restoranų paslaugos ir kt.).
17. Subsidijos gavėjas, vykdydamas konkrečių prekių arba paslaugų pirkimus, turi teisę skaidyti pirkimo vertę į dalis, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas (būdai), pasirinktas pagal Taisyklių reikalavimus visai pirkimo vertei.
18. Darbų pirkimo vertė yra visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių, nesvarbu per kokį laikotarpį jos bus sudaromos, verčių suma. Nustatant darbų pirkimo vertę, įskaitomos ir numatomo projektavimo (tuo atveju, kai kartu perkamas darbų atlikimas ir projektavimas) vertė ir darbams atlikti reikalingų prekių, kurias rangovui pateikia vadovaujantysis partneris (ar kitas partneris), numatomos vertės.
V. ATVEJAI, KAI NETAIKOMI TAISYKLIŲ REIKALAVIMAI
19. Taisyklių reikalavimai netaikomi:
19.1. pastatų ar patalpų, naudojamų steigiamai darbo vietai ar subsidijos gavėjo administravimo reikmėms, nuomai, tačiau perkamų paslaugų kaina turi neviršyti analogiškų paslaugų vidutinės rinkos kainos;
19.3. finansinių paslaugų, susijusių su pinigų, valiutų keitimo kurso, valstybės skolos valdymo, iždo agento, užsienio atsargų valdymo politika, taip pat kitų veiklos krypčių finansinių paslaugų, susijusių su vertybinių popierių ir kitų finansinių priemonių sudarymu, išleidimu (emitavimu), pardavimu, pirkimu, perleidimu ar perdavimu, pirkimams;
VI. PIRKIMO KOMISIJA
20. Subsidijos gavėjas, išskyrus savarankiško užimtumo rėmimą, pirkimams organizuoti ir atlikti privalo sudaryti Pirkimo komisiją (toliau – Komisija). Komisija dirba pagal subsidijos gavėjo patvirtintą darbo reglamentą, yra jam atskaitinga ir vykdo tik raštiškas jos užduotis bei įpareigojimus. Už Komisijos veiksmus atsako subsidijos gavėjas.
21. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų. Jie gali būti Komisiją sudarančios organizacijos darbuotojai arba samdomi asmenys. Komisijos pirmininku skiriamas Komisiją sudariusios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas šios organizacijos darbuotojas. Viena Komisija gali būti sudaryta visiems, subsidijos paramoje numatytiems, pirkimams atlikti.
22. Skiriant Komisijos pirmininką ir narius, turi būti atsižvelgta į jų ekonomines, technines, teisines žinias. Rekomenduojama, kad į Komisijos sudėtį būtų įtrauktas Komisiją sudariusios organizacijos buhalterijos atstovas, teisininkas, taip pat asmenys, žinantys pirkimo objekto specifiką. Komisijos pirmininku, nariais ir sekretoriumi skiriami nepriekaištingos reputacijos asmenys.
23. Sprendimus Komisija priima posėdžiuose. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno Komisijos nario nuomonė. Protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę nariai.
24. Komisija pirmame posėdyje pasirenka pirkimo būdą, parengia pirkimo dokumentus, priima kitus sprendimus. Komisijos narys prieš pradėdamas darbą Komisijoje turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją (2 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (1 priedas). Nešališkumo deklaracija ir konfidencialumo pasižadėjimas turi būti pasirašoma kiekvieno komisijos nario, kiekvieno eksperto (jei tokių yra), teritorinės darbo biržos stebėtojo (-ų) (jei tokių yra) ir posėdžio sekretoriaus kiekvienam pirkimui atskirai.
25. Komisija savo veikloje vadovaujasi darbo reglamentu. Darbo reglamente turi būti nurodyta: komisijos teisės, pareigos, funkcijos, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarka, Komisijos narių atsakomybė.
26. Komisiją sudaręs subsidijos gavėjas privalo Komisijai nurodyti reikalingų nupirkti prekių, paslaugų ar darbų pavadinimus, jų techninius, estetinius, funkcinius bei kokybės reikalavimus, prekių kiekį, teiktinų su prekėmis susijusių paslaugų pobūdį, prekių tiekimo, paslaugų teikimo terminus, eksploatavimo išlaidas ir kitas pirkimo objektui keliamas sąlygas, lėšų, skirtų konkrečioms prekėms ar paslaugoms pirkti, sumą, pageidaujamą pirkimo atlikimo terminą, taip pat pateikti reikalingus planus, brėžinius ir projektus.
27. Užduotis Komisijai nustato ją sudaręs subsidijos gavėjas, kartu suteikdamas įgaliojimus šioms užduotims atlikti. Visos užduotys, įpareigojimai bei informacija Komisijai teikiama raštu.
28. Komisijos posėdžiuose stebėtojais gali būti teritorinių darbo biržų atstovai. Subsidijos gavėjas dalyvauti Komisijos posėdžiuose stebėtojais privalo kviesti teritorinių darbo biržų atstovus, kurie nėra Komisijos nariai ir neturi balsavimo teisės. Teritorinių darbo biržų stebėtojai turi teisę nedalyvauti Komisijos posėdžiuose.
29. Apie Komisijos posėdžius, kuriuose bus vykdomos vokų su pateiktais pasiūlymais atplėšimo procedūros, teritorinė darbo birža informuojama raštu ne vėliau nei prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio.
VII. BENDRAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA
31. Subsidijos gavėjas ir tiekėjai gali bendrauti tarpusavyje bei keistis informacija raštu pagal Taisyklių 32–39 punktų nuostatas.
32. Bendraujant tarpusavyje ir keičiantis informacija, duomenys perduodami taip, kad būtų užtikrinamas vientisumas, išsaugomas pasiūlymų bei visos ūkio subjektų pateiktos informacijos konfidencialumas. Taip pat būtina užtikrinti, kad subsidijos gavėjas su pasiūlymų turiniu galėtų susipažinti tik pasibaigus nustatytam pasiūlymų pateikimo terminui.
33. Bendravimo būdai turi būti visuotinai prieinami (visi tiekėjai gali jais pasinaudoti) ir netrukdyti tiekėjams dalyvauti pirkimo procedūrose.
34. Subsidijos gavėjui keliami šie bendravimo su tiekėjais ir informacijos perdavimo elektroninėmis priemonėmis reikalavimai:
34.1. naudojamos įrangos charakteristikos turi atitikti visuotinai naudojamos įrangos charakteristikas ir nepagrįstai neriboti ūkio subjektų galimybių dalyvauti pirkime;
35. Pasiūlymai turi būti pateikti raštu ir atsiųsti registruotu paštu ar pristatyti per kurjerį arba asmeniškai. Toks reikalavimas nurodomas skelbime apie pirkimą ar kvietime teikti pasiūlymą.
36. Tiekėjas gali paprašyti, kad subsidijos gavėjas paaiškintų pirkimo dokumentus. Subsidijos gavėjas atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 6 dienas iki pirkimo pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Subsidijos gavėjas į gautą prašymą atsako ne vėliau kaip per 3 dienas nuo jo gavimo dienos. Subsidijos gavėjas, atsakydamas tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems jis pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
37. Nesibaigus pirkimo pasiūlymų pateikimo terminui, subsidijos gavėjas savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus. Tokie paaiškinimai (patikslinimai) visiems tiekėjams, kuriems subsidijos gavėjas yra pateikęs pirkimo dokumentus, išsiunčiami ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
38. Jei subsidijos gavėjas negali pirkimo dokumentų paaiškinimų (patikslinimų) pateikti taip, kad visi tiekėjai juos gautų ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, subsidijos gavėjas privalo perkelti pasiūlymų pateikimo terminą protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus).
VIII. ATASKAITOS
40. Subsidijos gavėjas kiekvieną mėnesį teikdamas teritorinei darbo biržai ataskaitas apie veiklų vykdymą jose pateikia informaciją apie vykdomus ar įvykdytus pirkimus.
IX. PIRKIMO SUTARTIS
42. Pirkimo sutartis perkant prekes ar paslaugas, kurios vertė neviršija 3 000 Lt be PVM, ir perkant darbus neviršija 5 000 Lt be PVM, gali būti sudaroma žodžiu, įforminant sąskaita faktūra.
43. Raštu sudaromos visos sutartys, kurių pirkimų vertė viršija 3 000 Lt be PVM perkant prekes ar paslaugas ir perkant darbus sutarties vertė viršija 5 000 Lt be PVM.
44. Subsidijos gavėjas, prieš sudarydamas sutartį, jos projektą privalo pateikti jo veiklą, susijusią su subsidijos gavimu, kontroliuojančiai teritorinei darbo biržai. Sudarytos pirkimo sutarties patvirtintą kopiją bei sutarties pakeitimus ar papildymus, jei tokių buvo, privalo pateikti teritorinei darbo biržai ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jų sudarymo.
45. Subsidijos gavėjas siūlo sudaryti pirkimo sutartį tam dalyviui, kurio pasiūlymas šių Taisyklių nustatyta tvarka pripažintas laimėjusiu. Tiekėjas sudaryti sutartį kviečiamas raštu pranešant, kad jo pasiūlymas pripažintas laimėjusiu ir nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutartį.
46. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba iki subsidijos gavėjo nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tuo atveju subsidijos gavėjas siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.
47. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.
48. Jeigu numatomos sudaryti sutarties trukmė ilgesnė nei 12 mėnesių, prie sutarties turi būti pridėtos kainodaros taisyklės.
49. Pirkimo sutartyje turi būti nustatyta:
X. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
XI. PIRKIMŲ SKELBIMAI
51. Subsidijos gavėjas privalo atskirai paskelbti apie kiekvieną pirkimą, vykdomą supaprastinto atviro konkurso ar supaprastintų skelbiamų derybų būdu, išskyrus mažos vertės pirkimą, kai pirkimo vertė neviršija 100 000 litų be PVM.
52. Skelbime nurodoma:
52.1. Subsidijos gavėjo pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriuo galima gauti techninę specifikaciją ir kitus pirkimo dokumentus, taip pat adresas, kuriuo galima gauti techninę specifikaciją ir kitus pirkimo dokumentus, jeigu šis adresas skiriasi nuo subsidijos gavėjo adreso;
52.5. pasiūlymų pateikimo terminas, pateikimo adresas, pasiūlymų kalba ar kalbos, vokų su pasiūlymais atplėšimo data, vieta ir laikas;
52.6. kita, subsidijos gavėjo nuožiūra, reikalinga informacija (pavyzdžiui, užmokesčio už pirkimo dokumentus dydis, jeigu toks mokestis nustatytas, užmokesčio mokėjimo tvarka; informacija, kad nebus priimami alternatyvūs pasiūlymai; dokumentų, kuriuos reikia pateikti su pasiūlymu, sąrašas, tarp jų ir skirtų patvirtinti, kad tiekėjo kvalifikacija atitinka kvalifikacijos reikalavimus ir kt.).
53. Subsidijos gavėjas privalo atskirai paskelbti apie kiekvieną pirkimą, atliekamą supaprastinto atviro konkurso ar supaprastintų skelbiamų derybų būdu. Skelbimai spausdinami bent viename regioninio ar respublikinio masto laikraštyje, jei pirkimo vertė viršija 100 000 litų (be PVM).
55. Subsidijos gavėjas tą patį skelbimą apie pirkimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose, skelbti internete ir kitaip publikuoti.
56. Kituose leidiniuose skelbimai negali būti išspausdinti anksčiau, negu skelbimas yra išspausdintas Taisyklių 53 punkte numatytuose leidiniuose. To paties skelbimo turinys visur turi būti vienodas.
XII. PIRKIMO DOKUMENTAI
58. Subsidijos gavėjas pirkimo dokumentuose pateikia visą, išskyrus šių Taisyklių nustatytus atvejus, informaciją apie pirkimo sąlygas ir procedūras. Pirkimo dokumentai gali būti nerengiami, kai apklausa vykdoma žodžiu.
59. Pirkimo dokumentuose turi būti pateikta:
59.2. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, įskaitant ir reikalavimus atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pagal jungtinės veiklos sutartį pateikiantiems tiekėjams;
59.5. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, prekių kiekis, teiktinų su prekėmis paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
59.8. subsidijos gavėjo siūlomos šalims pasirašyti pirkimo sutarties sąlygos, taip pat sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas;
59.10. informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas;
59.11. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma pirkimo kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai, įskaitant PVM;
59.14. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar subsidijos gavėjas ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais subsidijos gavėjas savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus (nekeisdamas paskelbtos informacijos esmės ir pateikdamas paaiškinimus (patikslinimus) visiems tiekėjams, kuriems subsidijos gavėjas yra pateikęs pirkimo dokumentus);
59.19. subsidijos gavėjo darbuotojų arba Komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai;
60. Pirkimo dokumentų sudėtinė dalis yra skelbimas apie pirkimą. Subsidijos gavėjas skelbimuose esančios informacijos vėliau papildomai gali neteikti, išskyrus atvejį, kai jos paprašo tiekėjai.
61. Subsidijos gavėjas pirkimo dokumentuose gali nurodyti galiojančius teisės norminius aktus, reglamentuojančius darbo saugą ir darbo sąlygas, ir pareikalauti, kad tiekėjai savo pasiūlyme pateiktų (savo ir subrangovų) sutikimą laikytis šių aktų nustatytų reikalavimų, taip pat informaciją apie subrangos sutartis ir subrangovus.
XIII. TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
63. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje. Techninė specifikacija turi būti rengiama visais atvejais, kai sutartys sudaromos raštu.
65. Techninė specifikacija turi būti nustatoma šiais būdais arba šių būdų deriniu:
66. Subsidijos gavėjas privalo atmesti pasiūlymus, kuriuose siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka techninės specifikacijos.
67. Techninėje specifikacijoje turi būti nurodomas arba Europos standartą perimantis Lietuvos standartas, arba Europos standartas, o jeigu nėra šių standartų – tarptautinis standartas ar kitas Nacionalinės standartizacijos institucijos patvirtintas normatyvinis dokumentas, kartu nurodant, kad tiekėjai gali vadovautis nurodytiems standartams lygiaverčiais kitais Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių standartizacijos institucijų patvirtintais normatyviniais dokumentais. Subsidijos gavėjas neturi teisės atmesti pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka techninėje specifikacijoje nurodyto standarto, techninio reglamento ar normatyvo, jeigu dalyvis savo pasiūlyme subsidijos gavėjui tinkamomis priemonėmis įrodo, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus.
68. Kai techninėje specifikacijoje yra nurodytos objekto funkcinės savybės ar norimo rezultato apibūdinimo reikalavimai, subsidijos gavėjas neturi teisės atmesti pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka Europos standartus perimančių Lietuvos standartų, Europos techninių reglamentų, Europos standartizacijos institucijų patvirtintų normatyvų, tarptautinių standartų, nacionalinių standartų, techninių reglamentų ar kitokių normatyvinių dokumentų, jeigu dalyvis savo pasiūlyme bet kokiomis subsidijos gavėjui tinkamomis priemonėmis įrodo, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus funkcinėms savybėms ar norimam rezultatui apibūdinti.
69. Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodyta konkreti prekė, gamintojas ar tiekimo šaltinis, gamybos procesas, prekės ženklas, patentas, kilmės šalis, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objekto arba reikalingą pirkimo objektą gali pasiūlyti tik vienintelis tiekėjas. Šiuo atveju subsidijos gavėjas privalo nurodyti, kad savo savybėmis lygiaverčiai objektai yra priimtini, įrašydama žodžius „arba lygiavertis“.
70. Šių Taisyklių 67 ir 68 punktuose nurodytos tinkamos priemonės yra gamintojo parengtas techninis aprašas arba autoritetingos trečiosios šalies atlikto bandymo ataskaita. Autoritetinga trečiąja šalimi laikoma Europos standartus atitinkanti testavimo ir kalibravimo laboratorija, sertifikavimo ar inspektavimo institucija. Subsidijos gavėjas turi priimti visus Europos Sąjungos šalyse pripažįstamus atitikties sertifikatus.
XIV. PIRKIMO DOKUMENTŲ TEIKIMAS
71. Subsidijos gavėjas pirkimo dokumentus tiekėjui gali pateikti:
72. Subsidijos gavėjas privalo pirkimo dokumentus pateikti per 3 dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti pirkimo dokumentus gavimo dienos. Tiekėjai dėl pirkimo dokumentų privalo kreiptis ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
73. Tvarkos aprašo 72 punkte nustatyti pirkimo dokumentų pateikimo terminai netaikomi, kai subsidijos gavėjas pirkimo dokumentus tiekėjams teikia nemokamai, laisvai ir tiesiogiai elektroninėmis priemonėmis tuojau pat po skelbimo ar kvietimo išsiuntimo dienos.
74. Subsidijos gavėjas neturi teisės pirkimo dokumentų pateikti anksčiau, negu paskelbiama apie pirkimą. Pateikdamas pirkimo dokumentus subsidijos gavėjas vadovaujasi tiekėjų lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principais.
XV. PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS
76. Subsidijos gavėjas privalo pirkimo dokumentuose nustatyti pasiūlymų pateikimo terminus, nurodydamas datą ir valandą, teikiamų pasiūlymų originalų ir kopijų skaičių.
77. Taisyklėse nustatyti mažiausi pasiūlymų pateikimo terminai skaičiuojami nuo paskelbimo apie pirkimą spaudoje ar nuo kvietimo pateikti pasiūlymus išsiuntimo kandidatams dienos.
78. Subsidijos gavėjas privalo nustatyti pakankamai ilgą, ne trumpesnį kaip šių Taisyklių 132 ir 135 punktuose nurodytą pasiūlymų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti pasiūlymus. Nustatydamas šį terminą subsidijos gavėjas privalo atsižvelgti į pirkimo sudėtingumą ir laiką, reikalingą pasiūlymams parengti.
79. Jeigu dėl kokių nors priežasčių pirkimo dokumentai ar jų dalis buvo pareikalauti laiku, tačiau nepateikti nustatytais terminais arba pateikus pirkimo dokumentus paaiškėja, kad pasiūlymus galima parengti tik apsilankius darbų atlikimo vietoje ir ten susipažinus su pirkimo dokumentuose nustatytais dalykais, subsidijos gavėjas pasiūlymų pateikimo terminus privalo pratęsti tiek, kad visi suinteresuoti tiekėjai turėtų galimybę susipažinti su visa pasiūlymui parengti reikalinga informacija.
81. Subsidijos gavėjas pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad pasiūlymas turi būti pateikiamas raštu ir pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymas taip pat turi būti pateikiamas užklijuotame voke. Pasiūlymo (su priedais) lapai turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antroje pusėje patvirtinti tiekėjo parašu. Neįsiuvamas ir nenumeruojamas tik pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas (jeigu prašoma).
XVI. PASIŪLYMŲ GALIOJIMO TERMINAI, JŲ KEITIMAS IR ATŠAUKIMAS
83. Subsidijos gavėjas pirkimo dokumentuose privalo nurodyti reikalaujamą pasiūlymų galiojimo terminą. Sustabdžius pirkimo procedūras, šis terminas pratęsiamas pirkimo procedūrų sustabdymo laikui. Jeigu pasiūlyme nenurodytas jo galiojimo laikas, laikoma, kad pasiūlymas galioja tiek, kiek nustatyta pirkimo dokumentuose.
84. Kol nesibaigė pasiūlymų galiojimo laikas, subsidijos gavėjas gali prašyti, kad tiekėjai pratęstų jų galiojimą iki konkrečiai nurodyto laiko. Tiekėjas gali atmesti tokį prašymą neprarasdamas teisės į savo pasiūlymo galiojimo užtikrinimą.
85. Tiekėjas, kuris sutinka pratęsti savo pasiūlymo galiojimo laiką ir apie tai raštu praneša subsidijos gavėjui, pratęsia pasiūlymo galiojimo užtikrinimo terminą arba pateikia naują pasiūlymo galiojimo užtikrinimą. Jeigu tiekėjas neatsako į subsidijos gavėjo prašymą pratęsti pasiūlymo galiojimo užtikrinimo terminą, jo nepratęsia arba nepateikia naujo pasiūlymo užtikrinimo, laikoma, jog jis atmetė prašymą pratęsti savo pasiūlymo galiojimo terminą.
86. Kol nesuėjo pasiūlymų pateikimo terminas, tiekėjas gali pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą neprarasdamas teisės į savo pasiūlymo galiojimo užtikrinimą. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jeigu subsidijos gavėjas jį gavo prieš pasiūlymų pateikimo terminą.
XVII. PASIŪLYMO GALIOJIMO IR SUTARTIES ĮVYKDYMO UŽTIKRINIMAS
87. Subsidijos gavėjas gali pareikalauti, kad pasiūlymų galiojimas būtų užtikrinamas, ir privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas būtų užtikrinamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais.
88. Subsidijos gavėjas negali atmesti pasiūlymo galiojimo užtikrinimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo remdamasis tuo, kad šiuos užtikrinimus suteikė ne Lietuvos Respublikos ūkio subjektas, jeigu toks pasiūlymo galiojimo užtikrinimas ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas bei jį pateikęs tiekėjas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.
89. Prieš pateikdamas pirkimo pasiūlymą tiekėjas gali prašyti subsidijos gavėjo patvirtinti, kad jis sutinka priimti jo siūlomą pasiūlymo galiojimo užtikrinimą. Tokiu atveju subsidijos gavėjas privalo duoti tiekėjui atsakymą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Šis patvirtinimas neatima teisės iš subsidijos gavėjo atmesti pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, gavus informaciją, kad pasiūlymą užtikrinantis ūkio subjektas tapo nemokus ar neįvykdė įsipareigojimų subsidijos gavėjo arba kitiems ūkio subjektams, ar netinkamai juos vykdė.
XVIII. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMAS
90. Vokai su pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Pakeitus terminą, atitinkamai turi būti pakeistas ir vokų su pasiūlymais atplėšimo laikas. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba jų atstovai. Vokai su pasiūlymais, gauti po galutinio pasiūlymų pateikimo termino, registruojami ir neatplėšti grąžinami pasiūlymą pateikusiam tiekėjui.
91. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių Komisijos posėdyje tiekėjų ar jų atstovų akivaizdoje. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jei į šį posėdį tiekėjas ar jo atstovas neatvyksta.
93. Vokų su pasiūlymais atplėšimo metu Komisija gali leisti posėdyje dalyvaujantiems suinteresuotiems Paslaugų teikėjams ar jų įgaliotiems atstovams viešai ištaisyti Komisijos pastebėtus jų pasiūlymo susiuvimo ar įforminimo trūkumus, kuriuos įmanoma ištaisyti posėdžio metu.
94. Atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai.
96. Vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams arba jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir pasiūlyme nurodyta kaina.
97. Apie vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau supažindindamas su šia informacija subsidijos gavėjas negali atskleisti tiekėjo pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.
98. Komisijos posėdžio sprendimai galioja, jei posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.
XIX. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS
100. Subsidijos gavėjas privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl jis turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti minimalius kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos (teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio ir techninio pajėgumo) reikalavimus ir pareikalauti, kad kandidatai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją bei kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.
101. Subsidijos gavėjo nustatyti kandidatų ar dalyvių minimalūs kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti, tikslūs ir aiškūs. Subsidijos gavėjas iš tiekėjo gali pareikalauti tik tokios informacijos, kuri yra būtina nustatyti, ar tiekėjas atitinka finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį. Kvalifikacijos ir informacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti kandidatai ar dalyviai, reikalavimai nustatomi vadovaujantis Taisyklių 114–117 punktų nuostatomis.
102. Jeigu kandidatas ar dalyvis gali įrodyti, kad vykdydamas įsipareigojimus galės disponuoti kitų ūkio subjektų ištekliais, jis turi teisę remtis šių ūkio subjektų pajėgumu.
103. Jeigu kandidatas ar dalyvis dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti subsidijos gavėjo reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoj jų pateikti kitus subsidijos gavėjui priimtinus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad kandidato ar dalyvio kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.
104. Jeigu dalyvis pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, subsidijos gavėjas privalo nepažeisdamas pirkimų principų prašyti dalyvį šiuos trūkumus pašalinti.
105. Subsidijos gavėjas turi atmesti dalyvio pasiūlymą, jeigu jo kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų ir jei subsidijos gavėjo prašymu per nustatytą terminą nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.
106. Kandidatų ir dalyvių kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis jiems pateiktuose pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Komisija priima sprendimą dėl kiekvieno pasiūlymą pateikusio kandidato ar dalyvio kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus. Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose turi tik tie dalyviai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka subsidijos gavėjo keliamus minimalius kvalifikacinius reikalavimus.
XX. SĄLYGOS, RIBOJANČIOS TIEKĖJŲ DALYVAVIMĄ PIRKIME
107. Subsidijos gavėjas pirkimo dokumentuose gali nustatyti, kad pasiūlymas atmetamas, jeigu kandidatas ar dalyvis:
107.1. yra bankrutavęs, likviduojamas, su kreditoriais yra sudaręs taikos sutartį, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą, arba jo padėtis pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus yra tokia pati. Kaip įrodymą subsidijos gavėjas iš tiekėjo priima teismų išduotus išrašus iš teismų sprendimų, jei tokie yra; valstybės įmonės Registrų centro išduotus išrašus;
107.2. jam iškelta bankroto byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, siekiama priverstinio likvidavimo procedūros ar susitarimo su kreditoriais arba jam vykdomos analogiškos procedūros pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus. Kaip įrodymą subsidijos gavėjas iš tiekėjo priima teismų išduotus išrašus iš teismų sprendimų, jei tokie yra; valstybės įmonės Registrų centro išduotus išrašus;
107.4. yra padaręs profesinį pažeidimą, įrodomą priemonėmis, kurias subsidijos gavėjas gali pagrįsti;
107.5. nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal šalies, kurioje jis registruotas, ar šalies, kurioje yra subsidijos gavėjas, reikalavimus. Kaip įrodymą subsidijos gavėjas iš tiekėjo priima Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių išduotas pažymas. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip prieš 30 kalendorinių dienų iki galutinės pasiūlymų pateikimo datos;
107.6. nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu pagal šalies, kurioje jis registruotas, ar šalies, kurioje yra subsidijos gavėjas, įstatymus. Kaip įrodymą subsidijos gavėjas iš tiekėjo priima Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotas pažymas. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip prieš 30 kalendorinių dienų iki galutinės pasiūlymų pateikimo datos;
108. Jeigu kandidatas ar dalyvis negali pateikti šių Taisyklių 107 punkte nurodytų dokumentų, nes atitinkamoje šalyje šie dokumentai neišduodami arba toje šalyje išduodami dokumentai neapima visų šių Taisyklių 107.1–107.3 punktuose keliamų klausimų, subsidijos gavėjas gali priimti kitokius, jo nuomone, tinkamus dokumentus ir informaciją.
XXI. KANDIDATŲ IR DALYVIŲ TEISĖ VERSTIS ŪKINE VEIKLA
109. Subsidijos gavėjas turi teisę pirkimo dokumentuose pareikalauti, kad kandidatas ar dalyvis turėtų teisę verstis ta ūkine veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti. Teisę verstis tokia veikla kandidatas ar dalyvis gali įrodyti pateikdamas profesinių ar veiklos registrų tvarkytojų pažymas ar priesaikos pažymą, liudijančią kandidato ar dalyvio teisę verstis atitinkama ūkine veikla.
XXII. KANDIDATŲ IR DALYVIŲ EKONOMINĖ BEI FINANSINĖ BŪKLĖ
110. Subsidijos gavėjas turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti kandidatų ir dalyvių ekonominės bei finansinės būklės reikalavimus ir reikalauti pateikti šiuos (vieną ar kelis) ekonominę bei finansinę kandidato ar dalyvio būklę apibūdinančius dokumentus:
110.1. banko pažymą apie kandidato ar dalyvio sąskaitos likutį ir įsiskolinimus bankui arba pažymą, kad yra apsidraudęs nuo profesinės rizikos;
110.2. įmonės praėjusių finansinių metų balansą ar jo išrašą, jei šalyje, kurioje registruotas ūkio subjektas, yra privaloma balansą paskelbti;
110.3. pastarųjų 3 finansinių metų (o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau – nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios) kandidato ar dalyvio įmonės bendros apyvartos ar apyvartos tos veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, ataskaitą.
111. Subsidijos gavėjas pirkimo dokumentuose nurodo, kokius dokumentus turi pateikti kandidatai ar dalyviai, kad įrodytų, jog jų ekonominė ir finansinė būklė atitinka subsidijos gavėjo keliamus reikalavimus.
112. Jeigu kandidatas ar dalyvis dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti subsidijos gavėjui pirkimo dokumentuose nurodytų šių Taisyklių 110.1–110.3 punktuose nustatytų dokumentų, jis turi teisę pateikti kitokius subsidijos gavėjui priimtinus dokumentus, kurie patvirtintų, kad jo ekonominė ar finansinė būklė atitinka keliamus reikalavimus.
XXIII. KANDIDATŲ IR DALYVIŲ TECHNINIS PAJĖGUMAS
113. Subsidijos gavėjas turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti kandidatų ir dalyvių techninio pajėgumo reikalavimus ir pareikalauti pateikti vieną ar kelis iš šių Taisyklių 114–117 punktuose išvardintų dokumentų.
114. Prekių pirkimo atveju įrodymui, kad kandidatų ir dalyvių techninis pajėgumas atitinka keliamus reikalavimus, subsidijos gavėjas gali reikalauti kandidatų ir dalyvių pateikti vieną ar kelis šiuos dokumentus:
114.1. pagrindinių per pastaruosius 3 metus parduotų prekių ar suteiktų paslaugų sąrašą, nurodant bendras sumas, datas ir prekių ar paslaugų gavėjus;
114.2. per paskutinius 5 metus atliktų darbų sąrašą kartu su užsakovų pažymomis apie tai, kad svarbiausi darbai buvo atlikti tinkamai. Pažymose turi būti nurodyta darbų atlikimo vertė, data, vieta, ar jie buvo atlikti pagal galiojančių norminių dokumentų, reglamentuojančių darbų atlikimą, reikalavimus ir tinkamai užbaigti;
114.4. su reikalinga produkcija susijusių techninių specialistų ir organizacijų, nepaisant jų pavaldumo kandidatui ar dalyviui, apibūdinimą;
114.5. siūlomų prekių pavyzdžius, aprašymus, nuotraukas, kurių autentiškumą subsidijos gavėjo reikalavimu kandidatas ar dalyvis turi patvirtinti;
114.6. kompetentingų atitikties įvertinimo įstaigų išduotus dokumentus, patvirtinančius, kad pirkimo objektas atitinka techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus;
115. Paslaugų pirkimo atveju įrodymui, ar kandidato ar dalyvio techninis pajėgumas, įgūdžiai, veiklos efektyvumas, patirtis ir patikimumas atitinka keliamus reikalavimus, subsidijos gavėjas gali reikalauti, kad kandidatai ir dalyviai pateiktų vieną (ar kelis):
115.1. vadovaujančiųjų ir paslaugas teiksiančių darbuotojų išsilavinimo bei profesinės kvalifikacijos apibūdinimą;
115.2. paslaugas teikiančių, tačiau su kandidatu ar dalyviu organizaciniais ryšiais nesusijusių techninių specialistų ir organizacijų apibūdinimą;
115.3. pagrindinių per pastaruosius 3 metus (o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau – nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios) suteiktų paslaugų sąrašą, nurodant bendras vertes, suteikimo datas ir gavėjus, pateikiant paslaugų suteikimą patvirtinančius dokumentus, tai yra paslaugų gavėjų pateiktas pažymas, o jeigu tokių pažymų ne dėl kandidato ar dalyvio kaltės gauti neįmanoma, šio kandidato ar dalyvio deklaraciją;
115.4. pažymą apie kandidato ar dalyvio įmonės darbuotojų vidutinį metinį skaičių ir vadovaujančiųjų darbuotojų skaičių per paskutinius 3 metus (o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau – nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios);
115.5. pažymą apie paslaugai teikti ar darbams atlikti reikalingą techninę įrangą, kurią valdo, naudoja ar kuria disponuoja kandidatas ar dalyvis;
116. Darbų pirkimo atveju įrodymui, kad kandidato ar dalyvio techninis pajėgumas, įgūdžiai, veiklos efektyvumas, patirtis ir patikimumas atitinka keliamus reikalavimus, subsidijos gavėjas gali reikalauti kandidatų ir dalyvių atlikti arba pateikti vieną (ar kelis):
116.1. vadovaujančiųjų ir darbus atliksiančių darbuotojų išsilavinimo bei profesinės kvalifikacijos apibūdinimą;
116.2. per pastaruosius 3 metus (o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau – nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios) atliktų darbų sąrašą kartu su užsakovų pažymomis apie tai, kad svarbiausi darbai buvo atlikti tinkamai; pažymose turi būti nurodyta darbų atlikimo vertė, data ir vieta, be to, ar jie buvo atlikti pagal galiojančių normatyvinių dokumentų, reglamentuojančių darbų atlikimą, reikalavimus ir tinkamai užbaigti; prireikus subsidijos gavėjas tokias pažymas gali gauti tiesiai iš užsakovų;
116.4. pažymą apie kandidato ar dalyvio įmonės darbuotojų vidutinį metinį skaičių bei vadovaujančiųjų darbuotojų skaičių per pastaruosius 3 metus (o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau – nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios);
117. Subsidijos gavėjas gali pirkimo dokumentuose reikalauti, kad kandidatas ar dalyvis pateiktų kompetentingų institucijų išduotus dokumentus, patvirtinančius, jog jo kokybės vadybos sistema atitinka pripažintus kokybės vadybos tarptautinius ar Europos standartus. Subsidijos gavėjas turi priimti Europos Sąjungos šalyse išduotas pažymas. Be to, iš kandidato ar dalyvio subsidijos gavėjas turi priimti ir kitus lygiaverčius kokybės užtikrinimo priemonių įrodymus, jeigu jis dėl pagrįstų priežasčių neturi galimybės gauti tokių sertifikatų ar gauti juos per atitinkamą laikotarpį.
XXIV. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR PALYGINIMAS
118. Subsidijos gavėjas gali prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus. Tačiau jis negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atvirojo konkurso metu, esmę – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkančiu pirkimo dokumentų reikalavimus. Ši nuostata netaikoma tikrinant dalyvių kvalifikaciją. Atliekant pirkimą derybų būdu galima derėtis dėl kainos ir kitų pirkimo sąlygų, tačiau negalima keisti derybų rezultato, užfiksuoto derybų protokoluose.
119. Subsidijos gavėjas pasiūlymą turi atmesti, jeigu:
119.1. pasiūlymą pateikęs dalyvis neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų;
119.3. visų dalyvių, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės, subsidijos gavėjui nepriimtinos, kainos;
121. Subsidijos gavėjas, norėdamas priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi:
121.1. pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir taisykles įvertinti pateiktus dalyvių pasiūlymus ir nustatyti preliminarią pasiūlymų eilę. Preliminari pasiūlymų eilė nustatoma kainų didėjimo tvarka. Tais atvejais, kai keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, sudarant preliminarią pasiūlymų eilę, pirmesniu į šią eilę įrašomas tiekėjas, anksčiausiai įregistravęs voką su pasiūlymais;
121.2. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 dienas, pranešti pasiūlymus pateikusiems dalyviams apie preliminarią pasiūlymų eilę, o dalyviams, kurių pasiūlymai atmesti, – jų pasiūlymų atmetimo priežastis;
121.3. patvirtinti pasiūlymų eilę ir priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo tik tada, kai bus Taisyklių nustatyta tvarka išnagrinėtos pasiūlymus pateikusių dalyvių pretenzijos ir skundai (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 10 dienų nuo pranešimo apie preliminarią pasiūlymų eilę išsiuntimo dalyviams dienos.
Ši nuostata netaikoma, kai pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas ir kai atliekamas mažos vertės pirkimas.
XXV. INFORMACIJA KANDIDATAMS IR DALYVIAMS APIE PIRKIMO PROCEDŪROS REZULTATUS
122. Subsidijos gavėjas, priėmęs sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo arba priėmęs sprendimą nutraukti pirkimą, nedelsdamas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po sprendimo priėmimo, praneša kiekvienam pasiūlymą pateikusiam dalyviui paštu, faksu arba elektroniniu paštu, kitomis elektroninėmis priemonėmis. Šis reikalavimas netaikomas, kai apklausa vykdoma žodžiu.
123. Subsidijos gavėjas, gavęs kandidato ar dalyvio raštu pateiktą prašymą, turi nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo gavimo dienos, pateikti paraiškos ar pasiūlymo atmetimo priežastis, jeigu to dalyvio pasiūlymas atmestas, o gavęs dalyvio, kurio pasiūlymas neatmestas, raštu pateiktą prašymą, nurodyti laimėjusio pasiūlymo pasirinkimo priežastis – per tą patį terminą pateikti laimėjusio pasiūlymo charakteristikas, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pripažintas geriausiu.
124. Subsidijos gavėjas Taisyklių 123 punkte nurodytais atvejais negali teikti informacijos, jei jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia visuomenės interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
125. Jeigu subsidijos gavėjas pirkimo dokumentuose prašo pateikti ir prekių pavyzdžius, tokiu atveju, įvertinęs pasiūlymus ir sudaręs preliminarią eilę, jis turi leisti visiems dalyviams susipažinti su pateiktais pavyzdžiais.
126. Susipažinti su informacija, susijusia su konkurso pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, gali tiktai Komisijos nariai bei jos pakviesti ekspertai ir teritorinės darbo biržos atstovai, subsidijos gavėjo įmonės vadovas ar jo įgalioti asmenys, kiti asmenys ir institucijos, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turintys teisę susipažinti su šia informacija.
XXVI. PIRKIMO PROCEDŪRŲ NUTRAUKIMAS
XXVII. PIRKIMO BŪDAI
128. Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo būdai:
XXVIII. SUPAPRASTINTAS ATVIRAS KONKURSAS
130. Vykdant supaprastintą atvirą konkursą, dalyvių skaičius neribojamas. Apie pirkimą skelbiama šių Taisyklių 53 punkte nustatyta tvarka.
132. Pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis negu 14 dienų nuo skelbimo apie supaprastintą pirkimą paskelbimo perkant prekes, paslaugas ir ne trumpesnis nei 21 diena – perkant darbus. Jeigu subsidijos gavėjas po paskelbimo apie supaprastintą pirkimą sudaro galimybę tiekėjams elektroninėmis priemonėmis be apribojimų ir tiesiogiai susipažinti su visais pirkimo dokumentais ir jeigu skelbime apie supaprastintą pirkimą nurodo interneto adresą, kuriuo galima susipažinti su šiais dokumentais, taip pat skubos atveju ar vykdant įprastus supaprastintus pirkimus, kai pirkimo objekto charakteristikos rinkoje visuotinai žinomos, pasiūlymų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas ne daugiau kaip iki 7 dienų.
XXIX. SUPAPRASTINTOS SKELBIAMOS DERYBOS
133. Vykdant supaprastintas skelbiamas derybas, apie supaprastintą pirkimą skelbiama šių Taisyklių 53 punkte nustatyta tvarka.
134. Supaprastintos skelbiamos derybos gali būti atliekamos skelbime apie supaprastintą pirkimą kviečiant suinteresuotus tiekėjus pateikti pasiūlymus.
135. Tiekėjai prašomi pateikti pirminius pasiūlymus iki pirkimo dokumentuose nurodyto termino, kuris negali būti trumpesnis nei 10 dienų nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo dienos.
136. Supaprastintos skelbiamos derybas vykdomos etapais:
136.2. subsidijos gavėjas susipažįsta su pirminiais pasiūlymais ir minimalius kvalifikacijos reikalavimus atitinkančius dalyvius (kai vykdoma kvalifikacinė atranka – visus pirminius pasiūlymus pateikusius dalyvius) kviečia derėtis;
136.3. su kiekvienu tiekėju atskirai deramasi dėl pasiūlymo sąlygų, siekiant geriausio rezultato. Pabaigus derybas, dalyvių gali būti prašoma pateikti galutinius kainos pasiūlymus užklijuotuose vokuose. Šių vokų atplėšimas ir kainos paskelbimas vyksta viešame posėdyje, kuriame turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai ar jų atstovai;
137. Supaprastintų skelbiamų derybų metu turi būti laikomasi šių reikalavimų:
137.1. tretiesiems asmenims subsidijos gavėjas negali atskleisti jokios iš tiekėjo gautos informacijos be jo sutikimo, taip pat tiekėjas negali būti informuojamas apie susitarimus, pasiektus su kitais tiekėjais;
137.2. visiems dalyviams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija; teikdamas informaciją subsidijos gavėjas neturi diskriminuoti vienų tiekėjų kitų naudai;
137.3. derybų eiga turi būti įforminta raštu. Derybų protokolą pasirašo derybose dalyvavę Komisijos nariai ir dalyvio, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas. Jei derybos vykdomos laiškais ar elektroniniais laiškais, derybų eigos protokolas surašomas tais atvejais, kai derybų laiškai siunčiami nepasirašyti elektroniniu parašu. Protokole išdėstoma derybų eiga ir derybų metu pasiekti susitarimai.
XXX. APKLAUSA
138. Apklausa vykdoma pagal subsidijos gavėjo parengtas ir patvirtintas taisykles. Rengiant taisykles subsidijos gavėjas turi vadovautis Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtintomis šiomis Taisyklėmis.
139. Vykdant pirkimą apklausos būdu, kreipiamasi į ne mažiau kaip tris tiekėjus, prašant pateikti pasiūlymus pagal subsidijos gavėjo keliamus reikalavimus.
140. Apklausa atliekama raštu arba žodžiu. Tame pačiame pirkime tiekėjai apklausiami ta pačia forma. Apklausa raštu gali būti atliekama visais atvejais.
141. Apklausa žodžiu gali būti atliekama, jei:
142. Mažos vertės pirkimų apklausa žodžiu, kai pirkimą atlieka pirkimų organizatorius, atliekama šiais etapais:
142.1. pirkimų organizatorius atlieka tiekėjų apklausą, kuri įrašoma į mažos vertės pirkimų apklausos pažymą (1 priedas), priimtą sprendimą patvirtina parašais;
143. Apklausa raštu atliekama:
143.3. po supaprastinto atviro konkurso ar supaprastintų skelbiamų derybų, kurios neįvyko, nes nebuvo gauta pasiūlymų;
143.4. po pirkimo, apie kurį buvo skelbta, tačiau visi gauti pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės subsidijos gavėjui nepriimtinos kainos, pirkimo sąlygų iš esmės nekeičiant, pirkime dalyvauti kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys subsidijos gavėjo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus. Apklausos vykdymo metu pirkimo dokumentų sąlygos negali būti keičiamos.
144. Apklausa raštu, kai pirkimą atlieka Komisija, atliekama šiais etapais:
144.1. subsidijos gavėjas raštu teikia Komisijai paraišką – užduotį, kurioje būtų nurodytos pagrindinės pirkimo sąlygos ir informacija;
145. Vykdant apklausą raštu pirkimas įforminamas surašant protokolą ir užpildant tiekėjų apklausos pažymą (3 priedas).
XXXI. PRETENZIJŲ PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMO TVARKA IR TERMINAI
147. Kiekvienas pirkimu suinteresuotas tiekėjas, kuris mano, kad subsidijos gavėjas nesilaikė šių Taisyklių reikalavimų ir tuo pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę iki pirkimo sutarties sudarymo pareikšti pretenziją subsidijos gavėjui.
148. Pretenzijos pateikiamos subsidijos gavėjui raštu per 5 dienas nuo dienos, kurią tiekėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie tariamą savo teisėtų interesų pažeidimą. Apie tariamą pažeidimą subsidijos gavėjas privalo informuoti teritorinę darbo biržą nedelsdamas po pretenzijos gavimo, pateikdamas jai subsidijos gavėjo patvirtintą pretenzijos kopiją.
149. Subsidijos gavėjas nagrinėja tik tas tiekėjų pretenzijas, kurios gautos iki pirkimo sutarties sudarymo.
150. Subsidijos gavėjas privalo išnagrinėti pretenzijas ir priimti motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 5 dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą – ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui ir apie tai informuoti teritorinę darbo biržą, pateikdamas jai išsiųstą atsakymo į pretenziją kopiją.
151. Subsidijos gavėjas, gavęs tiekėjo rašytinę pretenziją dėl preliminarios pasiūlymų eilės sudarymo, sustabdo pirkimo sutarties pasirašymo procedūrą, kol pretenzijos bus išnagrinėtos ir priimtas sprendimas. Pirkimo procedūros, gavus teritorinės darbo biržos sutikimą, nestabdomos, jeigu jas sustabdžius subsidijos gavėjas ar tiekėjas patirtų daug didesnių nuostolių už tuos, kuriuos galėtų patirti pretenziją pateikęs tiekėjas. Dėl neišnagrinėtos ar netinkamai išnagrinėtos pretenzijos tiekėjas turi teisę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kreiptis į teismą.
XXXII. ATSAKOMYBĖ UŽ TAISYKLIŲ NESILAIKYMĄ
152. Lėšas, kurias subsidijos gavėjas panaudojo pažeisdamas šių Taisyklių reikalavimus, subsidijos gavėjo veiklą kontroliuojanti teritorinė darbo birža gali pripažinti netinkamomis išlaidomis ir jų neįskaityti arba turi teisę įpareigoti Paramos gavėją grąžinti jas ar išieškoti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
XXXIII. KITOS NUOSTATOS
Užimtumo fondo, valstybės biudžeto,
Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir
kitų fondų lėšų subsidijų gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija
pagal Lietuvos Respublikos viešųjų
pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar
darbų pirkimo taisyklių
1 priedas
(Konfidencialumo pasižadėjimo forma)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
__________________________________
(data)
_________________
(vieta)
____________________________________________________
(pirkimo numeris)
___________________________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas)
Aš,___________________________________________________________________ ,
(vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________ ,
(institucijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)
būdamas remiamo projekto______________________________________________________
(projekto pavadinimas)
paramos sutarties Nr. __________________________________________________________
pirkimo komisijos nariu, posėdžio sekretoriumi, ekspertu, stebėtoju______________________ ,
(tai, kas nereikalinga, išbraukti)
pasižadu:
1. Saugoti ir tik įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma atliekant pirkimą.
2. Man pateiktus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir pasinaudoti, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus.
Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro kiekvieno pasiūlymo turinys, tiekėjų kvalifikaciniai duomenys, pasiūlymų vertinimo išvados bei kita informacija, susijusi su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
Esu įspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti už savo veiklą pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
_______________ ___________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Užimtumo fondo, valstybės biudžeto,
Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir
kitų fondų lėšų subsidijų gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija
pagal Lietuvos Respublikos viešųjų
pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar
darbų pirkimo taisyklių
2 priedas
(Nešališkumo deklaracijos forma)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
__________________________________
(data)
_________________
(vieta)
____________________________________________________
(pirkimo numeris)
___________________________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas)
Aš,___________________________________________________________________ ,
(vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________ ,
(institucijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)
būdamas remiamo projekto______________________________________________________
(projekto pavadinimas)
paramos sutarties Nr. __________________________________________________________
pirkimo komisijos nariu, posėdžio sekretoriumi, ekspertu, stebėtoju______________________ ,
(nereikalinga išbraukti)
pasižadu:
1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų tiekėjų lygiateisiškumo principu, atlikti savo pareigas ir būti nešališkas tiekėjams.
Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų lėšų subsidijų gavėjams, nesantiems perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių
3 priedas
TIEKĖJŲ APKLAUSOS PAVYZDINĖ PAŽYMA
Pirkimo objekto pavadinimas ir trumpas aprašymas:
........................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................................................................
Pirkimų organizatorius: ................................................................................. Komisija: ...........................................
(vardas, pavardė) ...........................................................
...........................................................
(vardas, pavardė)
Tiekėjai apklausti raštu £ ar žodžiu £.
Apklausti tiekėjai:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Adresas, telefonas, faksas ir pan. |
Siūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiekėjų siūlymai:
Eil. Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Siūlymo data |
Pasiūlymo charakteristikos (nurodyti konkrečias charakteristikas) |
||||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tinkamiausiu pripažintas tiekėjas:..........................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Pažymą parengė (pirkimų organizatorius, komisijos pirmininkas):
................................ .......................................... ............................ ...............
(pareigos) (vardas, pavardė) (parašas, data)
SPRENDIMĄ TVIRTINU:
................................ .......................................... ............................ ...............
(pareigos) (vardas, pavardė) (parašas, data)
Užimtumo fondo, valstybės biudžeto,
Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir
kitų fondų lėšų subsidijų gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija
pagal Lietuvos Respublikos viešųjų
pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar
darbų pirkimo taisyklių
4 priedas
(Pirkimo komisijos vokų atplėšimo procedūros, kai pasiūlymai vertinami pagal jų kainą, protokolo forma)
___________________________________________________________________________
(paramos gavėjo organizacijos pavadinimas)
___________________________________________________________________________
(pirkimo numeris ir pavadinimas)
VOKŲ ATPLĖŠIMO PROCEDŪROS, KAI PASIŪLYMAI VERTINAMI PAGAL JŲ KAINĄ, PIRKIMO KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS
_____________ Nr. ________
(data)
_________________
(sudarymo vieta)
Posėdis įvyko ____________________
(data ir laikas)
Komisijos pirmininkas |
(Vardas ir pavardė) |
Posėdžio sekretorius |
(Vardas ir pavardė) |
Dalyvauja: |
|
Komisijos nariai: |
(Vardai ir pavardės) |
|
|
Stebėtojai: |
(Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės) |
|
|
Tiekėjai (jų atstovai): (Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės)
Darbotvarkė: vokų su tiekėjų pasiūlymais, kuriuose yra nurodytos kainos, atplėšimo procedūra, atliekant prekių, paslaugų, darbų pirkimą supaprastinto atviro konkurso, būdu.
(tai, kas nereikalinga, išbraukti)
Skelbimas apie pirkimą buvo išspausdintas ___________________________________ .
(leidinio pavadinimas, data ir numeris)
Gauta ____________________________________________ vokų (-ai) su pasiūlymais.
(skaičiais ir žodžiais)
Vokus atplėšia _________________________________________________________ .
(Komisijos nario vardas ir pavardė)
Atplėšiami vokai visi yra užklijuoti, antspauduoti bei mechaniškai nepažeisti.
Atplėšiami vokai, kuriuose yra nurodytos kainos. Vokai atplėšiami eilės tvarka pagal jiems suteiktus eilės numerius:
Gauti šie tiekėjų pasiūlymai:
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlymą (su priedais) sudaro lapai (-ų) (skaičiais ir žodžiais) |
Pasiūlymas patvirtintas tiekėjo antspaudu ir parašu. Pasiūlymo lapai (su priedais) susiūti ir sunumeruoti (Taip/Ne) |
Pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašė visi posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai (Taip/Ne) |
Yra pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas (Taip/Ne) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paskelbiama kiekvieno tiekėjo pasiūlyme nurodyta kaina:
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlyme nurodyta kaina litais (skaičiais ir žodžiais) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posėdžio metu pareikštos tiekėjų pastabos, pageidavimai ir pasiūlymai:
Tiekėjo pavadinimas |
Tiekėjo pareikšti pageidavimai ir pasiūlymai |
|
|
|
|
|
|
|
Parašas |
Vardas, pavardė |
Komisijos pirmininkas |
|
|
Posėdžio sekretorius |
|
|
|
|
|
Komisijos nariai: |
|
|
|
|
|
|
|
|