LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

S T A T U T A S

DĖL SEIMO STATUTO 59, 67, 94, 97, 107, 135, 138, 141 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR STATUTO PAPILDYMO DVIDEŠIMT AŠTUNTUOJU1 SKIRSNIU

 

2002 m. rugsėjo 5 d. Nr. IX-1064

Vilnius

 

(Žin.,1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617)

 

1 straipsnis. 59 straipsnio 7 punkto pakeitimas ir straipsnio papildymas 8, 9 punktais

1. 59 straipsnio 7 punkte po žodžių „Finansų ministerijos“ įrašyti žodžius „Valstybės kontrolės“ ir šį punktą išdėstyti taip:

7) atlikti valstybės turto naudojimo, Finansų ministerijos, Valstybės kontrolės ir Lietuvos banko veiklos parlamentinę kontrolę, teikti su tuo susijusius pasiūlymus bei rekomendacijas;“.

2. Papildyti 59 straipsnį naujais 8 ir 9 punktais:

8) svarstyti Seimui ir (ar) Seimo komitetams (komisijoms) pateiktas valstybinio audito ataskaitas bei Valstybės kontrolės išvadas ir kartu su kitais komitetais (komisijomis) įvertinti, kai būtina – padėti įgyvendinti šiose ataskaitose bei išvadose pateiktas Valstybės kontrolės rekomendacijas;

9) teikti siūlymus ir rengti Seimo nutarimų projektus dėl Seimo pavedimų Valstybės kontrolei atlikti valstybinį auditą;“.

3. Buvusį 59 straipsnio 8 punktą laikyti 10 punktu.

 

2 straipsnis. 67 straipsnio pakeitimas

1. 67 straipsnio 11 ir 12 punktus pripažinti netekusiais galios.

2. Buvusį 67 straipsnio 13 punktą laikyti 11 punktu.

 

3 straipsnis. 94 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 94 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

94 straipsnis.     Papildomų klausimų įtraukimas į darbotvarkę ir klausimų išbraukimas iš darbotvarkės

1. Teisę Seimo posėdyje siūlyti papildomai įrašyti klausimus į priimtą savaitės ar dienos posėdžių darbotvarkę arba išbraukti klausimus iš priimtos savaitės ar dienos posėdžių darbotvarkės turi Seimo valdyba, Seniūnų sueiga, Vyriausybė ir Seimo narių frakcija.

2. Pasiūlymas papildomus klausimus įrašyti į darbotvarkę arba klausimus išbraukti iš darbotvarkės gali būti priimtas, jeigu už jį balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių Seimo narių.

3. Jeigu pasiūlymui papildomus klausimus įrašyti į darbotvarkę arba klausimus išbraukti iš darbotvarkės nepritarta, pakartotinai jį pateikti galima tik kitą dieną.“

 

4 straipsnis. 97 straipsnio pavadinimo ir 4 dalies pakeitimas

1. Pakeisti 97 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

97 straipsnis. Seimo posėdžių darbotvarkė“.

2. 97 straipsnio 4 dalyje po žodžio „ketvirtadienio“ vietoj žodžio „vakarinio“ įrašyti žodį „rytinio“ ir šią dalį išdėstyti taip:

4. Antradienio vakarinio posėdžio 30 minučių skiriama Vyriausybės pusvalandžiui – atskirų Vyriausybės narių, Seimo pareigūnų, Seimo paskirtų valstybės institucijų vadovų, išskyrus Konstitucinio Teismo ir Aukščiausiojo Teismo teisėjus, taip pat kitų valstybės institucijų vadovų atsakymams į Seimo narių klausimus, o ketvirtadienio rytinio posėdžio dalis paprastai skiriama Vyriausybės valandai.“

 

5 straipsnis. 107 straipsnio 1 dalies papildymas

107 straipsnio 1 dalį papildyti sakiniu ir šią dalį išdėstyti taip:

1. Dėl balsavimo motyvų galima kalbėti po to, kai posėdžio pirmininkas paskelbia, dėl ko bus balsuojama, ir paklausia, ar yra norinčių kalbėti dėl balsavimo motyvų. Kalbos trukmė negali viršyti 2 minučių.“

 

6 straipsnis. 135 straipsnio 2 dalies pakeitimas

135 straipsnio 2 dalyje po žodžio „pateikiami“ įrašyti žodžius „įstatymo nustatyta tvarka“ ir šią dalį išdėstyti taip:

2. Teikiamą Seimui svarstyti projektą ar pasiūlymą turi pasirašyti jo iniciatoriai. Kai įstatymo projektą Seimui teikia Lietuvos Respublikos piliečiai Konstitucijos suteikta teise, jį pasirašo iniciatorių įgalioti atstovai, taip pat kartu su projektu pateikiami įstatymo nustatyta tvarka surinkti piliečių parašai.“

 

7 straipsnis. 138 straipsnio 4 dalies pakeitimas

138 straipsnio 4 dalyje vietoj skaičiaus „2“ įrašyti skaičių „4“ ir šią dalį išdėstyti taip:

4. Vyriausybė išvadas šiuo ir kitais atvejais pateikia Seimui per 4 savaites.“

 

8 straipsnis. 141 straipsnio 1 dalies pakeitimas

Pakeisti 141 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Įstatymo ar kito Seimo akto projektą Seimo posėdyje pateikia projekto iniciatorius arba jo atstovas (Respublikos Prezidento atstovas, Ministras Pirmininkas, Vyriausybės įgaliotas ministras ar viceministras arba piliečių atstovas), trumpai (iki 10 minučių) apibūdindamas projektą ir atsakydamas į Seimo narių klausimus (iki 10 minučių).“

 

 

9 straipsnis. Statuto papildymas dvidešimt aštuntuoju1 skirsniu

Papildyti Seimo statutą dvidešimt aštuntuoju1 skirsniu:

 

DVIDEŠIMT AŠTUNTASIS1 SKIRSNIS

KONSTITUCINIO TEISMO NUTARIMŲ, IŠVADŲ, SPRENDIMŲ ĮGYVENDINIMAS

 

1811 straipsnis. Konstitucinio Teismo nutarimų, išvadų ir sprendimų įgyvendinimo priežiūra

Už Konstitucinio Teismo nutarimų, išvadų ir sprendimų įgyvendinimo priežiūrą Seime yra atsakingas Seimo Pirmininko paskirtas Seimo Pirmininko pavaduotojas.

 

1812 straipsnis. Konstitucinio Teismo nutarimo įgyvendinimas

1. Įsigaliojus Konstitucinio Teismo nutarimui, kad įstatymas (ar jo dalis) arba kitas Seimo priimtas aktas (ar jo dalis) prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, konstituciniam įstatymui, ne vėliau kaip per 3 mėnesius Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas arba jo teikimu kitas Seimo komitetas turi parengti ir pateikti Seimui svarstyti įstatymo (ar jo dalies) arba kito Seimo priimamo akto (ar jo dalies), kuriuos Konstitucinis Teismas pripažino prieštaraujančiais Lietuvos Respublikos Konstitucijai, pakeitimo projektą. Teisės ir teisėtvarkos komiteto teikimu Seimo valdyba gali pasiūlyti Vyriausybei parengti atitinkamo įstatymo (ar jo dalies) pakeitimo projektą.

2. Rengiant šio straipsnio 1 dalyje nurodytų įstatymų ar kitų Seimo priimtų aktų pakeitimo projektus, turi būti atsižvelgta į Konstitucinio Teismo nutarime nurodytas teisinio reguliavimo spragas, neatitikimus, kitus trūkumus bei išdėstytus argumentus.

3. Seimo valdybos pavedimu Seimo kanceliarijos Teisės departamentas savo pasiūlymus dėl Konstitucinio Teismo nutarimo įgyvendinimo turi pateikti Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui ar jo teikimu kitam Seimo komitetui per vieną mėnesį nuo Konstitucinio Teismo nutarimo įsigaliojimo dienos.

 

1813 straipsnis. Konstitucinio Teismo išvados dėl Lietuvos Respublikos tarptautinės sutarties įgyvendinimas

1. Seimas, gavęs Konstitucinio Teismo išvadą, kad Lietuvos Respublikos tarptautinė sutartis prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, iki sutarties ratifikavimo Seime šio Statuto nustatyta tvarka paskiria Seimo komitetus, atsakingus už tarptautinės sutarties suderinimą su Lietuvos Respublikos Konstitucija bei šio klausimo pateikimą svarstyti Seime. Visais atvejais pagrindinis yra Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Prireikus Seimas gali paskirti papildomą komitetą.

2. Konstitucinio Teismo išvadai įgyvendinti, kiek tai yra susiję su svarstymo Seimo komitete terminais ir tvarka, yra taikomos šio Statuto 181(2) straipsnio nuostatos.

 

1814 straipsnis. Įstatymų ir kitų Seimo priimamų aktų svarstymas ir priėmimas Seime

Įstatymų (ar jų dalių) ir kitų Seimo priimtų aktų (ar jų dalių) pakeitimo projektai, kurie buvo parengti įgyvendinant šiame skirsnyje nurodytus Konstitucinio Teismo sprendimus, yra svarstomi ir priimami šio Statuto V dalyje nustatyta tvarka.“

 

10 straipsnis. Šio Statuto įsigaliojimas

Šis Statutas įsigalioja nuo priėmimo.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKAS                                                                         ARTŪRAS PAULAUSKAS

______________