MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL DOKUMENTŲ DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO IR DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO (PAKEITIMO) ASMENIMS, GYVENANTIEMS UŽSIENIO VALSTYBĖSE, PATEIKIMO, NAGRINĖJIMO IR SPRENDIMŲ ŠIAIS KLAUSIMAIS PRIĖMIMO INSTRUKCIJOS PATVIRTINIMO
2003 m. gruodžio 29 d. Nr. 3K-89
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 1V-29 „Dėl įgaliojimų suteikimo“ (Žin., 2003, Nr. 11-429):
1. Tvirtinu Dokumentų dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) asmenims, gyvenantiems užsienio valstybėse, pateikimo, nagrinėjimo ir sprendimų šiais klausimais priėmimo instrukciją (pridedama).
PATVIRTINTA
Migracijos departamento prie Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2003 m. gruodžio 29 d. įsakymu
Nr. 3K-89
DOKUMENTŲ DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO IR DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO (PAKEITIMO) ASMENIMS, GYVENANTIEMS UŽSIENIO VALSTYBĖSE, PATEIKIMO, NAGRINĖJIMO IR SPRENDIMŲ ŠIAIS KLAUSIMAIS PRIĖMIMO INSTRUKCIJA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dokumentų dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) asmenims, gyvenantiems užsienio valstybėse, pateikimo, nagrinėjimo ir sprendimų šiais klausimais priėmimo instrukcija (toliau – instrukcija) reglamentuoja dokumentų dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimų (toliau – pažymėjimas) išdavimo (pakeitimo) asmenims, gyvenantiems užsienio valstybėse (toliau – asmenys), pateikimą, nagrinėjimą, sprendimų dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir dėl pažymėjimo išdavimo (pakeitimo) asmeniui priėmimą, prašymo dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prašymo išduoti (pakeisti) teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimą (toliau – prašymas išduoti (pakeisti) pažymėjimą) pildymą, pažymėjimų atsiėmimą, jų galiojimą (negaliojimą), negaliojančių pažymėjimų naikinimą.
2. Dokumentai dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir dėl pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) pateikiami, nagrinėjami ir sprendimai dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ar dėl pažymėjimo išdavimo (pakeitimo) asmeniui priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymu (Žin., 2002, Nr. 95-4087) (toliau – Pilietybės įstatymas), Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo įgyvendinimo įstatymu (Žin., 2002, Nr. 95-4088), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šia instrukcija.
3. Asmuo prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamus dokumentus, taip pat prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus asmeniškai pateikia Migracijos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas), Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai užsienyje (toliau – konsulinė įstaiga užsienyje) arba Pasaulio lietuvių bendruomenės valdybos patvirtintam lietuvių organizacijos pirmininkui (toliau – lietuvių organizacijos pirmininkas).
Lietuvių organizacijos pirmininkas asmens prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamus dokumentus, taip pat prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus siunčia konsulinei įstaigai užsienyje, kuri šiuos prašymus ir dokumentus persiunčia Migracijos departamentui.
4. Pažymėjimas yra dokumentas, patvirtinantis neterminuotą asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimą.
5. Pažymėjimas išduodamas asmeniui nuo 18 metų, kai jo teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo klausimas yra išspręstas pagal Pilietybės įstatymą.
Asmuo prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus gali pateikti kartu su prašymu dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamais dokumentais arba tada, kai Migracijos departamento direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas (toliau – valstybės tarnautojas) priims sprendimą, kad asmuo išsaugojo teisę į Lietuvos Respublikos pilietybę.
6. Pažymėjimai išrašomi lietuvių ir anglų kalbomis, išskyrus išduodamus asmenims, gyvenantiems Nepriklausomų Valstybių Sandraugos šalyse. Tokiems asmenims pažymėjimai išrašomi lietuvių ir rusų kalbomis.
7. Pažymėjime duomenys apie asmenį: vardas (vardai), pavardė, lytis, gimimo data, gimimo vieta, asmens kodas – ir duomenys apie asmens šeimos narius turi atitikti Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenų centrinės bazės duomenis.
8. Duomenys apie asmenį Gyventojų registro tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos teikiami Asmens duomenų teikimo Lietuvos Respublikos gyventojų registrui ir jų atnaujinimo taisyklių, patvirtintų vidaus reikalų ministro 2002 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 464, ir šios instrukcijos nustatyta tvarka.
9. Pateikiami dokumentų nuorašai turi būti patvirtinti Lietuvos Respublikos notariato įstatyme (Žin., 1992, Nr. 28-810) nustatyta tvarka, o kopijos – priimančio dokumentus valstybės tarnautojo, konsulinės įstaigos užsienyje pareigūno ar lietuvių organizacijos pirmininko. Dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka.
10. Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti Konsulinio dokumentų legalizavimo instrukcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos 1997 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 39 (Žin., 1997, Nr. 78-2001), nustatyta tvarka arba patvirtinti pažyma „Apostille“, jei tarptautinės sutartys ir susitarimai nenumato kitaip.
II. DOKUMENTŲ DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL ASMENS TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO PRIĖMIMAS
12. Teisę į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugoję asmenys pagal Pilietybės įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 1 punktą šios instrukcijos 3 punkte nurodytoms institucijoms pateikia:
12.1. nustatytos formos prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo (1 priedas), užpildytą šios instrukcijos 30 punkte nustatyta tvarka;
12.2. dokumentus, nurodytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. kovo 30 d. nutarimo Nr. 198 „Dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo patvirtinančių dokumentų išdavimo“ (Žin., 1992, Nr. 16-448) 1.1.1, 1.1.2, 1.1.5, 1.1.6 punktuose.
13. Teisę į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugoję asmenys pagal Pilietybės įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 2 punktą šios instrukcijos 3 punkte nurodytoms institucijoms pateikia:
13.1. nustatytos formos prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo (1 priedas), užpildytą šios instrukcijos 30 punkte nustatyta tvarka;
14. Jeigu asmenys negali nustatyta tvarka gauti reikiamų dokumentų, patvirtinančių iki 1940 m. birželio 15 d. turėtą Lietuvos pilietybę arba lietuvių kilmę, šis klausimas sprendžiamas Pilietybės įstatymo 27 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka.
15. Valstybės tarnautojas, konsulinės įstaigos užsienyje pareigūnas ar lietuvių organizacijos pirmininkas, priimdamas asmens prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamus dokumentus:
15.1. nustato asmens tapatybę pagal jo pateiktą dokumentą, patvirtinantį asmens tapatybę bei pilietybę, arba tai, kad jis yra asmuo be pilietybės (toliau – užsienio piliečio pasas).
Valstybės tarnautojas, nustatęs asmens tapatybę, sutikrina duomenis apie asmenį Lietuvos Respublikos gyventojų registro (toliau – Gyventojų registras) duomenų centrinėje bazėje;
15.2. patikrina, ar asmuo pateikė visus reikiamus dokumentus dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo, ir patvirtina dokumentų kopijas (nuorašus) šios instrukcijos 9 punkte nustatyta tvarka;
15.3. patikrina, ar prašymas dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo užpildytas šios instrukcijos 30 punkte nustatyta tvarka;
15.4. patvirtina asmens, pateikiančio dokumentus dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo, parašą prašyme dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo;
16. Valstybės tarnautojas iš šios instrukcijos 15 punkte nurodytų asmenų gavęs asmens prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamus dokumentus:
16.1. patikrina, ar prašymas dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo užpildytas šios instrukcijos 30 punkte nustatyta tvarka, taip pat patikrina duomenis apie asmenį Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje, jei šie duomenys nebuvo patikrinti;
16.2. patikrina, ar pateikti visi reikiami dokumentai dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo, ar jie įforminti teisės aktų nustatyta tvarka.
Jeigu prašymas dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo užpildytas netinkamai ir (ar) nepateikti visi reikiami dokumentai dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo, valstybės tarnautojas sprendžia, ar gautus asmens prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir (ar) prie jo pridedamus dokumentus grąžinti konsulinei įstaigai užsienyje, ar paprašyti jos pateikti papildomus dokumentus dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo arba patikslinti duomenis;
16.3. parengia sprendimą dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo, kurį pasirašo Migracijos departamento direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas. Migracijos departamento direktoriaus ar jo įgalioto valstybės tarnautojo parašas tvirtinamas antspaudu su Lietuvos valstybės herbu teisės aktų nustatyta tvarka.
Valstybės tarnautojas prieš parengdamas šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytą sprendimą surašo išvadą dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo, jeigu tai paveda Migracijos departamento direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas arba jeigu asmens prašymas dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedami dokumentai nagrinėjami šios instrukcijos 14 punkte nustatyta tvarka;
16.4. užregistruoja sprendimą dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo Sprendimų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais registracijos žurnale.
Jeigu buvo surašyta išvada dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo, ji užregistruojama Išvadų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais registracijos žurnale;
16.5. apie priimtą sprendimą dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo praneša asmeniui, kurio teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo klausimas buvo sprendžiamas. Asmeniui siunčiama (įteikiama) valstybės tarnautojo patvirtinta sprendimo dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo kopija;
16.6. atlieka kitus šios instrukcijos 22 punkte nurodytus veiksmus, jeigu asmuo išsaugojo teisę į Lietuvos Respublikos pilietybę ir kartu su prašymu dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamais dokumentais buvo pateikęs prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus.
III. DOKUMENTŲ DĖL PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO (PAKEITIMO) PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS
18. Asmenys šios instrukcijos 3 punkte nurodytoms institucijoms pažymėjimui išduoti (pakeisti) pateikia:
18.1. nustatytos formos prašymą išduoti (pakeisti) teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimą (2 priedas), užpildytą šios instrukcijos 32 punkte nustatyta tvarka;
18.2. dokumentus, nurodytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. kovo 30 d. nutarimo Nr. 198 „Dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo patvirtinančių dokumentų išdavimo“ 1.1 punkte, jei tokie dokumentai nebuvo pateikti kartu su prašymu dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamais dokumentais;
18.3. sumokėtos nustatyto dydžio valstybės rinkliavos ar konsulinio mokesčio už pažymėjimo išdavimą (pakeitimą) kvitą;
18.4. pažymėjimą, kai jį keičia.
Keičiamas pažymėjimas, sutikrinus duomenis, asmens pageidavimu gali būti grąžintas, iki jam bus išduotas naujas pažymėjimas. Apie keičiamo pažymėjimo grąžinimą asmeniui pažymima prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 20 eilutėje „Pastabos“;
19. Pažymėjimas keičiamas, jeigu:
20. Asmeniui pažymėjimas išduodamas (pakeičiamas), kai duomenys apie asmenį, jo šeimos narius yra įvesti, pakeisti ar patikslinti Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje šios instrukcijos 8 punkte nustatyta tvarka.
21. Valstybės tarnautojas, konsulinės įstaigos užsienyje pareigūnas ar lietuvių organizacijos pirmininkas, priimdamas asmens prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus:
21.1. nustato asmens tapatybę pagal asmens pateiktą užsienio piliečio pasą.
Valstybės tarnautojas, nustatęs asmens tapatybę, sutikrina duomenis apie asmenį su duomenimis Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje;
21.2. patikrina, ar asmuo pateikė visus reikiamus dokumentus dėl pažymėjimo išdavimo (pakeitimo), ir patvirtina dokumentų kopijas (nuorašus) šios instrukcijos 9 punkte nustatyta tvarka;
21.3. patikrina, ar prašymas išduoti (pakeisti) pažymėjimą užpildytas šios instrukcijos 32 punkte nustatyta tvarka;
22. Valstybės tarnautojas iš šios instrukcijos 21 punkte nurodytų asmenų gavęs asmens prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus:
22.1. patikrina, ar pateikti visi reikiami dokumentai dėl pažymėjimo išdavimo (pakeitimo), ar jie įforminti teisės aktų nustatyta tvarka;
22.2. patikrina, ar prašymas išduoti (pakeisti) pažymėjimą užpildytas šios instrukcijos 32 punkte nustatyta tvarka;
22.3. sutikrina duomenis apie asmenį su duomenimis Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje, jei tokie duomenys nebuvo sutikrinti;
22.4. atlieka kitus šios instrukcijos 34 punkte nurodytus veiksmus, jeigu asmens prašymas išduoti (pakeisti) pažymėjimą užpildytas tinkamai ir pateikti visi reikiami dokumentai dėl pažymėjimo išdavimo (pakeitimo).
Jeigu prašymas išduoti (pakeisti) pažymėjimą užpildytas netinkamai ir (ar) nepateikti visi reikiami dokumentai dėl pažymėjimo išdavimo (pakeitimo), valstybės tarnautojas sprendžia, ar prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir (ar) prie jo pridedamus dokumentus grąžinti konsulinei įstaigai užsienyje, ar paprašyti jos pateikti papildomus asmens dokumentus dėl pažymėjimo išdavimo (pakeitimo) arba patikslinti duomenis.
23. Asmuo, praradęs pažymėjimą, apie tai laisvos formos raštišku pranešimu turi nedelsdamas informuoti Migracijos departamentą, konsulinę įstaigą užsienyje ar lietuvių organizacijos pirmininką. Pranešime apie pažymėjimo praradimą asmuo turi nurodyti savo vardą (-us), pavardę, gimimo datą, gimimo vietą, taip pat asmens kodą, prarasto pažymėjimo seriją, numerį bei išdavimo datą, jei šiuos duomenis jis žino, ir pažymėjimo praradimo aplinkybes.
24. Asmuo dėl pažymėjimo vietoj prarasto išdavimo šios instrukcijos 3 punkte nurodytoms institucijoms pateikia dokumentus, išvardytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. kovo 30 d. nutarimo Nr. 198 „Dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo patvirtinančių dokumentų išdavimo“ 1.1.1, 1.1.6, 1.1.7 ir šios instrukcijos 18.1, 18.3 ir 18.5 punktuose.
25. Asmeniui, praradusiam pažymėjimą, naujas pažymėjimas išduodamas valstybės tarnautojui atlikus šios instrukcijos 22.1–22.2 punktuose nurodytus veiksmus ir Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje patikrinus duomenis apie asmenį bei jam išduotą pažymėjimą.
Jeigu prarastas pažymėjimas buvo išduotas iki šios instrukcijos įsigaliojimo, tai valstybės tarnautojas duomenis apie prarastą pažymėjimą (pranešimo apie prarastą pažymėjimą registracijos datą, prarasto pažymėjimo seriją, numerį, išdavimo datą) pažymi kortelės teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimui išduoti (pakeisti) eilutėje „TARNYBINĖS ŽYMOS“.
26. Jeigu asmuo šios instrukcijos 3 punkte nurodytoms institucijoms raštu praneša, kad atsirado jo prarastas pažymėjimas, kuris buvo paskelbtas negaliojančiu, o prašymas išduoti pažymėjimą vietoj prarastojo dar neįvestas į asmens dokumentų išrašymo sistemą, tai atsiradusį pažymėjimą valstybės tarnautojas skelbia galiojančiu ir naujo pažymėjimo išdavimo procedūros nebeatlieka.
27. Valstybės tarnautojas po šios instrukcijos 25 punkte nurodytų veiksmų atlieka tai, kas nurodyta šios instrukcijos 34 punkte.
28. Jeigu asmuo prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus pateikia Migracijos departamentui, tačiau išrašytą naują pažymėjimą atsiimti pageidauja konsulinėje įstaigoje užsienyje, tai prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 20 eilutėje „Pastabos“ nurodo konsulinę įstaigą užsienyje, kurioje pageidauja atsiimti šį pažymėjimą, ir pasirašo.
29. Pažymėjimas asmeniui turi būti išduotas (pakeistas) ne vėliau kaip per 1 mėnesį Migracijos departamentui gavus asmens prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus visus reikiamus dokumentus. Kai asmuo šiuos dokumentus pateikia kartu su prašymu dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ir prie jo pridedamais dokumentais, pažymėjimo išdavimo terminas skaičiuojamas nuo Migracijos departamento direktoriaus ar jo įgalioto valstybės tarnautojo sprendimo dėl asmens teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo priėmimo dienos.
IV. PRAŠYMO DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO IR PRAŠYMO IŠDUOTI (PAKEISTI) PAŽYMĖJIMĄ PILDYMAS. SPRENDIMŲ IŠDUOTI (PAKEISTI) PAŽYMĖJIMĄ PRIĖMIMAS IR PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
30. Asmuo prašymą dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pildo aiškia rašysena, užpildydamas visas eilutes:
30.1. eilutėje „(vardas (-ai) ir pavardė)“ įrašo vardą (-us) ir pavardę.
Vardas (-ai) ir pavardė prašyme dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo rašomi Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių vardų ir pavardžių rašymą asmens dokumentuose, nustatyta tvarka;
30.2. eilutėje „(gyvenamosios vietos adresas užsienio valstybėje)“ įrašo savo gyvenamosios vietos užsienio valstybėje adresą (nurodo ir valstybės pavadinimą);
30.3. eilutėje „įstaigos, kuriai adresuojamas prašymas ir pateikiami dokumentai, pavadinimas“ įrašo įstaigos, kuriai pateikia prašymą ir dokumentus, pavadinimą;
30.6. 4 eilutėje trimis arabiškų skaitmenų grupėmis įrašo gimimo datą. Prašyme dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo analogiškai rašomos ir kitos datos;
30.7. 5 eilutėje nurodo gimimo vietą.
Jeigu asmuo gimė Lietuvos Respublikoje, gimimo vieta nurodoma pagal galiojantį Lietuvos Respublikos administracinį teritorinį suskirstymą. Kai pagal minėtą suskirstymą gimimo vietos pavadinimo nebėra, nurodomas buvęs jos pavadinimas.
Jeigu asmuo gimė užsienio valstybėje, gimimo vieta nurodoma pagal pateikiamus dokumentus, įrašomas ir valstybės pavadinimas;
30.9. 7 eilutėje nurodo pilietybę arba tai, kad jis yra asmuo be pilietybės, ir įrašo užsienio piliečio paso seriją, numerį, išdavimo vietą ir datą, galiojimo laiką;
30.10. 8 eilutėje nurodo duomenis apie tėvus (įtėvius): vardą (-us), pavardę, gimimo datą ir tautybę;
30.12. 12 eilutėje nurodo, kur (valstybės pavadinimas) ir kada (išvykimo data) asmuo, jo tėvai, seneliai ar proseneliai išvyko iš Lietuvos;
30.13. 13 eilutėje nurodo gyvenamosios vietos užsienio valstybėje adresą (nurodo ir valstybės pavadinimą);
30.14. eilutėje „PRIDEDAMA.“ nurodo prie prašymo dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pridedamus dokumentus, jų nuorašus (kopijas);
31. Valstybės tarnautojas, konsulinės įstaigos užsienyje pareigūnas ar lietuvių organizacijos pirmininkas eilutėje „Prašymą ir jame nurodytus dokumentus priėmiau, patikrinau, ar jie tinkamai užpildyti, ir tvirtinu pasirašiusio prašymą asmens parašą“ įrašo savo pareigų pavadinimą, pasirašo ir nurodo vardą bei pavardę, dokumentų priėmimo, patikrinimo ir pasirašiusio prašymą asmens parašo patvirtinimo datą. Konsulinės įstaigos užsienyje pareigūnas, lietuvių organizacijos pirmininkas tai patvirtina ir konsulinės įstaigos užsienyje ar lietuvių organizacijos antspaudu.
32. Prašymas išduoti (pakeisti) pažymėjimą turi būti pildomas didžiosiomis raidėmis, aiškia rašysena, užpildant visas eilutes ir prašymo eilutėse esančiuose langeliuose pažymint (ženklu „x“) tinkamą atsakymą. Prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą asmuo pildo taip:
32.2. 1 eilutėje į langelius įrašo asmens kodą, jeigu jis asmeniui buvo suteiktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos gyventojų registro įstatymu (Žin., 1992, Nr. 5-78; 1999, Nr. 28-793) (toliau – asmens kodas).
Asmens kodas neįrašomas, jeigu jis asmeniui nesuteiktas arba buvo suteiktas, tačiau keičiamas (pvz., pakeitus lytį, gimimo datą). Jeigu asmens kodas keičiamas, tai prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 20 eilutėje „Pastabos“ nurodomas turimas asmens kodas, o 1 eilutėje įrašomas naujas asmens kodas, kai jį suteikia ar pakeičia Gyventojų registro tarnyba;
32.4. 3 ir 4 eilutėse įrašo vardą (-us) ir pavardę, kaip nurodyta šios instrukcijos 30.1 punkte.
Jeigu asmuo turi keletą vardų ar dvigubą pavardę, kurie sudaro daugiau negu 31 ženklą (vardai ir pavardė atskirai), įrašoma pasirinktas (-i) vardas (-ai) ar viena dvigubos pavardės dalis;
32.5. 5 eilutėje arabiškais skaitmenimis į langelius įrašo gimimo datą. Prašyme išduoti (pakeisti) pažymėjimą analogiškai rašomos ir kitos datos;
32.8. 8 eilutėje nurodo užsienio piliečio paso seriją ir numerį, jo išdavimo ir galiojimo datas, išdavimo vietą;
32.9. 9 eilutėje nurodo gyvenamosios vietos adresą užsienio valstybėje (įrašo ir valstybės pavadinimą);
32.10. 10 eilutėje nurodo tėvų (įtėvių) duomenis: asmens kodą, jeigu asmuo jį žino, gimimo datą, vardą (-us) ir pavardę. Jeigu tėvai (įtėviai) ar vienas iš jų yra miręs, nurodo mirties datą, jeigu ją žino (gali nurodyti tik metus);
32.11. 11 eilutėje pažymi atitinkamą langelį, kuriame nurodyta šeiminė padėtis, ir įrašo reikiamus duomenis.
Jeigu asmuo vedęs (ištekėjusi), nurodo duomenis apie sutuoktinį: vardą (-us), pavardę, sutuoktinio pavardę iki santuokos, gimimo datą ar asmens kodą – ir santuokos įregistravimo datą.
Jeigu asmuo išsituokęs (-usi), nurodo ištuokos datą, jeigu ją žino, o jeigu našlys (-ė) – sutuoktinio mirties datą, jeigu ją žino;
32.12. 12 eilutėje nurodo šeimos narius, kuriuos pageidauja įrašyti į pažymėjimą, ir jų duomenis: giminystės ryšį, vardą (-us) ir pavardę, gimimo datą ir lytį. Šeimos narių vardas (-ai) ir pavardė įrašoma, kaip nurodyta šios instrukcijos 32.4 punkte.
Šeimos narių sąvoka apibrėžiama teisės aktuose, reglamentuojančiuose užsieniečių teisinę padėtį Lietuvos Respublikoje;
33. Valstybės tarnautojas, konsulinės įstaigos užsienyje pareigūnas ar lietuvių organizacijos pirmininkas:
33.1. prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą tam skirtoje vietoje duoda asmeniui pasirašyti juodos spalvos ryškiai rašančiu rašikliu, asmens pateiktų nuotraukų kitoje pusėje pieštuku užrašo asmens vardą (-us) bei pavardę. Pažymėjimo išdavimo ar keitimo, asmens duomenų keitimo priežasties (priežasčių) kodą (-us) įrašo ir asmens nuotrauką prašymo tam skirtoje vietoje įklijuoja valstybės tarnautojas.
Pažymėjimo išdavimo ar keitimo, asmens duomenų keitimo priežasčių kodai:
01 – keitimas pakeitus vardą, pavardę dėl transkripcijos;
02 – keitimas pakeitus pavardę civilinės būklės akto pagrindu;
03 – keitimas dėl netikslių įrašų, išskyrus atvejus, kai keičiasi gimimo data, lytis;
04 – keitimas dėl netikslių įrašų gimimo datos ar lyties įrašuose (keičiasi asmens kodas);
06 – keitimas dėl duomenų apie tėvus keitimo;
07 – keitimas dėl duomenų apie vaikus keitimo;
08 – keitimas dėl duomenų apie sutuoktinį keitimo;
12 – pažymėjimo keitimas tapus netinkamam naudoti (susinešiojus, suplyšus pažymėjimui, asmeniui pageidaujant įrašyti į pažymėjimą kitus (naujus) šeimos narius);
14 – pažymėjimo išdavimas vietoj prarasto pažymėjimo;
55 – pažymėjimo išdavimas vietoj asmens tapatybės kortelės, paso, Lietuvos Respublikos piliečio paso;
65 – pažymėjimo keitimas dėl techninės klaidos;
70 – pažymėjimo išdavimas vietoj suklastoto pažymėjimo;
75 – keitimas dėl Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras) padaryto techninio broko.
Keičiant pažymėjimą, prašymo 20 eilutėje „Pastabos“ nurodomi keičiamo pažymėjimo serija ir numeris;
33.2. 15 eilutės atitinkamame langelyje pažymi, kad sumokėta valstybės rinkliava ar konsulinis mokestis už pažymėjimo išdavimą (pakeitimą), nurodo sumokėtos valstybės rinkliavos ar konsulinio mokesčio kvito numerį, datą bei valstybės rinkliavos ar konsulinio mokesčio sumą. 15 eilutėje duomenis apie sumokėtą valstybės rinkliavą ar konsulinį mokestį įrašo valstybės tarnautojas arba konsulinės įstaigos užsienyje pareigūnas.
Valstybės rinkliavos, sumokėtos Lietuvoje, kvitas segamas į asmens bylą;
33.3. 16 eilutėje savo parašu patvirtina asmens tapatybę ir parašą, nurodo savo pareigų pavadinimą, vardą, pavardę ir datą. Konsulinės įstaigos užsienyje pareigūnas, lietuvių organizacijos pirmininkas asmens tapatybę bei parašą patvirtina ir konsulinės įstaigos užsienyje ar lietuvių organizacijos antspaudu.
34. Valstybės tarnautojas:
34.1. priima sprendimą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir pažymi prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 17 eilutėje atitinkamą langelį, nurodo savo pareigų pavadinimą, vardą, pavardę, sprendimo priėmimo datą, pasirašo ir tam skirtoje vietoje deda antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir užrašu „Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos *PR-02*“;
34.2. prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą užregistruoja kompiuterinės duomenų bazės Prašymų išduoti (pakeisti) pažymėjimą, siunčiamų Asmens dokumentų išrašymo centrui, registracijos žurnale arba Prašymų išduoti (pakeisti) teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimą registracijos žurnale (3 priedas). Šie žurnalai saugomi nuolat;
34.3. prašymą užregistruoja asmens dokumentų išrašymo sistemoje, prašymo tam skirtoje vietoje nurodo jo registravimo asmens dokumentų išrašymo sistemoje datą ir suteiktą registracijos numerį;
34.6. gavęs iš Asmens dokumentų išrašymo centro išrašytą pažymėjimą, prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 18 eilutėje nurodo išrašyto pažymėjimo seriją, numerį ir jo išrašymo datą. Išrašytame pažymėjime įklijuoja asmens nuotrauką, kurios apačioje, kairėje pusėje, įspaudžia reljefinį antspaudą su Lietuvos valstybės herbu. Pažymėjime pasirašo valstybės tarnautojas, kurio parašas tvirtinamas antspaudu su Lietuvos valstybės herbu ir užrašu „Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos *PR-02*“;
Asmens dokumentų išrašymo centro išrašytų pažymėjimų lydraščiai segami į bylą ir saugomi 75 metus.
35. Jeigu nustatoma, kad prašyme išduoti (pakeisti) pažymėjimą įrašyti duomenys apie asmenį, jo tėvus ar šeimos narius neįrašyti į Gyventojų registro duomenų centrinę bazę ar nesutampa su duomenimis šioje bazėje, tai, priėmus sprendimą išduoti (pakeisti) pažymėjimą, Gyventojų registro tarnybai nedelsiant siunčiama valstybės tarnautojo patvirtinta asmens prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą kopija. Tokiu atveju šios instrukcijos 34.3 punkte nurodytas veiksmas neatliekamas, o 34.4–34.5 punktuose nurodyti veiksmai atliekami tik įsitikinus, kad asmens duomenys yra pakeisti ar įrašyti į Gyventojų registro duomenų centrinę bazę ir kad Gyventojų registro tarnyba prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą užregistravo asmens dokumentų išrašymo sistemoje. Prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą tam skirtoje vietoje įrašoma jo registravimo asmens dokumentų išrašymo sistemoje data ir suteiktas registracijos numeris.
36. Jeigu techninių sąlygų su asmens dokumentų išrašymo sistema dirbti tiesiogiai („on line“ režimu) nėra, tai šios instrukcijos 34.3–34.5 punktuose nurodyti veiksmai neatliekami, o prašymai išduoti (pakeisti) pažymėjimą Asmens dokumentų išrašymo centrui siunčiami tarnybiniu paštu.
37. Prašymai išduoti (pakeisti) pažymėjimą asmens dokumentų išrašymo sistemoje registruojami, užsakymai Asmens dokumentų išrašymo centrui dėl pažymėjimo išrašymo formuojami ir išrašyti pažymėjimai Migracijos departamentui perduodami Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumento galiojimą tvarkymo instrukcijos, patvirtintos Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus 2003 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 35-1-12, nustatyta tvarka.
V. PAŽYMĖJIMO ATSIĖMIMAS, JO GALIOJIMAS (NEGALIOJIMAS), NEGALIOJANČIO PAŽYMĖJIMO NAIKINIMAS
38. Išrašytą naują pažymėjimą asmuo atsiima Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje užsienyje asmeniškai ar per įgaliotą asmenį.
Jeigu išrašytą naują pažymėjimą paima įgaliotas asmuo, jis turi pateikti teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą dėl pažymėjimo atsiėmimo ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
39. Asmuo, atsiimdamas išrašytą naują pažymėjimą, privalo grąžinti keičiamą pažymėjimą. Keičiamas pažymėjimas asmeniui negrąžinamas.
Jeigu asmuo, atsiimdamas išrašytą naują pažymėjimą, negali grąžinti keičiamo pažymėjimo, nes jį prarado, tai jis laisvos formos raštišku pranešimu apie tai informuoja Migracijos departamentą ar konsulinę įstaigą užsienyje. Pranešime turi būti nurodoma: praradusio keičiamą pažymėjimą asmens vardas (-ai), pavardė, gimimo data arba asmens kodas, jei žinoma – prarasto keičiamo pažymėjimo serija, numeris ir išdavimo data, taip pat nurodomos keičiamo pažymėjimo praradimo aplinkybės. Konsulinė įstaiga užsienyje asmenų pranešimus apie prarastus keičiamus pažymėjimus nedelsdama siunčia Migracijos departamentui.
Apie keičiamo pažymėjimo grąžinimą (negrąžinimą) valstybės tarnautojas pažymi prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 20 eilutėje „Pastabos“. Tai pažymima ir kortelės teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimui išduoti (pakeisti) eilutėje „TARNYBINĖS ŽYMOS“, jei toks pažymėjimas asmeniui buvo išduotas iki šios instrukcijos įsigaliojimo.
40. Jeigu išrašytą naują pažymėjimą asmuo (įgaliotas asmuo) atsiima Migracijos departamente, tai prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 19 eilutėje jis pažymi atitinkamą langelį, nurodydamas, kas atsiėmė išrašytą naują pažymėjimą, taip pat nurodo savo vardą (-us), pavardę, pažymėjimo atsiėmimo datą ir pasirašo patvirtindamas, kad pažymėjimą gavo.
41. Jeigu išrašytą naują pažymėjimą asmuo pageidauja atsiimti konsulinėje įstaigoje užsienyje, valstybės tarnautojas išrašytą naują pažymėjimą su lydraščiu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių pažymėjimų įforminimo išsiunčia Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsuliniam departamentui (toliau – Konsulinis departamentas). Lydraštyje Konsuliniam departamentui turi būti nurodoma: siunčiamo išrašyto naujo pažymėjimo serija, numeris, išdavimo data, asmens, kuriam jis išrašytas, vardas (-ai), pavardė, taip pat pažymima, kad asmuo turi grąžinti keičiamą pažymėjimą, ir nurodomas konsulinės įstaigos užsienyje, kurioje asmuo atsiims išrašytą naują pažymėjimą, pavadinimas.
Kai asmuo prašymą išduoti (pakeisti) pažymėjimą ir prie jo pridedamus dokumentus pateikia tiesiogiai Migracijos departamentui, o išrašytą naują pažymėjimą pageidauja atsiimti konsulinėje įstaigoje užsienyje, tai išrašyto naujo pažymėjimo, siunčiamo Konsuliniam departamentui, lydraštyje, be šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų duomenų, turi būti nurodomas ir asmens gyvenamosios vietos adresas užsienio valstybėje. Lydraščių Konsuliniam departamentui kopijos segamos į bylą.
42. Konsulinė įstaiga užsienyje, asmeniui atsiėmus išrašytą naują pažymėjimą, apie tai nedelsdama raštu praneša Migracijos departamentui. Pranešimas siunčiamas faksu arba elektroniniu paštu, jame turi būti nurodoma: išrašytą naują pažymėjimą atsiėmusio asmens vardas (-ai), pavardė, asmens kodas, išrašyto naujo pažymėjimo serija, numeris, jo atsiėmimo data ir asmens grąžinto (negrąžinto) keičiamo pažymėjimo duomenys. Kai išrašytą naują pažymėjimą atsiima įgaliotas asmuo, pranešime turi būti nurodoma: duomenys apie įgaliotąjį asmenį (vardas (-ai) ir pavardė) ir asmenį, kuriam pažymėjimas buvo išduotas (vardas (-ai), pavardė, asmens kodas), išrašyto naujo pažymėjimo serija, numeris, jo atsiėmimo data ir asmens grąžinto (negrąžinto) keičiamo pažymėjimo duomenys.
43. Valstybės tarnautojas, iš konsulinės įstaigos užsienyje gavęs šios instrukcijos 42 punkte nurodytą pranešimą, prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 19 eilutės atitinkamame langelyje pažymi, kas atsiėmė išrašytą naują pažymėjimą, ir nurodo duomenis apie pažymėjimą atsiėmusį asmenį (įgaliotą asmenį) bei pažymėjimo atsiėmimo datą.
44. Išrašytas naujas pažymėjimas pradeda galioti nuo jo atsiėmimo Migracijos departamente arba konsulinėje įstaigoje užsienyje dienos. Valstybės tarnautojas informaciją apie išrašyto naujo pažymėjimo atsiėmimą nedelsdamas įveda į asmens dokumentų išrašymo sistemą.
Jeigu techninių sąlygų su asmens dokumentų išrašymo sistema dirbti tiesiogiai („on line“ režimu) nėra, tai Asmens dokumentų išrašymo centrui nedelsiant išsiunčiamas raštiškas pranešimas (elektroniniu paštu, faksu, paštu), kad asmuo pažymėjimą atsiėmė. Pranešime turi būti nurodomi išrašytą naują pažymėjimą atsiėmusio asmens duomenys (vardas (-ai), pavardė, asmens kodas) ir išrašyto naujo pažymėjimo serija, numeris, jo atsiėmimo data.
45. Pažymėjimas laikomas negaliojančiu:
46. Konsulinė įstaiga užsienyje gautus negaliojančius pažymėjimus nedelsdama siunčia Migracijos departamentui.
47. Mirusio asmens pažymėjimas grąžinamas Migracijos departamentui, konsulinei įstaigai užsienyje ar lietuvių organizacijos pirmininkui, kartu pateikiamas asmens mirties liudijimo nuorašas (kopija). Lietuvių organizacijos pirmininkas tokius pažymėjimus kartu su asmenų mirties liudijimų nuorašais, kopijomis nedelsdamas siunčia konsulinei įstaigai užsienyje, o konsulinė įstaiga užsienyje – Migracijos departamentui.
Migracijos departamentui gavus mirusių asmenų pažymėjimus, Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje patikrinami duomenys apie mirusį asmenį ir jam išduotą pažymėjimą.
Prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 20 eilutėje „Pastabos“ įrašoma asmens mirties įrašo numeris ir data, nurodomi duomenys apie pažymėjimo grąžinimą.
Jeigu pažymėjimas neįteiktas dėl asmens mirties, prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą 20 eilutėje „Pastabos“ pažymima, kad asmuo mirė ir kad pažymėjimas neįteiktas, nurodoma mirties akto įrašo numeris ir data. Dėl asmens mirties neįteiktas pažymėjimas sunaikinamas.
48. Jeigu yra pagrindas manyti, jog pažymėjimas asmeniui išduotas neteisėtai, valstybės tarnautojas atlieka patikrinimą pažymėjimo išdavimo aplinkybėms nustatyti ir parengia sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo teisėtumo, kurį pasirašo Migracijos departamento direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas. Sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo teisėtumo pasirašiusio asmens parašas tvirtinamas antspaudu su Lietuvos valstybės herbu teisės aktų nustatyta tvarka. Priimtas sprendimas dėl pažymėjimo išdavimo teisėtumo registruojamas Sprendimų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais registracijos žurnale.
49. Valstybės tarnautojas, gavęs informaciją apie šios instrukcijos 45.1–45.4 punktuose nurodytų pažymėjimų negaliojimą, nedelsdamas įveda šią informaciją į asmens dokumentų išrašymo sistemą.
Jeigu pažymėjimas, kuris buvo paskelbtas negaliojančiu, nes buvo prarastas, atsirado, o valstybės tarnautojas prašymo išduoti (pakeisti) pažymėjimą dar neįvedė į asmens dokumentų išrašymo sistemą, tai duomenis apie atsiradusio pažymėjimo galiojimą į asmens dokumentų išrašymo sistemą valstybės tarnautojas įveda nedelsdamas, gavęs asmens raštišką pranešimą apie atsiradusį pažymėjimą.
50. Šios instrukcijos 45.5 punkte nurodyti pažymėjimai negalioja nuo išrašyto naujo pažymėjimo atsiėmimo Migracijos departamente arba konsulinėje įstaigoje užsienyje dienos. Duomenis apie nurodytų pažymėjimų negaliojimą į asmens dokumentų išrašymo sistemą įveda valstybės tarnautojas.
51. Šios instrukcijos 45.6 punkte nurodyti pažymėjimai negalioja nuo Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento atsiėmimo Migracijos departamente arba teritorinės policijos įstaigos migracijos skyriuje, poskyryje, grupėje, pasų poskyryje (toliau – migracijos tarnyba) ar konsulinėje įstaigoje užsienyje dienos. Duomenis apie nurodytų pažymėjimų negaliojimą į asmens dokumentų išrašymo sistemą nedelsdamas įveda valstybės tarnautojas ar įgaliotas migracijos tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Įgaliotas migracijos tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, apie Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento išdavimą asmeniui ir pažymėjimo grąžinimą (negrąžinimą) turi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų atsiėmimo pranešti Migracijos departamentui. Valstybės tarnautojas, gavęs tokį pranešimą, nedelsdamas pažymi apie tai turimuose asmens, kuriam buvo išduotas (pakeistas) pažymėjimas, dokumentuose.
52. Asmens negrąžintas negaliojantis pažymėjimas asmens dokumentų išrašymo sistemoje skelbiamas negrąžintu.
53. Jei techninių sąlygų su asmens dokumentų išrašymo sistema dirbti tiesiogiai („on line“ režimu) nėra, tai valstybės tarnautojas apie šios instrukcijos 45.1–45.5 punktuose nurodytų pažymėjimų negaliojimą ir apie šios instrukcijos 49 punkto antroje pastraipoje nurodytų pažymėjimų galiojimą Asmens dokumentų išrašymo centrui elektroniniu paštu, faksu ar paštu nedelsdamas siunčia nustatytos formos pranešimą dėl pažymėjimo galiojimo / negaliojimo (4 priedas). Pažymėjimas galioja / negalioja nuo Migracijos departamento pranešimo gavimo Asmens dokumentų išrašymo centre dienos, jeigu pranešime nenurodyta kita data, nuo kurios pažymėjimas galioja / negalioja.
54. Negaliojantys pažymėjimai ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius siunčiami naikinti Asmens dokumentų išrašymo centrui. Asmens dokumentų išrašymo centrui siunčiamų negaliojančių pažymėjimų lydraščiuose turi būti nurodoma siunčiamo pažymėjimo serija, numeris, asmens, kuriam jis buvo išduotas, vardas (-ai) ir pavardė.
Asmens dokumentų išrašymo centrui siųstų negaliojančių pažymėjimų lydraščių kopijos segamos į bylą.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
55. Migracijos departamente suformuojamos asmenų, kurių teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pagal Pilietybės įstatymą ir pažymėjimų išdavimo šios instrukcijos nustatyta tvarka klausimai buvo spręsti, asmens bylos Lietuvos Respublikos pilietybės klausimu pagal Raštvedybos taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).
Asmens bylos Lietuvos Respublikos pilietybės klausimu saugomos nuolat Migracijos departamente.
56. Prašymai išduoti (pakeisti) pažymėjimą saugomi Migracijos departamente sudaromose asmens bylose Lietuvos Respublikos pilietybės klausimu.
SUDERINTA SUDERINTA
Lietuvos Respublikos Lietuvos archyvų departamento prie
užsienio reikalų ministerijos Lietuvos Respublikos Vyriausybės
Konsulinio departamento direktorius generalinis direktorius
Vaidotas Verba Vidas Grigoraitis
2003 11 27 2003 12 02
______________
Dokumentų dėl teisės į Lietuvos Respublikos
pilietybę išsaugojimo ir dėl teisės į
Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo
pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) asmenims,
gyvenantiems užsienio valstybėse,
pateikimo, nagrinėjimo ir sprendimų
šiais klausimais priėmimo instrukcijos
1 priedas
(Prašymo dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo forma)
(vardas (-ai) ir pavardė)
__________________________________________
(gyvenamosios vietos adresas užsienio valstybėje)
_________________________________
(įstaigos, kuriai adresuojamas prašymas
ir pateikiami dokumentai, pavadinimas)
PRAŠYMAS
DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO
____________________________
(data)
Prašau spręsti mano teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo klausimą.
Apie save pranešu šiuos duomenis:
7. Pilietybė (be pilietybės) _____________________________________________________
(pilietybė, užsienio piliečio paso serija, numeris, išdavimo vieta ir data, __________________
__________________________________________________________________________
galiojimo laikas)
8. Duomenys apie tėvus (įtėvius):
tėvas _____________________________________________________________________ ;
(vardas (-ai) pavardė gimimo data tautybė)
motina ____________________________________________________________________ .
(vardas (-ai) pavardė gimimo data tautybė)
9. 1919–1940 metais ___________________________________________ Lietuvos pilietis.
(buvau / nebuvau (reikiamą žodį įrašyti)
10. Mano tėvai, seneliai ar proseneliai 1919–1940 metais ______________ Lietuvos piliečiai.
(buvo / nebuvo (reikiamą žodį įrašyti)
11. Mano tėvai (seneliai), vienas iš tėvų (senelių) ____________________________ lietuviai.
(yra/buvo/nėra/nebuvo (reikiamą žodį įrašyti)
12. Iš Lietuvos išvykau (mano tėvai, seneliai ar proseneliai išvyko) į ____________________
(valstybės pavadinimas
__________________________________________________________________________ .
ir išvykimo data)
13. Gyvenamosios vietos adresas užsienio valstybėje _______________________________ .
PRIDEDAMA. _____________________________________________________________
(nurodomi prie prašymo pridedami dokumentai arba jų nuorašai (kopijos)
__________________________________________________________________________ .
_____________________
(prašymą padavusio asmens parašas) (vardas (-ai) ir pavardė)
Prašymą ir jame nurodytus dokumentus priėmiau, patikrinau, ar jie tinkamai užpildyti, ir tvirtinu pasirašiusio prašymą asmens parašą.
______________________________________________
(asmens, atsakingo už dokumentų priėmimą, pareigų pavadinimas)
______________________________________________
(parašas)
______________________________________________
(vardas ir pavardė)
______________________________________________
(data)
______________
Dokumentų dėl teisės į Lietuvos Respublikos
pilietybę išsaugojimo ir dėl teisės į
Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo
pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) asmenims,
gyvenantiems užsienio valstybėse,
pateikimo, nagrinėjimo ir sprendimų
šiais klausimais priėmimo instrukcijos
2 priedas
______________
Dokumentų dėl teisės į Lietuvos Respublikos
pilietybę išsaugojimo ir dėl teisės į
Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo
pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) asmenims,
gyvenantiems užsienio valstybėse,
pateikimo, nagrinėjimo ir sprendimų
šiais klausimais priėmimo instrukcijos
3 priedas
(Prašymų išduoti (pakeisti) teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimą registracijos žurnalo forma)
_______________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
PRAŠYMŲ IŠDUOTI (PAKEISTI) TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO PAŽYMĖJIMĄ REGISTRACIJOS ŽURNALAS ____________________
(identifikavimo žymuo)
Reg. Nr. |
Prašymo registracijos data |
Asmens pavardė, vardas (-ai), gimimo data |
Pilietybė
|
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
______ ______
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Dokumentų dėl teisės į Lietuvos Respublikos
pilietybę išsaugojimo ir dėl teisės į
Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo
pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) asmenims,
gyvenantiems užsienio valstybėse,
pateikimo, nagrinėjimo ir sprendimų
šiais klausimais priėmimo instrukcijos
4 priedas
(Pranešimo dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimo galiojimo/negaliojimo forma)
_________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
_________________________________
(įstaigos duomenys)
_________________________________
(adresatas)
PRANEŠIMAS
DĖL TEISĖS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĘ IŠSAUGOJIMO PAŽYMĖJIMO
_______________________________________________
(GALIOJIMO / NEGALIOJIMO (įrašyti reikiamą žodį)
_______________ Nr. __________
(data)
Pranešame, kad ____________________________________________________________ ,
(vardas (-ai) ir pavardė)
_____________________________ , gim. _____________________________________________ ,
(asmens kodas) (gimimo data) (gimimo vieta)
išduotas teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimas, serija _____ , Nr. ______ ,
paskelbtas ________________________________________________ , nes:
(galiojančiu / negaliojančiu (įrašyti reikiamą žodį) (data)
e) □ jis atsirado; f) □ jis pakeistas.
Prašome padaryti žymas apie teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimo .
(galiojimą / negaliojimą (įrašyti reikiamą žodį)
____________________________ _______________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
__________________
(rengėjo nuoroda)
______________