LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŪKIO MINISTRO IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL PRIEŽIŪROS FUNKCIJAS ATLIEKANČIŲ INSTITUCIJŲ GRUPĖS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 21 d. Nr. 4-470/1R-141

Vilnius

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613) 8.3.2 punktu:

1. T v i r t i n a m e Priežiūros funkcijas atliekančių institucijų grupės darbo reglamentą (pridedama).

2. P a v e d a m e Komisijai, kuri padeda teisingumo ministrui ir ūkio ministrui koordinuoti institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimą, užtikrinti, kad priežiūros funkcijas atliekančių institucijų grupės:

2.1. bendrus planinius tikrinimus pradėtų ne vėliau kaip nuo 2010 m. liepos 15 d.;

2.2. iki 2010 m. rugpjūčio 1 d. parengtų priežiūros grupės institucijų veiklą reguliuojančių, šių institucijų įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinančių, atitinkamos priežiūros srities reikalavimus nustatančių teisės aktų sąvadą;

2.3. iki 2010 m. spalio 15 d. parengtų reguliavimo vadovus, kuriuose būtų sistemiškai išdėstyti nustatyti tam tikros priežiūros srities reikalavimai.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys

 

Teisingumo ministras                                                             Remigijus Šimašius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2010 m. birželio 21 d.

įsakymu Nr. 4-470/1R-141

 

PRIEŽIŪROS FUNKCIJAS ATLIEKANČIŲ INSTITUCIJŲ GRUPĖS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priežiūros funkcijas atliekančių institucijų grupės (toliau – Priežiūros grupė) darbo reglamentas (toliau – šis reglamentas) nustato Priežiūros grupės veiklos principus, funkcijas ir darbo organizavimą.

2. Priežiūros grupės uždaviniai – vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613), optimizuoti priežiūros funkcijas atliekančių institucijų, priskirtų atitinkamai Priežiūros grupei, priežiūros funkcijas, taip pat tinkamai pasirengti taikyti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 1, 2, 9, 43 straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo nauju ketvirtuoju skirsniu ir 91 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekte Nr. XIP-1484 numatytas nuostatas, gerinančias verslo aplinkos teisinį reguliavimą, patikslinančias šiuo metu galiojančias bei įtvirtinančias papildomas nuostatas dėl ūkio subjektų veiklos priežiūros, apibrėžiančias bendruosius ūkio subjektų veiklos priežiūros principus, numatančias ūkio subjektų ir priežiūros funkcijas atliekančių institucijų teises bei pareigas, taip pat pagal galimybes ir tiek, kiek tai neprieštarauja galiojantiems teisės aktams, taikyti nurodytame projekte numatytus principus ir nuostatas atliekant ūkio subjektų priežiūrą.

3. Šiuo reglamentu vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ 3 punkte nustatytos aplinkos, konkurencijos ir rinkos priežiūros, viešųjų infrastruktūrų priežiūros, finansų rinkos, kultūros ir švietimo, mokesčių ir muitų, visuomenės ir asmens sveikatos, produktų saugos, procesų saugos priežiūros grupės.

4. Priežiūros grupė vadovaujasi Priežiūros grupės parengtu teisės aktų, reguliuojančių priežiūros grupės institucijų veiklą, sąvadu, reguliavimo vadovu ir šiuo reglamentu.

 

II. PRIEŽIŪROS GRUPĖS VEIKLOS KOORDINAVIMAS

 

5. Kiekvienos Priežiūros grupės veiklai koordinuoti sudaromas Priežiūros grupės institucijų vadovų komitetas (toliau – Komitetas). Į Komiteto sudėtį įeina visų atitinkamoje Priežiūros grupėje esančių priežiūrą atliekančių subjektų vadovai. Jeigu Priežiūros grupei priskirta daug institucijų (pavyzdžiui, Aplinkos grupė), atskirų institucijų vadovams Komitete gali atstovauti kiti šio Komiteto nariai.

6. Komitetas vykdo šias funkcijas:

6.1. koordinuoja Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų veiklą: derina Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų parengtus patikrinimų planus, rengia ir tvirtina bendrus patikrinimų planus, jų pakeitimus, nustato jų apimtį ir Priežiūros grupės priežiūrą atliekančius subjektus, dalyvaujančius atliekant konkretaus ūkio subjekto patikrinimą;

6.2. numato priežiūrą atliekančių subjektų kontrolės veiksmų koordinavimo prioritetus, rengia reguliavimo vadovo ir Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų veiklą reguliuojančių, šių institucijų įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinančių, atitinkamos priežiūros srities reikalavimus nustatančių teisės aktų sąvado projektus ir kitas priemones reikalingas pasiruošti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 1, 2, 9, 43 straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo nauju ketvirtuoju skirsniu ir 91 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr. XIP-1484 nuostatų tinkamam įgyvendinimui;

6.3. prireikus nustato tikrintinų ūkio subjektų sąrašų sudarymo kriterijus, bendrų planinių patikrinimų atlikimo tvarką ir trukmę įtvirtinančias taisykles;

6.4. atlieka nuolatinę Priežiūros grupės užduočių vykdymo priežiūrą ir kontrolę;

6.5. nagrinėja Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų turimos informacijos pobūdį ir poreikį, teikia priežiūrą atliekantiems subjektams pasiūlymus dėl informacijos, kuria šie subjektai turi keistis;

6.6. remdamasi Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų pateikta analitine medžiaga, nagrinėja visiems priežiūrą atliekantiems subjektams aktualius spręstinus klausimus;

6.7. koordinuoja priežiūrą atliekančių subjektų bendradarbiavimą inicijuojant ar rengiant teisės aktų pataisas ir naujus teisės aktus, aktualius keliems subjektams, kai reikia sisteminio problemos sprendimo;

6.8. nustato Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų dubliuojamas ir panašias funkcijas, taip pat priežiūros funkcijų panašumo ir (ar) skirtingumo mastą, teikia pasiūlymus Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų vadovams, kad būtų išvengta nustatytų funkcijų dubliavimo;

6.9. užtikrina, kad priežiūros funkcijos būtų atliekamos kuo sutelkčiau, mažėtų administracinė našta prižiūrimiems subjektams ir būtų įgyvendinami priežiūros funkcijų optimizavimo uždaviniai;

6.10. įgyvendina Komisijos, kuri padeda teisingumo ministrui ir ūkio ministrui koordinuoti institucijų priežiūros funkcijų optimizavimą, pasiūlymus ir rekomendacijas;

6.11. atlieka kitas šiame reglamente ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

7. Komiteto patvirtintas bendras patikrinimų planas skelbiamas priežiūrą atliekančių subjektų interneto svetainėse. Priežiūrą atliekantys subjektai organizuoja savo veiklą taip, kad patikrinimų planas būtų įgyvendintas. Patikrinimų plano keitimas galimas tik esant motyvuotam priežiūrą atliekančio subjekto vadovo, jo įgalioto asmens ar kolegialios priežiūrą atliekančio subjekto institucijos sprendimui, kuris pateikiamas Komitetui.

8. Planuojant patikrinimus Priežiūros grupėje gali būti Komiteto sprendimu sudaryta konkretų (-čius) patikrinimą (-us) atliekančių institucijų ir (ar) asmenų grupė; tokiu atveju viena iš patikrinimą atliekančių institucijų koordinuoja bendrus veiksmus.

9. Pasiūlymus Komitetui svarstyti turi teisę teikti visi priežiūrą atliekantys subjektai, esantys atitinkamoje Priežiūros grupėje, taip pat kitos valstybės institucijos, asociacijos, įmonės ir kiti suinteresuoti asmenys.

10. Komitetas turi teisę:

10.1. teikti pasiūlymus, rekomendacijas dėl Priežiūros grupės veiklos Komisijai, kuri padeda teisingumo ministrui ir ūkio ministrui koordinuoti institucijų priežiūros funkcijų optimizavimą;

10.2. sudaryti Komiteto pogrupius Komiteto uždaviniams įgyvendinti atskirose veiklos srityse;

10.3. gauti iš Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų, kitų valstybės institucijų ar įstaigų informaciją ir kitą medžiagą, reikalingą Komiteto sprendimams priimti;

10.4. prireikus kviesti į Komiteto posėdžius Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų atstovus, specialistus ir nepriklausomus ekspertus;

10.5. kreiptis į valstybės institucijas ar įstaigas, specialistus ar nepriklausomus ekspertus su prašymu pateikti išvadas ar pasiūlymus dėl Komiteto rengiamų sprendimų projektų.

11. Pagrindinė Komiteto darbo forma – posėdžiai.

Prireikus gali būti organizuojami kelių Komitetų bendri posėdžiai. Tokiuose posėdžiuose priimti sprendimai Priežiūros grupėms yra rekomendacinio pobūdžio.

12. Komiteto veiklai vadovauja Komiteto pirmininkas. Jei Komiteto pirmininkas negali dalyvauti Priežiūros grupės posėdyje, posėdžiui vadovauja Komiteto pirmininko pavaduotojas arba Komiteto pirmininko paskirtas kitas Komiteto narys.

13. Komiteto posėdžiai rengiami pagal poreikį ir vyksta Komiteto narių sutartu laiku.

14. Komitetas sprendimus priima posėdyje, kuris yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komiteto narių. Komiteto narys gali įgalioti kitą asmenį pateikti Komitetui savo nuomonę ir dalyvauti Komiteto posėdyje. Toks įgaliotas asmuo neturi teisės balsuoti Komiteto posėdyje.

15. Komiteto sprendimai priimami bendru susitarimu. Tais atvejais, kai bendras susitarimas nepasiekiamas, sprendimai priimami atviru vardiniu balsavimu paprastąja posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio primininko balsas. Jeigu sprendimai priimami balsuojant, pateikiamoje medžiagoje nurodoma informacija apie Komiteto narių pasiūlytas galimas sprendimo alternatyvas.

16. Komiteto sprendimai įforminami Komiteto posėdžio protokolu, kuriame nurodomi posėdžio sprendimai, sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai. Protokolą pasirašo Komiteto posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Komiteto narys turi teisę surašyti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

17. Komitetą techniškai ir ūkiškai aptarnauja institucija, kurios vadovas yra Komiteto pirmininkas. Šios institucijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, skiriamas Komiteto posėdžio sekretoriumi.

18. Komiteto sekretorius pasirašytų Komitetų posėdžių protokolų kopijas ne vėliau kaip kitą darbo dieną pateikia visiems Komiteto nariams. Komitetų posėdžių protokolus saugo Komiteto sekretorius.

19. Komiteto veikla organizuojama elektroninėmis ryšio priemonėmis.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Pasibaigus kiekvienam kalendoriniam mėnesiui priežiūrą atliekantys subjektai rengia ir atitinkamam Komitetui teikia mėnesines vykdytos veiklos ataskaitas. Šių ataskaitų formą nustato Komisija, kuri padeda teisingumo ministrui ir ūkio ministrui koordinuoti institucijų priežiūros funkcijų optimizavimą.

21. Komitetas ne rečiau kaip kartą per mėnesį teikia Komisijai, kuri padeda teisingumo ministrui ir ūkio ministrui koordinuoti institucijų priežiūros funkcijų optimizavimą, apibendrintą informaciją apie atitinkamos Priežiūros grupės priežiūrą atliekančių subjektų veiklą, priežiūros funkcijų optimizavimo eigą, pasiektus rezultatus, kylančias problemas, teikia jai pasiūlymus dėl institucijų tam tikrų sričių priežiūros funkcijų optimizavimo.

22. Priežiūrą atliekantys subjektai, nelaukdami ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia aukštesniam pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektui informaciją, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo ar efektyvumo.

23. Ūkio subjektai dėl priežiūrą atliekančių subjektų korupcinio pobūdžio ar kitų teisės aktų reikalavimų neatitinkančių veikų požymių kreipiasi į kompetentingas institucijas įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________