LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. BIRŽELIO 6 D. NUTARIMO NR. 827 „DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2004 m. liepos 16 d. Nr. 902
Vilnius
1. Pakeisti Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 57-2312):
1.1. Išdėstyti 2 punktą taip:
„2. Šioje metodikoje vartojamos sąvokos:
Valstybės ilgalaikės raidos strategija – Lietuvos Respublikos Seimo (toliau vadinama – Seimas) patvirtintas ilgalaikis strateginio planavimo dokumentas, kuriame išdėstyta valstybės geopolitinės padėties analizė, ilgalaikiai prioritetai ir suderinta visų sektorių ilgalaikės plėtros vizija.
Ilgalaikė ūkio plėtros strategija – Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Vyriausybė) patvirtintas strateginio planavimo dokumentas, kuriame apibendrintos visų ūkio šakų (sektorių) strategijos ir numatytos prioritetinės ūkio plėtros kryptys.
Lietuvos Respublikos teritorijos bendrasis planas – Seimo patvirtintas planavimo dokumentas, kuriame atsispindi visų sektorių ilgalaikės plėtros teritorinė projekcija.
Nacionalinė darnaus vystymosi strategija – Vyriausybės patvirtintas ilgalaikis strateginis planavimo dokumentas, kuriame pagal darnaus vystymosi prioritetus ir principus suformuluota valstybės darnaus vystymosi vizija ir misija, numatyti darnaus vystymosi tikslai, uždaviniai, jų įgyvendinimo priemonės ir rodikliai.
Bendrasis programavimo dokumentas (toliau vadinama – BPD) – Lietuvos Respublikos parengtas ir Europos Komisijos patvirtintas strateginis dokumentas, kuriame išdėstyti Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinių fondų ir valstybės narės veiksmų tikslai, plėtros strategija, nurodyti ES struktūrinių fondų ir kitų finansavimo šaltinių įnašai.
Viešojo administravimo institucija (toliau vadinama – institucija) – viešojo administravimo subjektas, vykdantis teisės aktų nustatytas valstybės ar savivaldybės funkcijas.
Įstaiga prie ministerijos – Vyriausybės įsteigtas prie ministerijos departamentas, kontrolės ar apskaitos funkcijas atliekanti tarnyba, agentūra, inspekcija ar kita įstaiga, kurios vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas.
Strateginis planavimas – formalizuota sistema, užtikrinanti viso strateginio valdymo proceso, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip efektyviausiai panaudoti turimus ir planuojamus gauti finansinius, materialinius ir darbo išteklius misijai vykdyti, numatytiems tikslams pasiekti, realizavimą, taip pat veiklos stebėsena ir atsiskaitymas už rezultatus.
Ūkio šaka (sektorius) – valdymo sritis (sritys), už kurią (kurias) atsakingas atitinkamas ministras arba Vyriausybės priskirtos atitinkamos valdymo srities institucijos vadovas.
Strateginis veiklos planas – detalus institucijos veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į aplinkos analizę, suformuluota institucijos misija, strateginiai tikslai, aprašomos institucijos vykdomos programos ir numatomi asignavimai joms įgyvendinti.
Sutrumpintas strateginis veiklos planas – dokumentas, kuriame glaustai aprašoma ministerijos (kartu su įstaigomis prie ministerijos), Vyriausybės įstaigos arba apskrities viršininko administracijos misija, tikslai, vykdomos programos, šių programų tikslai ir siektini rezultatai.
Vyriausybės prioritetiniai strateginiai tikslai (toliau vadinama – Vyriausybės prioritetai) – Vyriausybės nustatytos svarbiausios atitinkamo laikotarpio veiklos kryptys arba pagrindiniai tikslai.
Institucijos misija – institucijos vadovo suformuluota institucijos paskirtis ir įsipareigojimai, atspindintys su institucija susijusius esamus ir numatomus visuomenės poreikius, ir naudojama tolesniuose institucijos strateginio veiklos plano rengimo etapuose.
Strateginiai tikslai – siektini veiklos rezultatai, susiję su atitinkamais poreikiais, sąlygomis ir galimybėmis.
Aplinkos analizė (PEST analizė) – ūkio šakos (sektoriaus) arba institucijos politinių, ekonominių, socialinių ir technologinių (PEST) aplinkos veiksnių įvertinimas.
Išteklių analizė – ūkio šakos (sektoriaus) arba institucijos turimų žmonių, finansinių ir materialinių išteklių sudėties, struktūros ir vaidmens analizė.
SSGG analizė – analizė, apibendrinanti ir sujungianti išvien aplinkos ir išteklių analizės rezultatus, suklasifikuojanti strategiją lemiančius veiksnius į keturias grupes: stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes (SSGG).
Programa – strateginio veiklos plano dalis, kurioje nustatyti programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai ir numatomi asignavimai.
Tarpinstitucinė programa – Vyriausybės patvirtinta programa, kurią įgyvendinant dalyvauja kelios institucijos.
Uždavinys – per nustatytą laikotarpį pasiekiamas ir įvertinamas atitinkamos veiklos rezultatas.
Priemonė (projektas) (toliau vadinama – priemonė) – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiksmai), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.
Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie institucijos strateginio tikslo (ar ūkio šakos (sektoriaus) strategijos tikslo), programos tikslo ar uždavinio įgyvendinimą.
Produkto kriterijus – uždavinio įgyvendinimo vertinimo kriterijus, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir/ar paslaugos, kurie atsiranda tikslingai naudojant išteklius, skirtus uždaviniui įgyvendinti.
Rezultato kriterijus – programos tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus – nauda, kurią, įgyvendinus programą, patiria tiesioginiai programos naudos gavėjai.
Efekto kriterijus – institucijos strateginio tikslo arba ūkio šakos (sektoriaus) strategijos tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus – nauda, kurią, įgyvendinant atitinkamą tikslą, patiria ne tik tiesioginiai programos naudos gavėjai, bet ir kitos grupės.“.
1.2. Išdėstyti 4 punktą taip:
1.3. Išdėstyti 5 punktą taip:
1.4. Išdėstyti 6 punktą taip:
„6. Strateginio planavimo sistemos vidutinės trukmės strateginio planavimo dokumentai skirstomi į sektorinius ir tarpsektorinius. Sektorių strategijos nustato atitinkamo sektoriaus vidutinio laikotarpio plėtrą. Vienas iš svarbiausių vidutinės trukmės tarpsektorinių strateginio planavimo dokumentų yra BPD. BPD numatyti prioritetai ir suplanuotos priemonės turi būti įgyvendinami juos integruojant į atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau vadinama – valstybės biudžetas; biudžetas) asignavimų valdytojų programas.“.
1.5. Išdėstyti 7 punktą taip:
„7. Asignavimų valdytojai rengia strateginius veiklos planus. Institucijų strateginiuose veiklos planuose išdėstoma institucijų misija, strateginiai tikslai ir programos, kuriose nurodomi siektini rezultatai, planuojami finansiniai ir kiti ištekliai. Institucijų strateginiai veiklos planai rengiami atsižvelgiant į Vyriausybės programą ir Vyriausybės prioritetus, Valstybės ilgalaikės raidos strategijos, atitinkamos ūkio šakos (sektoriaus) plėtros strategijos, BPD ir kitų su institucijos veikla susijusių planavimo dokumentų nuostatas. Institucijų strateginių veiklos planų rengimo procesas susijęs su biudžeto rengimu ir metiniu strateginio planavimo ciklu.
Strateginis veiklos planas, kol jis nėra patvirtintas (šios Metodikos 59 punkte nustatyta tvarka), yra laikomas projektu, o formose 1a ir 1b bei lentelėse nurodyti asignavimai suprantami kaip poreikis.“.
1.6. Išdėstyti 8 punktą taip:
1.7. Išdėstyti 9 punktą taip:
„9. Kasmetinis biudžeto planavimo procesas prasideda Vyriausybės prioritetų nustatymu. Kiekvienų metų pradžioje Vyriausybė prireikus iš naujo svarsto savo prioritetus ir juos tikslina. Vyriausybės prioritetai nustatomi atsižvelgiant į Vyriausybės programos ir Valstybės ilgalaikės raidos strategijos nuostatas. Vyriausybės prioritetais vadovaujasi institucijos, rengdamos ar tikslindamos savo programas. Paprastai nustatomos ne daugiau kaip 5 Vyriausybės prioritetinės veiklos kryptys arba tikslai.“.
1.8. Įrašyti 11 punkte vietoj žodžio „išlaidos“ žodį „asignavimai“ ir vietoj žodžio „išlaidų“ – žodį „asignavimų“.
1.10. Išdėstyti 18 punktą taip:
1.11. Išdėstyti 19 punktą taip:
1.12. Išdėstyti 24 punktą taip:
„24. Rengdama strateginį veiklos planą, institucija išanalizuoja ir įvertina aplinką bei išteklius, suformuluoja misiją ir numato savo veiklos tikslus ir jų siekimo būdus. Institucijos veikla planuojama atsižvelgiant į Vyriausybės programą ir Vyriausybės prioritetus, Valstybės ilgalaikės raidos strategijos, atitinkamos ūkio šakos (sektoriaus) plėtros strategijos, BPD ir kitų su institucijos veikla susijusių planavimo dokumentų nuostatas. Institucija turi numatyti, kaip kuo optimaliau panaudoti turimus ir planuojamus gauti finansinius, materialinius ir darbo išteklius misijai vykdyti ir užsibrėžtiems tikslams pasiekti.“.
1.13. Išdėstyti 35 punktą taip:
„35. Institucijos strateginiai tikslai turi būti derinami su ūkio šakos (sektoriaus) strateginiais tikslais, Valstybės ilgalaikės raidos strategijos, Vyriausybės programos ir BPD tikslais. Institucijai rekomenduojama formuluoti iki 5 tikslų. Institucija, nustačiusi (patikslinusi) strateginius tikslus, suformuluoja jų pasiekimo vertinimo kriterijus (efekto kriterijus).“.
1.14. Išdėstyti 36 punktą taip:
„36. Strateginiams tikslams įgyvendinti rengiamos programos. Institucija įvertina, ar tikslinga tęsti jau vykdomas programas, ir nusprendžia, ar nereikia rengti naujų.
Programos skirstomos į tarpinstitucines (horizontalias) ir institucines (vertikalias). Lėšos institucinei programai vykdyti numatomos vienam asignavimų valdytojui. Šios programos tikslai siejami tik su viena valdymo sritimi. Rengiant ir įgyvendinant tarpinstitucines programas, dalyvauja kelios institucijos (toliau vadinama – dalyvaujančios institucijos), todėl ir lėšos numatomos keliems asignavimų valdytojams.“.
1.15. Išdėstyti 37 punktą taip:
„37. Tarpinstitucinės programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimas:
37.1. tarpinstitucinės programos rengimą ir įgyvendinimą koordinuoja Vyriausybės įgaliota institucija, su kuria kitos dalyvaujančios institucijos turi derinti bendrą veiklą. Derinimo metu turi būti susitarta dėl bendrų programos tikslų, kas įgyvendins atitinkamus uždavinius ir vykdys priemones;
37.2. Vyriausybės tvirtinamoje tarpinstitucinėje programoje pateikiama: aplinkos analizė, programos tikslai, pagrindiniai uždaviniai, laukiami rezultatai, vertinimo kriterijai ir priemonių planas, kuriame nurodytos programos tikslų įgyvendinimo priemonės, terminai, vykdytojai, lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai;
37.3. Vyriausybei patvirtinus tarpinstitucinę programą, koordinuojanti institucija numato šios programos stebėsenos ir atsiskaitymo tvarką. Tarpinstitucinės programos įgyvendinime dalyvaujančios institucijos vykdytinas priemones numato savo strateginiuose veiklos planuose (papildo jau vykdomas programas);
37.4. tarpinstitucinėje programoje dalyvaujanti institucija, rengdama strateginį veiklos planą, pildo formą, nurodytą šios Metodikos 3 priede „Informacija apie dalyvavimą tarpinstitucinėje programoje“, prideda ją prie savo strateginio veiklos plano, o kopiją pateikia koordinuojančiai institucijai;
1.17. Išdėstyti 40.1 punktą taip:
1.18. Išdėstyti 42 punkto pirmąją pastraipą taip:
1.19. Išdėstyti 43 punktą taip:
„43. Vertinimo kriterijai suteikia informaciją apie institucijos strateginių tikslų ir programų įgyvendinimo rezultatus. Institucijų metinėse veiklos ataskaitose turi būti nurodytos faktinės efekto, rezultato ir produkto kriterijų reikšmės. Asignavimų valdytojai gali pasitelkti mokslo ir studijų ar kitų institucijų atstovus vertinimo kriterijams parengti.“.
1.23. Įrašyti 58 punkte vietoj žodžių „apskričių viršininkų administracijos“ žodžius „apskričių viršininkai“ ir vietoj žodžių „apskrities viršininko administracijos“ – žodžius „apskrities viršininko“.
1.24. Išdėstyti 59 punktą taip:
„59. Vyriausybė biudžetinių metų pradžioje pritaria ministerijų ir Vyriausybės įstaigų sutrumpintiems strateginiams veiklos planams. Vyriausybei pritarus sutrumpintiems ministerijų strateginiams veiklos planams, ministrai turi patvirtinti ministerijų ir įstaigų prie ministerijų strateginius veiklos planus. Vyriausybės įstaigų vadovai patvirtina savo įstaigų strateginius veiklos planus. Vyriausybei priėmus nutarimą dėl einamųjų metų asignavimų paskirstymo pagal programas, apskrities viršininkas tvirtina savo strateginį veiklos planą bei sutrumpintą strateginį veiklos planą. Kiti asignavimų valdytojai patvirtina savo ir pavaldžių biudžetinių įstaigų strateginius veiklos planus. Strateginiai veiklos planai tvirtinami atitinkamo vadovo leidžiamu teisės aktu.
Vyriausybės kanceliarija Vyriausybės nustatytais terminais paskelbia ministerijų (Vyriausybei nusprendus – ir kitų institucijų) sutrumpintus strateginius veiklos planus Vyriausybės interneto tinklalapyje, o ministerijos ir Vyriausybės įstaigos – strateginius veiklos planus savo tinklalapiuose, išskyrus tą informaciją, kuri yra neskelbtina teisės aktų nustatyta tvarka. Apskrities viršininkas patvirtintą sutrumpintą strateginį veiklos planą paskelbia savo tinklalapyje.
Jeigu einamaisiais biudžetiniais metais Vyriausybė priima sprendimą dėl asignavimų perskirstymo tarp programų, institucijos vadovas privalo savo sprendimu patvirtinti atitinkamų strateginio veiklos plano dalių pakeitimus nurodydamas, kuriuo Vyriausybės nutarimu vadovaujantis atlikti pakeitimai. Vyriausybės kanceliarijai pateikiami sutrumpinto strateginio veiklos plano pakeitimai. Padaryti pakeitimai turi atsispindėti ir interneto tinklalapyje skelbiamoje informacijoje.“.
1.25. Išdėstyti 62 punktą taip:
„62. Vyriausybė teisės aktų nustatytais terminais kasmet turi atsiskaityti Seimui už praėjusių metų veiklą, todėl ji privalo stebėti, kaip institucijos įgyvendina savo strateginius veiklos planus, kaip vykdo Vyriausybės programą. Ministrai, Vyriausybės įstaigų vadovai ir apskričių viršininkai Vyriausybės nustatytais terminais ir tvarka pateikia jai metines veiklos ataskaitas. Vyriausybės nustatytais terminais ministerijos ir Vyriausybės įstaigos turi paskelbti savo interneto tinklalapiuose atitinkamų metų veiklos ataskaitas.“.
2. Nustatyti, kad šio nutarimo nuostatomis institucijos turi vadovautis rengdamos 2005–2007 metų strateginius veiklos planus, išskyrus šio nutarimo nuostatas, reglamentuojančias efekto ir rezultato kriterijų nustatymą, kuriomis institucijos turi vadovautis rengdamos 2006–2008 metų strateginius veiklos planus.
Strateginio planavimo metodikos
1 priedas
PRINCIPINIS STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMOS MODELIS
______________
Strateginio planavimo metodikos
2 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. liepos 16 d. nutarimo
Nr. 902 redakcija)
2 LENTELĖ. INFORMACIJA APIE VYKDYTAS PROGRAMAS IR JŲ ĮVERTINIMAS
Vykdytos programos pavadinimas |
Dokumento, pagal kurį buvo vykdoma programa, pavadinimas, data, numeris, programos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga (metai) |
Pagrindiniai programos uždaviniai |
Produkto kriterijus |
Rezultato kriterijus |
Efekto kriterijus |
Programos biudžetas, tūkst. litų |
||
iš viso |
iš jų Lietuvos dalis |
iš jų kitos lėšos |
||||||
I. Nacionalinės programos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Tarptautinės programos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Strateginio planavimo metodikos
3 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 902
redakcija)
INFORMACIJA APIE DALYVAVIMĄ TARPINSTITUCINĖJE PROGRAMOJE
|
|||||||||||
(tarpinstitucinės programos pavadinimas, Vyriausybės prioritetas) |
|||||||||||
|
|
|
|||||||||
tarpinstitucinės programos įgyvendinimą koordinuojanti institucija, jos asignavimų valdytojo kodas |
|
(tarpinstitucinėje programoje dalyvaujanti institucija, jos asignavimų valdytojo kodas) |
|||||||||
|
|||||||||||
Tarpinstitucinės programos tikslas ir jo kodas |
Dalyvaujančios institucijos atitinkamos programos elementai |
Dalyvaujančios institucijos atitinkamos programos elementų kodai ir pavadinimai |
Siekiami rezultatai (vertinimo kriterijų planuojamos reikšmės) |
Institucijos n-ųjų metų asignavimai (tūkst. litų) |
|||||||
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
||||||||||
|
|
kodas |
pavadinimas |
|
|
|
|
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
|
Uždavinys |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|||
|
Priemonės |
|
|
X |
|
|
|
|
|||
|
Vertinimo kriterijai |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|||
Iš viso tarpinstitucinės programos tikslui |
|
|
|
|
|||||||
Iš viso dalyvavimui vykdant tarpinstitucinę programą |
|
|
|
|
|||||||
(Dalyvaujančios institucijos vadovo (Parašas) (Vardas ir pavardė) ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
||||||||||
______________
Strateginio planavimo metodikos
4 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 902
redakcija)
INFORMACIJA APIE TARPINSTITUCINĖS PROGRAMOS VYKDYMO KOORDINAVIMĄ
(tarpinstitucinės programos pavadinimas, Vyriausybės prioritetas) |
||||||||||
|
|
|
||||||||
(tarpinstitucinės programos įgyvendinimą koordinuojanti institucija, jos asignavimų valdytojo kodas) |
||||||||||
|
||||||||||
Tarpinstitucinės programos tikslas ir jo kodas |
Dalyvaujančių institucijų atitinkamų programų elementai |
Dalyvaujančių institucijų, jų atitinkamų programų elementų kodai ir pavadinimai |
Siekiami rezultatai |
n-ųjų metų asignavimai (tūkst. litų) |
||||||
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||
|
|
kodas |
pavadinimas |
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||
|
Institucija |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
||
|
Uždavinys |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
||
|
Priemonės |
|
|
X |
|
|
|
|
||
|
Vertinimo kriterijai |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
||
Iš viso tarpinstitucinės programos tikslui |
|
|
|
|
||||||
Iš viso tarpinstitucinei programai |
|
|
|
|
||||||
(Koordinuojančios institucijos vadovo (Parašas) (Vardas ir pavardė)
ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
______________
Strateginio planavimo metodikos
5 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 902
redakcija)
PATVIRTINTA
___________________________________
(asignavimų valdytojo pavadinimas)
_________ __________________________Nr. _____
(data) (dokumento rūšies pavadinimas)
1a forma
_______________________________________________
(institucijos pavadinimas)
n – (n+2)-ųjų METŲ strateginis veiklos planas
Asignavimų valdytojo kodas |
Aplinkos ir išteklių analizė |
Institucijos misija |
Institucijos strateginiai tikslai |
||||||||
Kodas |
Institucijos strateginio tikslo pavadinimas |
|||||||
01 |
|
|||||||
Tikslo aprašymas |
||||||||
02 |
|
|||||||
Tikslo aprašymas |
||||||||
Asignavimai ir numatomi finansavimo šaltiniai (tūkst. litų) |
|
|||||||
Ekonominės klasifikacijos grupės |
Asignavimai n–1-iesiems metams |
Asignavimai biudžetiniams n-iesiems metams |
Projektas n+1-iesiems metams |
Projektas n+2-iesiems metams |
|
|||
bazinis biudžetas |
pakeitimai/naujas |
iš viso |
|
|||||
1. Iš viso asignavimų |
|
|
|
|
|
|
|
|
išlaidoms |
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jų darbo užmokesčiui |
|
|
|
|
|
|
|
|
turtui įsigyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Finansavimo šaltiniai |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jo: bendrojo finansavimo lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
ES lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
kitos specialiųjų programų lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Kiti šaltiniai |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Kita svarbi informacija |
|||
Pagrindiniai rodikliai |
|
||
Įstaigos |
Teikiama programų |
Etatai (skaičius vienetais) |
|
|
|
|
|
Strateginio veiklos plano priedai
1b forma. Programos(-ų) aprašymas(-ai).
1 lentelė. (n–1)–(n+2)-ųjų metų asignavimų valdytojų tikslų, programų, programų tikslų, uždavinių ir priemonių klasifikatorius.
2 lentelė. (n–1)-n-ųjų metų programų, programų tikslų, uždavinių ir priemonių asignavimų suvestinė.
3 lentelė. (n–1)–(n+2)-ųjų metų programų asignavimų suvestinė.
4 lentelė. Vertinimo kriterijų suvestinė.
______________
1a formos pildymas
1. Skiltyje „Asignavimų valdytojo kodas“ pateikiamas Finansų ministerijos suteiktas institucijai kodas. Į kodą turi būti įtrauktas ministerijos kodas, departamento kodas ir asignavimų valdytojo, kaip biudžetinės įstaigos, kodas (pvz., Švietimo ir mokslo ministerija – 229000326).
2. Skiltyje „Aplinkos ir išteklių analizė“ pateikiama analizė, atlikta vadovaujantis šios Metodikos 27–32 punktais.
4. Lentelėje „Institucijos strateginiai tikslai“ institucijos strateginio tikslo kodas turi atitikti šio priedo 1 lentelės „(n–1)–(n+2)-ųjų metų asignavimų valdytojų tikslų, programų, programų tikslų, uždavinių ir priemonių klasifikatorius“ skilties „Asignavimų valdytojo tikslo kodas“ kodą. Aprašant institucijos strateginius tikslus būtina nurodyti ir efekto kriterijus, kuriais bus vertinamas strateginio tikslo pasiekimas.
5. Lentelėje „Asignavimai ir numatomi finansavimo šaltiniai“ pateikiami duomenys apie institucijos esamas lėšas ir finansavimo šaltinius, nurodomi asignavimai n–1-iesiems metams, asignavimai n-iesiems metams ir artimiausiems dvejiems metams. Skiltyje „Asignavimai n–1-iesiems metams“ nurodomi einamiesiems metams patvirtinti asignavimai.
6. Poskiltyje „bazinis biudžetas“ nurodomi asignavimai, patvirtinti n–1-aisiais metais vykdomoms programoms ir perskaičiuoti kitais n-aisiais metais tęstinoms programoms atsižvelgiant į programas ir priemones, kurių siūloma atsisakyti (netęstinos programos), ir į numatomą valstybės išteklių taupymą. Poskiltyje „pakeitimai/naujas“ nurodomi asignavimai, kurie planuojami patvirtintiems strateginiams Vyriausybės n-ųjų metų tikslams/prioritetams įgyvendinti, išplečiamoms programoms, funkcijoms ir užduotims vykdyti. Poskilčio „iš viso“ pastraipoje „Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas“ nurodyta suma neturi viršyti Finansų ministerijos nurodytos maksimalaus asignavimų limito sumos.
7. Skiltyje „Kita svarbi informacija“ būtina nurodyti, ar strateginių tikslų įgyvendinime dalyvaus savivaldybės ir koks numatomas jų finansinis indėlis. Taip pat būtina nurodyti specialiosioms programoms skirtas ir praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotas asignavimų sumas.
8. Lentelėje „Pagrindiniai rodikliai“ nurodoma, kiek yra pavaldžių įstaigų, kiek pateikiama vertinti/numatoma vykdyti programų, kiek turima etatų. Bendras etatų skaičius negali būti didesnis už Vyriausybės nustatytą didžiausią leistiną šioms institucijoms etatų skaičių.
9. Iki strateginio veiklos plano patvirtinimo formos pabaigoje vizuoja institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo (nurodomos pareigos, vardas ir pavardė, pildymo data).
1 Lentelė. (n–1)–(n+2)-ųjų METŲ ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ TIKSLŲ, PROGRAMŲ, PROGRAMŲ TIKSLŲ, UŽDAVINIŲ IR PRIEMONIŲ KLASIFIKATORIUS |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
(asignavimų valdytojas) |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Asignavimų valdytojo kodas |
Asignavimų valdytojo tikslo kodas |
Programos kodas |
Programos tikslo kodas |
Uždavinio kodas |
Priemonės kodas |
Pavadinimas |
Požymis |
||||||
Vyriausybės prioritetas |
tarpinstitucinė programa |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
______________
1 LENTELĖS PILDYMAS
1. Skiltyje „Asignavimų valdytojo kodas“ rašomas kodas, kurį institucijai suteikė Finansų ministerija pagal asignavimų valdytojų sąrašą (koduojama kaip 1a formoje).
2. Skiltyse „Asignavimų valdytojo tikslo kodas“, „Programos kodas“, „Programos tikslo kodas“, „Uždavinio kodas“, „Priemonių kodas“ nurodomi atitinkami kodai.
3. Skiltyje „Pavadinimas“ įrašomi asignavimų valdytojo tikslų, programų, programų tikslų, uždavinių ir priemonių pavadinimai.
4. Skiltyje „Požymis“ nurodomas programos, uždavinio ir priemonės ryšys su Vyriausybės prioritetais ir/arba su tarpinstitucinės programos vykdymu. Vyriausybės prioritetai žymimi skaičiais, atitinkančiais patvirtinto prioriteto numerį. Tarpinstitucinėms programoms kodus suteikia Finansų ministerija. Jeigu programa, uždavinys ar priemonė susijusi su kelių prioritetų įgyvendinimu, šioje skiltyje nurodoma ne daugiau kaip 2 prioritetai.
2 LENTELĖ. (n–1)–n-ųjų metų PROGRAMŲ, PROGRAMŲ TIKSLŲ, UŽDAVINIŲ IR PRIEMONIŲ ASIGNAVIMŲ SUVESTINĖ |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kodas |
|
(asignavimų valdytojas) |
|
|
(tūkst. litų)
Asignavimų valdytojo tikslo kodas |
Programos kodas |
Programos tikslo kodas |
Uždavinio kodas |
Priemonės kodas |
Funkcinės klasifikacijos kodas |
Patvirtinti (n–1)-ųjų metų asignavimai
|
n-ųjų metų asignavimai |
Priimta Finansų ministerijos |
|||||||||||
|
iš jų |
|
iš jų |
|
iš jų |
||||||||||||||
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Iš viso priemonei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Iš viso priemonei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Iš viso uždaviniui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Iš viso priemonei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Iš viso uždaviniui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Iš viso programos tikslui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Iš viso priemonei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Iš viso uždaviniui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Iš viso priemonei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Iš viso uždaviniui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Iš viso programos tikslui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
Iš viso programai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
______________
2 LENTELĖS PILDYMAS
1. Skiltyse „Asignavimų valdytojo tikslo kodas“, „Programos kodas“, „Programos tikslo kodas“, „Uždavinio kodas“, „Priemonės kodas“ įrašyti kodai turi atitikti 1 lentelės kodus.
2. Skiltyje „Funkcinės klasifikacijos kodas“ įrašomas programos priemonės išlaidų klasifikacijos pagal valstybės funkcijas kodas.
3. Skiltyje „Patvirtinti (n–1)-ųjų metų asignavimai“ įrašomi patvirtinti einamųjų metų asignavimai. Atskirai nurodomos asignavimų sumos išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui) ir turtui įsigyti. Programų asignavimai detalizuojami pagal programų tikslus, uždavinius ir priemones.
4. Skiltyje „n-ųjų metų asignavimai“ įrašomi planuojamųjų metų asignavimai, kurių suma išlaidoms turi atitikti Finansų ministerijos praneštą asignavimų valdytojams sumą. Programų asignavimai detalizuojami pagal programų tikslus, uždavinius ir priemones.
3 LENTELĖ. (n–1) – (n+2)-ųjų METŲ PROGRAMŲ ASIGNAVIMŲ SUVESTINĖ |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kodas |
|
|
|
|
(asignavimų valdytojas) |
|
|
(tūkst. litų)
Asignavimų valdyto-jo tikslo kodas |
Programos kodas |
Programos pavadinimas |
Funkcinės klasifikacijos kodas |
Patvirtinti (n–1)-ųjų metų asignavimai |
n-ųjų metų asignavimai |
Numatomi (n+1)-ųjų metų asignavimai |
Numatomi (n+2)-ųjų metų asignavimai |
||||||||||||
|
iš jų |
|
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|
iš jų |
||||||||||||
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
3 LENTELĖS PILDYMAS
1. Skiltyse „Asignavimų valdytojo tikslo kodas“, „Programos kodas“ įrašyti kodai turi atitikti 1 lentelės kodus.
3. Skiltyje „Funkcinės klasifikacijos kodas“ pagal asignavimų valdytojo programų išlaidų funkcinę klasifikaciją įrašomi asignavimų valdytojų einamųjų ir kiekvienų planuojamų metų programų asignavimai.
4. Kitose skiltyse atskirai nurodomos asignavimų sumos išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui) ir turtui įsigyti. Šioje lentelėje atitinkami kodai ir asignavimų sumos turi atitikti 1 ir 2 lentelių rodiklius.
5. Planuojamų metų prioritetai kapitalo investicijoms turi atitikti asignavimų valdytojo programų prioritetus. Institucijos, teikdamos paraiškas dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų investicijų projektams įgyvendinti, kartu pateikia skaičiavimus, kiek papildomai reikės asignavimų turtui įsigyti arba kiek jų bus sutaupyta įgyvendinus investicijų projektą.
|
4 LENTELĖ. VERTINIMO KRITERIJŲ SUVESTINĖ |
|||
|
Kodas |
|
|
|
(asignavimų valdytojas) |
|
|
|
|
|
Kodas |
|
|
|
(institucijos strateginio tikslo pavadinimas) |
|
|
|
|
Programos, skirtos šiam strateginiam tikslui įgyvendinti (nurodyti programų pavadinimus ir jų kodus)
Institucijos strateginio tikslo kodas |
Programos kodas |
Programos tikslo kodas |
Uždavinio kodas |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo kriterijaus kodas |
(n–1) metų planas |
n-ųjų metų planas |
(n+1)- ųjų metų planas |
(n+2)- ųjų metų planas |
(n+x)- ųjų metų planas |
01 |
|
|
|
Efekto: 1. 2.. ...... |
E-01-01 E-01-02 ......... |
|
|
|
|
|
|
01 |
01
02 |
|
Rezultato: 1. ...... 1. ..... |
R-01-01-01 ......... R-01-02-01 |
|
|
|
|
|
|
|
01
02
|
01 02
01 02
|
Produkto:
1. 1. .... 1. 1. ... |
P-01-01-01-01 P-01-01-02-01 …. P-01-02-01-01 P-01-02-02-01 |
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
4 LENTELĖS PILDYMAS
1. Šioje lentelėje pateikiami efekto, rezultato ir produkto vertinimo kriterijai. Kiekvienam institucijos strateginiam tikslui pildoma atskira lentelė. Nurodžius institucijos strateginį tikslą, išvardijamos programos, skirtos šiam strateginiam tikslui įgyvendinti.
2. Skiltyse „Institucijos strateginio tikslo kodas“, „Programos kodas“, „Programos tikslo kodas“, „Uždavinio kodas“ įrašyti kodai turi atitikti 1 lentelės kodus.
3. Skiltyje „Vertinimo kriterijus“ nurodomi vertinimo kriterijų pavadinimai, o gretimoje skiltyje – jų kodai. Kodai sudaromi taip:
3.1. Efekto kriterijaus kodą sudaro raidė „E“, institucijos strateginio tikslo kodas, efekto kriterijai didėjančia eilės tvarka pradedant skaitmeniu 01 (atskiriama brūkšneliais). Kiekvienam strateginiam tikslui suformuluojamas bent vienas efekto kriterijus.
3.2. Rezultato kriterijaus kodą sudaro raidė „R“, programos kodas, programos tikslo kodas, rezultato kriterijai didėjančia eilės tvarka pradedant skaitmeniu 01 (atskiriama brūkšneliais). Kiekvienam programos tikslui suformuluojamas bent vienas rezultato kriterijus.
3.3. Produkto kriterijaus kodą sudaro raidė „P“, programos kodas, programos tikslo kodas, uždavinio kodas, produkto kriterijai didėjančia eilės tvarka pradedant skaitmeniu 01 (atskiriama brūkšneliais). Kiekvienam uždaviniui suformuluojamas bent vienas produkto kriterijus.
4. Skiltyse „(n–1)-ųjų metų planas“, „n-ųjų metų planas“, „(n+1)-ųjų metų planas“, „(n+2)-ųjų metų planas“ atitinkamai nurodomi einamųjų metų ir kiekvienų planuojamųjų metų vertinimo kriterijai.
Skiltyje „(n+x)-ųjų metų planas“ nurodomas efekto (prireikus – rezultato) kriterijus. „X“ priklauso nuo strateginio tikslo (programos tikslo) įgyvendinimo laikotarpio.
1b forma
(programos pavadinimas)
PROGRAMOS APRAŠYMAS
Biudžetiniai metai |
n-ieji |
||
Asignavimų valdytojas |
|
Kodas |
|
Programos kodas |
|
Programos parengimo argumentai
|
Vyriausybės prioritetas (-ai) |
|
Kodas |
|
|
Kodas |
Programos tikslo pavadinimas |
|||
01 |
|
|||
Tikslo įgyvendinimo aprašymas (aprašomi uždaviniai, priemonės, rezultato ir produkto kriterijai)
|
||||
02 |
|
|||
Tikslo įgyvendinimo aprašymas (aprašomi uždaviniai, priemonės, rezultato ir produkto kriterijai)
|
||||
Numatomas programos įgyvendinimo rezultatas |
||||
Asignavimai ir numatomi finansavimo šaltiniai (tūkst. litų)
Ekonominės klasifikacijos grupės |
Asignavimai n–1-iesiems metams |
Asignavimai biudžetiniams n-iesiems metams |
Projektas n+1-iesiems metams |
Projektas n+2-iesiems metams |
||
bazinis biudžetas |
pakeitimai/ naujas |
iš viso |
||||
1. Iš viso asignavimų |
|
|
|
|
|
|
išlaidoms |
|
|
|
|
|
|
iš jų darbo užmokesčiui |
|
|
|
|
|
|
turtui įsigyti |
|
|
|
|
|
|
2. Finansavimo šaltiniai |
|
|
|
|
|
|
2.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas |
|
|
|
|
|
|
iš jo: bendrojo finansavimo lėšos |
|
|
|
|
|
|
ES lėšos |
|
|
|
|
|
|
kitos specialiųjų programų lėšos |
|
|
|
|
|
|
2.2. Kiti šaltiniai |
|
|
|
|
|
|
Etatų skaičius programai |
|
|
|
|
|
|
Galimi programos vykdymo ir finansavimo variantai |
Susiję įstatymai ar kiti svarbūs teisės aktai |
Patvirtintos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonės, susijusios su aprašoma programa |
Kita svarbi informacija |
______________
1b formos PILDYMAS
2. Atitinkamose skiltyse nurodomi biudžetiniai metai, asignavimų valdytojas ir jam suteiktas Finansų ministerijoje kodas (koduojama kaip 1a formoje).
4. Skiltyje „Programos parengimo argumentai“ nurodoma, koks institucijos strateginis tikslas įgyvendinamas pagal šią programą, ar ji tęstinė, kiek metų numatoma ją vykdyti. Taip pat rekomenduojama įvertinti, kaip ši programa padės įgyvendinti Vyriausybės prioritetus.
5. Skiltyje „Vyriausybės prioritetas (-ai)“ nurodoma, su kuriais (vienu ar keliais) Vyriausybės patvirtintais prioritetiniais strateginiais tikslais (prioritetais) programa siejama (prioritetai koduojami Vyriausybės sprendime nurodyta tvarka).
6. Skilties „Programos aprašymas“ poskilčiuose ir tolesnėse pastraipose pateikiami programos tikslų pavadinimai, jų kodai (koduojama kaip 1a formoje). Aprašant kiekvieno programos tikslo įgyvendinimą, išvardijami šiam tikslui siekti užsibrėžti kitų metų uždaviniai, aprašomos priemonės, nurodomi rezultato ir produkto vertinimo kriterijai.
7. Skiltyje „Numatomas programos įgyvendinimo rezultatas“ būtina nurodyti, kokios naudos visuomenei tikimasi įgyvendinus programą.
8. Į lentelę „Asignavimai ir numatomi finansavimo šaltiniai“ įrašomi duomenys apie asignavimus šiai programai. Nurodant asignavimus, reikia pateikti detalią informaciją, kaip ir 1a formos lentelėje „Asignavimai ir numatomi finansavimo šaltiniai“, tik duomenys pateikiami ne visos institucijos mastu, o pagal atskiras programas.
9. Eilutėje „Etatų skaičius programai“ nurodomas etatų skaičius programai vykdyti
n–1-aisiais metais, n-aisiais metais, n+1 ir n+2-aisiais metais (mokymo įstaigos etatų skaičių programai teikia kartu su pedagoginių normų skaičiumi).
10. Skiltyje „Galimi programos vykdymo ir finansavimo variantai“ reikia įvertinti programos vykdymo, finansavimo šaltinių variantus (pvz., privatizavimas, decentralizavimas ir panašiai), taip pat savus išteklius ir kitus finansavimo šaltinius, nurodyti, ar yra galimybių įgyvendinti programos tikslus mažesnėmis sąnaudomis.
11. Skiltyje „Susiję įstatymai ar kiti svarbūs teisės aktai“ siūloma nurodyti susijusius įstatymus ir teisės aktus (jeigu jų esama), turėjusius arba turėsiančius įtakos programos parengimui, vykdymui, užbaigimui.
12. Po skilties „Susiję įstatymai ar kiti svarbūs teisės aktai“ ministerijos ir Vyriausybės įstaigos prireikus pildo lentelę „Patvirtintos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonės, susijusios su aprašoma programa“. Nurodomos priemonės, kurios bus vykdomos n-aisiais metais, taip pat jų įvykdymo terminai (jeigu galima – ketvirčiais).
13. Skiltyje „Kita svarbi informacija“ reikia pateikti informaciją, kuri padeda pagrįsti šios programos būtinumą ar pirmumą kitų programų atžvilgiu. Rekomenduojama aprašyti programos integralumą su kitomis institucijos programomis ir tarpinstituciniu (horizontaliu) lygmeniu. Jeigu programos priemonės vykdomos įgyvendinant tarpinstitucinę programą, pridedama pagal šios Metodikos 3 priedą „Informacija apie dalyvavimą tarpinstitucinėje programoje“ užpildyta lentelė.
Būtina nurodyti, ar įgyvendinant programos tikslus dalyvaus savivaldybės, koks numatomas jų finansinis indėlis. Taip pat būtina nurodyti specialiosioms programoms skirtas ir praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotas asignavimų sumas.
14. Iki strateginio veiklos plano patvirtinimo formos pabaigoje vizuoja institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo (nurodoma pareigos, vardas ir pavardė), taip pat už programos koordinavimą atsakingas asmuo (nurodoma pareigos, vardas ir pavardė, telefonas, užpildymo data).
Strateginio planavimo metodikos
6 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 902
redakcija)
Pritarta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės*
200_ ___________d. nutarimu Nr.
______________________________________
(institucijos pavadinimas)
n – (n+2)-ųjų METŲ SUTRUMPINTAS strateginis
veiklos planas
I. INSTITUCIJOS VADOVO ĮŽANGINIS ŽODIS
Įžanginiame žodyje institucijos vadovas trumpai apibūdina savo institucijos veiklos sritį, svarbiausius pokyčius, pasiektus rezultatus, prioritetines kryptis.
Prie įžanginio žodžio pridedama institucijos vadovo nuotrauka.
Pabaigoje nurodoma institucijos vadovo pareigos, parašas, vardas ir pavardė, data.
II. S1 FORMA „Institucijos misija ir strateginiai tikslai“ ir jos pildymas
III. S2 forma „Institucijos vykdomų programų trumpas aprašymas“ ir jos pildymas
IV. S3 forma „Institucijos vykdomų programų finansinis planas (n-ieji metai)“ ir jos pildymas
V. S4 forma „n-aisiais metais planuojamos reformos (esminio pakeitimo) trumpas aprašymas“ ir jos pildymas
______________
S1 forma
INSTITUCIJOS MISIJA, STRATEGINIAI TIKSLAI IR EFEKTO KRITERIJAI
Institucijos misija |
Institucijos strateginiai tikslai 1. 2. 3. Ir t. t. Efekto kriterijai
|
Įstaigos misija |
Įstaigos strateginiai tikslai 1. 2. 3. Ir t. t. Efekto kriterijai
|
S1 FORMOS PILDYMAS
1. S1 formą pildo ministerijos (ir įstaigos prie ministerijų), Vyriausybės įstaigos, apskričių viršininkai.
2. Eilutėje „Institucijos misija“ pateikiama ministerijos, Vyriausybės įstaigos ar apskrities viršininko misijos formuluotė (misijos formuluotė neturi skirtis nuo strateginiame veiklos plane pateiktos formuluotės).
3. Eilutėje „Institucijos strateginiai tikslai“ nurodomi ministerijos, Vyriausybės įstaigos ar apskrities viršininko strateginiai tikslai (tikslų formuluotės neturi skirtis nuo strateginiame veiklos plane pateiktų formuluočių).
4. Eilutėje „Įstaigos misija“ pateikiama institucijai pavaldžios įstaigos (jeigu ji yra) misijos formuluotė.
5. Eilutėje „Įstaigos strateginiai tikslai“ nurodomi institucijai pavaldžios įstaigos (jeigu ji yra) strateginiai tikslai.
S2 forma
INSTITUCIJOS VYKDOMŲ PROGRAMŲ TRUMPAS APRAŠYMAS
Programa |
Tikslai |
Laukiami rezultatai |
1. ………………………. (Programą vykdys ……..)
|
1.
|
1. 2. 3. Ir t. t.
|
2. |
2. Ir t. t.
|
1. 2. 3. Ir t. t.
|
3. ………………………. (Programą vykdys ……..)
|
1.
|
1. 2. 3. Ir t. t.
|
4. |
2. Ir t. t.
|
1. 2. 3. Ir t. t.
|
S2 FORMOS PILDYMAS
1. Skiltyje „Programa“ pateikiami visų vykdomų programų pavadinimai – pirmiausia institucijos programų, tada esančių prie institucijos įstaigų (prie programos pavadinimo nurodoma, kas vykdys programą).
S3 forma
ASIGNAVIMŲ VALDYTOJO VYKDOMŲ PROGRAMŲ
FINANSINIS PLANAS (n-ieji metai)
Programų pavadinimai |
Lėšos, tūkst. litų |
Etatai |
||
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai |
kitos lėšos (nurodomi šaltiniai) |
|||
|
iš viso |
iš jų ES lėšos |
||
I. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS ____________________________________________________ (nurodyti) |
||||
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
Iš viso asignavimų valdytojo programoms |
|
|
|
|
II. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS ___________________________________________________ (nurodyti) |
||||
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
Iš viso asignavimų valdytojo programoms
|
|
|
|
|
Ir t. t. |
|
|
|
|
Kita svarbi informacija |
|
|
|
|
S3 FORMOS PILDYMAS
1. Kiekviename skyriuje „Asignavimų valdytojas“ (tokių skyrių gali būti tiek, kiek reikia) nurodomas asignavimų valdytojo pavadinimas – pirmiausia institucijos, tada prie jos esančių įstaigų (jeigu jų yra).
2. Skiltyje „Programų pavadinimai“ nurodomi institucijos ir prie jos esančių įstaigų (jeigu jų yra) vykdomų programų pavadinimai.
3. Skiltyje „Lėšos, tūkst. litų“ nurodomi šie duomenys: poskiltyje „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai“ nurodomi Lietuvos Respublikos n-ųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme numatyti asignavimai. Jeigu programa finansuojama iš kitų šaltinių (pvz., Privatizavimo fondo, skolintų lėšų), šių lėšų sumos nurodomos poskiltyje „kitos lėšos“.
4. Skiltyje „Etatai“ nurodomas etatų skaičius kiekvienai programai. Bendras institucijos etatų skaičius negali būti didesnis už Vyriausybės nustatytą didžiausią leistiną šiai institucijai etatų skaičių.
5. Eilutėje „Iš viso asignavimų valdytojo programoms“ nurodomos visoms asignavimų valdytojo programoms patvirtintos lėšos ir patvirtinti etatai.
S4 forma
n-AISiais METAIS PLANUOJAMOS REFORMOS (ESMINIO PAKEITIMO) TRUMPAS APRAŠYMAS
Planuojamos reformos (esminio pakeitimo) tikslas
Priežastys, sąlygojančios reformos būtinumą
Ryšys su Vyriausybės patvirtintais prioritetais ir kitais prisiimtais įsipareigojimais
Reformos trukmė ir pagrindiniai uždaviniai
Pagrindinės priemonės reformai vykdyti
Reformos poveikis (politinis, ekonominis, finansinis, žmogiškiesiems ištekliams)
S4 FORMOS PILDYMAS
1. Nauja reforma – numatomi esminiai valdymo srities reguliavimo pakeitimai, kuriems įgyvendinti būtina parengti naujus teisės aktų projektus (pakeisti galiojančius teisės aktus) arba parengti naują programą (ar iš esmės pakeisti vykdomas programas). S4 forma pildoma kiekvienai naujai reformai.
2. Eilutėje „Planuojamos reformos (esminio pakeitimo) tikslas“ nurodomas n-aisiais metais planuojamos vykdyti naujos reformos tikslas, esmė, jos ryšys su institucijos vykdomomis programomis.
3. Eilutėje „Priežastys, sąlygojančios reformos būtinumą“ nurodomos pagrindinės priežastys, kurios sąlygojo naujos reformos numatymą n-aisiais metais, ir galimi padariniai, jeigu planuojama reforma nebūtų vykdoma.
4. Eilutėje „Ryšys su Vyriausybės patvirtintais prioritetais ir kitais prisiimtais įsipareigojimais“ trumpai aprašoma, kokius Vyriausybės patvirtintus prioritetus ar kitus įsipareigojimus ir kaip padės įgyvendinti siūloma nauja reforma.
5. Eilutėje „Reformos trukmė ir pagrindiniai uždaviniai“ nurodoma naujos reformos įgyvendinimo trukmė ir kiekvieniems reformos metams numatyti pagrindiniai uždaviniai.
6. Eilutėje „Pagrindinės priemonės reformai vykdyti“ trumpai nurodomos pagrindinės priemonės, kurių reikia šiai reformai įgyvendinti (įskaitant ir rengtinus naujus arba keistinus galiojančius teisės aktus) n-aisiais metais.
7. Eilutėje „Reformos poveikis (politinis, ekonominis, finansinis, žmogiškiesiems ištekliams)“ nurodomas galimas teigiamas arba neigiamas reformos poveikis valstybės arba savivaldybių bei kitų institucijų veiklai, ekonominei plėtrai, aplinkosaugai, tam tikriems regionams arba savivaldybėms, socialinėms grupėms, krašto apsaugai, užsienio politikai ir panašiai. Nurodoma, kaip reforma padės racionaliau naudoti (taupyti) lėšas.
______________
Strateginio planavimo metodikos
7 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 902
redakcija)
INFORMACIJA APIE TARPINSTITUCINĖS PROGRAMOS PRIEMONIŲ VYKDYMĄ PER ___________ ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ
|
||
(tarpinstitucinės programos pavadinimas, Vyriausybės prioritetas) |
||
|
|
|
(tarpinstitucinės programos įgyvendinimą koordinuojanti institucija, jos kodas) |
|
(tarpinstitucinėje programoje dalyvaujanti institucija, jos kodas) |
Tarpinstitucinės programos tikslas ir jo kodas |
Dalyvaujančios institucijos atitinkamų programų elementai |
Dalyvaujančios institucijos atitinkamų programų elementų kodai ir pavadinimai |
Vertinimo kriterijų |
Dalyvaujančios institucijos panaudoti asignavimai per ataskaitinį laikotarpį (tūkst. litų) |
|
|||||||
planuotosios reikšmės |
faktinės reikšmės |
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|
|||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||||
kodas |
pavadinimas |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
||
|
Uždavinys |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
||
|
Priemonės |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
||
|
Vertinimo kriterijai |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
||
Iš viso tarpinstitucinės programos tikslui |
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Iš viso dalyvavimui tarpinstitucinės programos vykdyme |
|
|
|
|
|
|||||||
|
(Dalyvaujančios institucijos vadovo (Parašas) (Vardas ir pavardė)
ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
______________
Strateginio planavimo metodikos
8 priedas
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 902
redakcija)
KOORDINUOJANČIOS INSTITUCIJOS INFORMACIJA APIE TARPINSTITUCINĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMĄ PAGAL GAUTĄ INFORMACIJĄ PER ________________ ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ
|
||
(tarpinstitucinės programos pavadinimas, Vyriausybės prioritetas) |
||
|
|
|
(tarpinstitucinės programos įgyvendinimą koordinuojanti institucija, jos kodas) |
Tarpinstitucinės programos tikslas ir jo kodas |
Dalyvaujančios institucijos atitinkamų programų elementai |
Dalyvaujančios institucijos atitinkamų programų elementų kodai ir pavadinimai |
Vertinimo kriterijų |
Panaudoti asignavimai per ataskaitinį laikotarpį (tūkst. litų) |
|||||
planuotosios reikšmės |
faktinės reikšmės |
iš viso |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
||||||||
|
|
kodas |
pavadinimas |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Institucija |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Uždavinys |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Priemonės |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
Vertinimo kriterijai |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
Iš viso tarpinstitucinės programos tikslui |
|
|
|
|
|||||
Iš viso tarpinstitucinei programai |
|
|
|
|
(Koordinuojančios institucijos vadovo (Parašas) (Vardas ir pavardė)
ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
______________