Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS AUDITO ĮSTATYMO 28, 44, 60 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 60 STRAIPSNIO 3 DALIES PRIPAŽINIMO NETEKUSIA GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-3407 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS AUDITO ĮSTATYMO 36 IR 43 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XIP-4775(2)
2013 m. balandžio 30 d. Nr. 379
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. kovo 7 d. sprendimo Nr. SV-S-114 1 ir 5 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pritarti Lietuvos Respublikos audito įstatymo 28, 44, 60 straipsnių pakeitimo ir 60 straipsnio 3 dalies pripažinimo netekusia galios įstatymo projekto Nr. XIP-3407 3 straipsniui, tačiau nepritarti šio įstatymo projekto 1 ir 2 straipsniams dėl toliau nurodytos priežasties.
Pakeitus Lietuvos Respublikos audito įstatymo (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233) 28 straipsnio 3 dalį, būtų nustatyta, kad pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugpjūčio 20 d. nutarimo Nr. 802 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos audito įstatymą“ (Žin., 2008, Nr. 98-3791; 2012, Nr. 47-2299) 1 punktą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota atlikti auditorių ir audito įmonių viešąją priežiūrą įstaiga (toliau – Audito ir apskaitos tarnyba) nagrinėja prašymus ir priima sprendimus dėl auditorių profesinės kvalifikacijos, tobulintos ne Lietuvos auditorių rūmų organizuojamuose kursuose, arba išeito lygiaverčio profesinės kvalifikacijos tobulinimo kurso įskaitymo į kursų valandų skaičių. Galiojančiame Lietuvos Respublikos audito įstatyme nustatyta, kad, Lietuvos auditorių rūmams priėmus neigiamą sprendimą dėl lygiaverčių profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursų įskaitymo, auditorius turi teisę pateikti skundą Audito ir apskaitos tarnybai, kurios priimtas sprendimas yra privalomas Lietuvos auditorių rūmams. Taigi galutinai už šią funkciją ir šiuo metu atsakinga Audito ir apskaitos tarnyba. Pagal esamą reglamentavimą sprendimus dėl auditorių kvalifikacijos priima Lietuvos auditorių rūmai, o Audito ir apskaitos tarnyba auditoriaus prašymu gali tokius sprendimus peržiūrėti ne teismo tvarka. Taigi pagal esamą reglamentavimą kvalifikacijos tobulinimo funkcija pavedama Lietuvos auditorių rūmams, o šios funkcijos atlikimo priežiūra – Audito ir apskaitos tarnybai. Nustačius, kad Audito ir apskaitos tarnyba nagrinėja prašymus ir priima sprendimus dėl auditorių profesinės kvalifikacijos, tobulintos ne Lietuvos auditorių rūmų organizuojamuose kursuose, arba išeito lygiaverčio profesinės kvalifikacijos tobulinimo kurso įskaitymo į kursų valandų skaičių, kvalifikacijos tobulinimo funkcijos atlikimas būtų išskaidytas dviem skirtingoms institucijoms ir taptų sudėtingiau administruojamas. Be to, šiai naujai funkcijai atlikti Audito ir apskaitos tarnybai reikėtų papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.
2. Pakartotinai iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos audito įstatymo 36 ir 43 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4775(2) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti šį įstatymo projektą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 7 d. nutarimo Nr. 1330 „Dėl Lietuvos Respublikos audito įstatymo 28, 44, 60 straipsnių pakeitimo ir 60 straipsnio 3 dalies pripažinimo netekusia galios įstatymo projekto Nr. XIP-3407 ir Lietuvos Respublikos audito įstatymo 36 ir 43 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4775(2)“ (Žin., 2012, Nr. 130-6552) 2.1 ir 2.2 punktuose pateiktus pasiūlymus.