LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

 

Į S A K Y M A S

DĖL 406 MHZ COSPAS-SARSAT SISTEMOS LAIVŲ AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ (EPIRB) KODAVIMO, REGISTRAVIMO IR NAUDOJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. kovo 3 d. Nr. 89

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo nuostatas, 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS 74) su 1988 metų pataisomis reikalavimus dėl Globalinės jūrų navigacinės ir saugos sistemos (GMDSS) įdiegimo ir siekdamas išsaugoti žmonių gyvybę jūroje bei užtikrinti saugią laivybą,

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti 406 MHz COSPAS-SARSAT sistemos laivų avarinių radijo plūdurų (EPIRB) kodavimo, registravimo ir naudojimo Lietuvos Respublikoje taisykles (pridedama).

2. Įpareigoti Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivų savininkus (valdytojus):

2.1. iki 1998 m. rugsėjo 1 d. perregistruoti laivuose esančius avarinius radijo plūdurus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinaciniame centre;

2.2. apmokyti kiekvieną laivo įgulos narį naudoti avarinius radijo plūdurus;

2.3. pasikeitus avarinių radijo plūdurų registravimo duomenims, perdavus jį kitam laivui ar praradus plūdurą, nedelsiant apie tai pranešti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinaciniam centrui.

3. Įpareigoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitoną – jūrinio paieškos ir gelbėjimo koordinacinio centro vadovą:

3.1. užtikrinti Lietuvos Respublikoje įregistruotuose laivuose esančių avarinių radijo plūdurų perregistravimą nustatytu laiku;

3.2. nuolat kontroliuoti esančių laivuose avarinių radijo plūdurų registracinius duomenis, jų techninę būklę bei įgulos narių mokėjimą naudoti plūdurus.

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                     ALGIS ŽVALIAUSKAS


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos

1998 03 03 įsakymu Nr. 89

 

406 Mhz COSPAS -SARSAT sistemos laivų avarinių radijo plūdurų (EPIRB) kodavimo, registravimo ir naudojimo Lietuvos Respublikoje

TAISYKLĖS

 

1. Bendroji dalis

 

1.1. Šios taisyklės sudarytos sutinkamai su 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS-74) su 1988 metų pataisomis reikalavimais dėl Globalinės jūrų navigacinės ir saugos sistemos (GMDSS) įvedimo ir nustato 406 MHz COSPAS – SARSAT sistemos avarinių radijo plūdurų (toliau – radijo plūdurai), naudojamų avarinio laivo buvimo vietai nustatyti, kodavimo, registravimo ir naudojimo tvarką.

1.2. Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivų ir jachtų komplektavimo radijo plūdurais tvarką nustato Susisiekimo ministerija.

1.3. Lietuvos Respublikoje įregistruotuose laivuose leidžiama naudoti tiktai ETS 300 066 standarto reikalavimus atitinkančius bei Susisiekimo ministerijos pripažintų tipų radijo plūdurus (šių taisyklių 2 priedas).

 

2. Radijo plūdurų kodavimas

 

2.1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivų radijo plūdurai privalo būti koduoti pagal vieną iš šių metodų:

- jūros protokolas su jūros mobilios tarnybos indentifikatoriumi – toliau tekste – MMSI protokolas (MMSI – Maritime Mobile Service Identity);

- serijos jūros protokolas;

- jūros protokolas su laivo radijo atpažinimo signalu.

Naujų radijo plūdurų kodavimas ir radijo plūdurų perkodavimas vykdomas vadovaujantis MMSI metodais.

2.2. Radijo plūdurai koduojami gaminimo įmonėje arba Susisiekimo ministerijos įgaliotoje įmonėje sutinkamai su COSPAS – SARSAT dokumento C/S T.001 (COSPAS – SARSAT sistemos avariniai radijo plūdurai. Techniniai reikalavimai) nuostatomis.

Kiekviename radijo plūduro pranešime turi būti identifikacijos informacija, susidedanti iš:

- valstybės kodo (trijų skaičių decimalinis numeris);

- protokolo kodo;

- identifikacinių duomenų.

Trumpa informacija apie radijo plūdurų kodavimo tvarką nurodyta šių taisyklių 3 priede.

 

3. Radijo plūdurų registravimas

 

3.1. Visi radijo plūdurai, esantys Lietuvos Respublikoje įregistruotuose laivuose, privalo būti registruoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinaciniame centre (toliau – JPGKC).

3.2. Laivo savininkas privalo operatyviai informuoti JPGKC keičiantis radijo plūdurų registravimo duomenims (savininko kaita, radijo plūduro kaita arba praradimas, ryšių priemonių identifikacinio numerio/simbolio kaita, laivo pavadinimo kaita).

3.3. Pažeidus šių taisyklių 3.1 ir 3.2 punktų reikalavimus, laivas gali būti sulaikytas uoste.

3.4. Lietuvos Respublikoje registruotuose laivuose leidimus naudoti radijo plūdurus kaip elektromagnetines bangas skleidžiančius įrenginius išduoda Valstybinė radijo dažnių tarnyba. Ši tarnyba taip pat skiria laivo stoties šaukinį (atpažinimo signalą) bei MMSI numerį. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinacinis centras registruoja plūdurus ir tvarko jų apskaitą.

3.5. Laivų valstybinės kontrolės uostuose inspektoriai tikrina radijo plūdurų registracinius duomenis.

3.6. Registruodamas laive esantį radijo plūdurą, laivo savininkas privalo pateikti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinaciniam centrui radijo plūduro registravimo kortelę (šių taisyklių 1 priedas).

3.7. Registravimo kortelę galima gauti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinaciniame centre (adresas ir telefonai – šių taisyklių 1 priede).

3.8. Pildant radijo plūduro registravimo kortelę, nurodoma visa informacija pagal kortelės grafas.

3.9. Informaciją apie radijo plūdurų registravimo tvarką teikia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinacinis centras.

3.10. Perduodant anksčiau registruotą radijo plūdurą iš vieno laivo į kitą, reikia jį perregistruoti ir (išskyrus atvejus, kai radijo plūduras koduotas pagal serijos jūros protokolą) perkoduoti. Norint tai padaryti, būtina įteikti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinaciniam centrui radijo plūduro registracinę kortelę, kaip buvo nurodyta aukščiau, tiktai pavadinimo „406 MHz COSPAS – SARSAT avarinio radijo plūduro registravimo kortelė“ vietoje nurodyti „406 MHz COSPAS – SARSAT avarinio radijo plūduro perregistravimo kortelė“.

3.11. Radijo plūdurai, kurie pradėti naudoti prieš įsigaliojant šioms taisyklėms, turi būti įregistruoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinaciniame centre iki 1998 metų rugsėjo 1 dienos.

3.12. Kiekvienas registruotas radijo plūduras turi turėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinacinio centro patvirtintą registravimo kortelės kopiją.

 

4. Radijo plūdurų naudojimas

 

4.1. Radijo plūdurų, atsižvelgiant į jų konstruktyvias ypatybes, montavimo ir eksploatavimo tvarką laivuose nustato radijo plūduro Eksploatacijos instrukcija.

4.2. Kiekvienas laivo įgulos narys turi būti apmokytas naudoti avarinius radijo plūdurus.

4.3. Esančius laive radijo plūdurus draudžiama aktyvinti, jeigu laivui negresia avarinė situacija.

4.4. Radijo plūduro klaidingo aktyvinimo atveju, jeigu yra pagrindas galvoti, kad avarinis signalas perduotas arba radijo plūduras prarastas, būtina nedelsiant informuoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paieškos ir gelbėjimo koordinacinį centrą (šių taisyklių 1 priedas).

4.5. Radijo plūdurų techninis aptarnavimas vykdomas vadovaujantis įmonės – gamintojos Eksploatacijos instrukcijos reikalavimais.

4.6. Radijo plūdurai tikrinami reguliariai, sutinkamai su Laivų techninės priežiūros taisyklių ir eksploatacijos instrukcijų reikalavimais.

4.7. Išnaudoti ličio srovės šaltiniai sunaikinami Aplinkos apsaugos ministerijos normatyviniuose aktuose apie kenksmingų medžiagų laikymą nustatyta tvarka.

4.8. Bendrosios žinios apie COSPAS – SARSAT sistemą nurodytos šių taisyklių 3 priede.

_____________


1 priedas

406 MHz COSPAS-SARSAT AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ

REGISTRAVIMO KORTELĖ

1-Informacija apie gamintoją/platintoją:

Gamintojas:.________________________ Modelis:_______________________________

COSPAS-SARSAT tipo pripažinimo Nr.______    Ser.Nr.___________________________

Gamintojo, tarpininko arba agento adresas:..............................................................................

..........................................................................

Tel.:..........................................................................

Faks.:........................................................................

Jeigu plūduras yra (prašom pažymėti v)

□ - jūros (EPIRB), prašom užpildyti sekcijas 2 arba 3; arba

□ - aviacijos (ELT), prašom užpildyti sekcijas 2 ir 4; arba

□ - personalinis (PLB), prašom užpildyti sekcija, 2.

Unikalus 15-ženklis heksadecimalinis plūduro identifikavimo kodas įrašomas šiuose langeliuose 1-15

(digitalinio pranešimo 26 - 85 bitai)

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

2 - Informacija apie naudotoją:

Savininko vardas, pavardė:......................................... adresas:..............................................................

................................................................................................................................................................

Telefonas (namuose):................................................. (darbe):...............................................................

Kontaktinis telefonas pavojaus atveju:

Vardas, pavardė:............................................. Vardas, pavardė:............................................................

Telefonas (namuose):..................................... Telefonas (namuose):....................................................

Telefonas (darbe):.......................................... Telefonas (darbe):...........................................................

 

3 - EPIRB: Informacija apie laivą

Laivo pavad.;___________________________

Laivo reg. Nr.:__________________________

Atpažinimo signalas:_____________________

MMSI numeris (9 skaičiai):________________

Laivo ilgis:_________Bruto tonažas:_______ _

Įregistruotas uoste:______________________

Maksimalus □ - mažiau kaip 5

asmenų skaičius □ - 5 iki 25

laive:                            □ - daugiau kaip 25

□ Burinis □ variklis viduje □ variklis išorėje

□ kitoks, apibūdinti:_____________________

Laivo spalva:____________________________

Ryšiai/navigacija (prašom pažymėti v):

VHF □, MF □, HF □, DSC □

Inmarsat - A □,   - B □,   - C □,  - M □,

Inmarsat telefono numeriai:______________

______________

______________

kiti (pvz., mob. tėl.):_____________________

Globalinės Nav.Pav.Sistemos (GPS/Glonass)   □ Kitos pagrindinės navigacinės sist.:___________

4 - ELT: Informacija apie lėktuvą

Tipas:__________________________________

Lėktuvo reg. ženklai:______________________

arba lėktuvo naudotojas:___________________

(3 raidžių kodas)

Įregistruotas aerouoste:____________________

Maksimalus                   □- mažiau kaip 5 asmenų skaičius             □ - 5 iki 25

lėktuve:                          □ - daugiau kaip 25

Lėktuvo spalva:__________________________

Ryšiai/navigacija (prašom pažymėti v):

VHF  □,    UHF  □,    HF □,

Satcom Balss  □ Datų □

VOR □,         DME □,         ADF □

Inercinė Nav. □  RNAVO Glonass/GPS □

Kitos navigacinės sistemos:_______ _________

__________ _________________

Registravimo kortelės antroji pusė

 

5 - Instrukcija pirkėjui / naudotojui

 

Jūsų įsigytas 406 MHz COSPAS - SARSAT avarinis radijo plūduras turi būti registruotas KVJU paieškos ir gelbėjimo koordinaciniame centre (adresas ir telefonai nurodyti apačioje), kad informacija apie jūsų laivą ar jachtą avarijos atveju būtų prieinama atitinkamoms gelbėjimo tarnyboms.

 

Ši registravimo kortelė naudojama pranešant apie savininko kaitą arba radijo plūduro

perkėlimą į kitą laivą ar jachtą.

 

Jeigu jūsų radijo plūduras perkoduotas, pirmutinis unikalinis 15-ženklis heksadecimalinis plūduro identifikavimo kodas įrašomas langeliuose 1-15 (digitalinis pranešimas 26-85 bitai).

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

Klaipėdos valstybinio jurų uosto

paieškos ir gelbėjimo

koordinacinis centras

 

Zauerveino g. 18,

5813 Klaipėda, Lietuva

(24 valandas)

Telefonas (avarinis): +3 706 29 60 62

Telefonas/faksas: +3 706 35 6344

Telefonas (mob.):

Faksas: +3 70635 63 44

Tlx: 278348 ODE-11

 

Šis avarinis radijo plūduras yra įregistruotas KVJU paieškos ir gelbėjimo koordinaciniame centre 19____m.____________mėn.____d., įregistravimo Nr.                  .

 

 

(įregistravusio pareigūno parašas, v. r. ir pavardė)

 

______________


2 priedas

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos COSPAS-SARSAT pripažinti 406 MHz radijo plūdurų modeliai

 

Firma - gamintojas

Modelis

C/S Klasė (a)

Laisvai išplaukiantis r/ plūduras (B)

Nelaisv. išpl. r/plūd. (N)

ACR Electronics Inc.

RLB-23

RLB-24

RLB-23E1

RLB - 27 arba Satellite 406 (žr.Past.c)

RLB - 23 arba Satellite 406 (žr.Past.c)

2

2

1

1 ar 2

1 ar 2

B

 

B

B

 

N

 

 

N

Alden Electronics Inc.

(žr.PR Teltech Ltd.)

SATFIND-406 TM M

SATFIND -406 TM Survival EPIRB

2

2

B

 

N

Anritsu corp.

RJ301A (žr, NEC REB - 22)

2

B

 

Botova Electr. Co.

SEVT-406

2

B

 

Caledonian Aieborne Systems Ltd.

CPT - 600M (žr. Pastaba c)

CPT-600N

1 ar 2

2

B

B

 

CEIS TM

BSU 85

BSP 86

M 02

S06

M04

MT06

P-07

MO5 Sealife (žr. Pastaba c)

MO56

2

2

1

2

2

2

2

1 ar 2

2

 

B

B

B

B

 

B

B

B

N

 

 

 

 

N

ENA Telecomunicationes SA.

ENASAT-4O6A

ENASAT-4O6M

2

2

B

 

N

Japan Radio Co Ltd.

JQE-2A

JQE-2A

JQE-3A

1

2

2

B

B

B

 

Jotron Electronics A.S.

Tron 30S

Tron 30S mkll

2

2

B

B

 

Litton Special Devices

948 (žr. Pastaba d)

948 (žr. Pastaba d)

952-02 (žr. Pastaba d)

952-01 (žr. Pastaba d)

2

2

2

2

B

 

 

B

 

N

N

LokataLtd.

406 P

406 M

406 H

406 P (Y)

406 M (Y)

406 H (Y)

406 PF (Y)

Honeywell ECB

406 MH (Y)

406 M (Y) E

406 MH (Y) E

406 – 2A arba 406-2AH

406 – 2M

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

B

 

 

B

 

 

B

 

B

B

N

N

 

N

N

 

N

N

 

N

 

 

N

McMurdo Ltd.

Locat LTD 61

Locat ITD 62

Locat LTD 61A

Locat LTD 62A

2

2

2

2

B

 

B

 

N

 

N

MPR Teltech Ltd.

SATFIND – 406 TMM   (žr. Past.e)

SATFIND - 406 TM Survival EPIRB

2

2

B

B

 

N

Musson Co.

APB-MK

ARB-M

Musson-501 (žr.Past. c)

Cospas-ARB-MKl

2

2

1 ar 2

2

B

B

B

B

 

NEC Radio & Elec. Ltd.

REB-22              (žr.Past.f)

REB-23-01 (žr.Pastg)

REB-23-02

REB-24

2

2

2

2

B

B

 

 

N

N

Nova Marine Systems LTD

RT160M              (žr.Past.h)

RT161M

RT160

RT161

RT260M               (žr.Past. i)

RT260                   (žr. Past. j)

1

2

1

2

2

2

B

B

 

 

B

 

 

N

N

 

N

Sextant

SDT406M

(modelis netiek ražots)

 

 

 

SERPE -IESM

Kannad 406

Kannad 406S               (žr.Past. c)

Kannad 406S               (žr.Past. k)

Kannad 406F

Kannad 406 F vai P     (žr. Past. c)

Kannad 406 F vai P

Kannad 406 FH vai PH (žr. Past. l)

2

1 ar 2

2

2

1 ar 2

2

2

 

 

 

B

B

B

B

N

N

N

Skanti

TP2

1

B

 

TOYO Communication Eguipment Co. Ltd.

C-2277                (žr.Past. m)

2

B

 

Yaroslavsky Radio Engineering Works

ARB - MKS "Afalina"

 

 

 

 

PASTABOS:

a)        COSPAS - SARSAT (C/S) klasės (darbo temperatūrų diapazonas):

klasė 1: nuo -40°0 iki +55°C;

klasė 2: nuo -20°C iki + 55°Q

b)        gamintojas nusako, kad montavimo parametrai COSPAS - SARSAT specifikacijoje ir radijo plūdurų tipo pripažinimo patikrinimuose nenurodomi;

c)        radijo plūduro klasė (1 arba 2) priklauso nuo įmontuoto maitinimo bloko;

d)        1996 metų sausio 31 dieną firma Litton Special Devices pranešė, kad vietoj modelių 948 ir 952 išleistų naujų modelių pavadinimai bus pranešti;

e)        projektavusi firma MPR Teltech Ltd., gamina ir parduoda firma Aldeo Electronics;

f)         taipogi parduodamas kaip modelis Anritsu RJ301A ir ZENICALL EP;

g)        taipogi parduodamas kaip modelis Anritsu RJ302A ir ZENICALL-F; h)       taipogi parduodamas kaip modelis Mc Murdo RB406;

i)        taipogi parduodamas kaip modelis Newcom NC-270 ir Tellumat PT280-A;

j)   .    taipogi parduodamas kaip modelis Newcom NC-270a ir Tellumat PT280-M;

k)       taipogi parduodamas kaip modelis Rescuer 406 S;

1)        taipogi parduodamas kaip modelis Rescuer 406 P ir kaip DEBEG 3540;

m)      taipogi parduodamas kaip modelis Furuno FSO-400.

Šiuos duomenis COSPAS - SARSAT sekretoriatas publikavo 1996 metų kovo mėnesį.

______________


3 priedas

 

BENDROSIOS ŽINIOS APIE COSPAS-SARSAT SISTEMĄ

 

Tarptautinė satelitinė sistema COSPAS-SARSAT numatyta tam, kad iš bet kurio pasaulio rajono būtų galima priimti avarinių radijo plūdurų signalus, atpažinti į nelaimę pakliuvusį objektą ir automatiškai pagal šiuos signalus nustatyti avarijos vietos geografines koordinates bei pranešti apie avariją paieškos – gelbėjimo tarnyboms.

COSPAS – SARSAT sistema sudaryta iš:

- avarinių radijo plūdurų, kurie dirba avariniuose 406,025 MHz ir 121,5 MHz dažniuose ir numatyti avarinių signalų perdavimui;

- COSPAS tipo (Rusijos) ir SARSAT tipo (JAV) dirbtinių Žemės palydovų (DŽP), kurie žemomis poliarinėmis orbitomis apskrenda Žemę (aukštis 800-1000 km), priima ir apdoroja avarinių radijo plūdurų signalus bei perduoda informaciją informacijos priėmimo ir apdorojimo stotims (IPAS). Pranešimus nuo 406 MHz radijo plūdurų pirmiausia apdoroja DŽP procesoriai, po to jie patenka į borto siųstuvą skubiai retransliacijai ir paraleliai į DŽP atminties įrengimus sekantiems perdavimams. Pranešimus nuo 121,5 MHz radijo plūdurų DŽP retransliuoja iškart, gavus pranešimą, be apdorojimo, ir juos IPAS gali priimti tiktai tada, jeigu radiomatomumo zonoje vienu metu yra 121,5 MHz radijo plūduras – DŽP – IPAS;

- informacijos priėmimo ir perdavimo stoties (IPAS), kuri vykdo informacijos, gautos iš COSPAS – SARSAT DŽP, priėmimą, apdorojimą ir nustato avarijos vietos koordinates. IPAS užtikrina signalų priėmimą ir koordinačių nustatymą iš:

- 406 MHz radijo plūdurų, kurie yra bet kurioje žemės rutulio vietoje;

- 121,5 MHz radijo plūdurų, jeigu jie yra IPAS radiomatomumo zonoje (šios zonos radiusas – apie 2500 km);

- sistemos koordinacinio centro, kuris apdoroja iš IPAS gautą informaciją ir užtikrina bendradarbiavimą su paieškos – gelbėjimo tarnybomis bei kitais sistemos koordinaciniais centrais.

Didžioji dalis 406 MHz radijo plūdurų yra dviejų dažnių – 121,5/406 MHz radijo plūdurai (nors 121,5 MHz dažnio naudojimas nėra būtinas). Jeigu radijo plūduras dirba abiem dažniais, tai pakankamai aprūpintos paieškos ir gelbėjimo tarnybos, panaudodamos pelengatorius, bei netoliese skrendantys lėktuvai sugeba greičiau atrasti pakliuvusius į nelaimę.

Nuo 1996 metų gegužės mėnesio Lietuva yra Norvegijos IPAS aptarnavimo zonoje. Į KVJU paieškos ir gelbėjimo koordinacinį centrą (dirba ištisą parą) patenka visi COSPAS – SARSAT sistemos Lietuvos teritorijoje priimti pavojaus signalai. Atrasti ir suteikti pagalbą tėra grynai technikos klausimas ir tiesioginė gelbėjimo padalinių užduotis.

Tuo atveju, kai Lietuvoje registruotas radijo plūduras pradeda perduoti aliarmo signalus už Lietuvos teritorijos, atsakingos atitinkamos šalies tarnybos susisiekia su aukščiau minėtu koordinaciniu centru dėl papildomos informacijos apie laivą.

Populiarūs vadinamieji „Personaliniai radijo plūdurai“, kuriuos galima paimti su savimi į kalnus, džiungles, laivą. Šių radijo plūdurų veikimo principas toks pat kaip jau minėtas.

 

Radijo plūdurų kodavimo protokolai.

MMSI protokolas.

MMSI yra devynių skaičių kombinacija, iš kurių trys pirmieji yra valstybės kodas (Lietuvos kodas – 277), šeši kiti – laivo indentifikacinis numeris. Kodavimui naudojamas Valstybinės radijo dažnių tarnybos laivui paskirtas MMSI numeris.

Papildomai MMSI būtina įkoduoti šią informaciją:

- konkretaus esančio laive radijo plūduro eilės numeris;

- radijo plūdure įmontuoto radijo įrengimo aktyvizavimo tipas.

Radijo plūduras, kuris yra laive ir yra koduotas pagal MMSI protokolą, negali būti perkeltas ant kito laivo, neperprogramuojant numerio.

Serijos jūros protokolas.

Serijos indentifikavimo numeris yra kombinacija iki septynių skaičių.

Kiekvienam radijo plūdurui su serijos Jūros protokolu turi būti savas indentifikacinis numeris ir jį paskiria gaminanti įmonė.

Papildomai serijos identifikaciniam numeriui turi būti įkoduota ši informacija:

- valstybės kodas;

- COSPAS-SARSAT sertifikato numeris, kuriuo pripažintas radijo plūduro tipas;

- radijo plūdure įmontuoto radijo įrengimo aktyvizavimo tipas.

Konkrečiam radijo plūdurui su serijos jūros protokolu paskirtas serijos identifikavimo numeris neturi pasikartoti ant kitų radijo plūdurų, taipogi neturi būti perprogramuotas į kitą radijo plūdurą juos pakeičiant.

Jūros protokolas su laivo atpažinimo signalu.

Laivo radijo atpažinimo signalą kiekvienam laivui paskiria laivą registruojanti valstybė. Šis atpažinimo signalas gali būti įkoduotas radijo plūduro pranešime dviem būdais (žiūrėti „radijo atpažinimo signalo protokolas“ dokumente C/S T.001).

Papildomai laivo radijo atpažinimo signalui turi būti įkoduota ši informacija:

- valstybės kodas;

- konkretaus esančio laive radijo plūduro eilės numeris.

_____________