LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. BALANDŽIO 20 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-160 „DĖL PARAMOS KAIMO BENDRUOMENIŲ VEIKLAI REMTI TEIKIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2013 m. gegužės 6 d. Nr. 3D-329

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. balandžio 20 d. įsakymą Nr. 3D-160 „Dėl Paramos kaimo bendruomenių veiklai remti teikimo taisyklių“ (Žin., 2006, Nr. 48-1752; 2011, Nr. 46-2196; Nr. 79-3884; 2012, Nr. 36-1797; 139-7143) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

ĮSAKYMAS

DĖL PARAMOS KAIMO BENDRUOMENIŲ ir KAIMO BENDRUOMENIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLAI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Atsižvelgdamas į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 (Žin., 2010, Nr. 132-6743; 2011, Nr. 161-7663), ir siekdamas skatinti kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklą,

t v i r t i n u Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                     Vigilijus Jukna

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 3D-160

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 3D-329 redakcija)

 

PARAMOS KAIMO BENDRUOMENIŲ ir KAIMO BENDRUOMENIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLAI TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai (toliau – parama) teikimo iš valstybės biudžeto lėšų sąlygas ir tvarką. Taisyklės parengtos vadovaujantis Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosiomis administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 (Žin., 2010, Nr. 132-6743; 2011, Nr. 161-7663) (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės).

2. Parama, teikiama pagal šias Taisykles, skiriama iš valstybės biudžeto lėšų.

3. Paramos, teikiamos pagal šias Taisykles, tikslas – teikti finansinę paramą kaimo bendruomenių ir jų asociacijų projektams, kurie rengiami kaimo gyventojų iniciatyvai skatinti ir viešiesiems poreikiams tenkinti.

 

II. TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

4. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

Agentūros TERPAS – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento Teritorinis paramos administravimo skyrius.

Centras – Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras.

Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

PAK – Projektų atrankos komitetas.

Kiti Taisyklėse vartojami sutrumpinimai apibrėžiami šiose Taisyklėse ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Kaimo bendruomenių asociacija – šalies, savivaldybės lygmeniu kaimo bendruomenes siejantis Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo (Žin., 2004, Nr. 25-745) nustatyta tvarka įregistruotas pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės juridinis asmuo, koordinuojantis savo narių veiklą, atstovaujantis jų interesams ir juos ginantis arba tenkinantis kitus viešuosius poreikius.

Kaimo bendruomenė – kaimo vietovės gyventojai, siejami bendrų gyvenimo kaimynystėje poreikių ir interesų. Kaimo bendruomenė, siekianti gauti finansinę paramą, turi Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo arba Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) nustatyta tvarka įsteigti bendruomeninę organizaciją, kurios paskirtis – per iniciatyvas įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje.

Mokėjimo prašymas – paramos gavėjo užpildytas ir Agentūrai teikiamas jos nustatytos formos prašymas apmokėti projekto išlaidas.

Paramos paraiška  nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti ministerijai pareiškėjas, siekiantis gauti paramą iš valstybės biudžeto lėšų.

Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka visus reikalavimus paramai iš valstybės biudžeto lėšų gauti ir kuriam skiriama ši parama.

Pareiškėjas – teritoriniu lygmeniu veikiantis juridinis asmuo, nustatyta tvarka pateikęs ministerijai užpildytą paramos paraišką.

Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose esama informacija, ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.

Projektų atrankos komitetas – pareiškėjų pateiktų projektų atranką vykdantis komitetas.

Tinkamumo kriterijus – požymis, pagal kurį nustatomas pareiškėjo ar projekto tinkamumas gauti paramą iš valstybės biudžeto lėšų.

Viešoji erdvė – visuomenės bendriesiems interesams skirta erdvė.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

III. GALIMI PAREIŠKĖJAI, REMIAMOS VEIKLOS IR PARAMOS DYDIS

 

6. Galimi pareiškėjai:

6.1. kaimo bendruomenės paramai pagal šių Taisyklių 7.1 arba 7.2, arba 7.3 punkte nurodytą veiklos sritį gauti;

6.2. kaimo bendruomenių asociacijos paramai pagal šių Taisyklių 7.3 punkte nurodytą veiklos sritį gauti.

7. Parama skiriama šioms veiklos sritims remti:

7.1. kaimo vietovėje esančioms viešosioms erdvėms sutvarkyti ir prižiūrėti, pritaikant kaimo gyventojų poreikiams;

7.2. kaimo bendruomenės verslumo projektams įgyvendinti kaimo bendruomenei priklausančiose patalpose;

7.3. kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų materialinei techninei bazei stiprinti ir (arba) sukurti.

8. Didžiausia paramos suma vienam projektui įgyvendinti:

8.1. pagal 7.1 punkte nurodytą veiklos sritį ir 7.2 punkte nurodytą veiklos sritį atskirai negali viršyti 25 000 Lt (dvidešimt penkių tūkstančių litų);

8.2. pagal 7.3 punkte nurodytą veiklos sritį negali viršyti 10 000 Lt (dešimt tūkstančių litų).

9. Valstybės biudžeto lėšomis kompensuojama iki 90 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų, neviršijant Taisyklių 8 punkte nurodytos didžiausios paramos sumos. Valstybės biudžeto lėšomis nekompensuojama tinkamų finansuoti išlaidų dalis apmokama paramos gavėjo lėšomis.

10. Vienas projektas gali būti įgyvendinamas tik pagal vieną veiklos sritį, nurodytą Taisyklių 7 punkte.

 

IV. PROJEKTŲ IR PAREIŠKĖJŲ TINKAMUMO KRITERIJAI

 

11. Tinkamumo kriterijai, taikomi projektams:

11.1. projektas atitinka vieną iš Taisyklių 7 punkte nurodytų veiklos sričių ir 16 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas;

11.2. projektas įgyvendinamas pareiškėjo atstovaujamoje teritorijoje;

11.3. projektas yra viešojo pobūdžio, susijęs su daugumos kaimo vietovės gyventojų interesų tenkinimu.

12. Tinkamumo kriterijai, taikomi pareiškėjui:

12.1. įregistruotas viešuoju juridiniu asmeniu Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

12.2. neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), neskolingas Valstybinio socialinio draudimo fondui;

12.3. tvarko buhalterinę apskaitą;

12.4. nėra gavęs ir nesiekia gauti paramos projekte numatytoms išlaidoms finansuoti iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos (toliau – ES) programų;

12.5. nekilnojamasis turtas, t. y. pastatai ir žemė, kuriam remontuoti, įrengti ar tvarkyti prašoma paramos, yra valdomas teisėtais pagrindais ne trumpesnį kaip 6 metų laikotarpį nuo paramos paraiškos įregistravimo datos. Sutartys, kurių pagrindu valdomas nekilnojamasis turtas, įstatymų nustatyta tvarka turi būti registruotos Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Tais atvejais, kai paramos prašoma šių Taisyklių 7.1 punkte numatytai veiklai įgyvendinti, valstybinė žemė turi būti priskirta neprivatizuojamai žemei ir valstybinės žemės patikėtinio sprendimu turi būti leista valstybinėje žemėje įgyvendinti projektą ne trumpiau kaip 6 metus nuo paramos paraiškos įregistravimo datos;

12.6. pateikė projekte numatytų išlaidų vertės nustatymo patvirtinimo dokumentus (komercinius pasiūlymus arba viešai tiekėjų pateiktą informaciją (internete, informacinėje medžiagoje ir pan.);

12.7. pateikė projekto poreikio patvirtinimo dokumentų (kaimo gyventojų poreikio tyrimo, apklausos, visuotinio kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių susirinkimo, kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos valdybos ar kito valdymo organo susirinkimo protokolo) kopijas;

12.8. per paskutinius vienerius kalendorinius metus iš valstybės biudžeto nebuvo skirta ir išmokėta lėšų projektui įgyvendinti pagal šias Taisykles;

12.9. kaimo bendruomenė ar kaimo bendruomenių asociacija registruota Juridinių asmenų registre ne trumpiau kaip vienus metus iki paraiškos pateikimo įregistravimo datos;

12.10. kaimo bendruomenė turi ne mažiau kaip 15 narių;

12.11. kaimo bendruomenių asociacija vienija ne mažiau kaip 2/3 Lietuvoje, rajone (savivaldybėje) Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo (Žin., 2004, Nr. 25-745) nustatyta tvarka įregistruotų kaimo bendruomenių. Kaimo bendruomenių skaičius nustatomas vadovaujantis Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro svetainėje (www.zmmc.lt) pateikiama Lietuvos kaimo bendruomeninių organizacijų ir jas vienijančių asociacijų informacine baze;

12.12. įsipareigoja:

12.12.1. nelikviduoti kaimo bendruomenės arba kaimo bendruomenių asociacijos 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;

12.12.2. neatlikti projekte numatytos pagrindinės veiklos pakeitimo, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įsigyto, remontuoto, įrengto ar tvarkyto turto trumpiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;

12.12.3. saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;

12.12.4. gavęs paramą Taisyklių 7.2 punkte nurodytai veiklai įgyvendinti, gauti projekte numatytos verslo rūšies vykdymui reikalingus leidimus ir kartu su mokėjimo prašymu juos pateikti Agentūrai bei per 12 mėnesių nuo mokėjimo prašymo pateikimo pradėti vykdyti projekto paraiškoje numatytą veiklą ir pateikti Agentūrai Veiklos rezultatų ataskaitą, parengtą vadovaujantis Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinės kampanijos dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 (Žin., 2004, Nr. 171-6342; 2008, Nr. 120-4566; 2010, Nr. 147-7539);

12.12.5. turtą, kuriam įsigyti, remontuoti, įrengti ar tvarkyti yra suteikta parama, projekto įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros metu, trumpiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, naudoti pagal paskirtį kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos poreikiams tenkinti.

13. Pagal šias Taisykles einamaisiais metais pareiškėjas gali teikti vieną paramos paraišką ne daugiau kaip vienam projektui įgyvendinti.

14. Parama negali būti skiriama, jei projektas arba pareiškėjas neatitinka šių Taisyklių III, IV ir V skyriuose keliamų reikalavimų.

V. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

15. Paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir projektui įgyvendinti būtinos išlaidos, kurios yra suplanuotos įvertinus rinkoje esančias kainas, atsižvelgiant į numatytus pasiekti projekto rezultatus ir pagrįstos projekto paraiškoje.

16. Tinkamos finansuoti laikomos šios projekto išlaidos, patirtos nuo sprendimo skirti paramą priėmimo:

16.1. pagal Taisyklių 7.1 punkte nurodytą veiklos sritį:

16.1.1. statybos darbų, prekių ir paslaugų, susijusių su viešųjų erdvių (išskyrus pastatus) tvarkymu ir pritaikymu kaimo gyventojų poreikiams, pirkimas;

16.1.2. įrenginių, įrankių, mechanizmų nuoma;

16.1.3. įrenginių, įrankių, mechanizmų pirkimas projekto veikloje planuojant vykdyti viešųjų erdvių priežiūrą (bendra kompensuojamų įsigijimo išlaidų suma iki 3000 Lt (trys tūkstančiai litų);

16.1.4. projekto veiklos viešinimas (kompensuojama iki 200 Lt (du šimtai litų) viešinimo išlaidų);

16.2. pagal Taisyklių 7.2 punkte nurodytą veiklos sritį:

16.2.1. įrangos ir technologinių įrengimų įsigijimas ir parengimas naudoti;

16.2.2. statybinių medžiagų įsigijimas;

16.2.3. statybos darbų pirkimas (kompensuojama iki 50 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų);

16.2.4. projekto veiklos viešinimas (kompensuojama iki 200 Lt (du šimtai litų) viešinimo išlaidų);

16.3. pagal Taisyklių 7.3 punkte nurodytą veiklos sritį:

16.3.1. kompiuterinės įrangos, programinės įrangos, spausdintuvo įsigijimas, neviršijant pagrindinės kompiuterinės įrangos ir programinės įrangos didžiausiųjų įkainių, nustatytų Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 (Žin., 2007, Nr. 78-3158; 2008, Nr. 122-4638; 2009, Nr. 125-5414);

16.3.2. multimedijos projektoriaus, įskaitant ekraną, įsigijimas (kompensuojama iki 2500 Lt (du tūkstančiai penki šimtai litų) įsigijimo išlaidų);

16.3.3. daugiafunkcio spausdintuvo įsigijimas (kompensuojama iki 1000 Lt (vienas tūkstantis litų) įsigijimo išlaidų);

16.3.4. renginių įgarsinimo įrangos (mikrofono, dviejų garso kolonėlių, daugiafunkcio muzikinio pulto, stiprintuvo) įsigijimas (kompensuojama iki 3000 Lt (trys tūkstančiai litų) įsigijimo išlaidų);

16.3.5. biuro baldų įsigijimas;

16.3.6. projekte numatyto įsigyti ilgalaikio turto apsaugos priemonių (apsauginių žaliuzių, grotų, apsauginės signalizacijos) įsigijimas ir montavimas;

16.3.7. projekto veiklos viešinimas (kompensuojama iki 200 Lt (du šimtai litų) viešinimo išlaidų).

17. Ilgalaikis turtas, kuriam įsigyti anksčiau buvo suteikta parama iš nacionalinių ir ES programų lėšų ir kurį įgyvendinant projektą numatyta pakeisti, turi būti nusidėvėjęs, pagal Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992) 1 priedėlyje nustatytus Ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvus.

18. Pareiškėjams, nevykdantiems ekonominės veiklos, neužsiregistravusiems PVM mokėtojais ir neturintiems teisės į PVM atskaitą, prekių, paslaugų ir darbų, kompensuojamų pagal šias Taisykles, pirkimo (arba) importo PVM kompensuojamas, kai jie sutartyje su Agentūra įsipareigoja šio PVM neišskaičiuoti užsiregistravę PVM mokėtojais ir nesiekti jo susigrąžinti iš valstybės biudžeto.

19. Perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus.

20. Atsiskaitymai su prekių tiekėjais, paslaugų teikėjais ir darbų rangovais turi vykti tik per finansines institucijas.

 

VI. PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

21. Ministerija „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir interneto svetainėje www.zum.lt paskelbia apie Paraiškų skirti paramą kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai (toliau – paramos paraiška) priėmimą. Pareiškėjai, norintys gauti paramą, per skelbime nustatytą laiką paramos paraiškas pateikia Centrui (Universiteto g. 8A,
LT-53341 Akademija, Kauno r.). Paramos paraiškos pildomos pagal nustatytą paramos paraiškos formą (1 priedas) ir Paraiškos skirti paramą kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai pildymo instrukciją (2 priedas).

22. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine ir elektronine (įrašyta į kompiuterinę laikmeną Word formatu) forma (kitokios formos paramos paraiška nepriimama ir grąžinama pareiškėjui). Jeigu paramos paraiškos originalo ir paramos paraiškos elektroninio varianto duomenys nesutampa, vertinant paramos paraišką vadovaujamasi popierinėje paramos paraiškoje pateiktais duomenimis.

23. Paramos paraiška ir pridedami dokumentai pateikiami užpildyti lietuvių kalba.

24. Užpildytą paramos paraišką, pasirašytą pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens, pridedamus dokumentus ir raštą su jame nurodytais teikiamais dokumentais ir jų lapų skaičiumi bei paramos paraiškos elektroninę formą pareiškėjas privalo pateikti asmeniškai arba per įgaliotą asmenį, atsiųsti per kurjerį arba paštu registruota pašto siunta. Kitais būdais (faksu, elektroniniu paštu ir kt.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos ir grąžinamos pareiškėjui. Pateikiamas vienas, susegtas į bylą, originalus paramos paraiškos egzempliorius.

25. Prie užpildytos paramos paraiškos būtina pridėti šiuos dokumentus (kopijos turi būti patvirtintos paramos paraišką teikiančio pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens parašu, nurodant, kad kopija tikra):

25.1. juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopiją;

25.2. juridinio asmens steigimo dokumentų, t. y. įstatų ar kitų dokumentų, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262), kopijas;

25.3. nekilnojamojo turto teisėto valdymo dokumentus:

25.3.1. VĮ Registrų centro pažymėjimo apie nekilnojamojo daikto ir daiktinių teisių į jį įregistravimą Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre kopiją;

25.3.2. nekilnojamojo turto valdymo sutarčių, kuriomis patvirtinamas nekilnojamojo turto valdymo teisėtumas ir kurios sudarytos ne mažiau kaip 6 metų laikotarpiui nuo paramos paraiškos įregistravimo datos, kopijas (kartu pateikiama VĮ Registrų centro pažyma apie sutarčių įregistravimą Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre);

25.3.3. projektą įgyvendinant valstybinėje žemėje, valstybinės žemės patikėtinio sprendimo leisti pareiškėjui įgyvendinti projektą ir vykdyti remiamą veiklą ne mažiau kaip 6 metus nuo paramos paraiškos įregistravimo datos kopiją;

25.4. projekte numatytų išlaidų vertės pagrindimo dokumentus (komercinio pasiūlymo kopija arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, informacinėje medžiagoje ir pan.);

25.5. projekto poreikio patvirtinimo dokumentų (pvz., kaimo gyventojų poreikio tyrimo, apklausos, visuotinio kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių susirinkimo ar kito kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos valdymo organo susirinkimo protokolo) kopijas;

25.6. ataskaitinių finansinių metų veiklos balanso kopiją;

25.7. dokumento, kuriuo įrodomas pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo pareiškėjui teisinis pagrindas, kopiją.

26. Pareiškėjas, užregistravęs paramos paraišką, gali raštu kreiptis į Centrą dėl pateiktos paramos paraiškos atšaukimo ir pateikti naują paramos paraišką kvietimo teikti paramos paraiškas metu.

27. Informacija apie gautas paramos paraiškas skelbiama Centro (www.zmmc.lt) interneto svetainėse nurodant paramos paraiškos registracijos numerį, pareiškėjo pavadinimą, atstovaujamą vietovę, projekto pavadinimą.

 

VII. PARAMOS PARAIŠKOS DUOMENŲ TIKRINIMAS IR PARAMOS PARAIŠKOS vertinimas

 

28. Už paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų vertinimą atsakingas Centras.

29. Paramos paraiška turi būti įvertinta ne ilgiau kaip per 30 darbo dienų nuo paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos.

30. Paramos paraiškos vertinimo procesą sudaro du etapai:

30.1. projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas;

30.2. projekto kokybės ir naudos vertinimas.

31. Vieno projekto administracinės atitikties ir tinkamumo bei kokybės ir naudos vertinimus atlieka du Centro direktoriaus įsakymu paskirti vertintojai (toliau – vertintojai).

32. Paramos paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška tinkamai užpildyta, pateikti Taisyklėse nurodyti dokumentai ir informacija ir ar pareiškėjas ir projektas atitinka Taisyklių III, IV ir V skyriuose nustatytus kriterijus.

33. Projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas atliekamas pagal tikrinimo lentelę (3 priedas), įrašant į ją duomenis.

34. Jeigu paramos paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo metu nustatoma, kad pateikti ne visi reikalingi dokumentai ir (ar) duomenys arba paramos paraiška užpildyta netinkamai, vertintojas elektroniniu paštu pareiškėjui išsiunčia paklausimą. Atsakymui pateikti pareiškėjui suteikiamas iki 10 darbo dienų terminas. Susirašinėjimas tarp vertintojo ir pareiškėjo vyksta elektroniniu paštu. Per nustatytą terminą nepateikus prašomų dokumentų ir (ar) duomenų ar pateikus ne visus prašomus dokumentus ir (ar) duomenis, paramos paraiška toliau nevertinama ir siūloma ją atmesti.

35. Jei projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo metu nustatoma, kad paramos paraiška ir pridedami dokumentai gauti praleidus galutinį paramos paraiškų pateikimo terminą, paramos paraiška neatitinka nustatytos formos, pareiškėjas nėra kaimo bendruomenė ar kaimo bendruomenių asociacija, paramos paraiškoje nurodytos veiklos sritys neatitinka Taisyklėse nustatytų remiamų veiklos sričių, pateikta pareiškėjo deklaracija neatitinka nustatytos formos, paramos paraiškoje nenumatytas ar numatytas mažesnis kaip 10 proc. pareiškėjo prisidėjimas prie tinkamų išlaidų finansavimo, pareiškėjui per paskutinius vienerius kalendorinius metus yra skirta ir išmokėta valstybės parama iš Ministerijai skirtų asignavimų, paramos paraiška toliau nevertinama ir siūloma ją atmesti.

36. Vertintojas gali kreiptis į kitas institucijas papildomos informacijos apie pareiškėją, naudotis kitais oficialiais informacijos šaltiniais, vertindamas pareiškėjo pateiktą informaciją bei duomenis.

37. Vertinimo metu nustačius, kad paramos paraiška atitinka visus administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui – atliekamas projekto kokybės ir naudos vertinimas.

38. Projekto kokybės ir naudos vertinimas atliekamas pagal vertinimo lentelę (4 priedas), įrašant į ją vertinimo balus.

39. Centro direktoriaus pavedimu vertintojai turi teisę atlikti paramos paraiškoje pateiktos informacijos patikrą vietoje.

40. Įvertinęs paramos paraiškas, Centras parengia visų pagal kvietimą teikti paraiškas gautų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas (5 priedas), bendrą visų paramos paraiškų vertinimų suvestinę (6 priedas), prideda paramos paraiškas ir prie jų pridėtus dokumentus, taip pat, jei buvo siųstas paklausimas, juos patikslinančius dokumentus ir teikia Ministerijai.

 

VIII. PROJEKTŲ atranka IR PARAMOS sutarčių sudarymas

 

41. Projektų atranką pagal Centro parengtas paramos paraiškų vertinimo ataskaitas vykdo PAK, vadovaudamasis šiomis Taisyklėmis, PAK darbo reglamentu ir kitais teisės aktais.

42. PAK sudaro Ministerijos, Lietuvos kaimo bendruomenių sąjungos, Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų ir kitų organizacijų atstovai.

43. PAK, apsvarstęs Centro pateiktas paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl projektų finansavimo ir siūlo skirti paramą tik geriausiai įvertintų projektų daliai, kuriai pakanka valstybės biudžeto lėšų, einamaisiais metais skirtų paramai pagal šias Taisykles. Likusiai daliai projektų parama neskiriama. Tuo atveju, kai kelių pareiškėjų projektai vertinimo metu surenka vienodą balų skaičių, pirmumo teisė suteikiama tokia eiliškumo tvarka: pareiškėjui nėra suteikta paramos 2006–2012 metais pagal šias Taisykles; pareiškėjas prašo paramos pagal Taisyklių 7.2 punkte nurodytą veiklos sritį; pareiškėjas turi didesnį narių skaičių; pareiškėjas pateikė paramos paraišką pirmas.

44. Jei PAK tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustato, kad projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir galimas maksimalus paramos dydis skiriasi nuo paramos paraiškoje pateiktų projekto tinkamų finansuoti išlaidų ir prašomos paramos dydžių, išskyrus atvejus, kai paramos suma mažėja dėl apvalinimo, iki sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo Centras turi apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su PAK nustatytu tinkamų išlaidų dydžiu ir siūloma skirti parama joms finansuoti. Pareiškėjui nesutikus su PAK nustatytomis tinkamomis išlaidomis ir siūloma skirti parama, parama neskiriama.

45. Sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo, remdamasis PAK rekomendacija, priima žemės ūkio ministras arba jo įgaliotas asmuo.

46. Sprendimas dėl paramos skyrimo per 2 darbo dienas paskelbiamas Ministerijos ir Centro interneto svetainėse, nurodant paramos paraiškos registracijos numerį, pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtos paramos sumą. Priėmus sprendimą skirti paramą, pareiškėjas tampa paramos gavėju.

47. Tuo atveju, kai parama neskiriama, Ministerija per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo informuoja pareiškėją, kuriam parama neskiriama, nurodydama paramos paraiškos atmetimo ar paramos neskyrimo priežastis.

48. Ministerija Agentūrai per 2 darbo dienas po sprendimo paviešinimo interneto svetainėje išsiunčia sprendimą dėl paramos skyrimo, paramos gavėjų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, jų suvestinę ir PAK posėdžių protokolus.

49. Agentūra, gavusi 48 punkte nurodytus dokumentus, per 20 darbo dienų pagal Agentūros patvirtintą pavyzdinę paramos sutarties formą parengia paramos sutarčių su kiekvienu paramos gavėju projektus ir išsiunčia paramos gavėjams kvietimus pasirašyti paramos sutartį bei nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo Agentūros pasiūlymo pateikimo dienos.

50. Jeigu paramos sutarties negalima pasirašyti dėl paramos paraiškų vertinimo ataskaitoje pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų, nepriklausančių nuo Agentūros valios, ir šiems netikslumams ištaisyti reikia laiko, jis neįskaitomas į 20 darbo dienų paramos sutarties parengimo laikotarpį. Paramos sutartis sudaroma iš paramos gavėjo ir (arba) Centro gavus patikslintus duomenis.

51. Jei Agentūra, rengdama paramos sutartis, paramos paraiškų vertinimo ataskaitose nustato neatitikimų, kurie nesusiję su paramos gavėjo paramos paraiškoje prisiimtais įsipareigojimais ir sprendime dėl paramos skyrimo nurodyta informacija, juos ištaiso. Tais atvejais, kai klaidos yra esminės, paramos paraiškų vertinimo ataskaitos iš naujo pateikiamos svarstyti PAK. Paramos sutartis tarp paramos gavėjo ir Agentūros pasirašoma Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

52. Paramos gavėjui per Agentūros nustatytą terminą nepasirašius paramos sutarties, Agentūra raštu kreipiasi į tokį paramos gavėją dėl atsisakymo pasirašyti paramos sutartį. Gavus paramos gavėjo atsisakymą arba per rašte nustatytą terminą negavus jokio paramos gavėjo raštiško atsakymo, parama neskiriama. Agentūra apie tai per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją. Šiuo atveju Ministerija siūlo paskirti nepanaudotas lėšas eilės tvarka geriausiai įvertintiems projektams, kuriems parama nebuvo skirta, įgyvendinti.

 

IX. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMAS, VERTINIMAS, PARAMOS MOKĖJIMAS IR SUTARČIŲ KEITIMAS

 

53. Paramos gavėjui su Agentūra pasirašius paramos sutartį, Agentūra į paramos sutartyje nurodytą paramos gavėjo sąskaitą perveda 70 proc. dydžio paramos sutartyje numatytos paramos sumos avansą, jei sprendime dėl paramos skyrimo nenumatyta kitaip.

54. Paramos gavėjas, kuris pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) yra perkančioji organizacija, prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimą turi organizuoti vadovaudamasis šio įstatymo nuostatomis. Paramos gavėjas, kuris pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio nuostatas neatitinka perkančiajai organizacijai keliamų reikalavimų, prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimus turi organizuoti vadovaudamasis Kaimo bendruomenių vykdomų projektų prekių, paslaugų ir darbų pirkimų organizavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3D-868 (Žin., 2011, Nr. 144-6796).

55. Paramos gavėjas iki pirkimo procedūrų pradžios su Agentūra turi suderinti prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimo dokumentus (toliau – pirkimo dokumentai). Agentūra, gavusi paramos gavėjo parengtus pirkimo dokumentus, ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų turi pateikti savo išvadą dėl pirkimo dokumentų atitikties teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, reikalavimams.

56. Mokėjimo prašymų administravimas, vertinimas ir paramos lėšų užsakymas ir išmokėjimas vykdomas šių Taisyklių, Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymų formas nustato Agentūra ir skelbia Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.

57. Projektas, kuriam parama skirta pagal 7.3 punkte nurodytą veiklos sritį, turi būti įgyvendintas ir mokėjimo prašymas pateiktas iki einamųjų metų lapkričio 15 d. Projektas, kuriam parama skirta pagal 7.1 arba 7.2 punkte nurodytą veiklos sritį, turi būti įgyvendintas ir mokėjimo prašymas pateiktas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių šie terminai gali būti pratęsti, kai Agentūrai pateikiamas paramos gavėjo prašymas, kaip nustatyta šių Taisyklių 56 punkte.

58. Paramos gavėjas, norėdamas pratęsti projekto įgyvendinimo ir mokėjimo prašymo pateikimo terminus, nurodytus 55 punkte ir paramos sutartyje, iki projekto įgyvendinimo ir mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą dėl projekto įgyvendinimo ir mokėjimo prašymo pateikimo termino pratęsimo, jame nurodydamas termino pratęsimo priežastis ir kuriam laikui prašoma terminą pratęsti. Paramos sutartis keičiama Agentūros nustatyta tvarka.

59. Įgyvendinęs visą projektą, paramos sutartyje nustatytais terminais ir sąlygomis paramos gavėjas teikia Agentūros TERPAS mokėjimo prašymą kartu deklaruodamas patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus arba jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu, ir prekių, paslaugų, darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimų dokumentus.

60. Galimas iki 30 proc. išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis nuo skirtos paramos sumos, neviršijant bendros projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 30 proc. ir išlaidos, nenumatytos Taisyklėse ir paramos sutartyje, nefinansuojamos.

61. Projektui įgyvendinti neturint nuosavų lėšų, paramos gavėjas, įgyvendinęs projektą, už avansu pervestas lėšas gali atsiskaityti Agentūros TERPAS, su mokėjimo prašymu pateikdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus arba jų kopijas (patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu), o už likusią sumos dalį, kuriai apmokėti Agentūra taiko sąskaitų apmokėjimo būdą, gali pateikti išlaidų pagrindimo dokumentus arba jų kopijas (patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu). Agentūrai išmokėjus lėšas, paramos gavėjas per 10 darbo dienų nuo šių lėšų gavimo dienos privalo galutinai atsiskaityti su paslaugų teikėjais, prekių tiekėjais ir darbų rangovais ir pateikti Agentūros Mokėjimo prašymų skyriui išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu.

62. Agentūra, gavusi paramos gavėjo mokėjimo prašymą, ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo užregistravimo Agentūroje dienos, išskyrus, kai dėl mokėjimo prašymo reikia atlikti patikrą vietoje arba paramos gavėjo yra prašoma papildomos informacijos ir (arba) dokumentų, nustato prašomų kompensuoti išlaidų tinkamumą finansuoti. Jeigu mokėjimo prašymas pateiktas ne Taisyklėse ir paramos sutartyje nustatytais terminais ir tvarka, jis nevertinamas.

63. Agentūrai nustačius, jog atsiskaitant už avansu pervestas lėšas mokėjimo prašyme nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų suma yra mažesnė už avansu pervestų lėšų sumą, sąskaitų apmokėjimo būdu apmokamos išlaidos mažinamos netinkamų finansuoti išlaidų suma.

64. Paramos gavėjų, pateikusių mokėjimo prašymus, patikras vietoje atlieka Agentūra savo nustatyta tvarka.

 

X. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ IR SANKCIJŲ TAIKYMAS

 

65. Už paramos sutarties parengimą ir pasirašymą, jos vykdymo ir paramos gavėjo prisiimtų įsipareigojimų laikymosi kontrolę, mokėjimo prašymų priėmimą, vertinimą, kontrolę, teisingą paramos išmokėjimą, jos susigrąžinimą ir apskaitą pagal šias Taisykles atsako Agentūra.

66. Projektų įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros kontrolė vykdoma šių Taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka. Paramos panaudojimo priežiūros metu kiekvienas projektas Agentūros turi būti patikrintas ne mažiau kaip vieną kartą, atliekant patikrą vietoje.

67. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant Taisyklėse ir paramos sutartyje nustatytas paramos suteikimo sąlygas parama gali būti sumažinta arba pareikalauta ją grąžinti.

68. Paramos sumažinimas taikomas, kai paramos gavėjas dėl nepateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikoma force majore aplinkybės, paramos gavėjo liga ir panašios priežastys) mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai. Tuo atveju išmokama paramos suma mažinama 0,1 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną nuo apskaičiuotos paramos sumos už mokėjimo prašyme deklaruotas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas.

69. Parama grąžinama, kai:

69.1. paramos gavėjas nesilaikė bent vieno iš Taisyklių 12.12.1–12.12.4 punktuose nustatytų reikalavimų;

69.2. paramos gavėjas pirmą kartą pažeidė Taisyklių 12.12.5 punkte nustatytus reikalavimus, t. y. turtą, kuriam įsigyti, remontuoti, įrengti ar tvarkyti yra suteikta parama, projekto įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros metu naudojo ne kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos poreikiams tenkinti, taikoma 20 proc. paramos susigrąžinimo sankcija nuo išmokėtos paramos sumos. Pažeidimui pasikartojus, susigrąžinama visa paramos suma;

69.3. kai taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, nurodytą Taisyklių 61 punkte, paramos gavėjas galutinai neatsiskaitė su paslaugų teikėjais, prekių tiekėjais ir darbų rangovais ir nepateikė Agentūros Mokėjimo prašymų skyriui išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalų arba jų kopijų, patvirtintų paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu;

69.4. paramos gavėjui įgyvendinus projektą ir pateikus mokėjimo prašymą Agentūra nustato, kad paramos gavėjas netinkamai panaudojo paramos lėšas ar buvo išmokėta didesnė paramos suma, nei buvo patirta tinkamų finansuoti išlaidų. Tokiu atveju Agentūra sustabdo paramos lėšų mokėjimą ir pareikalauja paramos gavėjo grąžinti netinkamai panaudotas paramos lėšas ar jų dalį;

69.5. paramos gavėjui pažeidus pirkimus reglamentuojančius teisės aktus, vykdant prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimus.

70. Pažeidimai nustatomi, sprendimai dėl paramos skyrimo, nutraukimo, sumažinimo ir susigrąžinimo priimami ir grąžintinos lėšos administruojamos šių Taisyklių, Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.

71. Pareiškėjų ir paramos gavėjų skundai dėl Agentūros, Ministerijos ir Centro sprendimų, veikimo ar neveikimo nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Už teikiamų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs subjektas (pareiškėjas ar paramos gavėjas).

73. Apie pasikeitusius pareiškėjo (paramos gavėjo) rekvizitus, atsiskaitomosios sąskaitos numerį, projekto vadovą, pareiškėjas (paramos gavėjas) privalo informuoti Agentūrą per 3 darbo dienas nuo duomenų pasikeitimo datos.

74. Pareiškėjai turi nusistatyti paramos viešinimo priemones ir jas įgyvendinti.

75. Už paramos paraiškų priėmimą, registravimą, paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų vertinimą yra atsakingas Centras.

76. Už paramos skyrimą, neskyrimą, nutraukimą ir sumažinimą yra atsakinga Ministerija.

77. Kiti šiose Taisyklėse nereglamentuojami klausimai sprendžiami vadovaujantis Bendrųjų administravimo taisyklių ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisyklių

1 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 3D-329  redakcija)

 

(Paraiškos skirti paramą kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai forma)

___________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

PARAIŠKA SKIRTI PARAMĄ KAIMO BENDRUOMENIŲ IR KAIMO BENDRUOMENIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLAI

 

_______________ 

(data)

 

__________________________

(sudarymo vieta)

 

1. Pareiškėjo duomenys

Pareiškėjo teisinė forma

 

Pareiškėjo rekvizitai

Pareiškėjo pavadinimas

 

Kodas

 

Vadovo vardas, pavardė, pareigos

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel.

 

Faksas

 

El. p. adresas

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos Nr.

 

Pažymėti tinkamą

£[] PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą:________________________

£[] ne PVM mokėtojas

Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių skaičius

 

Sutinku, kad visa informacija, susijusi su paramos paraiškos vertinimu, bus teikiama elektroniniu paštu

£[] Taip

 

2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma paramos

Projekto pavadinimas

 

Projekto veikla (-os)

1. Kaimo vietovėje esančioms viešosioms erdvėms sutvarkyti ir prižiūrėti, pritaikant kaimo gyventojų poreikiams

£[]

2. Kaimo bendruomenių verslumo projektams įgyvendinti kaimo bendruomenei priklausančiose patalpose

£[]

3. Kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų materialinei techninei bazei stiprinti ir (arba) sukurti

£[]

Bendra projekto vertė su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Prašoma paramos suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Paramos dydis proc. (procentas skaičiuojamas nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos)

 

Projekto įgyvendinimo vieta

 

Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovas ar kitas įgaliotas asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą (vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., el. p. adresas)

 

Vyr. buhalteris (buhalteris)

(vardas, pavardė, adresas, tel., el. p. adresas)

 

 

3. Duomenys apie gautą, gaunamą ar planuojamą gauti kitą paramą iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, ar ES programų

Projekto pavadinimas

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Paraiškos registracijos numeris

Teisės akto dėl paramos skyrimo pavadinimas, data ir numeris

Finansavimo šaltinis

Paramos suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Projekto aprašas

4.1. Projekto tikslas ir uždaviniai

 

 

4.2. Trumpas projekto poreikio pagrindimas

 

 

4.3. Projekto įgyvendinimo aprašymas

 

 

4.4. Projekto tęstinumas

 

 

4.5. Projekto viešinimas

 

 

 

5. Numatomi projekto įgyvendinimo rodikliai

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio matavimo vienetai

Rodiklio kiekybinė išraiška

 

 

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimo planas

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

Trukmė mėn.

20..... metai

ketv.

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Projekto išlaidos

Eil. Nr.

Išlaidų rūšių pavadinimas

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM/be PVM (reikiamą pabraukti)

1.

Kaimo vietovėje esančioms viešosioms erdvėms sutvarkyti ir prižiūrėti, pritaikant kaimo gyventojų poreikiams

 

 

1.1.

 

 

 

...

 

 

 

2.

Kaimo bendruomenių verslumo projektams įgyvendinti kaimo bendruomenei priklausančiose patalpose

 

 

2.1.

 

 

 

...

 

 

 

3.

Kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų materialinei techninei bazei stiprinti ir (arba) sukurti

 

 

3.1.

 

 

 

....

 

 

 

Iš viso

 

 

 

8. Pridedama:

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti

1.

Juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija

£[]

2.

Juridinio asmens steigimo dokumentų kopija

£[]

3.

Pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą patvirtinimo dokumentų kopijos

£[]

4.

Projekte numatytų išlaidų vertės patvirtinimo dokumentų kopijos

£[]

5.

Projekto poreikio patvirtinimo dokumentų kopijos

£[]

6.

Ataskaitinių finansinių metų veiklos balanso kopija

£[]

7.

Dokumento, kuriuo įrodomas kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo kaimo bendruomenei ar kaimo bendruomenių asociacijai teisinis pagrindas, kopija

£[]

 

10. Pareiškėjo deklaracija

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:                       

1. Šioje paramos paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

2. Esu susipažinęs su Taisyklių reikalavimais ir pareiškėjo įsipareigojimais.

3. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma.

4. Nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.

5. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas).

6. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neskolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui.

7. Juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, nėra iškeltos bylos dėl bankroto, jis nėra likviduojamas.

8. Sutinku, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

9. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nesieks susigrąžinti PVM, jei PVM pripažįstamas tinkama finansuoti išlaida.

10. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, vykdys Taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

11. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, tvarko buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, mažiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo nebus likviduotas.

13. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neatliks projekte numatytos veiklos, projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų pakeitimo (vykdys projekto apraše numatytą veiklą), neparduos ir kitaip neperleis kitam asmeniui už paramos lėšas įsigyto, remontuoto, įrengto ar tvarkyto turto 5 metus nuo sutarties skirti paramą pasirašymo datos.

14. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, turtą, kuriam įsigyti, remontuoti, įrengti ar tvarkyti yra suteikta parama, projekto įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros metu, mažiausiai 5 metus nuo sutarties pasirašymo dienos, naudos pagal paskirtį.

15. Sutinku, kad paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais.

16. Bendradarbiausiu su projekto įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teiksiu jiems visą prašomą informaciją, sudarysiu sąlygas tikrinti projekto vykdymą vietoje, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu, leisiu asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje.

17. Teiksiu informaciją ir dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu, Taisyklių ir (arba) Ministerijos ar Agentūros nustatytais terminais.

18. Gavus Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl paramos avanso (jo dalies) ar paramos (jos dalies) ir (arba) permokėto paramos avanso ar permokėtos paramos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, grąžins Agentūrai išmokėtą paramos avansą (jo dalį) ar paramą (jos dalį) ir (arba) permokėtą paramos avansą ar paramos dalį.

19. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nėra gavęs ir nesieks paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų toms pačioms išlaidoms, numatytoms paramos paraiškoje pagal Taisykles, finansuoti.

20. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos registracijos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama paramą administruojančių institucijų interneto svetainėse.

21. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, gavęs paramą verslumo projektui įgyvendinti, kartu su mokėjimo prašymu Agentūrai pateiks projekte numatytos verslo rūšies vykdymui reikalingus leidimus.

22. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, gavęs paramą verslumo projektui įgyvendinti, per 12 mėnesių nuo mokėjimo prašymo pateikimo pradės vykdyti paramos paraiškoje numatytą ekonominę veiklą ir pateiks Agentūrai Veiklos rezultatų ataskaitą, parengtą vadovaujantis Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinės kampanijos dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 (Žin., 2004, Nr. 171-6342; 2010, Nr. 147-7539).

23. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, saugos visą su paramos skyrimu susijusią medžiagą ir dokumentus ne trumpiau kaip 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos.

 

(Pareiškėjo vadovo pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 

Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisyklių

2 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 3D-329 redakcija)

 

(Paraiškos skirti paramą kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai pildymo instrukcijos forma)

___________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PARAIŠKOS SKIRTI PARAMĄ KAIMO BENDRUOMENIŲ IR KAIMO BENDRUOMENIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLAI PILDYMO INSTRUKCIJA

 

___________________

(data – nurodoma paramos paraiškos sudarymo data)

____________________

(vieta – nurodoma paramos paraiškos sudarymo vieta)

1. Pareiškėjo duomenys

 

Pareiškėjo teisinė forma

Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens teisinę formą pagal juridinio asmens registravimo pažymėjimą.

Pareiškėjo rekvizitai

Pareiškėjo pavadinimas

Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens pavadinimą pagal juridinio įregistravimo pažymėjimą.

Kodas

Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens kodą pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą.

Vadovo vardas, pavardė, pareigos

Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens vadovo vardą, pavardę, pareigas.

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens registracijos vietą arba buveinės adresą. Šiuo adresu paramą administruojančios institucijos susirašinės su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu.

Tel.

Nurodykite pareiškėjo telefono numerį. Šiuo numeriu bus susisiekiama su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu.

Faksas

Nurodykite pareiškėjo fakso numerį. Šiuo numeriu bus susirašinėjama su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu.

El. p. adresas

Nurodykite pareiškėjo elektroninio pašto adresą. Šiuo adresu bus susirašinėjama su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu.

Banko pavadinimas

Nurodykite banko, kuriame turite sąskaitą, pavadinimą.

Banko kodas

Nurodykite banko, kuriame turite sąskaitą, kodą.

Sąskaitos Nr.

Nurodykite sąskaitos, į kurią bus pervedamos paramos lėšos, numerį.

 

Nurodykite, esate ar ne PVM mokėtojas. Esant teigiamam atsakymui, nurodykite PVM mokėtojo kodą.

£[]  PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą:_______________

£[]  ne PVM mokėtojas

Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių skaičius.

Nurodykite kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių skaičių, kurį galite pagrįsti kaimo bendruomenės kaimo ar kaimo bendruomenių asociacijos narių sąrašu

Nurodykite sutikimą, kad informacija, susijusi su paramos paraiškos vertinimu, būtų teikiama elektroniniu paštu.

£[] Taip

2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma paramos

Projekto pavadinimas

Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas.

Projekto veikla

Nurodoma veiklos sritis, kurią planuojama įgyvendinti pagal šį projektą. Remtinos veiklos sritys nurodytos taisyklėse ir paramos paraiškoje.

 

Bendra projekto vertė su PVM (Lt)

Nurodoma bendra projekto vertė.

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Nurodoma bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais.

Prašoma paramos suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Nurodoma tinkamų finansuoti išlaidų suma, kurią prašoma apmokėti paramos lėšomis.

Paramos dydis proc. (procentas skaičiuojamas nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos)

Nurodoma prašomos paramos dalis nuo bendros projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, procentais.

Projekto įgyvendinimo vieta

Nurodoma tiksli projekto įgyvendinimo vieta (savivaldybės, kaimo vietovės pavadinimas, gatvės pavadinimas ir namo numeris, kai tai įvardyta).

Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovas ar kitas įgaliotas asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą (vardas, pavardė, adresas, tel., el. p. adresas)

Nurodomas įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto valdymą ir priežiūrą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, adresas, tel., faksas, el. p. adresas.

Vyr. buhalteris (buhalteris) (vardas, pavardė, adresas, tel., el. p. adresas)

Nurodomas asmens, kuris bus atsakingas už projekto lėšų apskaitą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, adresas, tel., faksas, el. p. adresas.

 

3. Duomenys apie gautą, gaunamą ar planuojamą gauti kitą paramą iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, ar ES programų

Projekto pavadinimas

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Paraiškos registracijos numeris

Teisės akto dėl paramos skyrimo pavadinimas, data ir numeris

Finansavimo šaltinis

Paramos suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

Nurodomas pareiškėjo šiuo metu įgyvendinamo ir (arba) pabaigto įgyvendinti projekto, kuriam įgyvendinti buvo skirta ir (arba) šiuo metu yra skiriama valstybės, savivaldybės arba ES parama, pavadinimas, įgyvendinimo laikotarpis, paraiškos registracijos numeris, teisės akto dėl paramos skyrimo pavadinimas, data ir numeris, paramos šaltinis (pvz., savivaldybės kaimo bendruomenių fondas, ES lėšos), skirta ar numatoma skirti paramos suma bei pateikiama informacija apie tai, ar projektas turi sąsajų su teikiamu projektu (įrašant Projekto pavadinimo skiltyje).

 

4. Projekto santrauka

 

4.1. Projekto tikslas ir uždaviniai

Nurodykite projekto tikslą, t. y., kokių rezultatų norite pasiekti įgyvendindami projektą.

Nurodydami projekto uždavinius, pateikite, kokių priemonių ir veiksmų planuojate imtis, kad pasiektumėte projekto tikslą.

Projekto tikslo ir uždavinių aprašymas turi užimti ne daugiau kaip pusę puslapio (A4 formato).

 

4.2. Trumpas projekto poreikio pagrindimas:

Trumpai paaiškinama:

– kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai;

– kaip pareiškėjas susijęs su spręstina problema ir kodėl būtent jis teikia paramos paraišką;

– vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas;

– kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas;

– kokie projekto parengimo darbai jau atlikti (pvz., personalo, atsakingo už projekto įgyvendinimą, samdymas, reikalingų prekių įsigijimo apklausų atlikimas, darbų sąmatos sudarymas ir kt.).

Projekto poreikio pagrindimo aprašymas turi užimti ne daugiau kaip pusę puslapio (A4 formato).

4.3. Projekto įgyvendinimo aprašymas

Aprašoma ir pagrindžiama planuojamo projekto įgyvendinimo seka ir terminai.

Nurodoma, kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas, kokie resursai bus naudojami, ar bus naudojamas savanoriškas darbas bei kiti kaimo gyventojų prisidėjimo prie projekto įgyvendinimo būdai. Aiškiai aprašyti savanoriško darbo apimtis, nurodant konkrečius numatomų atlikti savanoriškų darbų kiekius.

Projekto veiklos aprašymas turi užimti ne daugiau kaip vieną puslapį (A4 formato).

4.4. Projekto tęstinumas

Nurodama, kaip, įgyvendinus projektą, bus naudojama įsigyta technika, įranga (paskirtas atsakingas asmuo, kuris rūpinsis tinkamu įrangos eksploatavimu, priežiūra). Paaiškinama, kaip organizacija ketina išlaikyti įsigytą turtą (pavyzdžiui, gal įrangos/technikos eksploatacinėms medžiagoms nusipirkti ir komunaliniams mokesčiams sumokėti bus mokama iš pajamų, gautų įgyvendinus projektą, gal pareiškėjas ketina išlaidas dengti iš nario mokesčio ar planuojamų gauti pajamų ir kt.).

4.5. Projekto viešinimas

Nurodoma, kokios projekto viešinimo priemonės bus taikomos, pvz., informacija spaudoje, projektas bus paviešintas bendruomenės renginyje, stendo įrengimas ir pan.

Įvardijama ne mažiau kaip viena projekto viešinimo priemonė.

 

5. Numatomi projekto įgyvendinimo rodikliai

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio matavimo vienetai

Rodiklio kiekybinė išraiška

 

 

 

 

 

 

 

Nurodykite šioje lentelėje projekto rezultatus (ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį ir po projekto įgyvendinimo, pvz., kaip projekto įgyvendinimo pasekmė padidėjęs kaimo gyventojų dalyvavimo kaimo bendruomenės veikloje aktyvumas, smulkių ūkininkų pajamų padidėjimas, kaimo bendruomenės pajamų padidėjimas ir kt.). Planuojami projekto įgyvendinimo rodikliai turi būti tinkamai apskaičiuoti nes pagal juos bus vertinama projekto įgyvendinimo sėkmė.

 

6. Projekto įgyvendinimo planas

Nr.

Veiklos srities pavadinimas

Trukmė mėn.

20..... metai

ketv.

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nurodykite planuojamo projekto trukmę ir jo įgyvendinimo išdėstymą pagal ketvirčius, išskirdami bendrą projekto įgyvendinimo trukmę.

 

7. Projekto išlaidos

Eil. Nr.

Išlaidų rūšių pavadinimas

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM/be PVM (reikiamą pabraukti)

1

Kaimo vietovėje esančioms viešosioms erdvėms sutvarkyti ir pritaikyti kaimo gyventojų poreikiams

 

 

1.1

 

 

 

...

 

 

 

2.

Kaimo bendruomenių verslumo projektams įgyvendinti kaimo bendruomenei priklausančiose patalpose

 

 

2.1.

 

 

 

...

 

 

 

3.

Kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų materialinei techninei bazei stiprinti ir (arba) sukurti

 

 

3.1.

 

 

 

....

 

 

 

Iš viso

 

 

 

Nurodykite planuojamą bendrą tinkamų finansuoti projekto išlaidų ir prašomų kompensuoti tinkamų išlaidų sumą. Prašomų kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma turi sudaryti ne daugiau kaip 90 proc. bendros tinkamų išlaidų sumos. Esant didesnei pareiškėjo lėšų daliai, paramos paraiškos kokybės ir naudos vertinimo metu paraiškai suteikiami papildomi vertinimo balai. Veiklų, kurios nebus vykdomos projekte, išlaidų eilučių nepildykite. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos apibrėžtos Taisyklėse. Jei pagal atskirą išlaidų eilutę PVM išskirti neįmanoma, nurodykite atitinkamos išlaidų eilutės sumą neišskirdami PVM. Visos tinkamos finansuoti projekto išlaidos (nuosavos ir paramos lėšos) turi būti panaudotos projektui įgyvendinti ir jų panaudojimas pagrįstas išlaidų pagrindimo dokumentais ir jų apmokėjimas įrodytas išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais.

 

8. Pridedama:

Pareiškėjas pažymi, kuriuos dokumentus prideda prie paramos paraiškos kaip paramos paraiškos priedus. Prie paramos paraiškos būtinų pridėti dokumentų sąrašas pateikiamas Taisyklėse. Teikiamos dokumentų kopijos turi būti patvirtintos paramos paraišką teikiančio pareiškėjo vadovo arba pareiškėjo įgalioto asmens parašu, nurodant, kad kopija tikra. 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

 

Pažymėti

1.

Juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija.

Pateikiama dokumento originalo kopija.

£[]

2.

Juridinio asmens steigimo dokumentų kopija.

Pateikiama dokumento originalo kopija.

£[]

3.

Pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą patvirtinimo dokumentų kopijos.

Pateikiami dokumentai, kuriais patvirtinama, kad nekilnojamasis turtas, kurio remontui, įrengimui ar tvarkymui prašoma paramos iš valstybės biudžeto lėšų arba bus naudojamas projektui pagal 7.3 punkte nurodytą veiklos sritį įgyvendinti, priklauso pareiškėjui arba yra pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais ne trumpesnį kaip 6 metų laikotarpį nuo paramos paraiškos įregistravimo datos. Sutartys, kurių pagrindu valdomas nekilnojamasis turtas, t. y. pastatai ir žemė, įstatymų nustatyta tvarka turi būti registruotos Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Tais atvejais, kai paramos prašoma šių Taisyklių 7.1 punkte numatytai veiklai įgyvendinti, valstybinė žemė turi būti priskirta neprivatizuojamai žemei ir valstybinės žemės patikėtinio sprendimu turi būti leista valstybinėje žemėje įgyvendinti projektą ne mažiau kaip 6 metus nuo paramos paraiškos įregistravimo datos. Nuomojamas iš fizinių ar juridinių asmenų nekilnojamasis turtas turi būti valdomas teisėtais pagrindais ne trumpesnį kaip 6 metų laikotarpį, įstatymų nustatyta tvarka turi būti registruotas Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre, skaičiuojant nuo paramos paraiškos įregistravimo datos.

£[]

4.

Projekte numatytų išlaidų vertės patvirtinimo dokumentų kopijos.

Pasiūlyme turi būti nurodyti prekių, paslaugų ir darbų tiekėjų siūlomi įkainiai konkrečioms prekėms, paslaugoms ir darbams pirkti (pvz., kompiuterinės technikos įsigijimo kaina, įrangos ir technologinių įrengimų kainos ir pan.).

£[]

5.

Projekto poreikio patvirtinimo dokumentų kopijos.

Laisva forma pateiktos pareiškėjo atliktos kaimo gyventojų apklausos, poreikio tyrimai, visuotinio kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių, kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos valdybos ar kito valdymo organo susirinkimų protokolų išrašai, kuriais pareiškėjai pagrindžia projekto svarbą konkrečios vietovės gyventojams.

£[]

6.

Ataskaitinių finansinių metų veiklos balanso kopija.

Ataskaitinių finansinių metų veiklos balansas turi būti parengtas vadovaujantis Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 (Žin., 2004, Nr. 171- 6342; 2008, Nr. 120-4566; 2010, Nr.147-7539).

£[]

7.

Dokumento, kuriuo įrodomas kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo teisinis pagrindas, kopija.

Pateikiamas dokumentas, kuriuo patvirtinamas kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo pagrindas (pvz., vadovas gali būti nurodytas įstatuose, steigimo sutartyje, išrinktas visuotinio susirinkimo metu. Kai paraišką pasirašo ne paraišką teikiančios kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovas, pateikiamas paraišką teikiančios kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo pasirašyto dokumento originalas, kuriuo įgaliotam asmeniui suteikiama teisė pasirašyti paraišką).

£[]

 

_________________

 

Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisyklių

3 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 3D-329  redakcija)

 

(Projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo lentelės forma)

 

____________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

PROJEKTO Administracinės atitikties ir tinkamumo VERTINIMO lentelė

_____________ Nr. _______

(data)

__________________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

Paramos paraiškos registracijos Nr.

Paramos paraiškos vertintojas

Pareiškėjo pavadinimas

 

 

Projekto paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo elementai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paramos paraiška ir pridedami dokumentai gauti iki galutinio paramos paraiškų pateikimo termino

 

 

 

2.

Paramos paraiška atitinka nustatytą formą

 

 

 

3

Pareiškėjas yra kaimo bendruomenė arba kaimo bendruomenių asociacija

 

 

 

4.

Pateiktas vienas paramos paraiškos egzempliorius kartu su raštu dėl paraiškos pateikimo

 

 

 

5.

Pateikta juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija

 

 

 

6.

Pateikta juridinio asmens steigimo dokumento kopija

 

 

 

7.

Pateiktos dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę į nekilnojamąjį turtą, kuriam remontuoti, įrengti ar tvarkyti prašoma paramos iš valstybės biudžeto lėšų, kopijos

 

 

 

8.

Pateikti dokumentai, patvirtinantys projekte numatytų išlaidų vertę

 

 

 

9.

Pateiktos projekto poreikį patvirtinančių dokumentų kopijos

 

 

 

10.

Pateikta ataskaitinių finansinių metų veiklos balanso kopija

 

 

 

11.

Paramos paraiška yra pasirašyta pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens

 

 

 

12.

Pateiktas dokumentas, kuriuo suteikiama teisė pasirašyti paramos paraišką (pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo kaimo bendruomenei ar kaimo bendruomenių asociacijai teisinio pagrindo įrodymo dokumentas)

 

 

 

13.

Paramos paraiškoje numatytos veiklos sritys atitinka vieną Taisyklėse numatytą remiamą veiklos sritį

 

 

 

14.

Paramos paraiškoje yra pateikta pareiškėjo deklaracija pagal nustatytą formą

 

 

 

15.

Pareiškėjas nurodo, kad ne mažiau kaip 10 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų apmokės savo lėšomis

 

 

 

16.

Pareiškėjui per paskutinius vienerius kalendorinius metus iš  valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir išmokėta parama kitiems projektams įgyvendinti pagal šias Taisykles

 

 

 

17.

Pareiškėjas užtikrina, kad projekto įgyvendinimo sąmatoje numatytos išlaidos tuo pačiu metu nefinansuojamos ar nebuvo finansuotos iš kitų nacionalinių, savivaldybių ir ES programų

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

 

 

 

(Vertintojo pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 

Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių  asociacijų veiklai teikimo taisyklių

4 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 3D-329  redakcija)

 

(Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelės forma)

 

____________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

projekto naudos IR kokybės vertinimo lentelė

_____________

(data)

__________________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

Paramos paraiškos registracijos Nr.

Paramos paraiškos vertintojas

Pareiškėjo pavadinimas

Eil.Nr.

Projekto kokybės ir naudos vertinimo elementai

Maksimalus balų skaičius

Projekto surinktas balų skaičius

1.

Pareiškėjas pateikia aiškų pagrindimą, kad kaimo bendruomenei ar kaimo bendruomenių asociacijai projektas yra reikšmingas

27

 

1.1. Pareiškėjų ir jų parengtų projektų ypatumų įvertinimas:

 

– pareiškėjui parama pagal šias taisykles nebuvo skirta (2006–2012 m. laikotarpiu);

5

– projektas paskatina kaimo bendruomenę arba kaimo bendruomenių asociaciją imtis ekonominės veiklos;

11

– projektas skatina kaimo bendruomenių partnerystę, kaimo gyventojų iniciatyvumą, kaimo gyventojai realiai numato prisidėti prie projekto įgyvendinimo;

9

– pareiškėjas siekė paramos pagal šias taisykles 2011–2012 m. laikotarpiu ir parama nebuvo skirta

2

2.

Pasirinktas projekto įgyvendinimo būdas ir projekto įgyvendinimo planas leis pasiekti numatytą projekto tikslą ir uždavinius, tarnaus kaimo gyventojų iniciatyvai skatinti ir viešiesiems poreikiams tenkinti

8

 

2.1.      Projekto įgyvendinimo planas yra aiškus ir pagrįstas

4

2.2. Projekto įgyvendinimo rodikliai yra susieti su projekto tikslu ir uždaviniais

2

2.3. Užtikrintas tolesnis projekto tęstinumas

2

3.

Projekto biudžetas yra aiškus, pagrįstas ir realus, numatytas kaip galima didesnis nuosavų lėšų indėlis projektui įgyvendinti

15

 

3.1. Projekto biudžeto išlaidos yra realiai suplanuotos ir būtinos numatytiems projekto rezultatams pasiekti

3

3.2. Projekto išlaidos atitinka rinkoje esančias prekių, paslaugų ir darbų kainas

3

3.3. Projektui įgyvendinti pareiškėjo numatyta skirti tinkamų finansuoti išlaidų, dengiamų pareiškėjo lėšomis, dalis nuo visų tinkamų projekto išlaidų sudaro:

 

– projektas skatina kaimo bendruomenių partnerystę, kaimo gyventojų daugiau kaip 10 iki 15 proc.;

6

– projektas skatina kaimo bendruomenių partnerystę, kaimo gyventojų daugiau kaip 15 proc.

9

 

4.

Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos gebėjimai parengti paramos paraišką

10

 

4.1. Projekto rengėjų profesionalumas, kurį parodo pateiktos paramos paraiškos parengimo kokybė (vykdant paraiškos administracinį ir tinkamumo vertinimą už kiekvieną neatitikimą skiriamų balų skaičius mažinamas 2 balais)

10

Iš viso:

60

 

VERTINTOJO PASTABOS IR REKOMENDACIJOS

 

 

 

(Vertintojo pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 

Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisyklių

5 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 3D-329 redakcija)

 

(Paramos paraiškos vertinimo ataskaitos forma)

____________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

______________________________________________________________

(projekto pavadinimas)

 

PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMO ATASKAITA

 

_____________________Nr._____

(data)

________________________

(sudarymo vieta)

 

1. Duomenys apie pareiškėją:

 

Pareiškėjo teisinė forma

 

Pareiškėjo rekvizitai

Pareiškėjo pavadinimas (įrašas iš juridinio asmens įregistravimo pažymėjimo)

 

Kodas

 

Vadovo vardas, pavardė, pareigos

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel.

 

Faksas

 

El. p. adresas

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos Nr.

 

Paramos paraiškos registracijos numeris

 

Paramos paraiškos registracijos data

 

Projekto įgyvendinimo vieta

 

 

2. Išvados dėl projekto tinkamų finansuoti išlaidų ir galimos paramos sumos

 

Eil. Nr.

Išlaidų rūšys pagal veiklos sritis

Pareiškėjo nurodyta bendra tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM (reikiamą pabraukti)

Vertinimo metu nustatyta bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM (reikiamą pabraukti)

Vertintojų siūloma finansuoti tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM (reikiamą pabraukti)

Išvados

1.

Kaimo vietovėje esančioms viešosioms erdvėms sutvarkyti ir prižiūrėti, pritaikant kaimo gyventojų poreikiams

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

2.

Kaimo bendruomenių verslumo projektams įgyvendinti kaimo bendruomenei priklausančiose patalpose

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

3.

Kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų materialinei techninei bazei stiprinti ir (arba) sukurti

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

3. Paramos paraišką vertinusių vertintojų išvados ir rekomendacija dėl paramos skyrimo

 

3.1. Pateikiamos bendros su projekto vertinimu susijusios pastabos, kurias, kaip mano vertinimo specialistai, tikslinga žinoti projektų atrankos komiteto nariams.

 

 

 

 

 

3.2. Pateikiamos paramos paraišką vertinusių vertintojų išvados ir rekomendacija dėl paramos skyrimo.

 

Pareiškėjo apibūdinimas

 

Veiklos turinys

 

Bendra projekto vertė su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Siūloma finansuoti tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Siūlomos skirti paramos dydis, proc.

 

Išvada, jei rekomenduojama neskirti paramos

 

 

 

Galutinis projekto vertinimo rezultatas balais

Išvados ir pastabos

Nurodomi motyvai, kuriais remiantis projektas buvo įvertintas būtent tokiu balų skaičiumi

 

Projekto kokybės ir naudos vertinimas

 

 

 

 

(Pirmojo paramos paraiškos vertintojo pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

(Antrojo paramos paraiškos vertintojo pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 

Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisyklių

6 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 3D-329 redakcija)

 

 

(Paramos paraiškų vertinimo suvestinės forma)

________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

________________________________________

(įstaigos duomenys)

 

Paramos paraiškų vertinimO suvestinė

 

Paramos kaimo bendruomenių veiklai

remti projektų atrankos komitetui

_________________ nr. ____

(data)

 

Eil. Nr.

Pareiškėjo pavadinimas

Paramos paraiškos registracijos Nr.

Projekto pavadinimas

Veiklos srities pavadinimas

Pareiškėjo nurodyta bendra tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Vertinimo metu nustatyta bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM (reikiamą pabraukti)

Vertintojų siūloma finansuoti tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM (reikiamą pabraukti)

Rekomendacija dėl paramos skyrimo

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro direktorius

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________