LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO
Į S T A T Y M A S
2001 m. gruodžio 21 d. Nr. IX-682
Vilnius
(Žin., 2000, Nr. 92-2873)
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo nauja redakcija
Pakeisti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą ir jį išdėstyti taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
Į S T A T Y M A S
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis
2 straipsnis. Pagrindinės Įstatymo sąvokos
1. Bendroji masė – pakrautos transporto priemonės leistinas maksimalus svoris, kuris nurodytas transporto priemonės registracijos dokumente.
4. Kelių priežiūros ir plėtros programa (toliau – Programa) – Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka tvirtinama specialioji programa. Šios Programos finansavimo ir administravimo vykdytojas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
6. Naudotojų mokesčiai – nustatyto dydžio transporto priemonių savininkų ar valdytojų mokesčiai už naudojimąsi keliais ir jų infrastruktūra.
7. Programos finansavimo sąskaita – valstybės biudžeto (iždo) sąskaita, kurioje kaupiamos lėšos Programai finansuoti.
8. Socialinės globos viešosios įstaigos – viešosios įstaigos, teikiančios socialines paslaugas įvairaus amžiaus skirtingų socialinių grupių asmenims, kuriems reikalinga įvairių rūšių ir formų socialinė pagalba.
9. Transporto priemonė – bet kuri savaeigė kelių transporto priemonė ir kroviniams gabenti skirtos priekabos bei puspriekabės, išskyrus bėgines transporto priemones ir transporto priemones, turinčias mažesnį kaip 50 cm3 variklio cilindrų darbinį tūrį.
11. Transporto priemonės valdytojas – asmuo, valdantis transporto priemonę panaudos, nuomos sutarčių arba kitu teisėtu pagrindu.
12. Veikla – bet kokio pobūdžio komercinė arba gamybinė veikla, kuria siekiama gauti ir (arba) uždirbti pajamų ar kokios kitos ekonominės naudos.
13. Vietinės reikšmės vidaus kelias – juridinių ir fizinių asmenų reikmėms naudojamas kelias (miškų, nacionalinių parkų, valstybės saugomų teritorijų, pasienio, karjerų ir kiti).
14. Žemės ūkio subjektai – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti ūkininkų ūkiai, žemės ūkio bendrovės ir kitos įmonės, kurių metinės įplaukos iš prekinės žemės ūkio produkcijos ir gamybos paslaugų žemės ūkiui realizacijos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų (įplaukų).
3 straipsnis. Programos finansavimo šaltiniai
Programos finansavimo šaltiniai:
5) Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis;
7) mokestis už važiavimą keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ar transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė;
4 straipsnis. Atskaitymai nuo pajamų
1. Atskaitymų nuo pajamų mokėtojai – juridiniai asmenys, išskyrus pelno nesiekiančius juridinius asmenis, šio Įstatymo 1 priedėlyje nurodytų dydžių atskaitymus į Programos finansavimo sąskaitą moka nuo pajamų (tie, kurie verčiasi statybų veikla, – nuo pajamų, gautų už jų pačių atliktus statybos ir montavimo darbus). Į pajamas, nuo kurių mokami atskaitymai į Programos finansavimo sąskaitą pagal Pelno mokesčio įstatymo nuostatas, kai pajamoms priskiriama grąžinta beviltiškomis pripažintų skolų suma, neįskaitoma. Ši nuostata netaikoma juridiniams asmenims, kurie pagal Pelno mokesčio įstatymą, taikydami pinigų apskaitos principą, pajamas pripažįsta faktišku jų gavimo momentu.
2. Šio Įstatymo 1 priedėlio 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytų dydžių atskaitymus į Programos finansavimo sąskaitą moka juridiniai asmenys, kurių pajamos iš šiuose punktuose nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro daugiau kaip 50 (įskaitytinai) procentų pajamų. Juridiniai asmenys, kurių pajamos iš šio Įstatymo 1 priedėlio 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro mažiau kaip 50 procentų visų pajamų, ir visi kiti juridiniai asmenys moka šio Įstatymo 1 priedėlio 1 dalies 1 punkte nurodyto dydžio atskaitymus.
3. Mokėtojai atskaitymus nuo kiekvieno mėnesio pajamų apskaičiuoja patys ir moka į Programos finansavimo sąskaitą „Kelių programa – atskaitymai nuo pajamų“ iki kito mėnesio 25 dienos.
4. Mokėtojams, pažeidusiems atskaitymų nuo pajamų apskaičiavimo ir mokėjimo į Programos finansavimo sąskaitą tvarką, baudos skiriamos ir delspinigiai apskaičiuojami Mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
5. Mokėtojai apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai iki kovo 1 dienos privalo pateikti praėjusių metų atskaitymų į Programos finansavimo sąskaitą deklaraciją. Šios deklaracijos formą ir pildymo tvarką nustato centrinis mokesčių administratorius.
6. Nuo pajamų atskaitymų mokėjimo į Programos finansavimo sąskaitą atleidžiami:
2) kūrybinės sąjungos (architektų, mokslininkų, dailininkų, dizainerių, fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų), jų įmonės ir organizacijos, kurios ne mažiau kaip 50 procentų pelno sunaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams, nustatytiems šių sąjungų įstatuose;
3) įmonės, kuriose dirba ne mažiau kaip 50 procentų riboto darbingumo darbuotojų ir kurių pajamos gaunamos tik už jų pačių pagamintą produkciją;
4) biudžetinės įstaigos, valstybės ir savivaldybių institucijos, įstaigos, tarnybos ar organizacijos;
5 straipsnis. Dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus, bei akcizo pajamos, gautos už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams
1. Nuo 2002 m. sausio 1 d. į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 38 procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną ir dyzelinius degalus, o nuo 2004 m. sausio 1 d. – 40 procentų.
2. Į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 100 procentų akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams.
6 straipsnis. Mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones
1. Transporto priemonių savininkų ar valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai nustatyti šio Įstatymo 2 priedėlyje.
2. Mokesčio mokėjimo ir kontrolės tvarką bei dydžius, neviršydama šio Įstatymo 2 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
3. Mokestis į Programos finansavimo sąskaitą sumokamas iki transporto priemonės valstybinės techninės apžiūros.
4. Mokestis nemokamas:
1) Už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms. Pristatant šias transporto priemones valstybinei techninei apžiūrai, turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis pristatomos transporto priemonės priskyrimą tai ar kitai transportavimo grupei;
7 straipsnis. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis
1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai, sumokėję naudotojo mokestį, įgyja teisę naudotis Lietuvos Respublikos keliais ir jų infrastruktūra.
2. Naudotojo mokestį į Programos finansavimo sąskaitą transporto priemonių savininkai ar valdytojai sumoka iki transporto priemonės valstybinės techninės apžiūros.
3. Naudotojo mokesčio mokėjimo ir kontrolės tvarką bei dydžius, neviršydama šio Įstatymo 3 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
4. Naudotojo mokestis nemokamas:
1) už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms. Pristatant šias transporto priemones valstybinei techninei apžiūrai, turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis pristatomos transporto priemonės priskyrimą tai ar kitai transportavimo grupei;
2) už specialiai neįgaliesiems pritaikytas transporto priemones, priklausančias savivaldybių institucijoms ir nevyriausybinėms neįgaliųjų organizacijoms;
8 straipsnis. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis
1. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai naudotojo mokestį sumoka, kai transporto priemonė kerta Lietuvos Respublikos valstybės sieną.
2. Naudotojo mokestis nemokamas už važiavimą keliais užsienio šalių, su kuriomis Lietuvos Respublika yra pasirašiusi tarptautinius susitarimus, transporto priemonėmis arba kai užsienio šalyse įregistruotos transporto priemonės vyksta likviduoti stichinių nelaimių ar autoavarijų padarinių, kai veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, taip pat už važiavimą keliais užsienio šalių krašto apsaugos sistemai priklausančiomis transporto priemonėmis.
9 straipsnis. Mokestis už važiavimą keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė
1. Važiuoti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo, ašies (ašių) apkrova ir (ar) bendroji masė viršija maksimalius leidžiamus dydžius, galima tik suderinus tai su kelio savininku ir gavus jo leidimą. Leidimai išduodami Susisiekimo ministerijos ir savivaldybių nustatyta tvarka, sumokėjus įstatymų nustatyto dydžio mokestį už naudojimąsi keliais ir jų infrastruktūra stambiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Mokesčio dydį, neviršydama šio Įstatymo 5 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Mokestis mokamas už kiekvieną leidimą. Dėl mokesčio, jo dydžio už naudojimąsi vietinės reikšmės vidaus keliais gali būti sprendžiama šalių tarpusavio sutarimu vadovaujantis Civiliniame kodekse įtvirtintais principais.
2. Mokestis nemokamas už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms bei užsienio šalių krašto apsaugos sistemai priklausančias transporto priemones, kurių matmenys ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamus dydžius. Šių transporto priemonių važiavimo maršrutą būtina suderinti su kelių savininkais.
10 straipsnis. Kiti Programos finansavimo šaltiniai
1. Mokestį už leidimą atlikti įvairius darbus kelio juostoje ar kelio apsaugos zonoje renka ir leidimus išduoda Susisiekimo ministerijos ar savivaldybių nustatyta tvarka jų įgaliotos institucijos. Mokesčio dydis nustatomas kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgiant į darbų pobūdį, keliams ir aplinkai daromą žalą, atstatomųjų darbų vertę, dėl eismo sąlygų pasikeitimo susidariusius nuostolius ir darbų trukmę.
2. Valstybės biudžeto lėšos į Programos finansavimo sąskaitą pervedamos, jei tai yra numatyta atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme arba jei tokį sprendimą vykdydamos valstybės biudžetą ar savivaldybių biudžetus pagal savo kompetenciją priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savivaldybės.
11 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas
1. Kelių programos finansavimo lėšos naudojamos automobilių keliams, tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, gamybiniams-buitiniams kelių pastatams projektuoti, statyti, tiesti, modernizuoti, taisyti (remontuoti), inventorizuoti, prižiūrėti, kelių technikos, technologijos, transporto ir kitoms gamybos priemonėms įsigyti, kelių ir tiltų tyrimų, specialiųjų statybos reikalavimų valstybinei priežiūrai atlikti, išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar griaunamus pastatus ir kitus statinius, želdinius bei kitas naudmenas apmokėti, kelių informacinėms sistemoms kurti, kelių infrastruktūros plėtrai, bendradarbiavimui su užsienio valstybėmis, teisės aktams ir norminiams dokumentams rengti, institucijų, atsakingų už valstybinės reikšmės kelius išlaikymo išlaidoms apmokėti, paskoloms grąžinti bei palūkanoms mokėti, istorinio kelių paveldo vertybėms išsaugoti, saugaus eismo programoms ir jų priemonėms vykdyti bei kitoms kelių srities reikmėms finansuoti.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam Įstatymui įgyvendinti. Šio Įstatymo įgyvendinimą kontroliuoja nuolatinė Kelių priežiūros ir plėtros programos komisija. Jos sudėtį ir nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
3. Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą metinę lėšų naudojimo sąmatą. Metinėje lėšų naudojimo sąmatoje numatomas iki 5 procentų Programos finansavimo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti.
4. Metinėse sąmatose turi būti numatoma 20 procentų Programos finansavimo lėšų panaudoti vietinės reikšmės keliams bei gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti.
12 straipsnis. Programos finansavimo garantijos
1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis Biudžeto sandaros įstatymo nustatytais specialiųjų programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.
2 straipsnis. Baigiamosios nuostatos
2. Įsigaliojus šiam Įstatymui, netenka galios:
1) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymas (Žin., 1995, Nr. 12-259);
2) Lietuvos Respublikos įstatymas „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 9 straipsnio papildymo“ (Žin., 1995, Nr. 44-1078);
3) Lietuvos Respublikos įstatymas „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo“ (Žin., 1995, Nr. 103-2303);
4) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio papildymo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 35-863);
5) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 46-1114);
6) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio papildymo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 62-1465);
7) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo pakeitimo įstatymas (Žin., 1997, Nr. 109-2756);
8) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 1999, Nr. 113-3294);
9) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 2000, Nr. 90-2780);
10) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 1 ir 3 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymas (Žin., 2000, Nr. 113-3609);
11) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 2001, Nr. 45-1573);
12) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 2001, Nr. 62-2215);
13) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio ir 1 priedėlio pakeitimo įstatymas (Žin., 2001, Nr. 62-2237);
14) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio ir 1 priedėlio papildymo įstatymas (Žin., 2001, Nr. 66-2408, Nr. 69).
Lietuvos Respublikos
2001 m. gruodžio 21 d. įstatymo Nr. IX-682
1 priedėlis
ATSKAITYMŲ NUO PAJAMŲ Į PROGRAMOS FINANSAVIMO SĄSKAITĄ MAKSIMALŪS DYDŽIAI
1. Maksimalaus dydžio atskaitymus nuo pajamų į Programos finansavimo sąskaitą moka:
1) juridiniai asmenys, išskyrus kredito įstaigas bei tuos, kurie verčiasi prekybos veikla, suskystintų dujų, skirtų automobiliams, realizavimu, taip pat išskyrus juridinius asmenis, kurie verčiasi veikla ir negauna pajamų iš veiklos, – iki 0,5 procento pajamų;
3) juridiniai asmenys, kurie verčiasi suskystintų dujų, skirtų automobiliams, realizavimu, – iki 0,1 procento pajamų;
Lietuvos Respublikos
2001 m. gruodžio 21 d. įstatymo Nr. IX–682
2 priedėlis
MOKESČIO UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTAS KROVININES TRANSPORTO PRIEMONES RIBINIAI TARIFAI
Transporto priemonių savininkų ar valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai:
Transporto priemonės tipas |
Ribiniai tarifai (litais) |
||||
2002 m. |
2003 m. |
nuo 2004 m. |
|||
Krovininės kelių transporto priemonės kategorijos N3, tarp jų priekabos, puspriekabės klasės O4 nuo 12 t (įskaitytinai) |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t bendrosios masės* |
300–400
|
300–520
|
300–620 |
|
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t bendrosios masės** |
440–880 |
||||
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t bendrosios masės* |
440–640
|
440–840
|
440–1040 |
||
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t bendrosios masės** |
990–1980 |
||||
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t bendrosios masės* |
820–1000
|
820–1320
|
820–1640 |
||
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t bendrosios masės** |
1300–2600 |
||||
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t bendrosios masės* |
1300–1700
|
1300–2150
|
1300–2600 |
||
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t bendrosios masės** |
1930–3870 |
||||
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t bendrosios masės* |
1850–2450
|
1850–3070
|
1850–3700 |
||
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t bendrosios masės** |
2540–5080 |
||||
Krovininių kelių transporto priemonių junginys – N3O4 nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t bendrosios masės vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) |
*
|
2260–3000 |
2260–3760
|
2260–4520 |
|
** |
3340–6690 |
||||
* kai ašis (ašys) su pneumatine pakaba
** kai kita ašies (ašių) pakabų sistema
______________
Lietuvos Respublikos
2001 m. gruodžio 21 d. įstatymo Nr. IX-682
3 priedėlis
LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ SAVININKŲ AR VALDYTOJŲ NAUDOTOJO MOKESČIO
RIBINIAI TARIFAI
1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio ribiniai tarifai:
Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės |
Ribiniai tarifai (litais) |
|||
2002–2003 m. |
nuo 2004 m. |
|||
Autobusai |
M2
|
transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t |
|
350–700 |
M3
A
B |
transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietas keleiviams, neskaitant vairuotojo |
|
400–800 |
|
M3 I– III |
transporto priemonė, turinti daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams, neskaitant vairuotojo |
|
500–1000 |
|
Krovininės kelių transporto priemonės (tarp jų priekabos, puspriekabės) |
N1 O2 |
iki 3,5 t bendrosios masės |
250–500 |
250–500 |
N2 O3 |
nuo 3,5 t (įskaitytinai) iki 12 t bendrosios masės |
300–600 |
300–600 |
|
N3 O4 |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 40 t bendrosios masės |
150–800 |
150–800 |
|
N1–N3
O2–O4 |
iki 16 t transporto priemonių savininkai – žemės ūkio subjektai |
100–200 |
200–300 |
|
Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės |
Ribiniai tarifai (litais) |
|||
2002–2003 m. |
nuo 2004 m. |
|||
Krovininių kelių transporto priemonių junginys |
N3
O4 |
vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) – iki 44 t bendrosios masės |
150 –800 |
150 –800 |
Specialios kelių transporto priemonės |
|
skirtos specialiems darbams atlikti, bet ne kroviniams vežti |
200–500 |
200–500 |
2. Specialios kelių transporto priemonės, skirtos specialiems darbams atlikti, yra:
Lietuvos Respublikos
2001 m. gruodžio 21 d. įstatymo Nr. IX-682
4 priedėlis
UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ SAVININKŲ AR VALDYTOJŲ NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI TARIFAI
Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio vienkartiniai ribiniai tarifai:
Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės |
Ribiniai tarifai (litais) |
|||||
metinio tarifo ribos |
mėnesinio tarifo ribos |
savaitinio tarifo ribos |
dieninio tarifo ribos |
|||
Autobusai nuo 2004 m.
|
M2 |
transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t |
350–700 |
40–80 |
25–40 |
8 –10 |
M3 A B |
transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietos keleiviams, neskaitant vairuotojo |
400–800 |
45–90 |
28–50 |
10–15 |
|
M3 I–III |
transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neskaitant vairuotojo |
500–1000 |
65–80 |
40–55 |
15–28 |
|
Krovininiai automobiliai nuo 2002 m. |
N3
O4
|
nuo 12 t iki 40 t bendrosios masės, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) – iki 44 t bendrosios masės |
150– 800 |
22–108 |
14–43 |
8–23 |
Specialios kelių transporto priemonės nuo 2002 m. |
|
skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti |
200–500
|
22–65
|
14–40 |
5–15 |
______________
Lietuvos Respublikos
2001 m. gruodžio 21 d. įstatymo Nr. IX-682
5 priedėlis
I. MOKESČIO UŽ VAŽIAVIMĄ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO VIRŠIJA LEIDŽIAMUS, RIBINIAI TARIFAI
Leidžiami matmenys viršyti (cm) |
Ribiniai tarifai (litais) |
||||||
aukščio |
pločio |
ilgio |
vienkartiniai, 10 km |
mėnesiniai |
metiniai |
||
rajono teritorijoje |
Lietuvos Respublikos teritorijoje |
rajono teritorijoje |
Lietuvos Respublikos teritorijoje |
||||
|
10– 20 |
|
5,0–6,0 |
233–280 |
583–642 |
1165 –1400 |
2915–3210 |
11– 20 |
21– 40 |
101–200 |
6,1–7,0 |
285–327 |
712–817 |
1425 –1635 |
3560–4085 |
21– 30 |
41– 60 |
201–300 |
7,1–7,5 |
331–350 |
828–875 |
1659 –1750 |
4140–4375 |
31– 40 |
61– 80 |
301–400 |
7,6–8,0 |
355–373 |
887–933 |
1775 –1865 |
4435–4665 |
41– 50 |
81 –100 |
401–500 |
8,1–8,5 |
378–397 |
945–992 |
1890 –1985 |
4725–4960 |
> 50 |
> 100 |
> 500 |
12,0–14,0 |
560–653 |
1400–1633 |
2800–3265 |
7000–8165 |
Jei lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys viršijami, t. y. transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t. y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t. y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad galima būtų leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.
5 priedėlio tęsinys
II. Mokesčio už VAŽIAVIMĄ KELIAIS Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) leidžiama bendroji masė, ribiniai tarifai
Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta (t) |
Ribiniai tarifai (litais) |
||
vienkartiniai, 10 km |
mėnesiniai |
||
rajono teritorijoje |
Lietuvos Respublikos teritorijoje |
||
0,6–1,0 |
2,40–3,36 |
168–235 |
420–588 |
1,1–1,5 |
4,80–5,28 |
336–370 |
840–924 |
1,6–2,0 |
6,72–7,68 |
470–538 |
1176–1344 |
2,1–3,0 |
12,00–13,32 |
840–932 |
2100–2331 |
3,1–4,0 |
19,20–21,60 |
1344–1512 |
3360–3780 |
4,1–5,0 |
26,40–31,20 |
– |
– |
5,1–6,0 |
33,60–38,40 |
– |
– |
6,1–7,0 |
40,80–45,60 |
– |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
48,00–55,20 |
– |
– |
1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, leidžiama važiuoti sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.
2. Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą (40 t, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – 44 t), nustatomi mokesčio ribiniai tarifai, kurie nurodyti šio priedo III skirsnyje.
3. Triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.
III. MOKESČIO UŽ VAŽIAVIMĄ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KAI VIRŠIJAMA LEIDŽIAMA JŲ BENDROJI MASĖ, RIBINIAI TARIFAI
1. Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą (40 t, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – 44 t), mokamas mokestis, kurio ribiniai tarifai pateikiami lentelėje:
Leidžiama bendroji masė viršyta (t) |
Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną, Lt / 10 km
|
iki 10,0 |
3,00–3,50 |
11,0–20,0 |
3,50–4,00 |
21,0–40,0 |
4,00–4,50 |
>40 |
5,00–6,00 |
2. Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.