LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2000 M. SPALIO 6 D. ĮSAKYMO NR. 388 „DĖL MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. sausio 30 d. Nr. 1V-42
Vilnius
1. Pakeičiu Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 86-2639; 2002, Nr. 105-4735), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punkte nurodytų nuostatų 6.18 punktas įsigalioja 2006 m. balandžio 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2006 m. sausio 30 d. įsakymo Nr. 1V- 42
redakcija)
MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) yra biudžetinė įstaiga prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Migracijos departamento steigėja yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.
2. Migracijos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Europos Sąjungos teisės aktais, tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
3. Migracijos departamentas yra viešasis juridinis asmuo, turintis atsiskaitomąją sąskaitą banke, antspaudą, blanką su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, savo simboliką. Atskiri Migracijos departamento struktūriniai padaliniai savo funkcijoms vykdyti taip pat gali turėti antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.
II. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS
5. Pagrindinis Migracijos departamento uždavinys yra pagal savo kompetenciją dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką vizų ir imigracijos, prieglobsčio ir Lietuvos Respublikos pilietybės procedūrų, asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinančių dokumentų, kelionės dokumentų, leidimų gyventi Lietuvos Respublikoje ir kitų dokumentų išdavimo ir apskaitos, gyvenamosios vietos deklaravimo ir laisvo asmenų judėjimo srityse.
6. Migracijos departamentas, vykdydamas jam pavestą uždavinį atlieka šias funkcijas:
6.1. organizuoja leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, leidimų nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, Europos Bendrijų valstybės narės piliečių leidimų gyventi ir Europos Bendrijų valstybės narės piliečių leidimų gyventi nuolat, asmens be pilietybės kelionės dokumentų ir pabėgėlio kelionės dokumentų išdavimą užsieniečiams teritorinių policijos įstaigų migracijos skyriuose, poskyriuose, grupėse (toliau – migracijos tarnybos);
6.2. nagrinėja užsieniečių prašymus išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, Europos Bendrijų valstybės narės piliečių leidimą gyventi ir Europos Bendrijų valstybės narės piliečių leidimą gyventi nuolat, pakeisti leidimus laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, pratęsti Europos Bendrijų valstybės narės piliečių leidimus gyventi ir priima sprendimus šiais klausimais;
6.3. nagrinėja dokumentus dėl leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, leidimų nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, Europos Bendrijų valstybės narės piliečių leidimų gyventi ir Europos Bendrijų valstybės narės piliečių leidimų gyventi nuolat panaikinimo, priima sprendimus šiais klausimais;
6.4. teisės aktų nustatytais atvejais vertina ir nustato, ar yra pagrindas manyti, kad santuoka tarp užsieniečio ir Lietuvos Respublikoje gyvenančio užsieniečio sutuoktinio, kuris yra Lietuvos Respublikos pilietis arba užsienietis, yra fiktyvi;
6.5. pagal kompetenciją sprendžia prieglobsčio Lietuvos Respublikoje suteikimo klausimus, priima sprendimus prieglobsčio klausimais ir organizuoja šių sprendimų vykdymą, išduoda ir keičia užsieniečio registracijos pažymėjimus;
6.6. nagrinėja dokumentus Lietuvos Respublikos vizai gauti / panaikinti, priima sprendimus šiais klausimais ir išduoda/ panaikina Lietuvos Respublikos vizas;
6.7. nagrinėja dokumentus buvimo Lietuvos Respublikoje turint vizą laikui pratęsti, priima sprendimus šiais klausimais ir pratęsia užsieniečių buvimo Lietuvos Respublikoje turint vizą laiką;
6.8. bendradarbiauja su Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsuliniu departamentu sprendžiant Lietuvos Respublikos vizų išdavimo politikos klausimus;
6.9. nagrinėja dokumentus dėl laikinojo kelionės dokumento išdavimo užsieniečiams, priima sprendimus šiais klausimais ir išduoda laikinąjį kelionės dokumentą;
6.10. nagrinėja teritorinių policijos įstaigų ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos struktūrinių padalinių pateiktus dokumentus dėl užsieniečių išsiuntimo iš Lietuvos Respublikos ir grąžinimo į užsienio valstybę, priima sprendimus šiais klausimais;
6.11. nagrinėja dokumentus dėl uždraudimo užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką ir priima sprendimus uždrausti (neuždrausti) užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką;
6.12. nagrinėja užsieniečio prašymus ir valstybės institucijų arba įstaigų siūlymus išbraukti duomenis apie užsienietį iš užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, sąrašo, priima sprendimus šiais klausimais;
6.13. nagrinėja užsieniečių prašymus išduoti (pakeisti) užsieniečio pasą ar pratęsti jo galiojimo laiką ir priima sprendimus šiais klausimais;
6.14. analizuoja nelegalios migracijos priežastis bei kartu su Valstybės sienos apsaugos tarnyba ir Policijos departamentu prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) vykdo nelegalios migracijos prevenciją;
6.15. teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka nagrinėja asmenų prašymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo ir išsaugojimo, teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę įgyvendinimo, priima sprendimus šiais klausimais;
6.16. teisės aktų nustatytais atvejais nagrinėja dokumentus ir priima sprendimą, ar asmens Lietuvos Respublikos pilietybės klausimas išspręstas nepažeidžiant Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 95-4087) reikalavimų;
6.17. nagrinėja asmenų prašymus dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimų išdavimo (pakeitimo) asmenims, gyvenantiems užsienio valstybėse, priima sprendimus šiais klausimais ir išduoda (keičia) teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimus;
6.18. teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka nagrinėja asmenų prašymus palikti Lietuvos Respublikos pilietybę, atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės, grąžinti Lietuvos Respublikos pilietybę ir priima sprendimus šiais klausimais, rengia ir teikia dokumentus Komisijai Lietuvos Respublikos pilietybės klausimams nagrinėti, organizuoja asmenų, kuriems Respublikos Prezidento dekretu suteikta Lietuvos Respublikos pilietybė, priesaikos Lietuvos Respublikai priėmimą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijoje;
6.19. nagrinėja Lietuvos Respublikos piliečių, gyvenančių užsienio valstybėse, prašymus išduoti, pakeisti pasus ir priima sprendimus šiais klausimais, išduoda ir keičia pasus Lietuvos Respublikos piliečiams, gyvenantiems užsienio valstybėse, bendra ir skubos tvarka;
6.20. nagrinėja dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės, Lietuvos Respublikos piliečio paso, Lietuvos Respublikos paso išdavimo teisėtumo, rengia išvadas ir priima sprendimus šiais klausimais;
6.21. teisės aktų nustatytais atvejais teikia duomenis Gyventojų registro tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos;
6.22. renka, kaupia, analizuoja ir apibendrina duomenis apie Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų klastojimą;
6.24. teisės aktų nustatyta tvarka tvarko asmens duomenų susistemintas rinkmenas – kartotekas, bylas ir kita;
6.26. dalyvauja Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos įsteigtų darbo grupių ir komitetų pilietybės, asmens dokumentų išdavimo, laisvo asmenų judėjimo, migracijos, prieglobsčio, vizų ir kitais užsieniečių teisinės padėties klausimais ir šiose Europos Sąjungos institucijose pristato oficialią Lietuvos poziciją nagrinėjamais klausimais;
6.27. rengia Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos pilietybės, gyvenamosios vietos deklaravimo, asmens dokumentų išdavimo, vizų, užsieniečių teisinės padėties ir prieglobsčio suteikimo klausimus, projektus;
6.29. bendradarbiauja pagal kompetenciją su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, Lietuvos Respublikos diplomatinėmis atstovybėmis ir konsulinėmis įstaigomis užsienyje, Pasaulio lietuvių bendruomenės valdybos patvirtintais lietuvių organizacijos pirmininkais, nevyriausybinėmis organizacijomis, užsienio šalių institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis;
6.30. teikia konsultacijas ir praktinę pagalbą Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms ir konsulinėms įstaigoms užsienyje;
6.31. rengia migracijos tarnyboms metodines rekomendacijas darbo organizavimo ir teisės aktų taikymo klausimais, pagal kompetenciją teikia joms praktinę pagalbą;
6.32. suderinus su Policijos departamentu tikrina, kaip migracijos tarnybos laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, vidaus reikalų ministro ir Migracijos departamento direktoriaus įsakymus, taip pat kitus teisės aktus, susijusius su migracijos procesų, Lietuvos Respublikos pilietybės, Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimo politikos įgyvendinimu;
6.33. organizuoja Migracijos departamento valstybės tarnautojų mokymą kvalifikacijos tobulinimo įstaigose;
6.34. kartu su Policijos departamentu, Lietuvos policijos mokymo centru bei teritorinėmis policijos įstaigomis organizuoja kvalifikacijos tobulinimo kursus, seminarus migracijos tarnybų darbuotojams;
6.35. pagal savo kompetenciją aptarnauja Lietuvos Respublikos piliečius ir užsieniečius jiems atvykus į Migracijos departamentą, taip pat nagrinėdami prašymus ir skundus, gautus tiesiai iš asmenų ar atsiųstų paštu, priiminėdami ir perduodami jiems sprendimus;
6.36. organizuoja konkursus laisvoms Migracijos departamento karjeros valstybės tarnautojų pareigybėms;
6.37. tvarko Migracijos departamento interneto ir intraneto tinklalapius, atnaujina juose skelbiamą informaciją, rūpinasi jų dizainu, pateikiamos informacijos kokybe;
III. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO TEISĖS
7. Migracijos departamentas, atlikdamas jam pavestas funkcijas, pagal savo kompetenciją turi teisę:
7.1. pasitelkti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, taip pat kitų įstaigų bei organizacijų atstovus ir specialistus Migracijos departamento sprendžiamoms problemoms nagrinėti bei sudaryti darbo grupes teisės aktų projektams rengti;
7.2. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės ir žinybinių registrų, informacinių sistemų, taip pat iš kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, kurios reikia Migracijos departamento uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;
7.3. vidaus reikalų ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretoriaus (toliau – ministerijos vadovybė) pavedimu atstovauti Vidaus reikalų ministerijai Lietuvoje ir užsienyje Migracijos departamento kompetencijos klausimais;
7.4. teikti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vadovybei pasiūlymus dėl klausimų, susijusių su tarptautinio bendradarbiavimo plėtojimu bei naryste Europos Sąjungoje (teisingumo ir vidaus reikalų srityje);
IV. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Migracijos departamentui vadovauja direktorius, kuris tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas vidaus reikalų ministrui.
10. Migracijos departamento direktorių skiria į pareigas ir atleidžia iš jų, suteikia jam atostogas, skatina ir skiria tarnybines nuobaudas vidaus reikalų ministras įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Migracijos departamento direktorius turi pavaduotojus, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Migracijos departamento direktorius.
12. Migracijos departamento direktorius:
12.1. vadovauja Migracijos departamentui ir atsako už departamentui pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų vykdymą;
12.2. vadovauja Migracijos departamento struktūriniams padaliniams tiesiogiai ar per savo pavaduotojus;
12.3. atstovauja Migracijos departamentui Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose bei užsienyje;
12.4. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad Migracijos departamente būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;
12.5. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, prireikus kartu su Policijos departamentu, kitomis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis leidžia bendrus įsakymus;
12.6. pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pasirašo sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;
12.7. pasirašo ieškinius, prašymus (skundus), atskiruosius, apeliacinius ir kasacinius skundus ir kitus procesinius dokumentus;
12.8. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Migracijos departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, juos skatina arba skiria tarnybines ar drausmines nuobaudas, suteikia kasmetines ir tikslines atostogas;
12.9. derina skiriamų aukštesnės ir žemesnės pakopos policijos komisariatų migracijos tarnybų vadovų kandidatūras;
12.11. tvirtina Migracijos departamento struktūrą, Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašus, Migracijos departamento valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines instrukcijas;
12.12. skelbia konkursą dėl priėmimo į Migracijos departamento karjeros valstybės tarnautojo pareigas;
12.14. suderinus su Policijos departamentu tvirtina migracijos tarnybų valstybės tarnautojų mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo kursų planus;
12.16. pasirašo sutartis su Turto valdymo ir ūkio departamentu prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos dėl buhalterinės apskaitos centralizuoto tvarkymo;
13. Laikinai nesant direktoriaus, jo pareigas eina vidaus reikalų ministro paskirtas vienas iš direktoriaus pavaduotojų.
V. TURTAS, FINANSAVIMAS IR VEIKLOS KONTROLĖ
15. Migracijos departamento ūkinį finansinį aptarnavimą vykdo, piniginių lėšų buhalterinę apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Turto valdymo ir ūkio departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.
17. Migracijos departamentui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS