STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ĮMONĖS INOVACINĖS VEIKLOS STATISTINĖS ANKETOS FORMOS PATVIRTINIMO

 

2006 m. gruodžio 11 d. Nr. DĮ-243

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas ir atsižvelgdamas į 2004 m. rugpjūčio 13 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1450/2004, įgyvendinantį Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 1608/2003/EB dėl Bendrijos inovacijų statistikos rengimo ir plėtros (OL 2004 L 267, p. 32),

tvirtinu Įmonės inovacinės veiklos 2004–2006 m. anketos formą INV-01 (pridedama).

 

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                                   ALGIRDAS ŠEMETA

______________


 

Forma patvirtinta Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. DĮ-24

 

___________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

 

Statistikos departamento prie

LRV teritorinei statistikos įstaigai

 

ĮMONĖS INOVACINĖS VEIKLOS 2004–2006 M. ANKETA INV-01

 

                                                 Nr. ___

                                                                                   (Užpildymo data)

 

Įmonės kodas registre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateikiama: iki gegužės 3 dienos

Adresas

 

Pateikia: į imtį patekusios visų nuosavybės formų įmonės

 

 

 

 

 

Garantuojamas gautų duomenų konfidencialumas

Pagrindinės veiklos kodas (EVRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK)

 

Anketos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.stat.gov.lt

 

 

 

 

 

Atsakymus žymėkite Q

 

Šioje anketoje pateikiami klausimai apie įmonės įdiegtas inovacijas (naujoves) gamyboje ar paslaugų teikimo sektoriuje ir apie įmonės inovacinę veiklą 2004–2006 m., t. y. per 3 metų laikotarpį. Prašome Jūsų atsakyti į visus klausimus (net jei atsakymas „Ne“), jeigu anketos klausime nenurodyta kitaip.

Inovacija – naujų technologijų, idėjų ir metodų komercinis pritaikymas pateikiant rinkai naujus arba patobulintus produktus (prekes ar paslaugas)* ir procesus.

 

I. BENDROJI INFORMACIJA

 

1.1. Ar Jūsų įmonė priklauso tarpusavyje susijusių įmonių grupei?

 

TAIP             £ _ Šalis, kurioje yra pagrindinė įmonė ____________________________________

NE                 £

 

Prašome atsakyti į visus tolesnius klausimus tik apie Jūsų įmonę (t. y. netraukti duomenų apie kitas grupės įmones)

 

1.2. Kokiose rinkose Jūsų įmonė realizavo produktus 2004–2006 m.?

 

 

TAIP

NE

Šalies

£

£

Kitose ES, ELPA ir ES šalyse kandidatėse**

£

£

Kitose šalyse

£

£

 

II. PRODUKTO (PREKĖS AR PASLAUGOS) INOVACIJA

 

Produkto (prekės ar paslaugos) inovacija yra naujo ar reikšmingai patobulinto produkto pardavimas (pateikimas rinkai).

Inovacija turi būti nauja Jūsų įmonei, bet nebūtinai nauja įmonės rinkai. Nesvarbu, ar inovacija buvo kuriama Jūsų įmonėje ar kitose.

 

2.1. Ar Jūsų įmonė 2004–2006 m. rinkai pateikė:

 

 

TAIP

NE

Naują ar reikšmingai patobulintą prekę (neįtraukite naujų prekių, įsigytų kitose įmonėse, perpardavimo ar estetinės prigimties prekės pakeitimų)

£

£

Naują ar reikšmingai patobulintą paslaugą

£

£

 

Jei į bent vieną klausimą atsakėte teigiamai, prašome atsakyti į 2.2 klausimą, jei į abu neigiamai – pereikite į III skyrių.

 

2.2. Kas kūrė Jūsų įmonės produktų inovacijas?

 

 

Produktų inovacijos

(pasirinkite vieną atsakymą)

Daugiausia Jūsų įmonė ar įmonių grupė

£

Jūsų įmonė kartu su kitomis įmonėmis ar institucijomis

£

Daugiausia kitos įmonės ar institucijos

£

 

2.3. Ar bent viena iš Jūsų įmonės produktų inovacijų 2004–2006 m. buvo:

 

 

 

TAIP

NE

Nauja Jūsų rinkoje

Jūsų įmonė pateikė rinkai naują ar reikšmingai patobulintą produktą anksčiau už konkurentus (anksčiau produktas galėjo būti randamas kitose rinkose)

£

£

Nauja tik Jūsų įmonėje

Jūsų įmonė pateikė rinkai naują ar reikšmingai patobulintą produktą, kuris buvo naujovė tik Jūsų įmonėje (t. y. šios rinkos konkurentai jau turėjo panašių produktų)

£

£

 

Prašome įvertinti, kaip buvo pasiskirsčiusi Jūsų įmonės apyvarta* 2006 m.:

 

Inovacinių produktų, kurie buvo įdiegti į rinką 2004–2006 m. ir kurie buvo nauji Jūsų rinkoje, apyvartos dalis

£££%

Inovacinių produktų, kurie buvo įdiegti į rinką 2004–2006 m. ir kurie buvo nauji tik Jūsų įmonėje, apyvartos dalis

£££%

Nepakeistų ar tik nežymiai modifikuotų 2004–2006 m. produktų (įskaitant naujų produktų, įsigytų kitose įmonėse, perpardavimą) apyvartos dalis

£££%

Iš viso apyvarta 2006 m.

100%

 

INOVACINIŲ PRODUKTŲ PAVYZDŽIAI:

 

APDIRBAMOJI GAMYBA:

PASLAUGOS:

– produkcijos papildymas ekologiškai švariais gaminiais;

– neterminuota garantija produktams;

– gaminio medžiagos pakeitimas (patobulintos charakteristikos);

– mikroscheminių kortelių (chipcard) įdiegimas;

– telematikos panaudojimas motoriniame transporte;

– transporto priemonės, išmetančios mažiau dujų;

– elektroninė motorinio transporto stabilizavimo programa;

– gaminiai, naudojantys mažiau elektros energijos;

– naujų, efektyvesnių vaistų gamyba;

– aukštos įtampos linijos su dujų izoliacija;

– nuotolinė (techninė) priežiūra;

– mobilios komunikacijos (ryšio) mikrobangų keramika ir paviršinių bangų filtrai.

– kombinuotieji sprendimai (techninės paslaugos ir konsultacijos vienose rankose);

– testavimo, tikrinimo ir sertifikavimo paslaugos;

– klientų kortelių sistemos įvedimas;

– užsakymai ir konsultacijos pardavimo punktuose;

– surinkimo paslauga, teikiama pirkėjams;

– nuotolinė priežiūra;

– pardavimas internetu (el. prekyba);

– elektroninė atsiskaitymo sistema;

– naujos ar reikšmingai patobulintos draudimo paslaugų sistemos;

– vertybinių popierių, pagrįstų turtu, įvedimas;

– centralizuotų kortelių sistemos įvedimas tiesioginiam atsiskaitymui su ligoninėmis;

– elektroninės bilietų pirkimo sistemos įvedimas;

– programinės įrangos priežiūra, konsultavimas nuotoliniu metodu;

– nauji statistinės analizės metodai;

– lanksčiosios programinės įrangos, orientuotos į vartotoją, sukūrimas;

– naujos logistikos paslaugos;

– atsakikliai ar paslaugos telefonu.

 

III. TECHNOLOGINIO PROCESO INOVACIJA

 

Proceso inovacija – naujos ar reikšmingai patobulintos gamybos technologijos, naujų ar reikšmingai patobulintų paslaugų teikimo ar produktų paskirstymo metodų įgyvendinimas (įdiegimas).

Proceso inovacija yra naujovė Jūsų įmonės naudojamoms gamybos technologijoms, bet nebūtinai naujovė Jūsų įmonės rinkoje. Nesvarbu, ar inovacija buvo kuriama Jūsų įmonėje ar kitose. Organizacinės įmonės inovacijos neįtraukiamos į technologinio proceso inovacijas.

 

3.1. Ar Jūsų įmone 2004–2006 m. įdiegė:

 

 

TAIP

NE

Naujus ar reikšmingai patobulintus gamybos metodus ar paslaugų teikimo procesus?

£

£

Naujus ar reikšmingai patobulintus logistikos, pristatymo ar platinimo metodus, turėjusius įtakos Jūsų produkcijai ar sąnaudoms?

£

£

Naujus ar gerokai patobulintus su produkcijos gamyba netiesiogiai susijusius procesus, tokius kaip produkcijos eksploatacija ar operaciniai produkcijos gamybos procesai (pirkimas, apskaita, kompiuterizavimas, techninės priežiūros sistemos)

£

£

 

Jei į bent vieną klausimą atsakėte teigiamai, prašome atsakyti į 3.2 klausimą, jei į visus neigiamai – pereikite į IV skyrių.

 

3.2. Kas sukūrė Jūsų įmonės technologinių procesų inovacijas?

 

Daugiausia

Produktų inovacijos

(pasirinkite vieną atsakymą)

Jūsų įmonė ar įmonių grupė

£

Jūsų įmonė kartu su kitomis įmonėmis ar institucijomis

£

Daugiausia kitos įmonės ar institucijos

£

 

PROCESO INOVACIJŲ PAVYZDŽIAI:

PASLAUGOS:

– keitimasis duomenimis elektroniniu būdu;

– CAD–kompiuterinis projektavimas;

– duomenų apdorojimo sistemų sujungimas, nauja ar patobulinta kompiuterių tinklų programinė įranga;

– naujos ar patobulintos ryšių (tinklų) valdymo, monitoringo sistemos;

 

APDIRBAMOJI GAMYBA:

 

– procesų skaitmeninis valdymas;

–naujos rūšies peilių sistemos medienos drožlių gamyboje;

– naujos rūšies įrenginys vandeniui šalinti (atskirti);

– išmetamųjų dujų matavimas davikliais;

– naujų rūgščių gamybos procesų, naudojant skirtingas žaliavas, įdiegimas;

– elektroninės valymo sistemos;

–sudėtinių konstrukcinių dalių optimalus baigimas, naudojant baigtinių elementų modeliavimo programas;

– tiesioginio ryšio tarp gamintojo ir pirkėjo sukūrimas;

– programos vykdomų komandų, registrų būklės ir naudojamų kintamųjų pateikimas ir stebėjimas vaizduoklio ekrane, panaudojant internetą.

– skenerių panaudojimas kasos aparatuose;

– skaitmeninio paskirstymo kanalų sukūrimas ir įvedimas;

– darbuotojų aprūpinimas nešiojamaisiais kompiuteriais;

– skaitmeninės etiketės ant produktų (pvz., brūkšninių kodų nuskaitymas);

– kvitų, į kuriuos įtraukta daugiau informacijos, išdavimas kompiuteriais;

– elektroniniai katalogai (CD-ROM);

– geras ryšys su centru, leidžiantis priimti sprendimus;

– savitarnos sistemos cechuose ar autoservisuose;

– konsultavimo specialistų rengimas;

– tiesioginio ryšio kanalo tarp kliento ir gamintojo sukūrimas.

– elektroninė bankininkystė;

– kontroliavimo telefonu priemonės;

– naujų rizikos metodų paskirstymo pritaikymas;

– optinis-elektroninis dokumentų saugojimas;

– patobulintos tarpuskaitos (atsiskaitymas negrynaisiais tarpusavio mokėjimų užskaitų būdu) sistemos;

– naujų įvertinimo metodų taikymas.

–techninių sistemų patikrinimas termografiniu metodu;

– darbo laiko apskaita internetu;

– palydovinės navigacinės sistemos.

 

IV. TEBEVYKDOMA IR NUTRAUKTA INOVACINĖ VEIKLA

 

Inovacinė veikla apibūdinama kaip mašinų, įrengimų, programinės įrangos ar licencijų įsigijimas; inžineriniai ir plėtros, mokymo, rinkodaros bei mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbai, jei jie skirti įmonės veiklos plėtrai ir / ar produkto ar technologinio proceso inovacijai įgyvendinti.

 

4.1. Ar Jūsų įmonėje 2004–2006 m. buvo vykdoma ir 2006 m. pabaigoje liko nebaigta arba nutraukta inovacinė veikla?

 

TAIP £             NE £

 

Jei Jūsų įmonė 2004–2006 m. neturėjo produktų ar technologinių procesų inovacijų ir nevykdė jokios inovacinės veiklos (t. y. atsakėte neigiamai į 2.1, 3.1 ir 4.1 klausimą), pereikite prie 8.2 klausimo.

 

Jei į bent vieną iš šių klausimų (2.1, 3.1 ir 4.1) atsakėte teigiamai – pereikite į V skyrių.

 

V. INOVACINĖ VEIKLA IR IŠLAIDOS

 

5.1. Ar 2004–2006 m. Jūsų įmonė užsiėmė inovacine veikla:

 

 

 

TAIP

NE

Įmonėje vykdomi technologijų plėtros ir mokslinių tyrimų (MTTP) darbai

Kūrybinis darbas Jūsų įmonės viduje, siekiant pagilinti žinias ir jų panaudojimą kuriant naujus ir patobulintus produktus bei gamybos procesus (įskaitant programinės įrangos kūrimą)

£

£

Jeigu taip, Jūsų įmonė 2004–2006 m. vykdė MTTP darbus:

 

 

Nuolat

£

 

Retkarčiais

£

 

Mokėjimai MTTP darbams (už įmonės ribų)

Anksčiau minėta veikla, bet atliekama kitų įmonių (įskaitant kitas įmones grupėje), valstybės ar privačių mokslinių tyrimų organizacijų ir įsigyta Jūsų įmonės

£

£

Mašinų, įrengimų ir programinės įrangos įsigijimas

Patobulintos mašinos, įrengimai ir kompiuterinė ar programinė įranga, specialiai įsigyta diegiant naujus ar gerokai patobulintus produktus ar gamybos procesus

£

£

Išorinių žinių inovacijoms įsigijimas

Patentų ar nepatentuotų išradimų, licencijų, prekių ženklų ar kitų žinių (informacijos) įsigijimas iš kitų įmonių ar organizacijų

£

£

Mokymas

Personalo mokymai, susiję su naujų ar reikšmingai patobulintų produktų ar technologinių procesų plėtote ir / ar įgyvendinimu

£

£

Inovacijų rinkodara (pateikimas rinkai)

Veikla, susijusi su Jūsų naujų ar reikšmingai patobulintų produktų pateikimu rinkai, įskaitant rinkos tyrimus ir reklamą

£

£

Kita su inovacijomis susijusi veikla

Kitur nepaminėtos procedūros ir techninis pasirengimas naujų ar reikšmingai patobulintų produktų ir technologinių procesų pateikimui rinkai

£

£

 

5.2. Prašome įvertinti kiekvienos inovacinės veiklos dalies išlaidų dydį 2006 m.

(Įtraukite personalo darbo užmokesčio ir kitas su inovacine veikla susijusias išlaidas):

 

 

jei Jūsų įmonė 2006 m. neturėjo atskirų inovacinės veiklos dalių išlaidų, prašome įrašyti 0

 

Tūkst. Lt

Vidinės įmonės MTTP išlaidos (įtraukite ir ilgalaikio materialiojo turto įsigijimą jei tai skirta MTTP darbams)

 

Mokėjimai MTTP darbams (už įmonės ribų)

 

Mašinų, įrengimų kompiuterinės ir programinės įrangos, skirtos inovacijoms, įsigijimas (be išlaidų, skirtų MTTP darbams)

 

Išorinių žinių inovacijoms įsigijimas

 

Visos inovacinės veiklos išlaidos

 

 

5.3. Ar Jūsų įmonė 2004–2006 m. gavo finansinę paramą inovacijoms iš šių toliau išvardytų valdžios institucijų?

 

Įtraukiama finansinė parama mokesčių kreditais ar lengvatomis, negrąžintinomis išmokomis, subsidijuotomis paskolomis ar paskolos garantijomis. Neįtraukiama mokslinių tyrimų ir kita inovacinė veikla, suteikta valstybės sektoriui pagal sutartį.

 

 

TAIP

NE

Iš savivaldybių biudžetų lėšų

£

£

Iš valstybės biudžeto lėšų (įskaitant ir Vyriausybės remiamus fondus)

£

£

Iš Europos Sąjungos paramos programų

£

£

Jeigu taip, ar Jūsų įmonė dalyvavo ES 6-joje (2003–2006 m.) mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros programoje?

£

£

 

VI. INOVACIJŲ INFORMACIJOS ŠALTINIAI IR BENDRADARBIAVIMAS

 

6.1. Kokią svarbą turėjo išvardyti inovacijų informacijos šaltiniai Jūsų įmonės inovacinei veiklai 2004–2006 m.?

 

Prašome nurodyti informacijos šaltinius, kurie suteikė naudingos informacijos naujiems inovacijų projektams ar prisidėjo prie esamų inovacijos projektų baigimo. Pažymėkite „nenaudota“, jeigu jokios informacijos iš šio šaltinio negauta.

 

 

 

Svarbos laipsnis

 

Informacijos šaltinis

Aukštas

Vidutinis

Žemas

Nenaudota

Vidiniai įmonės šaltiniai

Jūsų įmonė ar įmonių grupė

£

£

£

£

Rinkos šaltiniai

Įrengimų, medžiagų, sudėtinių dalių (komponentų) ar programinės įrangos tiekėjai

£

£

£

£

Klientai ar vartotojai

£

£

£

£

Konkurentai ar kitos įmonės iš tos pačios rinkos ar ekonominės veiklos rūšies

£

£

£

£

Konsultantai, laboratorijos ar privatūs mokslinių tyrimų institutai

£

£

£

£

Instituciniai šaltiniai

Universitetai ar kitos aukštosios mokyklos

£

£

£

£

Valstybės mokslinių tyrimų įstaigos

£

£

£

£

Kiti šaltiniai

Konferencijos, prekybinės mugės, parodos

£

£

£

£

Moksliniai žurnalai ir prekybos / techninės publikacijos

£

£

£

£

Profesinės ar pramonės asociacijos

£

£

£

£

 

6.2. Ar Jūsų įmonė 2004–2006 m. vykdydama inovacinę veiklą bendradarbiavo su kitomis įmonėmis ar institucijomis?

 

Įtraukiamas aktyvus bendradarbiavimas su kitomis įmonėmis ar nekomercinėmis institucijomis. Abu partneriai nebūtinai turi gauti komercinės naudos.

 

TAIP £               NE £ _ Prašome pereiti prie 7.1 klausimo

 

6.3. Nurodykite bendradarbiavimo partnerį ir šalį

(pažymėkite tinkamus)

 

 

Bendradarbiavimo partneris

Lietuvoje

Kitose Europos šalyse*

Jungtinėse Amerikos Valstijose

Visose kitose šalyse

A.

Kitos įmonės Jūsų įmonių grupėje

£

£

£

£

B.

Įrengimų, medžiagų, sudėtinių dalių (komponentų), programinės įrangos tiekėjai

£

£

£

£

C.

Klientai ar vartotojai

£

£

£

£

D.

Konkurentai ar kitos įmonės iš tos pačios rinkos ar ekonominės veiklos rūšies

£

£

£

£

E.

Konsultantai, laboratorijos ar privatūs mokslinių tyrimų institutai

£

£

£

£

F.

Universitetai ar kitos aukštosios mokyklos

£

£

£

£

G.

Valstybės mokslinių tyrimų įstaigos

£

£

£

£

 

6.4. Koks bendradarbiavimo partneris buvo naudingiausias Jūsų įmonės inovacinei veiklai?

 

(Nurodykite atitinkamą raidę iš 6.3 klausimo lentelės)_______

 

VII. INOVACIJŲ REZULTATAI 2004–2006 M.

 

7.1. Kokią svarbą turėjo inovacijos pagal inovacijos rūšį 2004–2006 m.:

 

 

 

Įtakos laipsnis

Inovacijos įtaka

 

Aukštas

Vidutinis

Žemas

Nereikšmingas

Produktams

Produktų (prekių ar paslaugų) įvairovės padidėjimui

£

£

£

£

Įsitraukimui į naujas rinkas ar užimamos rinkoje pozicijos sustiprėjimui

£

£

£

£

Produktų (prekių ar paslaugų) kokybės pagerėjimui

£

£

£

£

Technologiniams procesams

Produkcijos gamybos ar teikiamų paslaugų lankstumo pagerėjimui

£

£

£

£

Produkcijos ar teikiamų paslaugų apimties padidėjimui

£

£

£

£

Darbo išlaidų produkcijos vienetui pagaminti sumažėjimui

£

£

£

£

Medžiagų ir energijos sąnaudų produkcijos vienetui pagaminti sumažėjimui

£

£

£

£

Kita įtaka

Poveikio aplinkai (aplinkos užterštumo) sumažėjimui ar sveikatos ir saugumo padidėjimui

£

£

£

£

Atitikčiai keliamiems reikalavimams (standartų, normų laikymuisi)

£

£

£

£

 

VIII. VEIKSNIAI, TRUKDANTYS INOVACINEI VEIKLAI

 

8.1. Ar 2004–2006 m. Jūsų įmonės inovacinė veikla ar kuris nors inovacinis projektas:

 

 

TAIP

NE

Buvo nutrauktas planavimo (koncepcijos kūrimo) metu

£

£

Buvo atsisakyta jau pradėjus jį vykdyti

£

£

Vėlavo (buvo atidėliojama pradžia, pertvarkomi projektai)

£

£

 

ATSAKO VISOS ĮMONĖS:

 

8.2. Kokį poveikį 2004–2006 m. turėjo toliau išvardyti veiksniai, trukdantys įmonės inovacinei veiklai ir inovaciniams projektams?

 

Jei Jūsų įmonė nevykdė inovacinės veiklos, tai kokią įtaką sprendimui turėjo šie veiksniai:

 

 

 

Svarbos laipsnis

 

 

Aukštas

Vidutinis

Žemas

Netinka

Kainų veiksniai

Lėšų trūkumas Jūsų įmonėje ar įmonių grupėje

£

£

£

£

Finansavimo iš kitų šaltinių trūkumas

£

£

£

£

Per aukšta inovacijos kaina (didelės inovacinės išlaidos)

£

£

£

£

Žinių veiksniai

Kvalifikuoto personalo trūkumas

£

£

£

£

Informacijos apie technologijas trūkumas

£

£

£

£

Informacijos apie rinkas trūkumas

£

£

£

£

Sunkumai ieškant partnerių inovacijoms

£

£

£

£

Rinkos veiksniai

Rinkoje dominuoja pripažintos įmonės

£

£

£

£

Mažas vartotojų poreikis inovacinėms prekėms ar paslaugoms

£

£

£

£

Nebuvo poreikio keistis

Nebuvo poreikio, nes tenkino ankstesnės inovacijos

£

£

£

£

Nebuvo poreikio, nes nėra inovacijų paklausos

£

£

£

£

 

IX. INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS TEISĖS

 

9.1. Ar Jūsų įmonė 2004–2006 m.:

 

 

TAIP

NE

Pateikė paraišką patentui gauti

£

£

Įregistravo pramoninį dizainą

£

£

Įregistravo prekės ženklą

£

£

Pateikė reikalavimą dėl autoriaus teisių

£

£

 

X. ORGANIZACINĖS INOVACIJOS

 

Organizacinė inovacija – naujos ar reikšmingai patobulintos įmonės organizacinės struktūros ar valdymo metodų įgyvendinimas, siekiant pagerinti įmonės žinių panaudojimą produkcijos ar paslaugų kokybę ar darbo srautų efektyvumą.

 

10.1. Ar 2004–2006 m. Jūsų įmone įdiegė šias organizacines inovacijas:

 

 

TAIP

NE

Naujus įmonės veiklos procesus organizuojant darbą ar procedūras (t. y. išteklių tinklo valdymas, verslo rekonstravimas, griežta produkcija, kokybės valdymas, mokymo sistema ir t. t.)

£

£

Naujas žinių išteklių valdymo sistemas, siekdama geriau panaudoti ar keistis turima informacija, žiniomis ir įgūdžiais įmonės viduje ar rinkti ir interpretuoti informaciją už įmonės ribų.

£

£

Naujus darbo vietos organizavimo metodus, paskirstydama atsakomybę ir sprendimų priėmimą (t. y. naujos darbuotojų atsakomybės sistemos, komandinio darbo, decentralizacijos, integracijos ar deintegracijos departamentų panaudojimas ir t. t.)

£

£

Naujus metodus organizuodama išorinius ryšius su kitomis įmonėmis ar valstybės institucijomis, (t. y. naujų aljansų, teisiškos partnerystės, išorinių paslaugų pirkimo ar subrangos sutarčių panaudojimas ir t. t.)

£

£

 

Jei bent į vieną klausimą atsakėte teigiamai, prašome atsakyti į 10.2 klausimą, jei į visus neigiamai – pereikite į XI skyrių.

 

10.2. Kas diege Jūsų įmonės organizacines inovacijas?

 

 

pasirinkite labiausiai tinkantį vieną atsakymą

Daugiausia Jūsų įmonė ar įmonių grupė

£

Jūsų įmonė kartu su kitomis įmonėmis ar institucijomis (įskaitant konsultantus)

£

Daugiausia kitos įmonės ar institucijos (įskaitant konsultantus)

£

 

10.3. Įvertinkite įdiegtų organizacinių inovacijų poveikį žemiau išvardytiems veiksniams 2004–2006 m.:

 

 

Svarbos laipsnis

 

Aukštas

Vidutinis

Žemas

Netinka

Sutrumpėjo tiekėjų ar vartotojų poreikių identifikavimo laikas

£

£

£

£

Pagerėjo Jūsų prekių ar paslaugų kokybė

£

£

£

£

Sumažėjo darbo (gamybos) išlaidos produkto (prekės ar paslaugos) vienetui

£

£

£

£

Padidėjo darbuotojų pasitenkinimas ir / ar sumažėjo darbuotojų kaita

£

£

£

£

Pagerėjo komunikacija ar informacijos apsikeitimas

£

£

£

£

 

XI. RINKODAROS INOVACIJOS

 

Rinkodaros inovacija – naujo ar reikšmingai patobulinto produkto dizaino ar pardavimo metodų įgyvendinimas, siekiant padidinti produkcijos ar paslaugų patrauklumą ar įsisavinti naujas rinkas.

 

11.1. Ar 2004–2006 m. Jūsų įmonė įdiegė šias rinkodaros inovacijas:

 

 

TAIP

NE

Reikšmingi produkto dizaino ar prekės įpakavimo, paslaugos pateikimo pokyčiai

£

£

Naujų multimedijos ar techninių priemonių panaudojimas produktui reklamuoti (t. y. naujos reklamos žiniasklaidoje priemonės, naujas prekinis ženklas, nuolaidų kortelės pristatymas ir t. t.)

£

£

Naujus produkto pardavimo ar platinimo metodus (t. y. naujų franšizės ar platinimo licencijų panaudojimas, vienkartiniai išpardavimai, naujos produkto prezentacijos koncepcijos, išskirtiniai pardavimai ir t. t.)

£

£

Nauji prekės ar paslaugos kainodaros metodai (t. y. naujos kintamos kainodaros pagal paklausą panaudojimas, nuolaidų sistemos ir t. t.)

£

£

 

Jei bent į vieną klausimą atsakėte teigiamai, prašome atsakyti į 11.2 klausimą, jei į visus neigiamai – baigti anketą.

 

11.2. Kas diegė Jūsų įmonės rinkodaros inovacijas?

 

 

pasirinkite labiausiai tinkantį vieną atsakymą

Daugiausia Jūsų įmonė ar įmonių grupė

£

Jūsų įmonė kartu su kitomis įmonėmis ar institucijomis (įskaitant konsultantus)

£

Daugiausia kitos įmonės ar institucijos (įskaitant konsultantus)

£

 

11.3. Įvertinkite įdiegtų rinkodaros inovacijų poveikį žemiau išvardytiems veiksniams 2004–2006 m.:

 

 

Svarbos laipsnis

 

Aukštas

Vidutinis

Žemas

Netinka

Rinkos dalis padidėjo arba liko ta pati

£

£

£

£

Produktai buvo pateikti naujoms rinkoms ar klientų grupėms

£

£

£

£

Įmonės produktai ar veikla tapo labiau žinomi vartotojams

£

£

£

£

Labiau tenkinami kliento poreikiai

£

£

£

£

 

Prašome nurodyti, kiek valandų sugaišote statistiniams duomenims rengti ir ataskaitai pildyti

val.

min.

 

 

Įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo ________________________________________________

                                                                                                               (Parašas)                                   (Vardas ir pavardė)

________________________________________________________________________________

        (Anketą užpildžiusio asmens vardas ir pavardė)          (Telefonas)                 (Faksas)                          (El. paštas)

 

Pasiteirauti:

Statistikos departamento tel.: (8 5) 236 4681, 236 4621; faks. (8 5) 236 4869;

el. p.: Modestas.Alseika@stat.gov.lt, Gediminas.Samuolis@stat.gov.lt

Vilniaus TSV (Vilniaus apskrities respondentams): tel. (8 5) 210 1204; faks. (8 5) 272 3054; el. p. Grazina.Kairyte@stat.gov.lt

Kauno TSV (Kauno, Marijampolės, Alytaus apskričių respondentams): tel. (8 37) 41 1453; faks.: (8 37) 31 2348, 31 2400, 31 2593; el. p. dabul@kastat.lt

Klaipėdos TSV (Klaipėdos, Tauragės apskričių respondentams): tel.: (8 46) 34 5909, 34 0834; faks.: (8 46) 34 0812, 34 0850; el. p. KlaipedosTSV@stat.gov.lt

Panevėžio TSV (Panevėžio, Utenos apskričių respondentams): tel. (8 45) 46 4851; faks.: (8 45) 46 3941,46 6246; el. p. PanevezioTSV@stat.gov.lt

Šiaulių TSV (Šiaulių, Telšių apskričių respondentams): tel. (8 41) 52 5033; faks. (8 41) 52 5010; el. p. SiauliuTSV@stat.gov.lt

______________


Įmonių inovacinės veiklos anketos INV-01

1 priedas

 

INFORMACIJA DĖL ĮMONIŲ INOVACINĖS VEIKLOS STATISTINIO TYRIMO

(anketa INV-01)

 

STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

2004 m. rugpjūčio 13 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1450/2004, įgyvendinantis Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 1608/2003/EB dėl Bendrijos inovacijų statistikos rengimo ir plėtros (OL 2004 L 267, p. 32).

STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS

Atrankinis tyrimas.

Anketą pildo į imtį patekusios visų nuosavybės formų įmonės.

Tiriamasis laikotarpis – 2004–2006 m.

Tyrimo tikslas – įmonių inovacinės veiklos ir inovacijų įvertinimas.

STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA

2008 m. sausio mėn. pranešimas „Lietuvos ekonominė ir socialinė raida“,

2008 m. vasario mėn. informacija „Inovacinės veiklos plėtra 2004–2006“,

2008 m. Lietuvos statistikos metraštis,

http://www.stat.gov.lt.

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis:

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis:

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557):

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt.

Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

______________


Įmonių inovacinės veiklos anketos INV-01

2 priedas

 

ĮMONIŲ INOVACINĖS VEIKLOS ANKETOJE INV-01 VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

1. Inovacija – naujų technologijų, idėjų ir metodų komercinis pritaikymas pateikiant rinkai naujus arba patobulintus produktus (prekes ar paslaugas), įdiegiant naujus (patobulintus) gamybos (paslaugų teikimo) technologinius procesus. Inovacija laikoma įgyvendinta, kai naujas (patobulintas) produktas pateikiamas rinkai (produkto inovacija) arba pradedamas naudoti gamybos procese (proceso inovacija). Gaminys arba procesas turi būti nauji arba patobulinti įmonės lygiu, bet nebūtinai įmonės rinkos lygiu.

2. Inovacinė veikla – mokslinės, technologinės, projektavimo ir kitokios įrangos ar technologijos įsigijimas, jos ir naujų gamybos organizavimo metodų įdiegimas, siekiant gaminti technologiškai naujus arba patobulintus produktus (prekes ar paslaugas) ir tobulinti procesus bei mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbai, jei jie skirti įmonės veiklos plėtrai ir/ ar produkto ar technologinio proceso inovacijai įgyvendinti. Inovacinė veikla vykdoma nuo idėjos gimimo iki galutinio rezultato.

3. Produkto inovacija – prekės ir / ar paslaugos, kurios tam tikromis savybėmis ar ketinimu panaudoti gerokai skiriasi nuo anksčiau įmonėje gamintų produktų ar teiktų paslaugų. Skirtingai nuo proceso inovacijų, jos yra tiesiogiai parduodamos pirkėjams. Į anketą neįtraukiami smulkūs pakeitimai, kasdieniniai patobulinimai, sezoniniai pakeitimai ir gaminiai pagal užsakymus; dizaino pakeitimai, kurie nekeičia prekės ar paslaugos funkcijų.

3.1. Prekių inovacijų tipiniai pavyzdžiai:

3.1.1. visiškai naujų produktų pristatymas (pvz., lustinės kortelės, naujos rūšies pažymėjimų įdiegimas, ekologiškų produktų ar produktų, kuriuos galima teikti tiesiogiai internetu, pardavimas);

3.1.2. pakeistos medžiagos su patobulintomis charakteristikomis (pvz., orui pralaidi tekstilė, lengvos, bet tvirtos medžiagos, aplinkai nežalingas plastikas, anglies pluošto sportinė įranga ir pan.);

3.1.3. naujos ar patobulintos jau esamos produkcijos sudėtinės dalys (pvz., pasaulinės pozicinės sistemos transporto įrangoje (GPS), kameros mobiliuosiuose telefonuose, tvirtinimo detalės drabužiuose ir pan.).

3.2. Paslaugų inovacijų tipiniai pavyzdžiai:

3.2.1. pirkėjų prieinamumo ar kainų teikiant pagrindines paslaugas tobulinimas (prekių užsakymo ir pristatymo į namus paslaugų pateikimas, interneto bankininkystės ar sąskaitų apmokėjimo, automatizuotų balso atsakiklių sistemų ar elektroninio bilietų pirkimo pristatymas, numerio rinkimo paslaugos ir pan.);

3.2.2. naujos paslaugos (garantijų, draudimo ir finansinių produktų naujos formos ar deriniai; nauji autobusai ar traukiniai, pritaikyti neįgaliųjų vežimėliams, su vaizdo pramogomis keleiviams, dujų šildytuvų įrengimas lauko restoranų terasose ir pan.).

4. Proceso inovacija pasitaiko tiek paslaugų, tiek gamybos srityse ir apima naujus ar patobulintos produkcijos gamybos metodus ar pristatymą ir paskirstymo sistemas. Proceso inovacija pateikia gamybos efektyvumo, automatizavimo ar lankstumo, prekių (paslaugų) kokybės ar grėsmės aplinkai ir saugumui užkardymo patobulinimus. Į anketą neįtraukiamos tiesiogiai vartotojui parduodamos paslaugos (tai paslaugos inovacija).

4.1. Gamybos procesų inovacijų tipiniai pavyzdžiai:

4.1.1. naujų ar patobulintų gamybos technologijų diegimas (pvz., automatizuota įranga (automatizuotas suvirinimas), skubūs jutikliai, galintys parinkti gamybą nauja įranga, reikalinga naujiems ar patobulintiems produktams, kompiuteriais atliekamas produktų tobulinimas ir pan.);

4.1.2. ISO pažymėjimas yra inovacija tik tuomet, kai jis tiesiogiai susijęs su naujo ar patobulinto proceso pristatymu.

4.2. Tiekimo procesų inovacijų tipiniai pavyzdžiai:

4.2.1. pasikeitimai aptarnavimo tinkle, tiekimo ir paskirstymo tobulinimas ar prekių (paslaugų) pritaikymas pagal rinkos poreikius (pvz., brūkšninės kodinės sekimo sistemos, programinė įranga ieškant optimalių tiekimo kelių, GPS transporto įrangos sekimo sistema, automatizuotas grįžtamasis ryšys su tiekėjais, elektroniniai produkcijos katalogai ir pan.);

4.2.2. naujos ar patobulintos paramos operacijos ar programos pirkimui, buhalterijai, kompiuterių naudojimui ir priežiūrai (pvz., nauja programinė įranga, skubus inventorizacijos duomenų apdorojimas ir pan.).

5. Organizacinė inovacija – nauji strateginiai įmonės valdymo sprendimai, susiję su naujų organizacinių įmonės veiklos proceso metodų įgyvendinimu (įtraukiant informacijos, žinių valdymą), naujų darbo metodų ar išorinių veiklos ryšių, kurių anksčiau įmonėje nebuvo, organizavimu. Įmonės susijungimas su kitomis įmonėmis bei kitų įmonių įsigijimas organizacinėms inovacijoms nepriskiriamas.

6. Rinkodaros inovacija – naujos rinkodaros koncepcijos ar strategijos įgyvendinimas, kuris reikšmingai skiriasi nuo esamų įmonės rinkodaros metodų ir kuris nebuvo naudotas anksčiau, t. y. reikšmingi produkto dizaino ar įpakavimo, produkto platinimo, reklamos ar kainodaros pakitimai. Į rinkodaros inovaciją neįeina sezoniniai, reguliarūs ar standartiniai rinkodaros metodų pakitimai.

______________

 

 

 



* „Produkto“ sąvoka apima prekes ir paslaugas ir toliau bus vartojamas terminas „produktas“.

 

** Airija, Austrija, Belgija, Bulgarija, Čekija, Danija, Didžioji Britanija, Estija, Graikija, Italija, Islandija, Ispanija, Kipras, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Malta, Nyderlandai, Norvegija, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Šveicarija, Švedija, Turkija, Vengrija, Vokietija.

 

* Kredito institucijoms: gaunamos palūkanos ir panašios įplaukos.

Draudimo institucijoms: didžiausios nurodytos įmokos.

 

* Airija, Austrija, Belgija, Bulgarija, Čekija, Danija, Didžioji Britanija, Estija, Graikija, Italija, Islandija, Ispanija, Kipras, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Malta, Nyderlandai, Norvegija, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Šveicarija, Švedija, Turkija, Vengrija, Vokietija.