LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. rugsėjo 20 d. Nr. 1V-889

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 9 straipsnio 7 punktu, 31 straipsnio 1, 3, 4 ir 8 dalimis ir įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11):

1. Tvirtinu Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja Lietuvos Respublikos Vyriausybei pripažinus netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimą Nr. 699 „Dėl Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439);

2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 23 d. nutarimą Nr. 1670 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 122-5537);

2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 15 d. nutarimą Nr. 162 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 23-749).

3. Nurodau paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIrektorius                                                                        Feliksas Dobrovolskis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889

 

UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų (toliau – universaliosios paslaugos) mastą, teikimo tvarką, sąlygas ir kokybės reikalavimus, įpareigojimų viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams (toliau – teikėjai) teikti universaliąsias paslaugas nustatymo, įpareigojimą teikėjams užtikrinti savo abonentams galimybę gauti informacijos tarnybos telefono ryšio numeriu informaciją apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus ir teikti informaciją universaliųjų paslaugų teikėjui apie savo abonentus, kuri būtina, kad būtų galima tinkamai teikti universaliąsias paslaugas.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Brailio raštas – reformuota lietuviškoji Brailio rašto abėcėlė, patvirtinta švietimo ir mokslo ministro 2000 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 878 (Žin., 2000, Nr. 55-1620).

Paslaugų kokybė – visuminė paslaugų teikimo charakteristika, kuri apibūdina paslaugų gavėjo poreikių gauti šias paslaugas tenkinimo laipsnį.

Teksto taksofonas – taksofonas, kuriuo teikiamos viešosios telefono ryšio paslaugos ir susirašinėjimo teksto žinutėmis paslaugos.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme (Žin., 2004, Nr. 69-2382) ir Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatyme (Žin., 2004, Nr. 90-3306).

 

II. UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ MASTAS

 

3. Teikėjai, įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas, privalo teikti šias universaliąsias paslaugas, jeigu nėra atskirai įpareigoti teikti vieną ar keletą šių paslaugų:

3.1. teikti prisijungimą prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešąsias telefono ryšio paslaugas;

3.2. teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas, teikiamas taksofonu arba kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose;

3.3. teikti informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugas;

3.4. sudaryti galimybę naudotis universaliosiomis paslaugomis neįgaliesiems šių paslaugų gavėjams.

4. Teikėjai, įpareigoti teikti Taisyklių 3 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas, privalo:

4.1. teikti prisijungimą prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešąsias telefono ryšio paslaugas:

4.1.1. pagal nustatytus viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje galinių taškų įrengimo techninius reikalavimus įrengti viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje galinius taškus kiekvienam to reikalaujančiam universaliųjų paslaugų gavėjui galiniams įrenginiams prijungti tinkamoje su universaliųjų paslaugų gavėju suderintoje vietoje;

4.1.2. užtikrinti, kad viešuoju ryšių tinklu fiksuotoje vietoje galima būtų siųsti ir gauti vietinius, nacionalinius ir tarptautinius telefono skambučius, fakso pranešimus ir duomenis tokiu pajėgumu, kad būtų užtikrinta veiksminga interneto prieiga, atsižvelgiant į daugumos abonentų naudojamas technologijas ir technologines galimybes, bei užtikrinti ne mažesnę nei 144 kilobito per sekundę duomenų siuntimo ir priėmimo spartą;

4.1.3. už suteiktas universaliąsias paslaugas nemokamai teikti sąskaitas, kurių detalumo lygį nustato Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1V-1160 (Žin., 2005, Nr. 152-5627; 2006, Nr. 2);

4.1.4. abonentui pareikalavus ar esant jo sutikimui, nemokamai arba taikant sąnaudomis pagrįstus tarifus teikti papildomas sąskaitų, nurodytų Taisyklių 4.1.3 punkte, detales ir detalias sąskaitas;

4.1.5. sudaryti galimybę abonentui nemokamai blokuoti siunčiamus tam tikros rūšies skambučius arba skambučius į tam tikros rūšies telefono ryšio numerius;

4.1.6. sudaryti galimybę vartotojui dalimis ir iš anksto sumokėti užmokestį už prijungimą prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje, taip pat iš anksto sumokėti už viešąsias telefono ryšio paslaugas;

4.1.7. sudaryti galimybę abonentui nemokamai skambinti bendruoju pagalbos telefono ryšio numeriu 112 ir (ar) kitais pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais;

4.2. teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu arba kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose:

4.2.1. užtikrinti, kad būtų vykdomi Tarnybos nustatyti įpareigojimai, garantuojantys pakankamą taksofonų geografinę aprėptį, jų skaičių ir (arba) tankį;

4.2.2. užtikrinti, kad taksofonais būtų teikiamos Tarnybos nustatytos apimties ir kokybės paslaugos;

4.3. teikdami informaciją apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus, vadovautis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 67 straipsnio nuostatomis ir:

4.3.1. užtikrinti, kad visiems universaliųjų paslaugų gavėjams būtų prieinamas bent vienas išsamus viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų sąrašas, kuriame nurodytas abonento vardas ir pavardė (jeigu abonentas yra juridinis asmuo – juridinio asmens pavadinimas), adresas (abonentui fiziniam asmeniui pageidaujant gali būti nurodoma tik adreso dalis) ir telefono ryšio numeris; šis sąrašas gali būti spausdintas, elektroninis internete ar abiejų rūšių;

4.3.2. jeigu sudaromas spausdintas viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų sąrašas, teikti universaliųjų paslaugų gavėjams spausdintus pagal apskritis teritorinius (apskričių, nurodytų Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 60-1183) sąrašus, kuriuose būtų nurodytas abonento vardas ir pavardė (jeigu abonentas yra juridinis asmuo – juridinio asmens pavadinimas), adresas (abonentui fiziniam asmeniui pageidaujant gali būti nurodyta tik adreso dalis) ir telefono ryšio numeris;

4.3.3. nuolat, ne rečiau kaip kartą per metus, atnaujinti Taisyklių 4.3.2 punkte nurodytą sąrašą, jeigu jis sudaromas;

4.3.4. užtikrinti visiems viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentams teisę būti įrašytiems į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, taip pat susipažinti su jais, juos tikrinti ir reikalauti pataisyti arba išbraukti duomenis iš sąrašų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804) nustatyta tvarka ir sąlygomis;

4.3.5. informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnybos telefono ryšio numeriu informuoti universaliųjų paslaugų gavėjus, taip pat taksofonų naudotojus apie visų viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų, įrašytų į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, telefono ryšio numerius;

4.3.6. nuolat, ne rečiau kaip kartą per savaitę, atnaujinti ir toliau tvarkyti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnybos teikiamą informaciją ir elektroninį viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų sąrašą internete, jeigu toks sąrašas sudaromas;

4.3.7. kai viešuoju abonentų sąrašu siekiama daugiau negu tik suteikti galimybę ieškoti abonentų kontaktinių duomenų pagal jų vardus (pavardes), užtikrinti, kad asmens duomenys būtų įtraukti į tokį abonentų sąrašą tik gavus atitinkamo abonento sutikimą;

4.4. teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu arba kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose neįgaliesiems šių paslaugų gavėjams, užtikrinti, kad būtų laikomasi Tarnybos nustatytų tokių paslaugų teikimo reikalavimų;

4.5. aklajam ar silpnaregiui universaliųjų paslaugų abonentui, jeigu skambinama iš jo vardu registruotos telefono ryšio linijos:

4.5.1. nemokamai telefonu teikti informaciją apie apmokėjimo už universaliąsias paslaugas sąskaitų turinį;

4.5.2. nemokamai telefonu teikti informaciją apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų telefono ryšio numerius.

5. Įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas teikėjai, teikdami papildomas paslaugas, be tų, kurios nurodytos Taisyklių 3 punkte, privalo nustatyti tokias sąlygas ir reikalavimus, kad universaliųjų paslaugų gavėjui nereikėtų mokėti už priemones ir paslaugas, nebūtinas toms universaliosioms paslaugoms, kurių šis gavėjas prašo, o neįgaliesiems teikiamos universaliosios paslaugos nekainuotų brangiau už tokias pat paslaugas, teikiamas kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams.

6. Teikėjai, įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas, privalo aklajam ar silpnaregiui universaliųjų paslaugų abonentui Brailio raštu ir (ar) telefonu, o kurčiajam ar klausos sutrikimus turinčiam universaliųjų paslaugų abonentui – raštu su sąskaitomis pateikti jiems skirtą atnaujintą informaciją apie universaliųjų paslaugų teikimo sąlygas, galimybes skambinti bendruoju pagalbos telefono ryšio numeriu 112 ir (arba) kitais pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais.

7. Visi viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti savo abonentams galimybę informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnybos telefono ryšio numeriu gauti informaciją apie visų viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų, įrašytų į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, telefono ryšio numerius kainomis, neviršijančiomis universaliųjų paslaugų kainų aukščiausios ribos.

8. Visi viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai, skiriantys telefono ryšio numerius abonentams, privalo užtikrinti savo viešųjų telefono ryšio abonentų teisę būti įrašytiems į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, taip pat sąžiningu, sąnaudomis pagrįstu ir nediskriminuojančiu būdu patenkinti visus pagrįstus universaliųjų paslaugų teikėjų prašymus Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis gauti šių viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų abonentų sąrašų informaciją, kurios reikia Taisyklių 4.3.1-4.3.5 punktuose nustatytiems įpareigojimams vykdyti.

9. Taisyklių 4.3.1–4.3.5 punktuose nurodytų paslaugų teikėjai, apdorodami ir pateikdami kitų teikėjų jiems suteiktą abonentų sąrašų informaciją, privalo ją pateikti nediskriminuodami šių teikėjų.

 

III. UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA, SĄLYGOS IR KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

10. Universaliųjų paslaugų teikimas turi būti užtikrinamas visiems viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjams visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

11. Įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas teikėjai, norintys nutraukti universaliųjų paslaugų ar jų dalies teikimą tam tikroje geografinėje vietovėje, privalo prieš 12 mėnesių pranešti apie tai Tarnybai. Teikėjai, privalantys teikti universaliąsias paslaugas dėl to, kad turi didelę įtaką prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje rinkoje (toliau vadinama – rinka), privalo vykdyti Taisyklėse nustatytus įpareigojimus, kol juos panaikina Tarnyba.

12. Teikėjai, įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas (universaliųjų paslaugų teikėjai), turi užtikrinti, kad:

12.1. viešųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjams būtų prieinama skaidri ir naujausia informacija apie taikomas universaliųjų paslaugų kainas, tarifus ir universaliųjų paslaugų naudojimo sąlygas;

12.2. užmokestis už suteiktas universaliąsias paslaugas būtų priimamas be papildomo užmokesčio kiekvienoje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra ne mažiau kaip 2000 abonentų, gaunančių iš šių teikėjų universaliąsias paslaugas;

12.3. teikiamų universaliųjų paslaugų kokybė, kurios rodikliai nustatomi pagal Viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje, kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisykles, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 1V-261 (Žin., 2006, Nr. 27-926), atitiktų Tarnybos nustatytus universaliųjų paslaugų kokybės reikalavimus;

12.4. universaliosioms paslaugoms būtų taikomos kainos, kurios nepriklausytų nuo šių paslaugų gavėjo buvimo geografinės vietos ir neviršytų universaliųjų paslaugų kainų aukščiausios ribos.

13. Universaliųjų paslaugų kainoms taikomi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 23, 31, 32 ir 34 straipsniuose numatyti bendrieji elektroninių ryšių paslaugų kainų reguliavimo principai.

 

IV. ĮPAREIGOJIMŲ TEIKĖJAMS TEIKTI UNIVERSALIĄSIAS PASLAUGAS NUSTATYMO TVARKA IR ATVEJAI

 

14. Teikėjai, teisės aktų nustatyta tvarka pripažinti turinčiais didelę įtaką rinkoje, nuo jų pripažinimo turinčiais didelę įtaką rinkoje dienos privalo teikti universaliąsias paslaugas. Jeigu ne vienas, o daugiau teikėjų pripažįstami turinčiais didelę įtaką rinkoje, Tarnyba, išklausiusi šių teikėjų motyvus, gali nuspręsti, kokiu mastu, po vieną ar drauge jie teiks universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis.

15. Teikėjai turi teisę kreiptis į Tarnybą dėl jų paskyrimo universaliųjų paslaugų ar jų sudedamųjų dalių teikėjais.

16. Ne rečiau kaip kartą per metus Tarnyba:

16.1. oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ skelbia pasiūlymą teikėjams pareikšti pageidavimą teikti universaliąsias paslaugas be kompensacijos;

16.2. atlieka tyrimą, siekdama nustatyti, ar universaliosios paslaugos, nurodytos Taisyklėse, teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje Taisyklių 4 punkte nustatytu mastu (toliau– tyrimas), taip pat ar Taisyklių 4 punkte nustatytas mastas atitinka universaliųjų paslaugų gavėjų (įskaitant vartotojus ir neįgaliuosius šių paslaugų gavėjus) poreikius.

17. Jeigu per 30 dienų nuo kreipimosi, nurodyto Taisyklių 15 punkte, ir (ar) 16.1 punkte nurodyto pasiūlymo paskelbimo teikėjas ar teikėjai, gebantys teikti universaliąsias paslaugas, sutinka teikti Taisyklių 3 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis be kompensacijos, Tarnyba paskiria juos universaliųjų paslaugų ar jų sudedamųjų dalių teikėjais (teikėju) ir įpareigoja teikti universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis.

18. Jeigu vienas ar daugiau teikėjų Taisyklių 15 ir 16.1 punktuose nurodytais atvejais pareiškia pageidavimą teikti universaliąsias paslaugas be kompensacijos, Tarnyba, išklausiusi šių teikėjų motyvus, gali nuspręsti dėl įpareigojimų teikti universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis perdavimo arba universaliųjų paslaugų ar jų sudedamųjų dalių paskirstymo teikėjams.

19. Universaliųjų paslaugų teikėjai, informavę Tarnybą, gali sudaryti su kitais ūkio subjektais jiems paskirtų universaliųjų paslaugų teikimo sutartis. Šiuo atveju universaliųjų paslaugų teikėjai atsako už Taisyklių reikalavimų laikymąsi.

20. Tarnyba, atlikdama tyrimą ir įpareigodama teikėjus teikti universaliąsias paslaugas ar panaikindama tokius įpareigojimus, turi vadovautis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme įtvirtintais elektroninių ryšių veiklos reguliavimo principais.

21. Įpareigojusi vieną teikėją teikti universaliąsias paslaugas, kitiems teikėjams nustatytus atitinkamos apimties įpareigojimus Tarnyba gali panaikinti šių teikėjų prašymu.

22. Jeigu Tarnyba nustato, kad universaliųjų paslaugų ar jų sudedamųjų dalių teikimą užtikrina konkurenciniu pagrindu susiformavusi elektroninių ryšių paslaugų rinka, ji turi teisę universaliųjų paslaugų teikėjams panaikinti šiuos įpareigojimus visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje ar jos dalyje. Prieš panaikindama įpareigojimus, Tarnyba viešai konsultuojasi pagal Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 11 straipsnio 2 dalį.

23. Tarnyba, tikrindama, ar universaliųjų paslaugų teikėjas vykdo jam nustatytus įpareigojimus, turi teisę universaliųjų paslaugų teikėjo lėšomis užsakyti nepriklausomą šio universaliųjų paslaugų teikėjo veiklos duomenų tikslumo ir palyginamumo patikrinimą ir (ar) auditą. Universaliųjų paslaugų teikėjo lėšomis toks nepriklausomas patikrinimas ir (ar) auditas gali būti užsakomas ne dažniau kaip kartą per kalendorinius metus, išskyrus tuos atvejus, kai pagrįstai įtariama, kad universaliųjų paslaugų teikėjas pažeidžia teisės aktus arba šis teikėjas pageidauja gauti universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensaciją. Auditorius ar audito įmonė išrenkami konkurso būdu. Konkurso sąlygas ir tvarką nustato Tarnyba.

 

V. PRIEIGOS PRIE VIEŠOJO RYŠIŲ TINKLO FIKSUOTOJE VIETOJE TEIKIMO UŽTIKRINIMAS

 

24. Jeigu universaliųjų paslaugų teikėjas ketina perleisti savo visą prieigos prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise kitam ūkio subjektui, jis apie tai iš anksto, ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki numatomo sandorio sudarymo dienos, privalo pranešti Tarnybai, kad ji galėtų įvertinti numatomo sandorio poveikį prieigos prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimui.

25. Universaliųjų paslaugų teikėjas, pranešdamas Taisyklių 24 punkte nustatyta tvarka apie ketinimą perleisti savo visą prieigos prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise kitam ūkio subjektui, privalo pateikti Tarnybai šią su perleidimu susijusią informaciją, įskaitant numatomo sandorio projektą, jeigu tokį turi:

25.1. perleidžiamo turto apibūdinimas, tuo atveju, jeigu universaliųjų paslaugų teikėjas perleidžia didelę prieigos prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje turto dalį, nurodyti, kiek linijų yra ketinama perduoti kitam ūkio subjektui;

25.2. ūkio subjekto, kuriam ketinama perduoti visą prieigos prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise, duomenys (pavadinimas arba vardas ir pavardė; juridinių asmenų registro kodas ir pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo kodas (jeigu ūkio subjektas yra pridėtinės vertės mokesčio mokėtojas), asmens buveinės adresas (fizinio asmens adresas), telefono ryšio numeris, fakso numeris ir elektroninio pašto adresas);

25.3. sąsajos su asmeniu, kuriam ketinama perduoti visą prieigos prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise, pobūdis;

25.4. vertinimas, kokią įtaką universaliųjų paslaugų teikimui turės viso prieigos prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje turto ar didelės jo dalies nuosavybės teise kitam ūkio subjektui perdavimas;

25.5. kiti duomenys.

26. Tarnyba, negavusi visos Taisyklių 25 punkte nurodytos informacijos, turi teisę nustatyti universaliųjų paslaugų teikėjui 14 dienų terminą trūkstamai informacijai pateikti.

27. Tarnyba, gavusi visą Taisyklių 25 punkte nurodytą informaciją ir ją įvertinusi per Taisyklių 24 punkte numatytą terminą, turi teisę priimti sprendimą pradėti rinkos tyrimą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 16 straipsnio bei Rinkos tyrimo taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-297 (Žin., 2004, Nr. 141-5174), nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Visi dokumentai, teikiami Tarnybai pagal Taisykles, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr.73-2675), nustatytus reikalavimus.

29. Tarnyba metines universaliųjų paslaugų teikimo ir kainų pokyčių ataskaitas turi kasmet iki gegužės 1 d. skelbti oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir savo interneto svetainėje.

30. Universaliųjų paslaugų teikėjas už Taisyklių nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________