Lietuvos saugios laivybos administracijos Direktoriaus

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA PRISKIRTA LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJAI, VEIKLOS PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. gruodžio 9 d. Nr. V-192

Klaipėda

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi:

1. T v i r t i n u Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra priskirta Lietuvos saugios laivybos administracijai, veiklos patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u Organizavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vyresn. specialistę Daivą Gubčenkienę su šiuo įsakymu supažindinti direktoriaus pavaduotoją ir padalinių vadovus.

3. Į p a r e i g o j u padalinių vadovus su šiuo įsakymu supažindinti pavaldžius darbuotojus pagal kompetenciją.

4. N u s t a t a u, kad šio įsakymo pirmas punktas įsigalioja 2011 m. sausio 1 d.

5. P a s i l i e k u įsakymo vykdymo kontrolę sau.

 

 

 

 

Direktorius                                                                      Evaldas Zacharevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos saugios laivybos

administracijos direktoriaus

2010 m. gruodžio 9 d.

įsakymu Nr. V-192

 

ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA PRISKIRTA LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJAI, VEIKLOS PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra priskirta Lietuvos saugios laivybos administracijai, veiklos patikrinimų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja įmonių, teikiančių su saugia laivyba susijusias paslaugas, įmonių, teikiančių laivų agentavimo paslaugas, mokymo įstaigų, suteikiančių asmenims teorinį ir praktinį pasirengimą, būtiną jūrinio laipsnio diplomui, kvalifikacijos liudijimui ar jų patvirtinimui gauti, mokymo įstaigų, įmonių ir organizacijų, rengiančių motorinių pramoginių laivų ir kitų motorinių plaukiojimo priemonių laivavedžius bei vidaus vandenų transporto specialistus, keleivių vežimo laivais vidaus vandenimis Lietuvos Respublikoje, keleivių ir krovinių vežimo laivais vidaus vandenimis tarptautiniais maršrutais licencijų turėtojų, pramoginių ir asmeninių laivų ir jų sudedamųjų dalių gamintojo identifikacijos kodų turėtojų (toliau – Ūkio subjektas) planinių ir neplaninių patikrinimų taisykles.

2. Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) atliekama Ūkio subjekto veiklos priežiūra apima:

2.1. Ūkio subjekto konsultavimą Administracijos kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

2.2. Ūkio subjekto veiklos patikrinimą;

2.3. teisės aktų nustatyta tvarka gautos informacijos apie Ūkio subjekto veiklą vertinimą;

2.4. poveikio priemonių Ūkio subjektui taikymą įstatymų ir jų pagrindu priimtų kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais reikalavimais, šiuo Aprašu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Ūkio subjektų veiklą.

4. Administracijos vykdomi patikrinimai apima Ūkio subjekto veiklos patikrinimą vietoje teisės aktų ir šio Aprašo nustatyta tvarka.

5. Patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai. Planinių patikrinimų tikslas atitinka Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 1 dalyje numatytą tikslą – informacijos apie Ūkio subjektą vertinimas ir metodinės pagalbos ūkio subjektui teikimas. Šio Aprašo reikalavimai netaikomi, jeigu Administracijos darbuotojai kitų viešojo administravimo institucijų iniciatyva ar kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose patikrinimuose arba patikrinimai reikalingi teikiant ikiteisminio tyrimo tyrėjams specialistų išvadas ar kitą informaciją, susijusią su ikiteisminiu tyrimu.

6. Planinis patikrinimas atliekamas Viešojo administravimo įstatymo ir šio Aprašo nustatyta tvarka.

7. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje numatytais pagrindais, išskyrus atvejus, kai kiti specialūs priežiūrą reglamentuojantys įstatymai įtvirtina privalomus Europos Sąjungos teisės aktų ar Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimus, Administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu atlikti neplaninį patikrinimą.

8. Atlikti patikrinimus turi teisę Administracijos direktoriaus įsakymu įgalioti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – Administracijos darbuotojas).

 

II. ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJO, ATLIEKANČIO PATIKRINIMĄ, TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Administracijos darbuotojas, atlikdamas patikrinimą, turi teisę:

9.1. gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu iš tikrinamo Ūkio subjekto atstovų ar įgaliotų asmenų;

9.2. pateikęs Administracijos darbuotojo pažymėjimą, atlikti patikrinimą, laisvai įeiti į tikrinamo Ūkio subjekto teritoriją, objektą, patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius, turimas patalpas, technines priemones bei materialinę bazę;

9.3. gauti su tikrinama veikla susijusius dokumentus. Negalima reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis;

9.4. surašyti patikrinimo aktą ir, nustačius pažeidimus, nustatyti terminą jiems pašalinti ir/arba siūlyti Administracijos direktoriui taikyti teisės aktuose numatytas teisinio poveikio priemones;

9.5. patikrinimo metu nustačius administracinio teisės pažeidimo sudėties požymius, Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolą (jeigu pagal kompetenciją priskirta surašyti).

10. Administracijos darbuotojas, atlikdamas patikrinimą, privalo:

10.1. vadovautis Viešojo administravimo įstatymu, Ūkio subjektų veiklą reglamentuojančiais teisės aktais bei šio Aprašo nuostatomis;

10.2. surinkti patikrinimui būtiną informaciją apie Ūkio subjekto veiklą;

10.3. patikrinti, ar surinkta informacija teisinga;

10.4. būti objektyvus ir sąžiningas, iš anksto viešai nevertinti vykdomo patikrinimo rezultatų;

10.5. laikydamasis Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintų principų ir reikalavimų, teikti metodinę pagalbą Ūkio subjektui pagal Administracijos kompetenciją.

 

III. TIKRINAMO ŪKIO SUBJEKTO TEISĖS IR PAREIGOS

 

11. Tikrinamas Ūkio subjektas privalo:

11.1. paskirti atsakingą(-us) asmenį(-is), kuris dalyvautų atliekant patikrinimą bei bendradarbiautų su Administracijos darbuotoju;

11.2. vykdyti Administracijos darbuotojo teisėtus nurodymus ir netrukdyti jam įgyvendinti teisės aktais suteiktų teisių;

11.3. pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis bei kitą informaciją, jeigu jos rinkimas ir/ar rengimas numatytas teisės aktuose;

11.4. sudaryti reikiamas patikrinimui atlikti sąlygas, kai patikrinimas atliekamas Ūkio subjekto vykdomos veiklos vietoje.

12. Tikrinamas Ūkio subjektas turi teisę:

12.1. teikti raštišką nuomonę, pastabas bei paaiškinimus dėl patikrinimo vykdymo bei patikrinimo akte nurodytos informacijos;

12.2. reikalauti, kad Administracijos darbuotojas laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

12.3. informuoti Administraciją apie neteisėtus Administracijos darbuotojo veiksmus;

12.4. neteikti Administracijos darbuotojui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam viešojo administravimo subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, Ūkio subjektas turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam viešojo administravimo subjektui šie dokumentai yra pateikti;

12.5. atsisakyti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose;

12.6. atsisakyti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis. Ūkio subjekto atsisakymas pateikti konkrečios prašomos formos duomenis ar dokumentus turi būti motyvuotas raštu.

13. Ūkio subjektai turi teisę kreiptis dėl Administracijos darbuotojų korupcinio pobūdžio ar kitų teisės aktų reikalavimų neatitinkančių veikų į Susisiekimo ministeriją, kitus aukštesnius pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektus, Specialiųjų tyrimų tarnybą, kitas institucijas Viešojo administravimo įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV. PLANINIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

14. Ūkio subjektų planiniai patikrinimai atliekami pagal Administracijos direktoriaus patvirtintą ir viešai paskelbtą planuojamų tikrinti Ūkio subjektų sąrašą (toliau – Patikrinimų planas). Patikrinimų planas gali būti koreguojamas išimtiniais atvejais motyvuotu Administracijos direktoriaus sprendimu.

15. Patikrinimų planas sudaromas vienerių metų laikotarpiui.

16. Patikrinimų planas sudaromas atsižvelgiant į šiuos kriterijus: veiklos dokumento (leidimo, licencijos, liudijimo ar pan.) išdavimo datą, ankstesnių patikrinimų datą, jų rezultatus, Ūkio subjekto veiklos apimtis bei esminius įvykius, turėjusius įtakos jo vykdomai veiklai. Ypatingas dėmesys skiriamas Ūkio subjektui, kurio ankstesnių patikrinimų rezultatai buvo neigiami ir/arba buvo nustatyti esminiai pažeidimai ir/arba jie nebuvo laiku pašalinti per Administracijos nustatytą laiką; buvo taikytos teisės aktuose numatytos teisinio poveikio priemonės; gauta fizinių ar juridinių asmenų, viešojo administravimo institucijų skundų ar pranešimų dėl Ūkio subjekto veiklos sąlygų vykdymo pažeidimo; pagal Administracijos turimą informaciją, kurią Ūkio subjektas teikia vykdydamas teisės aktuose numatytas prievoles, kyla pagrįstų abejonių dėl jo veiklos atitikties teisės aktuose nustatytiems reikalavimams. Rengiant Patikrinimų planą, vadovaujamasi Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais minimalios ir proporcingos priežiūros naštos bei nediskriminavimo principais.

17. Patikrinimų planą, atsižvelgiant į šio Aprašo 17 punkte numatytus kriterijus, sudaro Administracijos skyriai pagal kompetenciją, o tvirtina Administracijos direktorius. Patikrinimų planas tvirtinamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 10 d.

18. Patikrinimų plane pateikiama tokia informacija:

18.1. tikrinamo Ūkio subjekto pavadinimas, teisinė forma;

18.2. paskutinio patikrinimo data;

18.3. numatyta patikrinimo data (mėnuo);

18.4. patikrinimo dalykas.

19. Patvirtintas Patikrinimų planas bei pakeitimai skelbiami Administracijos interneto svetainėje.

20. Planinis patikrinimas turi būti atliktas per Patikrinimų plane nurodytą laikotarpį, bet ne ilgiau kaip per 3 darbo dienas nuo planinio patikrinimo pradžios. Motyvuotu Administracijos direktoriaus sprendimu planinio patikrinimo terminas gali būti pratęstas iki 5 darbo dienų.

21. Ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios kompetentingas Administracijos skyrius privalo raštu arba elektroniniu būdu informuoti Ūkio subjektą apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodyti atliekamo planinio patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir apimtį, Administracijos darbuotojo (-ų), kuriam (-iems) pavesta atlikti planinį patikrinimą, pareigas, vardą (-us) ir pavardę (-es), kontaktinius duomenis; pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos Ūkio subjektas turi pateikti planinį patikrinimą atliekančiam Administracijos darbuotojui, sąrašą; nurodyti šio Aprašo 13 punkte nurodytas Ūkio subjekto teises.

 

V. NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

22. Neplaninis patikrinimas atliekamas Administracijos iniciatyva, Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje numatytais pagrindais, t. y.:

22.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

22.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Ūkio subjekto veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

22.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti Ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

22.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Vyriausybės priimtas teisės aktas.

23. Ūkio subjektų, dėl kurių gali būti atlikti neplaniniai patikrinimai, atrankos kriterijai: įvertinama, ar Administracija turi pakankamai informacijos ir/ar dokumentų, pagrindžiančių neplaninio patikrinimo pagrindą; įvertinama, ar būtinas neplaninis patikrinimas, ar priežiūros tikslus galima pasiekti raštu kreipiantis į Ūkio subjektą dėl informacijos, susijusios su galimu pažeidimu, pateikimo; įvertinama, ar yra rizikos, kad Ūkio subjektas gali paslėpti ar sunaikinti patikrinimui atlikti reikalingus dokumentus, kitus įrodymus; ar neplaninis patikrinimas būtinas siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.

24. Jeigu neplaninį patikrinimą numatoma atlikti, siekiant įsitikinti, ar buvo pašalinti Ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai, neplaninis patikrinimas atliekamas tik tuo atveju, jeigu Ūkio subjektas po pakartotinio Administracijos rašytinio kreipimosi nepateikia dokumentų ar informacijos, pagrindžiančios, kad nustatyti pažeidimai pašalinti, o sprendimai įgyvendinti arba per Administracijos raštu nustatytą terminą nepaaiškina ir/ar nepapildo Ūkio subjekto Administracijai pateiktos informacijos ir/ar dokumentų, patvirtinančių, kad nustatyti pažeidimai pašalinti, o sprendimai įgyvendinti.

25. Administracijos darbuotojas, pradėdamas Ūkio subjekto neplaninį patikrinimą, pateikia tikrinamam Ūkio subjektui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopiją.

26. Ūkio subjekto veiklos neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus Ūkio subjekto veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo tyrimo. Ūkio subjektas Viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Administracijos direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

 

VI. PATIKRINIMO ATLIKIMAS IR REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

27. Patikrinimas atliekamas vadovaujantis šiuo Aprašu.

28. Tikrintoju negali būti skiriamas Administracijos darbuotojas, turintis asmeninį suinteresuotumą, t. y. jeigu:

28.1. yra susijęs artimos giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo Ūkio subjekto savininku ir/arba vadovu;

28.2. yra buvęs tikrinamo Ūkio subjekto darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

28.3. yra tikrinamo Ūkio subjekto akcininkas;

28.4. yra veikiamas kitų sąlygų, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui;

28.5. vadovaujantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 17-431), Administracijos valstybės tarnautojo dalyvavimas patikrinime sukeltų viešų ir privačių interesų konfliktą.

29. Jeigu, pavedus Administracijos darbuotojui atlikti patikrinimą, paaiškėja Aprašo 30 punkte nurodytos aplinkybės, Administracijos darbuotojas privalo apie jas nedelsdamas raštu informuoti Administracijos direktorių ir teisės aktų nustatyta tvarka nusišalinti ir atlikti kitus teisės aktuose numatytus veiksmus.

30. Atvykę į patikrinimą, Administracijos darbuotojai pateikia Ūkio subjekto atstovui ar įgaliotam asmeniui tarnybinį pažymėjimą ir prisistato.

31. Administracijos darbuotojai, atliekantys patikrinimą, turi surinkti patikrinimui būtiną informaciją, susijusią su tikrinama sritimi, ir patikrinti, ar surinkta informacija teisinga.

32. Patikrinimas įforminamas patikrinimo aktu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tikrinimo atlikimo datos (Aprašo 1 priedas). Įmonių, teikiančių su saugia laivyba susijusias paslaugas, bei įmonių, teikiančių laivų agentavimo paslaugas, atliktas patikrinimas įforminamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tikrinimo atlikimo datos Aprašo 2 priede nurodytu Įmonės patikrinimo aktu, prie kurio pridedami Įmonės patikrinimo akto priedai: Papildomų reikalavimų sąrašas (Aprašo 3 priedas), kuriame pagal įmonės veiklos rūšį surašomi tai veiklos rūšiai keliami reikalavimai, bei Nustatytų neatitikčių, atliekant įmonės vertinimą, sąrašas (Aprašo 4 priedas).

33. Patikrinimo akte pateikiama apibendrinta informacija apie patikrinimo rezultatus, nustatytus pažeidimus bei motyvuotas pasiūlymas taikyti teisės aktuose numatytas teisinio poveikio priemones ir/arba pasiūlymas nustatyti terminą pažeidimams pašalinti. Jeigu reikia, patikrinimo akte pateikiamos metodinės rekomendacijos ir/ar siūlomos prevencinės priemonės.

34. Patikrinimo aktas turi būti surašomas dviem egzemplioriais, tiksliai, aiškiai, suprantamai, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti dokumentų duomenimis ar kita informacija. Jei reikia, prie jo pridedami priedai (paaiškinimai ir kt.).

35. Patikrinimo aktas pasirašomas Administracijos darbuotojo (-ų) bei Ūkio subjekto atstovo (-ų).

36. Vienas patikrinimo akto egzempliorius pateikiamas Ūkio subjektui.

37. Užfiksuotų pažeidimų pašalinimo kontrolę vykdo Administracijos darbuotojas (-ai), kuriam (-iems) buvo pavesta atlikti patikrinimą šio Aprašo nustatyta tvarka.

38. Pažeidimų pašalinimo kontrolė vykdoma įpareigojant Ūkio subjektą per nustatytą terminą pateikti Administracijai informaciją ir/ar dokumentus, patvirtinančius, kad nustatyti pažeidimai pašalinti. Pasibaigus Patikrinimo akte nustatytam terminui pažeidimams pašalinti, Administracijos darbuotojas (-ai) turi teisę šio Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka atlikti neplaninį patikrinimą, siekdamas (-ami) įsitikinti, ar Ūkio subjektas pašalino nurodytus pažeidimus ir ėmėsi priemonių tokio pobūdžio pažeidimams išvengti ateityje.

39. Jei per nustatytą terminą Ūkio subjektas nepašalina Patikrinimo akte nurodytų pažeidimų, vadovaujantis Ūkio subjektų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis, taikomos teisinio poveikio priemonės ir/arba siunčiamas pakartotinis raginimas, nurodant terminą pašalinti pažeidimus.

40. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 14 dalyje numatytą išimtį.

 

VII. ŪKIO SUBJEKTŲ KONSULTAVIMAS

 

41. Ūkio subjektų konsultavimas yra neatsiejama Ūkio subjektų veiklos priežiūros dalis. Ūkio subjektai konsultuojami raštu arba viešai šias konsultacijas skelbiant Administracijos direktoriaus vardu Administracijos interneto svetainėje arba kitose visuomenės informavimo priemonėse.

42. Jeigu Ūkio subjektas vadovaujasi Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne tų pačių asmenų konsultacija, Susisiekimo ministerijos ar kito aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga), Ūkio subjektui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos. Viešai paskelbta konsultacija laikoma tokia konsultacija, kuri Administracijos direktoriaus vardu paskelbta Administracijos interneto svetainėje arba kitose visuomenės informavimo priemonėse.

43. Šio Aprašo 46 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma Viešojo administravimo įstatymo numatytais atvejais, t. y. jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

43.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;

43.2. Ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki Ūkio subjekto veiklos patikrinimo buvo pakankamas Ūkio subjekto pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, ištaisyti;

43.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;

43.4. jeigu kituose įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip Ūkio subjekto atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Patikrinimų aktai Administracijoje saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

45. Pasibaigus kalendoriniams metams, ne vėliau kaip iki gruodžio 20 d., Administracijos skyriai pagal kompetenciją parengia Susisiekimo ministerijai Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka teikiamos metinės ataskaitos projektą, kuriame pateikiama informaciją apie:

45.1. vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, trukmę;

45.2. Ūkio subjektų įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas prevencines ir poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;

45.3. konsultavimo veiklą, išskiriant ataskaitinio laikotarpio aktualiausius Ūkio subjektų klausimus, daugiausia aiškinimo pareikalavusias teisės aktų nuostatas;

45.4. siūlomus keisti ar priimti naujus teisės aktus, išskirdami priemones, kuriomis šalinamos teisinio reglamentavimo spragos, efektyviau organizuojama Ūkio subjektų veiklos priežiūra, mažinama priežiūros našta Ūkio subjektams.

46. Nelaukdama ataskaitinio laikotarpio pabaigos, Administracija savo iniciatyva teikia informaciją, susijusią su Ūkio subjekto priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.

47. Administracija su kitais viešojo administravimo subjektais suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi dokumentais, kuriuos Administracijai yra pateikę Ūkio subjektai.

48. Administracijos darbuotojai, pažeidę šio Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Ūkio subjektai, nevykdantys teisėtų Administracijos darbuotojų nurodymų, traukiami atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra

priskirta Lietuvos saugios laivybos

administracijai, veiklos patikrinimų

organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Patikrinimo akto formos pavyzdys)

 

LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA

 

PATIKRINIMO AKTAS

________ Nr. ______

(surašymo data)     (eilės Nr.)

 

Vadovaudamasis(-iesi) _______________, Lietuvos saugios laivybos

(patikrinimo pagrindas)

administracijos (toliau – Administracija) _____________________________________

(Administracijos darbuotojo (-ų)

________________________________________________________________________

pareigos, vardas (-ai), pavardė(-ės))

atliko __________________________________________________________________

(tikrinamo Ūkio subjekto pavadinimas, kodas, buveinės adresas)

_______________________________ patikrinimą.

(patikrinimo terminas planinis/neplaninis patikrinimas)

 

Patikrinimo tikslas:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Patikrinimo metu nustatyta:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Siūloma:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Kita informacija:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

______________________________

(Administracijos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

______________________________

(Administracijos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

______________________________

(Administracijos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

 

_________________

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra

priskirta Lietuvos saugios laivybos

administracijai, veiklos patikrinimų

organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Įmonės patikrinimo akto formos pavyzdys)

 

LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA

__________________________________________________________________________

(skyriaus, poskyrio pavadinimas)

 

ĮMONĖS PATIKRINIMO

AKTAS

 

20____m. ___________ d.

 

Mes, ___________________________________________________________________

(vardas, pavardė)

________________________________________________________________________

(vardas, pavardė)

 

vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ________________________

(išleidimo data)

įsakymu Nr. __________,

Lietuvos saugios laivybos administracijos nuostatų _______ p., _____________________

________________________________________________________________________ ,

kaip atestuojamos įmonės patikrinimo komisijos nariai, atlikome

________________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

veiklos ______________________________________ patikrinimą.

(patikrinimo rūšis: atestacinis, tarpatestacinis (planinis), neplaninis)

 

Patikrinimo metu nustatyti trūkumai pateikti Nustatytų neatitikčių, atliekant įmonės vertinimą, sąraše. Trūkumai turi būti pašalinti iki ____________. Pašalinus trūkumus, įmonei gali būti išduotas, pratęstas, atnaujintas (nereikalingą išbraukti) atestavimo pažymėjimas ____________________________________________

________________________________________________________________________

___________________________ veiklai.

(Nepašalinus trūkumų iki nustatyto termino, atestavimo pažymėjimas neišduodamas.)

 

 

Ekspertų grupės vadovas

 

 

 

(parašas)

(vardas, pavardė)

Ekspertai:

 

 

_____________

(pareigos)

_____________

_____________

_____________

(parašas)

_____________

_____________

_____________

(vardas, pavardė)

_____________

_____________

 

 

 

S u s i p a ž i n a u:

 

 

_____________

(Įmonės atstovo pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

_________________

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra

priskirta Lietuvos saugios laivybos

administracijai, veiklos patikrinimų

organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Papildomų reikalavimų sąrašo formos pavyzdys)

 

 

Įmonės patikrinimo akto

priedas

 

LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA

__________________________________________________________________________

(skyriaus, poskyrio pavadinimas)

 

 

Papildomų reikalavimų ___________________________ santrauka

(veiklos rūšis)

Į M O N Ė: _________________________________________________________

 

Patikrinimo d a t a: ______________________

 

Eil. Nr.

R e i k a l a v i m a i

Teisės akto reikalavimas

Įvykdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekspertų grupės vadovas

 

 

 

(parašas)

(vardas, pavardė)

Ekspertai:

 

 

_____________

(pareigos)

_____________

_____________

_____________

(parašas)

_____________

_____________

_____________

(vardas, pavardė)

_____________

_____________

 

 

 

S u s i p a ž i n a u:

 

 

_____________

(Įmonės atstovo pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

 

_________________

 

Ūkio subjektų, kurių veiklos priežiūra

priskirta Lietuvos saugios laivybos

administracijai, veiklos patikrinimų

organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Nustatytų neatitikčių, atliekant įmonės vertinimą, sąrašo formos pavyzdys)

 

Įmonės patikrinimo akto

priedas

 

LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJA

__________________________________________________________________________

(skyriaus, poskyrio pavadinimas)

 

Nustatytų neatitikčių, atliekant įmonės vertinimą,

SĄRAŠAS

 

Įmonė:

Data:

Eil. Nr.

Neatitikties aprašymas

Kokio dokumento reikalavimų neatitinka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekspertų grupės vadovas

 

 

 

(parašas)

(vardas, pavardė)

Ekspertai:

 

 

_____________

(pareigos)

_____________

_____________

(parašas)

_____________

_____________

(vardas, pavardė)

_____________

 

 

 

S u s i p a ž i n a u:

 

 

_____________

(Įmonės atstovo pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

 

_________________