Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL SOCIALINIŲ TYRIMŲ INSTITUTO IR darbo ir socialinių tyrimų INSTITUTO REORGANIZAVIMO
2009 m. gruodžio 23 d. Nr. 1796
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 29 straipsnio 2 dalimi, 30 straipsniu ir 93 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Reorganizuoti Socialinių tyrimų institutą ir Darbo ir socialinių tyrimų institutą sujungimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos socialinių tyrimų centrą būdu.
2. Patvirtinti Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama).
3. Patvirtinti Valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos socialinių tyrimų centro įstatus (pridedama).
4. Įgalioti iki 2010 m. sausio 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka išregistruoti iš Juridinių asmenų registro ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su 2 punkte nurodytame apraše numatytų reorganizavimo sąlygų įgyvendinimu ir šių valstybės mokslinių tyrimų įstaigų išregistravimu iš Juridinių asmenų registro:
5. Pavesti Švietimo ir mokslo ministerijai:
5.1. perduoti valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos socialinių tyrimų centro steigėjo funkcijas;
5.2. per 10 dienų nuo šio nutarimo įsigaliojimo atlikti visus veiksmus, kurių reikia naujam juridiniam asmeniui ir jo įstatams įregistruoti Juridinių asmenų registre;
5.3. iki 2011 m. vasario 1 d. peržiūrėti valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos socialinių tyrimų centro įstatuose nurodytas mokslinės veiklos kryptis, išklausyti Lietuvos socialinių tyrimų centro valdymo organų nuomonę ir prireikus pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pakeistų šios įstaigos įstatų projektą.
6. Pripažinti netekusiais galios:
6.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. liepos 31 d. nutarimą Nr. 307 „Dėl Darbo ir socialinių tyrimų instituto įsteigimo“ (Žin., 1991, Nr. 23-633);
6.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. kovo 31 d. nutarimą Nr. 222 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. liepos 31 d. nutarimo Nr. 307 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1992, Nr. 17-470);
6.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 10 d. nutarimo Nr. 1614 „Dėl Socialinių tyrimų instituto ir Kultūros, filosofijos ir meno instituto statutų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 99-4411) 1.1 punktą.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. gruodžio 23 d.
nutarimu Nr. 1796
Socialinių tyrimų INSTITUTO ir darbo ir socialinių tyrimų instituto REORGANIZAVIMO SĄLYGų aprašaS
1. Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – šis aprašas) nustato reorganizuojamų įstaigų Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sujungimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos socialinių tyrimų centrą (toliau – Centras) būdu tvarką.
2. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.95–2.97 straipsniais, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 4 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120).
3. Duomenys apie Socialinių tyrimų institutą:
4. Duomenys apie Darbo ir socialinių tyrimų institutą:
5. Reorganizavimo būdas – sujungimo perduodant naujam juridiniam asmeniui Centrui Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto visas teises ir pareigas nuo 2010 m. sausio 1 d., laikantis šiame apraše išdėstytų sąlygų.
6. Tęsiantis veiklą po reorganizavimo juridinis asmuo – Centras. Pasibaigiantys juridiniai asmenys – Socialinių tyrimų institutas ir Darbo ir socialinių tyrimų institutas.
7. Reorganizavimas grindžiamas Valstybės mokslinių tyrimų įstaigų, susijusių su integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtra, tinklo pertvarkos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 989 (Žin., 2008, Nr. 117-4453; 2009, Nr. 147-6585), numatytais tikslais ir uždaviniais.
8. Socialinių tyrimų instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus iš viso – 680,2 tūkst. litų. Iš šios sumos:
9. Socialinių tyrimų instituto įsiskolinimai 2009 m. sausio 1 dieną:
10. Socialinių tyrimų instituto biudžeto lėšos 2009 metais – 1845 tūkst. litų. Iš šios sumos:
11. Darbo ir socialinių tyrimų instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus iš viso – 217,8 tūkst. litų. Iš šios sumos:
12. Darbo ir socialinių tyrimų instituto įsiskolinimai 2009 m. sausio 1 dieną:
13. Darbo ir socialinių tyrimų instituto biudžeto lėšos 2009 metais – 1031,2 tūkst. litų. Iš šios sumos:
13.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programos „Socialinių paslaugų plėtra įstaigose prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“ (su patikslinimais) (programos kodas – 02 302) lėšos – 331,2 tūkst. litų;
14. Reorganizavimo tikslas – sutelkti išsklaidytus socialinių mokslų žmogiškuosius ir materialiuosius mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) išteklius, kad būtų sudarytos sąlygos kuo veiksmingiau naudoti MTEP potencialą svarbioms šaliai socialinėms, užimtumo, demografinėms ir kultūros problemoms spręsti, kartu racionaliau naudoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas žmogiškiesiems ištekliams ir MTEP infrastruktūrai plėtoti.
16. Iki 2009 m. gruodžio 1 d. inventorizuojami Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto turtas ir atsiskaitymai, parengiami projektai teisės aktų dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto patikėjimo teise valdomo turto perdavimo Centrui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise.
17. Valstybės turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 16 (Žin., 2001, Nr. 3-48; 2003, Nr. 13-504), nustatyta tvarka pagal 2009 m. gruodžio 31 d. buhalterinės apskaitos duomenis Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto patikėjimo teise valdomas valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai, teisės ir prievolės perduodami po reorganizavimo tęsiančiam veiklą Centrui.
18. Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto apskaitos ir finansinės atskaitomybės ir kitus dokumentus perima Centras. Apskaitos ir finansinės atskaitomybės, protokolų dėl finansinių įsipareigojimų vykdymo, kitų dokumentų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto direktoriai ir Centro direktorius.
19. Antspaudai su Lietuvos valstybės herbu, kuriais disponuoja Socialinių tyrimų institutas ir Darbo ir socialinių tyrimų institutas, po to, kai pasirašomi turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktai, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami (atsakingas asmuo – Centro direktorius arba jo įgaliotas asmuo).
20. Reorganizuojant Socialinių tyrimų institutą ir Darbo ir socialinių tyrimų institutą, užtikrinamas jų veiklos tęstinumas, įsipareigojimų vykdymas, darbo santykių tęstinumas, finansinių įsipareigojimų tarp juridinių ir fizinių asmenų vykdymas, taip pat įgyvendinamų ir numatomų įgyvendinti projektų sutartyse ir paraiškose nustatytų sąlygų vykdymas, kita.
21. 2010 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai Centrui skiriami tokia tvarka:
21.1. 2010 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatyti Socialinių tyrimų institutui asignavimai įtraukiami į Centro (naujojo asignavimų valdytojo) asignavimus.
21.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (asignavimų valdytojas) skiria finansavimą 2010 metams Darbo ir socialinių tyrimų instituto MTEP. Finansavimo lėšos įtraukiamos į Centro (naujojo asignavimų valdytojo) asignavimus.
21.3. Centro kamieniniams padaliniams, tęsiantiems Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto mokslinę veiklą, atidaromos atskiros subsąskaitos, kuriose laikomos institutų 2009 metais pasirašytų sutarčių lėšos, taip pat lėšos, nurodytos Centro įstatuose. Centras turi teisę steigti kitus kamieninius padalinius (padaliniai, kurių pagrindinė veikla – moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra ir kurių nėra kitų padalinių sudėtyje) Centro įstatuose nustatyta tvarka.
22. 2011 metų Centro finansavimas skiriamas atsižvelgiant į 2010 metais Centrui skirto finansavimo apimtį.
23. Nuo 2011 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai MTEP, skirti Centrui, skaičiuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Atitinkama lėšų dalis skaičiuojama pagal ankstesniais metais Socialinių tyrimų institutui ir Darbo ir socialinių tyrimų institutui MTEP veiklai skirtas lėšas ir MTEP veiklos rezultatus. Atliekant skaičiavimus, remiamasi rezultatais tų metų, kuriais Socialinių tyrimų institutas (reorganizuojama įstaiga) dar buvo atskiras asignavimų valdytojas, o Darbo ir socialinių tyrimų institutas (reorganizuojama įstaiga) – MTEP vykdantis juridinis asmuo.
24. Po reorganizavimo veiksiančio Centro tikslai:
24.1. vykdyti šalies ūkio, socialinės apsaugos, užimtumo, kultūros, švietimo ir visuomenės tęstinumui ir plėtrai svarbius ilgalaikius socialinių mokslų srities socialinių, ekonominių, demografinių ir kultūros procesų mokslinius tyrimus ir eksperimentinę (socialinę, kultūrinę) plėtrą;
24.2. bendradarbiauti su verslo, valdžios ir visuomenės atstovais, socialiniais partneriais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą mokslo ir studijų institucijoms, vykdyti mokymą;
24.4. skleisti visuomenėje mokslo žinias, diegti jas į socialinę ir ūkinę veiką, socialinę apsaugą, kultūrą, švietimą, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo;
24.5. plėtoti sociologijos, demografijos, socialinės gerovės, žmogiškųjų išteklių plėtros, profesinio mokymo, profesinių standartų ir kvalifikacijų sistemos, užimtumo ir darbo rinkos sričių teorinius, strateginius ir taikomuosius mokslinius tyrimus;
24.8. sutelkti šalies ekonomistus, sociologus, demografus ir kitus specialistus socialinių mokslų proveržiui ir konkurencingumui tarptautinėje mokslo aplinkoje skatinti;
25. Numatomi Centro uždaviniai:
25.2. siekti naujų mokslo žinių taikomumo sociologijos, ekonomikos ir kitų socialinių mokslų studijoms Lietuvos mokslo ir studijų institucijose;
Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir
socialinių tyrimų instituto
reorganizavimo sąlygų aprašo
priedas
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. gruodžio 23 d.
nutarimu Nr. 1796
Valstybinio mokslinių tyrimų instituto LIETUVOS SOCIALINIŲ TYRIMŲ CENTRO ĮSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos socialinių tyrimų centras (toliau – Centras) yra valstybinis mokslinių tyrimų institutas, viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip valstybės biudžetinė įstaiga ir vykdantis valstybei, visuomenei, tarptautiniam bendradarbiavimui ar ūkio subjektams svarbius ilgalaikius šiuose įstatuose nustatytų krypčių mokslinius tyrimus ir eksperimentinę (socialinę, kultūrinę) plėtrą.
3. Centro veikla grindžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu (Žin., 2009, Nr. 54-2140) (toliau – Mokslo ir studijų įstatymas), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais įstatais.
4. Centras turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, savo ženklą ir kitą atributiką, taip pat sąskaitų banke.
II. CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR RŪŠYS, TEISĖS IR PAREIGOS
6. Centro veiklos tikslai:
6.1. vykdyti šalies ūkio, socialinės apsaugos, užimtumo, kultūros, švietimo ir visuomenės tęstinumui ir plėtrai svarbius ilgalaikius socialinių mokslų srities socialinių, ekonominių, demografinių ir kultūros procesų mokslinius tyrimus ir eksperimentinę (socialinę, kultūrinę) plėtrą;
6.2. bendradarbiauti su verslo, valdžios ir visuomenės atstovais, socialiniais partneriais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą mokslo ir studijų institucijoms, vykdyti mokymą;
6.4. skleisti visuomenėje mokslo žinias, diegti jas į socialinę ir ūkinę veiklą, socialinę apsaugą, kultūrą, švietimą, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo;
6.5. plėtoti sociologijos, demografijos, socialinės gerovės, žmogiškųjų išteklių plėtros, profesinio mokymo, profesinių standartų ir kvalifikacijų sistemos, užimtumo ir darbo rinkos sričių teorinius, strateginius ir taikomuosius mokslinius tyrimus;
6.8. sutelkti šalies ekonomistus, sociologus, demografus ir kitus specialistus socialinių mokslų proveržiui ir konkurencingumui tarptautinėje mokslo aplinkoje skatinti;
7. Centro mokslinės veiklos kryptys:
8. Centro veiklos sritis – vykdyti socialinių mokslų srities ir su ja susijusių krypčių mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą.
9. Centro veiklos rūšys – socialinių mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai (kodas – 72.20.20) ir su jais susijusi mokslinė, techninė, profesinė ir kita veikla pagrindinei veiklai sukurti ir įgyvendinti (kitos veiklos rūšys) pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877).
10. Centras turi teisę:
10.1. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, nusistatyti struktūrą, vidaus darbo tvarką, darbuotojų skaičių, jų teises ir pareigas, darbo apmokėjimo sąlygas, pareigybių reikalavimus, konkursų pareigoms eiti organizavimo ir darbuotojų atestavimo tvarką;
10.3. leisti mokslo ir kitą literatūrą, pasirinkti būdus, kaip skelbti savo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatus;
10.4. kartu su universitetais Mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka rengti mokslininkus, padėti rengti specialistus;
10.5. skatinti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatų naudojimą ūkio, socialinio ir kultūrinio gyvenimo srityse;
10.6. vykdyti ekspertizes, mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros darbus, teikti mokslines konsultacijas ir kitas paslaugas savo mokslinių tyrimų srityje pagal sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio juridiniais ir fiziniais asmenimis;
10.7. sudaryti su aukštosiomis mokyklomis, mokslinių tyrimų institutais, tarptautinėmis institucijomis, kitomis įstaigomis, organizacijomis ir įmonėmis bendradarbiavimo ar kitokias sutartis;
10.12. savarankiškai tvarkyti mokslo, leidybos, ūkio ir finansų reikalus, laikydamasis teisės aktuose nustatytų reikalavimų;
11. Centras privalo:
11.2. informuoti steigėją apie mokslinės veiklos kokybės užtikrinimo priemones, savo finansinę, ūkinę veiklą ir lėšų naudojimą;
11.3. laiku teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotoms institucijoms oficialią informaciją (statistinius duomenis ir dalykinę informaciją), kurios reikia mokslo ir studijų sistemai valdyti ir jos stebėsenai atlikti;
III. CENTRO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA, SKYRIMAS IR ATLEIDIMAS
13. Centro valdymo organai yra kolegialus valdymo organas – Centro mokslo taryba (toliau – Mokslo taryba) ir vienasmenis valdymo organas – Centro direktorius.
14. Mokslo taryba atlieka šias funkcijas:
14.2. direktoriaus teikimu svarsto ir tvirtina Centro struktūrą ir jos pakeitimus, svarsto direktoriaus pateiktus pasiūlymus dėl Centro įstatų keitimo;
14.3. tvirtina mokslo darbuotojų atestavimo ir konkursų pareigoms eiti organizavimo tvarką, nagrinėja apeliacijas dėl jų atestavimo rezultatų;
14.5. svarsto Centro direktoriaus pateiktas Centro metines veiklos ataskaitas, organizuoja nuolatinę veiklos kvalifikacinę analizę, vertina, kaip Centras įgyvendina savo tikslus, uždavinius, ar atitinka savo paskirtį valstybėje;
14.6. svarsto ir teikia direktoriui pasiūlymus dėl Centro asociacinių santykių su mokslo ir studijų institucijomis, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės veiklos, bendradarbiavimo su tarptautinėmis organizacijomis, kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
14.7. direktoriaus teikimu svarsto ir tvirtina dokumentus, reglamentuojančius atvirosios prieigos laboratorijų, kamieninių padalinių darbą, Centre atliekamus mokslinius tyrimus, taip pat vidines taisykles, susijusias su intelektinės veiklos rezultatų nuosavybe;
14.8. prižiūri mokslininkų rengimą doktorantūroje reglamentuojančiuose dokumentuose nustatytų reikalavimų vykdymą, kontroliuoja mokslininkų rengimo kokybę;
14.9. direktoriaus teikimu sudaro nuolatines arba laikinąsias komisijas, susijusias su Centro mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklos koordinavimu ir atitinkamų projektų rengimu;
14.11. svarsto ir priima nutarimus mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų kvalifikacijos kėlimo ir perkvalifikavimo klausimais;
15. Mokslo taryba sudaroma 5 metams iš Centro mokslo darbuotojų ir administracijos, taip pat kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų, suinteresuotų Centro tikslų įgyvendinimu, atstovų šių įstatų nustatyta tvarka.
16. Mokslo taryba sudaroma laikantis šių principų:
16.1. Mokslo tarybą sudaro 15 narių, iš kurių ne mažiau kaip 5 – Centre nedirbantys asmenys, kurių po vieną narį skiria Švietimo ir mokslo ministerija ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;
16.2. rinkimus į Mokslo tarybą skelbia ir organizuoja Centro direktorius pagal jo patvirtintą Mokslo tarybos rinkimų reglamentą. Informacija paskelbiama Centro ir Lietuvos mokslo tarybos tinklalapiuose ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki rinkimų dienos;
16.3. kandidatuoti į Mokslo tarybos narius gali Centro mokslo darbuotojai, administracija ir kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų, suinteresuotų Centro tikslų įgyvendinimu, atstovai;
16.4. kandidatus kelia Centro administracija, mokslo darbuotojai ir Centro tikslų įgyvendinimu suinteresuoti juridiniai asmenys;
17. Mokslo taryba tvirtina savo darbo reglamentą. Mokslo tarybos darbui vadovauja Mokslo tarybos pirmininkas, renkamas iš Mokslo tarybos narių slaptu balsavimu paprasta balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Mokslo tarybos narių. Mokslo tarybos pirmininku negali būti renkamas Centro direktorius. Tas pats asmuo Mokslo tarybos pirmininku gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Mokslo tarybos pirmininko pavaduotojas renkamas iš Mokslo tarybos pirmininko pasiūlytų kandidatų atviru balsavimu paprasta Mokslo tarybos narių balsų dauguma. Mokslo tarybos sekretoriaus pareigas atlieka Centro mokslinis sekretorius.
18. Mokslo tarybos posėdžiai yra atviri, darbotvarkė skelbiama iš anksto. Mokslo tarybos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų Mokslo tarybos narių. Mokslo tarybai nutarus, posėdis gali būti uždaras. Mokslo tarybos nariai informuojami apie šaukiamą Mokslo tarybos posėdį ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio. Mokslo tarybos posėdžiai šaukiami prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per 2 mėnesius. Šaukti posėdį turi teisę Mokslo tarybos pirmininkas, Centro direktorius arba ne mažiau kaip 1/3 Mokslo tarybos narių. Posėdžiui pirmininkauja Mokslo tarybos pirmininkas, jo nesant – jo pavaduotojas. Mokslo tarybos nutarimai, išskyrus klausimus, kuriuos šių įstatų nustatyta tvarka teikia Centro direktorius, laikomi priimtais, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Mokslo tarybos pirmininko balsas. Mokslo tarybos nutarimus pasirašo Mokslo tarybos pirmininkas, skelbia Centro direktorius, jie privalomi visam Centro personalui.
19. Centro direktoriaus teikiamus pasiūlymus klausimais, kuriems pagal šiuos įstatus reikia Mokslo tarybos pritarimo, Mokslo taryba turi teisę atmesti, jeigu daugiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių balsuoja prieš pasiūlymą. Centro direktorius gali pakartotinai teikti Mokslo tarybai tvirtinti pasiūlymą ne anksčiau kaip po mėnesio nuo svarstymo Mokslo taryboje dienos. Mokslo taryba turi teisę jį atmesti, jeigu ne mažiau kaip 3/4 posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių dauguma nepritaria pakartotinai teikiamam pasiūlymui. Šiuo atveju Centro direktorius turi teisę pakartoti teikimo procedūrą ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo pakartotinio svarstymo dienos. Jeigu Mokslo taryba neatmeta direktoriaus pasiūlymo pirmiau nurodyta balsų dauguma, Mokslo tarybos pirmininkas turi pasirašyti direktoriaus teikiamą pasiūlymą.
20. Centro direktorius veikia Centro vardu ir jam atstovauja. Centro direktorius viešo konkurso būdu skiriamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka. Centro direktoriaus kadencijos trukmė – 5 metai.
21. Centro direktoriaus funkcijos:
21.1. užtikrinti, kad Centro veikla atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus, šiuos įstatus ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus, koordinuoti Mokslo tarybos priimtų sprendimų, numatytų šių įstatų 14 punkte, įgyvendinimą;
21.3. priimti į darbą ir atleisti iš darbo Centro darbuotojus, skelbti darbuotojų atestavimą ir konkursus pareigoms eiti, skirti asmenis į pareigas, atleisti iš jų;
21.4. teikti Mokslo tarybai tvirtinti mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų konkurso pareigoms eiti, atestavimo, Centro struktūrinių padalinių, kitus nuostatų projektus;
21.5. tvirtinti Centro kamieninių padalinių (padaliniai, kurių pagrindinė veikla – moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra ir kurių nėra kitų padalinių sudėtyje) sudarymo tvarką, suteikti kamieninio padalinio statusą, prireikus tvirtinti kamieninio padalinio darbo reglamentą;
21.6. nustatyti Centro darbuotojų darbo užmokestį teisės aktų nustatyta tvarka, skatinti darbuotojus, skirti jiems drausmines nuobaudas, užtikrinti saugias darbo sąlygas;
21.7. teikti Mokslo tarybai svarstyti pasiūlymus dėl pagrindinių Centro mokslinės veiklos krypčių, Centro įstatų keitimo, tvirtinti ir tikslinti Centro strateginį veiklos planą, Centro veiklos metines ataskaitas, kitus dokumentus;
21.8. organizuoti Centro veiklos savianalizę ir prireikus inicijuoti Centro veiklos ekspertinį vertinimą;
21.13. organizuoti Centro vykdomų mokslinių tyrimų koordinavimą, taip pat bendradarbiavimą su mokslo ir studijų institucijomis, pasirašyti bendradarbiavimo sutartis;
22. Centras gali turėti kamieninius padalinius, kurie dirba vienoje ar keliose šiuose įstatuose nurodytose mokslinės veiklos kryptyse ir kuriuos sudaro ne mažiau kaip 1/4 Centro mokslo darbuotojų.
23. Kamieniniai padaliniai savo darbą organizuoja pagal šiuos įstatus, Centro darbo tvarkos taisykles, Centro direktoriaus patvirtintus kamieninių padalinių nuostatus.
24. Dalį savo teisių ir pareigų Centro direktorius teisės aktų nustatyta tvarka gali perduoti savo pavaduotojui (pavaduotojams) ir kitiems Centro darbuotojams.
26. Centre atliekamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų šaltinių finansuojamų mokslo darbų rezultatai skelbiami viešai, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.
27. Centro visuomeninė priežiūra:
27.2. Centro visuomeninės priežiūros komisija sudaroma Centro nustatyta tvarka iš įstaigų, įmonių ir organizacijų, suinteresuotų Centro tikslų įgyvendinimu, atstovų;
27.3. Centro visuomeninės priežiūros komisija padeda Mokslo tarybai tikslinti mokslinės veiklos kryptis, plėtoti Centro bendradarbiavimą su verslo ir (ar) kitomis įmonėmis, įstaigomis, organizacijomis;
27.4. Centro visuomeninės priežiūros komisija ar jos įgalioti nariai gali dalyvauti Mokslo tarybos posėdžiuose su patariamojo balso teise;
IV. CENTRO DARBUOTOJAI, JŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
28. Centro personalą sudaro mokslo darbuotojai, kiti tyrėjai, administracija ir kiti darbuotojai. Darbo užmokestį darbuotojams nustato Centro direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
29. Centro mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų pareigybės yra: vyriausiasis mokslo darbuotojas, vyresnysis mokslo darbuotojas, mokslo darbuotojas, jaunesnysis mokslo darbuotojas ir mokslininkas stažuotojas. Jų kvalifikacinius reikalavimus nustato Mokslo taryba, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos mokslo tarybos nutarimais.
30. Mokslo darbuotojai ir kiti tyrėjai priimami dirbti į Centrą viešo konkurso būdu. Kamieninių padalinių vadovų, vyriausiųjų ir vyresniųjų mokslo darbuotojų kadencija – 5 metai, mokslo darbuotojų – 4 metai, jaunesniųjų mokslo darbuotojų – 3 metai. Kitų tyrėjų kadencijos trukmę nustato Mokslo taryba.
31. Mokslo darbuotojai ir kiti tyrėjai viešo konkurso būdu gali būti priimami dirbti į Centrą laikotarpiui, kurio reikia konkrečiam moksliniam darbui atlikti.
32. Centro direktorius mokslo darbuotojus ir kitus tyrėjus gali priimti be konkurso pagal terminuotą darbo sutartį ne ilgiau kaip vieneriems metams.
33. Asocijuoto mokslininko statusas Mokslo tarybos sprendimu gali būti suteikiamas anksčiau Centre dirbusiam mokslininkui, palaikančiam su Centru mokslinius ryšius.
34. Direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) atskaitingas (atskaitingi) direktoriui, pavaduoja direktorių jo nesant ir atlieka kitas direktoriaus nustatytas funkcijas.
35. Direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų) įgaliojimai baigiasi pasibaigus direktoriaus įgaliojimams.
36. Mokslinis sekretorius padeda direktoriui organizuoti mokslinius tyrimus ir kitą mokslinę veiklą, vadovauja raštinei ir archyvui.
38. Centro direktorius, jo pavaduotojas (pavaduotojai) ir mokslinis sekretorius turi teisę Mokslo tarybos nustatyta tvarka dirbti mokslinį darbą Centre.
39. Centro direktorius, jo pavaduotojas (pavaduotojai), mokslinis sekretorius, kamieninių padalinių vadovai, vyriausiasis buhalteris sudaro Centro direktoriaus patariamąją inistituciją – direktoratą.
40. Centro direktoratas priima rekomendacinio pobūdžio sprendimus Centro veiklos klausimais ir teikia juos direktoriui.
42. Centro darbuotojai turi teisę:
42.1. dalyvauti nagrinėjant ir sprendžiant visus su jų kompetencija, pareigomis ar darbu susijusius klausimus;
42.2. dalyvauti konkursuose mokslo programoms vykdyti, mokslo ir studijų fondų paramai gauti ir disponuoti gaunamomis lėšomis šiuose įstatuose nurodytose mokslinės veiklos kryptyse;
42.4. gauti iš valstybės institucijų informaciją, kurios reikia jų moksliniam darbui (jeigu tokia informacija yra valstybės ar tarnybos paslaptis, ji teikiama ir naudojama teisės aktų nustatyta tvarka);
43. Centro darbuotojams garantuojamos visos teisės ir socialinės garantijos, kurias nustato įstatymai, ir sudaromos darbo sąlygos, atitinkančios darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimus.
44. Centro darbuotojai, susiję su moksline veikla, privalo:
44.1. laiku ir tinkamai vykdyti planinius mokslinius tyrimus, kitaip savanoriškai prisiimtus įsipareigojimus ir pavedimus;
V. CENTRO LĖŠŲ ŠALTINIAI, TURTO IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS
46. Centras jam perduotą valstybės turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.
47. Centro lėšų šaltiniai:
47.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoms programoms vykdyti;
48. Visas lėšas Centras planuoja ir naudoja teisės aktų nustatyta tvarka. Pajamas ir išlaidas Centras naudoja pagal patvirtintą sąmatą įstatymų nustatyta tvarka. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimus Centras naudoja pagal Centro direktoriaus patvirtintą sąmatą, kitų mokslo projektų lėšas – pagal Centro direktoriaus, kamieninio padalinio vadovo ir projekto vadovo suderintą sąmatą; pastarosios lėšos laikomos kamieninių padalinių subsąskaitose.
VI. ĮSTATŲ KEITIMAS