MOBILIZACIJOS DEPARTAMENTO
PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL MINISTERIJŲ, APSKRIČIŲ IR SAVIVALDYBIŲ MOBILIZACIJOS ŠTABO PAVYZDINIŲ NUOSTATŲ TVIRTINIMO
2008 m. spalio 20 d. Nr. V-43
Vilnius
Vadovaudamasis Mobilizacijos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – Mobilizacijos departamentas) nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. liepos 3 d. nutarimu Nr. 803 (Žin., 1999, Nr. 60-1961), 1 ir 13.3 punktais ir atsižvelgdamas į 2008 metais Mobilizacijos departamento atlikto ministerijų, apskričių ir savivaldybių mobilizacijos štabo darbo organizavimo ir veiklos tyrimo išvadas ir siūlymus:
1. Tvirtinu:
2. Laikau netekusiu galios Mobilizacijos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus 2005 m. rugsėjo 20 d. įsakymą Nr. V-9 „Dėl ministerijų, apskričių ir savivaldybių mobilizacijos štabo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Mobilizacijos departamento prie Krašto
apsaugos ministerijos direktoriaus
2008 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. V-43
PAVYZDINIAI MINISTERIJOS MOBILIZACIJOS ŠTABO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ministerijos mobilizacijos štabas – įgaliota asmenų grupė, atsakinga už valstybinės mobilizacinės užduoties, mobilizacinių pavedimų ir kitų teisės aktų vykdymą, taip pat koordinuojanti ir kontroliuojanti ministerijos mobilizacijos rengimą ir vykdymą.
2. Ministerijos mobilizacijos štabo tikslas – užtikrinti tinkamą ministerijos struktūrinių padalinių, jai pavaldžių įstaigų, įmonių ir kitų juridinių asmenų, gavusių mobilizacinius užsakymus (toliau – Kiti juridiniai asmenys), pasirengimą mobilizacijai ir jos vykdymą.
3. Ministerijos mobilizacijos štabo veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja štabo veiklos uždavinius, funkcijas ir teises.
4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
Valstybei gyvybiškai svarbi funkcija – valstybės funkcija, kurios nevykdymas kelia grėsmę valstybės saugumui ir stabilumui (valstybės funkcijos, kurių vykdymo priemonės nurodytos Valstybinės mobilizacinės užduoties ministerijoms (Žin., 2003, Nr. 111-4980) III dalyje).
5. Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 116-2695), Valstybės rezervo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 78-2359), Valstybinėje mobilizacinėje užduotyje ministerijoms, apskričių viršininkams ir savivaldybėms, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1431 (Žin., 2003, Nr. 111-4980), ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose mobilizacijos rengimą ir vykdymą.
6. Ministerijos mobilizacijos štabas vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatymu, Valstybine mobilizacine užduotimi ministerijoms, apskričių viršininkams ir savivaldybėms, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. MOBILIZACIJOS ŠTABO SUDĖTIS
7. Mobilizacijos štabą sudaro mobilizacijos štabo viršininkas, jo pavaduotojas (-ai) ir nariai (tikslų pavaduotojų ir narių skaičių nustato ministras, atsižvelgdamas į ministerijai pavestos valdymo srities specifiką ir struktūros ypatumus). Mobilizacijos štabo narių turi būti tiek, kad ministerija galėtų užtikrinti jai pavestos valdymo srities valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymą, tačiau jis negali būti mažesnis nei 5 nariai. Taip pat turi būti paskirtas mobilizacijos štabo sekretorius:
7.3. mobilizacijos štabo nariai yra ministro paskirti ministerijos padalinių ar joms pavaldžių įstaigų ar įmonių vadovai, atsakingi už valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų (-os) vykdymą, pagal ministerijos kompetenciją, paskelbus mobilizaciją;
7.5. pasikeitus mobilizacijos štabo personalinei sudėčiai, mobilizacijos štabo sudėtis atnaujinama iki eilinio mobilizacijos štabo posėdžio datos ir tvirtinama ministro įsakymu;
III. MOBILIZACIJOS ŠTABO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Mobilizacijos štabo uždaviniai:
8.1. koordinuoti ir kontroliuoti, kaip ministerijos struktūriniai padaliniai, pavaldžios įstaigos, įmonės ir Kiti juridiniai asmenys vykdo valstybines mobilizacines užduotis, kitus mobilizacinius pavedimus ir teisės aktus;
9. Mobilizacijos štabo funkcijos:
9.1. nustatyti rengimosi mobilizacijai užduotis ministerijos struktūriniams padaliniams, ministerijai pavaldžioms įstaigoms, įmonėms ir Kitiems juridiniams asmenims;
9.4. kontroliuoti ministerijos struktūrinių padalinių, jai pavaldžių įstaigų ir įmonių sudarytus pareigybių, kurios būtinos užtikrinant valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų ir mobilizacinių užduočių vykdymą, paskelbus mobilizaciją, sąrašus;
9.7. teikti siūlymus dėl mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų sudarymo, kontroliuoti jo kaupimą ir saugojimą;
9.8. derinti mobilizacinių mokymų ir pratybų planus, programas, koordinuoti ir dalyvauti vykdant ministerijų ir ministerijai pavaldžių įstaigų, įmonių ir Kitų juridinių asmenų mobilizacinius mokymus ir pratybas;
9.9. svarstyti teisės aktų dėl ministerijos reguliuojamos srities pasirengimo mobilizacijai ir jai vykdyti projektus, teikti siūlymus ministrui ir suinteresuotomis institucijomis dėl tokių teisės aktų rengimo;
9.10. svarstyti, vertinti ir derinti pastabas bei siūlymus, gautus iš kitų institucijų, dėl ministerijos mobilizacijos plano projekto;
9.11. konsultuoti ir patarti ministrui, jam priimant sprendimus mobilizacijos rengimo ir vykdymo klausimais;
IV. MOBILIZACIJOS ŠTABO TEISĖS
10. Mobilizacijos štabas, vykdydamas jam pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
10.1. gauti iš ministerijos tarnautojų (darbuotojų), ministerijai pavaldžių įstaigų, įmonių, Kitų juridinių asmenų, apskrities viršininko administracijos, savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų valstybės institucijų informaciją, reikalingą pavestiems uždaviniams vykdyti;
10.2. gauti iš valstybės rezervo tvarkytojų informaciją apie mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų sudėtį, kiekius, kaupimo ir saugojimo vietas;
10.3. kviestis į štabo posėdžius valstybės institucijų, apskrities ir savivaldybių mobilizacijos štabų atstovus, Kitų juridinių asmenų vadovus, išklausyti jų nuomonę, siūlymus ir kitą informaciją mobilizacijos rengimo ir jos vykdymo klausimais, taip pat kai sprendžiami mobilizacinių užsakymų vykdymo klausimai;
10.4. teikti ministrui, valstybės institucijų vadovams, apskričių viršininkams ir savivaldybių administracijų direktoriams siūlymus dėl rengimosi mobilizacijai, mobilizacijos vykdymo tvarkos ir finansavimo;
10.5. inicijuoti Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų rengimą;
V. MOBILIZACIJOS ŠTABO DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Mobilizacijos štabo veiklai ir štabo posėdžiams vadovauja štabo viršininkas. Jeigu štabo viršininkas negali vadovauti, jo pareigas eina mobilizacijos štabo viršininko pavaduotojas.
12. Mobilizacijos štabo viršininkas:
12.3. teikia ministrui tvirtinti su mobilizacijos štabu suderintą mobilizacijos plano projektą ir mobilizacijos štabo parengtus sprendimų projektus;
12.5. organizuoja ministro įsakymų projektų mobilizacijos štabo kompetencijos klausimais rengimą bei išleistų įsakymų vykdymą;
12.6. teikia ministrui pasirašyti su mobilizacijos štabu suderintus mobilizacinių užsakymų projektus;
12.7. koordinuoja štabo narių ir asmenų, atsakingų už pasirengimo mobilizacijai ir jos vykdymo administravimą, veiklą, rengiantis ir vykdant mobilizaciją;
12.8. kontroliuoja, kad štabo posėdžių darbotvarkėje nurodytais klausimais būtų surinkta ir štabo nariams laiku pateikta reikalinga informacija;
13. Mobilizacijos štabo nariai pagal savo kompetenciją atsako už jiems pavestų uždavinių vykdymą ir pasirengimą vykdyti valstybei gyvybiškai svarbias funkcijas.
14. Pagrindinė štabo veiklos forma – mobilizacijos štabo posėdžiai. Štabo posėdžius vieną kartą per tris mėnesius šaukia mobilizacijos štabo viršininkas. Štabo posėdžiuose sprendžiami einamieji mobilizacijos štabo kompetencijos klausimai, išklausomos ataskaitos apie štabo nariams skirtų užduočių vykdymą, aptariami ir tikslinami duomenys, susiję su pasirengimu mobilizacijai ministerijoje. Neeiliniai mobilizacijos štabo posėdžiai šaukiami, kai būtina spręsti dėl valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymo arba priimant ar teikiant tarptautinę pagalbą pagal institucijos kompetenciją, mobilizacinių mokymų bei pratybų metu. Siūlyti šaukti neeilinį mobilizacijos štabo posėdį gali mobilizacijos štabo viršininkas, mobilizacijos štabo nariai ir mobilizacijos štabo sekretorius.
15. Štabo posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja štabo viršininkas arba jo pavaduotojas ir daugiau nei pusė štabo narių. Stebėtojo teisėmis posėdžiuose gali dalyvauti atstovai iš valstybės institucijų ir savivaldybių, atsakingi už pasirengimą mobilizacijai, kiti kviestiniai asmenys, kai sprendžiami su jų veikla susiję klausimai.
16. Mobilizacijos štabas posėdžiuose rengia sprendimų projektus. Kiekvienas mobilizacijos štabo narys gali pareikšti savo nuomonę dėl svarstomo klausimo ir pateikti siūlymus. Sprendimo alternatyvas gali pateikti bet kuris štabo narys. Mobilizacijos štabo posėdžiai ir juose pareikštos nuomonės, pateikti siūlymai ir parengti sprendimų projektai protokoluojami. Protokolą pasirašo štabo viršininkas ir mobilizacijos štabo sekretorius. Štabo posėdžių protokolai turi būti registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Klausimus ir dokumentus štabo posėdžiams rengia mobilizacijos štabo sekretorius. Likus 5 darbo dienoms iki štabo posėdžio, sudaro posėdžio darbotvarkę ir supažindina visus štabo narius, pateikia jiems reikalingą informaciją sprendimams priimti.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Sprendimą mobilizacijos štabo siūlymų pagrindu priima ministras. Priimtas sprendimas įforminamas ministro įsakymu.
PATVIRTINTA
Mobilizacijos departamento prie Krašto
apsaugos ministerijos direktoriaus
2008 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. V-43
PAVYZDINIAI APSKRITIES MOBILIZACIJOS ŠTABO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Apskrities mobilizacijos štabas – įgaliota asmenų grupė, atsakinga už valstybinės mobilizacinės užduoties, mobilizacinių pavedimų ir kitų teisės aktų vykdymą, taip pat koordinuojanti ir kontroliuojanti mobilizacijos rengimą ir vykdymą apskrityje.
2. Apskrities mobilizacijos štabo tikslas – užtikrinti tinkamą apskrities viršininko administracijos, apskrities savivaldybių, apskrities viršininkui pavaldžių įstaigų ir juridinių asmenų, kurie yra gavę mobilizacinius užsakymus (toliau – Kiti juridiniai asmenys), pasirengimą mobilizacijai ir jos vykdymą.
3. Mobilizacijos štabo veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja štabo veiklos uždavinius, funkcijas ir teises.
4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
Valstybei gyvybiškai svarbi funkcija – valstybės funkcija, kurios nevykdymas kelia grėsmę valstybės saugumui ir stabilumui (valstybės funkcijos, kurių vykdymo priemonės nurodytos Valstybinės mobilizacinės užduoties apskričių viršininkams ir savivaldybėms (Žin., 2003, Nr. 111-4980) II dalies 5 punkte).
5. Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 116-2695), Valstybės rezervo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 78-2359), Valstybinėje mobilizacinėje užduotyje ministerijoms, apskričių viršininkams ir savivaldybėms, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1431 (Žin., 2003, Nr. 111-4980), ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose mobilizacijos rengimą ir vykdymą.
6. Apskrities mobilizacijos štabas vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatymu, Valstybine mobilizacine užduotimi ministerijoms, apskričių viršininkams ir savivaldybėms, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. MOBILIZACIJOS ŠTABO SUDĖTIS
7. Mobilizacijos štabą sudaro mobilizacijos štabo viršininkas, jo pavaduotojas (-ai) ir nariai (tikslų pavaduotojų ir narių skaičių nustato apskrities viršininkas, atsižvelgdamas į apskrities teritorijos dydį ir apskrities viršininko administracijos struktūros ypatumus). Mobilizacijos štabo narių turi būti tiek, kad paskelbus mobilizaciją, apskrityje būtų galima užtikrinti valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymą, tačiau jų skaičius negali būti mažesnis nei 5 nariai. Taip pat turi būti paskirtas mobilizacijos štabo sekretorius:
7.1. mobilizacijos štabo viršininku skiriamas apskrities viršininko administracijos sekretorius arba apskrities viršininko pavaduotojas;
7.3. mobilizacijos štabo nariai yra apskrities viršininko paskirti apskrities viršininko administracijos padalinių ir jam pavaldžių įstaigų vadovai, atsakingi už tam tikros valstybei gyvybiškai svarbios funkcijos (-ų) vykdymo užtikrinimą apskrityje, paskelbus mobilizaciją;
7.5. pasikeitus mobilizacijos štabo personalinei sudėčiai, mobilizacijos štabo sudėtis atnaujinama iki eilinio mobilizacijos štabo posėdžio datos ir tvirtinama apskrities viršininko įsakymu;
III. MOBILIZACIJOS ŠTABO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Mobilizacijos štabo uždaviniai:
8.1. koordinuoti ir kontroliuoti, kaip apskrities viršininko administracija ir apskrities viršininkui pavaldžios įstaigos, apskrities savivaldybės ir Kiti juridiniai asmenys vykdo valstybines mobilizacines užduotis, kitus mobilizacinius pavedimus ir teisės aktus;
8.2. koordinuoti ir kontroliuoti apskrities viršininko administracijos, apskrities viršininkui pavaldžių įstaigų, apskrities savivaldybių, Kitų juridinių asmenų pasirengimą mobilizacijai ir jos vykdymą apskrities teritorijoje;
9. Mobilizacijos štabo funkcijos:
9.1. nustatyti rengimosi mobilizacijai užduotis apskrities viršininko administracijai, apskrities viršininkui pavaldžioms įstaigoms ir Kitiems juridiniams asmenims;
9.4. kontroliuoti apskrities viršininko administracijos ir apskrities viršininkui pavaldžių įstaigų, Kitų juridinių asmenų sudarytus pareigybių, kurios būtinos užtikrinant valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų ir mobilizacinių užduočių vykdymą, paskelbus mobilizaciją, sąrašus;
9.6. koordinuoti ir kontroliuoti Kitų juridinių asmenų pasirengimą vykdyti įsipareigojimus apskrities teritorijoje;
9.7. kartu su valstybės rezervo tvarkytojais teikti siūlymus apskrities viršininkui dėl mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų sudarymo ir kontroliuoti jų saugojimą apskrities teritorijoje;
9.8. derinti mobilizacinių mokymų ir pratybų planus, programas, koordinuoti ir dalyvauti, vykdant apskrities viršininko administracijos, apskrities viršininkui pavaldžių įstaigų, Kitų juridinių asmenų mobilizacinius mokymus ir pratybas;
9.9. svarstyti teisės aktų, susijusių su mobilizacijos rengimu ir jos vykdymu apskrities teritorijoje, projektus, teikti siūlymus apskrities viršininkui ir suinteresuotoms institucijoms dėl tokių teisės aktų rengimo;
9.10. svarstyti, vertinti, derinti pastabas ir siūlymus, gautus iš kitų institucijų, dėl apskrities ir apskrities savivaldybių mobilizacijos planų projektų;
9.11. konsultuoti ir patarti apskrities viršininkui, jam priimant sprendimus mobilizacijos rengimo ir vykdymo klausimais;
9.12. paskelbus mobilizaciją, nedelsiant parengti ir teikti sprendimo projektą apskrities viršininkui dėl neatidėliotinų veiksmų ir mobilizacijos plano vykdymo apskrities viršininko administracijai, apskrities viršininkui pavaldžioms įstaigoms, visoms apskrities savivaldybėms ir Kitiems juridiniams asmenims. Kontroliuoti mobilizacijos vykdymą.
IV. MOBILIZACIJOS ŠTABO TEISĖS
10. Mobilizacijos štabas, vykdydamas jam pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
10.1. gauti iš apskrities viršininko administracijos tarnautojų (darbuotojų), apskrities viršininkui pavaldžių įstaigų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, taip pat Kitų juridinių asmenų informaciją, reikalingą pavestiems uždaviniams vykdyti;
10.2. kviestis į štabo posėdžius apskrities viršininko administracijos, apskrities viršininkui pavaldžių įstaigų, Kitų juridinių asmenų vadovus, apskrities savivaldybių mobilizacijos štabų atstovus išklausyti jų nuomonę, siūlymus ir kitą informaciją pasirengimo mobilizacijai ir jos vykdymo klausimais, taip pat kai sprendžiami mobilizacinių užsakymų vykdymo klausimai;
10.3. teikti apskrities viršininkui ir savivaldybių administracijų direktoriams siūlymus dėl rengimosi mobilizacijai, mobilizacijos vykdymo tvarkos ir finansavimo apskrityje;
10.4. inicijuoti Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų rengimą;
V. MOBILIZACIJOS ŠTABO DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Mobilizacijos štabo veiklai ir štabo posėdžiams vadovauja štabo viršininkas. Jeigu štabo viršininkas negali vadovauti arba yra išvykęs, jo pareigas eina mobilizacijos štabo viršininko pavaduotojas.
12. Mobilizacijos štabo viršininkas:
12.3. teikia apskrities viršininkui tvirtinti su mobilizacijos štabu suderintą mobilizacijos plano projektą ir mobilizacijos štabo parengtus sprendimų projektus;
12.4. atsiskaito apskrities viršininkui už apskrities ir apskrities savivaldybių mobilizacijos štabų veiklą;
12.5. organizuoja apskrities viršininko įsakymų projektų mobilizacijos štabo kompetencijos klausimais rengimą bei išleistų įsakymų vykdymą;
12.6. teikia apskrities viršininkui su mobilizacijos štabu suderintus mobilizacinių užsakymų projektus;
12.7. koordinuoja štabo narių ir asmenų, atsakingų už pasirengimo mobilizacijai ir jos vykdymo administravimą, veiklą, rengiantis mobilizacijai ir ją vykdant;
12.8. kontroliuoja, kad štabo posėdžių darbotvarkėje nurodytais klausimais būtų surinkta ir laiku pateikta štabo nariams reikalinga informacija;
13. Mobilizacijos štabo nariai pagal savo kompetenciją atsako už jiems pavestų uždavinių vykdymą ir pasirengimą vykdyti valstybei gyvybiškai svarbias funkcijas apskrityje.
14. Pagrindinė štabo veiklos forma – mobilizacijos štabo posėdžiai. Štabo posėdžius vieną kartą per tris mėnesius šaukia mobilizacijos štabo viršininkas. Štabo posėdžiuose sprendžiami einamieji mobilizacijos štabo kompetencijos klausimai, išklausomos ataskaitos apie štabo nariams skirtų užduočių vykdymą, aptariami ir tikslinami duomenys, susiję su pasirengimu mobilizacijai apskrityje. Neeiliniai mobilizacijos štabo posėdžiai šaukiami, kai būtina spręsti dėl valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymo arba priimant ar teikiant tarptautinę pagalbą pagal institucijos kompetenciją, mobilizacinių mokymų bei pratybų metu. Siūlyti šaukti neeilinį mobilizacijos štabo posėdį gali mobilizacijos štabo viršininkas, mobilizacijos štabo nariai ir mobilizacijos štabo sekretorius.
15. Štabo posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja štabo viršininkas arba jo pavaduotojas ir daugiau nei pusė štabo narių. Stebėtojo teisėmis posėdžiuose gali dalyvauti atstovai iš valstybės institucijų ir apskrities savivaldybių, atsakingi už pasirengimą mobilizacijai, kiti kviestiniai asmenys, kai sprendžiami su jų veikla susiję klausimai.
16. Mobilizacijos štabas posėdžiuose rengia sprendimų projektus. Kiekvienas mobilizacijos štabo narys gali pareikšti savo nuomonę dėl svarstomo klausimo ir pateikti siūlymus. Sprendimo alternatyvas gali pateikti bet kuris štabo narys. Mobilizacijos štabo posėdžiai ir juose pareikštos nuomonės, pateikti siūlymai ir parengti sprendimų projektai protokoluojami. Protokolą pasirašo mobilizacijos štabo viršininkas ir mobilizacijos štabo sekretorius. Štabo posėdžių protokolai turi būti registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Klausimus ir dokumentus štabo posėdžiams rengia štabo sekretorius. Likus 5 darbo dienoms iki posėdžio, mobilizacijos štabo sekretorius sudaro posėdžio darbotvarkę, supažindina visus štabo narius, pateikia jiems reikalingą informaciją sprendimams priimti.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Sprendimą mobilizacijos štabo siūlymų pagrindu priima apskrities viršininkas. Priimtas sprendimas įforminamas apskrities viršininko įsakymu.
PATVIRTINTA
Mobilizacijos departamento prie Krašto
apsaugos ministerijos direktoriaus
2008 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. V-43
PAVYZDINIAI SAVIVALDYBĖS MOBILIZACIJOS ŠTABO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Savivaldybės mobilizacijos štabas – įgaliota asmenų grupė, atsakinga už valstybinės mobilizacinės užduoties, mobilizacinių pavedimų ir kitų teisės aktų vykdymą, taip pat koordinuojanti savivaldybės pasirengimą mobilizacijai ir vykdymą.
2. Savivaldybės mobilizacijos štabo tikslas – užtikrinti savivaldybės administracijos padalinių ir jai pavaldžių savivaldybės įstaigų ir įmonių, ir kitų juridinių asmenų, kurie yra gavę mobilizacinius užsakymus (toliau – Kiti juridiniai asmenys), pasirengimą mobilizacijai ir jos vykdymą.
3. Mobilizacijos štabo veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja štabo veiklos uždavinius, funkcijas, teises ir darbo organizavimą.
4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
Valstybei gyvybiškai svarbi funkcija – valstybės funkcija, kurios nevykdymas kelia grėsmę valstybės saugumui ir stabilumui (valstybės funkcijos, kurių vykdymo priemonės nurodytos Valstybinės mobilizacinės užduoties apskričių viršininkams ir savivaldybėms (Žin., 2003, Nr. 111-4980) 18 punkte).
5. Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 116-2695), Valstybės rezervo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 78-2359), Valstybinėje mobilizacinėje užduotyje ministerijoms, apskričių viršininkams ir savivaldybėms, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1431 (Žin., 2003 Nr. 111-4980), ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose mobilizacijos rengimą ir vykdymą.
6. Mobilizacijos štabas vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatymu, Valstybine mobilizacine užduotimi ministerijoms, apskričių viršininkams ir savivaldybėms, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. MOBILIZACIJOS ŠTABO SUDĖTIS
7. Mobilizacijos štabą sudaro mobilizacijos štabo viršininkas, jo pavaduotojas (-ai) ir nariai (tikslų pavaduotojų ir narių skaičių nustato savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į savivaldybės teritorijos dydį ir savivaldybės administracijos struktūros ypatumus). Mobilizacijos štabo narių turi būti tiek, kad paskelbus mobilizaciją savivaldybėje būtų galima užtikrinti valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymą, tačiau jų skaičius negali būti mažesnis nei 5 nariai. Taip pat turi būti paskirtas mobilizacijos štabo sekretorius:
7.1. mobilizacijos štabo viršininku skiriamas savivaldybės administracijos direktorius arba savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas;
7.2. mobilizacijos štabo viršininko pavaduotojas (-ai) yra skiriamas (-i) iš mobilizacijos štabo narių;
7.3. mobilizacijos štabo nariai yra savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti savivaldybės administracijos padalinių vadovai;
7.5. pasikeitus personalinei mobilizacijos štabo sudėčiai, mobilizacijos štabo sudėtis atnaujinama iki eilinio mobilizacijos štabo posėdžio datos. Pasikeitusi mobilizacijos sudėtis tvirtinama savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;
III. MOBILIZACIJOS ŠTABO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Mobilizacijos štabo uždaviniai:
8.1. koordinuoti ir kontroliuoti, kaip savivaldybės administracijos padaliniai, pavaldžios savivaldybės įstaigos ir įmonės bei Kiti juridiniai asmenys vykdo valstybines mobilizacines užduotis, kitus mobilizacinius pavedimus ir teisės aktus;
9. Mobilizacijos štabo funkcijos:
9.1. nustatyti rengimosi mobilizacijai užduotis savivaldybės administracijos padaliniams ir savivaldybei pavaldžioms įstaigoms ir įmonėms, Kitiems juridiniams asmenims;
9.4. kontroliuoti savivaldybės administracijos padalinių, savivaldybei pavaldžių įstaigų, įmonių, Kitų juridinių asmenų sudarytus pareigybių, kurios būtinos užtikrinant valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų ir mobilizacinių užduočių vykdymą savivaldybėje, paskelbus mobilizaciją, sąrašus;
9.7. kartu su valstybės rezervo tvarkytojais teikti siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui dėl mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų sudarymo ir kontroliuoti jų saugojimą savivaldybės teritorijoje;
9.8. derinti mobilizacinių mokymų ir pratybų planus, programas, koordinuoti ir dalyvauti vykdant savivaldybės administracijos padalinių, savivaldybei pavaldžių įstaigų ir įmonių, Kitų juridinių asmenų mobilizacinius mokymus ir pratybas;
9.9. svarstyti teisės aktų, susijusių su mobilizacijos rengimu ir jos vykdymu savivaldybės teritorijoje, projektus, teikti siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui ir suinteresuotoms institucijoms dėl tokių teisės aktų rengimo;
9.10. svarstyti, vertinti, derinti, teikti mobilizacijos štabo narių pastabas ir pasiūlymus dėl savivaldybės mobilizacijos plano projekto;
9.11. svarstyti, vertinti ir derinti pastabas bei siūlymus, gautus iš kitų institucijų dėl savivaldybės mobilizacijos plano projekto;
9.12. konsultuoti ir patarti savivaldybės administracijos direktoriui (kai mobilizacijos štabo viršininkas nėra savivaldybės administracijos direktorius) priimant sprendimus mobilizacijos rengimo ir vykdymo klausimais;
9.13. paskelbus mobilizaciją, nedelsiant parengti ir teikti sprendimo projektą savivaldybės administracijos direktoriui dėl neatidėliotinų veiksmų ir mobilizacijos plano vykdymo savivaldybės padaliniams, savivaldybei pavaldžioms įstaigoms ir įmonėms, Kitiems juridiniams asmenims. Kontroliuoti mobilizacijos vykdymą.
IV. MOBILIZACIJOS ŠTABO TEISĖS
10. Mobilizacijos štabas, vykdydamas jam pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
10.1. gauti iš savivaldybės administracijos padalinių ir jai pavaldžių įstaigų, įmonių, valstybės institucijų, Kitų juridinių asmenų informaciją, reikalingą pavestiems uždaviniams vykdyti;
10.2. gauti iš valstybės rezervo tvarkytojų informaciją apie mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų sudėtį, kiekius, kaupimo ir saugojimo vietas;
10.3. kviestis į štabo posėdžius savivaldybės administracijos padalinių ir jai pavaldžių savivaldybės įstaigų, įmonių, valstybės institucijų vadovus arba jų atstovus, Kitų juridinių asmenų vadovus išklausyti jų nuomonę, siūlymus ir kitą informaciją pasirengimo mobilizacijai ir jos vykdymo klausimais, taip pat kai sprendžiami mobilizacinių užsakymų vykdymo klausimai;
10.4. teikti savivaldybės administracijos direktoriui (kai mobilizacijos štabo viršininkas nėra savivaldybės administracijos direktorius) siūlymus dėl rengimosi mobilizacijai, mobilizacijos vykdymo tvarkos ir finansavimo savivaldybėje;
10.5. inicijuoti Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų rengimą;
V. MOBILIZACIJOS ŠTABO DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Mobilizacijos štabo veiklai ir štabo posėdžiams vadovauja štabo viršininkas. Jeigu štabo viršininkas negali vadovauti arba yra išvykęs, jo pareigas eina mobilizacijos štabo viršininko pavaduotojas.
12. Mobilizacijos štabo viršininkas:
12.3. teikia savivaldybės administracijos direktoriui (kai mobilizacijos štabo viršininkas nėra savivaldybės administracijos direktorius) tvirtinti su mobilizacijos štabu suderintą mobilizacijos plano projektą ir mobilizacijos štabo parengtus sprendimų projektus;
12.4. už savivaldybės mobilizacijos štabo veiklą atsiskaito savivaldybės administracijos direktoriui (kai mobilizacijos štabo viršininkas nėra savivaldybės administracijos direktorius) ir apskrities mobilizacijos štabo viršininkui;
12.5. organizuoja savivaldybės administracijos direktoriaus (kai mobilizacijos štabo viršininkas nėra savivaldybės administracijos direktorius) įsakymų projektų mobilizacijos štabo kompetencijos klausimais rengimą bei išleistų įsakymų vykdymą;
12.6. teikia savivaldybės administracijos direktoriui (kai mobilizacijos štabo viršininkas nėra savivaldybės administracijos direktorius) su mobilizacijos štabu suderintus mobilizacinių užsakymų projektus;
12.7. koordinuoja štabo narių ir asmenų, atsakingų už mobilizacinį darbą, veiklą, rengiantis ir vykdant mobilizaciją;
12.8. kontroliuoja, kad štabo posėdžių darbotvarkėje nurodytais klausimais būtų surinkta ir štabo nariams laiku pateikta reikalinga informacija;
13. Mobilizacijos štabo nariai pagal savo kompetenciją atsako už jiems pavestų uždavinių vykdymą ir pasirengimą vykdyti valstybei gyvybiškai svarbias funkcijas savivaldybėje.
14. Pagrindinė štabo veiklos forma – mobilizacijos štabo posėdžiai. Štabo posėdžius vieną kartą per tris mėnesius šaukia mobilizacijos štabo viršininkas. Štabo posėdžiuose sprendžiami einamieji mobilizacijos štabo kompetencijos klausimai, išklausomos ataskaitos apie štabo nariams skirtų užduočių vykdymą, aptariami ir tikslinami duomenys, susiję su pasirengimu mobilizacijai savivaldybėje. Neeiliniai posėdžiai šaukiami, kai būtina spręsti dėl valstybei gyvybiškai svarbių funkcijų vykdymo arba priimant ar teikiant tarptautinę pagalbą savivaldybėje, mobilizacinių mokymų bei pratybų metu. Siūlyti šaukti neeilinį posėdį gali mobilizacijos štabo viršininkas, mobilizacijos štabo nariai, mobilizacijos štabo sekretorius.
15. Štabo posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja štabo viršininkas arba jo pavaduotojas ir daugiau nei pusė štabo narių. Stebėtojo teisėmis posėdžiuose gali dalyvauti atstovai iš savivaldybės administracijos padalinių ir jai pavaldžių savivaldybės įstaigų, įmonių, valstybės institucijų ir Kiti juridiniai asmenys, taip pat kiti kviestiniai asmenys, kai sprendžiami su jų veikla susiję klausimai.
16. Mobilizacijos štabas posėdžiuose rengia sprendimų projektus. Kiekvienas mobilizacijos štabo narys gali pareikšti savo nuomonę dėl svarstomo klausimo ir pateikti savo siūlymus. Sprendimo alternatyvas gali pateikti bet kuris štabo narys. Mobilizacijos štabo posėdžiai ir juose pareikštos nuomonės, pateikti siūlymai ir parengti sprendimų projektai protokoluojami. Protokolą pasirašo štabo viršininkas ir sekretorius. Štabo posėdžių protokolai turi būti registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Klausimus ir dokumentus štabo posėdžiams rengia mobilizacijos štabo sekretorius. Likus 5 darbo dienoms iki štabo posėdžio, mobilizacijos štabo sekretorius sudaro posėdžio darbotvarkę ir supažindina visus štabo narius, pateikia jiems informaciją, reikalingą sprendimams priimti.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Sprendimą mobilizacijos štabo siūlymų pagrindu priima savivaldybės administracijos direktorius. Priimtas sprendimas įforminamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.