LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL KEITIMOSI INFORMACIJA APIE STANDARTUS, TECHNINIUS REGLAMENTUS IR ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRAS

 

1999 m. gegužės 20 d. Nr. 617

Vilnius

 

Įgyvendindama Europos sutartyje, steigiančioje asociaciją tarp Europos Bendrijų bei jų šalių narių, iš vienos pusės, ir Lietuvos Respublikos, iš kitos pusės, Europos Sąjungos direktyvoje 98/34/EC, Pasaulinės prekybos organizacijos susitarime dėl prekybos techninių kliūčių, taip pat Lietuvos Respublikos laisvosios prekybos sutartyse ir tarptautiniuose susitarimuose išdėstytus privalomojo informacijos apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo reikalavimus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisykles (pridedama).

2. Pavesti Lietuvos standartizacijos departamentui prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos (toliau vadinama – departamentas) keistis informacija apie standartų, techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektus su Tarptautinės standartizacijos organizacijos ir Tarptautinės elektrotechnikos komisijos Informacijos centru, Pasaulinės prekybos organizacijos sekretoriatu ir narėmis, Europos Komisija, Europos standartizacijos institucijomis, valstybių Europos Sąjungos narių standartizacijos institucijomis.

3. Nustatyti, kad:

3.1. informacija, susijusia su Pasaulinės prekybos organizacijos reikalavimu dėl standartų, techninių reglamentų, atitikties įvertinimo procedūrų rengimo, priėmimo ir taikymo, departamentas keisis Lietuvos Respublikai tapus šios organizacijos nare;

3.2. informacija, susijusia su Europos Sąjungos reikalavimu dėl standartų ir techninių reglamentų rengimo, priėmimo ir taikymo, departamentas keisis Lietuvos Respublikai tapus Europos Sąjungos nare arba šiuo klausimu pasirašius atskirą susitarimą.

4. Pavesti Vyriausybės įstaigoms, ministerijoms ir prie jų įsteigtiems departamentams, kontrolės ar apskaitos funkcijas vykdančioms tarnyboms, inspekcijoms bei kitoms įstaigoms:

4.1. iki 1999 m. gegužės 31 d. pateikti departamentui visų galiojančių techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūras reglamentuojančių dokumentų kopijas;

4.2. paskirti asmenis, atsakingus už 1 punkte nurodytų taisyklių vykdymą, ir apie jų paskyrimą informuoti departamentą.

5. Užsienio reikalų ministerija turi paskirti asmenis, kurie atstovautų Lietuvos Respublikai:

5.1. Pasaulinės prekybos organizacijos Prekybos techninių kliūčių komitete, Lietuvos Respublikai tapus šios organizacijos nare;

5.2. Nuolatiniame komitete, įsteigtame prie Europos Komisijos, kai bus sprendžiami klausimai, susiję su Europos Sąjungos direktyvos 98/34/EC vykdymu, Lietuvos Respublikai tapus Europos Sąjungos nare arba pasirašius šiuo klausimu atskirą susitarimą.

 

 

L. E. SOCIALINĖS APSAUGOS

IR DARBO MINISTRĖS PAREIGAS,

L. E. MINISTRĖS PIRMININKĖS PAREIGAS                                            IRENA DEGUTIENĖ

 

L. E. VALDYMO REFORMŲ IR

SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRO PAREIGAS                              KĘSTUTIS SKREBYS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

Vyriausybės

1999 m. gegužės 20 d.

nutarimu Nr. 617

 

KEITIMOSI INFORMACIJA APIE STANDARTUS, TECHNINIUS REGLAMENTUS IR

ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRAS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės reglamentuoja keitimąsi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras su Pasaulinės prekybos organizacijos sekretoriatu, Tarptautinės standartizacijos organizacijos ir Tarptautinės elektrotechnikos komisijos Informacijos centru (toliau vadinama – Informacijos centras), Pasaulinės prekybos organizacijos narėmis, Europos Komisija, Europos standartizacijos institucijomis ir valstybių Europos Sąjungos narių institucijomis, taip pat nustato Lietuvos standartizacijos departamento prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos (toliau vadinama – departamentas), taip pat Vyriausybės įstaigų, ministerijų ir prie jų įsteigtų departamentų, kontrolės ar apskaitos funkcijas vykdančių tarnybų, inspekcijų bei kitų įstaigų (toliau vadinama – valstybės valdymo institucijos) uždavinius, tikslus ir veiksmus, susijusius su nurodytųjų dokumentų rengimu, priėmimu ir taikymu pagal Pasaulinės prekybos organizacijos susitarimą dėl prekybos techninių kliūčių ir Europos Sąjungos direktyvą 98/34/EC dėl informacijos apie standartus ir techninius reglamentus teikimo, Lietuvos Respublikos laisvosios prekybos sutartis ir kitus tarptautinius susitarimus (toliau vadinama – kiti susitarimai), numatančius keitimąsi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras.

2. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:

gaminys – bet kuris pramonės gaminys, taip pat žemės ūkio ir žuvininkystės produktas;

techninė specifikacija – dokumente pateikiami gaminiui keliami reikalavimai (kokybė, darbiniai parametrai, sauga ar matmenys), taip pat gaminio pavadinimui, kuriuo jis parduodamas, terminijai, simboliams, bandymams ir bandymų metodams, įpakavimui, ženklinimui ar žymėjimui ir atitikties įvertinimo procedūroms keliami reikalavimai.

Sąvoka „techninė specifikacija“ taip pat apima reikalavimus, keliamus žemdirbystės, gyvulininkystės, žuvininkystės produktams ir tiesiogiai su jais susijusiems pirmojo jų apdorojimo etapo produktams, žmonėms ir gyvūnams vartoti skirtiems maisto ir medicinos produktams ar preparatams, taip pat kitų produktų gamybos būdams ir procesams, jeigu jie turi įtakos produktų charakteristikoms;

kiti reikalavimai – siekiant apsaugoti pirmiausia vartotojus ir aplinką, gaminiui, be techninės specifikacijos, keliami kiti reikalavimai, turintys įtakos patekusio į rinką gaminio gyvavimo ciklui, – naudojimo, perdirbimo ar utilizavimo sąlygos, jeigu jos gali žymiai paveikti gaminio sudėtį, esmines savybes ar pardavimą;

standartas – pripažintos standartizacijos institucijos priimta daug kartų ar nuolat taikyti skirta techninė specifikacija, kurios reikalavimų atitiktis nėra privaloma ir kuri yra: tarptautinis standartas – tarptautinės standartizacijos organizacijos priimtas ir visuomenei skirtas standartas arba Europos standartas – vienos iš Europos standartizacijos institucijų priimtas ir visuomenei skirtas standartas, arba nacionalinis standartas – nacionalinės standartizacijos institucijos priimtas ir visuomenei skirtas standartas;

standartų programa – pripažintos standartizacijos institucijos darbo programa, kurioje pateikiami objektai, kuriems rengiami standartai;

standarto projektas – parengiamasis dokumentas, kuriame pateiktas su tam tikru objektu susijusios techninės specifikacijos tekstas, kurį ketinama priimti pagal nacionalinę standartų priėmimo tvarką ir kuris išsiunčiamas svarstyti;

Europos standartizacijos institucija – Europos standartizacijos komitetas, Europos elektrotechnikos standartizacijos komitetas, Europos telekomunikacijų standartų institutas;

nacionalinė standartizacijos institucija – kiekvienos valstybės Europos Sąjungos narės standartizacijos institucija;

techninis reglamentas – teisės aktas, kuriame yra pateikiama nuoroda į technines specifikacijas ir kitus reikalavimus, kurio būtina laikytis gaminant, parduodant, įvežant ar naudojant gaminį.

Techniniais reglamentais taip pat laikoma:

valstybės narės įstatymai, įstatymų papildomieji aktai ar kiti teisės aktai, kuriuose pateikiama nuoroda į technines specifikacijas ar kitus reikalavimus arba profesines ar praktikos taisykles, kurių reikalavimų įvykdymas liudija minėtųjų įstatymų, įstatymų papildomųjų aktų ar kitų teisės aktų atitiktį;

susitarimai, pagal kuriuos valstybės valdymo institucija yra susitariančioji šalis ir kuriuose numatyta visuomenės labui laikytis techninių specifikacijų ar kitų reikalavimų, išskyrus viešojo pirkimo konkursų specifikacijas;

techninės specifikacijos ar kiti reikalavimai, susiję su fiskalinėmis ar finansinėmis priemonėmis, kurių reikalavimų įvykdymas turi įtakos gaminių naudojimui.

Techninės specifikacijos ar kiti reikalavimai, susiję su valstybės socialinės apsaugos sistemomis, nelaikomi techniniais reglamentais;

techninio reglamento projektas – teisės aktas, kuriame pateikiamas techninės specifikacijos ar kito reikalavimo tekstas, esantis tokioje parengimo stadijoje, kai dar galima daryti esminius jo keitimus;

atitikties įvertinimo procedūra – kiekviena tiesiogiai ar netiesiogiai naudojama procedūra, kuria nustatoma, ar įvykdyti atitinkami techninių reglamentų ir standartų reikalavimai.

Atitikties įvertinimo procedūros yra: bandinių ėmimo, bandymo ir kontrolės procedūros; įvertinimas, patikrinimas ir atitikties užtikrinimas; registravimas, akreditavimas ir patvirtinimas, taip pat jų deriniai.

3. Standartas, techninis reglamentas ir atitikties įvertinimo procedūra šiose taisyklėse reiškia susijusį su gaminiais standartą, techninį reglamentą ir atitikties įvertinimo procedūrą.

4. Keičiantis informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras, standarto ir techninio reglamento sąvokos gali būti vartojamos, kaip nurodyta tarptautiniuose susitarimuose, kuriuos pasirašo Lietuvos Respublika.

 

II. DEPARTAMENTO IR VALSTYBĖS VALDYMO INSTITUCIJŲ VEIKSMAI, SUSIJĘ SU PASAULINĖS PREKYBOS ORGANIZACIJOS REIKALAVIMAIS DĖL STANDARTŲ,

TECHNINIŲ REGLAMENTŲ, ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRŲ

RENGIMO, PRIĖMIMO, TAIKYMO IR KEITIMOSI INFORMACIJA APIE JUOS

 

5. Departamentas ir valstybės valdymo institucijos privalo užtikrinti, kad:

5.1. rengiant Lietuvos standartus, techninius reglamentus ar atitikties įvertinimo procedūras būtų vadovaujamasi toje srityje galiojančiais ar baigiamais rengti tarptautiniais standartais ar jų dalimis, išskyrus tuos atvejus, kai pagal šiuos standartus negalima pasiekti teisėtų valstybės tikslų (užtikrinti nacionalinio saugumo, užkirsti kelio apgaulingai veiklai, garantuoti saugos, sveikatos ir aplinkos apsaugos) dėl esminių klimato bei kitokių geografinių veiksnių ar technologinių problemų. Neturėtų būti manoma, kad tarptautinei prekybai trukdo visokia su standartizacija susijusi veikla, skirta pasiekti nurodytiesiems teisėtiems valstybės tikslams ir atitinkanti tarptautinius standartus;

5.2. rengiami, priimami ar taikomi Lietuvos standartai, techniniai reglamentai, atitikties įvertinimo procedūros nesudarytų nereikalingų tarptautinės prekybos kliūčių;

5.3. būtų keičiamasi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras su Pasaulinės prekybos organizacijos narėmis ir valstybėmis kitų susitarimų šalimis siekiant:

5.3.1. šalinti tarptautinės prekybos kliūtis, kurios gali atsirasti dėl galiojančių standartų, techninių reglamentų ar atitikties įvertinimo procedūrų;

5.3.2. užtikrinti rengiamų standartų, techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų viešumą;

5.3.3. suteikti galimybę visoms Pasaulinės prekybos organizacijos narėms ir valstybėms kitų susitarimų šalims pateikti pastabas dėl Lietuvos standartų, techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektų;

5.3.4. suteikti galimybę Lietuvos Respublikos valstybės valdymo institucijoms, kitiems suinteresuotiems juridiniams asmenims ir juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms pateikti pastabas dėl Pasaulinės prekybos organizacijos narių ir valstybių kitų susitarimų šalių standartų, techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektų.

6. Departamentas privalo:

6.1. kas 6 mėnesiai parengti Lietuvos standartų programas (apimančias tuo metu rengiamus ir 6 mėnesiai iki programos parengimo priimtus Lietuvos standartus);

6.2. skelbti departamento biuletenyje informaciją apie Lietuvos Respublikoje parengtus ir Pasaulinės prekybos organizacijos sekretoriatui praneštus techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektus, taip pat informaciją apie Lietuvos standartų programas;

6.3. skelbti pranešimus apie Pasaulinės prekybos organizacijos narių ir valstybių kitų susitarimų šalių techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektus;

6.4. teikti pranešimus apie Lietuvos standartų programas:

6.4.1. Informacijos centrui;

6.4.2. nustatytąja tvarka kituose susitarimuose nurodytoms institucijoms;

6.5. teikti Pasaulinės prekybos organizacijos narėms ir valstybėms kitų susitarimų šalims jų prašymu Lietuvos standartų programų ar atskirų standartų projektų kopijas;

6.6. tvarkyti visą informaciją, susijusią su gautomis pastabomis dėl rengiamų Lietuvos standartų projektų, taip pat Lietuvos Respublikos pastabas dėl Pasaulinės prekybos organizacijos narių ir valstybių kitų susitarimų šalių standartų projektų;

6.7. teikti pranešimus apie Lietuvos techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektus:

6.7.1. Pasaulinės prekybos organizacijos sekretoriatui;

6.7.2. nustatytąja tvarka kituose susitarimuose nurodytoms institucijoms;

6.8. teikti Pasaulinės prekybos organizacijos narėms ir valstybėms kitų susitarimų šalims jų prašymu techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektų kopijas;

6.9. gautus iš Pasaulinės prekybos organizacijos sekretoriato pranešimus apie šios organizacijos narių siūlomus techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektus, taip pat valstybių kitų susitarimų šalių pranešimus teikti suinteresuotiems Lietuvos Respublikos juridiniams asmenims ir juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms;

6.10. suinteresuotų Lietuvos Respublikos juridinių asmenų ir juridinio asmens teisių neturinčių įmonių prašymu gauti nesutrumpintus techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektų tekstus iš Pasaulinės prekybos organizacijos narių;

6.11. tvarkyti informaciją, susijusią su gautomis pastabomis dėl Lietuvos techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektų, taip pat Lietuvos valstybės valdymo institucijų pastabas dėl Pasaulinės prekybos organizacijos narių ir valstybių kitų susitarimų šalių techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektų;

6.12. pranešti Pasaulinės prekybos organizacijos sekretoriatui apie Lietuvos Respublikos dvišalius ar daugiašalius susitarimus, susijusius su standartais, techniniais reglamentais ir atitikties įvertinimo procedūromis, nurodant, kokiems gaminiams jie taikomi, ir pateikiant trumpą susitarimo aprašymą;

6.13. teikti informaciją Pasaulinės prekybos organizacijos narėms ir jų juridiniams bei fiziniams asmenims, taip pat valstybėms kitų susitarimų šalims apie Lietuvos Respublikoje priimtus ir rengiamus standartus, techninius reglamentus, atitikties įvertinimo procedūras pagal jų užklausas ir jų prašymu parūpinti nurodytųjų dokumentų kopijas lietuvių kalba.

Už šiame punkte nurodytų dokumentų kopijas ar jų pristatymą sumokama pagal departamento nustatytus įkainius, ne didesnius už įkainius, taikomus Lietuvos Respublikos juridiniams asmenims ir juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms;

6.14. aprūpinti Lietuvos Respublikos juridinius asmenis ir juridinio asmens teisių neturinčias įmones jų prašymu informacija apie Pasaulinės prekybos organizacijos narių priimtus ir rengiamus nacionalinius standartus, techninius reglamentus, atitikties įvertinimo procedūras.

7. Valstybės valdymo institucijos privalo:

7.1. informuoti departamentą apie techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektus, parengtus nesilaikant tarptautinių standartų reikalavimų ir galinčius daryti žymią įtaką prekybai, pateikdamos užpildytą departamento nustatytos formos pranešimą (į „c“ dalyje pateiktus klausimus atsakoma tik tada, kai pranešimai teikiami Europos Komisijai) ir techninio reglamento ar atitikties įvertinimo procedūros projektą lietuvių kalba kompiuterinėje laikmenoje prieš 90 dienų iki numatomos šio dokumento priėmimo datos, kad Pasaulinės prekybos organizacijos narės galėtų pateikti pastabas;

7.2. informuoti apie šių taisyklių 7.1 punkte nurodytų dokumentų projektus Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją, pateikdamos visą techninio reglamento projekto spausdintą tekstą;

7.3. teikti konsultacijas dėl Pasaulinės prekybos organizacijos narių pastabų šios organizacijos sekretoriatui ar narei jų prašymu;

7.4. rengdamos galutinės redakcijos techninį reglamentą ar atitikties įvertinimo procedūrą, atsižvelgti į Pasaulinės prekybos organizacijos narių ir valstybių kitų susitarimų šalių pastabas;

7.5. priimti techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras, apie kurių projektus buvo pranešta valstybėms kitų susitarimų šalims, pagal šių susitarimų nuostatas;

7.6. priimtą ir paskelbtą techninio reglamento ar atitikties įvertinimo procedūrą reglamentuojančio dokumento tekstą perduoti departamentui;

7.7. pranešti departamentui apie dvišalius ar daugiašalius susitarimus su kitomis valstybėmis, susijusius su techniniais reglamentais, standartais ar atitikties įvertinimo procedūromis, nurodydamos, kuriems gaminiams taikomas susitarimas, ir pateikdamos trumpą jo aprašymą.

8. Valstybės valdymo institucijos techninį reglamentą ar atitikties įvertinimo procedūrą gali priimti nesilaikydamos šių taisyklių 7.1 punkto, jeigu būtina šiuos dokumentus skubiai parengti saugos, sveikatos apsaugos ar aplinkos apsaugos sumetimais ar siekiant užkirsti kelią apgaulingai veiklai, vykdant nacionalinio saugumo reikalavimus.

9. Valstybės valdymo institucijos, suinteresuoti juridiniai asmenys ir juridinio asmens teisių neturinčios įmonės turi teisę pateikti departamentui savo pastabas dėl Pasaulinės prekybos organizacijos narių ir valstybių kitų susitarimų šalių rengiamų standartų, techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų projektų.

10. Departamentas kartu su valstybės valdymo institucija, kuri yra atsakinga už atitinkamos srities techninių reglamentų ir atitikties įvertinimo procedūrų priėmimą Lietuvos Respublikoje, likus 15 dienų iki galutinio pastabų pateikimo termino pabaigos, apibendrina pastabas, gautas iš šių taisyklių 9 punkte nurodytų pastabų teikėjų, ir pateikia nuomonę Lietuvos Respublikos vardu Pasaulinės prekybos organizacijos narei ar valstybei kitų susitarimų šaliai.

11. Valstybės valdymo institucijos, juridiniai ir fiziniai asmenys turi teisę gauti informaciją apie nacionalinius standartus, techninius reglamentus, atitikties įvertinimo procedūras, priimtus ar rengiamus Pasaulinės prekybos organizacijos narių ar valstybių kitų susitarimų šalių. Ši informacija nustatytąja tvarka gali būti gaunama departamente arba tiesiogiai iš atitinkamų Pasaulinės prekybos organizacijos narių ar valstybių kitų susitarimų šalių informacijos tarnybų, kurių adresai skelbiami departamento biuletenyje.

 

III. DEPARTAMENTO IR VALSTYBĖS VALDYMO INSTITUCIJŲ VEIKSMAI, SUSIJĘ SU EUROPOS SĄJUNGOS REIKALAVIMAIS DĖL STANDARTŲ, TECHNINIŲ REGLAMENTŲ RENGIMO, PRIĖMIMO, TAIKYMO IR KEITIMOSI INFORMACIJA APIE JUOS

 

12. Departamentas privalo:

12.1. pranešti Europos Komisijai, Europos standartizacijos institucijoms ir valstybių Europos Sąjungos narių nacionalinėms standartizacijos institucijoms apie visus naujus standartizacijos objektus, kuriuos jis įtraukė į Lietuvos standartų programas, pranešime nurodžius, kad:

12.1.1. rengiamu Lietuvos standartu yra priimamas tarptautinis standartas, bet Lietuvos standartas nėra tapatus tarptautiniam;

12.1.2. tai naujas originalus Lietuvos standartas;

12.1.3. tai Lietuvos standarto keitimas;

12.2. Europos Komisijos prašymu pateikti visą Lietuvos standartų programą ar jos dalį;

12.3. Europos Komisijos, Europos standartizacijos institucijų, valstybių Europos Sąjungos narių nacionalinių standartizacijos institucijų prašymu siųsti joms visus standartų projektus;

12.4. skelbti departamento biuletenyje informaciją apie Lietuvos standartų projektus;

12.5. nuolat informuoti Europos Komisiją, Europos standartizacijos institucijas ir valstybių Europos Sąjungos narių standartizacijos institucijas apie tai, kaip atsižvelgta į valstybių Europos Sąjungos narių pastabas dėl Lietuvos standartų projektų;

12.6. neįtraukti į savo darbo programą tų standartizacijos objektų, kurie svarstomi Europos lygiu pagal Europos standartizacijos taisykles, ir nesiimti jokios veiklos, kuri šiuo atžvilgiu trukdytų Europos standartizacijos institucijoms priimti sprendimą dėl Europos standarto priėmimo;

12.7. nepriimti Lietuvos standartų, parengtų nesilaikant šių taisyklių 12.1-12.5 punktų nuostatų; per 5 metus nuo šių taisyklių priėmimo išnagrinėti šiuo metu galiojančius Lietuvos standartus ir atitinkamai juos pakeisti laikantis šių taisyklių 12.1-12.5 punktų reikalavimų;

12.8. leisti valstybių Europos Sąjungos narių nacionalinėms standartizacijos institucijoms pasyviai (pateikiant pastabas) ar aktyviai (atsiunčiant stebėtojus) prisidėti prie planuojamos standartizacijos veiklos;

12.9. užtikrinti, kad Europos Sąjungoje rengiant Europos standarto projektą nebūtų imtasi jokių veiksmų, prieštaraujančių jo numatomam derinimui, o jį priėmus nebūtų priimamas naujas ar pakeistas Lietuvos standartas, neatitinkantis galiojančio Europos šios srities standarto.

Ši nuostata netaikoma, jeigu valstybės valdymo institucija ketina parengti kokio nors gaminio techninį reglamentą ir pateikia standartizacijos institucijai prašymą parengti atitinkamą standartą. Departamentas praneša Europos Komisijai apie jį, kaip apie techninio reglamento projektą, pagal šių taisyklių 12.10.1 punkto reikalavimus, kai valstybės valdymo institucija pagrindžia jo priėmimo būtinumą;

12.10. siųsti Europos Komisijai:

12.10.1. visus techninių reglamentų projektus, išskyrus tuos atvejus, kai techniniu reglamentu priimamas visas tarptautinio ar Europos standarto tekstas. Šiuo atveju departamentas pateikia tik informaciją apie atitinkamą standartą, kurio pagrindu rengiamas techninis reglamentas;

12.10.2. trumpai išdėstytas priežastis, dėl kurių būtina priimti techninį reglamentą, jeigu jos nėra aiškios iš projekto;

12.10.3. teisės aktų, susijusių su rengiamu reglamentu, pagrindines nuostatas, kai būtina nustatyti šio reglamento poveikį laisvam prekių judėjimui;

12.10.4. visus techninio reglamento projekto, apie kurį pranešta, keitimus;

12.10.5. informaciją apie tai, kaip atsižvelgta į Europos Komisijos ir valstybių Europos Sąjungos narių pastabas dėl techninio reglamento projekto, ir galutinį šio techninio reglamento tekstą;

12.10.6. valstybės valdymo institucijų parengtas Lietuvos Respublikos pastabas dėl valstybių Europos Sąjungos narių techninių reglamentų projektų.

13. Valstybės valdymo institucijos privalo:

13.1. nuo 2004 metų netaikyti Lietuvos standartų, apie kuriuos nebuvo pranešta Europos Komisijai, Europos standartizacijos organizacijoms ir valstybių Europos Sąjungos narių nacionalinėms standartizacijos institucijoms pagal šių taisyklių 12.1–12.5 punktų reikalavimus;

13.2. pateikti departamentui visą kiekvieno techninio reglamento projektą kartu su pagrindimo raštu ir susijusių su rengiamu dokumentu galiojančių teisės aktų pagrindinėmis nuostatomis, jeigu jos būtinos šio techninio reglamento projekto poveikiui nustatyti, ir užpildytą departamento nustatytos formos pranešimą; jeigu rengiamas techninis reglamentas atitinka visą Europos ar tarptautinio standarto tekstą, pateikiama informacija apie Europos ar tarptautinį standartą ir nurodoma, kodėl būtina priimti šį techninį reglamentą;

13.3. kai techninio reglamento projektas rengiamas siekiant apsaugoti vartotojo sveikatą ar aplinką ir apriboti kurios nors cheminės medžiagos, preparato ar gaminio pardavimą ar naudojimą, pranešime pateikti trumpą cheminės medžiagos, preparato ar gaminio apžvalgą, informaciją apie visus atitinkamus šios medžiagos duomenis, nurodydamos projekto tikėtiną poveikį žmonių sveikatai, vartotojo ir aplinkos apsaugai. Taip pat pateikiamas rizikos įvertinimas, atliktas vadovaujantis bendraisiais cheminių medžiagų rizikos įvertinimo principais, nustatytais teisės aktuose, atitinkančiuose Europos Sąjungos teisę;

13.4. atidėti techninio reglamento projekto priėmimą nuo tos datos, kurią Europos Komisija gauna pranešimą apie jį:

13.4.1. 3 mėnesiams – kiekvienu atveju;

13.4.2. 4 mėnesiams – jeigu projektas susijęs su susitarimu, kuriame valstybės valdymo institucija – susitariančioji šalis ir kuriame numatyta visuomenės labui laikytis techninių specifikacijų ar kitų reikalavimų;

13.4.3. 6 mėnesiams – jeigu Europos Komisija ar kuri nors valstybė narė per 3 mėnesius nuo pranešimo gavimo Europos Komisijoje pateikia išsamią nuomonę apie tai, kad numatoma priemonė gali kliudyti prekėms laisvai judėti Europos Sąjungos vidaus rinkoje. Lietuva privalo pranešti Europos Komisijai, kaip numatoma atsižvelgti į šią nuomonę;

13.4.4. 12 mėnesių – jeigu Europos Komisija per 3 mėnesius nuo pranešimo gavimo:

13.4.4.1. paskelbia ketinanti pasiūlyti arba priimti direktyvą, reglamentą ar sprendimą šiuo klausimu;

13.4.4.2. paskelbia nustačiusi, kad jau yra pateiktas pasiūlymas rengti šiam techninio reglamento objektui direktyvą, reglamentą ar sprendimą;

13.4.5. 18 mėnesių – jeigu Europos Sąjungos Taryba šių taisyklių 13.4.4 punkte nurodytu projekto priėmimo sustabdymo laikotarpiu priima bendrą nuomonę;

13.5. kiek galima labiau atsižvelgti į Europos Komisijos ar valstybių Europos Sąjungos narių pastabas;

13.6. pateikti departamentui galutinį techninio reglamento tekstą;

13.7. įrašyti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka nuorodą, patvirtinančią, kad techninis reglamentas parengtas pagal Europos Sąjungos direktyvos 98/34/EC reikalavimus.

14. Valstybės valdymo institucijos, nesilaikydamos šių taisyklių 13.4 punkto reikalavimų, gali priimti:

14.1. techninį reglamentą, jeigu dėl svarbių priežasčių, susijusių su sauga, sveikatos apsauga, gyvūnų apsauga ar augalų išsaugojimu, būtina labai greitai parengti techninį reglamentą be konsultacijų.

Parengusi šių taisyklių 14.1 punkte nurodytą techninį reglamentą, valstybės valdymo institucija praneša apie jį departamentui, kartu pateikia paaiškinimą, kodėl būtina taip skubiai dokumentą priimti;

14.2. pagal savo kompetenciją teisės aktus, draudžiančius gaminti gaminį, jeigu jie nekliudo prekėms laisvai judėti;

14.3. pagal savo kompetenciją teisės aktus su techninėmis specifikacijomis ir kitais reikalavimais, susijusiais su fiskalinėmis ir finansinėmis priemonėmis.

15. Valstybės valdymo institucijos, nesilaikydamos šių taisyklių 13.4 punkto, gali nepranešusios priimti teisės aktus ar susitarimus, jeigu:

15.1. jie atitinka privalomuosius Europos Bendrijos teisės aktus, dėl kurių priimamos techninės specifikacijos;

15.2. vykdomi tarptautinių susitarimų įsipareigojimai, dėl kurių Europos Bendrijoje priimamos bendros techninės specifikacijos;

15.3. vadovaujamasi privalomųjų Europos Sąjungos teisės aktų saugą reglamentuojančiais straipsniais;

15.4. imamasi skubių priemonių, užkertančių kelią pavojų keliančio gaminio pardavimui ar naudojimui savo valstybės teritorijoje, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;

15.5. įgyvendinamas Europos Bendrijų Teisingumo Teismo sprendimas;

15.6. Europos Komisijos prašymu keičiamas techninis reglamentas, siekiant pašalinti technines prekybos kliūtis.

16. Valstybės valdymo institucijos gali neatidėti 12 mėnesių priėmimo tų susitarimų, kuriuose valstybės valdymo institucija yra susitariančioji šalis ir kuriuose numatyta visuomenės labui laikytis techninių specifikacijų ar kitų reikalavimų.

17. Valstybės valdymo institucijos turi teisę departamentui pateikti pastabas ar išsamiai nuomonę dėl valstybių Europos Sąjungos narių techninių reglamentų projektų šių taisyklių 9 ir 10 punktuose nurodyta tvarka.

18. Jeigu Lietuvos techninio reglamento projektas yra dalis dokumentų, apie kurių projektus privalu pranešti pagal kitą Europos Bendrijos teisės aktą, valstybės valdymo institucija gali pranešti pagal šį teisės aktą, tačiau būtina nurodyti, kad tai – irgi pranešimas pagal Europos Sąjungos direktyvos 98/34/EC reikalavimus, o pranešimo kopija privalo būti perduota departamentui.

______________