LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VISUOMENĖS DALYVAVIMO PLANŲ IR PROGRAMŲ STRATEGINIO PASEKMIŲ APLINKAI VERTINIMO PROCEDŪROSE BEI VERTINIMO SUBJEKTŲ IR EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBIŲ NARIŲ INFORMAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2004 m. rugpjūčio 27 d. Nr. D1-455
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimo Nr. 967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 130-4650) 5.2 punktu ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766), 11.5 punktu,
Tvirtinu Visuomenės dalyvavimo planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūrose bei vertinimo subjektų ir Europos Sąjungos valstybių narių informavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. D1-455
VISUOMENĖS DALYVAVIMO PLANŲ IR PROGRAMŲ STRATEGINIO PASEKMIŲ APLINKAI VERTINIMO PROCEDŪROSE BEI VERTINIMO SUBJEKTŲ IR EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBIŲ NARIŲ INFORMAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. Bendroji dalis
1. Šis Visuomenės dalyvavimo planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūrose bei vertinimo subjektų ir Europos Sąjungos valstybių narių informavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja visuomenės dalyvavimo planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūrose bei vertinimo subjektų ir Europos Sąjungos valstybių narių informavimo tvarką.
2. Visuomenė teritorijų planavimo dokumentų sprendinių strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procese dalyvauja Teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatų (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2004, Nr. 112 -4189) nustatyta tvarka.
3. Šio Tvarkos aprašo tikslas – užtikrinti, kad pagal nustatytą tvarką visuomenei bus suteiktos galimybės dalyvauti planų ar programų strateginiame pasekmių aplinkai vertinime (toliau – SPAV), su ja bus konsultuojamasi ir ji galės dalyvauti viešame SPAV ataskaitos aptarime ir jai bus suteikta galimybė susipažinti su priimtais sprendimais dėl plano ar programos priėmimo ir (arba) patvirtinimo.
5. Visuomenės dalyvavimo procedūros yra:
6. Visuomenės dalyvavimo procedūras bei vertinimo subjektų ir Europos Sąjungos narių informavimą savo lėšomis organizuoja plano ar programos organizatorius.
II. NUORODOS
7. Tvarkos apraše pateikiamos nuorodos į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimą Nr. 967 „Dėl planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 130-4650) [1].
III. SĄVOKOS
8. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos „planai ir programos“, „planų ir programų rengimo organizatoriai“, „strateginis pasekmių aplinkai vertinimas“, „visuomenė“ ir kt. atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarime Nr. 967 „Dėl planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 130-4650) apibrėžtas sąvokas [1].
IV. Pranešimas apie planų IR PROGRAMŲ STRATEGINĮ PASEKMIŲ APLINKAI vertinimą
9. Plano ar programos rengimo organizatorius, parengęs SPAV atrankos dokumentą ir priėmęs sprendimą, ar privaloma atlikti SPAV per 10 darbo dienų, o tais atvejais, kai SPAV privalomas be atrankos procedūros, – pradėjęs rengti SPAV apimties nustatymo dokumentą, informuoja visuomenę paskelbdamas miesto (-ų) ar rajono (-ų), kurių teritorijose rengiami planai ir programos, spaudoje, plano ar programos rengimo organizatoriaus internetiniame puslapyje, o, kai planai ir programos rengiami nacionaliniu lygiu, – regioninėje ir respublikinėje spaudoje, šią informaciją:
10.3. ar bus atliekamas rengiamo plano ar programos SPAV, jeigu nebus, – kur galima susipažinti su motyvais, dėl kurių buvo priimtas toks sprendimas;
11. Visuomenė, teikdama pasiūlymus, privalo nurodyti:
V. Viešas supažindinimas su plano AR PROGRAMOS STRATEGINIO PASEKMIŲ APLINKAI VERTINIMO ATASKAITA bei plano ar programos projektu
13. Plano ar programos rengimo organizatorius, parengęs SPAV ataskaitą bei plano ar programos projektą, ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki viešo supažindinimo informuoja visuomenę 9 punkte nurodytose informavimo priemonėse paskelbdamas šią informaciją:
13.3. kada plano ar programos rengimą organizavusioje institucijoje (ar kitoje skelbime nurodytoje vietoje) visuomenė gali susipažinti su plano ar programos projektu bei SPAV ataskaita;
14. Iki viešo supažindinimo pradžios ar jo metu plano ar programos rengimo organizatorius turi paskirti susirinkimo pirmininką ir sekretorių, bei suteikti dalyviams galimybę užsiregistruoti. Susirinkimo dalyvių kalbos yra protokoluojamos. Viešam supažindinimui pasibaigus, protokolą pasirašo susirinkimo pirmininkas ir sekretorius. Susirinkimo dalyviai turi teisę peržiūrėti protokolą prieš jį pasirašant bei raštu pateikti savo nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.
15. Jei per valandą nuo nustatytos viešo supažindinimo pradžios į jį neatvyksta nė vienas visuomenės atstovas, plano ar programos rengimo organizatorius gali konstatuoti, kad viešojo supažindinimo procedūra atlikta, o visuomenė nėra suinteresuota rengiamu planu ar programa. Tai įforminama protokolu, kurį pasirašo plano ar programos rengimo organizatorius ir sekretorius.
16. Plano ar programos rengimo organizatorius viešo supažindinimo metu turi apibūdinti rengiamo plano ar programos tikslus ir supažindinti su plano ar programos projektu bei SPAV ataskaita, atsakyti į pateiktus klausimus ir informuoti apie tai, kaip buvo atsižvelgta į iki viešo supažindinimo pradžios raštu gautus visuomenės motyvuotus pasiūlymus.
17. Po viešo supažindinimo plano ar programos rengimo organizatorius pagal nustatytą formą turi parengti visuomenės pasiūlymų teikimo pažymą (1 priedas) bei viešo supažindinimo protokolą, pridedant dalyvių sąrašą ir informaciją apie 9 punkte nurodytose informavimo priemonėse skelbtus skelbimus.
18. Plano ar programos rengimo organizatorius išnagrinėja visuomenės pasiūlymus ir, atsižvelgdamas į juos, papildo ir (arba) pataiso SPAV ataskaitą arba motyvuotai šiuos pasiūlymus atmeta.
VI. Visuomenės, strateginio pasekmių aplinkai vertInimo subjektų bei Europos Sąjungos valstybIŲ narIŲ informavimas apie priimtą sprendimą dėl plano ar programos patvirtinimo
21. Plano ar programos rengimo organizatorius, priimdamas sprendimą dėl plano ar programos patvirtinimo arba prieš teikdamas planą ar programą tvirtinti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir atsižvelgdamas į SPAV subjektų išvadas, parengia pagal nustatytą formą SPAV subjektų išvadų derinimo pažymą (2 priedas).
22. Apie priimtą sprendimą plano ar programos rengimo organizatorius informuoja visuomenę, paskelbdamas 9 punkte nurodytose informavimo priemonėse:
22.2. kada plano ar programos rengimą organizavusioje institucijoje galima išsamiai susipažinti su patvirtintu planu ar programa, su motyvais, lėmusiais alternatyvos pasirinkimą bei su plano ar programos įgyvendinimo pasekmių monitoringo priemonėmis, o taip pat su informacija, kaip į planą ar programą buvo integruoti aplinkos apsaugos klausimai, kaip buvo atsižvelgta į SPAV ataskaitoje pateiktą informaciją, SPAV subjektų išvadas, visuomenės pasiūlymus ir tarpvalstybinių konsultacijų, kai tokios vyko, rezultatus.
23. Plano ar programos rengimo organizatorius raštu informuoja SPAV subjektus apie priimtą sprendimą ir nurodo, kada plano ar programos rengimą organizavusioje institucijoje galima išsamiai susipažinti su 22.2 punkte nurodyta informacija bei pateikia SPAV subjektų išvadų derinimo pažymą (2 priedas).
24. Dėl reikšmingas pasekmes patirsiančios Europos Sąjungos valstybės narės institucijų bei visuomenės informavimo išsamios tvarkos susitariama tarpvalstybinių konsultacijų metu. Tokia tvarka turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos valstybės narės, galinčios patirti reikšmingas pasekmes institucijos bei visuomenė būtų informuotos apie priimtą sprendimą bei apie tai, kur galima išsamiai susipažinti su patvirtintu planu ar programa, su motyvais, lėmusiais alternatyvos pasirinkimą bei su plano ar programos įgyvendinimo pasekmių monitoringo priemonėmis bei su informacija, kaip į planą ar programą buvo integruoti aplinkos apsaugos klausimai, kaip buvo atsižvelgta į SPAV ataskaitoje pateiktą informaciją, SPAV subjektų išvadas, visuomenės pasiūlymus ir tarpvalstybinių konsultacijų rezultatus.
______________
Visuomenės dalyvavimo planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūrose bei vertinimo subjektų ir ES valstybių narių informavimo tvarkos aprašo
1 priedas
Visuomenės pasiūlymų
dėl __________________________________ strateginio pasekmių aplinkai vertinimo
(rengiamo plano ar programos pavadinimas)
teikimo pažyma
Eil. Nr. |
Visuomenės atstovo vardas, pavardė (pavadinimas) ir adresas |
Pasiūlymai |
Pasiūlymų motyvuotas įvertinimas |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Plano ar programos rengimo organizatorius____________________________________________
(vardas, pavardė, pareigos, parašas, data)
______________
Visuomenės dalyvavimo planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūrose bei vertinimo subjektų ir ES valstybių narių informavimo tvarkos aprašo
2 priedas
Strateginio pasekmių aplinkai vertinimo subjektų išvadų
dėl __________________________________ strateginio pasekmių aplinkai vertinimo
(rengiamo plano ar programos pavadinimas)
derinimo pažyma
Eil. Nr. |
Institucijos, teikusios išvadas, pavadinimas ir adresas |
Išvados |
Motyvuotas įvertinimas dėl SPAV subjektų išvadų |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Plano ar programos rengimo organizatorius____________________________________________
(vardas, pavardė, pareigos, parašas, data)
______________